<3 Neljättä odottavat keväällä 2013 <3

Hei, muutama viikko sitten tein testin ja neljäs lapsi olisi tulossa, luultavasti joulukuun alkuun (1.12.2013) tulis tuo laskettu aika! Itse olen 26 ja lapseni ovat syntyneet 08, 10 ja 12 ja tyttöjä ovat kaikki. Sairaala tulisi luultavasti olemaan kos.

Olen itse iloinen uudesta vauvasta, vaikka hieman pääsi yllättämään ja toki olin ajatellut, että pieni tauko olisi tehnyt hyvää omalle jaksamiselle(lähinnä fyysiselle..). Ahdistaa vaan muiden ajatukset tästä, sillä tuskin kukaan mun läheinen pystyy olemaan aidosti iloinen tästä uutisesta. Muutenkin tuntuu, että varsinkin pääkaupunkiseudulla katsotaan pitkään, jos on enemmän, kun kaksi lasta.. jotenki kauhistellen tai säälivästi. Onko joku muu kokenut vastaavaa? Pitäisi varmaan muuttaa muualle, niin olis enemmän tilaa hengittää :)
 
Tervetuloa leijona! :) Ei kannata antaa kovin suurta painoarvoa muiden mielipiteille lapsiluvusta. Näissä asioissa se on vähän niin, että teet niin tai näin, niin aina se on jonkun mielestä väärinpäin. Nautit vaan omasta perheestäsi ja ihanasta kasvavasta vauvamasusta, niin ne muutkin huomaa, että tämä elämäntapa tekee sinut onnelliseksi. Me asutaan kans etelässä, mutta suht pienellä paikkakunnalla. Tässä meidän asuinalueella on paljon monilapsisia perheitä ja siksi meidän neljättä ei ole tässä kummeksuttu, kun samalla kadulla asuu jopa kuusilapsinen perhe. Välillä toki, kun joku kysyy vauvasta, että onko se ensimmäinen vai toinen, niin tuntuu vähän huvittavalta sanoa, että "eikun neljäs". Ja mullakaan ei vielä ole ikää edes 30 vuotta.

Natte ja Tinja 10 päivää
 
  • Tykkää
Reactions: rakkauslapsi
Paljon onnea unikettu prinsessasta

Mä osti perjantaina harsoja ja nyt värjään niitä :D mä oon tooosi malttamaton ja olis ihanaa että elokuu tulis jo :D vaatteita oon tilannu jo jonkii verran :) äitiyspakkaus tilattu viime viikolla.. vaunut ja kaukalo on valmiina pinnis puuttuu ja sitteri pitää hankkia :D aivot ihan ylikierroksilla ja sit töissä pitäis keskittyä duunii .. juuh onnistuu :LOL:

Elokuuhun on vielä aikaa se on totta kyllä, mutta tää aika on ment nopeesti tietty kunnon töisä!

Noista ihmettelijöistä, mun suku ei ollu hirmu ilonen ylläristä oli vähän sillai et noh minkäs sille enää tekee.. mut anoppi oli aivan innoissaan ja miehen puolen suku. Mä oon ite ainakin onnellinen vauvasta enkä anna muiden mielipiteiden siihen vaikuttaa!
Multakin kysellään kovasti että ensimmäinen varmaan tulossa kun oot niin nuori.. 27v mut 4 tulossa .. sit tulee se ilme et whaaaat :O mut ei niistä kannata välittää.
Mut muistan kyllä että su0iskolle oli tosi vaikea kertoa että tulee neljäs.. vastaus kun oli et oikeesti, noh ei sille kai sit voi mitää ja sit alkaa tää et pyydä apua kun et jaksa .. öö emmä tehny lapsia sen takia et haluun et joku toinen huolehtii niistä! Kiva saa apua, mut sisko on ollu aina parempi äiti kun mie vaik ei sillä omia lapsia olekaan!
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Ja taas tuli maanantai! Ihme kun viikonloput aina hurahtavat ohi niin nopeasti ja sit viikot matelee. No onneksi on yksi vapaapäivä keskellä viikkoa niin vähän katkaisee sitä arkea. Ja ensi viikolla kans yksi ylimääräinen vapaapäivä, mahtavaa.

