<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

emv
Heippa!

Rikupi :hug: sanoja ei löydy. oon pahoillani teijän puolesta!

Cristiina: Mulla nyt viikkoja 9+4 ja perjantaina (eli 9+6) oon menossa neuvolaan, et siis oo mitenkään myöhäisesti liikkeellä...ja Alisakaan ei ees oo varannu koko aikaa vielä. Ehtiihän tuota.

Mäkin öisin herään vessan 1-2 kertaa ja sit yleensä herään kerran mittaamaan verensokerin, mut mulla ei silleen yöunet niin kamalasti kärsi kun saan unen päästä heti otteen. Mut kyllähän se heräilykin vissiin hyvät unet vähän katkaisee.

Petipuuhiin haluja kyllä löytyy täältä suunnalta, joinain päivinä jopa useaan otteeseen. Välillä on ollut pätkiä ettei niin paljoo kiinnosta, mut ei ne yleensä 3-4 päivää pitempään oo kestäny ja sit taas yleensä sen jälkeen halukkuus on katossa. Seksi on kyllä omalla tavallaan vähän muuttunutkin, joskus tuntuu ettei mies uskalla kuin varovasti ja hellästi ja sit toisaalta oon kyllä nyt itse orgasmiherkempi. Sit taas mies pitää odottavia naisia seksikkäinä ja molempia meitä ihastuttaa kuppikoolla kasvaneet täyteläiset rintani. Okei menikö liian intiimiksi? :ashamed: :ashamed: ei teitä ehkä näin paljon meijän seksielämä kiinnosta, mut itteä niin kovin kummastuttaa nää muutokset ja kaikki... :ashamed:

Mitäpä muuten? No perjantain neuvolaa odottelen kovasti ainakin...seuraavan viikon viisaudenhampaanpoistoa en niinkään, kaks jo otettu vuosia sit pois niin vähän tietää mitä edessä. Tämmöstä tänään :)

-emv ja james jessenpoika 9+4
 
Uusi ilmoittautuu joukkoonne :)
Olen 20 vuotias PK-seudulla asuva tuleva mamma. Minulla on ennestään identtiset enkelipojat tuolla taivaassa. Syntyivät käynnistyksellä lapsivesien menon johdosta rv.20+5. Kova oli kokemus ja omien lastensa hautaaminen oli tuskallista. Nyt kuitenkin uusi taimi masussa ja toivo elää :)
Tänään oli ultra ja siellä se vilkutteli ja pyöri oma pienemme <3
Kaikki elimet ja luut olivat kunnossa, niin ultraaja antoi toivoa siihen että kesken tämä ei mene kun kaikki on noin hyvässä kunnossa :)

Viikkoja hipulla 10+3 ja laskettu aika 9.5. PHKS sairaalana ja kolmonen siis tulossa <3
 
enkelipoikien äiti Toivotaan että taimi saa varttua tällä kertaa ja :hug: menetyksellesi. Meillä samis sairaala, taidetaankin olla ainoat. Mulla tosin loppukuusta.

emv Niinhän se tuppaa olee että joko tai, siis halut kasvaa tai haluton. Olis kivaa olla sitä nymfo-puolta mut ei. Jutskattiin kyllä just miehen kans ja silläki ollu viimeaikoina niin väsy että siksi antanu mun olla ihan rauhaksiin. Kivaa edes että molemmilla samaan aikaan, josko tästä jotai positiivista voi hakea.

Ylihuomenna nla, sitä odotellessa.

Luuttu heilunut taas tänään, vaikka aamulla tuntui ettei yhtään ylimäärästä siirtoa suunnitelmissa. Kampaajakin piristi :)

HM 8+3
 
Tervetuloa enkelipoikien äiti! Sulla on kamala kokemus takanapäin, ei pysty edes kuvittelemaan :'(

(.) edelleen valvoessa tämäkin yö... Seuraavan kerran sitä varmaan yönsä nukkuu katkeamatta sitten kun muksu muuttaa pois kotoa :LOL:

