<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 1/10 <3

Moikka piiiiitkästä aikaa :)
Ihania masuja teillä kaikilla =)
Itse en ole saanut aikaiseksi kuvata masua raskausviikkojen edetessä, esikoisen kohdalla sitä tein, mutta nyt ihan harmittaa kun kuvia ei ole tullut otettua...

Mun piti tulla kommenoitamaan noita matkajuttuja koska meilläkin on tammikuun lopulla tiedossa matka New Yorkiin 6 vuorokaudeksi =)
Tosiaan raskaana olevat eivät saa exit paikkoja, koska mikäli hätätilanne tulee niin siinä istuvat voivat joutua esim. auttamaan lentoemäntiä ovien kanssa tms.
Esikoista odottaessa oltiin häämatkalla Espanjassa ja olin silloin rv24 tienoilla. Mulle ei lentomatka tuottanut tuskaa. Olin ostanut kunnon tukisukat ja jaloittelin aika useasti siinä käytävällä. matka ei tosin kestänyt kuin jonkun 5h. Nyt New Yorkiin lähtiessä on lento vähän pidempi (reilu 8h) ja tukisukat aion myös nyt laittaa + jaloitella paljon. Noita jenkkilän lentoja koskien on vaan viime aikaisten tapahtumien takia tulleet tiukat säännöt eli viimeisin tieto olis ettei saa tuntia ennen laskeutumista käydä vessassa :/ Täytyy siis hyvissä ajoin varautua tähän asiaan :D
Itse olen tuolloin reissun aikaa jo rv26 + , mutta Finnair ei vaadi todistusta raskaudesta kuin rv28 jälkeen. Aion kuitenkin todistuksen varmuuden vuoksi pyytää, sillä mulla sattuu olemaan neuvolalääkäri juuri pari päivää ennen reissua. En aio todistusta kirjoituttaa sille Finnairin omalle kaavakkeelle vaan ajattelin, että lääkärin oma todistus saanee kelvata.

mutta nyt taas pitää rientää. hyviä vointeja teille kaikille! Pitää yrittää ahkerammin käydä kommentoimassa tätä palstaa, vaikka taustalla kyllä toki teidän juttuja lueskelen ja kovasti hengessä mukana :D

Elwi ja Touko rv23+4
 
Maira: No hitto, toiha on kurjaa :S mut kysäse jos siel on paikkoi mis jaloille tilaa, esim penkkirivin ekat. Mä menin sillo matkatoimiston tytöiltä kysyy et voisko paikkaa vaihtaa ni hyvä et eivät silmille tulleet, sano vaa ilkeesti et kyl ton ajan menee vaikka päällään seisten ja et ois kannattanu miettii matkaa tilatessa tätäkin asiaa... sii vaihees teki mieli haistattaa v*tut niille.. meinaan ku matkaki tilattiin enne ku tiedettii raskaudesta ja toiseks anoppi sen tilas häälahjaksi.
 
Nyt vasta huomasin noi masukuvat mitkä Marjutti ja Sanse oli laittanu. Miksiköhän en niitä huomannu aamulla ku kirjoitin tänne :/ tai siis ne ei näkyny näky vaan teidän kirjoittamat jutut :/ no se on tää tekniikka.

Mä siivosin koko talon,vaihdoin petivaatteet ja pesin pyykkiä sit olis enää lattioitten pesu,mut pesen ne sit ku poika käy päikkäreille saa rauhassa pestä.

Mieskin soitti tuolta maantinpäältä,et lunta tulee kivasti,ettei kunnolla nää eteensä :kieh:

Maira Kellä sun mies ajaa? Ei ole pakko kertoa jos et halua ja voithan laittaa vaikka yskärillä jos et haluu täs kaikkien "kuullen" kertoa. Mies tos vaan eilen kyseli kiinnostuneena ;)

Nimet on mietitty valmiiksi sekä pojan että tytön nimi.

baby dream ja masuasukki edelleen 20+4
 
Voi, täällä on paljon matkalle lähtijöitä. Kivoja reissuja jokaiselle B)

Nimistä: On nimi valmiina tytölle, pojalle myöskin alustavasti jos sattuis värkit olemaankin kun syntyy :LOL:

Hienoja masukuvia, itse otan myös kun ehdin... Tosin viime yönä alkoi kamalat supistukset ja luulin jo lapsivettäkin tihkuttavan. Saikku siis parin työpäivän jälkeen jatkuu entisellään :/ Tiistaille vasta sain lääkäriajan neuvolaan ja jos oireet ei levolla lähde ja tihkuttelu jatkuu, suoraan äippäpolille... Itsestä tuntuu että vatsakin olisi vähän laskenut alaspäin :( Mutta mene ja tiedä, enköhän tänään kuitenkin käy siellä polilla kun vaivaa sen verran...

