<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 1/10 <3

Onnittelut hyvistä uä-kuulumisista :heart:

Vakuutuksesta kävin maanantaina ottamassa sen, 90euroa odotusajalta. Vuosimaksu n.220e, saatiin taas hyvät keskittämisalennukset =)

Kävin sit lekurissa tosta selästä, tukossa selänlihakset. Ei onneks epäilly mtn sen vakavampaa. Panacodia määräs ja moneen kertaan varmistin että soveltuu raskaudessa (kun muistin että ois jtn puhetta jossain joskus ollut että ei sopis tai vastaavaa) ja kuulemma soveltuu, soitti vielä itse terantologiseen palveluun että sain mielenrauhan :) Saikulla siis tää viikko sitten..

Saatiin tänään sitten uuden asunnon avaimet, ja tietty käytiin heti katsastamassa yms. Kyllä potutti, edelliset asukit jättäneet roinaansa sinne :( Käyn kyllä siitä mainitsemassa, että joku muu saa ne noutaa sieltä. Itse en ole koskaan mitään jättänyt vanhaan asuntoon toisten vaivaksi. Huomenna mennään muutaman apurin kanssa asuntoa muuten siivoomaan, että saa sitten kaappeihin esim. vaatteet suoraan purkaan. Lauantaina ois sit virallinen muuttopäivä..
Nykysen nettiliittymän joudun katkasee ja hommaa ihan uudelta operaattorilta, potuttaa. Tasan 2 vaihtoehtoa jos haluaa kiinteän liittymän, ja toinen niistä operaattoreista on varma etten ota. Niin monet kerrat oon joutunu oikeuksistani siellä tappelemaan.. Joten sitten ihan vieraan ja uuden operaattorin asiakkaaks joudutaan, täytyy lukea huomenna noita sopimusehtoja.. Sen verta vilkasin, että vuosi on pakko olla asiakkaana. En kyllä haluais noita määräaikaissopimuksia, kun ei sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu..
Joo hieman potuttava päivä, sori purkaukset :ashamed:

Alisa: Täytyy kyllä varmaan ite kans harkita sitä tukiliiviä, ainakin kokeilla jos helpottais yhtään..

Hiuksista.. Mulla on muutenkin niiin paksut hiukset, että en kyllä huomaa jos nää on ohentunu? Rasvottuvat kyllä nopeammin ainakin, vähintään joka toinen päivä on pestävä, mieluiten joka päivä (iho ei vain oikein tyksi) .

Uusille tervetuloa!

Hankinnoista: Meillä on turvakaukalo hommattuna. Vaunut tulee isännän siskolta, joten kun ollaan muutettu, niin haetaan ne sitten. Pinnis ostetaan sitten lähempänä h-hetkee. Hoitopöytää ei hommata, kun en nää sitä tarpeelliseks. Lipasto vauvanhuoneeseen ostetaan ja sitteri tai vauvakeinu. Vaatteita saadaan uutena että käytettynä isot kasat.

Lääkärineuvoloita on muistaakseni ainakin 3, eka oli rv 10, nyt seuraava rv 24 ja sit jtn rv 34-36 tienoilla.

Jaaha nyt tabut naamaan ja unta palloon että jaksaa huomenna ees vähän tehä jotain.

Miikulainen ja rääpäle 22+0 *POKS POKS* :heart:
 
Huomenta!

Luinpa pitkästi ja rauhassa mitä olitte muut kirjottanut ja nyt mä jo unohdin :ashamed: .

Lääkärineuvolasta kyseltiin. Esikoisen kohdalla kävin muistaakseni kahdesti. Nyt ainakin oon viikolla 14 käynyt, mutta en tiedä onko vielä lisää tulossa. Selvinee aikanaan.

Mukavia ultrakuulumisia. Kivaa kuulla että kaikki on OK. Alisa, meillä oli esikoinen aikoinaan pienempi viikkoihin nähden, mutta se luultavasti vaan johtui kuukautiskierrosta silloin, oli epäsäännöllinen.

Aamusti tänään tunsin mötkäleen selvästi toisella kyljellä kun heräsin, oli niin ihanaa :heart: .

Nyt täytyy rientää tekee esikoiselle aamiaista, heippa :wave: .