A-L-M 11+3 :heart:
 
jaahas uusi päivä ja uudet kujeet hih.. töihin tässä pitäisi sunnata..... onko muilla ongelmana toi hampaiden pesu siis aivan hirveetä ku joka kerta sama yökkiminen..... tänään taas tuntuu kovat vihlonnat alaselässä pitänee vain toivoa parasta voi tieten olla toi autossa istuminen joka päiväkun työ matkaa kertyy 80km päivä. sinne ultraan tuntuu ikuisuus aikaa ku 3.11

mie ja mun masukki 7+4
 
Rikupille voimia ja uutta yritystä heti kun tuntuu että jaksaa :hug: voin vain kuvitella miltä susta tuntuu, minäkin etenen päivä kerrallaan, niin monesti on turpaan tullut (siis niitä keskenmenoja on paljon).

Täällä olot jatkuu aika vakiona. Öllötyksen kanssa oli taas monta päivää ihan ok, kunnes eilen palasi taas kamala kuvotus. Yökkii etenkin aamulla, mutta minä hullu pidätän oksentamista niin pitkälle kun pystyn.... :LOL:
Ultraan ois vielä pari viikkoa ja joka päivä on ihan helvetillinen kun miettii miten masussa menee. valivalivali....

TT 9+5 :heart: :heart: :heart:
 
Ei ole taas tullut pahemmin kirjoiteltua. Ihan hävettää.. :ashamed: . Mutta pari viikkoa menny lasten sairastaessa. Esikko ja Kuopus olleet kuumeessa. Ja tän viikon alun olen rampannu Esikoisen kans päivystyksessä selittämättömien ja äärettömän rajujen mahakipujen kans. Eikä syytä löydy. Huolesta sekaisin olen täällä ollut. Nyt alkaa esikko olemaan jo kunnossa. Mutta itelle nousi aamulla korkea kuume.

emv Sultako otetaan viisaudenhammas pois vaikka odotat? Itelle kun tehtiin keväällä PAS siirto ja olisi ollut viisaudenhampaan poisto niin kun asiasta hammaslääkäristä kysyin niin lääkäri meinasi ettei aleta poistaan. Kuulemma ei sen takia poistettu kun ei tiedetä miten puudutteet vaikuttaa alkuraskauteen ja sikiöön. Tosin mulla ei silloin raskaus lähtenytkään alkuun. Suosittelen soittoa hammaslääkäriin ja kysymään asiasta.

Petipuuhat niihin ei löydy täällä haluja ollenkaan. Ei sitte vaikka päällään seisois. Sinänsä hassua kun esikon ja keskimmäisen aikaan halut oli tosi korkealla. Kuopuksen odotuksessa silloin tällöin mutta tältä ei siis kerrassaan ollenkaan.

Ensi neuvola oli maanantaina. Kaikki oli ok. Paitsi ettei sydänääniä saatu kuuluviin. Ke kävin sitten ultrassa ja siellä se meidän "Ossi-Petteri" vilkutti äidille ja iso-siskolle. Tuleva sisko tuumasi että "vaauva" :) :heart:

Niin ja meidän la muuttui. Uusi on 13.5.

Mutta nyt täytyy lähteä lepäileen kun nuorin on päikkäreillä ja keskimmäinen katsoo videota. Jos sais tämän kuumeen vaikka pois.

Löllykkä ja Ossi-Petteri 10+0 :heart:
 
Huh! kun oli kertynyt paljon lukemista viime kerrasta!! Kantsis käydä tääl varmaan useammin.. =) Tänään poksuu 8+0, olo on edelleen kovin turvonnut ja mies väittää että vatsakin olisi kasvanut.. mutta laitan sen tämän turvotuksen piikkiin. Aika ajoin tuntuu vihlaisuja mahan sivuilla ja jotenkin myös kohdun "takana". Viikon päästä perjantaina pääsee ultraan kurkkaamaan mikä mönkiäinen siellä masussa on, hirveetä tämä odottaminen kun koko ajan miettii että onkohan vauvalla kaikki varmasti hyvin..
Olotila on turvotuksesta huolimatta ihan jees, iltaisin meinaa alkaa kyökkimään vaikka koitankin syödä hedelmiä tai juoda mehua tasaisin väliajoin.

