<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 1/10 <3

Moikka!

Tulisin joukkoonne mukaan jos vielä sopii ja mahtuu? =)

Meille tulossa neljäs lapsi LA on 27.5 synnäri KOS ja aikasemmat lapset, tytöt 03&04 ja poika 07 syntyneet.

Rakenneultrassa kävin viime viikolla ja pitihän se mennä samalla viikolla vielä käymään siinä 4d-ultrassakin kun en malttanut odottaa myöhemmille viikoille ja olihan se mahtava kokemus näki vauvan niin selkeesti ja sai paljon kuvia ja dvd:n mukaan onhan se kiva muisto sitten ja ultran mukaan 100% varmuudella tyttö tulossa ja painoarvio oli 340g.

Hankinnoista oli puhetta, meillä sinänsä hyvä tilanne kun kolmannen muksun jäljiltä on kotona vielä tallessa melkein kaikki, pinnasänky, vaunut ja sitteri löytyy tosin pitää ostella vaatteita.

Perhehuoneeseen ei aijota tällä kertaa mennä, ensimäisen ja tokan lapsen kohdalla oltiin perhehuoneessa ja tykkättiin kovasti onhan se kivempi kun on oma huone missä saa rauhassa olla ja levätä ja vieraita voi käydä melkein mihin aikaan vaa, itse en muutenkaan tykkää yhtään siellä sairaalassa olla niin perhehuone on sellaisellekkin kivempi =)

Chocolat 20+4
 
Hankinnoista: Mä hankin turvakaukalon käytettynä, pari vuotta vanhan Graco logico s-merkkisen. Esikoisella käytössä olleen Britaxin kaukalon (myös käytettynä ostettu) ehdin antaa eteenpäin. Tuplarattaat Phil&Tedsit ostan Englannista netin kautta. Pinnis, hoitopöytä ja jonkun verran pikkuvauvan vaatteitakin on tallessa.

Synnytystapa-arviointiin joudun/pääsen minäkin. Esikoinen (2v) syntyi kiireellisellä sektiolla sen jälkeen kun käynnistyksen jälkeen alatiesynnytys ei onnistunutkaan ja imukuppiyritys epäonnistui. Ja sit vauvan apgar-pisteet laski viitoseen. Mulla oli lisäksi raskausmyrkytys joka kesti pahana pari päivää synnytyksen jälkeen enkä olis voinut hoitaa vauvaa. Silti kaiken sen kokemuksen jälkeen en pelkää alatiesynnytystä ja siihen pyrin.

Me oltiin esikoista ootellessa perhevalmennuksessa ja sieltä kehkeytyi muutama hyvä ystävyyssuhde. Nyt ei tietenkään olla missään valmennuksessa ja muutenkin tää raskaus menee kuin ohimennen.

Huomenna meillä on sit rakenneultra.
 
Mä toivun jostain kamalasta ruokamyrkytyksen tapasesta olotilasta joten en jaksa kommentoida.
Olipahan hirveetä!! Su-aamuna ennen 7 heräsin kun maha tuntui oudolta ja kun nousin vessaan ni tunsin niin hirveetä kipua koko mahan alueella. Istuin pöntöllä ja oksensin pottaan. Välissä yritin töniä mahaa jotta ipanat liikkuisi kun en oikeen tiennyt mikä mulla on. Sit siirryin suihkun lattialle istumaan ja istuin tovin siinä kunnes sain kammettua itseni ylös ja yritin mennä takas nukkumaan mutta sama rumba alkoi alusta ja tällä kertaa mieskin heräsi ja tuli paniikissa vessaan kysymään onko kaikki hyvin. Sit ku tää oksentelu oli loppunu niin menin olkkarin sohvalle nukkumaan, mutta hirveet mahakivut oli edelleen.
Eilisen makasin koko päivän kirjaimellisesti sängyssä kun maha niin kipeä ettei pystynyt liikkumaan, päädyin siihen että se oli lihaskipua mutta koska lihakset ei omilla paikoillaan niin en ehkä tunnistanut sitä heti sellaiseksi.
Nyt maha edelleen kipeä ja selkä ja häntäluu ja paikat muutenki kipeitä kun eilen maannut koko päivän ja pieninkin tekeminen saa hengästymään.
Huh, mutta menen takaisin makoilemaan ja palaan kirjoittelemaan kunhan jaksan :wave:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 23+1
 
