<3 Neljättä odottavat talvella 2013 <3

kääkkikselle voimia pahoinvointiin :hug: en osaa neuvoa mikä auttais. Toivottavasti helpottaa pian ;) mullahan oli kans iltaan kohdistuvaa ällötystä, mut ei noin pahana, koska en oksentaa joutunu enkä meinannut, mut ällötti kovasti ja joka ilta. Samoin mulla et hedelmät maistuis...nyt maistuu jo muutkin. Toivotaan ettei koko raskausaika mene saman kaavan mukaan kun alku ;) oon aina miettinyt miten ihmees ne jaksaa joilla pahoinvointia paljon ja esim. läpi raskauden .

Coffeebreak voi ei, että kaksi niitä oli siellä :'( no onneksi toinen vielä matkassa :heart: Joo no, jos meillä mieheltä kysyittäis, niin viimenenhän tämä raskaus/vauva olis meillekki :LOL: mut ehkä voi yrittää inttää vastaan...niinku tämänkin kanssa....mies oli pitkään mieltä, että kolme riittää :( joten en luovuta, ennenku pakko uskoa et on varma :D

Orchid x2 oi sä jo tunnet liikkeitä :heart: toivottavasti pikkuinen vilkastuu mahassa ja kun kasvaa, niin ei enään piileskelläkkään istukan takana ;)

Voi kyllä sitä jo odottaa kans liikkeitä...yritän aina kuulostella illallakin,kun meen maata, mutta en kyllä erota mitään. Jotain hipaisuja tuntuu, mut ajattelen vaatteiden kutittavan, niin ei oo sellasia mitä uskon olevan :D ja haamupotkuja mulla on.....suoli potkii ja maha kurnii joskus niin, et tuntuu kuin potku tulis :p

On muuten helpottunut olo, kun sain töissä kerrottua pomolle =) sydän hakkas tuhatta ja sataa, kun asian ilmaisin, mutta huh nyt se on tehty ja mielikin on hyvä. Ihana odottaa kesää ja lomaa....ja sitten mammalomaa! Kun kaikki vaan menee hyvin loppuun asti :heart: meillä kaikilla ;)

Delila 14+2
 
Orchid, tosi lohdullista kuulla että vuodosta ja toisen menehtymisestä huolimatta raskaus päättyi onnellisesti :) Ja todella paljon tsemppiä ultraan!! Mielellään kuulen miltä siellä näyttää :) toivottavasti kaikki on oikein hyvin.

Ite oon joka toinen sekunti varma että no kyllähän mä tämän toisen saan pitää ja joka toinen panikoin että ei se varmaan selviä.. voi argh.
Mulla nuo esikoiset on kaksoset, ja se raskausaika oli kyllä tosi rankka, sekä henkisesti että fyysisesti. Sitä edelsi keskenmeno ja nyt sitten sain pelätä tuplasti, koska en halunnut tietenkään kumpaakaan menettää. Paikat alkoi aukeamaan jo puolivälissä raskautta ja jouduin vuodelepoon vko 24 aina vkolle 33 asti jolloin lapset sitten syntyi. Säännölliset supistukset alkoi pariin otteeseen jo aikaisemin mutta ne saatiin lääkkeillä loppumaan.

Onneksi ollaan ensi viikko lomalla, jos se aika kuluisi jotenkin nopsempaa kun seuraava ultra on sitten heti pääsiäisen jälkeen.

Kääkkis, tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! Niitä rannekkeita on moni kehunut, itsellä ei kokemusta. Toivottavasti ei ainakaan kestä enää kovin kauaa sinulla tuo pahoinvointi.
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
coffeeBreak pahoittelut menetyksestä:( ja onnittelut että toinen pieni siellä kasvaa:heart:. On varmaan rankkaa miettiä ja pelätä toisenkin menettämistä mutta jospa siellä olisi tosi sisukas tyyppi nyt kasvamassa=).

