<3 Neljättä odottavat keväällä 2013 <3

Pe
kääkkis82: mä esitin asian ensin terkalle, joka todellakin koitti keksiä muita ehkäisy keinoja (ikää mulla ensi vuonna 30v.), mutta sanoi että puhu lääkärin kanssa. Otin asian esille neuvolalääkärissä muutama viikko sitten ja se laittaa mulle paperit valmiiksi. Mulla ei muita "syitä" sterilisaatioon kuin neljä lasta. Jono on kuulemma 2,5 vuotta, tosin senhän voi tehdä sektion yhteydessä jos paperit on valmiina.

Mitenhän tässä jaksaa "odottaa" vielä 9 viikkoa, selkä kipuilee pienestäkin kyykkimisestä/kumartelusta. :|

Pe 30+3
 
Pe: Joo, tosiaan sektio tulossa, niin sen yhteyteen haluan :) Mun täytyy vaan vedota lapsimäärän lisäksi tähän kieroon selkään ja sököihin niveliin + henkiseen jaksamiseen, mutta lääkärihän sen lopullisen päätöksen antaa.

Toivottavasti sulla ei vaivat pahene : / Mä täällä kanssa odotan, että koska ne kivut alkaa, nyt tuntuu kyllä jo jos istuu kovalla, niin tuolla liitoksissa. Tänään olin zumbassa ja nyt vältyin suppareilta, kun omatoimisesti helpotin liikkeitä, jätin varsinkin hyppyjä pois. Tunnin jälkeen tuntui tuolla alavatsalla, luulen kyllä että olivat ihan jotain kiinnikkeitä, mitkä nippaili. Tuntemusten mukaan mennään :)

kääkkis ja sisu 14+1
 
Mulla on ollut selviä tuntemuksia arven kohdalla kun olen tehnyt jotakin nopeaita liikkeita. Tulee sellainen repäisykivun tapainen ja johtuu myös varmasti kiinnikkeistä. Pitää ottaa hissukseen eikä tehdä yllättäviä liikkeitä ilmeisesti :).
 
Huomenta!

Kiitos Natelle synnytyskertomuksesta :) Niitä on aina niin jännittävää lukea!
Mulla taitaisi syntyä vauva kotiin, jos tulisi yhtä nopeasti. En varmaan tajuaisi lähteä minnekään kolmen hitaan synnytyksen jälkeen... :D
Vaivaako tuo vauvan lonkan napsuminen jollain tavalla? Vaikuttaako esim. miten voi pitää sylissä? Toivottavasti asettuu pian.

Uniketulla on enää kaksi päivää odotusta jäljellä... :heart: Tsemppiä torstaille!

Tsempit myös kaikille säryistä kärsiville : /
Mulla on ollut nyt suht vaivaton olo. Toki selässä tuntuu isompien siivoushommien, kuten viime viikon ikkunoiden pesun jälkeen. Mutta edellisen raskauden loppuajan liitoskivut loistaa poissaolollaan, kun vauvan pää on tuolla kaukana sivussa. Satunnaisia vihlaisuja tulee, mutta ei mitään sietämätöntä. Saa nähdä miten ensi kuu menee.

Eilen oli neuvolapäivä, ja vauva on tosiaan edelleen viistottain. Pään oli siirtänyt vasemmalta lonkalta oikean lonkan päälle, ihan sivulle. Asento on enemmän poikittainen, kuin pystyssä. Lääkäriaika on ensi viikolla, katsotaan mitä mieltä on. Terkkari mainitsi jotain puolittaista kääntämisestä, jos viihtyy aina vaan väärässä tarjonnassa.

Cherrie_ 34+4
 
  • Tykkää
Reactions: Natte
Heikunkeikun täältäkin.

Kiitos Natelle synnytyskertomuksesta :) Niiden lukeminen saa aina miettimään omaa tulevaa koitosta. Mua vähän jännittää kuinka nopeaa toimintaa tällä kertaa on, mä kun aina viime tinkaan vetkutan kotona ettei tarttis siellä sairaalalla sitten odotella. Ja matkaa kuitenkin 90km, eli autossa on superärsyttävää olla kun oikein supistelee... Nooo, ehkäpä sen kuitenkin kestää oikeinkin hyvin kun tietää että viimeisellä kierroksella ollaan näissä hommissa....;)

Mä oon myös miettinyt sterilisaatiota. Oon ihan varma etten halua enää enempää lapsia, mun mielestä neljä riittää vallan mainiosti. Ei mulla mitään terveydellisiä syitä tähän ole, mutta kai sitä nyt ihminen saa valita milloin lopettaa... Kuparikierukkaa olen miettinyt tuossa jälkitarkastuksen yhteydessä, kun en halua mitään hormonaalista edes aloittaa. Eikä sitä sterilisaatiota heti kuitenkaan saa. Suunniteltuun sektioon tuskin tulee syytä, tai ainakaan sellaisia ei tässä vaiheessa ole näkyvissä. 8.5. on seuraava lääkärineuvola, ehkäpä kyselen siellä sitten asiasta tarkemmin. Meillä on onneksi tosi ihana neuvolalääkäri, joka varmasti jaksaa vastata asiantuntevasti ja järkevästi, toisin kuin meidän superärsyttävä neuvolantäti.