Neuvola kuulumisia (suluissa edellisen käynnin )

Paino 76,3 (74,4 )
Paineet 128/72 (126/66 )
Hb 131 (136 )
Pissa puhdas, tosin koska mulla oli se virtsaputken tulehdus, th oli sitä mieltä että joka kk pitää käydä antaa labraan näyte ettei vaan muhi piilevänä, joten perjantaina rakenneultran jälkeen sit labraan.
Sykkeet 150-153 (150 )
Liikkeet plussaa
SF-mitta 20, yläkäyrillä mennää... :whistle:

Liikkeetkin alko taas tauon jälkeen tuntumaan kun ensin ränättii isännän kanssa eilen ja nyt kun tota mittaa otettii alko sellanen mylläys että.. :) Parempi niin, eipähän tartte murehtia.

Maira ja mytty 18+6
 
Tää mamma joutui menemään aamulla äitiyspolin päivystykseen, kun yöllä oli ihmeellisiä kipuja jossain kohdunsuun(?) tietämillä...
Ajattelin aluksi et oonko taas ihan liian hysteerinen äiti ja onko kyse vaan todella kovista liitoskivusta tai jostain muusta vastaavasta..
Mut jotain muutosta kivut oli aiheuttaneet kohdun suu oli pehmennyt ja yhdelle sormelle auki eli täällä nyt sitten lepäillään ja kahden viikon päästä kontrolli, et onko vielä muutoksia..
Eihän toikaan nyt vaarallista sinänsä ole, jollainhan voi olla kohdunsuu auki melkein koko raskausajan, mut kyllä vähän säikäytti!!
Nyt vaan toivotaan, että paikat pysyis kiinni, että pikkukaveri pysyis vielä matkassa!

Hankinnoista on ollut puhetta..Meillä alkaa olla kaikki valmiina..Vaunut ostettiin uutena, muut onkin sitten käytettyä, myös suurin osa vaatteista, kun itse en ole vielä uskaltanut ostella mitään uutta vaatetta. Sänky pitäisi vielä hakea kavereiden nurkista pois..

Mut nyt tulee esikko intoa puhkuen tarhasta, täytyy mennä kysymään päivän kuulumiset :)
 
Meilläkin täällä päin oli tänään rakenne ultra. Tarkasti katteli kaikki paikat ja kaikki oli ok. Paitsi vauva oli sellaisessa asennossa että sydän ei näkynyt kunnolla joten mennään ens viikolla lääkärille niin tarkistetaan sekin. :) Niin ja eihän se vauveli halunnut sitten myöskään että saadaan tietää kumpi siellä on joten sitäkin joudutaan sitten odottelemaan ensi viikkoon jos se sitten näkyisi. :) Mutta todella onnellinen olen että kaikki kunnossa. :heart: :heart:

Riikka ja pikkuinen 20+1 :heart:
 
Moikka!

Me käytiin sit tänään ton nuorimmaisen kanssa lääkärissä ja tuomio oli: pojalla elämänsä ensimmäinen korvatulehdus ja äitillä poskiontelotulehdus. No antipioottikuurilla ollaan molemmat ja vielä samaa lääkettä molemmilla. Pojalla vaan nestemmäisenä.

Onnea hyvistä ultra ja neuvola kuulumisista :heart:

Tirpunen Pidetään peukkuja et paikat pysyy kiinni :hug:

[/b]Chocolat Tervetuloa mukaan :wave:

Hankinnoista En muista olenko jo asiaan kommentoinut :/ Meillä löytyy nuorimmaisen jäljiltä vielä kaikki tarpeellinen. Tuplarattaat ostettiin vaan.

BTL Paranemisia :hug:

Perhehuonetta täällä sairaalassa ei ole. Mua kans ahistaa toi sairaala aika |O joudun ainakin sen 6 päivää olee,riippuu ihan mite sektio haava lähtee paranemaan. Esikoisesta olin yli viikon,ku tuli samalla sit sairaalabakteeri. Tokasta olin viikon ja nuorimmaisesta olin kans viikon.