Sandy ja pokspoks 20+0
 
sandy mulla tuli edellisessä raskaudessa jotain kirkasta nestettä. Soitin äippäpolille ja pyytivät tulla näytille. Mut ei löytynyt syytä mitä neste oli ja mistä tuli kohdunsuu oli kiinni olin sit yön tarkkailussa.

Mut mee vaan käymään siellä polilla ja toivotaan et ei ole mitään hälyttävää :hug: Ja poksu onnittelut sulle :heart:
 
Aivan ihania masukuvia! =)

Onpas täällä matkoille lähtijöitä. Meillä jää perinteinen etelän loma tekemättä, kun en halua bikineillä hillua nyt. Liikaa massaa... Helmikuun alussa mennään ilman lapsia Kanadaan reiluks viikoks. Kai sitä pitäis hommata lääkärintodistus, jos vaikka alkavat vaatia. Tais olla lentoyhtiö Air Canada. Lennot kyllä hirvittää, mutta toinen vaihtoehto ois jättää matka tekemättä ja se ei ole mulle vaihtoehto :D

lypy 20+5
 
Jes!Näyttää siltä että saan ne vaunut ja istuimen mitkä halusin sittenkin, ja tarjoushintaan! =)
Mä oon täällä ravannu ympäri kämppää ja pureskellu kynsiäni, just ku noista isännän töistä oli puhe, se saikin työtarjouksen Kauhajoelta...Kyse olis vihdoinkin työstä mitä se ensisijaisesti haluais tehdä, mua vaan kauhistuttaa muuttaa 300km päähän yksin..Siis yksin siinä mielessä että siellä ei ole ainuttakaan tuttua ja tuo on kuitenkin pitkät päivät töissä..Mä oon vielä niin epäsosiaalinen hirviö etten oikein taho millää saada itestäni aikaseks ja lähtee tutustuu uusiin ihmisiin... :/ Toisaalta, mikä minä oon seisomaan toisen "unelman" tiellä..Pelottaa vaan..Olis siellä tarjolla ihanan näkönen rivari kolmio yms, mut silti mua pelottaa...En tiiä..
Taidan toteuttaa sitä "hyvä ruoka, parempi mieli" juttua nyt..

Maira
 
taustailija täällä taas =). Tajusin nimittäin että puoliväli olis täynnä! Mahakin on kasvannu, kauan se olikin sopivan pieni, nyt tuntuu että on jo kokoa valas.. Että kauhulla odotan kuinka jättimäinen olen toukokuussa!

Yritän kyllä käydä jumpassa ainakin pari kertaa viikossa että jonkunlainen kunto säilyis, selkä ei vaan kauheesti tykkää.

Ja esikolla on ihuna uhma :whistle: mut mites se sanotaan.."elämä on" ;).
Noh, parin viikon kuluttua lähetään aktiivilomalle Kainuuseen, pitäis vaan saada meidän koirille hoitaja. Muuten joutuisivat parat olemaan mökissä päivät pitkät itekseen..

 
Kiitos baby dream lohduttavista sanoista, mikään ei "paranna" mieltä paremmin kuin vertaistuki :heart:

Meillevauva onnea puolivälin ylityksestä, samoilla päivillä siis mennään ;)

Maira lle sanoisin, että täällä on yksi joka muutti taasen pois Pohjanmaalta täysin tuntemattomien keskelle "yksin" myöskin ja nyt vuoden asuneena olen saanut muutamia hyviäkin ystäviä vaikka aikamoinen erakko luonne olen minäkin :whistle: Tsemppiä siis sinulle mietintään, kaikki tulee menemään varmasti parhain päin =)