Kääkkikselle paljon jaksamista pahoinvointiin:hug:.

Delila meillä mies sanoi jo toisen jälkeen että eiköhän lapset ollut tässä mutta kaksi olen saanut puhuttua vielä lisäksi. Eilen kävin lääkärissä sterilisaatiolähetteen takia:(. Rankka päätös mulle mutta kun takana tämän lapsen jälkeen 4 sektiota niin kai se on järkevin päätös. Aion vielä keskustella ylilääkärin kanssa asiasta kun mulla on synnytystapa-arvio 2 viikon päästä.

(.)=) tänään on energisempi ja kivuttomampi päivä kuin aikoihin. Mulla tosiaan pukkas todella kipeät peräpukamat joiden takia olen melkein itkua vääntänyt mutta tänään, ainakin tässä vaiheessa päivää, tuntuu vähän paremmalta. Kipeät on mutta ei sellaista tuskaa kuin pari viime päivää. Eilen tosiaan kävin lääkärissä ja hemiskin oli noussut 111->128:). Olen kyllä huomannut että olen ollut pirteämpi aamuisin enkä ole kömpinyt takaisin sänkyyn kun esikoinen on lähtenyt kouluun. Painoa oli tullut 140grammaa per viikko ja olen ihan tyytyväinen, tietty ei väliksi vaikka ei olis tullut ollenkaan..
2 viikon päästä on sitten se synnytystapa-arvio ja samalla katsotaan sokereidenkin vuoksi lapsen kokoa. En malttais odottaa=). Vatsa tuntuu valtavalta ja kasvaakin reilusti ylimmän käyrän yläpuolella. Tuskin tälläkään kertaa siis ihan pikkuista vauvaa tulee. Olisi tehnyt mieli pyytää lääkäriä katsomaan kohdunsuun tilanne mutta kyllä mä jaksan sitten odotella sinne arvioon. Joitakin kipeitä supistuksia on nyt ilmaantunut mutta yllättävän vähän ollut kuitenkin, vain muutama koko raskausaikana.
Ensi viikolla mulla vaihtuu sitten sairasloma äitiyslomaan ja sitten ajattelin alkaa viimeistään laittamaan vauvalle paikkoja kuntoon. Lipaston kävin ostamassa eilen vauvan tarvikkeille=). Uusi auto hankittiin vaikka vanhaankin oltaisiin mahduttu samalla tapaa. Alkoi vanha vaan sanomaan itseään irti ja kokoajan jotain ongelmaa.

Toivottelen kaikille oikein hyvää aurinkoista torstaita=). Voikaahan hyvin ja paksusti=).

unikettu ja tyttö poks 34:heart:
 
unikettu: Missä vaiheessa sulle tehtiin sterilisaatiolähete? Mietin koska olisi hyvä ottaa asia puheeksi ja kenen kanssa, koska aion myös pyytää itselleni sen. Erittäin todennäköisesti mulle tulee se suunniteltu sektio nyt ( takana hätä ja kiireellinen) ja ajattelin että johtimet poikki siinä samalla sitten, ettei tule myöhemmin mieleen, että " vielä yksi". Paikat ei tulisi kestämään ainakaan kovin hyvin ja haluan tehdä jotain muutakin kuin vauvoja loppuelämän :D

coffeeBreak: :hug: menetyksestä :( Toivottavasti toinen pysyy hyvin matkassa :heart:

Eilen oli neuvola, sydänäänet kuuluivat :heart: En olisi ikinä uskonut, että näin aikaisin, mutta ei niitä tarvinnut hirmu pitkään edes etsiä :) Tänään on ollut parempi päivä, sain kyllä nukuttuakin todella hyvin pitkästä aikaa. Toivottavasti ilta on myös parempi. Nyt mulla on kyllä selkeästi nälkä, mutta yhäkään en pysty juomaan.

kääkkis ja sisu 9+3 ( 9+1 )
 
Np-ultra takana ja kaikki oli hienosti :heart: Yksi viikkoja vastaava aktiivinen sikiö löytyi. Turvotusta 1,1mm ja kaikki mitä näkyi oli OK :heart: Sukupuolesta kätilö ei sanonut varmuutta mutta veikkaus saatiin :D rakenneultrassa varmistunee. Nyt saatiin virallinen laskettuaikakin 25.9.