Mut nyt ruokkimaan lapsia.

baby dream ja masuasukki 21+1
 
:wave: Tervetuloa uusille!!

Hankinnoista vielä tosiaan: Meillä esikoisen jäljiltä vielä kaikki tallessa eikä mitään juuri tarvii hankkia. Tietty kaikki vaatteet on aika poikamaisia, mutta niilläkin alkuun pärjää jos ei saada sukupuolta tietää.

BTL, paranemisia sinne. Kuulostipa rankalta "taudilta" :hug: .

Mukavia rakenneultra kuulumisia. Ihanaa kun niin moni on saanut tietää kumpaa sukupuolta tulokas on.

tirpunen, se on vaan lepäilyä sitten tiedossa. Toivottavasti paikat pysyis kiinni ja vauveli matkassa vielä.

Meillä aikamoista mellastusta masussa nykyään, tuntuu että liikkeet voimistuu entisestään joka päivä :) . Iltaisin tunnen paremmin kun kotosalla, töissä en niinkään kerkee tunnustelee masun elämää.

Sairaalassa olosta piti vielä kommentoida. Meillä esikoinen syntyi siis pikkukeskosena ja olin ihan omassa huoneessa osastolla. Sairaalassa olo meni kyllä musta aika nopsaankin ja oisin ollut pitempäänkin. Tosin olin raskausmyrkytyksen takia aika huonossa kunnossakin.
Nyt ois toiveena että pääsis ees lapsen kanssa samalle osastolle.

Selis ja "mötkäle" 19+3
 
Kävin tänään neuvolassa, mut eipä siellä mitään uutta. Syke oli keskimäärin 147, hemppa taas vähän tippunut, 117. Painoa nyt oli tullut vähän enemmän kuin oisin toivonut, nyt jo yhteensä 8 kiloa tullut. Kelan paprut sain ja tuossa jo täyttelinkin.

Sairaalassa olosta mulla ei ole mitään sairaalassaoloa vastaan, kun sais vaan olla vauvan kanssa siellä. Vähän jännittää tuo todennäköinen keskosen synnytys, vaikka luultavasti on iso keskonen ja hyvät mahdollisuudet päästä vierihoitoon. Viihdyin esikoisen synnyttyä sairaalassa oikein hyvin, ainoastaan illalla oli miestä ikävä.
 
BTL: huh huh :x Ei kuullostanu kovin kivalta oli sitten ruokamyrkytys tai oksennustauti. Mulla on onneksi harvoin mahatauti tai muutenkaan oksennan. Inhoon oksennustautia enemmän ku mitään muuta.

tirpunen: bd ettei paikat enempää aukea. Ja kaikki menee hyvin loppuun asti.

Vähänkö otti päähän... menin neuvolaan kuopuksen kanssa niin eiköhän neuvolatäti tullu sanomaan kun toista asiakasta kutsui että meidän aika oli jo tunti sitten :headwall: . Saateri että ottaa päähän se ajanvarauksen eukko ku sanoi väärän ajan. Ihan turhaa herätin kuopuksen päiväunilta ja raahaudittiin neuvolaan. Enkä nyt saanu tietää minkä sf-mitan se mun oikea neuvolatäti saa. No onneks keskiviikko iltapäivälle saatiin aika. Mulle ja kuopuksella siis molemmille.

Johjo 24+1
 
ALM ei täälläkään nukuttu koko yönä, u pikku pätkiä ja näin vaikka mitä unia |O

Miikulainen Perhehuonetta ei olla vielä keretty miettiä. Kiitos tsempeistä. Synnäriä en oo halunnu sanoa, ku epäilen, että täällä voi olla tuttuja kytiksellä, niin ois liian helppo tunnistaa ;) Mulla tukiliivi ollu jo jonkun aikaa käytössä. Onhan se napakka, mut helopottaa kyllä oloa, varsinkin, jos tuon SI-nivelten kanssa ongelmia. Kannattaa kokeilla, saat apuvälinelainaamasto lainaan, meillä se on tk:ssa.