ON: Supistukset loppuneet, vatsa on aika arka vielä ja ala selkää särkee. Kirkas vuotokin loppui, onneksi, toivottavasti se oli vain oudon "vetistä" valkovuotoa (sori herkät :ashamed: ) . Neuvolasta käskivät pitää pikkuhousunsuojaa ja seurata kuinka usein täytyy vaihtaa ja jos ei kostu läpi, on luultavimmin valkovuotoa...
Hirveen huono omatunto töiden puolesta nyt sitten on vaikka pomo oli mitä ihanin ja ymmärtävin kun soitin itkien tilanteeni :'( . Nyt yritän sitten laskea liikkeitä, vielä ainakin normaalisti liikkunut jne. melko alhaalla tosin tuntuu liikkeet, tiedä sitten miten mykkyrällä pieni siellä on :/

Sandy RV 20+0
 
Sandy Hyvä et supistukset on loppuneet ja nyt lepäilet etkä murehdi töistä mitään :hug: sä olet töistä pois ihan hyvällä omalla tunnolla,nyt on vauva ens-sijalla :heart:

Maira Kyl sä löydät ystäviä uudeltakin paikkakunnalta. Se aluks tuntuu tolta :hug: Sit ku lapskin on syntynyt ni löydät ystäviä esim. kerhoista mitä seurakunnat pitää.

Meillevauva Onnea puolivälin ylityksestä :flower:

baby dream ja masuasukki edelleen 20+4
 
sanse kaunis masun sullakin :heart:

baby dream onnea huomiseen ultraan! :wave:

maira ymmärrän hyvin tunteesi, voimia päätöksen tekoon! :hug:

sandy Eiköhän se oo valkkaria, mulla sitä on tullu koko raskauden ajan niin paljon, että oon koko ajan joutunu käytään pikkuhousunsuojaa :x Lääkärillekin asiasta mainitsin ja se sano, että sitä saakin tulla. Neuvolassahanniillä on sellaset stiksit, joilla ne voi tarkistaa onko selapsivettä vai ihan valkkaria. Valkkaria saattaa joskus lorahdella oikein kunnolla, mulle käyny pari kertaa niin. Sitä kuulemma voi jäädä tuonne jonnekin "jumiin" ja lorahtaa sit kerralla ulos. Kurjaa kuitenkin. :hug:

Tänään taas ollu paskempi päivä, töissä enemmän kiirettä ja stressiä niin heti on maha kovana ja sitä viiltelee.. Ehkä noi viiltelyt on niitä kohdun ym. ligamenttien venyttymiskipuja, kun ne on lähes jatkuvia.. :headwall: Eilen illalla mahassa oli ekaa kertaa kunnon tsempalot käynnissä, tunsin liikehdinnän ihan selkeesti masun päältä ja sitä kesti varmasti yht. 15min. ensimmäisen kerran noin pitkään :heart:
 
Mulla olisi pojalle nimi keksittynä ja maanantaina sitä miehelle ehdotin, joka laittoi sen harkintaan. Aamulla työreissulle lähtiessään aikoi siitä jotain sanoa, mutta esikoinen keskeytti. Täytynee odottaa soittoa...
 
Tää taustailijakin päätti nyt ryhdistäytyä ja kirjoitella kuulumisia :)

Sandy85 :hug: Oo vaan tosissaan hyvällä omatunnolla sairaslomalla ja riittävän pitkään - kyllä sitä töitä vielä ehtii tekemään. Ja toisaalta jos puolikuntoisena menee töihin niin sitä vielä tulee enempi oireita ja sitten on vielä pidempään pois. Itsekin tässä 3vkoa pitää lepäillä, et saa noi supistukset pois ja elämän normaaliksi. Morkkis oli itselläkin kova jäädessä pois, mut toisaalta tiiän, et tässä kunnossa olisin ollut töissä enemmän haitta kuin hyöty työkavereille.

Marjutti ja Sanse ihania masukuvia! :)

Jos nyt itsestään jotain sanoo niin rakenneultrassa käytiin miehen kanssa joulua ennen ja siellä pieni touhuili ja kaikki näytti olevan hyvin. Painoarviota ei saatu (eikä tietenkään tajuttu kysyä), mutta mitat kuulema vastasi hyvin viikkoja. Sukupuolta ei haluttu samalla selvittää. Oli ihana kätilö tuota ultraa tekemässä ja tippa silmäkulmassa pienen touhuja ruudulta tuli seurailtua.

