<3 Neljättä odottavat talvella 2013 <3

Mulla aikasemmat vauvat on menneet sf-mitassa siinä keskikäyrällä tai sen alla. Esikoinen syntyi rv 41+0 ja painoi 3245g ja synnytys kesti 19 tuntia. Toinen syntyi rv 39+6 ja painoi 3450g ja synnytys kesti 7,5 tuntia (pt-synnytys). Kolmas syntyi rv 39+3 ja painoin 2895g ja synnytys kesti 7 tuntia (ihan säännöllisistä suppareista laskettuna 3 tuntia 20 min). Ja nyt sit tosiaan sf-mitta menee yläkäyrän yläpulella. Sokerirasituksen ja ultran jälkeen sit näkee, mistä toi iso mitta johtuu. Ei vauva mitenkään isolta tunnu mun mielestä, mutta eihän sitä ikinä tiedä. Painoa mulle on kaikissa raskauksissa tullut 11-13 kg. Nyt on jo tässä raskaudessa 13 kg rikki. Oonkohan siis syönyt vauvan isommaksi? :whistle:

Natte ja Tinja 33+0 POKS!!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Ensimmäinen neuvola takana ja näkyi ainoastaan kasvanut kohtuontelo :D Jotain "hötelöä" siellä oli, oletettavasti pikku sisu :xmas: Ensi viikolla on neuvolalääkäri joka ultraa todennäköisesti alateitse, silloin luulisi jotain näkyvän jos viikot vielä sen 7 ja risat. Sokeria oli pissassa, kun olin syönyt hilloa kaalipadan kera :snotty: Tästä kontrolli sitten ensi kerralla. Jos on uudelleen plussa niin sokerirasitusta aikaistetaan :( Jotain hyvääkin : hemoglobiini oli 139 :O Mulle kyllä aivan superhyvä arvo :D

kääkkis ja sisu 6+0
 
Huimalta kuulostaa +55cm vauvat! Onko teidän mielestä vauvan koko vaikuttanut ponnistusvaiheen helppouteen/ vaikeuteen? Vähän voisi pelottaa yli 5kg vauvan synnytys... Olen saanut ihan riittämiin tikkejä molemmista pojista. Esikon kokoa kauhisteltiin ja olihan se ensisynnyttäjälle melkoinen pyöräytettävä. Tuli kuitenkin suht helposti n.20min ponnistamisella. Tikkejä kyllä tuli ihan kauheasti ja kesti aika pitkään toipuminen, kun joku repeämä tuntui ratkeilevan aina uudelleen. Keskimmäinen, pienin oli musta vaikein ponnistettava. Siihen varmaan vaikutti poskella oleva käsi, ja kun en ehtinyt epiduraalia saamaan ja pelkäsin ponnistaa, kun luulin, että repeän yhtä reilusti, kuin ekassa synnytyksessä. Kuopus oli helpoin, syntyi muutamalla ponnistuksella :)

Vauvan hiljaisista päivistä, tännekin on muutama vaisu päivä osunut. On pitänyt ihan miettimällä miettiä, että onko niitä liikkeitä tuntunut. Iltajumppa on onneksi tullut aina ajallaan :) Paitsi yhtenä yönä, kun valvoin pitkään. Aiemmin illalla oli kuitenkin pitänyt mylläkkää, niin arvelin sitten, että on vaan nukahtanut. Aamulla sitten olikin likkeellä heti kun heräsin :heart:

Orchid oliko sulla se etinen istukka edessä vai takana? Entä tuliko sulle vuotoja? Mulla on takaseinämässä. Joissain tutkimuksissa oli maininta, että jotkut takaseinämäistukat ei siirry tarpeeksi, verrattuna edessä olevan istukan nousemiseen. No, mä luotan siihen, että se on seuraavaan ultraan mennessä lähtenyt liikkeelle, ja että selviän sinne asti ilman vuotoja, kun on näinkin pitkälle mennyt ilman niitä.

Mä jätin np-ultran väliin, kun en halunnut hermoilla niiden tuloksien kanssa. Niissä perus ekan kerran verikokeissa olikin ihan tarpeeksi jännättävää mulle, piti käydä kolmeen kertaan otattamassa, ennen kuin tuli selvyys asioihin.

