<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 1/10 <3

OIKEIN HYVÄÄ JA ONNELLISTA TÄTÄ VUOTTA!!!

Varanikille kiitos uudesta pinosta ja :hug:

Lueskelin just useamman sivun edellisestä pinosta ja kommentoinnit unohtui sen siliän tien.....yritetään...

Johjo toivottavasti kaikki on kuitenkin ihan ok. Rakenneultrassa varmasti katsottiin munuaiset tarkkaan, eikä niissä ollu huomauttamista? :hug:

Sanse, täällä on yks herkkupersikka (siis karkki maistuu), joten hyvää tekisi lakko, mut sori, ei onnistu :whistle: ....

Kahvista, ei oikein oo maistunu vasta ku joulun kieppeillä alkoi yksi pieni kupillinen aamukahvia tekemään mieli.

Vaatteita en ole pieniliineille vielä uskaltautunut hommaamaan. Meiltä löytyy kyllä kasa tytön vaatteita, joilla kyllä pukisi kaksikin tyttövauvaa....mut saattaapi olla et ei tarvii ;) . Meillä 56 vaatteita käytettiin ainakin pari kuukautta, jollei enemmänkin ku neiti oli syntyessään 46 cm pitkä.

Ai nii uusille tulokkaille Onnea ja kiva ku löysitte tänne :flower: .

Ihania masukuvia oli laitettu ja ultrakuviakin. Sekä sukupuoliakin oli jo saatu selville. ONNEA!

Enkelipoikien äiti sairauslomaa hakemaan ja sassiiiiiiin!!!!! Myö saadaan ja täytyykin olla nyt itsekkäitä ja tuijottaa omaa napaa. On nimittäin TODELLA rankkaa sekä fyys että psyyyk työskennellä halvauspotilaiden kanssa.

BTL, olet sie jutellu masukutinasta neuvolan tätskyn kanssa, voikohan maksa-arvot vaikuttaa masukutinaan?....älä vaan säikähdä miun höpinää...yleensähän se aiheuttaa kutinaa kämmeniin ja jalkapohjiin...ootko kokeillu kortisonipitoista voidetta? Saakohan käyttää?

Omaa napaa muljauttelee aina silloin tällöin pari asukkia :D , loppujenlopuksi aikast hiljaisia ovat kyllä vielä. Mie säikähdin hieman viime yönä ku jouduin vatsanväänteiden ja kramppien takia istuskelemaan jonkun tovin pöntöllä...ekaks tuli mieleen et ei kai vaan oo kyseessä syynnytystä edeltävä tyhjentäminen :ashamed:, no toivottavasti ihan suklaasta johtuvaa....
Nii, käytiin ennen joulua rakenneultrassa ja olin jotenkin "apeana" sen jälkeen...periaatteessa ei mitään syytä kylläkään kun kaikki näytti olevan ihan ok siltä osin kun tarvittava nähtiin. Nooooh, asiat jotka minuu häiritsi olivat: ekakasikin meillä oli varattu aikaa vain ns yhdelle, vaikka kyllä lääkäri ihan rauhallisesti katsoi tarvittavat (toisen kasvoja ja sydäntä ei päässyt näkemään ihan loppuun asti kunnolla), ärsyttävää oli et hää kysyi koko ajan kätilöltä onkohan kaikki tarvittavat katsottu ja aliarvoi omaa osaamistaan (tosi luotettavaa ), sukupuolia pyydettiin katsomaan, toisen näki selvästi, toista ei....miulla on ollu koko ajan olo et siellä on tyttö sekä poika (tällöin olisivat erimunaisia ), mutta lääkäri kyllä moneen kertaan sanoi, et mein tapauksessa he kyllä ovat sitä mieltä että kaksoset ovat samanmunaisia = identtisiä....se tietää silloin kaikenlaisia riskejä ja mie kun en osaa olla märehtimättä vaikka kuinka yrittäis ajatella et luonnolle ja sen tapahtumille ei voi mitään. Kädet vaan täytyy ristiä!! Sit vielä yks, minuu inhottaa ku tietoa kaksosraskaudesta saa tosi huonosti...neuvolasta eivät oo sanoneet mitään ja sairaalassa lääkärit ei oikein kunnolla vastaa tai sit vaustaukset menee ristiin...netissä eka tieto, joka pomppaa silmille on aina jotain negatiivista, siks ei viittis oikein sieltäkään lukea. Onneks ollaan vissiin pääsemässä TYKSiin kontrollikäynnille, ni täytyypä siellä sit kysellä (jos kerkeevät vastailemaan.... ) Et tällaisia tylsiä meikän pääkopassa, mut ollaan kuitenkin niin onnellinen mein pikkumussukoista :heart: :heart: !!!
Seuraava ultra ois 12.1, samoin neuvola. Myös lääkärineuvola on tässä kuussa ja 4D:hen meinataan myös mennä niin pian kun vaan voi, rv 24-->. Nii ja sokerirasituskin taitaa painaa päälle tässä kuussa. Toivottavasti pienokaiset jaksaa vaan pysyä kyydissä!