Tänään oli neuvola. Kaikki hyvin. Kiloja tullut taas 2,3 kg lisää, eli vähän yli 500 g/viikko. Ei nyt mitenkään hirmupaljon, mut olishan se voinut olla vähemmänkin. Ensi käynnillä menee varmasti 70 kg raja rikki.
Ja taas oli sellainen hassu tilanne ettei täti meinannut millään saada sydänäänet kuulumaan dopplerilla! Yritti ensin itse 10 minuutti ilman selvää tulosta. Muutaman kerran laite rekisteröi vauvan lyönnit, mutta niitä ei saanut kuuluviin kun istukka on edessä ja laite rekisteröi oma sykkeeni vain ja vauva liukahti karkuun koko ajan. Tuntui oikein hyvin kun vauva liikkui ja riehui siellä masussa . Lopuksi tuli toinen täti TAAS hätiin ja hän yritti sitten vähän aikaa mutta sai vihdoinkin sydänäänet kunnolla kuuluviin ja rekisteröityä. Paljon nauruahan tuo tilanne taas aiheutti, mutta pääasia että äänet kuuluivat. Jospa ne sit ensi kerralla löytyisivät helpommin!

Hb oli tippunut ja oli nyt 113. Täti sanoi että voin syödä rautaa sit kun tuntuu siltä, eli jos väsy iskee. Pitää ostaa Ferronolia ensi kerralla kun käyn apteekissa, mikä taitaa olla jo tänään koska Panadol on loppu ja mulla on taas hirveä pääkipu . Mulla on pää kipeä melkein päivittäin ja se johtuu vissiin jumiutuneita hartioista. Istumatyö sen aiheuttaa eikä hieroja taida auttaa. Pitää vaan popsia Panadolia mahan täyteen.

Meidän suku ei pahemmin ole kauhistellut meidän lapsilukua, joskin isälleni meinas tulla hikka kun kuuli uutisen :D. Mutta hyvin hän sen otti loppujen lopuksi joskin vähän ihmettelee meidän päätöstä. Tai enimmäkseen hän on huolissaan jaksamisesta ja taloudesta, koska pelkää että meille tulee talousongelmia useamman lapsen kanssa. Mut kyllä me pärjätään ja niin sanoin hänellekin.

Misu78, rv 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Leijonalle tervetuloa!

Lapsiluvusta olitte jutelleet... Meidän neljättä ei ihme kyllä ole kauhisteltu, siis määrän takia, enemmänkin on "udeltu" että pitikö vielä yrittää sitä tyttöä kolmen pojan jälkeen.... Ihan kuin se tyttö olisi joku "pakko saada"-projekti. Anoppi sai jonkun ihme herätyksen tämän odotuksen myötä ja on alkanut mummoilla oikein urakalla. Aiemmin ei suuresti ole sellaista tehnyt, siis tyrkyttäytynyt vapaaehtoisesti avuksi, hoidellut muksuja, järkkäillyt lomiansa meidän aikataulujen mukaan jne. Sanoi vaan että nyt on varmaan jo apu tarpeen kun on niin monta muksua talossa.. En pistä pahakseni, tietenkään.

Omassa navassa ei mitään uutta. Viikonloppu vierähti lauantaina kylpylässä ja eilen munkinpaistossa ja pihatöissä. Onneksi on lyhyt viikko ja ensi viikkokin vain 3 päiväinen, kun oli pakko ottaa perjantaille vapaa koululaisten vapaapvän takia.... Sitten ei olis enää montaa viikkoa töitä jäljellä. Onneks... Huvitusta ei enää tahdo löytyä. Olen lisäksi alkanut heräillä aamuisin jo reilusti ennen kellonsoittoa kukkumaan ja aamupäivällä alkaa sitten väsyttää oikein urakalla. Ei nyt ole rytmit ihan kohdillansa. Mutta samapa tuo, menee tämä nyt näinkin...

Hyvää alkanutta vappuviikkoa kaikille!

Ruttu ja Hilma 28+4
 
Tervetuloa Leijona :flower:

jaanino: Nehän ne parhaita kasvattajia on, kenellä ei omia lapsia olekkaan :D Tietävät kaikesta kaiken, hehe.