Kyynelten hymy Mää ainakin hermoilin, että onko maussa elämää, vaikka vauva liikku puolta tuntia ennen ultraa :ashamed:

tatomira onpas kurjaa :hug: eiköhän huoli ole kuitenkin turha, ksoka vauva voi olla niin, etät potkii tuonne sisällepäin, joten liikkeet eivät tunnukkaan. Soita ihmeessä neuvolaan, niin saat mielen rauhan, kun sydänäänet kuuluu. :hug:

BTL Hui :eek: Voimia, ja toivottavasti olet paranemaan päin! :hug:

Chocolat Tervetuloa mukaan!! :wave:

tirpunen Voimia sullekin suppareiden/kipujen kanssa! :hug:

Ultrassa käynneillä hyviä kuulumisia :heart:

Niin myös täälläkin *suuri huokaus*. Ultra siis onnellisesti ohi, kaikki tarvittavat löyty, sydän, kädet, jalata, ranka jne. ok. Vauva oli viikkoa pienempi, mutta laskettua-aikaa ei muutettu. Paino arvio tais olla 315g. Onnellinen olo on kyllä ja hyvä mieli jäi. Sukupuolikin selvitettiin, mutta en sitä vielä täällä paljasta, kun mulla on sellanen tunne, että jotkut tutut saattaa kurkkia mun kirjoituksia ;)

Onnellinen Alisa & Hippu 20+6 :heart:
 
Meillevauva - Pakko kysyä, että mistä olet rattaita katsellut? Viimeksi kun etsin phil&teds rattaita, niin törmäsin vaan tietoon, että valmistaja on kieltänyt sieltä rattaiden toimittamisen muualle eurooppaan. Minäkin mielellään sieltä ostaisin, kun on niin paljon halvemmat hinnat kuin muualla. :p

Hankinnoista - Meille ei tosiaan paljoa mitään tarvitse hankkia, kun kaikki on vielä tallella kuopuksen jäljiltä. Tuplarattaat on oikeastaan ainoa välttämätön. Meinasin eka, että ostettaisiin carena double swing-tuplat, mutta kai me noi phil&tedsit nyt sit ostetaan. Meillä on kotona aika minimaaliset säilytystilat rattaille ja täällä meidän asuinalueella ei ole mitään palveluita paitsi ihan pieni k-extra jossa tulee käytyä useamman kerran viikossa. Siellä taas on niin kapeat käytävät, että ihan normaali yhdistelmilläkin on ahdasta, niin saati sitten leveiden tuplien kanssa. Ja bussillakin tulee liikuttua aika useasti. Joten noi on varmaan kuitenkin meille kaikista järkevin ratkaisu.
Hoitopöydänkin ajattelin hankkia, nyt kun täällä uudessa asunnossa on tilaa sille :) Ja pakko joku lipasto saada vauvan vaatteille.

Tirpunen - Toivottavasti paikat ei enempää aukea ja pikkunen malttaisi pysyä kyydissä loppuun asti db

Millä viikolla on muuten seuraava neuvolalääkäri ja monta lääkärikäyntiä/raskaus teillä on?
Vaihtelee varmaan paljon paikkakunnan mukaan.
Itellä edellinen raskaus siis -08, mutta en yhtään muista miten noita käyntejä oli viimeksi :LOL:

zizilisko+nuppu 20+3
 
Rakenneultrassa kaikki mallillaan. Kovin on jumppaava tyyppi tämä kun esikoisesta olin aina niin huolissani liikkeiden vähyydestä. No istukkakin nyt takana, joten tuntuu paljon paremmin. Sukupuolta kyseltiin ja vahdattiin kovasti, muttei saatu mitään selkeetä vastausta, kallistuisi kuulema kuitenkin enempi tyttöön koska juurikin mitään ei näkynyt. Anopin mies jo säälikin mun miestä että akkavalta senkus kovenee, voi ukkoparkaa.
Noh, joutunee käydä yksityisellä ultrassa vielä ja köyhtyä sen 160egee, mut tahtoo tietää varmemmin!!