Toisesta alusta/pussista ei näkynyt enää mitään. On itsekseen sulanut pois eikä ole tällä kertaa hematoomaakaan synnyttänyt.

Ja se istukka tosiaan on tuossa edessä ja todella korkeella, eli oikein oon sen itse diagnosoinut :D

Seulontatuloksetkin saatiin ylimääräisenä palveluksena puhelimitse tänään iltapäivällä. Ei kohonnutta riskiä downiin eikä 18-tris.

Nyt odotellaan rakenneultraa kun siellä vasta ne aivot voi varmuudella tutkia. Mutta hyvältä näyttää toistaiseksi =)

Kääkkis onnittelut sydänäänistä :heart:

Unikettu ja muutkin millä autolla ajelette. Meilläkin auton vaihto edessä ja vaihtoehdot tuntuu jotenkin minimaalisilta :|

Ultran jälkeen onkin töpsyjä sadellut ihan kiitettävästi. Ehkä mä sterrasin ultraa niin paljon, että pikkunenkin sen vaistos... ultrassa ainakin toisella oli vauhti päällä :rolleyes:

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille, meillä juhlitaan tänä viikonloppuna mummon synttäreitä sinne pitäis vielä kakku taikoa. Saa nähdä saanko kerrottua jos ei huomaa...

Orchid ja Taotao 13+0 :heart:
 
Huomenta!

Mulla oli keskiviikkona neuvola, kaikki oli ihan ok. Hemppa ei ole lähtenyt nousuun, tuplattiin rauta-annos. Vauva oli taas poikittain masussa, on oikeastaan koko ajan. Välillä käy perätilassa ja ehkä on ollut pari kertaa jalat ylös päinkin pienen hetken... Mutta suurimman osan aikaa on poikittain. Pääsiäisen jälkeen on kontrolliultra, saas nähdä mikä on istukan tilanne. Joinakin päivinä meinaa olla vähän piinallista odotella...

Pahoinvointiin auttoi mulla pitkin päivää juominen. Ihan pieninä hörppyinä tosi tiheään, mulla oli vesilasi koko ajan vieressä. Sitten teki mieli kaikkea suolaista, joku suolakalakeksien popsiminen auttoi hetkellisesti. Ja hedelmiä munkin olisi tehnyt mieli, olen vaan allerginen melkein kaikille. Mulla ei tosin kovin paha pahoinvointi ollut, iltaa kohti pahenevaa ellotusta... Toivottavasti kääkkiksen pahoinvointi helpottaa pian!

Onnittelut coffeeBreak pikkuisesta sykkeestä :heart: ja pahoittelut toisen menettämisestä. Pahoittelut myös Orchidille! Mulla jäi silloin viestistä puuttumaan, kun kerroit edellisiä ultrakuulumisia.

Ihanaa, että kääkkiksellä kuului jo sydänäänet neuvolassa! :)

Orchidille onnittelut hyvistä np-ultrakuulumisista ja seulatuloksista :heart:

Kuinkas Pahan ilman lintu voi? Alkaako olla jo käynnistysaika käsillä...? Vauvauutisia odotellessa :D

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!

Cherrie_ 30+1
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
orchidille pahoittelut myös, mukava kuulla kuitenkin positiivisista np-ultrauutisista.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville,itsekin ykä toisinaan vielä tulee käymään.

Omaan napaan ei uutta,ma on neuvolakäynti jossa varataan kontrolliaika ultraan.

Supistelut vähentyneet, mutta hengästyttää/ahistaa kovasti pienikin rasitus.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille

Tinde84 ja äijän käppyrä
 
Heips,
Tänne huonoja uutisia. Perjantaina alkoi voimakas vuoto ja kivut, uskon että ulos tuli molemmat alut :(

Täytynee siirtyä takaisin kuumeilupuolelle. Toivottavasti pääsen pian takaisin...

Tsemppiä itse kullekin odotusaikaan!
 
Voi coffeeBreak:'(. Pahoitteluni. Yhdyn Orchidin kirjoitukseen ja vielä on varmaan pieni toivo että toinen alku siellä kuitenkin sinnittelee:hug:. Jaksamista sinulle:hug:.

Kääkkis, onnittelut sinulla hyvistä neuvolakuulumisista ja sydänäänistä:heart:.
Mainitsin sterilisaatiosta neuvolassa ja varattiin sitten aika lääkärille joka sen viimeksi kirjoitti. Se ei ollutkaan ihan yksinkertainen paperi vaan olisi ollut suotavaa että puolisi olisi ollut mukana ja sitten piti selitellä että miksi ei ole. No ei siinä sen kummempia kun että mieheni on päivätöissä eikä koskaan pääse neuvolakäynteihin mukaan. Sitten piti omin sanoin selittää miksi haluaa toimenpiteen ja lääkäri arvioi ymmärränkö asian merkityksen ja olenko psyykkisesti terve ym ym. Ymmärtääkseni kolme kohtaa piti täyttyä ja miulla tuli just kolme täyteen, jo kolme lasta ja ikää yli 30 vuotta. En muista mikä se kolmas kohta oli joka mulla täyttyi.
Multa neuvolassa kyllä kysyttiin jo kolmannen raskauden kohdalla että miten oletko miettinyt toimenpidettä sektion yhteydessä mutta olisin halunnut että sektiossa voitaisiin arvioida kohdun kunto ja jos ei saa enää lapsia tehdä niin sitten sterilisaatio mutta eihän se niin onnistunut vaan olisi pitänyt aiemmin asia jo laittaa vireille. Sanot tosiaan vaan neuvolassa tai lääkärikäynnillä asiasta.
Miksi sulla on takana hätä ja kiireellinen? Olet ehkä jo kertonutkin..

Orchid meillä ajellaan mitsubishi pajerolla eli maasturilla mennään. Aikaisempi auto oli samanlainen ja seitsemänpaikkainen sekin kuten tämä uusikin mutta alkoi vanha tosiaan hajoamaan käsiin. Eipä tuossakaan liikoja tiloja ole kun on iso koira lisäksi ja johonkin pitäis vaunutkin tunkea. Halusin itse ehdottomasti maasturin kun käydään paljon mökillä ja olen tykästynyt isolla autolla ajamiseen. Tila-auton olisi saanut kyllä samalla rahalla ja uudemman. Meillä on onneksi vanhat vaunut jotka jäävät mökille pysyvästi ja isovanhemmilla jätän kaupunkirattaat joissa tyttö voi sitten kesällä nukkua niin ei paikkoihin joissa käydään useimmiten tarvitse ottaa vaunuja mukaan.

unikettu ja tyttö 34+3:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
coffeeBreak :hug: todella itku :'( ei noihin tapahtumiin löydä mitään lohdutuksen sanoja. Kamalaa!

Tänne ei mitään uutta. Aina niin kamalaa, kun huomaa ikäviä uutisia :'( ajatus jotenkin pysähtyy eikä järki juokse.

Tänään 15+0 :heart:
 
coffeeBreak: :hug: :( Mä niin toivon, että se toinen olisi vielä siellä kuitenkin : / Voimia :hug:

unikettu: Kiitos paljon :) Kysäisen varmaan asiasta jo np-ultrassa 10.4, kun se on seuraava käyntini. 2 viikon päästä siitä on neuvola. Esikoinen meni hätäsektioon sydänäänten laskun vuoksi, napanuora oli kaulan ympärillä ja vauva oli kuristumassa samalla kun laskeutui :( Melkein päästiin loppuun saakka, 8 cm oli paikat auki kun kiidätettiin leikkaukseen. Kolmonen oli se kiireellinen: nopeasti edennyt synnytys loppui kuin seinään, vauva ei laskeutunut, vaikka paikat täysin auki. Syy oli suuri koko ja avotarjonta. Se oli tässä toisessa mukavampaa, että olin itse hereillä ja kuulin hänen syntymänsä :) Ei tuo kakkosenkaan synnytys nappiin mennyt, hänelläkin sydänäänet lähtivät loppuvaiheessa laskemaan, että imukuppia piti käyttää, ei kovin paljon mutta kuitenkin. Mulle varmaan se suunniteltu sektio on turvallisin vaihtoehto näiden kokemusten jälkeen.

Nyt tuntuu, että pahoinvointi vähän hellittäisi. Iltaisinkin alkaa olemaan jo ihan siedettävä olo, kunhan syön kunnolla. Yhä on kyllä pulmana, mitä juon, kun ei mikään oikein maistu : /

kääkkis ja sisu 10+0 ( 9+5 )
 
Pahoittelut coffeeBreak menetyksestä! Todella surullista. :hug:

Hyvä, että kääkkiksen pahoinvointi on alkanut hellittämään. :)



Me ostettiin vähän aikaa sitten Toyota Verso. Ollaan oltu ainakin tähän mennessä tyytyväisiä. Hyvä auto ja hyvin mahdutaan kaikki sitten, kun vauva syntyy.

Sterilisaatio muakin on mietityttänyt, kun erittäin suurella todennäköisyydellä tämä on meidän viimeinen vauva. En osaa ajatella, että haluaisin enää viidettä. Neljässä on ihan varmasti riittävästi hommaa. Silti jotenkin ei vielä ihan uskalla, kun se on niin lopullista ja mä en ole vielä täyttänyt 30. On siis periaatteessa niin paljon lapsentekoikää jäljellä, että sterilisaatio tuntuis liian suurelta ratkasulta, kun eihän sitä yhtään tiedä, jos mieli muuttuu tässä 10 vuoden aikana. Taidan kokeilla kierukkaa synnytyksen jälkeen.

Mulla oli viime viikolla se synnytystapa-arvio ison sf-mitan vuoksi. Ei ole isoa vauvaa tulossa. Painoarvio rv 36+0 oli 2,7 kg. Vauva kasvaa siinä hitusen keskikäyrän alapuolella. Kaikki oli muutenkin vauvalla hyvin. Pää alaspäin oli. Vähän oli vielä liikuteltavissa.

Maanantaina oli neuvola ja vauva säikäytti siellä korkeilla sykkeillä. Sykkeet oli 178-200 vaikka vauva oli aika rauhallinen. Kävin sit odotustilassa odottamassa, kun yksi asiakas kävi välissä ja kuunneltiin uudestaan ja syke oli sit 160. Aika korkea silti, mutta terkka oli tyytyväinen. Jos olis pysynyt korkeena, olisin joutunut siltä istumalta lähtemään käyrille. Hyvä, että laski, niin ei tarvinnut lähteä ja enempää panikoitua.

Eilen ja tänään on ollut vähän menkkatuntemuksia alavatsalla ja aamulla tuli kauheesti jotain limaa. Jänskää! :D

Natte ja Tinja 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Vieläkö sopii sekaan?

Olen 33vee kolmen pojan (12/05, 02/08 ja 08/11) äippä, ja nyt odotellaan tytärtä saapuvaksi heinäkuussa. Asustellaan Pirkanmaalla pienellä paikkakunnalla. Tämä neljäs oli varsinainen ylläripylläri, olin jo asennoitunut elämään kolmelapsisen perheen äitinä ja ehdin hävittää kaikki vauvanvaatteet ja muut tarvikkeet. Pinnasänky ja hoitopöytä löytyy vielä kuopuksen käytöstä, mutta ihan kaikki muu oli jo hukattuna.. Mies on aina puhunut viidestä lapsesta, mutta mä kyllä ajattelin laitattaa piuhat poikki tämän vauvan jälkeen. Varmasti neljänkin kanssa saadaan aikamme kulumaan erinomaisen hyvin...;)

Raskauden alku oli tosi rankka, oksensin jatkuvasti parin kuukauden ajan. Sellaista ei aikaisemmissa ole ollutkaan, max. 2 kertaa joutunut pyttyä halailemaan ja muuten ollut vain lievää kuvotusta alussa. Samoin tissikivut ja närästys ovat pysyneet tällä kierroksella taka-alalla. Vähän noiden oireiden perusteella salaa ajattelin että olisikos tyttö sitten tällä kertaa masussa, mutta en meinannut rakenneultrassa uskoa kun kätilö sanoi ettei täältä kyllä mitään pojan vehkeitä löydy... Ja sitten piti ihan heti mennä mekko-ostoksille....:heart: Nyt on kavereilta saatu niin paljon kaikkia pieniä pinkkejä ihanuuksia, että toivottavasti tulokas tosiaan on sitten tyttö. Tai joutuu poikaparka pinkeissä rimpsuissa ja röyhelöissä ensimmäisen vuotensa kuljeskelemaan...


Coffeebreakille pahoittelut täältäkin :hug:

Autoista olitte jutelleet. Me ostettiin viime syksynä Toyotan Prius+, kun kyllästyttiin takapenkin jatkuvaan nahinaan. Eli ainakaan autoa ei tarvitse vaihtaa tämän takia... Ollaan oltu tosi tyytyväisiä tuohon hankintaan, vakuutusmaksut+verot on vähän edullisemmat kun kyseessä on hybridi + bensaa kuluu huomattavasti vähemmän kun osa ajeluista tehdään sähköllä. Eli selvää säästöä..

Yritän päästä juttuihin mukaan tässä pikkuhiljaa....

Ja tosiaan jos sekaan sopii, niin listaan saa päivittää:
Ruttu /18.7. /33 /P05, P08, P11 /tyttölupaus /TAYS

Ruttu ja Hilma 23+6
 
Kiva, että sulla on supistukset vähentyneet, Tinde84!

Sullahan on synnytyksissä jännitystä riittänyt, kääkkis82 :O

Natella alkaa olla ihanan jännät paikat :) Onko sulla aiemmat syntyneet miten lähellä laskettua aikaa?

Tervetuloa mukaan Ruttu :wave:

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä, pääsiäisloman alkua odotellaan koko porukka. Mies on tällä viikolla Lapin suunnalla töissä. Oispa kelvannut pieni reissu mullekin, on niin upeat ilmat ollut!

Avataanko neljättä odottavien kevätpino? Losaa ei ole näkynyt, toivottavasti voinnit paranee siellä! Katselin tuossa, että listaa ei ole vähään aikaan päivitetty...

Cherrie_ 30+5
 
Ruttu tervetuloa joukkoon :)

Natte:lla alkaa olla todellakin jännät paikat :rolleyes: Ei kauaa enää tarvitse odottaa :heart:

Tehdään vaan mun puolesta kevätpino, kuka haluaa :D ?? Muakin vaivaa missä Losa mahtaa olla : /

Ostin tuoremehuja, montaa erilaista. Ajattelin kokeilla, jos niistä joku uppoaisi :) Ei oikein maitoakaan tee yhä mieli juoda, hedelmistä saan yhä nesteeni. Eilen kun tuli lapsilisät, niin painelin samantien kauppaan hedelmäosastolle ja annoin mielihaluille vallan :p

kääkkis ja sisu 10+2 ( 10+0 )
 
Mun vauvan pää on kadonnu =D Joo, neuvolantäti ei sitä tänään löytänyt, vaihtanu ittens ilmeisesti köllöttelyasentoon :)

Paino on mulla lähteny laskusuuntaan, 1,3 kg vähemmän kuin 6 viikkoa sitten neuvolalääkärissä. No ei se mitään, kyllä näilläkin kiloilla jo yhden vauvan saa imetettyä :) Muuten kaikki normisti.

6 työvuoroa jäljellä, mitäs mä sitten teen? Tosin töissä ollessa en laita pahakseni, tuppaavat laittamaan mut raskaimmille osastoille, ihme touhua =(

Seuraavassa lääkärissä pitää kysyä saako sterilisaatiota alatiesynnytyksen yhteydessä...siis esim. seuraavana päivänä. Ei osannut neuvolantäti sanoa.

33+1
 
Pikana pitkästä aikaa. En ehtinyt lukea kuulumisia, sorry. Omanapa päivitys..

Meidän huhtikuun hurmuri syntyi tänään yöllä klo 1.11 tuskaisen käynnistyksen jälkeen. Synnytys olilyhyt kunhan lähti käyntiin... thank god se on nyt takana... ei koskaan enä... ;)

Poika syntyi rv 38+3, 3585g ja 51cm. Meidän perheen minimies, kun muut olleet joka tavalla isompia... itse voin nyt hyvin, tikejä nolla ja vuoto olematonta...

Pahis ja Hakkrainen n. 20h <3
 
Onnea Onnea tuhannesti Pahan ilman lintu ihanasta poikavauvasta :heart: :flower:
Aivan ihania uutisia!! :D

Natte tsemppiä paljon loppusuoralle ja tulevaan koitokseen =) ihanaa miten lähellä sullakin h-hetki on ;)

Näitä syntyneitä onkin IHANA lukea :heart: aina ihan tippa linssissä, kun tuoksuu vauva melkein koneen ruudusta asti ajatuksen voimalla =) on ne niin suloisia ja ihania, kaikki ne ensihetket!!!! Ja muutenkin ;)

Ruttu Tervetuloa joukkoon iloiseen!!! :D Voi, että kolmen pojan joukko saa jatkoksi tytön =) tietääkö teillä sukulaiset/ystävät/tuttavat?? Mietin vain,kun meilläkin 3 poikaa, niin koko ajan kuuluu sanomista, että tyttöä yritetään jne. mikä on välillä raivostuttavaa :ashamed: oon ajatellut etten kerro kyllä kellekkään sitten, jos saadaan etukäteen tietää kumpi tulee. Eka aattelin et haluan pitää jännitystä loppuun asti, mut kieltämättä nyt on alkanut kutkuttamaan ajatus, JOS joutuukin/saakin mennä mekko-ostoksille :D oon jotenkin ajatellut, että poikia on ja niillä mennään, niin olis se aika yllätys ;)

Chrissy72 sulla käy työt sitten vähiin :D oi kun odotan jo kans tuota aikaa, että loma lähenee ;)

Mulla on kamalaa turvotusta mahassa :kieh: ollut ihan alusta asti....aina iltaa kohen maha on, kuin jalkapallo! ei todellakaan kohtu oo viel näin iso ja aamullahan sen huomaa. Alamahakin on pullahtanut, mutta ärsyttävää, kun kylkiluiden alta asti pallo aina illalla. Tukala olla ja mietinki miten sitä sitte 30+ viikolla, jos tää turvotus jatkuu? |O

Hyvä, että kääkkis pahoinvointi on helpottamaan päin ;) mulla oli muuten ekat 12viikkoa samaa, että maito ei oikein maistunut...eikä mikään muukaan. Sitrushedelmät oli edes jollain lailla houkuttelevia, mut mä kyllä sain syötyä kuitenkin vähän kaikkea ruokaa, mut se tunne, kun mikään ei maistu miltään ja p*skan maku suussa 24/7 niin ei kiva. :hug: toivotaan, että pian helpottaa ja muisto vain tuo paha olo ;)

Delila 15+2
 
Onnea Pahan Ilman Linnulle ja perheelle :heart:

Delila: me haluttiin ehdottomasti tietää kumpaa odotetaan, pojat myös. Ja kun heille kertoo, voi ihan yhtä hyvin kertoa kaikille saman tien..;-) Ei siis ole salaisuus ja kaikki onkin onnitelleet kun "viimeinkin" saadaan tyttö.... Oon kyllä ihan suoraan sanonut että vauva oli alun alkaenkin ihan ylläri, että olin elämääni oikein tyytyväinen "vaan" poikien kanssakin. Mutta tokihan me ollaan superiloisia että päästään nauttimaan siitä mekkorumbastakin...<3

Ruttu ja Hilma 24+0
 
Paljon onnea Pahan ilman linnulle ja perheelle pienestä pojasta! :heart:

Tsemppiä kääkkikselle pahoinvoinnin kanssa, toivottavasti ekan kolmanneksen jälkeen alkaa helpottaa olot!

Chrissy72:lla on enää loppurutistus töissä jäljellä :) Aika erikoista kyllä, etteivät ole työtehtäviä keventäneet, vaan raskaimmille osastoille laittavat...

Delila, mulla oli myös alussa ihan kauhea turvotus, sit masu yhtäkkiä alkoi hupenemaan silmissä, joissain masukuvissa ei erotu oikeastaan mitään. Nyt on kumpareella kokoa siitäkin edestä, eilen sai tosissaan tehdä töitä, että meni toppatakin vetskari kiinni. Sais loppua jo kylmät aamut ja illat! Iltapäivästä onneksi tarkenee vähän kevyemmälläkin vaatetuksella...

Toi on muuten ärsyttävä asenne, kun jotkut luulee, että lapsia tehdään vaan sukupuolen takia. Multa joku vanhempi rouva uteli esikoisen vauva-aikaan kaupan pihalla onko vaunuissa poika vai tyttö, ja kun kuuli, että poika, vastasi jotain tyyliin "Ai, sehän hyvä, teette vielä toisen (tytön), ja sitten lopetatte!". Siis joku ihan vieras ihminen. Niin ja ne "oliko vahinko" -kyselyt, kun niin monta lasta on.
Samoin välillä pistää vihaksi joittenkin ihmisten asenne mun pitkää kotona oloaikaa kohtaan. Vasta tässä yksi tuttu sanoi, kun huomasi, että olen raskaana "X:kin sai vasta vauvan. Ne teki lapset pienemmällä ikäerolla, että pääsee äitikin joskus takaisin työelämään". Just. Eihän se perheen lapsipolitiikka, montako lasta ja millä ikäerolla, kuulu kenellekään muulle. Ei varmaan mitään muita elämän ratkaisuja kommentoida niin kärkkäästi, kuin lapsiin liittyviä juttuja.
Niin, ja sitten jotkut tyypit, jotka heittelee sossupummi -kommentteja. Yksi miespuolinen puolituttu v***uili aiheesta oikein olan takaa, oli ihan varma, että käyn joka kuukausi hakemassa sossun luukulta rahaa, kun olen minimiäitiyspäivärahalla. Argh! :mad: Ei ole tarvinnut koskaan siellä asioida, eikä me saada edes asumistukea. Yritän vaan aina pistää kaikki idioottikommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Mä voin pääsiäisen aikaan yrittää saada uuden pinon avattua, jos ei muut ehdi ennen/ halua.

Cherrie_ 30+6
 

Yhteistyössä