<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 1/10 <3

Iltaa,

täällä jännityksellä odotellaan maanantaita ja rakenneultraa :D Mä niin toivon että kaikki olisi hyvin ja siten sen lisäksi jos vielä näkyisi sukupuoli niin oltaisiin super happyjä :)

Johjon 1 vuotiaalle onnea :heart: Meillä kk:n päästä sama :)

Varanikille onnea pyöreistä!

Janskuliini
Mua taas ei sattunut epiduraali ollenkaan ja ainoa yhtään vähemmän kärsivn näköinen kuva on musta just sen epiduraalin jälkeen että kyllä se on taivahan lahja. Tosin mä otin ihan kaiken mahdollisen kivunlivityksen, aqua rakkuloista lähtien, mitkä ei toiminut mulla olleskaan, eikä oikeastaan muutkaan kuin tuo em. Niin ja mitä ilokaasuun tulee, niin se laite ei toiminut ollenkaan 'mun' synnytyshuoneessa, että siitä ei ole kokemusta sitten lainkaan.

Haave Musta tuntuu kans että hiksa on väkevämpää, ne on ne hormonit :ashamed:

NImeä aletaan varppisti tosissaan miettiä maanantain jälkeen, jollei ma selviä sukupuoli niin voipi ola että mennään 4D:hen. Esikosta käytiin ja oli se kyllä kiva kokemus, paljolti koska gynekin oli ihan mahtava tyyppi :)

Kummit Ollaan mietitty, mut pyydetään vasta kun ja jos vaavi on maailmassa. Musta tuo huonoa onnea jos pitää liian itsestään selvänä että kaikki menee ihan putkeen.

Meillä on isäntä kaverinsa varpajaisissa. Meikä potee korvakäytävän tulehdusta, tekis mieli survoa sukkapuikko korvaan ku kutisee, koskee ja vaikka mitä. Noin muuten nautiskelen kyllä kerrankin olostani 'yksin' kun tuo esikoinenkin meni jo 3 tuntia sitten nukkumatin maille.

Hyvää yötä!

HM ja tirppana 20+5
 
Heimoi, täälläkin yksi mamma joka oottelee nyyttiä syliinsä toukokuulle. :) Esikoinenkin syntynyt toukokuussa, 2008.

Varanikki, lueskelin tätä keskustelua tossa, ja mietin et pääseekö täs listaan mukaan vai mitä häh? :) En oikee oo ihan perillä, ku en oo kauaa tällä foorumilla pyöriny.... :ashamed:
 
Varanikille Myöhästyneet onnittelut :flower:

MsDevill Tervetuloa mukaan :heart:

Unohdin tos eilisessä viestissä kysyä,et tuleeks teillä muilla rinnoista jo maitoa? Mulla alko alku viikosta tulemaan. On ollut joka raskaudessa sama juttu. Johtuskohan siitä sit toi mun imetyksen vähyys,ku oon ekaa ja tokaa imettäny vaan 2 viikkoa ja kolmatta 2 kuukautta :/
Nyt saa olla yölläkin liivit ja sit ne suojukset niissä :whistle:
No elämä on :kieh:

Haavemamma Onnea huomiseen ultraan :heart:

Eipä muuta ku sunnuntain jatkeet :wave:

baby dream ja masuasukki poks poks tasan 21
 
Eilen poksahti taas viikot!

Tällä ei maitoa ainakaan vielä tule, en sitten tiedä vaikuttaako se että esikoista odotan? Täällä on vihdoin pakkanen laskenut - 10 asteeseen ja nyt voi jopa hieman ulkoilla... :saint:
Eilinen teki herkkulakossa tiukkaa, mutta onneksi kotona ei ollut mitään hyväskää niin se meni sitten ohi... Unohdin ihan että meidän ystävällä on syntymäpäivät loppukuusta, miten ihmeessä pystyn olla syömättä täytskäriä?! :eek: Noh, jos silloin sorrun niin olkoon, ole siihen mennessä ollut jo melkein koko kuukauden ilman ja täytyy sanoa että kyllä sen olossa huomaa.
Mulla on tiistaina lääkärineuvola ja silloin olisi samalla tarkoitus kurkata tuonne alapäähän ettei vain ole mitään muutoksia tapahtunut kohdunsuulla. Onhan se muutenkin kiva nähdä Oskaria ja varsinkin että onko siellä vielä kulkuset jalkojen välissä... Kova poika se on mylläämään, varsinkin iltaisin. Vieläkään ei tosin liikkeet tunnu mahan päältä... :/