Vaunujen hankinnasta muutes kun esikoiselle viime vuonna ostettiin uutena niin säilyttivät niitä ja läjän muuta tavaraa, useamman kuukauden liikkeen varastossa. Näin takuukin lähti rullaamaan vasta kun kärryt noudettiin ja baby oli maailmassa. Eivät vieneet turhaa tilaa. Kätevää!
Täytyykin tutustua noihin phil ja ted tupliin, ne on oikeastaan ainoa isompi hankinta. Esikoiselta on muuten kaikki kivasti tallessa. Vaatteita nyt jotakin tietty pitää ostaa että pääsee fiilikseen ;)

Perhevalmennuksesta meillä on miehen kanssa positiivinen fiilis. Olihan siellä sitä hohhoijakkaa asiaakin, mutta ehkä miehellekin konkretisoitui että meille oikeesti tulee vauva, kun käytiin läpi tulevaa muutosta, synnärille lähtöä, vauvan hoitoa, imetystä yms. Meillä oli tosi kiva porukka, missä osa oli hiljaisempia ja osalla läppä lensi. Äitien ja vauvojen kanssa tapaillaan edelleen säänöllisesti, huomennakin :) Riippunee siis paljon porukasta ja omastakin asenteesta.

Uusiakin edelleen, eikun mukaan vaan höpisemään :flower:

Hm 21+2
 
Huisin monella oli rakenneultrat, onnittelut hyvistä kuulumisista :flower: :flower: Tuli ihan ikävä sitä tunnetta kun sen pikkuisen siellä ruudulla näkee....

Neuvolakuulumisia niinikään useammallakin, tasapuoliset onnentoivotukset heillekin :flower:

Chocolat tervetuloa mukaan turisemaan!

tirpunen ja BTL :hug: :hug:

Lääkärikäyntejä meillä vain yksi keskiraskaudessa, siis jos normaali raskaus. Itsellä tulossa rv 26. Ja tämä siis Keski-Suomen sairaanhoitopiirin alueella.

Ei penteles, muistin just että oon unohtanut vakuutusasian kokonaan :eek: Täytyypä loppuviikosta nyt suunnata eri paikkoihin kyselemään tarjouksia. Viime perjantaina heitin Kelan paperit, kuulemma nelisen viikkoa menee päätöksessä ja äippärahanhan mä lasketan 6kk tulojen mukaan, joten siitä ei kuulu vielä aikoihin. Mut sitä pakkausta olis kiva päästä hypisteleen :D

Selkäsärky on muuten täällä helpottanut, vaikka en alun innostuksen jälkeen oo kovasti jaksanut niitä Alisan neuvomia syviä vatsalihaksia tehä :ashamed: Oikeastaan vallan loistava olo. Tänään on pakko päästä lenkille, kun pakkasetkin on vihdoin helpottanut.

Muuten, miten teidän hiukset jaksaa? Itellä ohentunut tosi paljon, harmittaa kun on pitkät hiukset.. Uskoisin että johtuu raskaudesta, tosin talvikin vaikuttaa.

ALM 24+1
 
A-L-M mekin ollaan ksshp:n alueella ja eilen terkka sanoi, että lääkärikäynti on vasta viikolla 36. Sitä on suunniteltu siirrettäväksi keskiraskauteen, mutta ei vielä ainakaan ole toteutunut... Jos se tosiaan on 36, niin tuskin siinä käynkään, kun on äitiyspolikäynnit ja vauva mahdollisesti jo syntynyt :)

Katsu ja Pömppis rv22+6
 
Huomenta!

Lääkärineuvolasta, täällä pohjois-pohjanmaan alueella, ainakin meidän kunnassa on neuvolalääkäri käyntejä 3. Eka mulla oli 13+1 viikolla, nyt seuraava on torstaina eli 25+1 viikolla ja viimeinen on sitten tuolla 35-36 viikolla. Muuten neuvolassa olen käynyt aikalailla 4-5 viikon välein.
Nyt oottelenkin tuota torstaita et pääsen sinne neuvolaan.

tatomiralla oli huolta vauvan liikkeistä. Kyllä sinne neuvolaan kannattaa soittaa, jos kovin huolettaa ja kyllähän vauvan liikkumattomuus on tarpeeksi kova huoli, että sinuna minä ainakin soittaisin. Sitä vartenhan ne ihmiset siellä on. Mä ainakin tulisin hulluksi tuossa vaiheessa...

