<3 Neljättä odottavat talvella 2013 <3

Hei

Mahtuuko vielä mukaan. Neljättä siis odotellaan ja rakenneultran myötä varmistunut maha-asukki ÄIJÄN käppyräksi.

3 prinsessan jälkeen on ihanaa kun se pikkuinen prinssikin tulee. Kädet syyhyten tullut ostettua pikkuiselle jo kaikkea vaatetta.

Itsellä tämä raskaus on ollut rankempi kuin tytöistä, alusta asti aivan erilainen. Tosi mittavat pahoinvoinnit ym. oireet, niiden pohjalta osasin jo itsekin uumoilla poikaa.

Maha on jo ihan valtava ja moni on luullut että viimeisillä ollaan, ei nyt sentään vielä:)

Muutoin kaikki omassa navassa hyvin, mutta rakenneultrassa selvisi, että minulla on marginaalinen istukka jota ultrataan vielä myöhemmin uudestaan. Toivottavasti lähtee nousemaan, koska sektioon joutuminen pelottaa.

Tiedot siis Tinde84/ tytöt 01, 09 ja 11/ LA 4.7 / VAS Tai TAYS

Keväisin terveisin tinde84 23+2 Äijän käppyrä
 
Viimeksi muokattu:
Oho, Onpas Orchid:lla massu :O Tuota ei kyllä paljon enää salailla :D

Mullakin on alkanut nyt turvotus, iltaisin maha on kuin puolivälissä mentäisiin ja olokin sen mukainen. Huomasin tänään zumbassa, että väsyn nopeammin, ei jaksa enää samaan tahtiin tehdä : /

Tervetuloa uusille odottajille :heart:

kääkkis ja sisu 7+6
 
Huomenta!

Mukavaa, kun porukka kasvaa vauhdilla :)

Tinde84, mullakin on istukka alhaalla. Ei ole sen tarkemmin määritelty sijaintia mulle asti, mutta peittää kohdunsuun. Ultrattiin uudelleen helmikuussa, eikä ollut vielä silloin noussut, ensi viikolla saan neuvolasta ajan kontrolliultraan.
Marginaaliset istukat taitaa nousta aika hyvin, jos on rakenneultrassa huomattu :) Tai ainakin sellaisen käsityksen olen googlen perusteella saanut. Onko sulla vielä tietoa, millä viikoilla on kontrolliultra?

Ihana masu Orchidilla! Ei voi erehtyä, niin selvästi vauvamasun mallinen jo :)

Mullakin oli mieletön väsymys jossain vaiheessa alkuraskautta, ja iltapahoinvointi :x Niin ja roskaruoan himo, teki mieli popsia yöpalaksi hampurilaisia yms. Tsempit väsystä ja pahoinvoinnista kärsiville!

Nyt jatkamaan uuden pesukoneen testailua, pääsen viimein laittelemaan vauvan vaatteita lipaston laatikoihin :heart:

Cherrie_ 28+3
 
Oikein paljon tervetuloa uudet=).

Orchid, söpö pömppö:).

(.) Tänne ei mitään ihmeitä, kovasti on raskautettu olo. Nyt on ollut supistuksia enenevissä määrin mutta ei kipeitä, joskus vähän tukalia. Vauva muljuaa ja liikkuu ihan mahdottomasti ja tekee kipeääkin välillä.
Unet ovat katkonaisia ja nimenomaan unia näen paljon, tosi outoja laidasta laitaan:D.

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja hyviä vointeja!=)

unikettu ja tyttö 32+4:heart:
 
Heippa,
Täällä oli niin juhlien täyteinen viikonloppu ettei koneelle kerinnyt ollenkaan. Kuskin roolissa selvisin sen isompia kyselyitä :D

Onpas tosiaan Orchidilla jo masun kokoa! :O
Ihanaa kun täällä on jo pidemmällä olevia, hauska kuunnella teidän juttuja :) Toivottavasti nyt itsekin pääsee sinne asti.

Epävarmuus kalvaa vielä, kun ei ole ihmeemmin mitään oireitakaan. Tein nyt sitten vielä digin tänä aamuna ja se näytti raskaana 2-3. Olisin kyllä odottanut 3+ tulosta kun viikkoja pitäisi olla nyt 5+3 joten en tiedä.. mihinköhän kohtaa sitä alkuraskauden ultraa kannattaisi varata, että saisi vihdoinkin varmuuden tästä?

Hauskaa viikon alkua kaikille! :wave:
 
Rv 35 POKS!!! :heart:

Tervetuloa uusille! :)

Orchidilla ihana pömppö. Ihanaa, kun on muitakin joilla pömpsähtää maha heti esiin. Mulla kans huomaa raskauden jo mekein ennen, kun pissin tikkuun. :D

Joku kysyi jossain vaiheessa mun perätilasynnytyksestä. En tainnut muistaa vastata. Se meni tosi hyvin. Oli aikalailla oppikirjamainen pt-synnytys. Olen synnytyskertomuksen kirjotellut tonne huhtikuisten helmikuun pinoon, jos jotai kiinnostaa. :)

Tsemppiä teille alkuraskauden epävarmuuteen. Se on hankalaa aikaa, oli oireita tai ei.

Omassa navassa ei kummempaa. Odottelua vaan. Vauva mylläsi eilen taas niin kovasti, että tuntui tulevan tosta vatsanahan läpi. Nyt on alkanut iltaisin tulla paljon harkkasuppareita. Olo alkaa olemaan jo aika valmis. Kypsyttää tää talviaika, kun ei meinaa mahtua talvivaatteet päälle ja saappaiden pukeminen on yhtä tuskaa. Viikon päästä onkin sit synnytystapa-arvio. Sit saa tietää, miten iso typy sieltä on tulossa.

Natte ja Tinja 35+0
 
Täällä onntänää jouduttu nojaamaan vessanpönttöön :O viikkoja kuitenkin 16+4 .. johtuuko siitä että alkuraskaus meni ohi? Tytön odotusaikana oli loppuraskaudesta pahoinvointia, mutta ei virlä näillä viikoilla 32+ alkoi silloin ja lääkäri sano sillo et on päänsärytöntä migreeniä :confused: hah? Mutra ei kiva oksentaa mahan kanssa ! Ehkä mä pääsin alun liian helposti ja nyt otetaan takasin :D

CoffeeBreak voithan varata ultran nyt menkkojen perusteella. Nehän antaa sen sitte vaan sinne 7-9 vk sen mukaan.. eikö? En noista viikoista ole ihan varma, kertokaa viisaammat. Epävarmuuden kanssa on kuitenkin kurja elää! Alkuraskauden epävarmuus on kyllä kurjaa mielummin niistä oireista kärsisin kuin siitä epävarmuudesta ! Nyt tsemppiä sinne :heart: ja tottakai uillwekkin jotka alussa ovat ja kamppailevat näiden tunteiden kanssa !

Orchidilla ihana maha :) mullakin tuli maha nyt esiin ihan muutaman päivän aikana !
 
Kiitoksia tsempityksistä :heart: Ihanaa kun on paikka johon purkaa näitä tuntoja kun ei viitsi miehellekään koko aikaa jankuttaa :)

Varasin nyt yksityiselle alkuraskauden ultran ensi viikon keskiviikoksi. Miten jaksaa sinne asti odottaa?? Mutta sitten pitäisi ainakin näkyä jotain jos on näkyäkseen. Neuvolan varailen vasta sitten sen jälkeen. On muuten sama gyne kun se joka teki mulle alkuraskauden ultran kaksosista :D
 
Orchidilla ihana masu

Cherrie kontrolli minulle tehdään 28-30vko eli n. 4-6vko päästä. Yritän nyt olla ajattelematta koko asiaa ennen uutta ultrausta.

Oma olo tuntuu tällä hetkellä melko tukalalta, miettinyt että voiko marginaalinen istukka aiheuttaa painontunnetta ja turvotusta alapäähän. Ehtoolla töiden jälkeen vain tuntuu että kävelisin pallo jalkojen välissä.

Tämän lisäksi tuntuu, että väsyttää koko ajan ja vatsaa kiristää koko ajan. Äijän käppyrä tuntuu olevan ikiliikkuja joka myllää 24/7 mahassa ja herättää minutkin säännöllisesti yöllä.

Kaikista vaivoista ja väsymyksestä huolimatta en luopuisi ihanasta isosta mahastani. Mukavaa kun on maha mikä näkyy:)

Vaate ongelmia täälläkin, töissä kun pitäisi päivittäin ulkoilla lasten kanssa ja ulkovaatteet rupeavat olemaan jo auttamatta pienet. Äitiysvaatteita ei ole missään raskaudessa tullut hankittua vaan omilla on päästy, mutta saas nähdä miten käy.

Tsemppiä kaikille alkuraskaudessa painiskeleville.

Onneksi Auringonpaiste auttaa jaksamaan.

Tinde84 23+5 äijän käppyrä
 
coffeeBreak tsemppiä ultran odotukseen! Mä sain kokea odotuksen tuskan tässä raskaudessa kun odotin tietoja kromosomitutkimuksesta. Kyllä oli stressaavaa aikaa ja meni hetkeksi ilo koko raskaudesta.

Tinde mulla oli kanssa jossain vaiheessa kovasti paineentunnetta alapäässä sitten se jossain vaiheessa helpotti ja nyt ei ole tässä ollut viikkoihin sellaista samanlaista tunnetta. En tiedä oliko se sitten siitä kun vauva oli pitkään pää alaspäin ja tunkenut pään niin alas piiloon ettei ultrassakaan meinattu saada näkyviin aivolohkoja. Nyt vauveli on ollut noin kuukauden päivät perätilassa.

(.) nyt näköjään raskauden edetessä alkaa tuo sokerihomma vaan vaikeutumaan. Saas nähdä onnistuuko tämä kuitenkaan ihan vaan ruokavalion avulla:(. Kunpa nyt vielä pysyis tämän lopun arvot hyvinä ettei tarviis insuliinia aloittaa.

Ei täällä vaan aurinko paista :(. No, pitääkin keskittyä sisähommiin ja se onnistuu helpommin kun on harmaa päivä niin ei niin tee mieli ulos.

unikettu ja tyttö 32+4:heart:
 
coffeeBreak: Voihan se olla, että sulla on aiemmat viikot vielä :) Mulla on lääkärin laskun mukaan tullut ensimmäinen plussa testiin rv 3+0 :O Odottelen nyt kuitenkin sinne np-ultraan, että saa varman LA:n, siihen saakka pidän omat laskuni :)

Ihanaa tosiaan lukea teidän pidemmällä olevien kuulumisia :) Kohta ollaan samassa tilanteessa, kun aika loppupelissä menee niin nopeaan.

Mulla on täällä samat olot, pientä etomista joka pahenee iltaisin, hajut käy nenään tosi vahvasti. Tuntuu, että olen kotona oikein hajujen sekamelskassa, kohta en avaa enää jääkaappiakaan :x Kun suutun, kiihdyn tosi nopeasti nollasta sataan, saattaa olla ihan joku mitätönkin juttu :ashamed:

Meillä on ollut myös tänään täällä pilvistä, minnelie aurinko on karannut :rolleyes:

kääkkis ja sisu 8+1
 
Täällä ei taida olla mahdollisuutta koko alkuraskauden ultraan. Sitä ekaa ultraa on kyllä piinallista odotella, tsemppiä odotteluun coffeeBreak!

Löysinkin sattumalta sun synnytyskertouksen, Natte, kun googlailin ulkokäännöstä + alhaalla olevaa istukkaa :) Minä siis kyselin aiemmin.

Toivottavasti jaaninolla ei ala enemmälti pahoinvoinnit vaivaamaan!

Tsemppiä sokereiden kanssa, unikettu!

Mullakin oli kuukausi-pari sitten paineen tunnetta kohdunsuulla. On myös alkanut vihlomaan inhottavasti, jos kumartelen ja kyykin liikaa, niin kuin viime viikolla lastenhuoneen kaappeja ja laatikoita siivotessa. Supistuksiakin on ollut taas enemmän, jotkut sattuu kohdunsuulle. Eilen illalla tuli yksi tosi kova, korvensi alaselkää samalla tavalla kuin synnytyspoltot, ja kesti yli 2min. Tänään on jomottanut alaselkää koko päivän, joten jätin kaikki kotityöt väliin. Videoita ollaan katseltu koko päivä, kun kuopuksella on kova kuume. Toivottavasti ei mene koko viikko samaa rataa, mies on reissussa ja tulee vasta ensi viikolla.
En tiedä tosiaan, aiheuttaako etinen istukka, vai olisiko supistuksia ym tuntemuksia joka tapauksessa. Mutta ihan erilaista, kuin aiemmissa odotuksissa. Mulla vauveli on ollut perätilassa tai poikittain/ viistottain melkein koko ajan, se ei varmaan ainakaan mulla aiheuttanut paineen tunnetta. Epäilin silloin, että lantionpohjalihakset olisi jäänyt liian vähälle treenaamiselle... Neuvolassa tai nlalääkärissä noihin ei ole sanottu oikein mitään, käsketty vaan levätä ja mennä panadolin kanssa pitkäkseen, jos supistukset ei mene ohi.

Sullahan oiskin ollut tosi aikainen plussa, kääkkis82, jos lääkärin laskut pitää paikkansa! :) Mä plussasin muistaakseni 3+6.

Cherrie_ 28+4
 
  • Tykkää
Reactions: coffeeBreak
No,ei onneks toi pahoinvointi oo vaivannu kamalasti.. iltasin vähän huonoa oloa pidellyt :)
Eilen saatiin uusia huonekkaluja ja khyllä oli mamman vaikia kantaa.. vatsalihakset tykännä taas yhtään! Mutta tavarat paikoillaa ja paikat ehjänä!
Salilla käyn kuitenkin säännöllisesti ja sirllä pystyy kyllä tekemään ihan hyvin ilman mitään kipuja!

Muuten tasasta arke kiirettä opiskelua ja töitä !

Mies on sitä mieltä ettei tästä olla muuttamassa vaan vauvan kanssa mahdutaan tännekin :( meillä on 3h ja keittiö 80 neliöö ja mä en edes halua mahtua tähän muutenkin ahdasta , nukutaan olkkarisssa ja sit vauvan tavarst tänne.. not! Mut tietty se ei haluu kantaa näitä tavaroita pois!
Mut mä palkkaan siihen vaikka muuttomiehet jos niin käy mähän muutan ennen elokuuta :D
Meillä olis kyllä talon rakennus projekti edessä, mutta nyt ei voida vielä tänä keväänä alottaa , mut ehkä seuraavana!
 
Viikonloppuja kaikille

Tällä viikolla saanut kunnon naurut meidän 3,5v. sanomisista. Kertoi minulle tänään vakavalla ilmeellä, että hän on ollut isän masussa kasvamassa eikä minun. Kysyi myös minulta eilen, että onko isin masussakin vauva kun maha on niin iso, hmm onkohan...

Omassa olossa ei muutosta, väsyttää ja työmotivaatio ihan kadoksissa, mistähän sen saisi takaisin.

Vauvan vaatteet käyty läpi, löytyihän sieltä kourallinen vaatteita myös tulevalle pojalle, mutta shoppailemaan täytyy jotain silti mennä.

Yrittää rentoutua ja nauttia viikonlopusta, ensi viikko taas työn täyteinen.


Tinde84 24+1 Äijän käppyrä
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Huomenta!

Taas kylmä pakkasaamu, -21C, eipä ole kiire pihalle. Taidan kohta raivata lisää tilaa vauvan vaatteille, yksi lipastonlaatikko on täynnä eilen silitettyjä pikkuisia vaatteita ja muissa laatikoissa on kuopuksen vaatteet. Suurin osa niistä taitaa jäädäkin sinne, ei ole muuallakaan tilaa.

Mekin asutaan 3h, k + s rivitaloasunnossa, neliöitä taitaa olla 78. Onhan tässä hieman ahdasta...! Ollaan etsitty isompaa asuntoa tai omakotitaloa yli vuosi, ei ole tullut vastaan mitään, mihin kannattaisi rahansa sijoittaa : / Tässä kaupunginosassa haluttaisiin asua, ja vapaita tontteja ei ole tällä hetkellä. Saisihan tähän hankittua jotain säilytysratkaisuja, mutta ei oikein tee mieli "tuhlata" rahoja, kun ei ole varmaa, käykö ne sitten seuraavaan asuntoon/ taloon. Meinasin laittaa makkarin nurkkaan muutaman orthex-laatikon ja niihin ne vaatteet, mitkä ei lipastoon mahdu. Ellen parempaa ideaa keksi ennen toukokuuta...

Noi pienten lasten vauvamietinnät on kyllä ihania :heart: Meillä kuopus on varma, että vauvalla on masussa tyyny yms mukavuuksia :D Alkuun etsi myös kurkistusluukkua, että näkisi vauvan.

Cherrie_ 29+1
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Meillä on okt, 98 neliötä ja kyllähän täällä aika ahdasta on, varsinkin talvella kun on tuota VAATETTA joka paikassa tursuamassa. Muuten kyllä mahdutaan vallan mainiosti. Olen ajatellut, että voin luovuttaa toisenkin makkarin ( meillä siis 2 makuuhuonetta + tupakeittiö) lapsille ja voitaisiin tehdä olkkariin joku pieni makuusoppi sitten kun tarvis :) Pienin nukkuu yhä meidän kanssa samassa huoneessa, siirrettiin hänet vasta pinnasängystä lasten sänkyyn ( 2v.1kk vanha). Onneksi pinniskin pääsee kohta taas käyttöön, meillä viimeistä kertaa :)

kääkkis ja sisu 8+5 ( 8+3 )
 
Ihunca päivä ollut.. aurinko paistanu, reippailtu on lasten ja koiran kanssa jäällä riehuttu ja juostu :) nyt palkittiin itsemme pannarilla kera kermavaahdon ja vadelmahillon :LOL: varmaan tarte ihmetellä miksi se paino nousee !

Juu siis kyllähän tähänkin mahtuu mutta tässä on vähän kökkö pohjaratkasu ja tavaroita vaikea sijottaa! Mutta jos ei mitään saunallidta isompaa saada nii tähän jäädään ja sit rakennetaa !

Meijän tytär kansa mietti että jos pojat jä hän on tullut äidin masusta niin äiti o tullut isin mahasta :LOL: ja sitte tää miun hoivaviettinen rakkaani otti yks ilta tossa itkupotkuraivarit kun hän ei voi saada omaa vauvaa .. ei vielä ei! Se äitiä paijaa ja masua ja suunnittelee että vauva nukkuu hänen huoneessaan ja vauva nukkuu aina kun iida nukkuu ja herää kun iida :) hyvä näin ! Mutta varmasti hoitaa vauvaa kun syntyy! Pojat ei hirmusti asiaan kommentoi!
 
Ultrassa tänään käyty ja masussa näkyi vilkas ja sopivan kokoinen kaveri :heart:
Ihanaa oli taas päästä näkemään pikkuinen ja saada varmuus, että tuola mahassa todella joku asustaa =)
Hieman pömpöttää ja läskis pullahtanut esiin, joten ei mikään ihana raskausmaha vielä ole...mut sitä odotellessa. Ja liikkeitä tietysti :D on tää jännää...tuntuuki niinku olis ikuisuus viime kerrasta :D ja onhan siitä viis vuotta melkein....huh sentään.

Meille mahtuu hyvin tämä uusi tulokas ja mahtuis vielä muutama lisää. Ihan hyvin on tilaa täälä, onneksi osattiin ostaa reilun kokoinen talo ;) mä kun olen sellainen ikuinen vauvakuumeilija ja koskaan en osaa sanoa ei koskaan enään! Nytkin mietin, että en mitenkään osaa kuvitella/sanoa, että tää on mun viimeinen raskaus. Ei sentään, en sano mitään :p

Vointi on hyvä...väsymys on väistynyt, aamuväsymys siis. Oon aamuisin yleensä virkeä, kunhan meen ajois nukkumaan. Iltaisin kyllä väsyttää ja uni maistuu. Ällötystäkään ei enään jatkuvasti ole. Voin kai uskaltaa sanoa nauttivani tästä ihanasta raskausajasta :whistle:

Nyt mun on mentävä maata. Tällainen omanapainen teksti, mutta lukemassa käyn ahkerasti ;) voikaahan kaikki hyvin :wave:

Delila & aarre 14+0 :heart:
 
Tänne tuli sitten oksennustauti kylään :$ Olipa kertakaikkisen "mukavaa" pahoinvoinnin lisäksi :( Tänään on onneksi ollut jo parempi päivä, enää ei ole yläkautta tullut tavaraa ja hyvä niin, koska huomenna on neuvola.

Olisiko teillä hyviä vinkkejä siihen, miten saa pahoinvointia helpotettua? Nyt illalla oli tosi lähellä, etten oksentanut ihan tämän raskauspahoinvoinnin takia. En pysty juomaan tällä hetkellä mitään, kaakaota olen saanut vähän menemään, se on ainut. Onneksi mies toi luumuja, niin olen saanut niistä nestettä. Tekisi mieli vaan kaikkia hedelmiä :p

Tervetuloa mukaan Tambers ja onnittelut plussasta :heart:

kääkkis ja sisu 9+0 ( 8+5 ) POKS ( ? )
 
Mä mitään viikonloppuna koneelle ehtiny :ashamed: tää mamma sai jonkun ihme pesänrakennusvietin päälle ja sitten vaihto tavarat paikkaa :p

Delila onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Tambers tervetuloa :wave:

coffeeBreak tsemppiä ultraan, jos et jo siellä oo käynä =)