Toivottavasti Pahan ilman linnulle ei iske raskausmyrkytys! Neljä viikkoa menee nopeaan :) Ihanaa, kohta saa odotella tänne ketjuun vauvauutisia.

Millainen sun perätilasynnytys oli, Natte? Yritettiinkö ulkopuolelta kääntämistä? Mulla kuopus kääntyi perätilaan +30 viikolla, mutta kääntyi myös ajoissa takaisin oikein päin itse, olikohan 35+ jotain.

Toivotaan, että kääkkiksellä on ensi viikolla selkeämmät näkymät ultrassa :)

Cherrie_ 26+4
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Heippa kaikille :)!

Paljon on mielenkiintoista lukemista tullut mutta en nyt ehdi juurikaan kommentoida paljoakaan. Pitää alkaa tästä pakkaamaan tavaraa mökille mukaan ja kun tarvii ottaa varavaatteiden varavaatteita niin hetki menee kun saan kamat kasaan, kunhan ensin saan ajatukset kasaan siitä mitä tarvii.
Mutta Pahan ilman linnulle paljon jaksamista ja lepohetkiä!
Ja kääkkiksen selkeämpiä näkymiä odotellessa:).

(.). Eilen oli neuvola, taas, ja kaikki oli hyvin. Ainoastaan hemis oli taas laskenut joten joudun nyt syömään rautaa joka päivä:(, vatsa ei tykkää. Paino oli hiukan tippunut ja se on tuon sokerihomman ja ruokapäiväkirjan ansiota. Olen ihan tyytyväinen että hiukan tippunut, kuitenkin olen syönyt hyvin ja monipuolisesti. Tyttö istuskelee masussa, se varmistettiin alkeellisella ultrallakin ja kasvaa neljän kilon vauhtia yläkäyrän yläpuolella tasaisesti. Läääkärille varasin ajan että saan sitten samalla paperit sterilisaatio varten joka tehdään sektion yhteydessä.. Hiukan haikein mielin tämän päätöksen teen mutta kun todennäköisesti alkaa olemaan maksimi tämä neljäs sektio. Pitää ajatella riskejä, muuta perhettä ja omaa kroppaa ja vointia. On se iso iso päätös ja lopettaa jotenkin tietyn aikakauden elämässä:'(.
Nyt mä lähden pakkaamaan ja suunnataan mökille ulkoilemaan. Pääsee lasten kanssa pilkille:D. Hiihtämään tekisi mieli mutta pelkään jos lipsuu sivuille niin se kirpaisee aika tavalla liitoksissa.

Voikaahan hyvin kaikki nelosmammat!=)

unikettu ja tyttö 30+5:heart:
 
Mä olen synnyttänyt alateitse vain tuon keskimmäisen ( 3950g 53,5cm), niin ei ole vertailukohtia : / Se oli kyllä hyvä kokemus imukupista huolimatta, kesto 6h, ponnistus 20min. Tikkejä tuli pirusti, mutta muuten pystyin heti melkein vauvaa hoitamaan itse. Tuon viimeisimmän ( 4585g 55,5cm) synnytys ei olisi kyllä päättynyt hyvin, oli niin harteikas tapaus : / Avotarjonnassa oli ja synnytys pysähtyi, sen vuoksi kiireellinen sektio. Joutuivat laajentamaan vanhaa arpea reilusti, että poika mahtui ulos. Mun veli on ollut samaa kokoluokkaa, ei ihan yhtä pitkä, mutta päänympärys on ollut suuri, kuitenkin se oli äitini helpoin synnytys vaikka hän on pienikokoinen itse.

Kohta odotellaan tosiaan tässä pinossa vauvauutisia :heart:

kääkkis ja sisu 6+1
 
Orchid: IHANAA :heart: En malta odottaa, että pääsen neuvolassa kuulemaan oman pikkuiseni sydänäänet :heart: Sä voit kuunnella vaikka joka päivä niitä :)

Mulle on tullut nyt öisin jotain ihmeen vaihdevuosioireita, kun herään aivan järjettömään paleluun useamman kerran yössä. Hetken päästä saattaa olla taas hirveän kuuma, laitan jalan peiton ulkopuolelle ja taas vähänajan päästä tärisyttää kun on niin kylmä :O Outoa.