BTL:llä oli ollut mahatauti/ruokamyrkytys ja voin sanoa omasta puolestani, että nyt uuden vuoden jälkeen olin mahataudissa ja ikinä ei ole mahatauti ollut niin kipeä kun nyt. Tuntu et meni kaikki lihakset kramppiin masusta ja sitä kestikin sitten koko illan. Että tosi tuskainen olo kyllä oli! Jaksuja!

Muutenpa tänne ei mitään ihmeempiä, oottelen vaa kelan päätöksiä..Vein ne jouluviikolla ja vieläkään ei lue mitään muuta ku, et asiakirja saapunut. Ei mitään päätöksiä ole vielä tehty...Tympiää! Kyllähän se sieltä tulee, mut haluis vaan saada ne tiedot jo. Vähän et mitä tienaa, minkä verran jne...
Ja se pakkaus... :heart: Sitä kait sitä ootteleepi..

buam ja myy 24+6
 
Eilen illalla pikkanen sitten potkasi pari kertaa, et ehkä se sit on potkinut mun sisuskalujani :) silti hiljaista masussa on edelleen, mutta toi kyllä helpotti valtavasti kun ne pari pientä potkua tunsi :)

lääkärikäynnit viime raskaudessa noita käyntejä oli 3kpl ja ultrat päälle, tuosta viime kerrasta vaan on reilu 5v aikaa, etten tiedä et mikä nyt on käytäntö, mutta nyt siis oon käynyt kerran lääkärillä ja sitten np-ultrassa gyne katso et kaikki on kuten pitääkin (täällä siis ilmeisen monesta paikasta poiketen naistentautien ja synnytysten erikoislääkärit tekee aina kaikki ultrat ja tarkistaa samalla et kaikki on kunnossa :) ) ja sit neuvolassa on ihan tk-lääkäri tutkimassa, keskiraskaudessa on varmaan kanssa tuo lääkärineuvola ja ehkä loppuraskaudesta ja siellähän on sitten se synnytystapa-arviokin. Mulle se on oikeestaan se ja sama montako niitä on :)

mä oon nyt tehnyt sitten oikeastaan kaikki hankinnat, turvakaukalo, vaunut ja pinnasänky ja hoitotaso on ostettu :) sitterin ostan jos jostain löydän edullisen, mutta jos en niin sitten en sitteriä aio hankkia.
Nyt pitäis vaan tehdä inventaario vauvan vaatteisiin ja sit onkin kaikki valmiina odottamassa vauvaa :)

tatomira ja itu 20+3
 
Huomenta päivää!

tatomira Hyvä että ees vähän liikuskelee siellä.. :)

Enää viikko ja oltais puolessa välissä. :heart:
Mun pitäis ihan tosissaa alkaa tässä haalimaan pahvilaatikoita ja sen sellasta, meillä on ihan tappava aikataulu tässä muutossa..Toivon vaan että asuntotoimiston täti soittaa mahd. nopsaan ja kertoo et meille on kämppä...Ihanne tilanne olis että oltais 3viikon päästä, ennen lomareissua, muutto pohjanmaalle tehty.. :)

Rasvausta tässä oon nyt alotellu tummelilla, mä vaan inhoon tätä touhua kun on jokapaikka ihan möhmänen monta tuntia..tiiä sitten olisko joku muu rasva parempi..