Kävin eilen pyöräilemässä esikoisen ja kuopuksen kanssa muutaman kilsan lenkin, sitten haahuiltiin pihalla trampoliinin kokoamisen merkeissä ja illalla kävin koiran kanssa lyhyellä lenkillä. Hittolainen että oli maha kipeänä loppuillan. En sitten tiedä kävikö kylmä siinä pyöräillessä/ulkoillessa ja siksi kipuili vai painoiko Hilma vaan jotenkin ikävään kohtaan. Onneksi helpotti kun sohvalla pötkötteli. Olipahan ensimmäinen vaiva tämän raskauden aikana, jos alun rajua pahoinvointia ei lasketa. Toivottavasti mokomat riesat jää toistaiseksi tuohon, ajattelin kyllä illalla lähteä vesijuoksemaan. Sen ei luulisi liikoja rasittavan. Ja lauantaina lähdetään kahden vanhemman pojan kanssa kylpylään lilluttelemaan, kuopus jää mummun hoiviin siksi aikaa.

Ihanaa kun vappu on jo ensi viikolla ja seuraavakin viikko on lyhyt viikko. Sitten onkin enää 4 viikkoa töitä jäljellä ennen äippäloman alkua. Ei millään jaksais enää odottaa...

Sellaisia tiistai-tunnelmia täällä.

Ruttu ja Hilma 27+5
 
  • Tykkää
Reactions: Natte
Hyvää päivää :wave:

Täällä ollaan nyt sitten tosiaan 3:n lapsen kanssa kotosalla toista päivää ja eilinen oli kyllä ihan priima päivä. Kaikki meni paremmin kuin hyvin, mutta tänään se onkin sitten kostautunut tuon toiseksi vanhimman (kohta 6v) osalta. Keksii kaikki kepposet ja saa yllytettyä ton pikkusiskonsa (2v) vielä niihin mukaan :( Nooh, kai tää tästä kun tuolla vanhimmallakin alkaa kesäloma jo ihan kohta niin saa siitä vähän "lisäkäsiä" jeesaamaan ja viihdyttämään sisaruksiaan kun äiti on maitobaarina :D

Kävin kurkkimassa tuolla syntyneiden puolella niin en ainakaan ihan heti huomannut siellä nelosten keskustelua...., itsekin kirjoittelin tuolla omassa kuukausipinossa alkuodotuksen aikaan, mutta sitten se jotenkin jäi vaikka kuulumisia kävinkin katselemassa ja nyt ainakin osa heistä siirtyi tuonne suljetulle kerhopuolelle eikä syntyneiden puolelle ole kukaan laittanut sinne keskustelua...

Mä täällä nyt käyn itseni kanssa "taistelua" tuosta ehkäisystä.... ei ollut tarkoitus arvostella kenenkään päätöksiä ja ymmärrän kyllä sterilisaation terveydellisistä syistä ja jos on itsensä kanssa sinut lapsimäärästä, mutta kun mä en ole tai olen, mutta sitten kuitenkin takaraivossa joku pieni ääni hokee, "että jos sitä kuitenkin ehkä joskus vielä haluaisi...." mulla tulee ikää tän vuoden aikana 34 täyteen ja esikoinenkin täyttää jo 11v. Laskin sunnuntai illalla sitäkin, että kun nuorin täyttää 18v niin vanhin täyttää sinä vuonna sitten jo 29v ja mäkin voin olla jo isoäiti :O Voi apua!!!! Tuo kaikki pähkinöinti lähti siitä kun laitoin 50cm vaatteita pois ja mielessäni aattelin, että en enää koskaan saa hipelöidä noin pieniä vaatteita oman lapsen kohdalla enää...., jotenkin todella haikea ajatus :'(

Mulla taitaa hieman noi hormoonit käydä ylikierroksilla, kun kaikki tunteet tuntuu tulevan "suurempina" tällä hetkellä. Ja juurikin eilen olin NIIIIIIIN iloinen, kun aurinko paistoi, sain tiskit koneeseen / pois, pyykkiä pesin kaksi koneellista ja kuivat tuli pois narulta, oltiin lasten + koiran kanssa minilenkillä ja ulkona ja siltikin sain koko perheelle vielä ruokaa 2x päivän aikanakin, että ihminen voi olla pienestä iloinen :LOL:

Mä taidan paeta nyt tonne sohvan nurkkaan virkkaamaan / kutomaan kun noi kaksi pienempää vielä toivottavasti hetken nukkuisivat.

natusani ja "Usko-Eevertti" 3 vkoa :heart:
 
Johan on Cherrie_: n vauva asennon valinnut :O Luulisi että on aika tukalaa olla poikittain. Toivottavasti kääntyy itse :)

Ihanaa Ruttu että olet pahemmilta säryiltä säästynyt :) Toivottavasti pysyykin niin :)

natusani:lla on lähtenyt sitten ihan hyvin käyntiin arki :) Tuota vähän kyllä meilläkin pelkään, että mitä jos vanhemmat alkavat kiusaamaan kun huomaavat ettei ihan heti pysty irtaantumaan ja puuttumaan tuhmuuksiin : /

Tänään oli se neuvola käynti ja meni kyllä tosi kivasti :) Vauva meni dopleria karkuun ja potki kovasti ( harmi etten vielä tunne mitään :( ), syke oli 156. Kaikki oli hienosti ja paino tosiaan tippunut mulla sen 2 kg :) Sovittiin että varailen sokerirasituksen äitienpäivän jälkeiselle viikolle ja sterilisaatiopaperit tehtiin alustavasti valmiiksi. Terkka otti hyvin, ei alkanut "estelemään" mitä vähän jännitin, sanoi vain että 2 kriteeriä täyttyy eikä tarvitse enempää perustella :) Neuvolalääkäri sitten viimeistelee paperit :) Mulla se sektio tulee varmaan 11.10, koska LA sattuu lauantaille :)
Seuraava neuvola onkin 21.5 :)

kääkkis ja sisu 14+3
 
Pe
Cherrie_: onneksi on vielä aikaa kääntyä jos on kääntyäkseen itsekseen.
Tänään oli mulla neuvola ja vauva perätilassa ja todellakin toivon että kääntyy itse. Paino ei ole ainakaan vielä kivunnut ennätyslukemiin vaikka sitä pelkäsinkin. Kävin uimassa tänään 1 km:n. :D Pienestä iloitsen.
Meillä nuo isommat lapset ovat innokkaasti olleet tämän nuorimman (10 kk) hoidossa mukana ja odotan samaa tämän tulokkaankin kanssa. Jännittää miten juuri ja juuri vuoden ikäinen reagoi vauvaan.