Tais tulla hieman pitkää tekstiä...

Pilkkuliini ja Tiuhti + Viuhti 22+2

Miss Eagle kiitos :heart: !!! Muistanhan minä =). on kyllä kerrassaan IHANAA olla tällä puolella vihdoin. Nyt on alkanut konkretisoitumaan tämä odotuskin kun prinssi potkii oikein urakalla :) .

Me käytiin tänään kattelemassa vaunuja :) . Onko teillä kellään kokemusta Teutonia Prestige vaunuista? Sellaiset ruskeat, vikat kappaleet saatais 690euron hinnalla. Tosin pehmeällä kantokopalla... mut muuten oli aika hyvän oloiset ja kuulemma niiden piti mennä hyvin täällä maalla... Joko sitä uskaltaa tässä vaiheessa ostaa vaunut...???? Vähän varovainen olen kaikkien hankintojen suhteen, mutta noi vaunut kyl tekis mieli jo hommata....

Napsuneiti ja pallero 22+4

Pokut äkkiä ennekuin vuorokausi vaihtuu taas!

Kivut edelleen olemassa, ehkä himpun lievempiä nyt kun olen yrittänyt ottaa rauhallisesti. Herkkulakko voi edelleen hyvin, yhtään ei ole edes tiukkaa tehnyt! :eek: Mulla on ihan kamala päänsärky, viime yönä en tahtonut saada nukuttua kun rautalääke veti mahan taas niin sekaisin... Mää en kyllä kohta enää ota koko mömmöä jos tää on aina yhtä tuskaa! Niin ja tää soffalla makaaminen alkaa jo nyt tympiä ja vielä olis ainaki pari viikkoa edessä kun se lääkärineuvola on 13.1... Onpas taas niin vali vali että... EI mutta tää tyttä lähtee nyt nukkumaan!

Haave & Oskari 22+0 :heart:

Niin ja [/b]Varanikille kiitokset uudesta pinosta!

Pikkuliini: Kyllä tuossa paperissa minkä ultrasta sai lukee että: munuaiset ja virtsarakko vaikuttavat normaaleilta. Eli ilmeisesti on katsottu. Mulla ei jääny mieleen kaikki, mut tarkoin noin ylipäätään kyllä katsoi.
Toivottavasti sinä saat TYKSistä tietoa ja varmuutta kaksosraskauteen.

Itse mittasin tänään tuon kohdunpohjan korkeuden ja sain mitaksi 25. Tosin ei se itse mitattuna niin tarkka ole. Toivottavasti se mun mitta olis kuitenki oikeampi :whistle: .

Meillä on unikoulu tuon pian 1 vuotiaan kanssa. Tuolla tuo nytkin itkee. Heräilee monen monituista kertaa. Pakko saada se nukkumaan yöt ennen vauvan tuloa. Voi olla oma jaksaminen melko vähissä jo muutenkin niin saati sitten jos on kaksi joiden takia valvoa.

Nyt pitää mennä antaan tutti ja vähän tassutteleen.

Johjo 22+6

BTL osaatko jo tunnistaa kummankin liikkeet erikseen? :)

enkelipoikien äiti Tosi kinkkinen tuo sun työjuttu. Mut luulis, että lääkäri kirjottaa saikkua, jos et töissä pysty oleen, ettei tarvis irtisanoo itteensä. Siinähän tulee kaiken maailman karenssit ym. :/

Johjo Ihan ymmärrettävää, että tuollaiset asiat pyörivät ja painavat mieltäsi :hug: Uskon kuitenkin, että vauvalla kaikki hyvin :heart:

tatomira voiskohan nuo olla kohdun kannattimen kipuja, kun kohtu kasvaa kovaa vauhtia ja työntyy nyt entistä enemmän eteenpäin. Itelläkin tuolla sivuilla välillä kurjia kipuja.

tyttö puoliväli poksuonnittelut! :heart:

haavemamma puolivälipoksuonnittelut myös sulle :heart: Täällä poksutaan sitten ti :D

Pilkkuliini Mulla oli kans yks yö tuo mahan tyhjentyminen, oli supistellu koko yön, niin olin ihan paniikissa, että enteileekö tää nyt synnytystä :ashamed: onneks oli vaan omasta psyykkeestä johtuvaa. Voimia sinne! :hug:

Itellä enää 8 yötä ultraan, jännittää jo valmiiks :D Täällä alknu huimata enemmän, verenpaineet aika matalalla. Samoin hampaita harjatessa tulee verta ikenistä ja korvissa välillä humisee.. taitaa olla tuo menppa, joka on laskenu alas :/ Eli rautakuuria taitaa pukata seuraavalla käynnillä.