Joulun jälkeen alkoi sitten tulla alavatsakipuja lähes aina rasituksessa (vyömäisiä, samalla myös selkäkipua-tuli muutaman kerran melkein laatattua niiden voimasta) ja vihdoin 30.päivä menin sitten neuvolan kautta lääkärille jossa todettiin, et ne on ennenaikaisia supistuksia. Tällä diagnoosilla lävähti sitten 3vkoa sairaslomaa, labrakokeita ja rasituskielto.. Kotona saa tehdä vaan minimin ja kävelyt tulee rajata kotiin ja nekin mahdollisimman vähään. Vasta tammikuun puolenvälin jälkeen paluu työelämään, jos pikkasen vointi antaa myöten.

Tänään tuli käytyä äippäneuvolassa: labrat oli ok (niissä ei siis mitään supistuksia selittävää eli tod.näk. johtuneet ylirasituksesta), RR ennallaan ja pienen sykkeet yläkantissa, kun touhuili niin paljon :LOL: Parhaimmillaan sykkeet kävi reippaasti yli 160:ssä eikä dopplerilla tahtonut tän veijarin perässä pysyä :D

Minulla on ollut kutinaa vatsan alueella ja kysäsin sitten siitä samalla sillä tuloksella että maksakokeethan siitä lävähti.. Poissuljetaan hepatogestoosin mahdollisuus (hepatogestoosi =raskauteen liittyvä, synnytyksen jälkeen itsekseen paraneva maksan toimintahäiriö, oireina mm. kutina ja joskus keltaisuus.) Jee jee.. Samalla tuli sokerirasitukseen lähete ja vasta-aineseulaan lähete (kun satun vielä olemaan rh-negatiivinen..) Et labrassa saa juosta oikeen urakalla seuraavat viikot.. Mut onhan se tietenkin parempi kun kaikki tutkitaan, mut nyt kun on ollut kaikkea tätä poikkeavaa viime aikoina, niin alkaa jotenkin harmittaa tää "voiskohan olla vielä tääkin sairaus"-hoenta.. Toisaalta tätä harmitusta selittää sekin, kun tähän mennessä raskaus on sujunut ilman suurempia ongelmia ja nyt niitä sitten tuntuu ilmestyvän vähän joka oven takaa.. Plaah.. Mut ehkä tää tästä tasoittuu, toivon.

Kaikesta tästä vuodatuksestani huolimatta,
mukavaa alkanutta vuotta koko porukalle :wave:
-muistetaan pitää itsestämme ja kasvavista hyvää ja hellää huolta :)

Järvenneito ja pikkainen 22+5
 
Ihania masukuvia :heart: .

Neuvolassa käyty.

Verenpaine oli hyvä 116/68, en ees muista koska ois ollu noinkin hyvä :) . Muutenkin kaikki oli hyvin, painoa oli tullut kuukaudessa vaan +500 vaikka luulin et ois enempikin noussu. Sf mitta oli 16. On se vaan niin ihanaa aina päästä kuuntelemaan vauvaa :heart: .

Sandy :hug: , koeta ottaa ihan rauhassa.

Nimistä ei juuri olla vielä kauheesti puhuttu. Pojalle ois luultavammin etunimi valmiina. Onhan tässä tovi toivottavasti aikaa miettiä.

Selis ja "mötkäle" 18+6
 
Pikaisesti....

Uusille Tervetuloa! :wave:

Kuopus täytti tänään vuoden :heart: ja juhlittu koko päivä vaikkei montaa vierasta käynyt. Kaikki vaan ripotellen eri aikaan. Jollakin täällä oli sama syntymäpäivä, onnea! :flower:

Huomenna sokerirasitus. Hieman pelottaa :eek:

Johjo 23+4
 
Huomenta!

Pikainen visiitti ennen töihin lähtöä.

Unohdin aivan eilen kertoo että sokerirasitukseen joudun minäkin :x . Eilen asiaa kysyin neuvolassa ja jossain viikolla 28 pitää mennä. Mun ja miehen suvussa on niin paljon sokeritautia että sukurasite vaatii.... Hyvähän se on että tutukitaan, mutta ei se kiva operaatio oo.