kääkkis ja sisu 6+2
 
Hei! Mahtuuko tänne uusi mukaan? Oon tuossa syyskuusissakin mukana mutta kovasti kiinnostais kuulla muiden nelosen odottajien juttuja :) Joskus aiemmin jo lueskelin tätä ja teki mieli kirjottaa (nyt itseasias iski oikosulku oonko jo kirjottanu tänne aiemmin, en kyllä muistaakseni :-D) mutta muistaakseni jätin vielä asian oottamaan :)

Losa palstailee kans siinä syyskuisissa ja vissiin voi vielä pahoin kun ei oo sinnekään hetkeen kuulunu, toivotaan et pian helpottais oksentelu! Kurjaa.. Tiedän kokemuksesta kyllä mitä se on, aiemmissa oon oksentanu ihan hulluna :-(

Synnytyksistä kun ootte jutellu, ni mulla itellä on takana 2006 käynnistetty alatiesynnytys, rv 40+2 tyttö 3220g ja 50cm. 2007 kiireellinen sectio rv33, tyttö oli vakavasti sairastunut parin viikon aikana ja mut roudattiin TAYSiin tutkimuksiin kun kotipaikkakunnalla ei ole tarvittavia resursseja sellasten tapausten hoitoon, oli niin harvinainen sairaus vauvalla. Mitat saatiin 4pv ikäisenä eka kerran, mutta nekin on arviot kun ne otettiin teholla avopöydällä ja kaikenmaailman piuhoja oli vauvan apuna.. 2130 ja 42cm sillon. Nyt on kaikki hyvin kuitenkin :) Kolmonen sit synty melki luomuna, ja käynnistyi itestään päivä ennen käynnistystä :) Neiti oli 53cm ja 3632g rv 41. Toivoisin et voisin neljännenki luomuna synnyttää, mua pelottaa käynnistetty synnytys. Tämän raskauden lääkäri yksityisellä totes tuulimunaksi ja määräs tyhjennykseen mutta jokin sisällä sanoi että ei saa mennä joten odottelin ja uudessa ultrassa todettiin normaali raskaus :)

Tämä on oireiltaan täysin erilainen kun kolmesta tytöstä, elättelen salaa pieniä toiveita pojasta, jos tämä nyt jää viimeiseksi.. :) Kommentoin muiden juttuja vähä virkeämpänä, väkisin vielä pidän silmiä vielä auki vaikka nukun jo melkeen. Tässä kuitenki pieni esittely oli.. Mun laskettu aika on siis 24.9, se voi vielä vaihtua. Ja sairaala SEKS.

RockMama & tiitiäinen 10+3
 
Hei täällä olisi yksi neljättä odottava mamma :)
Mulla on 2005 alatie synnytys, epiduraalin kanssa, poika 3650g 51cm, 2007 alaties. kohdunkaulan puudutteen voimin, poika 3535g 49cm ja 2009 ilokaasun voimin, tyttö 3420g 49cm. Kaikissa on kyllä ollut tuo ilokaasu!
Viimeinen synnytys kivuliain ja pisin 14h, ensimmäinen 12h ja keskimmäinen 4h.
Nyt onkin tilanne ihan erilainen.. eilen tein testin ja sain tietää olevani raskaana ja tänään kävin ultrassa yksityisellä kun piti ituo kierukka olla :) noh kyllä se olikin, mutta jossain kohti tullut pois eli marraskuun puolessa välissä oli hedelmöitys tapahtunut. Onhan tässä ollut oireita kun miettii, mutta jotenkin sitä luotti siihen pieneen vehkeeseen paljon. Mutta närästys sen viimein kertoi ;) eli viikkoja olikin jo 15+2 :) pikkuisen tuntee itsensä tyhmäksi kun on 3 lapsen äiti ja ei tiedosta raskaana olevansa! Turvotusta on ollut mahassa ja aika kovia mahakipuja ! Mutta ajattelin näiden johtuvan muusta kun on se kierukka!