Mulla on ollut ongelmia nukkumisen kanssa nyt alusta asti : / Tuntuu, etten nuku oikeaa unta ollenkaan, heräilen hirveän herkästi. Milloin joku lapsista tulee meidän sänkyyn, milloin mies kuorsaa, milloin koira räpistelee, huoh : / Jossei muuta, niin sitten pissattaa tai niveliä särkee. Ehkä yhden yön viikossa nukun hyvin. Välillä on vaikeaa saada uudelleen unta jos aamuyöllä herää ja aamulla olen ärtyisä kuin mikäkin.

Odotan kovasti koska liikkeet alkavat tuntumaan, viikon sisällä voisi alkaa jo hipsuttelemaan :)

kääkkis ja sisu 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: jaanino
Onpas täällä ihanan kannustavaa porukkaa, tuli hyvä mieli lukea muiden vastauksia, vaikka aluksi hieman epäröin tänne kirjoittelua =) Kiitos!

En ole vielä kertonut sukulaisilleni vauvauutisia, luultavasti kerron vasta, kun on ihan pakko. Tosin masu pömpöttää jo näillä viikoilla(vasta 10. rv) siihen malliin, ettei ole epäilystäkään :ashamed: Oletteko muuten huomannut, että vatsa olisi tullut nopeammin näkyviin tai isompana, kuin aiemmissa raskauksissa? Kai se aina tulee vähän helpommin, kun on muutamaan kertaan venynyt ;) Mun masu on kyl nyt ihan uskomaton, kun mietin.. ehkä se onkin pidemmällä, kun kuvittelen..

En ole vielä neuvolaankaan varannut aikaa, mut nuorimmalla on 1-vuotisneuvola tällä viikolla, joten ajattelin sit ottaa asian puheeksi. Pitäisi tuo eka ultrakin sit varata, niin saisi tarkennettua tuon lasketun ajan..
 
Huomenta!

Ja hauskaa vappua kaikille
:) Kohta meinasin alkaa munkkeja paistelemaan, kunhan käydään eka kaupasta hakemassa viimeiset grillattavat. Saa nähdä, pääseekö grillaamaan, kun pitäisi olla aika sateinen vappu tulossa. Nytkin tulee tihkua.

Tervetuloa mukaan leijona-86! :wave:

Ihmisten suhtautumisesta lapsilukuun, enemmän "kauhistelua" muutamalla kaverilla aiheutti uutinen kolmannen lapsen tulosta. Meni rikki se 1 tai 2 lapsen "sääntö". Nyt on lähinnä tullut vitsailuja, että millos se viides... :) Ehkä ei kuitenkaan!

Multa on myös kysytty joka raskaudessa, onko eka tulossa :D Neuvolalääkärissä varsinkin huvitti, ei ollut ehtinyt lääkäri katsomaan papereita kunnolla.

Toivottavasti Misu78:n hartiajumi ja päänsäryt helpottaa pian! Oletko kokeillut lämmitettävää jyväpussia? Mulla jumittaa selkä aika paljon, selkäranka on mutkalla parista kohti, ja kauratyynystä on ollut korvaamaton apu :)

Mäkin olen alkanut heräämään aamulla aikaisin, joskus kuuden maissa, vaikka seitsemään voisi nukkua. Eipä tee tiukkaa, jos sattuu vauva olemaan aamuvirkku :D

Masun koosta, mulla oli ihan kauhea masu alussa, kun turvotti niin paljon. Tosi korkealta alkoi sellainen möhkö, mikä ei jättänyt epäilyksiä. Just rv 10 kuvissa on kunnon kumpare. Kaikki sisarukset ja vanhemmat bongasi siinä vaiheessa vauvauutiset :) Sit mulla hävisi turvotus joskus rv 14 kieppeillä, ja näytin hetken aikaa vaan hyvin syöneeltä. Nyt on masu isomman näköinen, mitä kuopuksen aikaan oli laskettuna päivänä otetuissa kuvissa. Tekee kai tuo väärä tarjonta, kun koko vauva röllöttää lantion yläpuolella ja masu roikkuu ties missä.
Viikonloppuna oli poikittain masussa ja pitää ihan mahdotonta pyörimistä koko ajan. Torstaina katsotaan ultralla lääkärissä, saas nähdä miten päin sitten on.

