<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.26 <3

Täällä kans kummastuttaa menkkojen puuttuminen. Nyt kp 27./24 eikä menkkoja näy. Eilen aamulla olen viimeksi testin tehnyt ja negatiivinenhan se oli. Nyt yritän malttaa testin kanssa huomiseen aamuun. Ärsyttää kovasti ku toivo nousee kovasti ja ajatukset lähtee lentelemään.
 
Tervehdys. Tulin kurkkaamaan vielä tänne vanhaan pinoon,että jokos täältä olisi vielä syyskuisiin tulossa?! Nyt ne negat plussiksi :)

Anu84,UppiH ja Taiska87 ihanaa,täällähän on tuttuja,plussatuulia!! terkuin "zannuli"
 
Miten tuntuukaan että aika matelee..ois kp 22/xx(kun voi olla mitä vaan) ja sitä olevinaan löytää oireita toisensa jälkeen. On ollu pari päivää etovaa oloa, palelee ja naama kukkii..ja vaikka sit tietää että näitä "oireita" on mulla yleensä ennen menkkojen alkuakin niin sitä vaan antaa toivon elää..

Samalla kun toivoo, että kierto venyis ja se tarkoittais mahdollista plussaa, niin alitajunnassa jyskyttää tieto, että negaa se kuitenkin on...plääh...minähän siis poden jo alentunutta kuumeilua...kuten varmaan siltä kuulostaa..

Tiuhti86 vähän noi sun ajatukset kuin itelläkin..oon alkuvuoden lapsi itse, joten sanoin aina että en tahdo lapsien syntyvän loppuvuodesta, kun sehän on melkein kuin rangaistus lapselle...ja nyt todellisuudessa ihan sama...vaikka jouluaattona, kunhan vaan saisi sen toisen.
Minä sanoin aikoinaan että en ota miehen sukunimee ikinä, varsinkaan jos se on joku eläinmaailman nimi...Haaaa...no..sitä nykyään sitten edustetaan..pitäiskö näistä ottaa opikseen?


hentunliisa
pidetään peukkuja vielä!

Nyt nukkumaan. Plussa puhureita!
 
Minä siirryn taas taustailemaan...
Mitäköhän tässä kierrossa nyt tulee?! Joulukuussa oli pakko kirjotella, kun tuli tissit niin kipeex ja olin ihan varma, et oon raskaana. No petyin niin paljon, et päätin olla seuraamatta koko kiertoa tai päiviä. No sit se hammaslääkäri ja menkat myöhässä, ni johan taas toiveet heräs! Nyt teen parhaani, et ens kuussa voisin oikeesti ottaa ihan lunkisti, mutta kun se on niin vaikeaa!!

Oikei paljon +++:whistle: kaikille!!
 
Täältä taas pikainen päivitys: Nyt kp 28/24 ja testi oli aamulla nega!!! Ihmetyttää, kummastuttaa ja ärsyttää jos just nyt alkaa kierto heitteleen, kun on ollut jo pitkään niin tasanen! Kyllähän sen pitäisi näkyä jo testissä kovastikin jos raskaana oisin... pettymys oli aamulla suuri, mutta alkais nyt edes ne menkat et pääsis taas uuteen kiertoon yrittään!!

Sori kun en ehdi nyt kommentoimaan teidän kaikkien kirjoituksia... Lukenut olen ja paljon plussia toivon kaikille <3
 
Nyt olis kp 12.. Pitäs melkein käydä hakemas ovistestejä että tietääs tapahtuuko mitään.. Mä luulen et ovuloin tuolla kp18 tienoilla, ainakin kivut oli viime kierros niissä päivissä sitä luokkaa, että ei voinut erehtyä! mutta olishan se kiva varmistaa vielä!! Ja muutes, jos saan bongattua kunnon plussan, niin auttaako sinä päivänä vielä peittojen heiluttelu???
 
anu84 Ainakin noissa mun ovistestien ohjeissa lukee, että kun sen plussan siihen saa, niin todennäkösesti seuraavien 24-48 tunnin sisällä tapahtuu ovulaatio. Eli hyvinkin kannattaa sillon peittoja heilutella ;)

Täällä ei edelleenkään niitä menkkoja kuulu, ei näy :/ Pitänee loppuviikosta vielä testailla, jos ei oo alkanu siihen mennessä. En kyllä usko että sieltä enää plussaa tulee, jostain muusta syystä nyt myöhästelee :(

Nii ja minäkin joskus ajattelin etten ikinä ikinä halua loppuvuodesta syntyvää lasta, sehän olisi ihan kamalaa! Mutta nyt on ihan sama milloin syntyisi, kunhan vain saisi sen toisen pienen :heart:
 
Tiuhti83 kyllä nauratti sun kirjoitus loppuvuoden lapsista ja sukunimistä :D Mun elämässä tuntuu asiat menevän juuri noin - jos jotain vannon niin päinvastaiseen päädyn...

Anu84 kunnioitettava saavutus tuo painonpudotus! Mäkin onnistuin esikoisesta kertyneet 30kg pudottaan imetysaikana, mutta nyt on jo liian monta kiloa hiipinyt takaisin vyötärölle : / . Tilannetta ei yhtään paranna se, etten ole joulutauon jälkeen pääsyt kuntoilua aloittamaankaan, kun poden katkennutta kylkiluuta sohvalla...

murunmami joko testasit uudelleen?

Kiukuttelija ja hentunliisa, en nyt muista olitteko tikuttaneet oviksen, mutta niin tai näin, ei liene syytä heitellä sitä kuuluisaa kirvestä ennen tädin tuloa - onhan ovis ja/tai kiinnittyminen voinut myöhästyä oletetusta?

Sanoo hän, joka heitti jo oman kirveensä kaivoon alaisimineen päivineen, kun tämän aamun (dpo 14, kp 28/28-31) testi näytti puhdasta negaa. En tiedä kuvittelinko haamuja (ei tod olis eka kerta) vai oliko kiinnittymisyritystä vai mitä, mutta nyt on tutut menkkaolot ja v*tutus sen mukainen.

-tähtis
 
Nöhvi ja kaikki muut: mä yritän juu päivitellä listaa aina kun vaan ehdin jos tuo Neiti näpsän äiti jättäytyy taustailemaan. Välillä jää varmaan päivä väliin kun on kaikkee opiskelukiirettä sun muuta mutta laittakaa vaan ne listan päivitystiedot vaikka punaisella niin huomaan ne sit paremmin.

Omasta navasta sen verran että viime loppuviikosti/viikonloppuna oli ihan selkeesti nuo munasarjojen kohdat kipeet, oikein vihloi välillä. Ja eilen alkoi tuntua rinnat ihmeellisen kivistäviltä... voiko ovulaatio tehdä nää oireet?
 
Viimeksi muokattu:
Olen vielä täällä! :wave: :) Vähän hiljaiselolla oon ollu ku turhauttaa aika paljo nää kierrot yms. Mutta päivittää vois kp26/31? ja yk5. Kuukausia takana rapiat 7, mutta kierto on tässä vähän poukkoillu, nii taitaa olla nyt yk5 vasta menossa. En oo kyllä siitäkään ihan varma..
Verta tulee jatkuvalla syötöllä. Laskin eilen et kuukaudesta mulla on 10 pvää kun en vuoda ja sit loput onkin jonkinlaista vuotoa :/ Turhauttavaa.
Tänään huvikseni tein kuitenkin davidin raskaustestin kun oli niin tylsää ja sieltä tuli viivan paikka! Mieskin näki sen unenpöpperöisenä! Kyllä siinä vähän väriäkin on, mutta en vielä haamuksikaan luokittelisi. Tyhmähän olen kun tulin tuosta iloiseksi kun verta kuitenkin tulee ja on tullut ihan reippaasti. Eikä tosiaankaan minkäänlaisia raskausoloja! Jos nyt jatkuvaa palelua ei oteta ja sitä että meinasin yökätä tänään kissojen hiekkalaatikkoa siivotessani, mutta toisaalta se kyllä tais haistakin tavallista kaameemmalle!

Nyt siis tuli vaan on, koska ajatuksen tiettävästi vähän puissa.......
 
tähtitaimi Testasin kyllä ja puhdasta negaa näytti! Kihisen kiukusta kun tää ei oo normaalia! Mulla on niin tasainen kierto ollu ja nyt myöhässä ihan reilusti. Vatsaa vääntää, nippailee ja turvottaa, mutta vuotoa ei tule :(
 
nellinu Musta jotenkin vähän kuulostaisi tuon testin perusteella että saattaisit olla vaikka raskaana ;) ? Mun sivistynyt maallikkokäsitykseni kun on, että jos viivassa on väriä ja se tulee ajallaan, se on plussa, ja alkuraskaudessahan voi vuotaa reilustikin... Raskaana aina kunnes toisin todistetaan :)

Murunmami Ah, kiukusta kihinä jos mikä kuulostaa tutulta! Lähinnä kihisen tällä hetkellä itselleni siitä, että olen taas päästänyt kuumeilun tällaisiin pakkomielteisiin mittasuhteisiin. Esikoista kuumeillessa roikuin palstojen vakiovieraana vuodesta toiseen; tuntui että oireiden (tosien ja kuviteltujen) vatvominen, lukemattomat "onko-se-vaiko-eikö-haamu" -testit, ja ylipäätään raskautumisen pähkäily täytti elämän 24/7. Nyt olin päättänyt, että kun kerran yksi ihana lapsi on maailmaan saatu, keskityn olemaan hänelle hyvä äiti enkä anna kaiken tän kuumeilun sekoittaa päätäni. Ja täällä sitä taas ollaan, palstalla tuskailemassa ja kuukkeloimassa jos jonkinlaisia juupas-eipäs-oirelistoja.
Plääh.

t. tuskaileva tähtis
 
********Tiistai 24.1.2012************




Mukana:


Nopponen...............tyttö 6/08........kp4/34?........yk3
DsariaL.........................................kp5/23-30.....yk6
diiselikissa....................................kp7/36..........yk2
Meliah..........................................kp7/25-29.....yk5
MyDream...............poika 6/11........kp9/31..........yk2
Hömpi....................poika 09/10.....kp11/26..........yk5
Vili-Jonkka....................02/09........kp13/?............yk1
anu84...................poika 07/11.......kp13/35..........yk1
Saraheinä.............tyttö 2/11..........kp18/30-33....yk1
Miraaz..................tyttö 10/10........kp18/28-48....yk4
Sannuli79..............tyttö 07/11........kp19/32........yk4
MeaMinnis.............01/08...............kp22/28-32....yk4
Nöhvi......................tyttö 7/10........kp22/25-26.....yk5
Icicle .......................6/11...............kp 23/?..........yk3
Haavemamma........tyttö8/10..........kp24/29(30)...yk2
murgu...................tyttö 3/10.........kp26/28-35.....yk2
nellinu...................tyttö 08/10.......kp27/26-28.....yk5
toiveikas84..................04/10.........kp28/31-33.....yk6
tähtitaimi.....................06/10........ kp 28/28-31.....yk
hentunliisa.............07/09..............kp29/24..........yk2
Taikamaailma........poika11/10.......kp29/28-32.....yk6
_lumi_.........................................kp29/28..........yk2
Nasutin83.....................................kp30/?............yk1
Rusina2010...........tyttö 12/10 .......kp31/30-34.....yk 3
Lumpe...................5/11................kp35/28..........yk1
Mami2009..............02/09..............kp35/33-70.....yk 12
kiukuttelija..............1/11...............kp36/32..........yk5
MeaMansikka..........tyttö 7/10........kp37/27..........yk2
samaria..................2/10...............kp48/28-30.....yk8
Omppuf...................tyttö11/10.......kp50/n.28.......yk 9
Heidi-80..................poika 08/08 ....kp53/26-30.....yk1
kendra....................8/10...............kp58/?............yk5
tiipula......................tyttö 5/11.................................


TAUSTAILIJAT

uppiH tyttö 7/11
mama19
McQuuen
Heeva
Taiska87
Neiti näpsän äiti
Tiuhti83
Plussanneet:



Tammikuu2012
salamanteri85(yk3),Ranskis(yk1),BiBa(yk6)

Joulukuu 2011:
Lumikide(yk2), murmis(yk2),Littlestar(yk1),misupai(yk7),Krumeluu(yk8)

Marraskuu 2011:
Bubba(yk4), funny87(yk4), neito(yk2), kattiina(yk1), tiitulainen, tiiru(yk5)

Lokakuu2011:
Meriheponen(yk2), ki7i(yk2), muumimamma1983(yk1),leppäkerttu3(yk2),
Cristall(yk2), tilke(yk5),lavelyn(yk1),puppa(yk1),danuli79, torstai(yk2)

Syyskuu2011:
Rouva Möppiäinen(yk3, TaCa(yk1),Villany(yk2), pillipöllö(yk2),
Caisachu(yk4), Eebowi(yk2)[/QUOTE]
 
Viimeksi muokattu:
Murunmami: kiukusta kihisen minäkin ja ihan samasta syystä. Tosi turhattavaa enkä voi itselleni mitään vaan elättelen kaikenlaisia toiveita, että jos se vielä plussaksi muuttuisi. Toivotaan että saisimme molemmat vielä plussat tällä viikolla!
 
Moikka!

Mahtuisko mukaan uusi pikku kakkosta kuumeileva?

Täällä 21vuotias nainen, tyttö 09/09 ja yritys aloitettu kesäkuussa 2011.
Sitten tärppäsikin,marraskuussa tein positiivisen testin ja voi sitä onnea.

Pahoinvointi oli hurjaa, samoin väsymys, mutta olihan se ihanaa. Vatsa kasvoi nopeasti.. ja niin. :)
Sitä kestikin sitten rv 15 asti, viime maanantaina alkoi kovat kivut ja kova verenvuoto. Jouduin kaavintaan ja selvisi että minulla on kova tulehdus, joka tuon keskenmenonkin aiheutti. Nyt sitten antibioottikuuri vielä menossa ja tän päivän labrojen mukaan crp laskussa.

Onko muita joilla kokemuksia tulehduksen aikana tehdystä kaavinnasta? Tai tulehduksesta yleensä? Mä luulen näin jälkikäteen että tulehdus on kerennyt olla jo jonkun viikon. Kovin huolettaa että jos tuo tulehdus tai kaavinta aiheuttaa nyt jotain pysyvää.. :/

Mieli on tietenkin ihan sirpaleina ja pahalta tuntuu. Miksi se ei voinut tapahtua alussa, miksi piti mennä noin pitkälle ja sai jo huokaista helpotuksesta. Olisinko sen voinut estää jotenkin, olisiko pitänyt seurata oireita tarkemmin ja olisinko tulehduksen voinut huomata.. tälläisissä mietteissä.

Vielä ei paljon uskalla edes ajatella uutta yritystä tai raskautta, mutta selvä päämäärä se kuitenkin on. Heti kun tulehdus kunnolla taltutettu, niin tjot-meiningillä aloitellaan. Toivotaan että tärppäisi pian.

Mahtuuko siis mukaan vielä yksi kuumeileva? :)
Kiertopäivistä ei tietoa, menkkoja odotellessa, mutta yrityskierroksi voisi nyt laittaa vaikka sen 1. :)
 
Tervetuloa mukaan Salasein, kyllä tänne mahtuu :) Surullinen on sinun tarinasi ja tippa tuli silmäkulmaan kun sitä luin. Toivotaan, että toivut tulehduksesta ja keskenmenosta hyvin ja pääsette pian yrittämään uudelleen.

Ei muuttunut minun negatiiviset testit plussaksi vaan menkat alkoivat tänään aikaisin aamulla. Nyt siis kp1 ja pitäisikö se tasainen 24 päivän kiertokin unohtaa ja vaihtaa, että kp1/24-28 ja yk3 starttasi :(

Toivottavasti sinulla Murunmami kävisi paremmin ja saisit sen negan vielä käännettyä plussaksi!!
 
Minut voi laittaa taustalle... Mies pudotti pommin sanomalla, ettei haluakkaan vauvaa... :/ Olen todella vihainen ja katkera enkä oikein ymmärrä syytä siihen, että nyt ei muka halua... Kokoajan on ollut kuumeilussa mukana ja kertonut miten ihanaa olisi pikkusisarus pojalle, varsinkin tyttö hänellä ollut toiveissa... Meillä on ollut vähän enemmän riitoja lähiaikoina, johtunee siitä... Mutta en jaksa nostaa toiveitani enää, kun ollaan "yritetty" jo monta kiertoa ja nyt pitäisi asennoitua toisin... Huoh. :'(
 
Tähtitaimi ja hentunliisa Joo ei oo hyväks neuroottisesti kytätä palstaa jne. Hullukshan siitä tulee. Muttakun mä vain tiedän, että oon raskaana! Nää oireet eivät ole kuviteltuja. Vatsa on kipee, tulee ällöoloja ja kuvotusta ja tissit alkaa olee kosketusarat. Mä niin tiedän, testi ei vain vielä tunnu tietävän :kieh:
 
Hui kamalaa sivun verran kommentoitavaa :D:D Mitenköhän mä selviän?

anu84: Onnittelut onnistuneesta "elämäntapamuutoksesta" :). Ootko huomannu onko sillä ollu vaikutusta kiertoihin yms? Mulla on tässä vielä työnsarkaa, mutta oon nyt kolme viikkoa ahkerasti käyny salilla 4-5krt viikossa. Siitä ovispuuhastelusta: Sillonhan se just kannattaa oikein urakalla, vaikka eihän tietysti haitaksi ole jos siellä jo valmiiksi olis jotain "odottelemassa". Ovistärppejä!

hentunliisa: Isot pahoittelut menkoista ja niistä monista negoista! :|Inhottavia nuo kierron vaihtelut!

Ranskis: Ei me keretä enää syyskuisiin! :D:D Lokakuun alkuun onnekkaat kyllä

Icicle: Oih oireet on aina hyvästä :) Mutta liika miettiminen ei ;D

Tiuhti83: Jaksamista epäselvään tilanteeseen :S Palaile ihmeessä kun tulee muutos!

kiukuttelija: Toivotaan sinulle loppuvuoden lasta ;):)

tähtitaimi: Jaksuja testailun kautta kk:ten odotteluun:) Toivotaan plussaa+++

salasein: Tervetuloa joukkoon!! Pahoittelut samalla km:stä. : /

Hömpi: Voi ei!! Ikävä tilanne! Jaksamisia erittäin suuren pettymyksen käsittelyyn, toivotaan että miehesi tulee järkiinsä. Murr miehet!

Murunmami: ++++Plussapuhallus, nyt laitetaan se testikin tajuamaan et sulle on tulossa lokavauva ;)

Omanapailu: EI VIELÄKÄÄN JUMALAUTA! Mun tätiä saa nähtävästi odottaa yhtä kauan kun suomeen uutta presedenttiä :D:D:D Ja testaahan en ennen ensi viikkoa, tälläkertaa maltan. Kp 50 täynnä!
 
Monella testit taas näyttäneet negaa, tsemppihalit :hug:
Tänne ei mitään ihmeellistä nyt kuulu. Täällä menossa kp22/28-32. Olen flunssassa ja palelun laskisin sitten sen oireisiin. Muuten mahaa vähän nippailee niinkuin ennekin, ja jotenkin on vaan semmoinen olo ettei jaksa edes herättää ajatusta siitä että olis tärpänny.. ei vaan tunnu siltä :(
No, vielä tässä saa viikon kärvistellä. Yritän olla testailematta liian aikaiseen. Jollei nyt mitään megaoiretta yhtäkkiä tule :LOL:
Yritän ajatella muuta, ja melko helppoa se nyt onkin kun töissä on kiirettä.
 
Tein tänään uuden testin malttamattomana ja se on kyllä vahvistunu, mut haamu edelleen. Näkee jo pelkällä vilkasulla! Nyt pitäis pitää vaa pää kylmänä ja rauhottua, koska en kuitenkaan usko että toi välttämättä pitää paikkansa. En kuitenkaan huomannut ovista koko kierrossa, en kyllä testannutkaan, mutta kyllä sen yleensä huomaa siitä huolimatta. Hirveesti ei kyllä oo stressattukkaan kun on ollut niin paljon kiirettä tässä. Jtp-meiningillä ollaan siitä huolimatta menty. Mutta tosiaan ilman tota verenvuotoa voisin uskoakin tohon testiin. Nyt ärsyttää kun edes tein sen! Nyt menossa vasta kp27, ja viimisestä terosta vasta kolme päivää, menkkojen pitäis alkaa kuitenkin vasta 4 pvän päästä. Jospa siis nyt lopetan tän tyhmän puuhan ja testaan uudestaan vasta silloin lauantaina! Argh! Ärsyttää!

Meaminnis Toivotaan että papelu olis oire :) Ei tosiaan noilla päivillä vielä kannata testata, ei välttämättä näkyis vielä plussa vaikka olisitki. Pää kylmänä vaan! :)

Hömpi eiiiiiiiiiiiiii! :( :( Harmittaa niin paljon! Miten ne miehet voikaan olla niin ajattelemattomia?! Kuka nainen vois tehdä samalla tavalla miehelleen?

hentunliisa Koita ajatella positiivisesti! 28 pvä on yleisin kierron pituus ja siinä vaiheessa ainakin yleensä luteaalivaihe olis sit riittävän pitkä! Suuremmat mahdollisuudet onnistua! :)

salasein :( Mulla ei oo kokemusta tulehduksista mitkä olis km aiheuttanu. Itseasiassa en ollu ennen kuullukkaa tollasesta. :( Toi on kyllä tosi kurjaa kun on jo ehtinyt ultrassakin käydä ja nähdä pikkusen. Mut kokemuksesta voin sanoa, että ei kannata huokaista helpotuksesta ennen kuin pikkunen on sylissä! Jos silloinkaan! :( Itsellä km rv19+4 ja samat kysymykset pyöri omassa päässä. Ja suurinpana katkeruus siitä että meille oli kuitenkin vauvat jo annettu ja sitten ne vietiin pois! Enkä vieläkään (reilu 2v tapahtuneesta) voi hyväksyä asiaa. Enkä varmaan tule koskaan hyväksymäänkään. Oma lapsi on kuitenkin aina oma lapsi. Paljon plussatuulia sinulle! :heart:
 
Moikka!

Aluksi kiitokset tervetulotoivotuksista!

Voisin kuitenkin sittenkin taustailla vielä hetken, kävin nimittäin tänään gynellä ja hän totesi että mulla on limakalvot vielä ihan viivanohuet ja näin ollen imetys toimii vielä(kin!) ehkäisynä. Niin että yrittää sopii, mutta tulosta ei tule. :D Vaan kaipa tuo elimistö tietää mitä tekee ja jaksaa.

Ihanan lisämausteensa yrityssoppaan tuo eilen alkanut flunssa ja se että esikoinen alkoi yöllä oksentaa sänkyynsä ja sai kuumetta!

Plussatuulia ja positiivista viikkoa teille! :whistle:
 
Salasein Pala kurkussa lueskelen sun tarinaasi; on se vain niin käsittämätöntä ja väärin :'( . Iso iso lohtuhali! Niin ja tervetuloa, jääköön visiittisi lyhyeksi!

Myös nellinun tarina kosketti, juuri se tuttu ajatus että näitä vääryyksiä on mahdoton oppia hyväksymään. Oma km aikanaan tapahtui aivan alkuraskaudessa, joten sitä ei voi mitenkään verrata teidän kokemuksiinne, mutta jätti se silti ikuisen haavan. Myös vuosien lapsettomuushoidot äärimmäisine toivon ja toivottomuuden vaihteluineen, jättivät pysyvät jälkensä; joku viisas joskus sanoikin, että lapseton kärsii lapsettomuudesta vielä lapsia saatuaankin.
Sun kohdallas nellinu nyt näyttää kyllä aikas hyvältä, en mil-lään voi uskoa että saisit kaksi kertaa väärän positiivisen, ja vielä vahvistuvalla viivalla!

Hömpi Onpa kurjaa ja ikävää :(! Miehet on kyllä oikukkaita olentoja, ihan suotta sitä meidän naisten yksinoikeutena pidetään... Jaksamista!

hentunliisalle pahoittelut ja plussaa seuraavaan kiertoon!

Murunmami Vielä on toivoa, pidän peukkuja täy-sil-lä!

Omppuf Sullekin pidän peukkuja, että saisit jo vihdoin tädin kylään, tai vielä parempaa... ;)

Meaminnis Malttia malttia, ja plussatuulia :)

ON: Taas se piti aamulla pissiä tikkuun, ihan vaan nähdäkseen sen yksinäisen viiva-raasun töröttävän kuin orpo reimari jäätyneellä ulapalla. Ei silti tätiäkään näy, ei kait sekään uskalla tulla tällasen raivottaren pirttiin... Mies-parka, PMS-bitch from hell on ottanut sen muuten niiin kultaisen ja kuuliaisen vaimon valtaansa, mahtaiskohan manaajasta olla apua?
 

Yhteistyössä