Noh tänään varasin neuvola ajan ja kesiiviikkona sinne sitten varaamaan aikaa rakenne ultraan! Kyllä tämä vauva on yhtä tervetullut kuin nämä muutkin, mutta nyt tarvii tottua siihen ettei olekaan enää alkuraskaus kyseessä .. toisaalra se alkuraskauden odottelu ja jännittääminen jäi väleest kokonaan ! Mutta nyt täytynee haalia vauvalle tavaraa kun kaik oon ehtint hävittämään !

Minulla siis ikää 26, miehellä 32 ja pojat 6 ja 7, typy 4! PHKS synnytyssairaalana mitä vielä eikai mitään ihmeellistä :)
 
Huomenta!

Täällä on ollut ihanan aurinkoinen hiihtolomaviikko :cool: Melkein joka päivä on ollut hyvä sää, ja ollaan touhuttu lasten kanssa paljon ulkona. Tänä aamuna on pakkasta -17C, toissa päivänä vielä oli plussan puolella.

Sullahan on pitkään pysynyt hemppa hyvänä, unikettu. Mä jouduin aloittamaan rautatabut jo viime viikolla, eikä tosiaan vatsa tykkää yhtään :x

Hiihdosta: mä pidin tasamaalla hiihtoa tosi turvallisena liikuntamuotona, ja kävin helmikuun alussa testailemassa uusia suksia. Otin kunnon lennot kovasta vauhdista, luisti vähän turhankin hyvin. Hetken aikaa pelotti, että istukka alkaa vuotaa, mutta onneksi ei käynyt kuinkaan. Aiemmissa raskauksissa olen hiihtänyt paljonkin, mutta nyt en uskalla ottaa tuon etisen kanssa uutta riskiä. Vähän harmittaa, kun en uskalla edes kävellen lähteä kiertämään samaa reittiä, menee metsässä ja järven jäällä, ja siellä on aivan upeaa talvella :heart: Reitillä on pituutta ainakin 6km ja tällä hetkellä 2km on maksimi, mikä saattaa mennä ilman supistuksia. Ensi talvena sitten siitäkin edestä! :)

Ihanaa Orchid, että sait sydänäänet kuuluviin :)

Losalle tsemppiä, jos vielä vaivaa pahoinvoinnit :/

Olipa hyvä, että sun keskimmäisen lapsen sairaus huomattiin ajoissa, RockMama. Ja ihanaa, että kaikki on nyt hyvin, hurjasta alusta huolimatta :)

Sullahan on jännä tilanne, jaanino! Mä olen miettinyt tulevaa ehkäisyä, kun ei ehkäisypillerit oikein käy. Kierukkaa tyrkytetään paljon neuvolassa, mutta olen just miettinyt, että entä jos se pettää ja huomaa vasta ties milloin, että on raskaana... Varmasti aika hassua harpata suoraan rakenneultran odotteluun! Plussauksen jälkeen siihen tuntuu yleensä olevan pieni ikuisuus.

Cherrie_ 27+1
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Oi miten paljon tekstiä, ihanaa :)

Kääkkis toivottelen selkeämpiä ultranäkymiä alkavalle viikolle :heart:

Cherrie mulla oli istukka kyllä etuseinämässä. Vuotoja oli melkein jatkuvasti alusta alkaen viikolle 16 asti ja sen jälkeen aina jos jotain suurempaa rasitusta tein. Saikulle jäin 2kk ennen laskettua aikaa. Mulla oli koko raskauden ajan myös hematooma, että tiedä sitten kumpi siellä vuoteli. Muutamia (lue useasti) tuli käytyä tarkistuskeikalla sairaalassa.
Toivotaan, että istukka sieltä nousee sinullakin =)

Ponnistusvaiheesta verrattuna vauvan kokoon...
Esikoisen ponnistus meni ihan metsään kun laittovat epiduraalin sillain, että en tuntenut yhtään mihin ponnistin ja sitä kestikin sitten yli tunti jonka jälkeen imukuppiavustus.
Toka oli pienempi, mutta tuli täydellisessä avotarjonnassa ja piru, että teki kipeetä onneks ei kestäny kauaa.
Kolmas pienin ja rt, kirjaimellisesti tipahti sängylle :) en kerennyt oikein ponnistaa.