Selis ja "mötkäle" 19+5
 
Hiuksista - Normaalistihan ne paksuuntuvat raskausaikana, kun eivät lähde samaaan malliin kuin ennen. Raskauden jälkeen voikin sitten tuntua siltä, että alkaa kaljuuntua. Itse huomaan tämän niin selvästi, koska mulla on tosi ohuet hiukset. Viime raskauden jälkeen hiuksia lähti tupoittain ja tietysti ne myös alkoivat kasvaa takaisin tuppoina, jotka näkyivät tosi kivasti päälaella, silloin kun hiukset oli vasta muutaman sentin pituisia :D
http://www.verkkoklinikka.fi/?page=9246291&id=3675877

Jee! Mies ehkä lähtee keväällä käymään Lontoossa erään säveltäjän konsertissa ja siinä tapauksessa tuo rattaat samalla reissulla. Toivottavasti menis nyt :D
Olis halunnut minutkin mukaan, mutta en enää huhtikuussa uskalla lähteä, enkä edes halua jättää kuopusta hoitoon niin pitkäksi aikaa.
Meillevauva- Joo huomasinkin keskusteluista, että jotkut nettikaupat ovat vielä ainakin viime keväänä toimittaneet Suomeen :)

Eilen oli koko illan kipeitä supistuksia, vaikka en mitään sen kummempaa ollut tehnyt :/ On noita kipeitä ollut aiemminkin, mutta lähinnä ihan yksittäisiä, eikä todellakaan noin kipeitä. Onneksi ensi viikon perjantaina on neuvola, niin pitää kysellä jos pääsisi lääkärille tarkistuttamaan tilanteen. Tietty aiemmin jos kipeät supistukset jatkuvat.

zizilisko+nuppu 20+5
 
Meillä pikkukaveri selkeästi vain lepäsi viikonlopun :) eilen illalla nukkumaan mennessä taas oli ihan kunnon mylläys mahassa :) kovin vähäisiltä nuo liikkeet vielä tuntuu, mutta eipä näitä viikkojakaan oo kasassa mitenkään hirmuisesti :)
Perjantaina ois sit se rakenneultra, ei malttais oottaa et tulee perjantai :D

vakuutukset taas me ei oteta vakuutusta. Esikoiselle jonkun typerän päähänpiston vuoksi moinen turhake otettiin, mutta irtisanottiin se aika nopeasti. Hinnat on todella kovia + omavastuu niin meillä ei ole mennyt lääkärikuluihin ees koko lapsen elinaikana niin paljoa rahaa kun tuohon vakuutukseen olisi mennyt vuodessa ja meillä lapsilla siis on ollut korvakierteitä (kun tota tunnutaan tarjoavan jatkuvasti syyksi ottaa vakuutus, en ymmärrä miksi ) allergiaa ja atooppista ihoa.
Mulla vielä ihan sekin, että vältän yksityisiä lääkäriasemia viimeiseen saakka ja pyrin käyttämään kunnallista mahdollisimman paljon. Onneksi se on mahdollista ja yksityisellä joudun käymään vain työterveysasioissa.
Monta vanhempaa tiedän, jotka tuon otti ja lopulta totesivat että ne rahat jotka vakuutukseen meni olisi voinut vaikka polttaa, yhtä paljon hyötyä niistä. Meillä siis lapsilla on tapaturmavakuutukset, hintaa vajaa 5?/vuosi :) pikkaisellekin aikanaan tuo tapaturmavakuutus otetaan.

hiukset tosiaan kuten zizilisko sanoi niin yleensähän raskauden aikana hiukset paksuuntuu ja voi todella hyvin ja näin siis meillä :) raskauden jälkeen ne sitten tippuu. Alkuraskaudesta hiukset rasvoittui todella nopeasti ja välillä tuntui et pitäis melkein kaksi kertaa päivässä pestä, että pysyvät puhtaana, nyt riittää joka toinen päivä, vaikka silti pyrin päivittäin ne pesemään.

Jahas, jos sitä uppoutuisi töihin.

tatomira ja itu 20+4
 
Huomenta!

Alisa, meillähän tää myy vastas viikkoa pienempää ultrassa, rakenneuä:ssä siis. Mutta laskettua-aikaa ei muutettu, kun np-ssä vastas täysin viikkoja, itseasiassa paria päivää isompaa ja kuukautisten mukaan on saanut alkunsa silloin, mitä viikot sanookin. Eli mulla ei ollu menkat ko 3 päivää myöhässä kun vahva plussa pärähti tikkuun. Mut tuohon ei reagoitu mitenkään, koska esikoinen on ollut pieni kokoinen syntyessään, tuumasi vain, että ei tehdä isoja vauvoja. Mutta sitten taas 2 viikkoa ultran jälkeen oli neuvola ja siellä sf-mitta meni taas aika reilusti yläkäyrillä, mut siihenkään ei puututtu vielä mitenkään. Eli huomenna on lääkärineuvola ja siellä sit sitten varmaan jotain tulee. Kait...