Laskettu aika on siis 27.5.2010 (listassa väärä päivä!!) ja synnärinä VAS.

Tulipas tämmönen "omanapaselostus".. plaah.. =)
 
Heips!


Säädetty listoja jälleen.

Rikupille suurimmat pahoittelut ja onnea uuteen yritykseen, kyllä se siitä :hug:

Babyyy, se tuo Joensuun sairaalan lyhenne on toi PKKS joka on sullakin listalla, itse olen menossa sinne jo kolmatta kertaa siis :D

Omassa navassa ei niin uutta, yökkimistä edelleen ja uusi häivähdys vanhasta tutusta oireesta, närästyksestä :D Eilen nukkumaan käydessä jo suunnittelin Rennietä, mutta ei vielä tarvinnut.

Päätä särkee, oikealta puolelta niskan suunnalta taas ties monennettako päivää..

Tiistaita odotellaan täällä kuin kuuta nousevaa =)

Tervetuloa enkelipoikien äiti ja onnea tähän odotukseen
:hug:
 
päiviä..

Varanikki muutatko LA 1.5? :flower:

Tänään ja huomenna on vikat yövuorot, kävin sanoo ettei enää yövuoroja kiitos.. Ei jaksa valvoa niit enään.. Saa nähä kuin näittenkanssa käy.. Kokoajan lasken tunteja koska saan mennä päiväunille ennen töitä :D
Hitsi kun nojatuolit pitäs löytää, meil on niin hankala kangas sohvassa et siihen ei mikätahansa tuoli käy ja sit halun viel halvan ja siron tuolin, siin on myyjillä ehtimistä :LOL:

KyyneltenHymy ja Tulokas 11+5
 
Rikupille voimia!

Enkelipoikien äiti meillä on kovin samanlaiset kokemukset, tosin meidän pienet menehtyivät muutamaa viikkoa aiemmin. Jospa kummankin pienet pojat olivat tarkoitettu suojelusenkeleiksi näille seuraaville vauvoillemme? Minun ja mieheni isät ovat kumpikin kuolleita ja ajattelen heidän pitävän hyvää huolta enkelivauvoistamme siellä pilven reunalla.

Tänään olimme miehen kanssa extrahyperjännittävässä ultrassa. Jopa lääkäriämme jännitti tilanne - mutta kaikki hyvin: yksi pieni kaunis sydän siellä ruudulla väpätti! Kyllä tuli niin hyvä ja onnellinen olo. Jospa ei tänään superjärkkyväsy ja kuvotus tuntuisi juuri miltään....? :LOL: just joo ja lehmät lentävät :LOL: . Eli kyllä vaan, kaamea väsytys ja kuvotus kuuluvat minunkin odotukseeni. Aamupäivät sujuvat oikein hyvin, mutta sitten se alkaa. No, enää vajaa kymmenen viikkoa ja olotila hiipuu jälleen normaaliksi. (Jep, mulla tää kestää noin viikolle 16 asti...) ;)

Auris ja Kultamuru 7+3
 
enkelipoikien äiti , tervetuloa :wave: . Toivottavasti kaikki sujuis hyvin tällä kertaa.

tyttö, mä oon ainakin pystynyt hampaat pesee normaalisti, mutta suuvettä ei pysty kyllä käyttää. Silloin tulee yökkäys heti!! Huhhu. Mulla tosin ei oo aamuisin esim. ollu huonoa oloa mikä aamuisin helpottaa hampaiden pesua.

Neuvolaan ollaan menossa ensiviikolla ja oli tarkotus olla myöhemmin mutta ultrassa selvis tosiaan että kierto olikin pidempi. Että ei meilläkään täällä aikaseen neuvolaa ole. Oon neuvolassa sitten 9viikolla :D . Sitä jo miehen kanssa innolla ootetaan, kun molemmat kerrankin päästään. Eihän siellä tietty mitään ihmeempiä tapahdu, mutta ainakin on eri neuvolatäti nyt kun ekassa raskaudessa.

Auringonkukka, mukavia ultrakuulumisia =) . Täällä sama että aamupäivät menee, mutta iltaakohden rupee tökkii.