Meillä tää tila kanssa rupee hieman käymään pienenlaiseksi. Vajaa 90m2 kolmiossa asustetaan, ja kun tältä samaiselta alueelta haluttais uuskin kämppä niin ei oo tarjontaa sitten nimeksikään. Kaikki lapset on tällä hetkellä samassa pienessä makuuhuoneessa. Isommat nukkuu kerrossängyssä ja pienimmällä on pinnis, josta laita laskettu ales, että pääsee ite liikkumaan jos ei nukkuis unipussissa :LOL: Justiinsa viikonloppuna toi pinnasänky roudattiin lastenhuoneeseen, sitä ennen kuopus nukku matkasängyssä :ashamed: muutakin tavaraa tuli siinä samalla vaihdettua. Viikonloppuna totesin, että meidän iso olohuone on liian täynnä huonekaluja ja niinpä nojatuoli saa lähtöpassit ja sohvan vaihdan kunhan löydän sopivan toivottavasti tän vuoden puolella :whistle:

Pahoinvointiin mulla ei ole lääkettä. Ite en oo niin pahasta pahoinvoinnista kärsiny, mutta jotkut niiden seaband - rannekkeiden nimiin näyttää vannovan. Mulla on raskausoireet voimistunut mitä lähemmäs np-ultra tulee... joku henkinen pahoinvointi siihen jännitykseen liittyy. Perjantaina on tuomion päivä ja mä en osaa edes nukahtaa enää kun vaan mietin mitä siellä nyt näkyy : /

Liikkeitä tuntuu melkein joka päivä ja sen takia mä oonkin tehny itsekseni diagnoosin, että istukka on taas kerran tuossa edessä ja natiainen pääsee sen taakse hienosti piiloon vielä pitkän aikaa. Doplerilla en jaksa itseeni tahi vauvaa kiusata tuon diagnoosin takia. Kuitenkin tuolla istukan takana piilossa. Sitten kun ei oo piilossa niin töps-töps tuntuu monia kertoja päivässä :heart:

Orchid ja Taotao 12+? (3 yötä ultraan...)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Heippa!

Mulla alkoi viikonloppuna verinen vuoto, jonka takia kävinkin sitten jo eilen ultrassa (maani myynenä, aika varmana keskenmenosta). Tilanne olikin se, että masussa oli kaksi asukkia, mutta toisen kehitys on pysähtynyt alkutekijöihinsä. Joten se siellä nyt vuotelee sitten. Pelottaa hirmusti, että tuleeko se toinenkin sitten ulos, yksi nyt mielellään pidettäisiin!

Orchid, kovasti tsemppiä sinne ultraan! Mulla nyt sitten kahden viikon päästä tarkistus, että mikä on tilanne.

Ihana Delila, toi että mahtuis muutama lisääkin :) Meilleki mahtuis, mutta taitaa tää vika olla. Tai ainakin miehen mielestä, saa nähdä.. ;)
 
coffeeBreak onnittelut toisesta sykkeestä :heart: ja pahoittelut toisesta menehtyneestä :hug:
mullahan on tässä raskaudessa kanssa se toinen alkio lopettanut kehityksensä 6+5 mulla ei tosin ole ollut mitään vuotoja... saas nähdä miltä se perjantaina näyttää.

Tuon nykyisen kuopuksen raskaudessa kävin vuodon takia rv6 päivystyksessä josta löytyi kaksi pussukkaa, joissa toisessa ei ollut elämää (tuulimuna tai tooosi aikaseen loppunut kehitys) ja toisessa oli kaksi alkiota sykkeineen. Rv9 oli kontrolli ultra ja silloin ei ollut enää toisesta pussista mitään näkyvillä ja toisessa pussissa oli enää yksi syke nähtävissä. Lisäksi oli hematooma syntynyt ilmeisesti siitä toisen pussin poistumisesta johtunut. Np-ultrassa ei sitten näkynyt enää ku yksi sikiö sykkeineen, toinen oli sulanut sinne pussiin. Mulla sitten vuosi tuonne rv16 asti, mutta kuitenkin tuo yksi syntyi terveenä =)
Synnytyksessä huomasi tuon kaksosraskauden kuulema valtavasta istukasta :LOL:

Toivotaan parasta =)

Tänään on taas natiainen ollut täysin hiljainen... kyllä varmaan huomen illalla kuuntelen doplerilla jos ei mitään liikettä oo siihen mennessä tuntunut. Toi perjantainen pelottaa aivan liikaa :(

Orchid ja Taotao 12+6 ?
 

Yhteistyössä