Oi miten paljon tekstiä, ihanaa
Kääkkis toivottelen selkeämpiä ultranäkymiä alkavalle viikolle :heart:
Cherrie mulla oli istukka kyllä etuseinämässä. Vuotoja oli melkein jatkuvasti alusta alkaen viikolle 16 asti ja sen jälkeen aina jos jotain suurempaa rasitusta tein. Saikulle jäin 2kk ennen laskettua aikaa. Mulla oli koko raskauden ajan myös hematooma, että tiedä sitten kumpi siellä vuoteli. Muutamia (lue useasti) tuli käytyä tarkistuskeikalla sairaalassa.
Toivotaan, että istukka sieltä nousee sinullakin =)
Ponnistusvaiheesta verrattuna vauvan kokoon...
Esikoisen ponnistus meni ihan metsään kun laittovat epiduraalin sillain, että en tuntenut yhtään mihin ponnistin ja sitä kestikin sitten yli tunti jonka jälkeen imukuppiavustus.
Toka oli pienempi, mutta tuli täydellisessä avotarjonnassa ja piru, että teki kipeetä onneks ei kestäny kauaa.
Kolmas pienin ja rt, kirjaimellisesti tipahti sängylle
en kerennyt oikein ponnistaa.
Tervetuloa
RockMama ja jaanino RockMaman kokemuksia oonkin lukenu tuolta syyskuisista, en vaan oo ite sinne vielä uskaltanut ilmoittautua.
Ihanaa, että keskimmäisen tila huomattiin ajoissa ja hän voi nykyään hyvin.
Jaaninolla onkin sitten lyhyt odotus tiedossa =) ihanaa kyllä olis hyppiä tän alkuraskauden epävarmuuden tieltä.
Pahan ilman linnulle jaksamisia ja paljon lepoa :hug:
ON valtava maha näille viikoille :O kyllä oli vanhemmilla käydessä tänään piilotteleminen jo. Aamulla sen kymmenen asukokonaisuutta piti kokeilla kun mikään ei peittäny tarpeeks hyvin. Tämä kun on vielä suuri salaisuus, tasan 4 ihmistä tietää tästä salamatkustajasta. Minä, mies, sisko ja yks kaveri. Muiden annetaan itse huomata :kieh: muut raskaudet oon äidille paljastanu jo rv7 viimeistään tai on itse kysynyt, mutta nyt aion pitää tiedon itelläni. Tiedän, ettei tuu ilahtumaan uutisesta, mutta tottuu kuitenkin asiaan nopeasti.
Np-ultra aikaa odottelen jo kuumeisesti kun pitäs saada toisille muksuille hoitaja ja noita ehdokkaita on tasan yksi. PELOTTAA ihan sikana niinkuin muissakin odotuksissa. Me osallistutaan seuloihin jo ihan oman mielenrauhan voksi. Olen yhden kerran jo np-ultrassa saanut huonoja uutisia ja vaikka tutkitut kromosomit oli puhtaat silti jouduimme kohtaamaan sen maailman kamalimman asian. Onneks kävin turvotuksen takia yksityisellä ja asiaa sai sulatella ja pikkuista ultrattiin useaan otteeseen rv14-23. Olis ollu kauheeta jos sen olis saanu sitten tietää vasta rk-ultrassa joka mulla oli vasta rv23 olis ollu 5 päivää aikaa sisäistää vamman vakavuus/elinkelvottomuus ja hakea päätös ja... No mutta tää on vaan mun kokemus, ja en varmaan itsekään menisi seuloihin ilman tuota "kärähdystä".
Tää on eka raskaus ku mulle on tullu näppyjä... voiskohan varoisesti hiljaa itsekseen miettiä tyttöoloa... toisaalta taas oon niin varma, että viides poika on masussa kasvamassa. Toisissa raskauksissa oon jo näillä viikoilla "tiennyt" kumpi on tulossa, mutta nyt ei oo oikein mitään oloa...
Noo sen näkee sitten kun syntyy, tätä en halua tietää etukäteen. Esikoista en tiennyt, enkelin tiesin, kakkosen lääkäri möläytti, kolmosen näin kun rk-ultrassa anturi osu heti jalkoväliin
mä vaikka pidän silmät kiinni ultrassa niin ettei paljastu, mä haluan sen esikoisen jännityksen tähän synnytykseen mukaan
Romaania kirjoittava Orcid ja Taotao 10+2 :heart: JO mihin tää aika menee