Cherrie_ 35+4
 
Pe
Hauskaa vappua!
Mun isä naureskeli meille et meinataanko hankkia minibussi tai et ollaanko jotain uskovaisia. Muistutin isää siitä että myös hänellä on neljä lasta. :D Muilta ei ole tullut mitään ihmeellisiä kommentteja, ainakaan vielä.

Mulla maha alkoi näkyä vasta joskus rv 21 paikkeilla, hyvä niin, koska kyllähän nämä jo iso pallo on. Viimeksi maha palautui synnytyksen jälkeen ennätysnopeasti, kuukauden päästä ei ollut kuin aivan pientä "turvotusta". Toivon niin samaa nytkin.

Mäkin otan mielelläni vastaan kaiken avun mitä lastenhoitoon yms. tulee, ihanaa saada välillä olla ihan yksin, esim. eilen kävin tuon pienen vintiön 10,5kk alusvaateostoksilla. Eihän siitä mitään tullut, kun pääsin rattaiden kanssa sovituskoppiin niin johan rupesi huutamaan ja mulla valuu tuskan hiki. Eli tänään uudestaan ja YKSIN. :)
Oon myös yrittänyt käydä kerran viikossa itsekseni uimassa.

Eilen saatiin meidän "uusi" ja iso auto kotiin, mihin mahdutaan sitten kaikki kun vauvakin on syntynyt.
Munkin paisto on täälläkin tänään ohjelmassa.

Pe 31+6

Cherrie toivottavasti olisi tapahtunut asennon vaihdos.
 
Vaput tuli vietettyä ja syötyä liikaa munkkeja :ashamed: Enää ei tarvitsisi paino nousta tän raskauden aikana yhtään. Vähän hiljaisemmissa merkeissä vietimme vappua, kun saimme vappuaattona suru-uutisia. Parin viikon päästä olisi läheisen ihmisen hautajaiset tulossa. Pähkäilen, onnistuuko pitkä automatka (2h suuntaansa) vielä siinä vaiheessa, viikkoja ois 38+.

Eilen oli neuvolalääkäri, ja vauva oli viimein asettunut raivotarjontaan. Vapun aikaan taisi asettua lähtökuoppiin, ja pää tuntui jo tosi alhaalla. Vihlonta on ollut muutaman päivän sen mukaista, auts! Kohdunsuulla ei ollut vielä tapahtunut just mitään, niinkuin arvelinkin, kun pää on huidellut missä sattuu. Lähtötilanne oli edelleen, 3cm ja kiinni + kiinteä. Eilen tuli koko päivän sen sisätutkimuksen jäljiltä ihan eri tuntuisia supistuksia, jospa vähitellen alkais kypsytellä... Kaikissa muissa raskauksissa on ollut edes jotain kypsymistä näillä viikoilla. Sf-mitta oli 31cm ja vauvan koko vähän jännittää, kun ei ole tehty minkäänlaista painoarviota taaskaan. Mulla on kaikissa raskauksissa ollut sf-mitta keskikäyrän alapuolella, ja silti vauvat on olleet ihan hyvän kokoisia.

Uniketulla
taitaa pitää kiirettä pikkuisen kanssa? :) Kiva kun ehdit moikkaamaan vauvantuoksuisen arjen keskeltä :heart:

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa viikonloppua!

Cherrie_ 36+0 *poks*
 
Hyvää perjantaita kaikille! Onneksi on perjantai jo! Töissä ollut kauhea kiire tänään ja tuloksena sitten harjoitussupistukset. Maha kovettuu inhottavasti eikä se meinaa millään laueta. Pitäisi päästä kotiin makuulle :|. Mietinkin että lähtisin aikaisemmin kunhan saan kaikki paperit pois alta. Tää tilanne on niin tuttu edellisestä raskaudesta. Silloin kärsin tosi usein kivuttomista supistuksista ja oli inhottavaa istua koko päivän. En odottanut niitä näin aikaisin jo, mut näköjään stressi laukaisee niitä :(.
Liitoskipuja olen valitettavasti myös bongannut. Eilen vihlaisi alaselkää inhottavasti kun kävelin ja tänä aamuna tuntui häpyluussa vihlaisua. Tästä se sitten lähtee...