Tervetuloa RockMama ja jaanino RockMaman kokemuksia oonkin lukenu tuolta syyskuisista, en vaan oo ite sinne vielä uskaltanut ilmoittautua.
Ihanaa, että keskimmäisen tila huomattiin ajoissa ja hän voi nykyään hyvin.
Jaaninolla onkin sitten lyhyt odotus tiedossa =) ihanaa kyllä olis hyppiä tän alkuraskauden epävarmuuden tieltä.

Pahan ilman linnulle jaksamisia ja paljon lepoa :hug:

ON valtava maha näille viikoille :O kyllä oli vanhemmilla käydessä tänään piilotteleminen jo. Aamulla sen kymmenen asukokonaisuutta piti kokeilla kun mikään ei peittäny tarpeeks hyvin. Tämä kun on vielä suuri salaisuus, tasan 4 ihmistä tietää tästä salamatkustajasta. Minä, mies, sisko ja yks kaveri. Muiden annetaan itse huomata :kieh: muut raskaudet oon äidille paljastanu jo rv7 viimeistään tai on itse kysynyt, mutta nyt aion pitää tiedon itelläni. Tiedän, ettei tuu ilahtumaan uutisesta, mutta tottuu kuitenkin asiaan nopeasti.

Np-ultra aikaa odottelen jo kuumeisesti kun pitäs saada toisille muksuille hoitaja ja noita ehdokkaita on tasan yksi. PELOTTAA ihan sikana niinkuin muissakin odotuksissa. Me osallistutaan seuloihin jo ihan oman mielenrauhan voksi. Olen yhden kerran jo np-ultrassa saanut huonoja uutisia ja vaikka tutkitut kromosomit oli puhtaat silti jouduimme kohtaamaan sen maailman kamalimman asian. Onneks kävin turvotuksen takia yksityisellä ja asiaa sai sulatella ja pikkuista ultrattiin useaan otteeseen rv14-23. Olis ollu kauheeta jos sen olis saanu sitten tietää vasta rk-ultrassa joka mulla oli vasta rv23 olis ollu 5 päivää aikaa sisäistää vamman vakavuus/elinkelvottomuus ja hakea päätös ja... No mutta tää on vaan mun kokemus, ja en varmaan itsekään menisi seuloihin ilman tuota "kärähdystä".

Tää on eka raskaus ku mulle on tullu näppyjä... voiskohan varoisesti hiljaa itsekseen miettiä tyttöoloa... toisaalta taas oon niin varma, että viides poika on masussa kasvamassa. Toisissa raskauksissa oon jo näillä viikoilla "tiennyt" kumpi on tulossa, mutta nyt ei oo oikein mitään oloa...
Noo sen näkee sitten kun syntyy, tätä en halua tietää etukäteen. Esikoista en tiennyt, enkelin tiesin, kakkosen lääkäri möläytti, kolmosen näin kun rk-ultrassa anturi osu heti jalkoväliin :LOL: mä vaikka pidän silmät kiinni ultrassa niin ettei paljastu, mä haluan sen esikoisen jännityksen tähän synnytykseen mukaan :rolleyes:

Romaania kirjoittava Orcid ja Taotao 10+2 :heart: JO mihin tää aika menee :D
 
Aamu alkoi ihanasti :heart: hiljaa kun sängyllä makoilin niin pienen pieniä pulahduksia ja hipsutuksia tuntui alamassussa, juuri samassa paikassa mistä sydänääniä eilen illalla kuunneltiin miehen kanssa :heart: ja kyllä ne jo viidennen kerran tunnistin pieniksi tönimisiksi :heart:
Mä oon aina tuntenu ne pienimmätkin hipsasut, viimeksi 10+6. Esikostakin 12+3.
 
Anoppi eilen hieman nauroi miun lihomiselle ;) kyseli jo tossa kk sitten että onko unohtunu kertoa jtn ja mä sitte että ei kun mä oon vaan hyvin syönt ja mul oli ollut just sillo maha äärettömän kipiä niin luulin että johtuu siitä! Noh nyt voi kertoa suoraan kaikille keskenmenon riski on kjitenkin jo nii kö ohitettu..

Tytär oli aivan innoissaan kun kerrottiin lapsille :) kyllä siitä ensi shokista alkaa pääsemään jo eroonjanyt aivot käy taaskuinodottavalla äidillä :D Eli ylikierroksilla !