Nyt täytyy käydä törkkäämässä auto lämppäriin, lähden äiteelle kyläilemään ja serkulta hakemaan muutaman kassillisen vauvan vaatteita... Ihanaa, illalla saa hypistellä niitä!

Haave & Oskari 23+1 :heart:
 
se olis itten 20+0 tänään hui...
viikonpäästä rakenneultra hitsi että jännittää että jos vaikka näkyis se sukupuoli...
rinnoista ei tule mitään ole kyl yrittänyt tutkiskella niitä....
juu mut pitää alkaa siivoilemaan...
kukaan ei ole vieläkään vastannu ku tuola jo aikasemmin kyselin niistä hankinnoista?
 
Mä en oo ostanu muuta kun gracon turvakaukalon, 169?, lastentarvikkeesta...Jos meillä se muutto on nyt edessä niin en aio muuta ostaakkaan nyt, käyn sit seinäjoeltä tekemässä nuo vaunu yms hankinnat, turhaan mä yli 200 kilsaa niitä täältä raahaan.. :)

Mahassa on myllerrys ollu tauolla jo viikon, en tiiä mitä tuo tekee, mutta en mä oo ainakaa liikkeitä enää tuntevinani.. :/ Kyllä siellä kuitenkin pumppu hakkaa kun dopplerilla kuuntelee.. :)
Huomenna olis neuvola ja perjantaina rakenneultra, aamulla vähän tunnustelin kohdun kohtaa ja alkaa se mullakin nousee jo navan ylitse, eli ei ihme että on alkanu tulee taas kaiken maailman kolotuksia ja närästys on palannnut.. :/
Mutta eipä mulla muuta tällä kertaa, mukavaa sunnuntain jatkoa, me lähetään appiukolle syömää. :D

Maira ja mytty 18+5
 
Mullakin tänään 20+0, tätä on kyllä ootettu. :) toisaalta aika jännittävää miten nopeasti aika kuluu.

Huomenna ois meillä rakenne ultra ja jännittää ihan kamalasti. Eniten tietysti mietityttää se että onko kaikki hyvin. Mutta kyllä se ois myös mukava jos sais tietää kumpi siellä oikein asustelee. :)

Uusi asuntokin tässä saatiin, huomenna soitto uudelle vuokran antajalle ja kaikki asiat kuntoon ja muutto puuhiin. Ihanaa saada tuo asunto asia pois alta, oon ollu hirveen stressaantunu sen takia.

Juu mut nyt on jo kova nälkä niin syömään. :)

Riikka ja pikkuinen 20+0 :heart:
 
tyttö82 niin noista hankinnoista piti vielä laittaa. Me ollaan hommattu jo kaikki muut isommat tavarat paitsi hoitopöytä. Halvalla saatiin kaikki vaunut, sitteri ym. Kaikki uusia kummiskin. Vaatteitakin jonkun verran jo olen ostanut ja anoppi ja oma äitikin on koko ajan niitä lisää hommaamassa. :D Mutta nuo kaikista tarvittavimmat ollaan kyllä hankittu jo.
 
Puolivälionnitteluja poksujille!

Mullakin esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla ja synnytystapa-arviossa sitten keväällä päätetään yritetäänkö tätä alakautta vai leikataanko suoraan. Oma veikkaus on, että leikataan. Kiva siis kuulla teitä, joille suunniteltu sektio on tehty.
Ite sain synnytyssalissa epiduraalin, joka vei kaikki kivut. Leikkaussalissa sitten puudutetta vaan lisättiin. Siihen mennessä olin valvonut melkein vuorokauden joten kovin selkeitä muistikuvia ei ole. Mutta olen kuitenkin iloinen, että leikkuriin mentiin ajoissa ja sain olla hereillä ja mies paikalla operaation ajan. Kun vauva oli syntynyt, häntä näytettiin minulle ja mies pääsi vauvan kanssa sitten sinne pesu- ja mittauspuuhiin. Minut ommeltiin ja heräämössä olin pari tuntia. Sen jälkeen pääsin osastolle ja jossain välissä myös poika tuotiin sinne. Imetys lähti myös ihan hyvin käyntiin.