Hiuksista, mulla on ohentunu jonkuverran hiukset, mut mulla on kanssa paksut hiukset niin ei niin huomaa. Mut muuten hyvässä kunnossa ne on, mut mä käyn n. kerran kk kampaamossa hiushoidossa, on samalla rentouttavaa itselle ja saa pidettyä päänahan kunnossa, sekä tietty hiukset. Mulla ainakin on tuo rasvottuminen ja kuivuminen jäänyt pois kokonaan, kun oon siellä käynyt. En ehkä muuten kävis, vaa on se nii taivaallista olla ku toinen hieroo ja jää hiuksetkin tosi ihanaan kuntoon. =)

Miikulainen oli saanu panacodia selkäsärkyyn, mähän sain sitä näihin suppareihin ja tuohon unen puutteeseen näiden lonkkien vuoksi ja mulle sanottiin, että ainoastaan tuota panacodia ei suositella enää loppuraskaudesta, koska voi aiheuttaa vauvalle vierotusoireita. Tarkoitti siis sitä, et ihan lopussa ei sais käyttää enää säännöllisesti tms. Mut mä en ottanu sitä ko yhden, ei se mun mielestä niinkään auta niihin kipuihin vaa saa pään vain nii sekasin ettei enää tunne mitään...Ainakin mulla tekee niin, mut tosin mä en ole koskaan vahvempia kipulääkkeitä käyttänykkään...

Vauvan vakuutuksesta, me päädyttiin lopulta siihen, ettei me sitä oteta lainkaan. Mennään näin kun esikoisenkin kanssa ja hyvin on pärjätty. Kuitenkin kaikki yksityiset lääkärit on lähimmässä kaupungissa ja tk tossa parin kilsan päässä, ni nopeampaa me siellä käydään, entä oulussa. Toki on asiantuntevammat lääkärit yksityisellä, mutta ei me siltikään oteta vakuutusta.

Vauvalle hankinnoista meillä on nyt 3 pussillista vaatteita tossa odottamassa pesua ja hoitopöytää saapuvaksi. Ystävältä ostetaan pinnasänky ja hoitopöytä. Brion-yhistelmät me ostettiin/huudettiin huutonetistä hintaan 105 ? ja ovat kyllä ihan priima kunnossa olevat. Meidän onneksi myyjillä ei ollut hintavarausta noihin ja ovat kyllä ku uudet. Mukana vielä kaikki mahdollinen lisätavara. Turvakaukalo on ostettu myös, se on ihan normi peruskamaa, ei mikään telakallinen tms. Ei olla koettu sille tarvetta+ tulee huomattavasti halvemmaksi. Muutapa ei vielä ole, mutta eipä tuota sit tarvikkaan kun pientä tavaraa kun pöytä ja pinnis saapuu.

Nyt lueskeleen muut jutut, mut ekaks koirat pihalle. Meille tuli anopin koira eilen hoitoon kun se sairastu ja nyt täällä viipottaa 3 koiraa, ja josta en kyllä ole yhtään innoissani... :/
Mut ei se auta, pakko jonku aikaa nyt selvitä noiden kanssa...onneksi toi anopin koira on leikattu, voi olla aika haasteellista muuten ku 2 narttua ja siihen sit uros...Ei kiitos...

buam ja myy poksuu 25+0
 
Moro!


Alisa, oliskos meitä nyt 111? ;)

Lääkärineuvoloita meillä on kolme, seuraava on helmikuun alussa, eli oliskos se sit 28.viikolla..

Pehehuonetta me ei tarvita, koska tytöt on kumminki isin kans kotona sillä aikaa.. Tai no kriittisimmät hetket mummilla.. :D Esikolta olin myrkytyksen takia yksin isossa huoneessa ja sekös oli hirveetä. Poistuin huoneesta koko aikana kerran, sillon kun läksin kotia. Vauvanki lääkäri tarkasti siellä mun huoneessa, enkä kyllä enää ikänä moiseen halua. Olipa kuinka kuorsaavia tovereita tahansa..

Mulla oli sokerirasitus maanantaina, neuvola kans. Sokerit oli vallan mainiot, lukemia en muista, mutta terkka kehui oikein hyviks. Eli nou probleemo vaikka sf-mitta ennustaa meille NORSUVAUVAA |O Kattelin tyttöjen aikaiset kortit, viikoilla 24 ja 25 olin käynyt ja mitat oli 22 ja 24cm ja tämä tulokas huimat 28cm :eek: :eek: Toivon että oli Rääpylä vaan semmosessa jalat sojonaan -asennossa, tai jotakin.. :D :whistle:

Hankinnoistakin joku kyseli.. Muistaakseni on ollut jo aiemmin puhetta, mut meillä on kaikki tallessa likoilta, joten.. :)

Hiukset multa lähtee perjantaina, kun kaveri on kampaaja.. Suunnittelin että nyt jo kynittää lyhyeks niin ei tunnu sit se "ohentuminen" niin rankalta kesällä :D Saa nähdä raskinko luopua, kun keväästä asti oon ponnariksi nämä kasvatellut :snotty:

Nyt jos sitä taas painelisi ulos...