Jaaninon voi lisätä listaan, eli 26v, Phks, la 22.8
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Täällä on alkanut oikein kunnon etominen :x Kahvinjuonti jäi jo viikonloppuna pois, vettä en voi maistaakaan. Ylös ei onneksi mikään ole vielä tullut, mutta etova olo on aalloittain aamusta iltaan. Jatkuvasti saisi syödä jotain. Olen juonut nyt maitoa ja jääteejuomaa, ne maistuvat hyvin :) Viinirypäleet on myös nyt kova juttu :D Lähden äitini kanssa lauantaina katsomaan mun veljeä ja veljenpoikaa, saadaan istua aika kiva matka bussissa, toivottavasti en oksenna. Paljon vaan kaikkea naposteltavaa mukaan :)

Harjoitussupistukset on myös alkaneet jo kiusata : / Eilen aamulla alkoivat, tänään ei ole niinkään vaivanneet kun ollut vähän rauhallisempi meno. Kieltääköhän lääkäri multa jumpat kokonaan nyt : / ? Hajoo kyllä pää jos en saa enää zumbata :( Huomenna sen sitten tietää, samoin näkee sen katkaravun joka tämän yökkimisen aiheuttaa :heart: Nyt tiedän varmasti, että vauva on matkassa :) Ei tälläinen kestokrapula muustakaan voi johtua.

kääkkis ja sisu 7+1
 
Moikka,
Uskaltaisinkohan jo mukaan.. Täällä vielä tuskaillaan viivojen vahvistumisen kanssa, että vahvistuuko vaiko eikö.. Ensimmäinen plussatesti tehty viime perjantaina kp 29/28 ja sen jälkeen tasaisesti hailakkaa plussaa.
Siis coffeeBreak
Ennestään minulla tyttö&poika -07 ja poika -09. Ikää 33. LA olis laskurin mukaan 8.11. JS synnytyssairaala jos sinne asti päästään


Väsymystä, palelua ja rintojen arkuutta löytyy, muita oireita ei juurikaan vielä. Toivon todella että tämä raskaus menisi hyvin, kumpaakin edellistä synnytystä edelsi keskenmeno.

Kääkkiksen kanssa ollaankin neljättä kuumeilevista tuttuja :) Ja orchidkin ehti hetken olla samaan aikaan siellä. Tsemppiä kääkkis ultraan, ihanaa kun saat nähdä pikkuisen! Ajattelin itsekin mennä alkuraskauden ultraan, kun kovasti haluttaa tietää onko tuolla joku... Digitestinkin ostin vielä, milloinhan se kannattaisi tehdä?

Tervehdys :wave: kaikille muillekin odottajille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Hei tahdon kans mukaan tänne :wave:
Oon tuola syyskuisissa, mutta tänne mukaan neljättä odottavien joukkoon tekee mieli!! :D
Ja muutama tuttu mullakin vauvakuume puolelta ;) terve taas!! :D

Eli täs vähän mun tietoja: Delila 29v,LA 16.9,pojat -05,-07 ja -09

Nyt mennään 12+1 viikolla ja ekassa neuvolassa ultralla näkyi elämää masus ja syke :heart: tietysti oon stressaavaa tyyppiä ja pelko jyystää välillä meneekö kaikki hyvin, mut oon yrittänyt ottaa rennosti. Ja näitä oireita, kun on vaikka millä mitalla ollut viimeset 2kk:tta :kieh: Oksentaa ei oo tarvinu/joutunu, mutta ällötystä on ollut ihan hirveesti. Välillä oli muutama päivä ettei ollut, mut TAAS on...ihan kamalaa. ÄLLÖTTÄÄ ja väsyttää kamalasti. Lisäksi ärsyttävä vaiva palelu, oon ihan jäässä varsinkin iltasin. Ei huvita ulkoilla, kun KYLMÄ eikä oikeen jaksakkaan, kun aina väsyttää. En tiedä johtuuko tää siitä, että ikää nyt enempi, kun edellisissä raskauksissa vai mitä tää on? Mulla kun aiemmat raskaudet ollut aika vaivattomia.

Voimia kaikille odotukseen!! Täälä onkin kivasti eri viikoilla odottajia =) Palaan taas, kun oon saanut nukkua... nyt kutsuu sänky takaisin |O
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Lämpimästi tervetuloa uudet nelosen odottajat ja tsemppiä alkuraskauden vaivoihin:heart:. Ja onnea matkaan=).