Alisa84 ihanan pieni masu, itelläkään ei ole juuri isompi. Esikoinenkin kasvoi pitkään siellä 'mahan sisällä' piilossa. Kyllä se loppuajasta ehtii sitten vielä kasvaa, ihan tarpeeksi =)

Itse en kuulu kirkkoon ja esikoistakaan ei kastettu, joten kummeja ei ole eikä tule tälle toisellekaan. Voisihan sitä tietysti jotkut 'siviilikummit' valita, mutta itse miellän sen kummiuden jotenkin siihen kirkkoon kuuluvaksi jutuksi ja joka tapauksessa ne ihmiset, jotka olisi valittu ovat sellaisia, jotka tulevat lapsen elämässä seuraamaan mukana.

Nyt pitää mennä
 
Sunnuntaita!

Pikakommentoinnit...

Varanikille synttärionnea :flower:

Puoliväli saavutettu useammallakin, onnea siitäkin :flower: :flower:

Kummeja tulee kaksi, ei olla vielä virallisesti pyydetty mutta veikkaampa että tietävät odottaa pyyntöä. Ovat sen verran läheisiä ja rakkaita.

Hankinnoista Mekin sitten ostettiin jo vaunut. Crescentin yhdistelmät hommattiin, pitkään mietittiin noiden sekä Brion & Emmaljungien välillä. Myös kaukalo laitettiin tilaukseen, Brion Primo. Hui, nyt täällä oikeesti näyttää siltä että vauva on tulossa kun vaunut kököttää keskellä lattiaa...

Ensi viikolla alkaakin sitten jo perhevalmennus, onko muita joilla on jo lähiaikoina? Viitisen tapaamista tuossa näyttää olevan ja sitten synnärille tutustuminen kun on rv 32 täynnä. Mun täytyy myöntää etten hirveästi odota sitä että ventovieraiden kanssa pitäisi jakaa syvimpiä ajatuksia, mutta suurella mielenkiinnolla odotan tapaamisia silti.

Äh kun katkonaista tää kirjotus kun puhelin soi koko ajan :kieh: Palaan paremmalla ajalla..

ALM ja kulta 23+6 :heart:
 
Moikka moi pitkästä aikaa!! Ja oikein hyvää tätä vuotta kaikille odottajille!
Enpä olekaan kirjoitellut vielä tämän vuoden puolella, pikaisesti luin tammikuun kirjoitukset läpi..

Masu kasvaa ja Nöpökkä möyrii yksiössään :) Muutenkin olotila varsin mainio, kivuttomat supistuksetkin helpottaneet ainakin tältä erää.
Rakenneultrassa käytiin kuluneella viikolla (rv21+0) ja kaikki näytti olevan kunnossa. Vauveli hääräili koko ajan omiaan ja oli kovinkin vilkas kuvattava. Painoarvio oli 370g. Sukupuolta kysyessä on kuulemma enemmän tytön vehkeet näkyvissä... Toki siinä on ns. "heilumavara". Päästään vielä maaliskuun alussa äitipolille ultraan, kun joudun tarkistuttamaan istukan paikkaa; nyt oli sentin päässä kohdun suusta, mutta oletettavasti se sieltä nousee kohdun kasvaessa.

Vaunutkin tuli jo ostettua, kävi helpommin kuin osattiin kuvitella! Lastentarvike-liikkeestä bongattiin Emmaljunga Smart Duo -yhdistelmät hintaan 500 euroa! Oli viime vuoden mallia, joten myytiin halvalla pois. Värinä pro ocean, sopii sitten tytölle ja pojalle.
Pikkuisia vaatteitakin uskalsin jo tuossa shoppailukierroksella ostella ja kaveriltakin jo ostin kasan neutraaleja vaatteita. Turvakaukalo on jo tulossa kaverin vauvalta ja oma vanha kehtoni odottaa varastossa pientä nukkujaa, joten suurimmat hankinnat on jo tehtynä, keväällä sitten ostellaan kaikkea pientä tarpeellista :)

Ensi viikolla alkais työtkin, jee!! Työttömyys katkeaa ainakin kuukaudeksi :) Hiukan siistiä!!!