Viikonloppuna pitää rentoutua ja yrittää nukkua hyvin. Viime yönä nukuin tosi huonosti ja sekin varmasti vaikuttaa tuohon mahan tilanteeseen.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille. Tulehan Unikettu kertomaan synnytyksestä kun jaksat/ehdit :).

Misu78, rv 17+1
 
Hienoa Cherrie_ että vauva on vihdoinkin oikein päin :) Osanotot läheisen poismenon johdosta :hug:

Misu78: Mulla supistelee nyt tosi herkästi : / Joinain päivinä vähemmän, mutta eilenkin kun olin aika väsynyt ja ahdistunut niin vatsa oli aivan kivikovana ja puhallutti. Pötkölleen kun kävi, niin helpotti. Onneksi ei ole mitään kivuliaita, joten hirveän huolissani en ole. Sen olen kyllä laittanut merkille, että liikunta, väsymys ja stressi aiheuttaa herkästi : / En haluaisi kyllä liikuntaa vielä lähteä rajoittamaan, rankemmat liikkeet olen jättänyt jo väliin.

Mä niiin odotan, koska liikkeet alkavat tuntumaan... Huolissani olen niin pitkään, kunnes pieni alkaa päivittäin itsestään ilmoittelemaan, vaikka kaikki onkin sujunut hyvin.

Unikettu: Tule ihmeessä kertomaan synnytyksestä kunhan ehdit, niin tiedän minäkin mitä lokakuussa odottaa :)

Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:

kääkkis ja sisu 15+6
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Heippa! Nyt jos ehtisin kirjoittaa vähän pidempään:).

Cherrie, hienoa että vauva nyt asettunut oikeaan asentoon. Otan osaa menetyksen johdosta:-(. Tiedän paremmin kuin hyvin tuon tilanteen, kolmannen kohdalla menetin 3 isovanhempaa ja hautajaisiinkin mentiin suoraan laitokselta, vauva jäi tuolloin hetkeksi sinne hoitoon. Tämän raskauden aikanakin menetimme läheisen. Silloin tulee kyllä mietittyä elämän kiertoa.

Misu, jaksamista sinulle supistusten ja liitoskipujen kanssa.

Ja tervetuloa Leijona:).

Kiitoksia kaikille ihanista onnitteluista<3!
Kiirettä on vähän ollut mutta suurin syy siihen etten ole käynyt kirjoittelemassa on se ettei ole koneet eikä yhteydet oikein toimineet, nytkin puhelimella kirjoittelen. Myös keskittyminen on ollut vähän hakusessa.
Nyt kun täytyy taas rientää, yritän ehtiä piakkoin kertomaan miten on mennyt:). Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille ja parasta vointia!<3
 
Pe
Täällä lapset vatsataudin kourissa, onneksi lievän sellaisen. To ja pe tyttö 9v oli koulusta pois ja pe yönä alkoi poika 10,5kk oksentaa. Samana yönä mies kotiutui baarireissulta ja la tietty krapula. Ihana siivota yrjöä ja ripulia sängystä ja matoilta (poika siis aiheutti, ei mies :LOL:). Eilen esikoinen valitti huonoa oloa ja tänään ei mennyt kouluun, joten odottelen tässä omaa vuoroani. Mieskin lähti muutaman päivän työreissulle toiseen maahan.

Tänään kävelin semmoset 7,5 km lenkin täydentämään kirppispöytääni ja nyt tuntuu mukavasti jaloissa yms.

Ensi viikolla neuvola jossa toivottavasti selviää vauvan asento.
Cherrie: hyvä että vauva oli itsekseen kääntynyt.

Pe 32+5
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Tännekään ole ehtinyt kirjottelemaan ! Tänään oli harjottelun loppuarviointi ja läpi meni jee :cool: toki työnteko ei lopu vielä mihinkään, mutta nyt on helpompaa kun ei tarvi käydä harjottelussa sekä palkka työssä :) supistelee välillä kunnolla ja todella toivon ettei ole pehmentänyt paikkoja .. tässä kuussa sen sitte näkee lääkärissä !
Noh onnistuneesta harjoittelusta palkitsin itseninja lapset (joutuneet paljon olemaan ilman äitiä) käytiin ostamassa kesävaatteita ja rintaliivit oli pakko uudet ostaa isommat !
Kiloja ei ole tullut tänne nyt sen alkunousun jälkeen vaikka ruoka maistuukin :cool: kyllähän se tosta nousee vielä, mut toisaalta oon liikkunu ja töissä liikun paljon niin se vaan aluksi taas otti s3n mitä elimistö tarvitsee ! Tossa katselin muita raskausajan kortteja ja samoissa mennää nyt on vähemmän painoa kun viimesestä :)
Kauhee puolustelu :D
Ihanaa lämmin vihdoinkin saapui :heart: tätä on odotettu ja mää nautin mää niin nautin :)
 