Lääkärineuvola, no ei oo kuulunu, meillä ei tosiaa keski suomen alueella ole ku ehkä 1 lääkärineuvola, mulle tosin alapäätutkimus tehtii alussa kun tuli se paha virtsis. Justiinsa eilen antoivat uuden neuvola-ajan helmikuulle, jolloin oon jo yli 23 viikoilla, ei vieläkää ollu puhetta lääkäristä, ainoastaan kelan papereista...Sitä tässä nyt kauhistelin että kuinkakohan mä pääsen ees neuvolaan uudella paikkakunnalla kun siinä kuitenkin menee aikaa että tiedot väestörekisteriin päivittyy ja heti muuton jälkeen pitäis siellä käydä..En tiiä...Mä en suostu kyllä enää tän jälkeen kovin hepposesti muuttaa, tosin ei varmaan tarviikkaa, olin ihan taivaassa kun kuulin ettei tolla pohjanmaalla tartte asua päällekkäin, eli iso kolmio rivari saunalla kiikarissa... :heart:
Mutta määs jatkan aamutouhuja.

Maira ja mytty 19+0
 
Johjo:
Mä vihaan kans oksentelua yli kaiken |O Ne krampit ja se poltto mahassa :kieh:

Alisa:
Kiitos ja nyt jo lähes kokonaan terveenä =) Eilinen meni vielä melkeen vaan levätessä kun oli maha niin herkkänä. Luulen että oli sitten lihassärkyä kun näin pikkuhiljaa menee ohitse. Mut se mahakipu sillon sunnuntaina, hetken jo luulin että menetän pienet :ashamed: Onneksi mylläystä ollut koko ajan niin tietää että siellä uiskentelevat :heart: Ja viikon päästä nähdään sitten ultrassa että kaikki hyvin.
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

zizilisko:
Vielä ei ole ollut yhtään lääkärikäyntiä, kahdessa edellisessä odotuksessa kävin kolme kertaa mutta nyt, saa nähdä tuleeko yhtäkään :/

buam:
Joo kyllä kramppas :kieh: Ja aina ennen oksentamista luulin että pyörryn, alkoi kylmää hikeä valumaan ja huimaamaan, oli kyllä niin hirveetä. Mun äiti kerto että sillä oli ihan samanlaista sillon kun oli juonut ja syönyt pilaantuneita maitotuotteita, ajattelin siis että olis joku ruokamyrkytyksen tapanen eli mahaan meni jotain joka ei sopinut sinne. Iltapalaksi söin tulisia jalapenoleipiä joten niitä epäilin eniten :whistle: Arvatkaa oliko ihanata oksentaa sellasta tulista mössöä :kieh: No, enpähän himoitse niitä enää.

Me ei olla hankittu vielä mitään uutta ja hirveesti olis, nyt kun pitääkin olla kaksi :| No, saa nähä millon on varaa. Tänään sain päätöksen kelalta etteivät peri takaisin väärinmaksettua opintotukea, jotain hyvääkin joskus :)
Nimien kanssa meinaan tulla hulluksi :ashamed:
Huomenna neuvola ja pääsee taas avautumaan :D

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 23+2
 
tatomira hyvä että taas tunsit liikkeitä =) Mä olen ymmärtänyt, että neuvolaan pääsee aika vähälläkin kuunteluttamaan sydänääniä jos huolettaa.

Meillä neuvolan sivuilla lukee, että 3 lääkärikäyntiä, nyt on yksi takana. En muista kävinkö viimeksi 2 vai kolme kertaa kun neuvola vaihtui siinä välissä.

Perhevalmennus oli meilläkin viimeksi sellaista luentotyyppistä. Ja väkeä niin paljon, ettei oikein mikään keskustelujuttu olisi onnistunutkaan. Synnytyssairaalassa sitten järjestettiin tutustumiskäyntejä tiettyinä päivinä ja sinne sai halutessaan varata aikaa, mutta ei käyty.

Perhehuonetta ei toivottu viimeksi ja sektion jälkeen sitä ei olisi edes saatu, joten ei varmaan sitten tälläkään kertaa.
Sektiosta onneksi toivuin viimeksi suht nopeasti ja pääsin kotiin jo kolmantena päivänä, vauva olisi päässyt jo päivää aiemmin =) ja kyllä ihan mielellään tulinkin kotiin kun jotenkin oli niin paljon univelkaa enkä saanut oikein levättyä siellä kun vähän väliä oma tai huonekaverin vauva heräili syömään.