Siinäpä meitin kuulumiset.. hengessä mukana vaikken niin useasti kirjoittelekaan :)

Zara ja Nöpö-nöpsykkä, tänään 21+3
 
HM Täälläkin huomenna rakenne uä :) Jännityksellä odotan. Meillä sama, kunhan kaikki olis hyvin ja sukupuolesta tieto olis plussaa :D

MsDevil Tervetuloa mukaan remmiin! :wave: Meilläkin uä huomenna :)

Baby Dream Ei vielä tule, sitä oonkin miettiny, et saas nähä millon se alkaa =)

tyttö Kyllähän täällä näistä hankinnoista on ollu puhe? :/

Maira Mulla oli just noilla samoilla viikoilla hiljanen hetki mausssa. Sitte taas tuntu muutamana päivänä liikkeet. Nyt niitä tuntuu päivittäin :heart: mutta vain lyhyitä pätkiä useesti päivässä..

Riikka Onnittelut puolivälipoksuista :heart: Meitähän on monta joilla huomenna uä, ihana saada kuulumisia sitten lukea =)

miranth Kiva kuulla, että muitakin pieni mahaisia löytyy :D

ALM Mulla ei oo noista valmennuksista mitään tietoa :/ Hui, kohtahan ne tosiaan alkaa :eek: Mihin tää aika menee?

Täällä nähty viime yönä unta, että oltiin rakenne ultrassa. Lääkäri katto vauvan sydäntä ja mutisi, että ihan ok:lta näyttää. Sitte siellä sydämen sisässä uiskenteli ite vauva ja piru ui sen perässä :eek: Siellä ne ajo takaa toisiaan.. Sitte kysyin lääkäriltä, et kumpaa sukupuolta tulossa, niin se vastas, että jalkojen väliä ei näkyny mut verenpaineiden perusteella olis tulossa poika :LOL: :LOL: Saas nähä selviääkö huomenna sukupuoli. Mää en tiiä miks, mut mua pelottaa seultra ihan hulluna, pelkään, että jotain on vialla. kaikki saanu niin hyviä uutisia, että pitäähän tähän pinoon yks huono uutinenkin tulla :ashamed: :( Toivottavasti luulot ja pelot on turhia.
Huoh, taas pitäs jaksaa alottaa viikko alusta.. nyt oliskin sitten täys viikko tiedossa pitkästä aikaa.. Saas nähä kuin suppareiden kans käy.
 
Katsu En minä tiiä :D Ton ekan tapaamisen aihe on vaan "tutustuminen, odotuksen sujuminen ja toiveet". Mulle tuli vaan sellanen mielikuva että istutaan tyyliin jossa puoliympyrässä kaikki tulevat vanhemmat ja sitten "pitää" jutella yhdessä kaikkea :D Mielelläni otan sellaisen luento-mallisen valmennuksen, me kun ei isännän kanssa kovin hyviä olla avautumaan muuta kuin keskenämme :LOL:

Alisa mua pelotti se ultra kanssa jostain syystä ihan hirveesti. Tärisin koko matkan sairaalaan, eikä edellisenä yönä saanut kuin pari tuntia unta. Olin ihan varma että jotain on pielessä, matkallakin puhuttiiin että mitä sitten tehdään jos on. Edes alkuraskauden ultraan ei ollut niin kammottava mennä. Tsemppi -:hug: , kyllä siellä sun masussa kaikki on hyvin :heart:
 