(.) olo on ollut aika raskautettu, jalat ovat väsyneet/kipeät ja väsyttää muutenkin mutta muuten ei ole valittamista olossa. Kun vaan jaksais jotain tehdäkin, edes perusjutut joita koti ja lapset vaatii päivittäin. Ylimääräiseen ei ole nyt ollut energiaa. Ajatukset alkaa pikkuhiljaa kiertymään tulevaan synnytykseen ja uuteen pieneen tyttöön:heart:.

Hyviä vointeja kaikille!

unikettu ja tyttö 31+6(?):heart:
 
Tervetuloa uusille! =)

Alannalle onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta! :heart:

Ihan pikaisesti tulin neuvolalääkärikuulumiset laittamaan (tai kopsasin tuolta huhtikuisista :ashamed:). Tulen sit paremmalla ajalla perehtymään enempi teidän juttuihin. =)

Eka ne mitat.

rv 34+2
painon muutos/viikko +525 (nyt oli farkut jalassa, kun viimeksi olin ohuissa housuissa )
turvotus -
rr 133/75
pissa puhdas
hb 124
sf 31
tarjonta rt
syke 150
liikkeet ++
kohdunsuu pehmentynyt ja kanavaa jäljellä 2cm

Kohdunsuun tilanne on siis sama, kun viikolla 26+2. Ei sanonut mitään auki olosta eikä edes merkannut sitä korttiin, mutta kai se sit kiinni on. Sf mitta oli siis pienempi, kun kaksi viikkoa sitten neuvolantädin mittaamana. Nyt olis keskikäyrällä, mutta mun mielestä ei mitannut sitä oikeesta kohdasta. Mitään ei sanonut myöskään vauvan koosta eikä laskeutumisesta. No, onneksi on parin viikon päästä se synnytystapa-arvio. Ehkä sit olen viisaampi.

Meidän taaperoisellakin oli 1,5v neuvolalääkäri. Painoa on tullut hälle vähänlaisesti, kun oli nyt 9,3kg ja pituus 80,5cm. Vauvahan menee pian kasvussa ohi meidän taaperoisesta. Taapero näytti hienosti omaa tahtoaan tappelemalla meidän keskimmäisen neidin kanssa kynistä.

Eilen illalla tuli jonkun aikaa supistuksia. Ne oli erilaisia, kun harkkarit, mutta ei mitenkään kipeitä vielä. Kohtu alkaa valmistautumaan tulevaan koitokseen. Mä olen myös toooosi malttamaton. Ei jaksais tätä raskasta olotilaa ja sitä, että ei jaksa mitään. Mä haluan keventyä ja haluan vauvan halittavaksi ja ihasteltavaksi. Muutama viikko enää, jaksaa jaksaa....

Natte ja Tinja 34+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa coffeeBreak ja Delila :wave: Tervetuloa coffeeBreak odottajiin :flower:

Eilen kävin siellä neuvolalääkärillä ja hän ultrasi alakautta: syke näkyi ja alkio vastasi mitan mukaan viikkoja 7+0 :heart: Jos tuo pitää paikkansa, niin LA olisi 23.10, päivää ennen syntymäpäivääni :D En kuitenkaan muuta laskettua-aikaa vielä, pidän tuon 21.10 np-ultraan saakka :) Sokeria löytyi taas virtsasta :( Täytyy mennä sokerirasitukseen jo rv 12-14, toivottavasti on hyvät arvot, ettei tarvitse alkaa niin aikaisin jo mittailemaan.

Aikamoista etomista on täällä joka päivä, onneksi ei ole tarvinnut oksentaa kyllä vieläkään :xmas: Hirveä nälkä olisi jatkuvasti, tekee mieli kaikkea tuoretta ja ihan kotiruokaa :p Harjoitussupistuksetkin ovat jo alkaneet, mutta lääkäri ei pitänyt niitä mitenkään hälyyttävinä, koska raskaudet ovat menneet aina yli LA:n. Omien tuntemusten mukaan ilmeisesti mennään :) Aika vetämätön olo on varsinkin iltaa kohden, ei oikein kiinnostaisi mikään täälläkään : / Haluaisin mennä jonnekin pimeään ja viileeseen makaamaan+ mussuttamaan viinirypäleitä :LOL:

kääkkis ja sisu 7+3
 
Huomenta kaikille, ja mukavaa alkavaa viikonloppua!

Orchid, mun masu on erottunut tässä raskaudessa tosi aikaisilta viikoilta. Kummityttö oli bongannut n. kk plussatestin jälkeen, että taitaa tädille olla vauva tulossa :) 10+ viikoilla erotti jo puolitututkin... Oli ihan kauhea alavatsan turvotus alussa. Sitten turvotus yhtäkkiä hävisi, ja tuntui, että koko masu hupeni olemattomiin. Nyt on ihan kauhean kokoinen, masunympärys on senttiä vaille sama, kun mitä kuopusta odottaessa oli rv 37 :O

Onnea alanna poikalupauksesta :)

Ihanaa, että kääkkiksellä näkyi pieni sykkivä sydän ultrassa :heart:

Jaksuja viimeisille viikoille unikettu ja Natte :)

Tervetuloa mukaan coffeeBreak ja Delila!

Cherrie_ 28+0
 
Täälä taas, koitan "perehtyä" tähän pinoon :D hieman taas väsyttää, mutta viikonloppu vapaata, sen avulla jaksaa ;)

kääkkis sulle ihana synttärilahja tulossa, ties vaikka samalle päivää syntyis :) onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

jaanino Aika hauska tilanne :) hurjaa, miten kierukkakin voi lähteä irti ettei tunne. Olikos sulla kupari vai hormooni, jos saa udella? :) mulla oli hormoonikierukka ja se palveli uskollisesti, kunnes poistatin sen. Mut oon kyllä kuullut, että se voi lähtee itestään pois. Meillä muuten saman ikäiset lapset :D

Jännä lukea mm. natte ja unikettu teidän kuulumisia, kun viikkoja jo noin paljon :D oih että noita aikoja... vaikea taas kuvitella, että edessä päin. Voimia teille viimeisille viikoille. Ja kaikille muillekkin toki voimia =) täytyy vähän selailla taaksepäin ketjua niin näkee ketä vielä yhdessä koossa ja etusivulla oli synnyttäneitäkin :heart: On se aina yhtä ihanaa!!!!!

Mulle ei mitään uutta kuulu. Maha on kuin ilmapallo aina näin iltaisin! Hirveä turvotus, alkaa heti kylkiluiden alapuolelta....aivan täys ja ähky olo, vaikka normaalisti oon syönyt. Kerään kai ilmaa hirveät määrät ja olo tukala. Tuntuu ihan siltä, ku olis jo 30+ viikkoja....kamalaa, jos tää ei hellitä miten voin hengittää, kun maha kasvaa? : /
Kahvi on mullakin jäänyt pois. Töissä juon ihan vähän kupin pohjalla, ettei pääse kukaan ihmettelemään, mut kotona en keitä ollenkaan. Ällötystä vaihtelevasti....ei aamusin, mut illalla oon saanut aina mennä nukkuun oksettavan olo kera. Tämmöistä vain.....yritän silti nauttia ja malttamattomana odotan ens viikon lääkärineuvolaa, jossa kuunnellaan sydänääniä :D Toivon niin, että kaikki kunnossa!!!

Delila 12+4
 
Delila katoin samaa et meil on samanikäset ipanat erotuksella et mun 09 on typy :) juu siis hormoni kierukka oli ja kylöä sitä on täällä ihmetelty että miten moinen on mahdollista.

Mä kävin torstaina neuvolassa ja hempparit oli 108 muuten ihan on. Verinokeita nappas. Seuraavaks onkin sit se rakenne ultra 9.4 . Me kyllä kysytään kumpi sieltä on tulossa, vaikka mulla olis aika selvä tyttö olo, mutta halutaan tietää silti.
Tänään o pääyä särkeny kovasti, närästystä en laske kun se on koko aikasta. Muuten ihan jees maha tuntuu kasvavan hurjaa vauhtia kunnon kumpu jo :D

Voimia immeiset jotka kamppailette loppuraskauden kansa ja onnea teille jotka olette aivan alusa :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82

Yhteistyössä