Niin ja kiitokset onnitteluista nyt sitä ollaan Aikuisia :D :D :D
As if :kieh:

VN & Rääpylä 24+4 :heart:
 
:heart: :heart: Ensimmäinen KUNNON potku, ei mikään kutitteleva hipasu, vaan ihan miehekäs mojova monotus kylkeen... :D :heart: :heart: Miten voikin piristää aamun tuommoinen! :)
Rakenneultra ylihuomenna... :) Jännittää ihan sikana..

Maira ja mytty 19+1
 
Joko olette käyneet isyyspakkausta suunnittelemaan?
Täällä hirveä stressi, että mitäkä siihen keksisi.

Tällä hetkellä listassa on: bokserit, iskälle lehti, vauvakirja, kosteuspyyhkeitä, vaippoja, kuvioharsoja, riepu, muumilusikoita, ruokalappu, ediä, vanupuikkoja.

Edellisessä pakkauksessa oli lisäksi: tutti, kylpyankka, kylpypyyhe, unilelu ja amme.

Vieläkö tuohon keksis jottai suht tarpeellista ja mihin nuo tavarat vois laittaa, kun ammekkii on jo?

Nappula& Iida 21+2.
 
ei mulla ihmeempiä kuulu ajattelin vaan poiketa....

Hiuksista: mulla on aina olleet tosi ohuet hiukset mut minusta mulla on taas toisinpäin että olis vähempi lähtenyt mut monet onkin sanonut et odota vaan kun imetät niin sit se hiustelähtö alkaa!! ou nou:(

Vakuutus: hmm... miettinyt ja miettinyt mut täällä nyt muutama oli sen kannalla ettei kannata ja olen kyllä sitä empinyt kun ovat niin himputin kalliita jos sitä vaan sit ottaa just jonku tapaturmavakuutuksen sille...

Tulis jo se maanantai ja rakenneultra! ukko töissä juuri silloin mut sain mun parhaan ystävän mukaan onneksi:)

koska teillä on ensimmäinen kokoontuminen neuvolassa odottavien kans täällä on nyt tavataan ekan kerran 21.1 kaikki tulevat isät ja äidit on kutsuttu ja sinne tulee hammahygienisti,fysioterapeutti terveysneuvontailta nimellä.... sit siitä jonkin aikaa niin aletaan sitten synnytysvalmennus.. ihan jännää kaikki kun on eka...

jeps mut ei se auta kun alkaa valmistautuun töihin lähtöön... ei ole muuten mitään herkkua kun on alkanut selkää vihottelemaan ja sit noita supistuksia tulee sit kun pääsee lepoon.. noh jos sitä jaksais viellä.... seisomatyö verottaa..

taapero 20+3
 
MOIKKA!

Pikaseen luvin tekstit läpi ja toivottavasti nyt muistan mistä ollu juttua ;)

Maira onneks olkoon ekasta potkusta :heart:

Lääkärineuvola Täällä on eka vasta tos puolen välin jälkeen ja en tiedä et onko sit loppu raskaudessa vielä. Edellisissä raskauksissa vuosina 92 ja 99 oli 3 kertaa ja vuonna 08 oli 2 kertaa.

Hiuksista Mulla on paksut hiukset ja eivät kyl ole koskaan raskauden aikana ohentuneet. Pestä saa kyl joka päivä,kun rasvoittuuvat niin helposti.

Vakuutuksista Otetaan sit ku vauva syntyy,ni tapaturmavakuutus sellanen on meillä vanhemmilla ja lapsilla. 70e/vuos maksaa meistä nyt.

Varanikki Onneks olkoon hyvistä sokrutestin tuloksista =)

Mut nyt ottaa kakat pojalta vaipasta pois :x

baby dream ja masuasukki 21+3
 
Ajantappoa täällä harrastetaan, ottaa niin päähän kun ei oikeen mitään uskalla tehdä :kieh:

Meillä päin lääkärineuvola ensisynnyttäjille automaattisesti 3 kertaa.
Uudelleensynnyttäjille alku- ja loppuraskauden lääkärinla, mut keskiraskaudessa pääsee halutessaan myös lääkärille.

Vakuutus otettiin pikkuiselle valmiiksi, jos nyt sattuu et tulee ennen laskettua aikaa, niin toi vakuutus korvaa mielestäni myös tehohoitoa, toivotaan ainakin!!

Alisa Meillä esikoinen oli joka ultrassa pienempi viikkoihin nähden, muutenkin "ihmeteltiin" vauvan pientä kokoa, mut syntyessään oli kumminkin pikkasen yli 3kg
Tämä tulokas on myös ollut joka ultrassa pienempi viikoihin nähden, nyt maanantaina kun ultrattiin 24+1 painoarvio oli huimat 600g :heart: ja lääkäri sanoi, että on pienempi kun pitäisi, mutta ei kuulemma aihetta huoleen..
Onko muilla otettu painoarvioita, mietin vaan että minkä kokoinen vauvan näillä viikoilla sitten pitäisi olla??
 