Pe 30+6
 
Cherrie, vauvaa lonkka ei vaivaa mitenkään eikä sitä itse edes tietäis, että siinä joku napsunta on. Lähtötarkastuksessahan lääkäri pyörittelee niitä lonkkia ja siinä havaitsi, että lonkka napsuu eli ei ole ihan kunnolla paikoillaan kai. Ensi viikon torstaina mennään Jorviin lasten kirralle, jossa lonkka katsotaan ja ymmärtääkseni siihen joku lastahässäkkä laitetaan, jos lonkka ei ole kunnossa. Täytyy nyt vaan toivoa, että lonkassa ei ole mitään vikaa ja päästään kotiin ilman lastaa. Jos ei, niin olen kuitenkin tyytyväinen, että vaiva on hoidettavissa eikä mistään tuon vakavammasta ole kyse.

Natusani mulla tuli ihan vedet silmiin, kun luin ton sun kirjotuksen ehkäsystä ja lapsiluvusta. Niin samanlaiset tuntemukset mullakin on. Nyt olen oikein tyytyväinen lapsilukuun, mutta en halua päättää mitään lopullista, koska sitten joutuis alkaa tekemään sitä surutyötä siitä, että ei koskaan enää. Parempi ajatella niin, että on vielä mahdollista, että joskus meille tulisi vielä yksi vauva.

Toivottavasti Cherrien ja Pe:n vauvat kääntyvät oikeaan asentoon. Viistottain ei ainakaan onnistu alakautta ulos tulemaan. ;)

Tänään oltiin synnärillä kätilön tarkastuksessa nopean kotiutumisen vuoksi. Kaikki oli vauvalla hyvin. Syntymäpainossaan oli, joten maito ainakin riittää hyvin. Syke oli aika korkea vaan vauvalla ja sitä tovi siinä seurailtiin kunnes asettui normaalirajoihin. Täytyy vaan sit olla sinne osastolle yhteyksissä, jos vauva jotenkin väsähtää. Mun mielestä vauva on ihan normaali, joten en ole huolissani. Sikiöaikanakin vauvalla oli välillä korkeat sykkeet.

Natte ja Tinja 6vrk
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä kääkkis ettei tarvinnut alkaa vääntämään sterilisaatiosta! Ja muutenkin onnittelut kun kaikki oli neuvolassa kunnossa:).

Cherrie, kiitos<3. Toivotaan että sun tokinainen masuasukki tajuaa itse kääntyä.

Pe, onhan sun asukilla tosiaan aikaa vielä kääntyä, mulla kakkonen kääntyi viimeisinä päivinä ennen sektio rv39+.

Nattelle ja Tinjalle myös onnittelut kun kaikki oli kunnossa<3.

(.). Mulla täällä ajatukset kiertää kehää ja kaikenlaista hommaa vielä tänään tehtävänä. Tarvii laittaa muksut ja koira valmiiksi kun illalla viedään hoitoon. Sitten pitäis jotain Kelan juttuja vielä selvitellä. Tammikuussa laitoin jo papereita ja nyt sitten pyysivät vielä lisäselvityksiä. Ei kiinnostais kyllä yhtään tänään enää lähteä työpaikalle selvittämään asiaa mutta sitten se olisi heti edessä kun päästään sairaalasta. Itseasiassa en ole edes saanut tarvittavia papereita, odottelen josko tänään posti toisi. En muista kirjoitinko tänne että meille tuli yllättäen vaunujen ostokin eteen mutta löydettiin käytettynä ihanat ja siistit vaunut, toivotaan että vastaavat meidän tarpeita.
Täytyy kyllä myöntää että huominen pelottaa pikkasen! Päämäärä kirkkaana mielessä niin ei saa paniikki valtaa. Huomenna mulla on jo pikkuinen tyttö viekussa<3.

unikettu ja tyttö 38+6 <3
 
Kivaa tosiaan, kun vappu on tulossa :) Meillä on samalla viikolla myös tytön synttärijuhlat. Seuraavalla viikolla mies onkin reissussa, ei ole kotona helatorstaina eikä edes äitienpäivänä. Edellisen kerran ollaan äitienpäivänä oltu yhdessä koko perhe, kun odotin kuopusta. Yleensä on sattunut myös isänpäivälle työt, pöh.
Onko teillä suunnitelmia vapulle tai äitienpäivälle? :)

Meillä osataan jo nyt hyödyntää tota, että kun äidin kädet on täynnä töitä, tehdään jotain jäynää. Siis niillä viikoilla, kun olen yksin. Riemukasta odottaa kesää, kun mies on reissutöissä ja kaikki lapset kotona pyörimässä. Sit jos on vielä pojan kavereita joukon jatkona... Muutama niistä on aika vauhdikkaita tapauksia, ovat pienluokalla. Saattavat loma-aikoina pyöriä meillä aamusta iltaan, aika harvoin ovat pojan kavereiden luona. Tosi kivasti kyllä osaavat olla välillä isollakin porukalla, mahtuu tuo meidän neitikin poikajengin jatkeeksi. Joskus esikko alkaa kiusaamaan, kun ei tykkää, että sisko on hänen kavereidensa kanssa. Toivottavasti vauva on suht helppo ja menee joukon jatkeena ilman kovin isoja kitinöitä!