Ite oon ollu aika väsyny joka päivä, mutta tänään tuntuu olevan hirveet energiat :LOL: . Taitaa johtuu pizzasta mitä syötiin tänään töissä ja muutenkin oli mukava työpäivä. Vähän on vihlonut ajoittain masussa että tarvis ehkä hiukan rauhottaa tahtia...
Tänään on taas tullut ruskeeta vuotoa eli arpeumasta vuotaa juur niinkuin lääkäri maanantaina sanoi. Sanoi myös että keskenmenon riski on aika pieni enään ja kun sydänkin sykki niin ihanasti :heart: . Tota onnetonta ultrakuvaa tulee joka välissä ihailtu :D .

Selis ja "mötkäle" 7+2
 
Isabella Kiitos! :heart: Toivottavasti sullekin tässä kierrossa tulee hyviä uutisia! :)

Enkelipoikien äiti Tervetuloa tänne puolelle! :hug: Ihan hirveitä olet joutunut kokemaan, nyt paljon parempaa onnea tähän odotukseen :heart:

Tyttö Mulla hampaiden pseu onnistuu ongelmitta, ainakin toistaiseksi.

Löllykkä Kurjia nuo lasten sairastelut! :ashamed:

Auringonkukka Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Pakko mennä hetkeks pitkälleen, ennku lähen kaverille kyläileen. Jokos muuten ootte kertonut isovanhemmilla odotuksesta (en muista onko ollu jo puhetta)? :wave: Mulla tänään välähti, että jospa sitä isäinpäivänä veis vaikka tulevalle vaarille "maailman paras isoisä mukin" + np-ultrakuvan (mikäli siellä on kaikki hyvin) :D Te jotka ootte jo kertonu, niin miten ootte asiasta sanonu? =)
 
Rikupille pahoittelut :'(
Tervetuloa uusille!

Nyt on eka neuvola käyty. Ja on niiiiiiiiiiiiiin ärsyyntynyt olo. Mielialan vaihtelua
:whistle: Tympeää alkaa taas neuvolassa käymään, kun on jo tuttua hommaa. Ei oikeen jaksais sitä lässytystä. Ihan ok kai se täti oli, mutta silti..... Voi kun sais ajan kelattua jo toukokuulle. Mitähän sitä sen veriseerumin kans tekis? En oo kahdesta aikasemmasta käynyt, mutta pitäisköhän nyt kun ikääkin enenmmän...
Laskettua aikaa neuvolan täti siirsi päivällä eteenpäin, vaikka näytin sille ultran lappusen, jossa la 21.5. Että nyt se on sitte nla-kortissa 22.5. Pah. :/
Raskaudesta ei oo kerrottu kuin yhdelle kaverille. Np-ultran jälkeen vasta kerrotaan isovanhemmille ja muille.
-lypy rv 8+5
 
Moips!

Rikupi ison iso voima :hug: .

Täällä myös neiti flunssan kourissa, alkuviikosta oltiin pari yötä jopa sairaalassa ku hengitys oli kovin työlästä. Keuhkoputkentulehdushan siellä. Oli kyllä niin poloinen :'( , mut nyt viipotetaan menemään räkä poskella ja rohisten senkin edestä...pari kolme päivää on menny ilman päiväunia, tänään "pakotin" toisen rauhoittumaan ja nukkumaan. Kiva äiti.. ;) . On itelläkin jäänyt nuo yöunet ja päiväunet monelta päivältä vähiin, et tuntuu välillä et on ku kävelevä zombie ja vielä ku ei saada ulkoillakaan...tuntuu et kohta alkaa homehtua, no ei vain. Kunhan vaan ite ei tulis kipeeksi...pikkasen on sellainen fiilis kyl ollu, mut jos ei kuitenkaan tulis lentsua. Öklötyksenkin kerkesin tossa unohtaa tyttöä hoidellessa ja ajattelinkin et nyt ne oireet on hävinny, mut kyllähän tuo on taasen tullut vieraaksi :p .