Johjo, tsemppiä sokerirasitukseen!

Selis ja "mötkäle" 19+0 poks :heart:
 
Heissulivei :)

Järvenneito no on sullakin ollut murhetta ja menoa raskauden kanssa! Toivottavasti lepo nyt auttaa ja pikkukaveri pysyy kyydissä vielä monen monta viikkoa ja supistukset katoavat levolla :)

nimistä ollaan me puhuttu jo jonkun verran nimistä, molemmille sukupuolille on yksi vaihtoehto nimeksi ja ne on olleet sellasia, et molemmat on olleet niin että ihan jees. Tytön nimessä vähän hiertää se, että se on aika samantapainen kun kuopuksen nimi joten vaihtoehtoja etsitään kovin, tosin toista lähellekään yhtä hyvää ei oo osunut kohdalle! Pojalle nimi taas ei sovi sisarussarjaan, mutta enpä mä oo ennenkään sen perusteella lapsilleni nimiä valinnut :)

Huomenna sitten on vihdoin puoliväli saavutettu, mutta se on huomenna se :)

tatomira ja itu 19+6
 
Morjens..

Anteeks kun en ole käynyt, elämä yhtä työtä tai reissaamista ollut :ashamed: Koitetaan käydä mahdollisimman paljon pohjanmaalla vielä kun pystyn autossa istumaan, eli se istuminen on semmosta et makaan penkki alhaal tyynyihin vuorattuna kun supistaa. Ja jos ajan niin sormet mahtuu just ja just ratin ja mahan väliin, ei siis turvallista enään. Matka ei ole kuin n. 500km, eli yhtä tuskaa. Jos viel tämän kuun lopus pääsis käymään.

Jokos on vauvan tavaraa muilla esillä? Tänään on ykkösvapaa ja pitäs siivota makkari et saan veljeltä hakia hoitopöydän sinne jo, enään en malta oottaa!!!! Haluan siis heti :D

Kahvista joku kyseli joskus, nyt vasta aloin juomaan uudestaan alus ei tullu mielenkään. Nyt sitä menee sen verran kun sattuu kahvi hammasta kolottamaan

Joskus joku on kysyny ammattejakin, minä oon lähihoitaja ja mies on koneistaja

Liikkeitä tääl tuntuu, tuntuu et tulee mahasta läpi välistä. Eilen illalla mies maltto pitää kättä mahalla ja keskittyä asiaan ja tuns ekat potkut :heart:

Neuvolakin oli tuos ja kaik oli ok. Saatiin paperit et äippäpakettia saajaan hakia. Ens kerral sano et puhutaan imetyksestä.. Nyt jo!

Ai, tajusin et toukokuu on jo lämmin kuu!! ajattelin et pitää ostaa toppavaatteita ym, mut ei.. sillonha kaivetaan kesävetimet esiin ja pystyy varmaan jo kulkee takki auki.. paniikki iski..

Eikös oo kivaa kun ihtestäni puhun koko ajan, vaik en oo aikoihin tääl käyny. Syynä on se et luin viimepinosta asti joka sivun ja unohdin kaiken :LOL: :kieh: Töissäkin unohan kaiken, onneks työkaverit muistuttaa :D

KyyneltenHymy ja PikkuPomo 23+6
 
Heippa!
Meillä on vihdoin muutto ohi. Tavarat on vielä iloisesti siellä sun täällä, mutta uusi koti tuntuu jo heti paremmalta kuin edellinen. Neliöitä ei ole paljoa enemmän, mutta pohja on niin hyvä, että tuntuu paljon tilavammalta. Paitsi olohuone, mutta edellisessä olikin ihan liian iso ja makuuhuoneet liian pieniä.

Mulla piti olla eilen se rakenneultra, mutta kenelläkään ei oikeesti voi olla näin huono tuuri. Viime käynnillä ultra-aikaa siirrettiin vähän aikaisemmaksi, eikä tämä uusi aika ollutkaan tallentunut koneelle. Ihan turhaan siis raahauduin eilen sinne kättärille. No sain onneksi seuraavalle päivälle uuden ajan, joten tänään iltapäivällä uusi yritys. Nyt onkin sitten jo tasan puoliväli :)

Mulla ei oo napa ikinä pullahtanut kokonaan ulospäin, mutta puoliksi :D Navan yläosa vähän pullahtaa, mutta muuten se vain leviää. Nyt tuo yläosa on jo pullahtanut.