Neuvolassa käyty ja olo sen verran ahdistunut etten jaksa kommentoida TAASKAAN :ashamed:

rvkot: 23+3 (19+2)
paino: 74,8kg (71,1kg)
verenpaine: 122/74 (114/66)
hemo: 116 (105)
sf-mitta: 32 (24)

Ja ahdistushan tulee siis noista valtavista mitoista eli paino ja sf-mitta :ashamed: Ja terkka kun ei osannut mua yhtään lohduttaa kun yritin udella onko normaalia vai ei. Tarkistin edellisistä neuvolakorteista että samankokoinen sf-mitta on ollut viikoilla 35 ja 37 :eek: Ja edellisissä odotuksissa näillä viikoilla mitat on ollut molemmilla 24. Mähän oon ihan julmetun kokonen jo nyt ja tästä vaan kasvan |O Ja painoaki tullu melkeen kilo viikossa perkele :'(

Anteeksi purkautuminen, en vaan jaksa :ashamed:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 23+3
 
Huonolla lukemisella ja kommentoimisella on taas tullu oltua :ashamed: , mut ihkuu ku työ jaksatte!!!

Onnittelut hienoista ultrakuulumisista!!

tirpunen meillä oli eilen kontrolliultra, jossa katsottiin kokoarviot ja vielä rakenteita, ni pikkuisten kokoveikkaus oli 630g ja 660g (rv 23+5 ), normikäyrällä.
Muutenkin kaikki näytti vielä hyvältä, lääkäri alkoi puhumaan jo, että synnytyssairaalana olisi kuitenkin näillänäkymin TYKS. Siellä on lastenlääkärin päivystys 24/7, joka kyllä hyvä asia. Mut mut katotaan...

Lääkärinneuvola, täällä on ensisynnyttäjillä lääkäri x 2 ja kolmas on sitten sairaalan synnytystapa-arvio, seuraavista lääkärineuvola on x 3.

Hiukset tuntuu täälläkin jotenkin ohentuneen. Alussa tukka rasvottui ihan törkeen nopeesti, mut nyt onneks ok. Neidistä miulla oli tukka ja iho tosi hyvässä kunnossa ja hiukset paksuuntuikin lopussa mielettömästi....sillä seurauksella et 3 kk synnytyksen jälkeen olikin sit sulkasatoa parisen kuukautta. No josko tuo tukka vielä hieman lopussa vaik tuuhentuisi ni ois sit mitä tippua. :D

Vakuutukset otetaan aivan ehdottomasti, vaikkakin huokeaa touhua. Meillä on esikon kanssa vakuutuksesta ollut suurta hyötyä. Isäntä saisikin käydä jo pikaisesti ottamassa vakuutukset ku koskaan ei tiedä....

Nappula, isyyspakkauksesta ollut pientä jutun tynkää tuolla alkusivuillakin (muistaakseni). Kivoja ideoita siulla!!

Hankinnat on edelleen jäissä tai lämpiämässä :whistle: .

Perhehuone, ai kun olisikin mahdollisuus moiseen, mut veikkaan ettei esikkoa voi sinne mukaan ottaa. Oltiin ekasta perhehuoneessa ja ollaan kyllä moista suositeltu, isäntäkin tykkäs. Hääkin pääsi siellä hienosti alkuun vauvanhoidon yms kanssa.

Perhevalmennuksiin ei olla menossa. Koin ne kyllä ihan hyviksi, mitä täällä tarjottiin.

Neuvolakin oli eilen, kaikki arvot ihan ok. Sekä sain kun sainkin hieman infoa myös kaksosasioista, sekä lupasi hieman selvitellä mitä apuja kaupungilta olisi mahdollisuus saada. Ultrassa käynnistäkin olin tyytyväinen, kun sain jopa vastauksia kysymyksiini :D . Seuraava kontrolli kahden viikon kuluttua.

Kaikille kaikkea hyvää ja mukavaa viikon jatkoa!!!

Pilkkuliini 23+6
 
BTL täällä myös painoa tullu melkein kilo viikossa, huoh! Aika muhkee kyl toi siun sf-mitta, miulla oli 27 ja katoin edellistä korttia jossa reilu 30 viikolla ollut sama mitta :D. Uskon, että ahistaa ku täälläkin jo masu painaa. :hug:
 
Voi BTL, pakkohan sun on kasvaa että ne mahtuu siellä olemaan.. :hug: Tiedän ettei paljon helpota, mut jos yhtää lohduttaa niin kaveri joka odotti kaksosia oli alle 20 viikoilla jo 28 sf mitoilla.. =) Ja mä odotan vaan yhtä ja sf oli nyt 18+6 20.. :) Painoo on mulle nyt tullu jo melkein 7kg siitä kun aloin odottaa ja mä tosissaan sitä yhtä yritän vaan pakertaa..Kyl se siitä.. :heart: :hug:
 