A-L-M: Perhevalmennuksesta meillä vasta maaliskuussa 5 kertaa.. Siskon kanssa kävin perhevalmennuksessa v.2007 kun odotti pikkuistaan ja siellä tosiaan oli terkan pitämiä luentoja, ja siellä sai sitten kysellä maan ja taivaan väliltä kysymyksiä. Jokaiselle luennolle on oma aiheensa. Ei siellä sillon ainakaan hirveesti kukaan omia kokemuksiaan jakanu. Viimeisellä kerralla luennolle tuli pariskunta jolla oli 4kk ikäinen vauva, ja he kertoivat omista kokemuksistaan, odotuksesta, synnytyksestä, imetyksestä ja vauvan kanssa elämisestä. Ja heiltä kans sai kysyä kysymyksiä joita heräsi. Ittelle on jääny mieleen erilaiset kivunlievitykset ja oon kiinnostunu niistä, ja niistä varmaan kyselen sitten kun tuolla perhevalmennuksessa niitä käydään läpi.

Synnytyssairaalaan tutustumista ootan, vaikka tiedänkin mitä siellä on, kun olin siskoni synnytyksessä mukana, (ja siis sama synnäri kyseessä ) mutta haluan niin kovin tietää että olisko siellä käytössä se Relaxbirth® -menetelmä, jos on niiiiin todellakin haluaisin sitä kokeilla.

Ootteko miettineet yms, että jos mahdollista haluatteko perhehuoneen synnytyksen jälkeen? Me aiotaan pyytää jos vain tilaa on, on se kivempi olla sitten "omassa" rauhassa isännän kanssa tutustumassa vauvaan, ja pääsee vierailijatkin olemaan hieman "vapaammin", kun tiiän että todella moni aikoo sitten tulla jo synnärille vierailulle..

Tyttö82 Kyselit niistä vaunuista, kannattaa netistä selata nettikauppoja niin voit vertailla hintoja ja sieltä saa sitten kotiin tilattua tai lähimpään postikonttoriin. Ja käytettyjä kannattaa katsella huutonetistä ainakin.

Kummeista neljää kummia ollaan mietitty, kolmea jo pyydetty ja ovat suostuneet. Vielä isännän puolelta on yks kummi pyytämättä, mutta vahva usko että suostuu :)

Msdevil tervetuloa mukaan! Voit ilmoittaa Varanikille lasketun aikasi, synnytyssairaalasi ja monesko lapsi tulossa, niin hän laittelee sinut sitten listalle.

Alisa84 Mä näin kans ihmeunia ennen ultria, ja eka varhaisultra pelotti eniten että onko siellä ketään, sekä ennen rakenneultraa että onko kaikki hyvin. Tsemppiä rakenneultraan, ja toivotaan että kaikki hyvin siellä :heart: Mikä muuten on sun synnäris? Tuli vaan mieleen, kun ei etusivulla ollu mainintaa ku selailin sitä tossa aiemmin. :)

Puolivälipoksuonnitteluja sekä rakenneultraan menijöille tsemppiä :flower:

Sain sitten varattua huomenna yksityiselle lääkäriajan tästä selästä, tänäänkin menny vaan paratabseja napsien päivä ja nukkuen.. Itkien saa purra hampaita kun koskee niin kovasti, makuuasennossakin tuntuu että selkä on koko ajan jännittyneessä tilassa.. Neuvolalääkärille tuntuu olevan niiin vaikea päästä, että parempi mennä yksityiselle, etenkin kun on kaiken kattava vakuutus..
Mulle neuvolanterkka puhu jostain tukiliivi mahdollisuudesta? Onko kellään kokemusta? Ystävä sano, että hän kokeili, mutta ei todellakaan voinut jatkaa sen käyttöä, että se oli tuskastuttavaa..

En nyt muista pitikö jotain muuta kommentoida..

Miikulainen ja rääpäle 21+5 :heart:
 
Ultran jännittämisestä.. :) Itse jännitin aivan älyttömästi np-ultraa enkä edes tajua miksi. Jotenkin se jännitys iski päivän mittaan töissä kokoajan, ja keskipäivän ultra-aikaan mennessä olin istunut vessassa joku 8 kertaa :LOL: Ultraajakin kysäisi sekavalta odottajalta hetken päästä että ei kai vaan rouva jännitä kovasti? :ashamed: Mä en tajua mistä se paniikki tuli. Kuinkahan käy tämän viikon rakenneultran kanssa.. ;) Tsemppiä kaikille ultriin! Itse aion heti kysäistä josko näkee vilauksenkaan sukupuolesta niin että kertoisi meillekkin.

