<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 1/10 <3

Vakuutuksesta: Ei otettu viimeks ja ois kannattanu, korvatulehuksia ollu nyt 4 viime syyskuusta. En usko että saadaan enää sellasta joka kattaa myös korvatulehukset, ja sama kohtalo voi olla myös tulevalla vauvalla. Eräs tuttuni ei saa syntyvälle vauvalleen sitä vakuutusta koska esikolla paha kierre. Yritetään nyt kuitenkin.
 
Huhhei, mikä närästys tänään. Heräsin yölläkin siihen että ihan kylmiä väreitä meni ja puistatti kun närästi niin paljon. Kaverille(TH) soitin ja kysyin että mitä tehä, niin sano että Rennietä niin paljon ku uskaltaa ottaa :LOL:

Liikkeet taas tänään tuntunu tuolla alamahassa enimmäkseen, isukki oli eilen ihan mielissään kun näky masun läpi liikkeet. :D

Devili+Ana 22+5

ps. muksu tosiaan poika ja siitä tulee tuo työnimi "Ana" :heart: :LOL:
 
Sanse:
Joo en mä sf-mittaa yhdistä heti vauvan kokoon, esikoisen odotus on hyvä esimerkki siitä kun mitta meni ihan yläkäyrillä ja välillä ylikin mutta vauva oli pieni. Katsoin muuten synnytyskertomuksesta että ennen synnytystä (eli kun olin jo synnyttämässä sairaalassa) vauvan painoarvio oli ollut 3,7kg ja syntyi 3kg :whistle: Kätilö muistaakseni letkauttikin siihen jotain.. Hmm, ei vaan niin! Synnytyksessä kysyttiin että povattiinko pientä vauvaa ja sanoin että ei ku noin nelikiloista :D Niinhän se meni.. Eli arviotkin kannattaa aina pitää vain arvioina.. Ja ultrassa nähty että normaalin kokoset tyypit tulossa niin ei musta syytä huoleen. Enemmän siis ahdistaa se kuinka iso olen ja kuinka iso musta tulee :ashamed:

tiitiäisen lekuri olikin heittänyt jotain legendaarista :LOL: Ihan todella huvittavaa!! Musta on sairasta että tollasta sanotaan koska joku voi oikeasti ottaa asian tosissaan. Ettei vaan olis ollu huijarilääkäri?? :whistle: B)
Kiitos Myös kun kerroit imetyskokemuksestasi! En oo vielä mistään kuullut mitään.. Täytyy kai sitten opetella käyttämään niitä pulloja, täytyy sit kai varautua ostamaan korvikettakin? :/
Hyvä kuulla että nukkuvat vierekkäin, eli toista pinnasänkyä ei tarvitse ainakaan vielä hankkia.

Mä alan valmistautumaan töihin lähtöön :wave:

Oon ihan superväsyny nyt jo toista päivää kun kuopuksella jotain univaikeuksia ja herää yöllä reilut 5krt |O

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 23+4
 
Noi arviot on tosiaan arvioita ja etenkin ultralla tehdyt arviot ovat mulle pelkkää sananhelinää :)
Mulla ultrassa arvioitiin että vauva on tosi pieni, vajaa 3kg ja seuraavana päivänä neiti sitten syntyi, kätilö muutama tunti ennen synnytystä testaili mahan päältä tunnustellen ja sanoi, että vähän vajaa 3,5kilonen on tulossa. Noh, vauva oli sitten 3410g joten vuorokaudessa olis pikkanen kasvanut aika reippaasti ultran mukaan :D

Mua jänskättää painonnousu :( seuraava neuvola on vasta helmikuun alussa niin viime kerran neuvolasta on sillon sit jo 8viikkoa niin pelottaa et kuinka montaa kiloa toi tarkottaa. Tosin kotivaa´alla kun oon käynyt niin on paino noussut kilon verran sitten siitä kun aloin odottaa.