Mitään hankintoja ei juuri ole tehty, esikoiselta 1v4kk on kaikki tavarat tallessa. Rattaita täytyy vielä miettiä ostetaanko tuplat vai mitä tehdään.

Hiukset ei ole ainakaan vielä suuremmin ohentuneet, viime raskaudessa muistaakseni lähti aika paljon tukkaa..

no mentävä on taas
 
Onpas aika vierähtäny...en oo ikuisuuksiin käyny täällä. Joku perheestä on enemmän tai vähemmän ollut kipeenä. Loppiaisena alko oksennus-ripulitauti ja itse jouduin nyt sitten parin päivän saikulle, koska supistelut alko niin vahvasti. Nestehukkaa tuli sen verran, että raskauskiloja on tällä hetkellä 0 kg, no takasinhan se tulee nopsaan, kun alkaa taas ruoka maistua normaaliin tapaan.

Rakenneultrassa oltiin uudenvuoden aattona ja silloin kävin sitten ns. toisessa seulonnassa, koska eka meni pipariksi (vauva oli liian iso). Kaikki näytti hyvältä ja taas mua ultrattiin melkein tunti, kun ei tahtonu masukki pysyä paikoillaan. Lääkäri ei meinannut ensin sanoa sukupuolta, koska ei sitä missään vaiheessa nähnyt kunnolla, mut pieni veikkaus tuli :heart: Mainitsi kyllä miljoona kertaa, että tää on täysin arpomista :LOL: No, yllätys yllätys, uusvuosi meni ihan kivasti, pieni hymy kasvoilla koko ajan ;)

Tavaroita oon kattellu ihan hirveesti, meillä tosiaan kaikki kamat pitää hankkia. Kaikki on jossain kohtaan jatkanut matkaansa eteenpäin. Täysin uusista rattaista haaveilen, koska edellisten lasten tavarat kaikki (ihan paria vauvavaatetta lukuunottamatta) oli kierrätyskamaa..ja se onkin ollut hauska maailma, maailma on näköjään muuttunut 7 vuodessa aika paljon =)

Itseasiassa nyt valehtelin, vauvansänky löytyy varastosta "säilytyskoppana" ja siitähän juuri miehelle sanoin, et sen vois jossain kohtaan raahata ylös. Voisin kattoa, että tarviiko sitä vähän tuunata ...

Ihanaa alkanutta vuotta kaikille!!
Belvis
 
HM Sullakin hyviä uä kuulumisia :)

ALM Omasta mielestä mun hiuksille ei oo tän raskauden aikana tapahtunu mitään. Me saatiin vakuutuksesta jo lappuja. Halutaan vakuutuksen olevan voimassa heti syntymästä/synnytyksestä asti, joten se pitää ottaa 3kk ennen laskettua aikaa. Eka vuosi ainakin maksaa sen 300?.

Meillä päin lääkärineuvoloita on 3.

BTL Kiitos! ja kiva kuulla, että siellä ollaan jo parempaan päin :)

Täällä hommattu pari vaatetta lisää. Taisin saada 4 vai 5 eri vaatetta 10?:lla, ku oli 70%:n alennukset :D Kohta katteleen pinnasänkyä, yks käytetty olis kiikarissa.

Onko kellään muulla vauva ollut pienempi ultrassa kuin mitä viikot antavat ymmärtää? Mietinpähän vain.. :whistle:


Alisa & Hippu 21+0, POKS :D
 
ziziliskoko kyseli mistä aattelin tilata P&T-vaunut? Babyland Direct-kaupasta. Just katoin että haluavat yhteydenoton sähköisesti jos toimitus ulkomaille.. Mun kaveri tilasi vajaa vuosi sitten sitä kautta.

Ja rakenneultrassa kaikki hyvin. 50%:n mahis saada tyttö :kieh:. Loppupeleissä ihan sama, terve muksu sieltä tulee. Ja pikkuvauvan vaatteita on kumminkin unisex-väreissä, isomman lapsen vaatteet sit tytön, esikoinenkin on tommonen punainen-tyttö. Nimet hieman hakusessa vaan, mut onneksi on aikaa miettiä :)

 

Yhteistyössä