Mä olen myös haikeudella laitellut vauvan vaatteita valmiiksi. Vielä vaikeampaa tulee olemaan se pieneksi jääneiden pois laittaminen. Joka kerta niitä on pitänyt nuuhkutella, ja miettiä, miten ihana se vastasyntyneen tuoksu onkaan. Ja se vauvan pikkuruinen itku ekoilla viikoilla :heart: Kuopuksen aikaan jo piti olla tippa silmässä vaatteita pois laittaessa, kun mietti, että ne kaivetaan sieltä enää yhden kerran laitettavaksi. Mutta tosiaan tuntuu siltä, että neljä lasta on riittävästi meille.
Natusanin isoäiti-ajatuksiin, kun mä täytin 18, mun vanhemmilla oli 10 lastenlasta ;) Olen siis perheen iltatähti, mun sisarukset on mua 10-15 vuotta vanhempia. Ja mun vanhin sisko on jo mummi :D

Kiva, ettei kääkkiksellä tullut neuvolassa ylimääräistä vääntöä sterilisaatiopapereista :) Kohta ne pikkuiset potkut alkaa tuntua sielläkin :heart:

Toivottavasti Pe:n vauva kääntyy ajoissa oikein päin! Onko sulla välillä ollut neuvolassa rt, vai onko pidempään majaillut perätilassa?
Välillä on alkanut hiipiä mieleen ajatus, onko vauva jotenkin sotkeentunut napanuoraansa, ja on siksi kokoajan viistottain tai poikittain. Kaverin vauva oli pitkään perätilassa, kääntyi kyllä oikein päin, mutta synnytys päättyi hätäsektioon, kun napanuora oli kiertynyt kaulan ympäri ja sydänäänet hävisi. Selvisivät onneksi säikähdyksellä! Olen kyllä positiivisin mielin ja luotan siihen, että masussa on vaan niin paljon tilaa vielä, että vauva oleilee miten päin sattuu, ja hakeutuu lähtökuoppiin sitten toukokuussa. Kuopuskin kääntyi n. 4 viikkoa ennen synnytystä oikein päin. Tämän aamun vauvan peppu on ollut navan korkeudella, taitaa olla ihan poikittain.

Hyvä, ettei lonkan napsuminen vaivaa vauvaa, Natte. Hienosti on teidän neiti lähtenyt kasvamaan :)

Oijoi, uniketulla viedään viimeistä päivää!
Mulla on aina ollut jännitys huipussaan, kun on keräillyt lapsille viimeisiä tavaroita kassiin ja valmistautunut viemään heidät mummille ennen sairaalaan suuntaamista... On jäänyt tosi selkeästi mieleen ne hetket kaikilta kerroilta, siinä on ollut niin erityinen fiilis. Reilu kuukausi, ja sit täältäkin mennään, hui! :D
Oikein ihanaa päivää, tänään ja huomenna myös, unikettu!

Ja mukavaa päivää kaikille muillekin :)

Cherrie_ 34+5
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Unikettu Onnea huomiseen koitokseen! On se niin ihanaa sitten kun pieni nyytti on sylissä vaikka se sektio aina vähän jännittääkin. Mutta hyvin siellä kaikki menee :).

Minulla on myös 13 vuotta vanhempi sisko ja hänestä tulee mummo kesällä vaikkei ole vielä täyttänyt 50 =). 19-vuotiaana sai ensimmäisen lapsensa, joten ihan aikuisena ja poikakin on jo ihan miehen iässä. Muita sisaruksia mulla ei sitten olekaan, mutta miehellä sen sijaan munkin puolesta ;).

Vappusuunnitelmia ei ole täällä. Ihan kotosalla ollaan kuitenkin ja jos ilma on hyvä ollaan kyllä ulkona grillaamassa ja puuhailemassa pihatöitä. Simaakin pitäisi valmistaa kunhan muistaisin ostaa aineet kaupasta tänään. Olen aina myöhässä...

Kääkkis Kivaa että kaikki oli kunnossa ja ettei sterilisaatiosta tarttenut väitellä sen kummemmin. Mulla on seuraava neuvola maanantaina ja odotan sitä malttamattomana koska haluan päästä kuuntelemaan sydänääniä. Viimeksi eivät kuuluneet vaikka kaksi eri tätiä yritti saada kuuluviin. Niin vilkkaasti se napero siellä lähti karkuun sitä doppleria. Seuraavana päivänä oli kuitenkin ultra etten ehtinyt huolestua kuitenkaan ja sillä ne sydänäänet sitten kuuluivat. Istukka kuulemma etuseinässä minkä takia dopplerilla eivät saaneet kuuluviin. Tehokkaasti se myös vaimentaa liikkeistä, mutta jotakin pientä olen kuitenkin havainnut kun oikein seuraan tilannetta =).

Täällä paistaa aurinko niin ihanasti että oikein harmittaa olla töissä kun kotona olisi pihatöitä odottamassa. Mutta jos ehtis töitten jälkeen.
Nyt tulee sit limavaroitus. Ajattelin kysyä vaivaako muita runsas valkovuoto? Ärsyttää kun sitä lorahtaa vähän väliä niin että alkaarit kastuvat. En haluaisi pikkuhousunsuojia käyttää kun hiostavat ja pelkään hiivatulehdusta. Viime raskaudessa tuli hiivatulehdus ja kutina oli niin armottoman kauhea etten saanut öisin nukuttua! Sitä en halua kokea enää koska se oli tuskallista. Silloin hiivan aiheutti vissiin pukamavoiteet joita käytin kun kärsin myös kivuliaista peräpukamista. Onko muilla ollut niistä vaivaa? Niitäkään en haluaisi tällä kertaa : /. Kaikenlaisia vaivoja sitä saa kun odottaa vauvaa....

