Tervetuloa
Unikettu! Tokihan tänne mukaan mahtuu ja kiva, kun on lisää meitä huhtikuun odottajia täällä neljännen odottajissa. =) Ja ei tuolla huhtikuisissa enää niin kovaa kirjoitusruuhkaa ole, kun osa hävisi fb:n puolelle, joten tervetuloa sinnekin turisemaan, jos aika antaa myöden. =)
Tervetuloa myös
Pe!
Viinikka mukavaa, kun kävit kertomassa teidän kuulumisia. Toi lohtua, että elämä sujuu ihan hvyin myös neljän lapsen kanssa.
Kyllähän sitä tulee monesti mietittyä,
miten sitä pärjää neljän kanssa. Tai eniten mua ehkä mietityttää se, kun nuorimmainen on vielä niin pieni. Meillä on sit keväällä kaksi vaippapeppua. Ja nyt tällasena vatsatautiaikana sitä tulee mietittyä, miten paljon ja pitkään meillä sairastetaan, kun on niin paljon väkeä. Ja sitäkin olen miettinyt, että eihän näitä kehtaa enää isovanhemmille hoitoon jättää, kun on niin monta lasta. Ja kutsutaanko meitä edes kohta kylään mihinkään, kun tullaan kauheena laumana?
Täytyy sit vaan itse kutsua meille kylään. Tai no usein se nyt jo menee niin, että me kutsutaan. Helpompi se on niin, että kaveripariskunta tulee meille, kun me mennään kolmen lapsen kanssa pieneen kaksioon, jossa ei ole mitään tekemistä lapsille.
Mä en silti osaa ajatella meitä
suurperheenä. tuntuu ihan oudolta, kun monet jo nyt pitää meitä suurperheenä. Ei musta vaan tunnu siltä. Viisi lasta olis ehkä suurperhe.
Meillä on tässä keväällä
auton vaihto edessä. Ollaan mietitty Volkswagenin Tourania tai Toyota Versoa seitsemänpaikkaisena. Onko kellään kokemuksia?
Mulla oli
lääkärineuvola keskiviikkona. Sairasloma jatkuu 22.1. saakkaa. Kohdunsuun tilanne oli ihan ok. Kanavaa oli jäljellä 2 cm ja kohdunsuu pehmentynyt, mutta napakasti kiinni. Pissassa oli proteiini yhdellä plussalla ja kävin eilen antamassa uusintanäytteen, joka sekin plussalla.
Illalla tuli sit selkeet virtsatieinfektion oireet. Pissatessa sattui ja vessassa täyty ravata tosi usein ja muutenkin oli epämukava olo, kun sattui ja tuntui painetta alapäässä. Pikatesti näyttikin sit yllättäen täysin negatiivista. Hiiva kuitenkin löytyi, kun pyysin, että sekin testataan. Täytyy toivoa, että kaikki nää oireet helpottaa tolla hiivalääkityksellä. Ihme juttu! Olin ihan varma, että on infektio, kun kerran aikasemminkin ollut ja tuntui nyt ihan samalta. Kunnon bakteeriviljelyn tulokset tulee tiistaina, mutta en usko, että niissä mitään on, kun kerran pikatesti oli täysin nega.
Eilen meidän keskimmäinen oksenteli koko yön. Nyt on sit esikoinen ja keskimmäinen sairastanut vatsataudin. Vielä ollaan miehen kanssa säästytty ja taaperokin on ollut terve. Toivottavasti edes taapero säästyisi kokonaan.
Natte ja Tinja 26+4