Kummeja ei ole keretty vakavasti miettiä. Musta on tosi vaikea valita kummeja, koska molemmilla on sisaruksia niin jotenkin kamalaa olla valitsematta sitten kaikkia. Aivan kauhea tilanne. Vauvan nimeen on sitten senkin edestä keskitetty voimat, kun se on paljon mieluisampaa puuhaa.

IhanaOmena 20+5
 
Huomenta..

Tääl on toinen aamuvuoro ja hermoja kinnaa.. Huomen on kolmas aamu, sillon lupaan olla positiivinen töissä kun vappaille pääsen :LOL:

Onko kellään tullu mietteitä että jos siel mahassa ei ookkaan enää elämää? Ittellä ajatus kummittelee mieles, vaikka liikkeet tuntuu selvästi.
:ashamed:

Miikulainen kyseli perhehuoneesta, kyl se ois mukava ja halutaan jos on vapaana. Saatais kaksin olla ja opetella olemaan oman lapsen kanssa :)

Apua! Tääl perse levii ihan tajuttomasti :D Oikeen hirvittää ku peilistä kahtoo..

Hei, onkos perhevalmenus mikä? Ekakertalainen on sujuvasti pihalla kaikesta.. :whistle:

Nyt meen kiskoo vaatteet päälle ja töit kohti..

KyyneltenHymy ja PikkuPomo
 
Perhehuoneesta meidän sairaalassa ei enää ole perhehuoneita, kaikki on muutettu kahden hengen huoneiksi. No, viime kerralla saatiin miehen kanssa "perhehuone", mutta se johtui siitä että lapsi oli kuollut. Eli en todellakaan halua perhehuonetta.

Perhevalmennus on vissiin sama kuin ennen synnytysvalmennus (vai riippuuko paikkakunnasta kummaksi sanotaan). Siellä käydään läpi raskauden aikaista ravitsemusta, liikuntaa (meillä nämä oli aikoinaan kyllä jo alkuraskaudessa...), synnytyksen kulkua (meidän valmennuksessa yksi isä pyörtyi tässä kohtaa, eikä päästy vielä edes videoon asti :LOL: ) jne. Sitten on yleensä sairaalaan tutustuminen, tätä ei tosin taideta enää kaikissa sairaaloissa tehdä.
 
Huomenta! Tänään olis sitte uä... Huhheijjaa et ossaa mammaa jännittää, ihan kamalaa.. :LOL: Juteltiin tuossa miehekkeen kanssa että otetaan sukup. selville kun tuo meidän vauvanvaate osasto on aika pinkki-voittoinen, kun esikko on tyttö :D

Eilen illalla autoa ajaessa tuntu kumma paine selässä ja mahassa, täytynee mainita neuvolassa. Samoten noista lonkkakivuista vois olla hyvä sanoa. Mitähän lie...

Hyvät päivänjatkot
Devili+masukki 22+2
 
Huomenia!

Pitkästä aikaa minäkin täältä taustailemasta tuun kommentoimaan. Täällä olikin hurjan monta sivua edellisestä käynnistä luettavana.

Uusille, tervetuloa mukaan!

Suppareiden kanssa kärvistelijöille, paljon tsemppiä, täälläkin samaa hommaa jatketaan. :hug:

Kummeista on ollut juttua. Meillä tällä tulee olemaan 3 kummia, 2 näistä "virallista". Tää kolmas ihminen ei kuulu kirkkoon, mutta on meille tosi hyvä ystävä ja kun häntä pyydettiin, hän siihen suosui mielellään. Eli on siis ns. epävirallisesti kummi. Sit on mun paras ystävä ja isoveli. Siinäpä ne sit taitaakin olla.