Mutta ei kai tässä muuta sitten. Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!

Misu78, rv 15+6 ja huomenna poksuu taas
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Pe
Muutaman viikon ollut perätilassa ja katsoin edellistä neuvolakorttia ja siellä oli vauva pt 27+2 ja kääntynyt sitten rt 31+3. Eli toivoa on. Jos ei käänny eikä kääntöyritys onnistu, valinta on sektio. Mutta päivä ja viikko kerrallaan tässä mennään.
Vappusuunnitelmista sen verran, että kaverilla on naamiaiset joihin ollaan miehen kanssa menossa ja sisko katsoo sen aikaa lapsia meillä. Aamulla sitten vapputorille metrilakuja ostamaan. =)
Mullakin istukka etuseinässä ja liikkeet tuntuvat erilaisilta ja vaimeammilta kuin edellisessä raskaudessa.
Hassua, mä oon aina innolla siivonnut pieniä vauvan vaatteita pois ajatuksella että se meidän "pieni" on jo iso. Eilen meidän 10kk poika alkoi kävellä ilman tukea, iik. Paniikki siitä mihin kaikkialle se nyt pääsee.
Unohtui vallan toivottaa uniketulle onnea sektioon.
Pe 31+0
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on menny aikaa ku viiimeks jaksanut kirjottaa... flunssa vei totaalisesti voimat, tänään jo henki kulkee ja jaksanu jotain touhuttakin =) oottepa muuten ollu ahkeria

Cherrie aikaa sitten kysyit oliko kakkonen vaikee ponnistaa ku tuli avotarjonnassa ja käsi poskella, olihan tuo aikamoinen kun pään ympäryskin oli vielä 36cm :O epparinhan nuo joutu tekemään, että saatiin poika ulos ja kyllä siinä silti meinas usko loppua. Pelkällä ilokaasulla ku oltiin liikkeellä niin kyllä siinä putkessa tuli aika lailla roikuttua :LOL:
Vielä kun oli just edellisenä päivänä parantunut A-viruksesta niin yleiskunto oli niin ja näin... Vuoronperään vetelin astmapiippua ja ilokaasua :LOL:

Kokkeli onnittelut hyvistä ultra uutisista :heart:

EevaN onnittelut myös hyvistä ultra uutisista ja onnittelut tyttölupauksesta :heart:

Meidän Äiti Onnittelut pienestä prinssistä :heart:

Natte Onnittelut pikku prinsessasta :heart: ja kiitos synnytyskertomuksesta, niitä aina kiva lueskella :)

Misu78 tervetuloa joukkoon =)

Uniketulle tsemppiä huomiseen =)

Vappusuunnitelmia tiistaina kaveriperheen luo syömään ja istumaan iltaa lasten kanssa. Odotan todella, hieman harvoin tulee kaveria nähtyä kun on työelämän aloittanut ja asuvat ei-ihan-naapurissa :) lapset odottaa kanssa kavereidensa näkemistä.
Äitienpäiväks ei mitään ihmeempiä, kotosalla oloa. Meillä on just ennen äitienpäivää rakenneultra ja varmaan sitten siitä stressistä rentoutuneenä otan ihan rennosti =)

kääntymisestä meillä esikoinen pyöri kun hyrrä ympäri koko raskausajan, joka kerta oli neuvolassa uudessa tarjonnassa. Rv37 sain ulkokäännytykseen ajan seuraavalle päivällä kun neuvolassa oli ollut PT yöllä kävi myllerrys ja aamulla olikin sitten laitoksella RT. Kerkes vielä ainakin kerran pyörähtää ympäri ennen syntymää 40+4, kummasti oli tilaa vaikka jätkän syntymäpaino oli reilu 4kg.[/B]

Sterilisaatiosta on ollu puhetta, itekin oon sitä miettiny, mutta täälläpä sitä ei saa synnytyksen yhteydessä, joten jonoon joutuu vaikka olis sektio. Tai näin oli ainakin 2011 kun kaveri synnytti, tiedä sitten onko muuttunut. Mulla ei oo ikinä ollu mitään muuta ehkäsyä ku kondomi :O nuorempana ei löytynyt sopivaa lääkettä joka olis käyny allergioiden ja allergialääkkeiden kanssa yhteen, ja sitten se vaan jäi...

Onko kukaan tehnyt näitä tyttö vai poika -testejä?
Huvikseni tässä flunssaa potiessa taas niitä tein ja kaikki anto TYTTÖ :rolleyes:
Tein sitten eilen ja tänään ne sormustestitkin ja niidenkin mukaan tyttö tulossa :rolleyes:
Tää on vaan hauskaa kun aina ennen se sormus on menny ees-taas masun päällä ja nyt pyöri ihan hillittömästi ympäri :LOL:
Soodatesti on aina ennen kuonuhu niin ettei oo mukissa meinannu pysyä ja nyt ei mitään eloa koko nesteessä :whistle:
Se testi missä sormusta pietään ranteen päällä ja näyttää järjestyksessä lapset näyttää mulle poika-poika-poika-poika-tyttö ja noi 4 ekaa on jo totta. Aina aikasemmin oon lopettanu sen testin tohon 4. pojan perään ku sormus on pysähtynyt niin totaalisesti, nyt se jatkaa liikettä ja rupee pyörimään...
Tottakai näihin nyt pitää uskoa, eihän nää mitään huu-haa-testejä ole :LOL: :xmas: mutta aika jännä kyllä nähdä kumpi tuolla masussa on :rolleyes: tää mamma taitaa sittenkin kysyä rk-ultrassa miten on :whistle:

ON Kasvaa hurjaa vauhtia, ihan hirvee valas jo nyt. Onneks ei oo selkä ruvennu vielä vihottelemaan :) eikä liitoskivuista oo vielä mitään tietoa, tosin nehän nyt saattaa alkaa niin yllättäen... mutta kuopuksesta oli jo näillä viikoilla. Tää flunssa vaan on vieny aikalailla voimat ja mahaan koskee ku yskii... onneks se on vaan hetkittäistä.
Tämä on kyllä rauhallisempi ku edelliset, tosin tuo istukan sijainti vaikuttaa varmaan paljon, mutta liikkeitä ei niin paljon tunnu ku toisista ja ne on hellempiä. Saattaa mennä päiviäkin ettei tunne muutaku myörintää tuolla istukan takana, potkuja satelee sitten kun vuokralainen sätkii vasemmalle. Eli istukka on edessä ja oikeella puolella, missä tuo enimmäkseen tykkää majailla. Ehkä tästä ei niitä kipeitä potkuja sitten tulekaan =) esikoinen potki niin kovaa, että pahaa teki ja olikin ilmeisesti saanu kylkiluuhun hiusmurtuman :O

Tänään kävi hauska tilanne pihalla. Naapuri, joka ei tiedä raskaudesta tuli sanomaan: "Sä varmaan naurat kun kerron sulle, että katoin tossa yhtenä päivänä, että sulla on vauvamasu. Mut ethän sä nyt voi taas olla raskaana, heh he." Tosiaan naurettiin toisen naapurin kanssa, joka tietää aikalailla tälle kommentille :LOL: justiinsa oli ite sanonu, että sää näytät ihan siltä ku kesällä olis jo LA :LOL:

Satuin olemaan kyykyssä hiekkalaatikolla ja maha oli siis hienosti piilossa jalkojen välissä ku tämä tietämätön naapuri tuli juttelemaan. Hän on siis edelleen siinä luulossa, että mitään vauvaa ei ole tulossa... :popcorn:

Kauheeta... eihän näitä mun romaaneja jaksa edes kukaan lukea, aika antaa taas palstatilaa muillekin :whistle:

Orchid ja Taotao 18+0 POKS POKS :heart:

P.S. Ja mullahan on siis vahva poikaolo ollu sen yhden unen jälkeen, muuten ei mitään oloja, vaikka muut on alusta asti ollu poikaoloja :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Voi täälä tapahtunut kaiken laista :)
Natusanille ja Natelle onnittelut vauvautumisesta
uniketullle paljon onnea sektioon !
pe toivotaan että vauva kääntyy, mutta niinkö,itsekin sanoit toivoa on vielä!

Täällä oli neuvola tänään! Hb oli 109 vaikka oon syöny rautaa tupla-annoksella koko ajan :| obsidanista ollut muuta kun haittaa.. ummetus ja seuraava on ne pukamat eli sit joutu alottaa laxoberonit ja ny olis toinen rauta haussa. Onko kellään kokemusta niistä juotavista raudoista?
RR oli 106/68
Sydänääniä kuunneltiin ja toinen niin monotti dobleria .. terkkari kysäs ennen sitä että näkyykö liikkeet ulospäin ja oli vähän ihmeissään kun sanoin että näkyy kyllä ja näki sitten itsekkin :D melko vilkas pikkumies tulossa :heart:
Painoa on tullut alusta sen 10kg joo on paljon. Mutta terkkari sanoi kun puhuin siitä että mullamon kaikissa raskauksissa noussu paino 20kg ja lapset on olleet kuitenkin pieniä. Multa paino lähteny ja oon päässy alotuspainoon takaisin . Ja kun en herkuttele ja mässäile vaan syön ruokaa ja paljon hedelmiä sekä kasviksia ja juon vettä. Itestä tuntuu vaan hurjalta että painoa tulee varsinkin kun en ole nyt tuon ummetuksen takia pystynyt syömään kunnolla. Mutta raskauden jälkeen murehdin sitten taas sitä !

Seuraavaksi on nvla lääkäri toukokuussa jq nvlankesäkuussa ..
Olihan omaa napaa .:whistle:
Jaaninonjanpoju 22+6
 
Jaanino mulle toimi, ainaki ennen se Floradix vai mikä sen litkun nimi nyt oln ennen oli joku sanahirviö :whistle: Obsidan ei mullakaan nosta hemppaa ja maha menee sekasin, mut toi litku toimii, vaikka maku onkin ihan ***** niin sitä tulee taas varmaan hommattua :O
 
Pe
Onko ollu puhetta neuvolassa/synnärillä yms. semmosesta että kolmen lapsen jälkeen "joutuisi" oksitosiinitippaan että kohtu supistuisi paremmin? Onko kellään tietoa? Mä kammoan ajatusta yli kaiken, koska en halua just kanyylin takia mitään puudutteita yms. :'( Syy vissiin pelkästään se että kohtu supistuisi paremmin.

Pe 31+1
 
Rautalisä Minä join viimeksi Ferronol nimistä litkua ja sillä sain nostettua hb:ta sopivasti. Mullakin aina laskee melko lailla ja rautalisää on pakko ottaa. Obsidanit en saa nieltyä ja Retaferista tulee hirvee ummetus, mut tuo Ferronol oli hyvä. Ei mikään hirveen hyvänmakuinen, mut mä hörppäsin aina appelsiinijuicea päälle. Aion sitä litkua juoda myös tällä kertaa sitten kun tarve vaatii.

Testit Mä olen tehnyt tätä testiä Is your baby a girl or boy? - The Old Wives Tale Quiz ja sen mukaan tyttö olisi tulossa :). Se olisi kyllä mukavaa koska kotona on kaksi poikaa ja yksi tyttö. Tasapaino säilyisi kun tulisi tyttö :D. Toivottavasti rakenneultra paljastaa totuuden sitten että tiedän mitkä vaatteet pitää poimia esille.