Nimiä ei olla vielä paljoa mietitty. Helpompi sitten kun tietää kumpi tulossa. Jos on poika tulossa, niin jää varmaan nimettömäksi :ashamed: Oli viimeksikin niin kovaa vääntöä kolmosen nimestä. Meillä ei vaan miehen kanssa nimimaku kohtaa. Tai minähän se ehdottelen niitä nimiä ja mies vaan tyrmää kaikki :D Tytölle taas olisi vaikka mitä ihania nimiä.

zizilisko + nuppu 20+0 :heart:
 
Heips.
Tänään käyty neuvolassa hakemassa todistus äippäpakkausta varten :) .Kaikki arvot hyvät,hemoglobiinia lukuunottamatta johon jo oonkin pari viikkoa syönyt rautaa.
Supisteluja ollut viime päivinä aikaslailla ja tuntuvia sellaisia,tuntunut oikein selässä asti. Keskiviikkona on sitten lääkäriaika tarkistusta varten ettei supistelut ole tehneet mitään tuonne alas..
Sitten tälläinen kysymys,onko kenelläkään aikaisemmin synnyttäneellä tai tässä raskaudessa todettu streptokokki b-bakteeria?
Mulla ollut tuo kaikissa raskauksissa ja hoidettu antibioottitipalla synnytyksen yhteydessä eikä ole vaivannut muuten mitenkään. Nyt sitten neuvolassa kuitenkin sanottiin että ton bakteerin takia luultavasti mulle tulee noita supisteluja tässä raskaudessa ja samainen bakteeri saattoi olla syynä miksi kaksospoikani syntyivät ennenaikaisesti..
Nyt vaan niin alkanu miettiin että tuleekohan tästäkin raskaudesta taas vaikea näiden supistusten kanssa,viime raskaus kun meni melkein kokonaan sairaalassa supistuksia estellessä. Eikä nyt olis varaa mihinkään pitkiin sairaalareissuihin kun kotona on hoidettavana kolme pienokaista muutenkin. Anteeks tää mun avautuminen,on vaan nyt pieni huoli takaraivossa kytemässä ja keskiviikkon lääkärille on niin pitkä aika vielä :ashamed:

Täällä kans aika helmikuun alussa sokerirasitukseen,oli jo alkuraskaudessa josta pääsin läpi puhtain paperein. Nyt vaan pitää mennä uudestaan ku viime raskauksissa ollut insuliinihoidot melkein alusta alkaen. Pissa ainakin ollut puhdas eikä ole näkynyt sokeria siinä,ehkäpä tällä kertaa sais herkutella koko raskausajan miten haluaa :D

tiitiäinen ja mussukka 22+1 :heart:
 
Tavaroita ei meillä tule esille ennenkuin on kotona elävä vauva. Vaatteet on ollut viime keväästä asti lipastossa odottamassa ja lelut olohuoneen kaapin laatikoissa. Muut tavarat on mun vanhemmilla varastossa ja saavat tuoda ne vasta sitten kun tulevat vauvaa katsomaan. Pinnasänky tuodaan ehkä vähän ennen synnytystä ulkovarastoon. Ja tietty turvakaukalo. Vaunut on esikoisen aikaiset ja meillä varastossa.

Ja nyt lähden psykiatriselle...

Katsu ja Pömppis rv 22+2
 
Heissuli.

Ihania masukuvia! Pitäs tässä ottaa itekkin uus kuva jahka sais aikaseks :whistle:

Kiva kuulla että moni muukin lähdössä matkalle. Ite niin kovin pidän kanariansaarista, enkä varmasti tule ikinä niihin kyllästymään. Mua ei taas houkuta yhtään kaukomatkat, esim. thaimaa. En osaa edes selittää, että miksi ei. :D

Alisa84: Masun päältä liikkeiden tunteminen alkaa yleensä siin puolen välin tienoilla, tai näin mulle sanottiin. Ite tunsin siel rv 19 vkolla, vaikka en millään odottanut niitä sillon vielä :D

Rääpäleestä huomaa jo selkeän "päivärytmin", virkeimmillään se on tietty illalla ja yöllä. Naureskelin isännälle eilen että oikeaan perheeseen tulee siis jos iltavirkku on :D Me kun ollaan tälläsiä iltaihmisiä ja isäntä viel enemmän yökukkuja. Ite taas kyllä myös nautin herätä aikaisin, koska aamuisin on niin rauhallista herätä kaikessa rauhassa.