Ite en oo mitään vauvan hankintoja tehny, mut äiti oli menny ostaan 50cm muumi-bodyn, ku oli ollu puoleen hintaan :D Aikasta söpö oli kyllä :heart: Mitä mieltä ootte, kerättäiskö tuohon etusivulle listaa tarvikkeista, mitä vauvalle/äitille kannattais olla hankittuna ennen vauvan syntymää? :wave: Siihen vois kuulua mm. tuttipullot, topsi-puikot, rasvat, hoito-alustat, liivinsuojukset jne... Ite ainakin tykkäisin, ku en oikein tiiä mitä kaikkea kannattais hankkia, enkä välttämättä edes hoksais kaikkea tarpeellista hommata :D

Alisa & Hippu 19+5 (puoliväli kohta saavutettu) :D :heart:

Sunnuntaita!

Varanikille Kiitos uudesta pinosta :flower:

Huonojauutisia kohdanneille oikein ISO :hug:

[/b]Tyttö puoliväli poksu onnittelut :flower:

Haavemamma puoliväli poksu onnittelut :flower:

Johjo Toivotaan et vauvalla kaikki hyvin :hug:

Mä laittelin perjantaina lipastoon vauvan vaatteita 50-62 isommat on vielä varastossa.

Eilen ostin kirpparilta pari bodia vauvalle.

Täällä oli aamulla -28 astetta pakkasta. Nyt sit sataa lunta ja mittari näyttää vieläkin -25.

Mulla on perjantaina rakenneultra :heart:

Tänään puoliväli saavutettu :heart:

baby dream ja masuasukki 20+0 :heart:

JIHUUU puoliväli saavutettu olen niin onnellinen :heart: vaikka olen ensisynnyttäjä niin olen varma että jo potkuja tunnen koska kun aamulla makasin ihan hiljaa ja törkkäsin vasiten niin sieltä kyllä tuli kolme kunnon tum tum en usko että joka kerta muka ilmaa olis... ainakin on ihana ajatella että vauva se on... sain jopa miehen tänään kokeileen masua mut sit sille tuli ujous eikä se enää myllänny....
BABY DREAM ollaan samoilla viikoilla:) siis mie en ole hankkinu vielä yhtään mitään olen niin arka asian suhteen jotain vaatteita on laatikossa mitä olen saanut mut jos hankin jotain jo nyt ja sit jotain sattuu en ei voi edes ajatella asiaa viellä.... ehkä sit ostan kaupungilta jotain kun on 18.1 se rakenneultra.... jos vaikka sais tietoo kumpi sieltä on tulossa:)
taapero 19+0

napsuneiti mulla on viikot vasta 19+1 ja vaunut on olleet makkarin nurkassa jo pari-kolme viikkoa :D :D eli mä ainakin uskalsin ostaa. Osui kohdalle tosi nätit, kriteerit täyttävät jopa hintansa puolesta ja edulliset, kun oli 2009 vuoden mallien poistomyynti.

tyttö82 etkös sä nyt oo viikon edessä viikoissa? Samapa sen väliä on, mutta kun oon sua "seurannut" kun mennään samoilla päivillä ja mulla vasta 19+1 :) kait... en mä varma oo :D

Mun pitäis jossain vaiheessa siivota vaatehuone kunnolla ja tehdä vauvan tarvikkeille pari tyhjää hyllyä, kun pääsevät sit sinne niin vaipat kuin vaatteetkin. Kun saisi vaan aikaiseksi, huoh! Jotenkin tuntuu et koko ajan on jotain touhua, kun takkaakin saa lämmittää taukoamatta kun on niin kylmä koko ajan. Vaikka on toi takka ihan korvaamaton, meiltä hajosi muutama vuosi sitten keittiöstä patteri joten siellä mennään täysin takan tuomalla lämmöllä ja hyvin on pysynyt sen avulla lämpö +21 vaikka on ulkona viime yönäkin ollut -25

mut nyt ruoan laittoon.

Heips ja hyvää uutta vuotta kaikille! :flower:
Hankinnoista: meillä tosiaan ostettu jo Peg Peregon yhdistelmät (kaikki kerralla, ettei tarvitse miettiä, Peg Perego P3 switch mod tri-fix) Toivotaan että toimii.. kokemusta ei ole minkäänlaisista rattaista näin ekakertalaisina. Vaatteita meillä on vain joitakin ostettuna. Pieniä suht neutraaleja bodeja jotka käy molemmille. Osassa pitkät hihat ja osassa lyhyet. Sitten on tyttöjen mekkoja joita en ole voinut vastusta aiempina vuosina.. eli jos tyttö sattuu tulemaan niin voidaan itse käyttää, ja jos ei, niin annan tuttaville :heart: Sitterin ja lisää vaatteita on lupaillut yksi sukulainen tuoda, kun heillä on lapsiluku ns. täynnä. Katsotaan millaisia sieltä tulee, koska ei mitään tietoa. Itse en ole juuri jarrutellut näissä ostoissa kun olen vauhtiin päässyt.. joululahjaksikin vauva sai vaikka mitä.

Itse etsin kuumeisesti pinnasänkyä.. Mistähän niitä nousevia hörhelöitä voi hankkia niihin sänkyihin :) Sellainen harso siis joka nousee toisesta päästä ylös.. ? Tietääköhän joku saako niitä erikseen telineineen vai kuuluuko vain tiettyihin sänkyihin? Miksihän kaikki pinnasängyt on muutenkin niin identtisiä keskenään.. ja valtavan isoja.. Mitenköhän meille sellainen mahtuu :ashamed:

Kiitokset kaikille lohduttavista sanoista ja neuvoista. Eihän tämän nyt pitäsi ees mun suru olla, mut kylläpä koskettaaki syvälle :'(

Pinnikseen tommosen hörhelön saapi ostettua lastentarvikeliikkeistä (kautta maan) ja siihen samalla sen tangon jolla ripustellaan hörhelö :) Mulla on äireen tekemä hörtsy, semmonen vähän persikkaisen värinen tuolla, ja se kelpaa edelleen oikein hyvin.

Tota hankintalistaa vauvalle ei toinna alkaa itte kasaamaan, mut sen löytää (satana erilaisena versiona ) googlen avulla ja voin sit laitella vaikka tohon ekaan viestiin.. Jos joku löytää mieleisen niin likkaa mulle vaikka yksärinä =)

Onnea puolivälipoksuista!!
:flower: :heart:

Tatomira, kannattelukipuja ja kaikennäkösiä muita kohdun kasvuun liittyviä tulee mulleki vaikka kolmatta oottelen. Ihan saapi ko puukosta tulis osumaa ja kaksinkerroin vetää. Nou panik sanoisin :) Yleensä tommoset lyhytaikaset kivut on niitä viattomia, mut jos pitkään koskee tai tulee vuotoja, niin sitten on jo ehkäpä aihetta käydä näytillä.

Onpa sattunu Pilkkuliinille apina lääkärin paikalle :kieh: Harmillista. Ens kerralla parempi lykky, toivottavasti =)

Eipä mulla muuta :wave:

VN & mylttäävä Rääpylä 23+1 :heart:

Rv 22+1

Kiitoksia myötätunnosta , kyllä se lääkäri ihan ok oli....luottopula vaan meinasi iskeä....se on jännä ku "tieto lisää tuskaa", mut kyllä tiedottomuuskin on syvältä...

Haave, toivottavasti kivut kaikkoaisivat ja endo-pirulainen kuivuisi raskauden + imetyksen myötä.

Johjo, hyvä et rakenteet kunnossa!! Onneks nuo neuvolat on usein vähän "liiankin" tarkkoja ja huolehtivaisia.

Alisa, täällä kans ikenet vuotaa ajoittain hurjastikin, varsinkin kun hammasvälejä putsaa ni kyl saa verta sylkee ja välillä ilman syytä on suu veren makuinen .

Huomenna alkaa taas arki ku mies palaa töihin reilun viikon vapaan jälkeen, saas nähhä kuinka kipeetä huomenna illalla tekee ku joutuu koko päivän tytön kanssa touhuilemaan keskenään....

Pilkkuliini & Tiuhti ja Viuhti

varanikki joo, kolmatta se minäkin ootan :D (kun et tiennyt :LOL: ) mut joo, en mä noista kivuista niin oo ollut huolissani, mulla kun on jos jonkinlaista kipua tuolla munasarjoissa/kohdussa jatkuvasti jonka vuoksi on gynelläkin juossut kerran jos toisen kun kivut lamauttaa täysin niin tollaset lyhytaikaset ikäänkuin kuuluu asiaan, niitä kun tulee ilmankin raskautta niin miksi raskaus sen lopettaisi?

Mut joo, mä lähden tästä töissä käymään *tähän liuta kirosanoja*

Heippa vaan kaikille ja upeaa uutta vuotta!

Täällä ois kans yksi mamma jolla toukokuussa toivottu h-hetki (11.5.) esikoisen suhteen =) Tänään rv 21+5 ja kovasti mukelo mukeltaa masussa. Yhtäaikaa pelottavaa, jännittävää ja ihanaa! Rakenneultrassa jäi jännityksen vuoksi sukupuoli kysymättä/katsomatta, joten mietitään kokeilisko 4d vai pitäiskö itseään vielä kuitenkin jännityksessä! Onko kokemuksia 4D-ultrasta?

Mitään tarvikkeita ei ole vielä hankittu, mutta jos kohta uskaltais jo ostaa jotain tulevaa mussukkaa varten :D

Hyvää Uutta Vuotta kaikille :flower: !!!

Tajusimpa etten oo käyny aikoihin lukemassa ja olikin jo uus pinokin tullut, kiitos Varanikille uudesta pinosta. Monta sivuu luin, mutta puolet jo unohtus mitäs täällä on viikon sisällä kirjoteltu.

Vaatteista oli paljonkin juttua tullut. Meillä on hirveesti pikkusia vaatteita tallella esikoisesta, aina koosta 44 lähtien. 50cm on hyvinkin paljon. Jos uus tulokas on poika niin vaatehankintoja ei kyllä tarvii tehä, tytölle ei sitten hirveesti oo. Osa tietty on neutraaleja, mutta mieluusti sitten ostan tarvittaessa tytönkin vaatteita. Mä en oo ollenkaan vielä kaivanut noita pikkusia vaatteita vielä esille ja kattonut mitäs kaikkee sieltä löytyis.

Kahvi oli tosi pitkään pois kuvioista. Ei vaan kertakaikkiaan mennyt alas. Nyt oon juonut pari mukillista päivässä. Välillä tosin voi olla ettei tuu juotu ollenkaan, ihmettelen ettei tuu päänsärkyä niinkuin yleensä jos en kahvia juo.

Varanikki oli saanut ikäviä uutisia ystävältään, voimia :hug: . Kyllä tuollainen aina koskettaa jos kohdalle sattuu ja pistää mielen matalaks :'( .

Uusia oli tullut pinoon useampiakin, tervetuloa mukaan :wave: .

Johjo :hug: . Onhan se hyvä että ne neuvolassa tarkkailee ja voihan se olla vaan väärä hälytys tai mitta virhe. Mulla yks ystävä oli kanssa aikoinaan vastaavassa tilanteessa, mutta loppuviimein kasvu tasottui.

Sanse oli ehdottanut herkutonta tammikuuta. Mä lähen ainakin mukaan :p . Viikonloppuna tuli kyllä jätskiä syöty, mutta huomisesta alkaen oon remmissä. Viime vuonna olin useampana kuukautena karkkilakossa ja hyvin sujui. Kyläillessä voi välillä olla tietty hankalaa jos ei herkkuja voi ottaa.

Ihania masukuvia oli taas tullut ja ultrakuvia. Pitäis kyllä itestäkin saada irti ja ottaa kuva kun masu on selvästi nyt parissa viikossa kasvanut enempi ku ennen.

Paino on omien laskujen mukaan noussu about 4.5kg. Neuvolakortissa lukee hiukan erilailla kun vaatteet päällä punnitaan, sen mukaan taitaa olla viitisen kiloa tullut. Musta se on ihan jees määrä, masu on kasvanu kuiteskin selvästi ja rinnat ihan järkyttävästi!

Olo on itellä nyt ollu aika hyvä. Ei oo ollu supistuksia enään kun en oo tehny raskasta työtä töissä, oon törkeesti kieltäytyny. Mulla on hyvä syy olla kuitenkin tekemättä tiettyjä hommia.
Ens viikolla neuvola, sitä jo ootellaan kovasti. Ekan kerran nyt mittaillaan tota sf mittaa multakin nyt. Ja ihanaa kuulla pikkusen sydänäänet :heart: .
Liikkeitä tuntuu joka päivä jos vaan kerkee istahtaa. Vielä en oo touhutessa huomannu muljahduksia. Kovasti oon välillä yrittänyt saada liikkeet tuntumaan masun päältä, mutta myllääminen loppuu aina kun laitan käden masun päälle.

Selis ja "mötkäle" 18+2

emv
Heippa!

Varanikki:
Kiitos kun hoidat niin säntillisesti aina uuden pinon! Ja :hug: ikävistä uutisista lähipiirissä. Eihän sitä läheisten puolesta voi olla surematta.

Hankinnoista:
Yhdistelmät saadaan kavereilta käytettyinä, joten vaunuista ei tartte huolehtia. Vaatteita pienelle olen vähitellen ostellut kirppareilta ja joitain uusiakin. Samaten muutama pinnasängyn lakana ja patjansuojus on tullut ostettua. Ukolle oon kerännyt isyyspakkausta, niin siinä on sekä isukille että vauvalle juttuja. Äitini on kans ostanu v'h'n vauvalle vaatetta. Ittestä tuntuu tällä hetkellä et turvakaukalon haluis ostaa mahdollisimman ajoissa, ettei sitten käy niin et synnärille mennessä sitä ei oo. Muuten ei millään kiireitä.

Sanse:
niin paljon kuin herkkulakko tekiskin mulle hyvää ni en varmaa pysty nyt kyl ottaa osaa. Mut onneks tän raskauden aikana herkkujen syönti on vähentynyt, ainakin makeiden herkkujen osalta. Tsemppiä taas jatkoon, ei kai ratkeaminen lakkoa lopeta...? Ja joskus on tilanteita joihin ei muu kuin suklaa auta, joten jos oot alkanu ruoskia itteäs, ni lopeta heti.

Kahvi maistuisi oikein hyvin enemmänkin kuin mitä viittin juoda. Oon yrittäny pitäytyä siinä max kolmessa kahvikupissa päivässä, mut välillä en juo ollenkaan tai yhden kupin ja välillä tulee juotua viisikin.

Alisa:
Onpa ikävää tuo ienverenvuoto (jollain muullakin oli, sympatiaa myös sinne)!

Puolivälionnitteluja sinne asti tarponeille. :flower:

Vendela
: Kovasti tervetuloa, ja samaten muillekin uusille, joille en ole vielä toivottanut. :)

ON: Neuvola oli tänään. Kaikki ihan ok. Ekaa kertaa kuultiin (mies oli mukana) pienen sydänäänet ja voltin heitot, kummassakaan ultrassa niitä ei oo kunneltu ja neuvolakäyntejä tosiaan tätä ennen ollut vain yksi (yhä katkera :LOL: ).

Mut ihanaa oli kuulla tyypin sydänäänet! Ja yhtä auktoritteettivastainen, omapäinen tyyppi se oli kuin ultrissakin...ensin kuultiin pitkään vaan volttejen heittoja ja mun sydänääniä kun istukka tosiaan tossa edessä, sit kun vähä kuultiin sydänääniä niin heti se otti hatkat...kerroin neuvolatätille miten omapäinen tää on ollut ja neuvolatäti oli kovasti samaa mieltä. No lopulta pikkuinen jäi nalkkiin ja saatiin pidempi tovi kuunnella hänen sydäntään.

Pissassa oli vähän sokeria ja protskua, kuulemma pitäis juoda enemmän, et vähän kuiva mun kroppa. Mä juon muutenki jo tosi paljon ja nimenomaan vettä! Hämmentävää. Kohdunpohjan korkeus oli 17cm...yhtään en tiiä mitä sen pitäis olla eikä neuvolatäti kommentoinu sitä mitenkään. Verenpaineita joudun mittaamaan tehostetusti nyt viikon kerran päivässä, mut sitä teen muutenki aina tasaisin väliajoin ton diabeteksen takia. Nyt oon mittaillu suunnilleen kerran viikossa. Ja rautakuuri alkoi.

Seuraava lääkäri ja ultra NKL:lla 20.1., silloin lääkäri ottaa kantaa myös yövuorojen tekemiseen. Sit seuraava neuvola 1.2.

Liikkeitä tuntuu nyt ihan joka päivä ja yö ja moneen otteeseen, ja se on niin ihanaa :heart: :heart: :heart: Mies ei ole vieläkään päässyt kyllä osalliseksi, ei ne ulkoapäin munkaan mielestä vielä tunnu. Ja sitä paitsi jos laittaa käden sille kohille missä vauva liikkuu, se lopettaa heti tai menee muualle liikkumaan. Omapäinen... :heart: Vaikea teini tulossa... :LOL:

Ai niin se vielä et nyt on alkanut toisinaan närästää, öisin lähinnä ja erityisesti yövuorojen viimeisimpinä tunteina. Unohdin siitä puhua neuvolassa, mitkäköhän valmisteet on raskaana ollessa ok?

Tässäpä tätä tarinaa tällä kertaa. Voidaan hyvin! :hug:

-emv ja james jessenpoika 21+2

Pilkkuliini Voi kun kaunis massu! Pitäis varmaan itsekkin päivitellä ja ottaa uusi masukuva, mutta aina se jotenkin jää...
Mää oon pelänny näin hyvissä ajoin, että jos mun endo ei yhtään helpotakkaan tän raskauden ja imetyksen myötä ja kun mulla menkat sitte joskus taas alkaa niin miten pärjään vauvan kanssa yksin kotona? Kun mun menkkakivut on niin järkyttävät jos en ota mulle määrättyjä lääkkeitä niin teen kirjaimellisesi kuolemaa. Jos taas otan lääkkeet jotka auttaa oon ihan "pilvessä" ja en omasta mielestäni kyllä yhtään luotettava henkilö hoitamaan vauvaa siinä kunnossa. :/ Täytyy vain toivoa että kivut helpottaisi sen verran että tavallisella buranalla/panadolilla pärjäisi sen jälkeen. (toiveajattelua?)

emv Meillä myös Oskari on kova poika mylläämään ja kun mies yrittää tunnustella liikkeitä niin heti tulee mahaan täysi hiljaisuus! :D Johonki se aina pakenee isän kättä ja kun mies kyllästyy odottamaan liikeitä niin johan taas bailataan! :LOL:

Sanse No jatkat "lakkoa" vaikka tästä eteenpäin, sattuuhan näitä! :hug: Itselläni vielä lakko pitänyt, eilen teki tiukkaa kun riideltiin mihen kanssa (ts. minä kiukuttelin ja mies oli ihmeissään), mutta sain pidettyä näppini erossa suklaasta. Meillä on tosiaan joulu suklaita vielä jäljellä, mies ei niistä välitä niin tuolla ne kaapissa ovat. Olen nyt makean himoon syönyt enemmän hedelmiä, esim. viinirypäleet ovat tosi nam!

vandela tervetuloa! =)

Onpa jännä käydä seuraavalla kerralla neuvolan puntarilla, onko tää herkkulakko vaikuttanu painoon mitenkään. Uskon että viime punnituksessa oli vähän jouluturvotuksia kuitenkin mukana. Selvästi maha on nyt pienempi kun en herkkuja tunge enää naamaani, varmaan vähempi turvotusta sitten.

Meillä mies haluaisi pitää sukupuolen salassa kaikilta muilta, mutta mää en tiedä onnistuuko multa! :ashamed: Haluaisin jo puhua Oskarista ihan vapaasti sukupuolen mukaan. Ja miten ostan pojan vaatteita kun mun sisko pyytää kuitenkin nähdä mitä oon ostanut ja varmaan ei voi päätellä mitään kun kaikki on sinistä?!

Täytyypä ruveta soitteleen neuvolaan siitä hiivatestistä, eilen olin taas illalla tosi kipeä kun kävin vain tankkaamassa auton! Rupes niin tympäisemään tämä kotona kyykkiminen joten hyppäsin autoon ja ajoin tankille, tankkasin ja ajoin suoraan takaisin kotiin. Mikä siinäkin nyt niin rasittavaa on !? Tänäänki pitäis hoitaa vähän asioita tuolla kaupungissa, toivottavasti se nyt olis tuo hiiva ja saisin siihen lääkkeet ja nää kivut/supparit loppuis!

Haave & Oskari 22+2 :heart:

Heipat täältäkin pitkästä aikaa :wave:
Tullu tässä vähän taukoa kirjoittelussa ja lukemisessa kun oltiin viime viikko koko pesueen kanssa Rovanniemellä anoppilassa ottamassa uutta vuotta vastaan. Siellä sitä pakkasta sitten riittikin, parhaimmillaan mittari näytti -34. Reissu meni hyvin ja lapsetkin jakso istua autossa hienosti koko 9 tuntisen matkan :) .

Pikaisesti vilaisin mitä tänne on kirjoiteltu,mutta sitä onkin kertynyt sen verran paljon että lueskelen paremmalla ajalla myöhemmin.

Vaatteista oli ollu ainakin puhetta..anoppi oli säästänyt jotain miehen vanhoja vauvan vaatteita ja niitä tuli sitten otettua matkaan pari pussillista,kovin on poikavoittoista väriä ja nyt meidän tuurilla kuitenkin tulevassa ultrassa paljastuukin meitin vauva tytöksi :D

Oon aina ollu kova kahvin juoja ja alkuodotuksessa ei kahvia menny ollenkaan alas,nyt sitten taas kahvi maistuu tooosiii hyvältä ja sitä tulee juotua liikaakin päivän mittaan.. Pitäis kyllä vähentää kun närästys on alkanu vaivaan ilkeästi.

Pitipä mainita jotain muutakin teidän kirjoituksia mut tälläinen lahopää enään muista että mitä :LOL:

Tuunpa sitten uudestaan kirjoittelemaan kunhan oon lukenu aikaisemmat jutut läpi.

Hyvät uudet vuodet kaikille!!

tiitiäinen ja mussukka 21+4

Maanantaita ja terppa uusille :flower:

Mulla ei huvita mikään päivä tänään :whistle: Esikoisellakin on nuha, ettei sinänsä tarttee minnekkään olla menossakaan.

Kahveesta Piti kommentoida et alkuraskaudessa kans ei maistunut mutta nyt saatan juoda kaksikin MUKIA päivässä, mutta lantraan sen kuumaan maitoon ehkä puolet ja puolet. Nyt kun pyhinä kävi vieraita niin jos tuli sitten juotua enempi, se kolmekin mukia niin huonon olon sai heti kostoksi :(

Mun mies nyt ei ole kovin kiinnostuneen oloinen tästä raskaudesta, niinkus ei edellisestäkään..tai musta vaikuttaa ainakin siltä :/ Ultriin kyllä haluaa ja tuleekin aina mukaan mutta että noin muuten ei ole edes yrittänyt tuntea potkuja. Surkeeta, vaikka tiedän että ihana asia sillekin. Meillä on muutenkin aina ollut toi läheisyys hiukka kortilla hänen puolelta ja kun mä taas tykkäisin että mua sais hipeksiä vaikka koko ajan. No nyt olen huomannut että täytän mun läheisyydennälkääni tuolla esikoisella, eli sitä paijaillen ja nyt on ihanaa kun se osaa jo pusuttaa ja osoittaa läheisyyttä itsekin :) Tälläinen valitus tähän väliin.

Hitto vie, nyt aurinkokin näyttäytyy. Mä lähden keittää kahvia jos saisin energiaa...

20+1 HM ja pikkuneiti < 11kk

vendela84: Tervetuloa mukaan! :wave:

emv: Neuvolakortin toisella puolella on sf-mitta/kohdunpohjankorkeustaulukko. Sinne voi itse laittaa pisteen mitan mukaan. Tuo sun 17 cm noilla viikoilla on aikalailla tasan keskikäyrällä eli normaali. Mulla oli 22+4 27cm jonka näkee käyrää katsomalla ettei todellakaan oo normaali. Tulis äkkiä perjantai niin pääsis rasitukseen ja näkin johtuuko niistä sokereista.

Perjantaina alan minäkin herkuttomalle. Siihen asti pitää syödä normaalisti ettei sokerirasituksen tulos vääristy. Kellä kaikilla on herkuton tammikuu menossa? Voidaan välillä kysellä miten on herkuttomuus onnistunu ;) . Mulla on yleensä tosi huono itsekuri mut jos on rd niin ei auta. Mut alan herkuttomalle vaikka sokerit olis normaalitki.

Haave: Noinhan tuo yleensä menee. Siis että kauhee mylläys mahassa ja kun joku muu laittaa käden mahalle niin heti tulee rauha ja taas alkaa mylläys kun käsi lähtee. Mut meillä mies sai tuntee eilen ekat potkut. Katottiin makkarissa telkkaria ja se piteli sen verran pitkään mun mahalla siinä samalla kättä että tunsi 3 potkua. Ei ne sille kyllä enää oo mikään iso juttu kun on jo viides lapsi kyseessä. Esikoisesta oli ihan eri juttu.

Johjo 23+1

Terve vaan kaikille pitkästä aikaa, olen kyllä käynyt lueskelemassa teidän muiden kuulumisia...mutta itse sitä on niin laiska kirjoittamaan.
Meillä oli rakenneultra viime maanataina ja kaikki oli hyvin, molemmat olivat kasvaneet samaa tahtia. Vatsa alkaa olemaan jo kahtalaisen kokoinen, mutta onneksi vointi on hyvä :) Meillä jäi sukupuolet vielä arvoitukseksi...saadaan vielä jännittää.

Mites teillä muilla on noi sikiöiden sykkeet. Meillä A vauvalla on syke kokoajan ollut 130-140 ja B vauvan 150-160. Voiko niistä mahdollisesti jo päätellä jotain, olisko tyttö ja poika tulossa????

Hyviä vointeja kaikille:)
Senkku 22+4

senni: kaivoin vanhan neuvolakortit esille ja mulla on saattanut saman raskauden kohdalla vaihdella sydänäänet 130 ja 160 välillä. Molempia sukupuolia on tullut eikä sykkeillä ole ollut mitään väliä. En usko että on sukupuolesta kiinni.

Yhteistyössä