Misu78 ja 16+0 tänään
 
  • Tykkää
Reactions: jaanino
Uniketulle onnea sektioon! Varmaan jännää kun ennakkoon tietää minä päivänä (ja ehkä jopa mihin kellonaikaan) vauvan saa... :)

Mä oon syönyt lisärautana Iron Vital M - kapseleita monivitamiinin lisäksi ja viime mittauksille hb oli pompsahtanut ylös 106 -> 123. Eli ilmeisesti auttaa.

Vappu- ja äitienpäiväsuunnitelmia ei suuresti ole vielä. Me ollaan molemmat töissä ihan normaalisti vappuaattona. Yritetään tietty karata vähän aiemmin kotiin, siitä vappupallo-ostoksille ipanoiden kanssa ja kotiin syömään munkkeja ja juomaan simaa. Varmaan myös illalla grillaillaan meidän kodassa. Äitienpäivä varmaan starttaa perinteisesti aamiaisella vuoteessa, jonka siis muu perhe valmistaa äipälle ja käy sitten myös syömässä kuormasta... ;-) Anoppi varmaan tulee meille lounaalle, jonka armas aviomieheni valmistaa ja jälkkäriksi syödään miesväen leipomaa kakkua. Edellispäivänä käydään muistamassa kukalla ja lahjalla mun ainoaa elossa olevaa mummua sekä kukalla ja kynttilällä mun äitiä ja toista mummua sekä miehen mummeja hautausmaalla.

Mä oon tehnyt kaikki mahdolliset nettitestit, sormustestit, katsonut kiinalaiset kalenterit oikein- ja vääripäin, pissinyt soodan sekaan ja ihmetellyt mahanmuotoa. Joka raskaudessa näin ja aina on olleet oikeassa. Siis ekat 3 poikia ja nyt sitten tyttöä... :) Ihan höpöhöpö juttujahan nuo on, eikä niiden varaan voi oikeasti mitään alkaa laskea, mutta hemmetin hauskaa ajanvietettä silti ;-)

Meidän kaikki ipanat on viihtyneet mahassa jo puolesta välissä asti pää alaspäin ja niin tuntuu Hilmakin viihtyvän. Tai ainakin sätkyt ja potkut tuntuu siltä.

Runsasta valkovuotoa täälläkin, rv.20 paikkeilla oli myös ärhäkkä hiivatulehduse antibioottikuurin takia. Pukamat on vaivanneet ekan kerran pari kk kolmosen synnytyksen jälkeen, sen jälkeen satunnaisesti, mutta ovat talttuneet nopeasti rasvalla. Eikä siis mitenkään erityisen ärhäkät ole olleet. Toivottavasti pysyvätkin pois, inha riesa.

Sellaista tänään. Onneksi paistaa aurinko. Se vähentää huomattavasti sitä harmitusta, joka eilen pompsahti päälle kun ensin esikoinen jätti koulussa sormensa oven väliin ( ei onneksi murtunut) ja sitä podettiin koko ilta ja bonuksena kuopukselle nousi taas vaihteeksi kuume päikyssä ja korvatulehdukselta vaikuttaisi. Onneksi pääsee lääkäriin tänään päivällä isänsä kanssa ja nyt saavat luvan kyllä laittaa jo lähetettä korvalekurille...

Aurinkoista päivää muillekin!

Ruttu ja Hilma 28+0
 
Pe:lle pikaisesti vastaan tohon oksitosiinihommaan, että mulle tosiaan laitettiin oksitosiinit tippumaan ponnistusvaiheessa tai sen jälkeen. Muisti on siinä kohtaa hiukan hämärtynyt :D Kätilö sanoi, että näin uudelleensynnyttäjällä täytyy saada tehoa supistuksiin, jotta saadaan jälkeiset helpommin ulos. Kolmosesta mulla ei ollut oksitosiinia käytössä, joten ilmeisesti liittyy juuri neljänteen synnytykseen. En tiedä. :confused:

Natte ja Tinja 1viikko 1päivä
 
Heipähei :wave:

Jos muutaman rivin näpyttelis...töistä tulin ja hoh kun uni maistuis. Söin iltapalaa ja miten voikaan tulla näin ähkyksi? Mulla on mieletön ähky olo joka päivä/ilta. Vaikka oon yrittänyt syödä vähän kerralla ja muutenkin vähentää syömistä...oonkohan mä joku suursyömäri, kun ei tunnu auttavan?Vai pitääkö täs alkaa syömään vain hedelmiä....tuntuu, et aamupalan jälkeen jo alkaa turvottaa mahaa ja nälän tunnetta ei oo juuri koskaan. Miten ihmees täs jaksaa sitkun viikkojakin 30+?? ah sentään....ihanaa tää raskaus :LOL:

unikettu taitaa olla nyt onnellinen vauva kainalossa ja koitos ohi....hui sentään, innolla uutisia odotan ;)

testejä oon tehnyt joskus ennen lapsia ja poikia ne on mulle muistaakseni lupaillut :D että kyllä ne luotettavia on ;) heh...en oo jaksanut nyt sellasia tehdä, vaikka onhan ne hauskoja. Mä en kuitenkaan usko mihkään mahan muotoihin, syke, oire tms. raskausaikasiin sukupuolenveikkauksiin, kun niistä kuulee niin eri versioita ja eikai niitä ole tieteellisesti todistettu? :whistle: Hauskojahan ne testit ja uskomukset on ei muuta voi sanoa :D

valkovuotoo tuntuu juu olevan....yök! ei jaksa pitää suojia, mut sit tuleekin kiire vessaan, jos/kun lorisee :(

Pe mulle ei oo puhuttu mitään mistään oksitosiinista tai muistakaan. Kuulostaa aika oudolta... meinaan, et en oo kenenkään kuullut sanovan, mut onko se sit jäänyt vain sanomatta? tiedä sitten...mut en mäkään halua kyllä mitään tippoja. Luulis kohdun supistelevan ihan samaan malliin kuin ennenkin??? sen vaan muistan ja oon kuullutki, että mitä useampi synnytys sen kovemmat jälkisupparit. Apua ihan pelottaa enempi ne jälkisupistukset synnytyksen jälkeen, kuin synnytys. Mulla oli kolmannesta jo niin kipeet, et napsin grammasia särkylääkkeitä pari päivää kolmesti päivässä. Aina piti pyytää lisää, kun kivut tosi inhottavia. Hyi ne jälkikivut oli pahempia mitä synnytys, kun voi verrata siihen ettten ehtinyt saada mitään puudutetta. Yleensä en särkylääkeitä juuri käytä ellei ole tosi kipeä. Hyi apua en halua edes ajatella tulevaa koitosta :ashamed: :LOL:

vappu- ja äitienpäiväsuunnitelmia ei ole isommin. Oon onneksi molemmat vapaalla, et jotain saa perheen kans tehdä :D vähän mietin lähettäiskö vapputorille ainakin ja äitienpäivänä vois syödä jotain hyvää :p nautin siitä, että saan olla kotona. Toisaalta ei tarvi edes mitään ohjelmaa, kun on niin ihanaa olla vapaalla töistä.

orchid aika hauska toi sun naapuri :D ei sitten tosiaankaan vieläkään huomannut/saanut selville :D heheh mua kans huvittaa ajatus, sitten kun juttelen yhden naapurin kans...onkohan jo kuullut kyliltä vai huomaakokaan mitään :whistle: en oo nyt törmännyt hetkeen enkä muutenkaan naapureiden kans kovin usein juttele....aina eri aikaa liikutaan ja kiireisiä kaikki.

Nyt ei jaksa muuta...toivotan kaikille meheviä vointeja ja nautinnollista loppuviikkoa :wave:

Delila 19+3:heart:

muoks; tulipas tosiaan muutama rivi näpyteltyä....=)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa:). On niin levottoman onnellinen olo ettei uni tule, lisäksi vieruskaverin vauva intoutuu karjaisemaan ja katkaisemaan torkkumisen välillä sopivasti:). Tosiaan tyttö syntyi eilen aamulla ja leikkaus meni hyvin. Syötävän suloisella sokerivauvallani oli kokoa 3,8kg ja 51cm. Kovasti leikkurissa ihastelivat reilua kokoa mutta äitin mielestä on pikkuruinen:). Todella todella ihana<3. Olin leikkauksen jälkeen niin helpottunut ja onnellinen että meinasin heräämössä alkaa laulamaan mutta en kehdannut kuitenkaan:-D.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Paljon onnea uniketulle ja perheelle pienestä prinsessasta! :heart:
Ja pikaista toipumista sektiosta :)

Misu78, ei munkaan sisko ihan mummoiässä ollut, kun eka lapsenlapsi syntyi. 42 täytti samana vuonna :) Saman ikäinen oli myös anoppi, kun meidän eka lapsi syntyi ja mun äidistä tuli mummi 41 vuotiaana. Onhan se ihanaa, kun on monta sukupolvea elossa :)

Mullakin on joinakin päivinä vähän turhan runsasta valkovuotoa. En muista, että olisi aiemmissa raskauksissa ihan tällaista ollut. Silloin varsinkin oli inhaa, kun istukan sijainnin vuoksi oli verenvuotoriski, ja sit kesken kävelylenkin tuntui, että housut kastuu...

Onnea Pen pojalle ensiaskelista :)

Paranemisia Orchidille! Miksihän se naapuri ajatteli, ettet voi olla raskaana :D
Täällä naapurustossa jännätään, kumpi syntyy ensin, naapurin lapsenlapsi vai meidän vauva :) Mä veikkaan sitä lapsenlasta, niillä on laskettu aika aikaisemmin. Olivat jo luulleet, että mulle on sattunut jotain, kun vietettiin pari päivää hiljaiseloa. Tyttö vaan piti kuumetta, niin oleskeltiin sisällä ;)

En ole koskaan tehnyt tytto vai poika -testejä. Meidän äiti osaa katsoa masun mallista. Nyt ei taida kyllä onnistua, kun vauva on miten päin sattuu.

Oksitosiinitipasta ei ole ollut puhetta. Mulla ekassa synnytyksessä piti laittaa oksitosiinit tippumaan synnytyksen jälkeen. Kauheaa runnomista pidettiin vatsan päältä, että saatiin jälkeiset tulemaan. Osa kalvoista ei suostunut tulemaan millään, kätilö ehti uhkailemaan kaavinnallakin. Onneksi ylilääkäri sitten päätti, että katsotaan, tulisiko ne sieltä ilmankin. Ja kyllähän niitä riitti monta päivää... Ei alkanut onneksi tulehdusta kehittelemään. Viime synnytystä en muista varmaksi, mutta luulen, että jälkeiset tuli ilman oksitosiinia. Tai sitten se pussin jämä tiputettiin...?! Piti siis supistuksia vauhdittaa oksitosiinilla, kun meinasi homma hyytyä kesken. Tokassa ainakin tuli ilman, kun silloin ei ollut kanyylia.

Pikaista paranemista Rutun perheeseen!

Mustakin jälkisupistukset on inhottavia :$ Kuopuksen jälkeen taisin mäkin tarvita useamman särkylääkkeen.

Cherrie_ 35+0 *poks*
 

Yhteistyössä