Nimistä on ollut puhetta, tytölle nimi on "päätetty". Lähinnä niin, että tällä hetkellä se nimi on ylitse muiden ja katsotaan sitten vauvan syntyessä, et pysyykö nimi. Pojalle ei vielä minkäänlaista nimee ole valmiina, kun ei jotenki osaa sitä miettiä kun kerta ollaan tyttölupauskin saatu. Tosin, ei ollut alkuraskaudessakaan mitään intoa miettiä pojalle nimee, jotenki olo on ollu koko ajan sitä, et tyttö tää on.

Tänne ei kummempia kuulu. Myy potkii kovasti masussa ja liikuskelee. Aika korkeella tuntuu jo liikkeet ja sf-mittahan olikin edellisessä neuvolassa aika reilusti yläkäyrillä. Saas nähä miten nyt torstaina kun on lääkärineuvola. Sittenpä pääsee myös kurkkiin masuun vauvaa. =)
Mut nyt täytyy lähtee käymään pikku lenkki koirien kanssa, saa rauhassa mennä, kun esikoinen lähti loman jälkeen päiväkotiin. Omaa aikaa kerranki ja jo heti tekemisen puute :D

buam ja myy 24+5
 
Mä alan huolestuun... mä en oo tuntenut vauvan liikkeitä viime torstain jälkeen!! Siis siihen asti tuntui ihan ok ja torstaina myllersi oikein kunnolla, että liikkeet tunsi kädelle, perjantaina tuntu jotain pientä mut aattelin et se on vaan rauhallinen... lauantaina ei mitään ja eilen oikein keskityin siihen asiaan moneen kertaan päivän aikana, makailin paikallani, tökin mahaa eikä mitään, ei pienintäkään liikettä :(

Supistuksia tuli eilen illan aikana muutamia, mut onneksi kivuttomia mut silti, MIKSI MÄ EN TUNNE LIIKKEITÄ?? kun pari viikkoa oon ne tuntenut päivittäin selkeästi ja nyt kahteen päivään ei yhtään mitään :(

Perjantaina on rakenneultra, mutta kun jo viime yön pyörin sängyssä valveilla ja yritin saada vauvaan liikettä eikä mitään niin näillä näkymin en sitten nuku yhtään ennen perjantaita :( :( mietin jo et soitanko neuvolaan ja kysyn ehtiskö ne kuunteleen sydänäänet, mut sit samalla pohdin et oonko liian hysteerinen...

joten Alisa84 pelot on täällä tuttuja tällä hetkellä.

perhehuone mä en ees tiiä onko tuolla perhehuoneita ja vaikka oliskin niin en olis moiseen menossa. Esikoisen aikaan olisin päässyt omaan huoneeseen, mutta sairaalassa olo on muutenkin niin syvältä sieltä etten halua enää olla sielläkin eristettynä.
Ahdistaa nyt jo ajatus siitä kun siellä joutuu olemaan :(

perhevalmennus musta se oli silkkaa ajanhukkaa, esikoista odottaessa kun moiseen joutui niin eipä siellä mitään ollut ja harmitti et moisiin tapaamisiin piti raahautua :( ainoa mitä jäi mieleen oli se, kun kysyttiin et mites jos joutuu sektioon niin terkkari totes, että te ootte kaikki nuoria ja terveitä, että turha semmosesta on puhua kun ette semmoseen mene... hehee... kaikki siitä valmennuksesta sai lapsensa sektiolla, että joo.
muutenkin musta tollaset tapaamiset on ihan turhanpäiväisiä, oltiin muutettu just tälle paikkakunnalle esikoisen kanssa kun terkkari selitti et heillä on tapana järjestää kokoontumisia 6kk:n ikäisten esikoisten ja vanhempien kanssa, että tulkaa sellaseen. Mentiin, siellä tais olla 6 vai 7 lasta istu ringissä hiljaa vaivaantuneena tunnin sen näköisinä et koska sieltä kehtaa lähteä... toista tapaamista ei järjestetty.

onneksi perhevalmennus on vain esikoisen odottajille niin ei tarvii keksiä tekosyitä miksi sinne ei mene :)

tatomira ja itu 20+2
 
tatomira :hug: :hug:
Tuttu tunne viime viikolta iteltäkin.... Täälläkin nuo pari kolme hiljasta päivää laitto kyllä miettimään, liekö pikkuinen sitten vaan lepäillyt ja voimia keräillyt kun taas tuntuu entiseen malliin... Ei se musta liian hysteeristä ole, jos neuvolaan soitat :hug: :hug:

Perhehuoneita ei käsittääkseni K-S KS:ssa ole, muuten olisin mielelläni sellaiseen halunnut.... täällä kanssa yksi, jota sairaalassaolo ahdistaa jo valmiiksi, helpottaisi kun saisi edes olla omissa oloissaan ja mukavahan se olisi kun mieskin pääsisi jo alkumetreiltä kunnolla mukaan. Asutaan eri paikkakunnallakin, sairaalan ja kodin väli n. 60km.. No, parhaassa tapauksessahan siellä ei tarvitse olla kuin muutama vuorokausi, se mennee vaikka päällä seisten.

ALM 24+0
 
aamulla tuossa ultrassa oltiin ja siellä pikkuisella kaikki oli oikein kivasti :heart:
sukupuoli taitaa olla tyttö mutta jäi hieman epävarmaksi kun oli jalat koukussa,mutta siltä tässä on ite tuntunut että toinen tyttönen sieltä tulossa =)
isä sitä poikaa kyllä hieman toivoi mutta kyllä se siitä unohtuu viimeistään kun pikkuneiti sylissä on :heart:
on tuo esikoinenkin kietonut isinsä siihen malliin sormensa ympärille :D

oon tässä metsästänyt phil&teds rattaita josko löytyis käytettynä...kun nyt oon päättänyt että sellaset haluan niin kaikki muut tuplat näyttää niin isoilta :D
onko kellään kyseisistä rattaista kokemuksia?

täytyy tässä lähtee hommiin...palaillaan :D
cristiina ja nuppu 20+5 :heart:
 
Perhevalmennuksessa tai oli synnytysvalmennuksen nimellä kun esikoista odotin oli ihan turhaa. Yks kerta oli rentoutumisharjoitus missä rauhallinen naisääni sanoi että tunnet kuinka kätesi alkavat painaa jne. No mun mies oli menny aikaisin aamulla töihin ja töistä suoraa tuli sinne ja sehän tietty nukahti :LOL: . Kuorsaus alkoi ja kaikki kääntyi katsomaan. Kyllä hävetti, mut ohjaaja sanoi ettei ole ensimmäinen kerta.

OYSissa ei saanut mies eikä vauvan sisarukset edes käydä synnyttäneiden osastolla ainakaan vielä viime kuussa kun kaverini synnytti. Jospa se pahin sikainfluenssa paniikki olis jo pois huhti-toukokuussa niin näkis edes perhettä sairaalassaolon aikana. Vaikka sitähän on kai ennustettu että silloin tulis se toinen aalto (jos se nyt edes tulee).

Nimiä mies ei ala edes miettimään ennen vauvan syntymää. Jotain oon ehotellu mut tyrmää kaikki. Meillä on kaikilla 3 nimeä ja alkaa J-kirjaimella. Tyttöjen nimet on lisäks erikoiset ja tietty tällekkin tytölle sit haluttais joku hieman erilainen. Molempien poikien nimet löytyy tänä vuonna ensimmäistä kertaa kalenteristakin :D .

Kummeja meillä on jokaisella 4 kpl. Jos olisin tiennyt aikoinaan että lapsia tulee näin monta niin vähempi kummimäärä olis riittäny. Silloin vaan tuntu et piti kahdelle ekalle laittaa ne "pakolliset" ja parhaat. Nyt vaikeuksia kun tuntuu että pitäis tällekkin 4 kummia olla. Voi olla että nyt käytetään jo aiemmin käytettyjä (omia sisaruksia).

Tänään on kuopuksen 1v. neuvola. Pyydän samalla mittamaan sen sf-mitan kunnolla. Toivottavasti saa asiaan selvyyttä kun ei sitä rd:täkään ollut. Ihan uteliaisuudesta katsoin mitä mittoja muiden aikaan on näillä viikoilla ollut. Vaihdellut aika paljon riippumatta onko ollut iso vai pieni.


Johjo 24+1
 

Yhteistyössä