BTL ja muutkin kaksosodottajat: kaksosraskaudessa on aivan NORMAALIA, että kohdun koko menee 8-10 viikkoa edellä yksöisraskautta. Eli ei kannata vertailla meihin muihin tai omiin aikaisempiin raskauksiin =). Todella omituista käytöstä sun terkkarilta, jos ei tuota osannut kertoa. Voin lohduttaa, että minäkin olin kaksoisraskaudessani viikolla 16 huomattavasti isompi kuin nyt, nyt siis rv 20. Jo viikolla 13 olin samankokoinen kuin nyt. Joten sulla on kaikki ok. Kasvattelet vaan masua ja pieniä rauhassa! :heart: :heart:

Jep, täälläkin päästy puoleenväliin. Kultamuru touhuaa oikein vilkkaasti ympäri vuorokauden, no öisin tosin rauhallisempaa. Joten olemme taas vähän enemmän luottavaisia siihen, että tämä vauva voisi vaikka kotiin asti tullakin. Mukavaa huomata, että muillakin epäileväisillä on samanlaisia positiivisia ajatuksia ilmaantunut ;). Tosin rakenneultra on parin viikon päästä ja se tuntuu varsinkin isännästä eräälaiselta rajapyykiltä. Onhan se, isommat "viat" voivat paljastua siellä. Mutta ei meillä ole päästy vielä siihen vaiheeseen, että nimiä tai hankintoja mietittäisiin edes... Joskus keväämmällä sitten... maaliskuussa? :x

Vakuutus: en tiedä, ei taideta myöntää missään meille. Pitäneekin ottaa selvää...

Hiukset: ennen piti pestä vähintään joka toinen päivä, nyt voi olla vaikka viikon pesemättä! Ovat paksuuntuneet entisestään ja erittäin hyväkuntoiset. Kynnetkin ovat entistä kovemmat ja kasvavat sikavauhtia. Muutenkaan en hikoa, käynkin suihkussa vain joka toinen päivä lenkin jälkeen. Kuivaa ihokin siten vähemmän. Rasvaa kuluu kyllä varsinkin vatsaan ja rintoihin, kuiva iho kutisee inhasti muuten.

Supisteluista kärsivät: lepoa ja kärsivällisyyttä! Kummallista kyllä, jos pääsette rv 30 puolelle, supistukset voivat jopa rauhoittua ja taas saa liikkua. Ottakaa rauhallisesti, se on vaavin ja äidin parhaaksi.

Auris ja Kultamuru 20+2
 
Neuvolassa käyty ja oon NIIIN tyytyväinen että paino ei ollut noussut yhtään! Eli herkuttomuus on kannattanut. Kivut eivät olleet tehneet mitään kohdunsuulle joten liikkua saa omien tuntemusten mukaan. Huomenna käyn kokeilemassa sitä vesijuoksua, jospa siitä tulisi mun lajini.
Sain myös ne KELAN laput ja kävin ne viemässä heti (ai minäkö kärsimätön sen äitiyspakkauksen kanssa... :whistle: ) Lisäks varmistui, että perhevalmennus alkaa meilläkin sitten ensi kuun alussa. Justiin miehelle siitä eilen puhuin ja vähän näytti ilme kauhistuneelta, mutta uskon että loppujen lopuksi lähtee mielellään kun on kuitenkin vasta ensimmäinen lapsi kyseessä.
Pikkuhiljaa olen myös tutustunut huutonetin ihmeelliseen maailmaan ja jotain huutojakin jo yrittänyt, mutta on tainnut mun tarjoukset jo ylittyä. Perehdyn siihenkin taas huomenna lisää.
Huomenna saadaan mun siskolta lainaan lipasto johon vauvan tavarat sitten tulee, en tiedä maltanko mieleni vai joko rupean niitä pikkuisia vaatteita pesemään ja järjestämään sinne.

Mulla rasvottuu hiukset myös tosi nopeaa, joka päivä on pestävä. Mulla on jo lähteissään melko ohuet hiukset, ihan kiva nähdä jääkö synnytyksen jälkeen yhtään haiventa päähän... :/

Auris onpa kiva kuulla sinustakin välillä, hyvä että kaikki on hyvin ja kultamuru siellä vatsassa myöyryää! :heart:

Tää mamma lähtee syömään, kaame nälkä kun nyt vasta syön eka kertaa aamupalan jälkeen... :headwall:

Haave & Oskari 23+4
 
Miikulainen Onnea uudesta asunnosta! harmi vain, että vanha asukas päättänyt jättää osan romuista sinne :headwall: Kannattaa ainakin kokeilla sitä tukiliiviä, jos yhtään saisit helpotusta.

Selis Mulla ei kierrosta/ovulaatiosta voi erehtyä, koska ovulaatio saatu aikaan irrotuspiikillä eli yhdellä hormoonihoidolla. =)

tatomira Menee varmaan vielä pieni hetki, ennenku liikkeet joka päivisiä. Mullakin ne vasta nyt ollu viikon verran jokapäiväisiä :9 Kiva, että kaveri kuitenkin välillä innostuu riehaantumaan :D

buam ok, kerrohan sit neuvola kuulumiset tuonkin suhteen mitä sanoivat.

Varanikki onnittelut hyvistä sokrukoe tuloksista! :flower: eiköhän meitä oo sen verran odottajia :D

tirpunen Kiva kuulla, toivotaan, että tämä vauvakin kasvaa kuitenkin lähelle sitä 3kg :)

BTL Älä huoli, kannat kahta vauvaa sisälläsi, jtoen ihmekös tuo, etät sf-mitta huitelee omilla lukemilla :hug: Muistan, kun kaveri odotti kaksosia, niin hänenkin sf-mitta kulki ihan omia reittejä ja reilusti "ylä mitoissa" :hug:

Haave Onnea hyvistä neukkukuulumisista!

Eilen hommaattiin sitten pinnasänky, kun sopiva käytetty sattu kohdalle. Maksettiin 45?, joka on huomattavasti vähempi kuin se uusi mitä olin katellut. Sänky on kuitenkin vielä palasina, kootaan sitten lähempänä toukokuuta.
 
Iltoja vaan, täällä jo paremmalla mielellä :) Otin pienet päikkärit ja sen jälkeen kostoksi itselleni siivoilin ja riehuin, väsyttää mutta kyllä helpotti :D

Pilkkuliini:
Ihanan valitettavaa kuulla että sullakin tulee painoa B) Mut oikeasti helpottaa, kiva kuulla myös sun kantas :hug:

Maira:
Kiitos ja kyllä se lohduttaa :heart: Tuntuu vaan että kukaan ei osaa sanoa että kuuluuko mun olla näin iso :kieh:

Auringonkukka:
Kiitos sanoistasi, tiedän ettei pitäisi verrata mutta teen sitä silti :ashamed: Ja terkka kun ei musta osaa sanoa mihinkään mitään, myhäilee vaan ja hymyilee :headwall: Sen osasi nyt vihdoin mainita että lääkärikäyntejä ei mulle tule kun "nehän taidetaan tehdä siellä kättärillä", olin vaan et ok niin kai? Mut ainakaan se ei motkota painonnoususta, jotain hyvääkin :saint:

Kiitos Alisa :heart:

Ihanaa kun tuette, siitä on hirveesti apua kun vertaistuki niin vähissä kun kukaan ei tiedä :ashamed:
Ainakin sain nyt selvitettyä miksi esim. lelujen kerääminen on niin hankalaa jo. Miehelleki sanoin et en oo yhtään huomannu että olisin jo niin iso, siis lähes lasketun ajan kokoinen! Hän vaan tokas et joo, kyl mä oon tienny :LOL: Ehkä siks myös järkytyin niin paljon kun en oo nähny itseäni niin norsuna. Mut nyt täytyy vaan sopeutua ja yrittää jatkaa positiivisin mielin :)

Jännittää mennä huomenna töihin kun viimeks ollu joskus ennen joulua, saa nähä mitä siellä sanotaan mun kasvaneesta olemuksesta :whistle:

Mä sain myös ne kelan paperit ja vähän jo täyttelin. Täytyy vaan miehen kanssa jutella et millon vien paperit, kun sit tulee ne rahat joilla ostetaan jotain vaunuihin liittyvää ja en halua hankkia niitä ihan hirveesti etukäteen, vaikka pakkaus toki kiinnostaisi täälläkin :xmas:

Meillä tulee välillä aina miehen kanssa mieleen uusia juttuja, kuten mies tokas tässä yks päivä kun puettiin lapsia ulos että mehän tarvitaan sit Kuomiaki kahdet aina :D Ja tosiaan, haalareita ja kenkiä yms. niitä pitää aina olla kahdet :eek:
Se imetyshomma mua kiinnostais edelleen, et mitenköhän se toimii kahden kanssa ja tulenko joka tapauksessa aika varmasti antamaan pullosta? Kun kumpikaan näistä lapsista ei oo pullosta juonu, paitsi esikoinen velliä. Ja Alisan pinnasänky-hankinnoista tuli mieleen että nukkuukohan nuo aluksia samassa sängyssä ja jos niin kuinka kauan? Koska tarvii hankkia toinen sänky? Hirveesti kysymyksiä |O

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 23+3
 
BTL: Hurjan iso Sf-mitta sulla aikasilla viikoilla, mutta älä huoli! Se ei paljoakaan kerro vauvan koosta, voi silti olla pieni =) tiedän yhden kellä oli rv 36+3 sf mitta hurjat 46 (tosi ku vesi,näin neukkukortin) ja vauva oli syntyessään 3900g, mulla oli viikoilla 39+4 sf 35 ja poika oli sen 4690g. Painon nousun kauhun ymmärrän, itsekin olen siitä vähän masentunut mutta tiedän että se kuuluu asiaan ja pääasia on että vauva voi hyvin, laihduttaa voi sit vauvan jälkene =)

Isyyspakkausta: En ole koskaan tehny, nyt ehkä. En ota ressii =)

Lääkäristä: En tiiä viel, jos ei np-ultraa oteta huomioo ni kertaakaa en viel oo käyny, ens ti on neuvola. Sf-mittaa ei kertaakaa viel oo otettu.