Oon koittanut lueskella kuulumisianne, jota on tullu ihanan paljon. Mut en kyl muista oikein mihin piti kommentoida (paperi ja kynä ois kova sana ). Rokotuksesta, edelleenkään en kyllä tiedä ottaako vai ei. Rokotteessa on kuulemma aineita, joita ei suositella muutenkaan käytettäväksi tai ei tiedetä vaikutuksia mm. sikiöön, mutta sit taas Jenkeissä kuolleisuusluvut juuri raskaanaolevilla on melkoiset, et ottaako vai ei....pitää tutustua aiheeseen kunhan vaan kerkee ja jaksaa...
Halut on niin tipotiessään, et kohta alkaa hämähäkinseittiä olemaan paikat täynnä ;) ...

Oikein mukavaa viikon jatkoa ja hyviä vointeja.
 
Tänään kävin kertomassa omalle mummolleni että tilanne on tämä, pakko oli etukäteen vähän varottaa kun ens viikolla lähtee hääkutsut ja epäilen että kaikki varmasti arvaa syyn miks näin kovalla kiireellä naimisiin mennää.. :whistle: Eli kohta saan heittää hyvästit tälle mun "suurelle salaisuudelle", joka tavallaan riepoo mua ihan hemmetin paljon koska mitään varmaa ei ole sen wannabeterkkarin ultran jäljiltä ja seuraavaa joutuu odottaa vielä reilut 2 viikkoa..Kivaa jos jotain tapahtuu tai kaikki ei olekkaan ok, mitenkä sitten meinaan asian kaikille selittää.. :headwall: Noh, oma häpeeni lienee... :ashamed:

Muorille sanoin ensin että nyt ku istut niin tiedoks et ens viikolla tulee kutsu häihin, se sit taivasteli sitä hetken ja totes jotain "kyllä sä taidat olla löytäny sit sen oikean", minä nokkelana likkana totesin sille "kyllä mä taidan sitten olla aika vahvasti raskaana", sitten alko tulee nyyhkytystä ja ihanaa huudahduksia... :p

Myö edelleen ollaan porukoilla maalla, mikä on omalla tavallaan helpottavaa koska niitä haluja ei oikein tahdo olla, täälläkun voi vedota siihen et ei voi tuuletella peittoja kun porukat nukkuu seinän takana...Tuntuu ihan kauheelta kun joutuu keksii tekosyitä miksei voi harrastaa, mutta tuo mies ei tunnu tekemälläkään ymmärtävän että siinä ei oo mitään vikaa vaan mua ei vaan innosta, mulla on tissitkin niin kipeet et ajatuskin siitä et pitäis "rynkyttää" sattuu..Ja sitten tää hemmetin väsy, jos meinaa et jaksaa tehä jotain niin ukon pitäis olla kotona jo iltapäivästä, illalla 9 aikaa ku se tulee oon jo niin kuoleman väsyny et meinaan nukahtaa istualteen..Olis ihan järkyn kivaa jos sais siirrettyä nää fiilikset vuorokaudeks ukolle, jos se sit vaikka ymmärtäis eikä mun tarttis potee näin saakelin huonoo omatuntoo asiasta... :/
Olipas taas omaa napaa... :ashamed:
 
Ultrassa käyty; syke näkyi, mutta koko ei vastannut viikkoa 9 elikkäs parin viikon päästä uudestaan ultrailee. Mulla siís todennäköisesti muuttuu laskettu aika myöhemäksi, mutta sitä ei vielä tiedä. Toisaalta huono, kun tuolla meitin neuvolassa on niin vanha ultrauslaite, ettei sillä pysty tekemään tarkennuksia niin jää vähän epätietonen olo, että onko kaikki sittenkään ok. Elikkäs tänään lekuri ei saanut mitään mittoja :( No, ei stressiä: tässä jatketaan esikoisen kanssa puuhailua =) Sori omanapaisuus, paljon on tullut tekstiä niin ei osaa näin äkkiseltään kommentoida..
 
rikupi :hug: :hug:

Ja täällä edelleen myös halut kadoksissa :wave: Kolme viikkoa jo :eek: Hirveetä on mut en kyllä pysty pakottamaan, on niin öklö olo itsestä kaikkine näine vaivoineni; valkovuotoa, ilmavaivoja, vatsa kovalla ja ummetusta, etomista ja perusväsymys siihen päälle niin vaikeeta on. Miehen kanssa oltu 10v. yhdessä ja pystytään onneksi tästä keskustelemaan ilman kummankaan kiukuttelua, hän kuitenkin tietää että mulla halutkin on joten ei ole huolissaan ollut vielä. Harmittaahan tuo mutta minkäs teet. Mulla tästä luultavasti huonompi olo kuin miehellä, oon niin omantunnon akka että :ashamed:
Mutta kohtahan se on eka kolmannes lusittu niin eiköhän pahimmat vaivat katoa kun täytyy tilalle tulla taas uusia vaivoja :attn: Kuten selkävaivat, närästys ja tuhti olo. Niitä odotellessa.

Mutta yritän edes pari kertaa viikossa muuten hemmotella miestäni kuten öljyisellä hieronnalla ja pään kaljuksi ajamisella :saint:

Yöunet täälläkin katkonaisia kun täytyy vessassa käydä vaihtelevasti 1-5kertaa ja esikoinen herää aina 5-6 aikaan pissalle jonka jälkeen tulee viereen piehtaroimaan kunnes sanoo ettei aio enää nukkua vaan haluaa lasten ohjelmia. Viime yö oli oikein ennätyskamala kun tytöllä taas kova yskä ja oikeen niin että laatta lens :'( Hetken näin kauhunkuvia keväisen mahataudin uusinnasta mutta onneksi taisi olla vaan niin sitkeää limaa. Molemmat pirpanat siis kipeenä, ne loman merkit nääs ;)

Mun koulussa kun on kaikenlaisia aineita, emäksiä ja happoja, suolahapot, rikkihapot, ammoniakit ja muut käytössä niin vähän mietityttää. Opettaja sanoi että eihän me niitä syödä mutta neuvolassa olivat enemmän huolissaan. Yhdessäkin käsitellyssä aineessa oikein luki että vaarallista sikiölle :|

Tervetuloa ja onnea enkelipoikien äiti, meillä sama laskettu aika :flower: =)

Me kerrottiin tänään miehen äidille kun kysyttiin samalla ottaako ipanat hoitoon ens viikon pe ku mennään ultraan. "Ja niin he kansoittivat koko maan" hän sanoi :D
Omalle äidilleni tuskin kerronkaan, tiedän ettei tule olemaan onnellinen puolestamme.

Mulla tuntuu edelleen aika-ajoittain menkkajomotusta kokonaisen päivän ja mietinkin jos olisi normaalisti menkat siihen aikaan jos se sen takia jomottelee, enpä sitten tiedä.

Tänä aamuna taas sain katella ja silitellä kumpua kun oli pinnassa, se on niin julmetun söpö möntti :D :heart: Vaihtelee joka kerta paikkaa koska välillä ei tunnu ja välillä tuntuu mutta aina eri kohdassa.

BTL :heart: nytty 10+4
 
täällä oksennetaan ja pillitetään.. ei vaan tahtois olla yksin ku laatta lentää palelee ja kaikkia paikkoja kolottaa... illat ovat pahimpia mulla tulee kaikki ulos mitä yrittää suuhun laittaa.. ukkoa nähnyt yhden yön 3vk aikana... ja tuli viesti että ei tiedossa vapaita kun urakoitsija oli perunu viikonloppuvapaat... noh hyvässä lykyssä mulla töitä enää viikko niin sitten parin viikon huilaus niin voin mennä sinne missä se on työhommissa niin meen sukulaisiin sinne.... nyt vaan tuntuu ihan mahdottoman pahalta kaikki.... :ashamed:
 
Just joo. Kirjoitin pitkät jutut mut kaikki hävis. Meni vissiin liian kauan ku piti välillä lapsia hoitaa ja tehä kotitöitä, kirjautuminen vanheni ja kaikki hävis. Prkle. :kieh: :headwall:

No kuitenkin. Ultrassa käyty tänään ja kaikki hyvin. Oli kaks päivää isompi kuin viikkojen mukaan olisi mut la ei muuttunu. Pää-perä mitta 5,2 cm. Nikaturvotus 0,9 cm. Verikokeessa kävin ultran jälkeen ja siitä tulokset tulee neuvolaan viikon kuluessa.

Ei enempää tällä kertaa ku pitkä juttu hävis niin ei ehi nyt enempää. :wave:

Johjo 11+4
 
Iltoja!

Täälläkin oli tänään np. Meilläkin sama juttu ku Johjolla, et paria päivää oli isompi, muttei lähdetty LA:ta muuttamaan.
Mut jos ketään ei haittaa, ni mielellään jatkaisin täällä teidänkin kanssa vaikka LA pysyykin tuolla 28.4, mutta on niin loppukuuta, että ihan hyvin voi mennä toukokuulle ennenko pikkanen syntyy?
Jos vaan saan viipyy teidän kans =)

Ja jos varanikki laittais sen LA:n tonne listalle, eli 28.4 jos voin jatkaa.

buam
 
tyttö :hug: , varmaan hirveetä olla toisesta erossa. Paljon jaksamista!!!

Alisa, me ollaan kerrottu isovanhemmille jo. Kaikki olivat ihan onnessaan. Vähän oli ihmettelyä kun jouduin pojan viemään hoitoon yllättäen kun oli se ultra niin sen jälkeen kerrottiin ja sit kerroin omille vanhemmille seuraavana päivänä. Sanottiin vaan et miten asia on sen kummemmin kiertelemättä. Sitten tuolta työnkautta olevia tuttuja on useampi ketä on arvannu nyt miten on tilanne. Eipä siinä ajateltiin aluks kertoo vasta np-ultran jälkeen mutta näin vaan meni. Lähinnä jos jotain sattuis niin en haluis selitellä kaikille kun muutenkin ois varmaan raskasta. Kaipa sitä vois lopuillekkin työkavereille ens viikolla paljastaa :D .

Johjo ja buam, tehän meette jo olevinaan niin pitkällä kun mulla on kuukauden myöhempi laskettuaika. Kivoja ultrakuulumisia teillä :) .

Masusta piti vielä mainita että nyt kyllä on selvästi pyöristynyt! Paino on tullut kilon verran ja silti masu pömpöttää selvästi enemmän kuin aikaisemmin ja heti jo aamusta. Vielä kuitenkin kaikki vanha vaatteet mahtuu ihan hyvin päälle. Malttamattomana silti ootan että se masu pullahtais oikeen kunnolla, esikoisesta ei koskaan kerenny sellasta ees tulla...

Nyt saunaan ja nukkuu :wave: . Öitä!
 
enkelipoikien äiti tervetuloa mukaan ja eiköhän kaikki nyt mene hyvin :heart:
ihan kylmätväreet meni kun luin juttusi :'( ei ees pysty kuvitteleen miten kamalaa se on kun on jo noin pitkälle päässyt mutta niin ai se on että kaikella on joku tarkoitus...vaikka välillä sitä on kyllä vaikea ymmärtää :hug:
 
Hei :wave:
Minä olen kurkistellut täällä palstalla ihan nostalgiasyistä, synnytin tämän vuoden toukokuussa ja teidän tekstejä lukiessa voi elää oman odotuksen muistoja :heart:
Mutta syy miksi kommentoin on tuo puhe viisaudenhampaan poistosta. Raskauden aikana on ihan turvallista puuduttaa sekä tehdä kaikkia hampaiston alueen toimenpiteitä. Toimenpiteet pyritään ajoittamaan kuitenkin raskauden toiselle kolmannekselle. Aikuisilla viisaudenhampaanpoistoon on aina syy ja raskauden kannalta on parempi hoidattaa se kuin jättää hoitamatta. Röntgenkuvia ei mielellään raskaana olevilta oteta, joten ei-akuutin hampaan poisto parempi jättää synnytyksen jälkeiseen aikaan. Muutoin suu hyvä hoitaa kuntoon ja puudutuksia ei kannata pelätä.
(ammattini puolesta ja kymmenen vuoden kokemuksesta suukirurgian saralla, tiedän mistä puhun :) )

Kaikille mukavaa odotusaikaa, toukovauvat ovat ihania :heart:
 

Yhteistyössä