Nopeasti vielä tännekkin kurkkaan. Lukemassa oon käynyt, mutta kirjoittaminen taas jäänyt töiden ja arjen kiireiden ohella : /

Rakenneultra oli tänään ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa =) on se aina huokaus ja helpotus, kun saa kuulla hyviä uutisia. 470g oli painoarvio ja hieman isompi oli viikkoihin nähden. Ei kuitenkaan laskettua aikaa muutettu, hyvä näin....oon suunnitellut(varaillut) kesälomani jo tämän lasketun mukaan ;) oi että ihanaa odottaa kesälomaa ja tulevaa mammalomaa joka alkaa siitä sitten suoraan =)

Nyt en muuta jaksa......joku pojista pitää ulinaa sängyssä, täytyy käydä katsomassa mikä siel on. Voikaahan kaikki hyvin :heart:

Delila 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Aurinkoista huomenta!

Eilen oli ihanan lämmin päivä kävellä neuvolaan ja takaisin. Eipä siellä ollut mitään ihmeitä, paitsi kauhistuttava vaakalukema. Viikossa tullut painoa 840g, kiitos tytön synttäriherkuttelujen. Jos sen saisi viimeisiksi viikoiksi kuriin, tai tätä menoa siirrytään toiseen kertaan uusille kymmenluvuille... :ashamed:

Tsemppiä Misulle, kääkkikselle ja jaaninolle supistuksien kanssa!
Mulla niitä tuli ihan säännöllisinäkin, n. 10 minuutin välein, talvella aina iltaisin. Luulen, että mulla se istukka aiheutti ne, kun asettuivat kevään edetessä. Kipeitäkin suppareita tuli muutama päivässä, mutta eivät tosiaan saaneet mitään aikaiseksi, kun vieläkin oli kohdunsuulla sama tilanne, kuin raskauden alussa. Nyt on ollut ihanaa, kun ei tarvitse enää varoa supistuksia, on voinut pidentää kävelylenkkejä vähän, ja treenata punttien kanssa vähän useammin. Joskus maaliskuulla piti jättää melkein kaikki liikunta pois, ja meinasi olla välillä aika turhauttavaa, kun se on mulle sellainen henkireikä.
Liitoskipuja olen pelännyt. Joitain yksittäisiä päiviä on ollut, että on vihlonut tosi paljon. Mutta vähemmällä olen päässyt, kun mitä edellisessä raskaudessa. Toivottavasti Misulla ei äidy pahemmaksi!

Ikävä kuulla, että teilläkin on läheinen menehtynyt raskauden aikana, unikettu! Ja kolmen isovanhemman menettäminen lyhyen ajan sisään... :( Tosiaan, elämän kiertoa tulee mietittyä.

Pikaista paranemista Pe:n perheeseen! Pidän peukkuja, että sullakin asettuisi vauva oikeaan tarjontaan :)

Onnea Delilalle hyvistä ultrakuulumisista :)

Jännäilen täällä, milloin Tiivi-Taavilta tulee vauvauutisia, huomenna näkyisi olevan laskettu...

Mulla humpsahti masu alaspäin, kun vauva löysi oikean asennon. Viikonloppuna tytön synttäreillä useampi teki saman huomion. Ei meinaa vieläkään tajuta, miten lähellä synnytys jo on. Vaikka mitä pientä touhua olisi jäljellä lähiviikoille, eikä sairaalakassi ole vielä pakattuna. Oletan, että vauva pysyy kyydissä sinne laskettuun asti :) Jännäillään, montako kertaa mies ehtii käymään kotona, ennen kuin vauva syntyy. Ja missä päin Suomea on, kun lähtöä pukkaa. Kotona toivottavasti :D

Cherrie_ 36+5
 

Yhteistyössä