Hankinnoista: vaunut on, vaatetta on, sänky on. Kaukalo ostetaan uus (gracon jalustallinen) sekä sitteri, siinä isoimmat ostot varmaanki
 
Merkkiä :wave:

Vakuutus otettiin esikolle, meillä ei ole tosin ollut yhtään lääkärissäkäyntiä joten sinänsä mennyt hukkaan.
Tutuilla mammoilla kun on ollut useita käyntejä lastenlääkäreillä ja allergologilla ovat kyllä huokailleet että onneksi on vakuutus että voimennä yksityiselle. Että vähän tuuristakin kiinni hyötyykö vai ei, mä olen silti iloinen näin päin anyway :D

Isyyspakkauksessa oli jo täällä mainittujen lisäksi: korvatulpat, pikku pullo konua, iskä pyjama, 'Isi hoitaa vauvaa' kirja, 'isin kulta' body...

Hyvää yötä!

HM 21+3
 
Huomenia :) .
Eilen tuli käytyä neuvolassa lääkärillä ja paikat pysyneet kiinni supistuksista huolimatta, hieman kuulemma pehmennyt mutta pääasia ettei pahempaa ole tehneet :) . Nyt sitten vaan lepoa ja raskaiden töiden välttämistä loppuaika.

Mulle kans tullut painoa jo 6 kiloa tän raskauden aikana ja lääkäri totes aika tympeesti että enempää ei sais tulla ja nykyään on muotia ettei kiloja tule ollenkaan koko raskausaikana :eek: . Olin kyllä hieman silmät ja suu pyöreenä tollasista kommenteista eikä niistä jääny hyvä fiilis ollenkaan. Ja seuraava neuvolakäynti onkin sitten taas normaali lääkärikäynti,kauhulla sitä odottaen.
Mulla menee yläkäyrillä sf-mitta ja lähempänä synnytystä pitää mennä synnytystapa-arviointiin että nähdään sitten mahtuuko pikkuinen syntyyn normaalisti alateitse,oon sen verran pienikokoinen etten mahdu synnyttään paljoa yli kolmekiloista lasta.

Hankinnoista: Meillä on valmiina pari pussia vaatteita ja pinnasänky,siskon kaverilta saadaan turvakaukalo ja vaunut ostetaan sitten myöhemmin. Eli vielä on aikas paljon ostamatta.

BTL: Mulla ei kaksosten kanssa onnistunut imetys eli pulloista saivat maitonsa,alussa oli kolmen tunnin välein syötettävä ja helpoimmalla pääsi ku syötti molemmat peräkanaa vaikka toinen olisikin nukkunut. Mulle sanottiin että on hyvä pitää kaksosia samassa sängyssä vierekkäin niin pitkään kun mahtuvat olemaan ku siellä masussakin ovat tottuneet oleen vierekkäin ja meillä tais pojat olla muutaman kuukauden vierekkäin pinnasängyssä. Toinen pojista oli vaan todella kova antaan nyrkkiä välillä toiselle :D .

Täällä vauveli on ollut todella kova potkimaan pitkin päivää ja eilen oli ihana hetki kun mun tyttö ja toinen pojista tunsivat vauvan potkut kädellä vatsan läpi, voi niitä ilmeitä ja naurun määrää siitä kokemuksesta :heart: . Toinen pojista ei sitten taas uskaltanut koittaa kun ajatteli että se sattuu ja sanoikin oikein fiksun kuuloisesti ettei toisia saa potkia edes vatsan läpi :LOL: .

Sellaista täällä tällä kertaa, viikon päästä olis rakenneultra ja toivon mukaan saa tietää kumpi on tulossa.

tiitiäinen ja mussukka 23+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiitäinen:
Huomenia :) .
Mulle kans tullut painoa jo 6 kiloa tän raskauden aikana ja lääkäri totes aika tympeesti että enempää ei sais tulla ja nykyään on muotia ettei kiloja tule ollenkaan koko raskausaikana :eek: . Olin kyllä hieman silmät ja suu pyöreenä tollasista kommenteista eikä niistä jääny hyvä fiilis ollenkaan.
Siis oikeesti?? Sanoiko tosiaan noin? Mä olen sitten tietoisesti EPÄMUODIKAS tämän asian suhteen! Onhan se nyt prkl! :eek: :eek: :eek:
 

Yhteistyössä