Tytölle on jo nimet, pojalle pitäs vielä saada isännän kanssa etunimi sellaseks että sopis molemmille. Me siis laitetaan lapselle 3 nimeä + sukunimi.

Täällä ollaan saikulla tämä päivä ja vkonloppu onkin vapaata muutenkin. Alko sitten vatsassa oikeen kiertämään kun pääs kotiin eilen töistä. Oon ny hoitanu vatsataudista kärsiviä vanhuksia tässä muutaman vuoron, ja tietenkin itsekkin sain sen sitten.. Mutta tää on iha tyypillistä, mä saan sen sitten JOKA kerta kun tuolla on vatsatautia.. Yleensä vaan mä oon se joka saa sen viimisten joukossa, sitten kun se "epidemia" on ohi menossa..
Onneks nyt alkaa jo pikkusen hellittää, muutaman tunnin pysyny mustikkakeitto masussa ja ei oo vessassa tarvinnu juosta myöskään.. Lämpöäkin oli hieman yöllä.. Mutta aamulla ei olis ollu töihin meniäks ollenkaa. Kaupan pomo ei kyllä ollu vissiin kauhean mielissään(tänään olis ollu sinne vuoro sitten..), mutta empäs mä hirveesti voi kipeenä töihinkään mennä..

No tänään saatais vissiin ne muuttolaatikot vihdoin ja viimein. Mutta en vielä usko mtn, ennenku nään ne laatikot. Onneks isäntä toi pari laatikkoa tuolta kellarista, niin pääsen myöhemmin tänään ainakin alottaa jo pakkaamista, ja lupas hakee jätesäkkejä tarpeeks et saa kaikki vaatteet ja liinikset säkkeihin. Nii viikon päästä lauantaina ois se muutto meinaan.. Stressi iskee viel, ja monetkohan itkuraivarit tuleekaan vielä ennen muuttoa.. :kieh:

Johjon kuopukselle onnittelut :heart:

ja poksujille onnittelut :heart:

Sandy85 :hug: koetahan ottaa ihan rauhassa siel

Enpäs muista jos piti viel jotain kommentoida.. Taidan vähän hörppiä mustikkasoppaa ja maitohappobakteerin nassuun sekä kömpiä takas sänkyyn isännän viekkuun :heart:

Miikulainen ja rääpäle 21+3
 
Ihania massuja =) Oma maha on vieläkin aika pieni, mutta kyllä se siitä ehtii kasvaa.

Mairalle tsemppiä muuttoasioihin. Varmasti kaikki menee hyvin uudella paikkakunnalla ja vauvan/lapsen kanssa saa kyllä uusia kavereita kerhoissa ja harrastuksissa.
Itekin välillä mietin et miks oon lähtenyt niin kauas sekä syntymä- että opiskelupaikkakunnalta kun siellä olisi paljon enemmän kavereita. Näin aikuisena työssäkäyvänä ja ei niin kovin sosiaalisena se kaveri verkoston luominen kuitenkin ottaa aikansa. Mutta lapsen kanssa on tosiaan nyt tullut paljon käytyä srk:n kerhoissa sun muissa ja sieltä niitä äitikavereitakin on jo löytynyt.

Ja paljon matkoille lähtijöitäkin =) Hyviä lomia kaikille!

Me käytiin eilen rakenneultrassa ja siellä kaikki oli kunnossa. Kätilö sanoi vauvan näyttävän tytöltä, ultrasi suoraan alhaalta päin ja sivulta eikä näkynyt mitään 'ulokkeita' :) , mutta mun on jotenkin tooosi vaikea uskoa kun miehen puolelta on suvussa vaan poikalapsia, että ihme on jos tosiaan tyttö tulee.

Onko kukaan muuten menossa tai käynyt jo 4D-ultraan? Itseä nyt kovasti kiinnostaisi ja varmaan täytyy siihen investoida.

Nyt täytyy vissiin lähteä vähän ulkoilemaan!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä