<3 Syksyn 2010 hoidoista plussanneet <3

Heippa kaikille! Onpa aika mennyt nopeesti... Kiva että tämä ketju kuitenkin porskuttaa vaikka määrällisesti ei olekaan niin laaja. Itse edelleen jotenkin miellän itseni "lapsettomiin odottajiin" ja "normaalien odottajien" puoli ei vieläkään tunnu ihan omalta.

Vadelmaunelma voi kun sulla on kurja tilanne kun joudut yksin kärvistellä kaikkien tuntemusten kanssa kun mies on työreissussa. Itsellä oli vaan viikon työmatka mutta siinä ajassa jo ehdin ajatella että voi kun olisi kiva tämäkin pelko jakaa kumppanin kanssa kun oli jotenkin vahvasti pelko siitä että vauvalla ei ole kaikki hyvin. Ihana ele muuten sun mieheltä tuo kun hän oli tilannut sulle dopplerin.

Kielovanamo Olen ihan samoilla linjoilla sun kanssa tuosta mitä sanoit että mikään elämänvaihe ei mee hukkaan ja että kaikki turhaltakin tuntuva vie kohti tulevaa. Se on joskus todella vaikea pitää mielessä tuo ajatus mutta mä olen turvannut siihen monesti kun on ollut sellainen elämänvaihe mitä ei itse ole valinnut. Esim nyt kun katsoo taaksepäin lapsettomuutta niin tietenkin edelleen asia tuntuu suurimmaksi osaksi vaan isolta turhalta taakalta mutta pystyn jo näkemään niitä ei niin pahojakin puolia siinä. Eli olisin erilainen odottaja jos olisin tullut heti raskaaksi... Uskon että ainakin kiitollisuus, omien voimien ymmärtäminen ja se että en enää luule asioiden menevän oman mieleni mukaan ovat asioita mitkä minun tarvitsi poimia tältä polulta mukaani että tulevaisuus on helpompi. Olen aina ollut sen tyylinen ihminen että kaikkitännehetimullenyt ja oli kipeä mutta toisaalta tarpeellinen kokemus tajuta että en saa aina sitä mitä haluan vaikka kuinka yritän...

Scrap Kiva kuulla että teillä ultrassa kaikki hyvin, on se vaan oman mielenterveyden kannalta hyvä käydä extraultrassa ja varmaan tuli hyvä mieli että sanottiin olevan epätodennäköistä jos raskaus ei menisi hyvin :) Itse olen myös miettinyt että olisi ollut kiva pitää jotain päiväkirjaa raskaudesta mutta jotenkin tämä alku on mennyt niin epäuskoisissa merkeissä että en ole kirjannut juurikaan mitään fiiliksiä ylös. Kirjoitan kyllä päiväkirjaa satunnaisesti mutta aika hiljaista on ollut senkin täyttelyssä.

Kiitos Lumipuu listalle lisäyksestä ja ihania ultrakuulumisia myös teillä :) Mulle voisi lisätä LA 30.5. ja esikoinen tulossa jos päivittelet listaa joskus. Hih, mä en voi sille mitään mutta mua alkaa naurattamaan käyttää tota "esikoinen tulossa"-termiä. Jotenkin on niin vielä lapsettomuusmoodissa että tuntuu hirveän "aikuiselta" ja todelliselta sanoa noin :D Minkä ikäisiä muuten olette? Itse olen 31 eli jo keski-ikää käydään ;)

Täällä on muitakin työkseen tai lomaillen matkustavia :) Itse palasin juuri Jenkeistä työreissulla ja ennen kuin lähdin sinne niin kävin sekoittamassa mieltäni eri keskustelupalstoilla joissa maalailtiin piruja lentämisen yhteydestä keskenmenoihin :( Itsellä matka kesti kaiken kaikkiaan 18h ja kun siinä loppuvaiheessa alkasi mahaa kipristelemään niin kirosin itseäni että olin lähtenyt reissuun mutta kai se kipristely oli vaan nälkää... Matkustus meni hyvin eli pari kertaa jaloittelin mutta ei tuntunut pahalta mitenkään muuten kuin väsyn osalta. Olemme miehen kanssa suunnitelleet tammi-helmikuulle "viimeistä reissua" ulkomaille mutta tosiaan toi on vähän hankalaa kun ei tiedä millaisessa kunnossa sitä on tuolloin... Työreissujakin todennäköisesti tulee Jenkkeihin yksi vielä talven aikana.

Yleisesti on hyvä olo, pelottaa vähän tämä täydellinen oireettomuus koska jotenkin sitä luulee että kaikki ei voi olla hyvin jos ei missään mitään tunnu. Tällä viikolla pitäisi käydä veritesteissä ja vko 46 olisi NP-ultra eli viimeistään siellä sitten selviää onko masuasukki vielä voimissaan :)
Tervetuloa vielä Minttuskalle!

Nelli ja Kultahippu 10+0
 
:heart:Syksyn 2010 hoidoista plussanneet:heart:





La * Nimimerkki * ikä * synnytyssairaala * Monesko tulossa


3.5.2011 * Wabisabi *
6.5.2011 * Pikkukotka * 35 * KOKS * toinen
10.5.2011 * Sanasa * 30 * JS * esikoinen
13.5.2011 * Vadelmaunelma * ? * NKL * esikoiset
15.5.2011 * Kielovanamo * 35 * K-SKS * esikoinen
16.5.2011 * Lumipuu * 28 * TAYS * esikoiset
17.5.2011 * Sumutin * 33 * LAS * toinen
29.5.2011 * Maitoparta-80 * 30 * TYKS * toinen
30.5.2011 * Nelli * 31* ? * esikoinen
1.6.2011 * Scrap * 33 * JS * esikoinen
6.7.2011 * Tarantella83* 27 *K-Sks * esikoinen
7.7.2011 * Minttuska83* 27 * EKKS * esikoinen
Jonttunen

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
 
Viimeksi muokattu:
Liityn nyt sitten tähänkin ketjuun... Ekasta icsi-hoidosta plussa, nyt 4+6 (menkoista). 5 vuotta yritystä ja kesästä -10 clomit tuli käyttöön ja elokuussa oli eka ja viimeinen inssi. Pakkasessa vielä 4, 4-soluista alkiota. Ikä on 27 ja siis ekaa tässä toivotaan. K-sks on sairaala.
 
Kiitos Minttuska83 :)
oottekos vielä mittailleet aamulämpöjä, onko vielä pysynyt koholla? Mulla ei ainakaan vielä on laskenu.. Oletteko olleet julkisella vai yksityisellä hoidoissa? Me täällä hätähousuina ja kyllästyneinä julkisenpuolen hitauteen marssittiin suoraan yksityiselle :D

Lisäystä: saapi lisätä: LA 6.7*Tarantella83*K-Sks*1.
 
Viimeksi muokattu:
En oo uskaltanu mittailla lämpöjä, ei enää palella ihan niin kovin ni en oo kokenu tarvetta. Myö oltiin julkisella hoidoissa, kaks inssiä ja 1 ivf. Kolme vuotta ehdittiin hoidoissa olla, yksityiselle ei ois riittäny rahat mitenkään.
^LA menee samoihin myös! :LOL:
 
Onnea paljon teille uusille!! :heart:

Ja sitten heti omaan napaan. Eilen oli hartaasti odotettu ultra, ja voi miten huippusuloinen pieni huiskuttaja siellä oli :D Jotenki niin epätodellista, että pää-perämitaltaan 6,3cm mittainen kaveri on niin ihmisennäköinen, polskii jaloillaan ja huiskii käsillään, aivan ihana. Oltiin vaan niin haltioissamme, että kun kätilö kysyi, että olisko kysyttävää, niin ei saatu sanaa suustamme.

Oltiin myös päätetty, että salailu ja säkkiin pukeutuminen loppuu tuohon ultraan, jos siellä on kaikki hyvin. Illalla sitten käytiinkin siskon luona kertomassa siskon lapsille serkusta :) Näytettiin lapsille ultrakuvaa ja kerrottiin, että siinä on pieni vauva. Neiti 4v, josta tuli n. vuosi sitten mustasukkainen isosisko, kattoi vaikeen näkösenä äitinsä mahaa. Kultamuru tais säikähtää, että taasko tulee vauva, joka vie äidin huomiota multa ;) Jos on isoille ihmisille hämmentävää ja ihmeellistä tämä uuden elämän kasvaminen, niin kyllä se on tosiaan pienillekin :)

Iloista päivää kaikille ja hyviä vointeja! :hug: Ei nyt ehdi kommentoimaan muita ollenkaan.. jospa joku iltakin jaksais koneen ääreen istahtaa, niin ois enempi aikaa..
 
Tervetuloa Minttuska ja Tarantella! Kiva saada lisää porukkaa =)

Onnittelut hienosti menneestä ultrasta, Kielovanamo! Kiva kun pääsit viimein kertomaan raskaudesta! Olen itse miettinyt pääni puhki sopivaa ajankohtaa kertomiselle... Minulla on nyt 14+3 meneillään ja vatsa on jo selvästi kasvanut, vaikka sen saakin vielä kätkettyä ovelalla vaatetuksella. Olin itseasiassa sukujuhlissa toissapäivänä, ylläni nerokas säkki :D, eikä kukaan huomannut mitään... Olinkin siitä todella helpottunut, koska en halunnut viedä huomiota päivänsankarilta (välillä kyllä mietin vainoharhaisesti, että mitäs jos nuo sukulaiset näkevätkin lävitseni!!). Pitkään en voi tätä salailua jatkaa, vaikka odottaisinkin mieluiten rakenneultraan asti, jos se vain olisi mahdollista.

Tuo energiapuuska, josta viime viikolla kerroin (joka siis iski kun viikko 12 tuli täyteen), on edelleenkin jatkunut. Aivan ihanaa, kun saa viimein asioita aikaiseksi! Suurin osa raskausoireistakin on tipotiessään (lapsi on kyllä vielä todistettavasti kyydissä!). On ilmeisesti siis uskottava, että toinen kolmannes voi tosiaan olla miellyttävämpi kuin ensimmäinen kolmannes! Tulee nyt vain kiiire nauttia tästä, ennen kuin kolmas kolmannes lähestyy jo kolotuksineen =)

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Täällä ollaan ihan kauhusta kankeena ja kyyneliäkin jo vuodatettu... Tein aamulla CB-digitestin ja se näytti keskiviikon tavoin raskaana 2-3, kuitenkin laskujen mukaan tänään menee 5+2, eli testin olis pitäny näyttää 3+ jos kaikki olisi kunnossa...kohdunsuu tuntui aamulla selvästi auenneelta (illalla oli vielä ihan kiinni)... Verta ei ole tullut, mut masu oli aamusta kipee.. Täytynee jaksaa sinnitellä maanantaihin ja soitella sit klinikalle jos pääsis käymään jo ens viikolla.
 
Tarantella, minulle kävi ihan samoin alkuraskaudessa. Kokeilin muutaman päivän päästä uudelleen ja silloin oli jo 3+, kuten pitkin. Olin varmaankin juossut vessassa liian usein edellisenä yönä (sitähän se raskaus teettää!), kun tuli tuo hailakka tulos. Löysin sitten netistä paljon samanlaisia tarinoita... Ja kohdunsuu ainakin itselläni vaihteli päivästä toiseen - tulin siitäkin puolihulluksi :D. Uskotaan siis, että kaikki on tuolla pikkuisella hyvin! =)
 
Tarantella, minulle kävi ihan samoin alkuraskaudessa. Kokeilin muutaman päivän päästä uudelleen ja silloin oli jo 3+, kuten pitkin. Olin varmaankin juossut vessassa liian usein edellisenä yönä (sitähän se raskaus teettää!), kun tuli tuo hailakka tulos. Löysin sitten netistä paljon samanlaisia tarinoita... Ja kohdunsuu ainakin itselläni vaihteli päivästä toiseen - tulin siitäkin puolihulluksi :D. Uskotaan siis, että kaikki on tuolla pikkuisella hyvin! =)
 
Kiitos kaikille tsempistä! Täällä ei siis ole ainakaan vielä tapahtunut mitään ainakaan siihen huonompaan suuntaan. wabisabi mites raskaus eteni ja paljos nyt on viikkoja? Onneks sain vähän vertais tukea ja sulla on sujunut hyvin. Toivottavasti siis täälläkin. =)
 
Tarantella, raskaus on edennyt ihan hyvin, vaikka rv7-12 oli tiputteluvuotoa, joka oli henkisesti aika rankkaa. Nyt on 14+6, ja olo on kaikin puolin paljon parempi. Tuo alkuraskaus on kyllä todella stressaavaa... Toivon kovasti, että huolet väistyvät ja että kaikki tulee menemään hyvin! =)
 
^ tänään soitin klinikalle ja sanoivat, että ei noi testit niin luotettavia ole, että lähinnä suuntaa antavia. Koska HCG-pitoisuus vaihtelee aivan hirveesti noiden viikkojen välillä, ni varmin keino olis seurata verikokeesta.. Mutta reilun kahden viikon päästä sit pääsis siihen ekaan ultraan ja siellä katsotaan tilanne..Juu kyllä tää alku on tosi epävarmaa olotilaa, vaik ei koskaan km ole ollutkaan...silti, ku vauveli on niiiiiin toivottu, ni joutuu kauheesti pelkää sen puolesta..mutta kyllä mä nyt koitan tästä rauhottua ja odotella sitä ultraa =)

Tarantella83 + napura 5+5
 
Heippa kaikki :wave:

Mahtuisiko listalle tuonne toukokuulle yksi lisää?

Tuolta kympin hoidoista olen lähtösin... Tänään NT-ultrassa kaikki oli hienosti ja pikkanen oli kasvatellut ittensä 12+3 kokoiseksi kuin laskelmien mukaan tänään on tasan 12+0 =)

Kaikille paljon onnea :heart:

Marjainen, 23.5.2011, 27-v, TAYS, esikoinen :)
 
Huomenta ihanaiset naiset! Mitä kuuluu?
Ja tervetuloa Marjainen, mukavaa saada porukkaa lisää :)

Tarantella, alku on tosiaan melkoista vuoristorataa, välillä pelottaa oireet ja välillä oireettomuus, mutta jaksetaan rämpiä eteenpäin ja uskoa, että kaikki menee hyvin!

(.) Heikotukset takana, jee. Ja odotan sitä päivää, että väsymyskin hellittäis. Eilen en ennättäny nukkua päikkäreitä ja olin sit illalla yhdeksän aikaan jo aivan sippi. Mutta ei se mitään, nukutaan kun kerran nukuttaa :)
Viime viikon ultran jälkeen päätettiin, että nyt ei tarkoituksellisesti enää salailla. Eilen laitoin rohkeesti päälleni vartalonmyötäisen paidankin, eikä kukaan kysy mitään. Höh. Itestä kun tuntuu, että raskaushan on aivan ilmiselvä. No, kertonee ihmisten hienotunteisuudesta. Ikävän monta kertaa tässä vuosien varrella aiemmin onkin tultu turhaan onnittelemaan, joten hienotunteisuus on sinänsä plussaa. Ärsyttävää oli, että kun naimisiin oli menty, niin heti alettiin kyyläämään navan seutua.

Tsemppiä itse kullekin!

kielovanamo 13+2 (viikoissa palattiin varhaisultran lukemiin, kun ne täsmäsivät aika hyvin viime viikon ultrankin kokoa. Mittauskohdasta riippuen koko kyllä näytti vaihtelevan kovasti. "Viralliseks" mitaks kun jäi 63mm ja välillä huomasin, että se näytti myös 68mm, kun kätilö murusta mittaili.)
 
:heart:Syksyn 2010 hoidoista plussanneet:heart:





La * Nimimerkki * ikä * synnytyssairaala * Monesko tulossa


3.5.2011 * Wabisabi *
6.5.2011 * Pikkukotka * 35 * KOKS * toinen
10.5.2011 * Sanasa * 30 * JS * esikoinen
13.5.2011 * Vadelmaunelma * ? * NKL * esikoiset
15.5.2011 * Kielovanamo * 35 * K-SKS * esikoinen
16.5.2011 * Lumipuu * 28 * TAYS * esikoiset
17.5.2011 * Sumutin * 33 * LAS * toinen
23.5.2011 * Marjainen * 27 * TAYS * esikoinen
29.5.2011 * Maitoparta-80 * 30 * TYKS * toinen
30.5.2011 * Nelli * 31* ? * esikoinen
1.6.2011 * Scrap * 33 * JS * esikoinen
6.7.2011 * Tarantella83* 27 *K-Sks * esikoinen
7.7.2011 * Minttuska83* 27 * EKKS * esikoinen
Jonttunen

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
 
Jippijaijee, nyt se sitten alko.. pahoinvointi! :x Rasvaset, haisevat ja "oikeet" ruoat tökkii ja pahasti, salaattia ja hedelmiä vaan pystyy syömään. Saas nähdä miten töissä käy kun hoitoalalla hajuja on väistämättä. Väsymyskin on kamalaa, kotihommat meinaa jäädä tekemättä kun ei töitten jälkeen jaksais. Valivalivali.. toisaalta oon myös onnellinen et jotain "vaivaa" on, koska varhaisultraan on vielä viikko. Jotain hormoneja elimistössä ainakin liikkuu.

Minttuska83 ja Toukka 5+5
 
Tervetuloa uusille! =) Kiva että ketju kasvaa.

Täällä ei vielä pahoinvoinnista tietookaan (toivottavasti ei tulekaan). Nytten iskeny kauhee väsy ja tissit tosi kipeet, alamasu turvonnut vielä entisestään... Eipä sen kummempia oireita täällä (vielä ainakaan)
Ultraa odotellaan innokkaasti, vielä se 2 viikkoo..huoh..odottavan aika on pitkä.

Tarantella83 + napura 5+6
 
Terveisiä Jenkkilästä! Kaikki hyvin, mitä nyt vaan pahoinvointi vaivaa edelleen jonkun verran ja väsymys on melkoinen. Todellakin odotan, että milloin alkaa energisyys ja keskiraskauden hohto ja hekuma - vielä ei ole täällä näkynyt, vaikka toki tilanne helpompi kuin vaikkapa kuukausi sitten! Täällä on vasta aamupäivä, aurinko paistaa ja taidan kohta lösähtää uima-altaalle kirjan kanssa :)

Hyviä vointeja teille!

Vadelmaunelma & Tiitiäiset 13+4
 
Tervetuloa, Marjainen! Oletkin jo aika pitkällä, kun NT-ultra on onnellisesti takana =)

Kielovanamo, kurjaa kun ei kukaan huomioi vatsaa! Itse olen vielä salailuvaihteella. Mietin juuri, kauankohan tätä peliä voi oikein jatkaa... Vatsa näyttää alaosasta tavanomaiselta makkaralta (tai siis siltä kun olisin hankkinut pari lisäkiloa!), mutta ongelmana alkaa olla pian tuo ylävatsan selvä kasvu...

Vadelmaunelma-kurjalainen :D - arvaa miltä tuntuu lukea tuota uima-allasjuttua täällä viimaisilla Brittein saarilla (joilta aurinko pakeni muistaakseni jo pari kuukautta sitten!)... Toisaalta olet kyllä nuo aurinkokylvyt enemmän kuin ansainnut viime kuukausien stressin jälkeen! Jospa tuo pahoinvointi häviäisi pian kokonaan, kun on jo vähenemään päin. Pääset sitten nauttimaan matkasta entistä enemmän! :)
 
Vaikken mikään auringonpalvoja ookaan, niin täytyy myöntää, että hienoinen kateus kyllä iski, vadelmaunelma :) Nauti lomasta, auringosta ja erityisesti rakkaan seurasta!! Ihana, että saat olla siellä.
Onneks on täälläkin lunta tullut yön aikana, helpottaa kovasti pimeyttä. Ja jos nyt ymmärtäis pukeutua vähän paremmin kuin eilen.. Hrrr..

Mun on pakko ihan vähän hehkuttaa, kun taisin jossain vaiheessa täälläkin murehtia miehen työttömyyttä. Nyt näyttäis aika hyvältä, että mies ehkä saa tosi mieluisan työpaikan vuodeks eteenpäin. Toivottavasti se onnistuu, tiiän, että se tekis miehestä (ja mustakin) niin onnellisen. Vielä asia ei oo varma, mutta lupaavalta näyttää kuitenkin. Kyllä nää asiat varmasti yks kerrallaan järkkääntyy :) Mitä sitä turhia murehtimaan. ..no, helpommin sanottu ku tehty, mutta aina kannattaa yrittää.

Mukavaa päivää! Nukuin groohpyyh tosi hyvät unet (ei edes yhtäkään vessareissua) ja nyt on ainakin hetkisen oikein energinen olo :D
 

Yhteistyössä