Sanse ilman sarvia ja hampaita :) nyt säkin otit ton korvakierteen esiin kun puhuttiin vakuutuksista. Mihin sä olisit tarvinnut korvakierteen takia vakuutusta? Meillä pojalla oli korvakierre, neljä kertaa haettiin ab-kuuri n.10?/krt (huom. vakuutuksen omavastuu 50? joten noi lääkkeetkään ei olis vielä täyttänyt omavastuuta ) ja putkitus joka taisi maksaa, ööh... mitäs se sillon oli, vajaa 40? eli kaikenkaikkiaan korvakierre tuli maksamaan n. 80? jos miettii et vakuutus maksaa sen 200?/vuosi + 50?:n omavastuu niin aika pahasti tossa tappiolle jäädään vakuutusten kanssa.
Kun mä en saa tosta millään matikalla niin, että vakuutus olisi ollut missään määrin tarpeellinen.

jahas, mä hilpasen tästä lounaalle :)

tatomira ja itu 20+5
 
Pakko osallistua vakuutuskeskusteluun. Meillä on kaikilla neljällä tapaturma- ja sairausvakuutus otettu ennen syntymää.

Esikoisella (10v) on todettu jo pienenä astma, allergia ja atopia. Lähes kaikki lääkärikäynnit käyty yksityisellä. Täällä pääsee kyllä päivystyspotilaana (korvatulehdus jne) yleensä samana päivänä lääkäriin, mutta muuten jonot saattaa olla yli 2 kuukautta. Lisäksi kun omavastuu on esikoisella sairauskohtainen niin allergiaan, astmaan ja atopiaan on tarvinut maksaa 1 omavastuu ja sen jälkeen kaikki lääkkeet ja lääkärin määräämät perusvoiteet maksaa vakuutusyhtiö takaisin.

Kakkosella (8v) on todettu atopia jokunen vuosi sitten. Nyt on menny niin pahaksi että on kuljettu lääkärillä ja verikokeissa yksityisellä. Saa allergologin palvelut ja yhdellä omavastuulla (sairauskohtainen) kaikki lääkärikäynnit, labrat ja voiteet.

Kolmosella (keväällä 4v) ei ole tarvittu ollenkaan.

Kuopus 1 v putkitettiin korvat yksityisellä ennen joulua. Kaverini sanoi että heillä meni puolivuotta ennen kuin pääsivät kunnallisella puolella putkitukseen. Me yksityisen kautta seuraavalla viikolla. Kuopuksella menee 1 omavastuu vuodessa. Eli nyt kannattaa vaan vuoden käyttää joka taudin takia yksityisellä kun korvien takia omavastuu jo mennyt. Atopia on jo nyt huomattavissa ja mahdollisesti allergia jos yhtään vanhat merkit paikkaansa pitävät.

Yksityisellä on yleensä ystävällisempi ja sujuvampi asiakaspalvelu. Pääsee lastenlääkärille tai haluttaessa sen alan spesialistille kuin tarvii. Vakuutus korvaa yleensä myös vanhemman kustannukset jos lapsi joutuu vaikka leikkaukseen muualle. Mun kaverin lapsi lennätettiin Helsinkiin leikkaukseen. Niillä ei ollut vakuutusta niin ite piti yöpymiset sun muut maksaa. Ja huomatkaa että vakuutuksen määrä tippuu kun lapsi kasvaa. Kakkosen ja kolmosen vakuutus maksaa 123?/vuosi ilman että liiton- ja kanta-asiakasetuja on vähennetty. Omavastuu 42?/vuosi(/sairaus) Ja yksi kerta yksityisellälääkärillä maksaa 80-90? jos otetaan labrat 120? joten äkkiä on maksettu jos silleen ajattelee. Tosin jos lapsi on aina terve niin hukkaan menee rahat. Minä haluan pelata varman päälle ja päästä varmasti samana päivänä kunnolliselle lääkärille ja maksan vakuutukset mielelläni.

Jos jummalla kummalla vanhemmalla on allergiaa tai astmaa niin suosittelen vakuutuksen ottamista.

Johjo 24+4
 
Vakuutuksista - Meillä on lapsilla vain tapaturmavakuutukset. Kaksi isompaa ollut suht terveitä, muutamia korvatulehduksia siinä 1-2 ikävuoden välillä lukuunottamatta. Kuopuksella on atooppinen iho ja allergiaa, mutta ei niihin niin paljoa ole rahaa kulunut, että vakuutus olisi kannattanut. Ollaan päästy kunnallisella puolella aina hyvin lääkärille ja todella nopeasti tarvittaessa jatkotutkimuksiin.
Joten tuskinpa tälle nelosellekaan otetaan muuta kuin tapaturmavakuutus.
 
BTL hyvä, että mieli parempaan päin =)

tiitiäinen Onpa hyvä, että supparit ei oo saanu mitään aikaseks. Aika outo kommentti lääkäriltä,e ihän se edes ole hyväksi, ettei paino nouse koko raskausaikana :eek:

vakuutuksista edelleen kaverin pojalla kans korvakierre ja kyllä heillä ainakin vakuutus ollut hyvä hankinta. Muutenkin itteäni ei kiinnosta istua päivystyksessä odottamassa paria tuntia jollekin lääkärille, jolla ei oo mitään kokemusta lapsista. Meillä päin on yksityisellä todella hyvä lastenlääkäri, joten sinne siis suunta. Ja onhan meillä koirallekin tuo reilu 200?:n vakuutus, joten en halua lasta jättää sellaisen ulkopuolelle :D Ennemmin otan riskin ja maksan vakuutusta turhaan, ku ajattelen, että joudun viemään lapsen tk-lääkärille (olen tk:ssa töissä ja tiedä mitä lääkäreitä siellä on) Meidänkin vakuutusmaksut tulee sitten pienenemään iän myötä eli ei aina tarvi tuota hirmu summaa maksaa.

täällä aamuisin ja iltaisin koiran kanssa kävely jotenkin tuntunu inhottavalta. en oikein osaa sanoa onko ne tuntemukset supistuksia vai jotain kasvukipuja.. Kurjia kuitenkin ovat.. :/

Tässä vielä masu kuvaa rv:ltä 20+1 :heart: Ehkä se on vähän kasvanut viimeisestä kuvasta.



Nyt rv 21+2
 
Olipa Tiitiäisen lääkäriltä kyllä tosi outo kommentti, tollainenhan voisi ajaa jonkun herkän anoreksian partaalle, siis haloo..
Kyllähän raskauden aikana väistämättä paino nousee, etenkin jos alkupaino on alhainen tai normaali, muutenhan se tarkoittaisi sitä, että äiti laihtuu.. jos alkupaino 50 kg ja paino loppuraskaudesta 50 kg..niin ei kyllä varmaan oo hyväksi kellekkään..

BTL: mulla on tullut nyt 8 kg lähtöpainosta (olin 57 kg, nyt 65 kg), ja 24 raskausviikko meneillään.. En oo ainakaan mielestäni mässäillyt yhtään enemmän kuin aiemminkaan, päinvastoin oon syönyt terveellisemmin, joten tuo paino on tullut ihan luonnostaan. Muuten oon viimeiset 15 vuotta suunnilleen ollut samoissa painoissa.. ois pitänyt varmaan olla syömättä mitään, että paino ei olisi noussut..
Onneksi mulla uudella neuvolantädillä itselläänkin on kaksoset, joten painonnousu oli hänen mielestään aivan normaali.

Vakuutuksista: me ollaan otettu vauvoille syntymättömän vauvan vakuutukset Tapiolasta, parempi varman päälle, ja mielelläänhän sitä maksaa turhastakin, jos vain vauvat terveitä.
 
Huomenta!

Me otettiin tuo vakuutus tapiolasta ihan sen takia jo että isännällä on allergiaa ja atooppista ihoa+ lapsella on myös mun tapaturmageenit... :ashamed:
Otettii samalla itellemmekin vakuutukset ja voidaan nyt itekki liukastella samantien yksityiselle hoitoon ja hyvä niin, mä olen ainakin kurkkuani myöten täynnä TK:lla käyntiä kun yleensä saan vielä niin hemmetin huonoo palvelua.. :/

Tänne ei mitään uutta, maha vaan kasvaa...Kahvi on alkanu vähän tökkimään.. :whistle:
Rakenneultra olis tossa 4 tunnin päästä ja jännittää tottakai ihan sikana, toivottavasti kaikki on ok..
Mut mä jatkan aamutouhuja!

Maira ja mytty 19+3
 
No, kaikkihan itse päättää vakuutuksista ja hyvä niin :) meilläkin tytöllä atopiaa, astmaepäilyt oli päällänsä, allergioita jne. ja tosiaan pojan korvakierre ja silti vakuutus olisi ollut täysin tarpeeton.
Ehkä se, että täällä on aivan loistava kunnallinen, missä aikoja saa nopeasti, erikoislääkärille pääsee nopeasti ja asiat hoituu ilman jonoja :) nopeammin täällä terveyskeskukseen pääsee kuin yksityiselle ja yksityisellä ne lääkärit on saaneet ihan saman koulutuksen kuin tk-lääkäritkin ;) ja mitä yksityisistä on lääkärikokemuksia niin ne on joko huonompia tai samantasoisia kun kunnalliset.
+ tosiaan se, että kunnallista terveydenhuoltoa pitää käyttää, jos sellaisen haluaa olla vielä olemassa vuosienkin päästä.

Eilen oli taas illalla sellainen mylläys mahassa, että turhaan olisin mennyt neuvolaan hysterisioimaan :D mä oon vähän kaiken kanssa sellanen, että odottelen rauhassa ja jos ei mee ohi, niin sit lääkäriin. Tosin noh, lasten kanssa tulee herkemmin mentyä, mutta kyllä heidänkin kanssaan joskus vaan odotellaan ja yleensä odottelu on kannattanut.

Mulla olis rakenneultra reilun tunnin päästä :) jänskättää... ja sit pohdin taas, että kysyiskö sen sukupuolen vai ei. Kun en mä sitä enää myöhemmin (synnytystapa-arviossa ) kysy kun sit se on se ja sama kumpi on tulossa. No siis, onhan se nytkin, mut ekaa kertaa mua oikeasti se jostain kumman syystä kiinnostaa ihan hillittömästi. Mies kyllä on sanonut selvän EIn kysymisen puolesta, että enpä sitten tiiä.

tatomira ja itu 20+6
 
Tatomira: Ihan siksi että jouduin viemään yksityiselle viimeksi tutkituttaa korvat kun meidän tk-lääkärit on jotain muropaketista tutkinnon saaneita jotka eivät osaa katsoa pojan korvia, eivät puhdista käsin vaan joka kerta lähettävät kotiin ja uudellee parin päivän jälkee ku laitettu tököttii korviin ja silti ei nää muka tarpeeks. Mulla tosiaan on niin huonot kokemukset tosta kunnallisesta puolesta joista riittäisi tarinoita. Joten viimeksi vein tosiaan mehiläiseen, korvat tuli katottua heti, putsattiin, ja lopuksi poika halusi lääkärin syliin. Mitä ei IKINÄ tee koska pelkää lääkäreitä.

Lääkkeestä tuli jumalaton ripuli, soitin mehiläiseen josta tehtiin suoraan lähete tyksiin hakemaan antibiootti piikkinä, ei maksua puhelinkonsultaatiosta jossa lääkäri vielä soitti mulle päin. Kunnallisella puolella mulle olis vaan naurettu jos oisin soittanu että ripuloi ja oksentaa runsaasti.

Siksi siis vakuutus olisi meillä tarpeen. Ellei meiä omalääkäri olis lähteny erikoistumaan, käytäis siellä. Osaava ja ihana lääkäri, mutta harmi näin.. Kunnallisella puolen ei ole omaa lääkäriä vaan joka kerta eri hattivatti lääkäri.. kerran pojalla ei kuulema missään nimessä voinu olla sikis koska siihen tarttee kovan kuumeen lääkärin mielestä, ei riittäny 39.1 eikä se että perheessä todettu sikis. Mä maksan mielummi enemmä ja saan hyvän hoidon lapsilleni ku rääkkään niitä ja vien kunnalliseen. Ja muuten mua ärsyttää se että ku kunnallisee koittaa aikaa saada, pitää soittaa klo 8 heti ja odottaa et he soittaavat takas, menee usein parikin tuntia ja sit pitää sitä soittoa vahdata. Olisha se kiva jos se toimis tääl vähä paremmin. Isommat oon käyttäny kunnallisella puolen, harvoin ovat kipeenä.
 
Minäkin vielä näistä vakuutuksista jauhan =) Tatomiran kanssa samoilla linjoilla olen, eli meilläkin pääsee nopeasti tk:een, samalle päivälle saa ajan helposti jne. Pari yksityistä lääkäriasemaa on, joissa on töissä samat lääkärit kuin kunnallisellakin, joten en näe mitään syytä maksaa heille ekstraa vain siitä että menen yksityisen kautta toteamaan saman kuin kunnallisen kautta :D :D Yksityisillä ei kuitenkaan ole edes päivystyssysteemiä, joten jos lapsi ei sairastu arkisin 8-16, niin tk kutsuu joka tapauksessa. Yhden nlan lääkäreistä tunnen työni puolesta ja on paras lääkäri jonka olen koskaan tavannut, sellainen vanhan kansan tyyppi joka todella välittää potilaistaan. Ei siis ahdista yhtään mennä hänen vastaanotolleen. Mutta siis kuitenkin tarjoukset eri yhtiöiltä pyydän ja katsotaan nyt sitten, mutta näillä linjoilla miehen kanssa toistaiseksi ollaan. Mä nyt siis mietin sitä syntymättömän lapsen vakuutuusta, tokihan sitten pikkuinen vakuutetaan synnyttyään, onhan meilläkin kattavat vakuutukset itsellämme. Mutta juu, jokainen tekee itse niinkuin parhaaksi näkee, eihän näihin yhtä oikeaa vastausta ole :D

Kurjaa kommenttia painosta tullut, itse myös ihmettelin oman terkan kommenttia rv 22 mennessä kun oli tullut kokonaista 3,5kg, että eihän sitä alkuraskaudessa kuuluisi tulla... Että turha sitä läskiä on kerätä kun vaikeampi se on pudottaa sitten. No mä olen kyllä avoimesti sanonut herkuttelevani, joten ehkä sillä sanoi tuon. Kuitenkin kokonaisruokavalio on terveellinen, joten en ole huolissani todellakaan. Ärsyttää kyllä muutenkin koko painon kyttäys, eikö sitä nyt hel***tti soikoon edes raskaana ollessa saa unohtaa niitä pirun ulkonäkönormeja :kieh:

Perhevalmennuksen osa yksi oli, ja niinkuin vähän "pelkäsinkin", ei ole todellakaan meillä mitään luentotyyppistä. Heti laitettiin porukka tekemään ryhmätehtäviä ja tutustumaan toisiinsa. Tapaamme vielä syntymän jälkeenkin neljä kertaa. Harmittaa, kun en todellakaan viihdy siellä, mutta tieto mikä tulee on taas tämmöselle pöljälle äärimmäisen hyödyllistä, niin ei viitsi jäädä poiskaan. Ahdistaa suuresti puhua tosi henkilökohtasista tunteista ja tuntemuksista, just tyyliin että kerrotaas nyt kaikki vuorollaan mitä ajatuksia tämä herättää jne... :kieh: :kieh: :kieh:

Alisan kuva ei näy mulla....

Muutamalla taas rakenneultrat tänään, tulkaahan kuulumisia kertomaan :flower:

ALM ja kulta 24+4 :heart:
 
Alisa84:
Sulla on kauniin pieni maha :heart: *kiroilee oman lasketun ajan mahan kanssa* :kieh: :D

Vilhelmiina72:
Mulle on kyllä tullu enemmän ku 8kg :D Mutta just neuvolassa sanoin että syön tosi epäterveellisesti. Nyt odotusaikana olen pakottanut itseni syömään joka aamu aamupalan, syön sen noin 10-11 maissa, jonka jälkeen syön seuraavan kerran lämpösen ruoan joskus 17-18 aikaan :whistle: Ja sit tohon päälle iltapala noin 22 maissa, tiedän että liian myöhään mutta mä niin tarvitsen yhden syömiskerran päivässä kun saan syödä rauhassa :ashamed:
Mutta niin, yksösraskauksissa mulla tuli molemmissa painoa yli 20kg joten miksi tästä tulis ainakaan vähemmän :saint:

Tsemiä ultraan Maira ja tatomira :attn:

Vakutuuksista vaan mainitsen että esikoisella on vakuutus mutta tähän mennessä ei ole tarvittu kertaakaan, niin otetaan se varmaan poies :whistle: Kuopukselle ei otettu mutta tää kaksosraskaus laittoi miettimään ja pohdin edelleen, luultavasti niin kauan että vakuutuksenottoajat umpeutuu :LOL:
Mutta siis me asutaan terveyskeskuksen sairaala-alueella niin ei tulis mieleenkään lähteä yksityiselle vaikkakin tk:ssa usein huonoa käytöstä mutta se menee mulla sen pienen kiroilun ja manailun jälkeen ohi B)

A-L-M:
Kamalalta kuulostaa teiän perhevalmennus :ashamed: Mä niin inhoan tollasia tutustumisleikkejä ja muita |O Esikoisen odotuksessa käytiin pakollisissa valmennuksissa kun haluttiin kättärin haikaranpesään, olin sillon 20v. ja tuntui että kaikki muut odottajat oli vähintään 30v. ja saatiin osaksi tosi ärsyttäviä katseita alaspäin ym. niin jätin vapaaehtoiset valmennukset kokonaan väliin :/ Kakkosen kanssa ei enää tarvinnu käydä valmennuksessa ja näiden kanssa ei ainakaan haikaraan pääse mutta luulis että joku monikkosynnytysvalmennus olisi??

Nyt pesemään pyykkiä :wave:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 23+5
 
Ultrassa käyty :) Kaikki hyvin :) kaveri oli vähän pienempi, mitä viikot antaa olettaa, mutta niin mä tiesinkin olevan, niin oli jo np-ultrassakin :) heittoa oli liki viikon verran, mutta eivät laskettua aikaa taaskaan lähteneet muuttamaan joten näillä mennään.

Painoarvio oli 350g ja kaikki siis oli täysin kunnossa. Sukupuolenkin utelin :headwall: ei pitänyt ja nyt tavallaan harmittaa ja tavallaan ei. Noh, kaikki ulkopuoliset yhtä kaveria lukuunottamatta saa elää jännityksessä toukokuulle asti, kun heille en (enkä teille ) sitä paljasta :)

Se sentään on, et nyt voi alesta ostella vaatteita -piiloon- ja sitten sai tietää minkävärisen kotiutumisvaatteen voi pikkaselle ostaa, vaikkakin eräs kermanvärinen puku kummitteleekin kovasti mielessä ja voipi olla, että sen hankin kuitenkin :)
 
nyt se maanantai tuntuu jo hyvin läheiseltä päivältä jee....
minulla hiukan hirvittää taas se ettei minulla paino nouse YHTÄÄN... olen varmaan jotenkin epänormaali teihin muihin nähden:)
hih minulla napa on aina ollut sellainen viirunapa ja nyt minusta on niin hassua kun se on pyöree.... ja hirmuinen mylläys kuulkaa illalla alkoi kun join tekemääni banaanipirtelön nam siis syön oikeesti just tollasta ja päivällä olin syöny rollsin hampparin eli en edes syö terveellisesti... ihan hirmuinen tuoreiden luumujen himo on olenkin varmaan sen jo kertonutkin.... pitäis itsekkin olla niin rohkee ja laittaa teille masukuva katsotaan jos vaikka saisin tänään aikaiseksi:) aamupaivät on yleensä hiljaisempia masussa..

taapero 20+4

 
Onnea Tatomira ja Maira hyvistä ultrakuulumisista ja Mairalle vielä poika uutisesta :flower: :)

Meillä oli miehellä tänään hampaanpoisto nukutuksessa ja kävin sitten puolen päivän aikaan hakemassa miehen hammashoitolasta. Hoiperteli siihen malliin, että olis useampikin promille alkoa otettuna ja huulet ihan kuivuneessa veressä. Toivottavasti en kauheesti kerännyt sääliviä katseita, kun oli tuo 1vuotiaskin mukana :LOL: Nyt sitä ei sitten sais jättää ilman aikuisen valvontaa :D

Itse tunsin eilen illalla ensimmäisen kerran liikkeet mahan läpi :) Olis ne varmaan aiemminkin kädelle tuntuneet, kun on viime aikoina ollut sellanen melskaus masussa. Eilen sitten sattui olemaan itsellä rauhallinen hetki sohvalla ja käsi just oikeessa kohtaa kun mylläys alkoi :D

Mulle on tullut hirmu himo appelsiineihin. Joka päivä on pitänyt kaupasta käydä hakee reilu pussi, kun muutkin meillä niitä syö. Ihan kiva, että on tämmösiä terveellisiäkin himoja :p

Päätin just eilen illalla, että meillä alkaa unikoulu parin viikon päästä, kun olen saanut yläkerran kuntoon ja makuuhuoneen maalattua. Pakko saada tuo 1v. nukahtamaan omaan sänkyyn hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää. Tähän asti ollaan nukutettu syliin. Kauhulla odotan sitä tahtojen taistoa, kun tuo lapsi on aikas tulinen temperamentiltaan. Ei siis mitkään tassuttelut onnistu meidän tapauksessa.

Hauskaa viikonloppua kaikille!
zizilisko+nuppu 21+0 :heart: viikotkin taas poksui :)
 
BornToLose Helsingin monikkoperheet ry:n kaksois-/kolmoisperheille tarkoitettu valmennus alkaa Kätilöopistolla to 21.01.2010 klo 13-15 kättärin äitiyspkl:n opetustilassa 1krs.
Ei etukäteen ilmoittautumisia.

-tiki & :heart: :heart: -
 
emv
Heippa!

Pitkään aikaan taas mitään kirjottanu... :ashamed: Lueskellut oon teijän juttuja kyllä päivittäin tai ainakin lähes.

Tuli tosta ziziliskon appelsiinihimosta mieleen, mulla taas himon kohteena nyt pakastetut mansikat. Pakastin alkaa tyhjentyä kovaa vauhtia viime kesän mansikoista. Siis imeskelen niitä niinkuin karkkeja.

Mulla ollut kiireitä häitä valmistellessa, 13.2. koittaa meidän päivä. :heart: Alle kuukaus.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ainakin Maira ja Tatomira! Itse kovasti toivon sukupuolen selviämistä ensi viikon ultrassa (niitä diabeteksen takii ylimääräisiä ultria) kun rakenneultrassa ei vielä selvinnyt.

Mä oon huomannu et on silleen tullut levottomaksi et toivois et viikot menis nopeasti, vaikka niinhän ne kaiken lisäksi meneekin, mut semmonen malttamaton olo jo vähän tullut. Tää siis uutta mulla.

Vakuutukset: luulen ettei saada syntymättömälle lapselle ton mun diabeteksen vuoksi tai sit ainakin kaikkee mahdollista rajataan sen takia pois. Varmaan sit syntymän jälkeen otetaan tapaturmavakuutus. Ei olla hirveesti pohdittu asiaa.

Isyyspakkaus alkaa olla valmis, mutten viitti omalla nimimerkillä siitä aiheesta hirveesti kirjotella kun mies kyl tunnistaa mun nimimerkin, jos käy täällä lukee. Sitä en kyllä usko hänen tekevän, mut just in case...

Rauta: Vatsa tuntuu tottuneen obsidaniin, mistä oon iloinen, ettei tullut turhaan pistettyä rahaa siihen.

Närästys yövuoroissa jatkunut ja pahentunut, alkaa joka yövuoro vaan aikaisemmin, mut muuten taas ei närästä ollenkaan.

Tässäpä mitä tällä kertaa tuli mieleen!

-emv ja james jessenpoika 22+6 (huomenna poksuu) :heart:
 
emv
Varanikki: Onkohan tämä joku enne, kun kohdalleni listoille on laitettu sukupuoleksi poika? :LOL: Me emme itse ole ainakaan ollenkaan tietoisia sukupuolesta, mitään veikkaustakaan lääkärit ei ole antanut toistaiseksi. Jonkun muun kanssa ehkäpä mennyt sekaisin vai johtuuko lapsemme tekonimestä (james jessenpoika), joka alusta saakka ollut sama?

-emv ja james
 
tiki-71:
Kiitos, mistä sait tiedon? Odotin että tulis ihan kutsu mutta ilmeisesti ei :snotty: Katsotaan päästäänkö, on mun työpäivä ja miehen synttärit mutta iso juttuhan toikin olisi. Kiitos kuitenkin vielä :flower: =)

Mä siivouksen keskeltä tulin laittamaan masukuvan :D
Selkä vääränä imuroin ja luuttuan, illalla sit kärsitään |O

Tässä 23+5 B)



BTL :heart: :heart: nytty + mytty 23+5

Lisäys: Kuvassa on tänään ostamani PAITA, oli vaan ihan överi pitkä :eek:
 

Yhteistyössä