<3 Neljättä odottavat keväällä 2013 <3

Onnea natusanille pienokaisesta :heart:

lilyvalley toivottavasti kaikki kuitenkin menee loppuun asti hyvin. Koita olla murehtimatta, vaikka varmasti huoli on kokoajan pinnassa. Saatko käydä usemmin tarkistamassa ultralla tilannetta ?
Meillä näyttäis olevan sama LA.
Tosin ens viikolla on nt ultra ja samalla varmistetaan laskettuaika, koska tammikuussa oli tuulimuna ja sen jälkeen ei menkkoja ollut vaan tärppäs saman tien, joten la on vielä vähän auki, mutta uskon, ettei se tuosta miksikään muutu.

kokkeli ja vintiö 11+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lilyvalley
:heart: natusani ONNEA paljon uudesta perheenjäsenestä !!! :flower: Oi niin ihanaa pieni vauva...tai no kokoahan oli hyvin, mutta pieniä ne on silti :D :heart: On se joka kerta upea lukea ja kuulla toisten synnytysjuttuja :)

lilyvalley Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: ja sitten ne toiset...en osaa sanoa mitään virtauksista, kun ei kokemusta. Höh sentään, ei kivaa....eikö ne sanonut mitään infoa asiasta? Kumma juttu. Olisivat edes rauhoitelleet ja kertoneet asiasta enempi. Ymmärtää, että odottava äiti on huolissaan, jos vähänkään saa huonoja uutisia. Kuitenkin nyt varmaan seuraavat tiheämmin ja oot sillai "tarkkailun" kohteena? Tulee mieleen tutkimukset ja varsinkin ultrat, että seuraavat varmaan useammin..? Tsemppiä sinne. Yritä tosiaan olla liikaa murehtimatta, oot kuitenkin hyvissä käsissä, kun asia tiedossa ;) :hug:

Nyt ei muuta. Alan pian valmistautua nukkumaan. Töiden jälkeen uupunut olo |O

Delila 17+3
 
Viimeksi muokattu:
Isot onnittellut Natusanille pienestä pojasta :heart: En voisi kuvitellakaan meidän joukon jatkoksi noin pitkää vauvaa, kun pisin meidän lapsista on ollut 51cm syntyessään....;)

Lilyvalleylle onnea niistä hyvistä ultrakuulumisista! Virtauksista en osaa sanoa mitään, hyvä kuitenkin että asia on huomattu ja hoidossa!

Oon taas vaihteeksi sairaslomalla lapsen kanssa....: / Kakkonen oksensi toissa yönä kerran ja oli eilisen ihan veto pois ja valitti että päätä ja kurkkua särkee. Jäätiin sitten varuiksi kotiin täksikin päiväksi, ettei tule takapakkia eikä tartuteta muita mukuloita päiväkodissa jos onkin mahatautia. En kyllä usko että on, kun tosiaan vaan kerran laattasi ja kakkakin oli ihan normia eilen päivällä.... Tai no, ainakin toivon sydämeni pohjasta ettei ole mitään tarttuvaa laatua, mahatauti tällaisessa laumassa on niitä vihonviimeisiä juttuja (täiden ja kihomatojen ohessa, joihin ei onneksi myöskään olla törmätty...).

Maha kasvaa kohinalla, tuntuu ettei itse tahdo mukana pysyä. Ei kasvussa eikä viikoissa... Mulla on nyt alkanut paukkua liitokset, ihan hirveä napse ja pauke jos nopeasti vaihtaa asentoa... Ei se varsinaisesti satu, mutta kuulostaa kamalalta. Sen lisäksi mua on alkanut vaivata kovasti että mitäs jos tämä vauva ei olekaan tyttö... Siis kätilöhän sanoi ettei tyttölupaukset koskaan ole 100% varmoja mutta kovasti ihmettelisi jos tämä tästä pojaksi muuttuisi, esitteli ultrassa "kummun jossa ei ulokkeita" ja näytti vielä erikseen kuvasta häpyhuulet ja viivan siinä välissä. JA silti mä mietin että mitäs jos.... Kai mä en vaan voi vieläkään uskoa todeksi että se nyt tyttö sitten olisi.... Kaikki vaatteethan meillä on nyt sellaisia tyttöjen kamppeita, yhden käden sormilla voi laskea ne vaatekappaleet jotka pojallekin passaa. Kai mua sekin vähän jänskättää, kun normisti en ole näin sokka irti vaatekappaleiden kanssa ollut... On mullakin murheet...:p

Onneksi on perjantai!

Ruttu ja Hilma 26+1
 
  • Tykkää
Reactions: jaanino
Huomenia :)

Eilen oli joku ihme herhiläispäivä, ärsytti kaikki mahdollinen heti aamusta asti ilman mitään isompaa syytä. Illalla oli v**utuskäyrä huipussaan, ja lähdin nollaamaan päätä pitkälle vaunulenkille lasten kanssa. Reilu 1,5h käveltiin ja alaselkä oli ihan muussina, kun viimein kotiuduttiin. Kyllä nukutti koko porukkaa hyvin viime yönä :D Tänään aloitan viimein ompelut, kun on sadepäivä, eikä huvita lähteä ulos rämpimään. Ne mun tilaamat kankaat tuli jo :)

Ruttu kyselit sokerirasituksen tuloksista, en osaa varmaksi sanoa, mutta ei kai ne liian alhaiset ole...? Mulla oli ekassa raskaudessa neuvolan mittauksissa verensokeri 3,9-4,7 (jos en väärin muista). Tosin onhan se eri juttu, kun rasituksen tuloksissa...

Onnea jaaninolle poikalupauksesta :heart:

Kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa, EevaN! Toivottavasti teidän sairastelut on tälle keväälle ohi :)

Delilalle jaksuja alavireiseen oloon :hug:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kääkkis82 :heart: Toivottavasti päänsäryt on helpottaneet!

Natusanille ja perheelle onnittelut pojasta!
:heart:
Mulla myös merkittiin kuopuksen synnytyksen kestoksi joku 2,5h, vaikka supistukset kesti (ja lapsivettä alkoi lorahdella) 19h. Laskivat mulle sen ajan kai oksitosiinin laitosta + kalvojen puhkaisusta.

Tosiaan olisi kiva jatkaa juttuja vielä vauvautumisen jälkeenkin :) Mäkään en ole kurkannut, onko synnyttäneiden puolella tai muualla nelosien pinoa.

En kyllä usko Natte, että olet enää toukokuussa kasassa!
Uniketullakin on enää parisen viikkoa :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Lilyvalley :) Ja tsemppihalit niistä huonommista :hug: Mäkään en osaa sanoa mitään noista virtausjutuista.

Cherrie_ 33+1
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Natusanille hurjasti paljon onnea pienestä pojasta :flower:

Kääkkikselle onnittelu hyvistä ultra kuulumisista!

Lilyvalley onnes hyvistä ultra kuulumisista. Virtaus asioista en osaa sanoa enempää kuin että varmasti seurailevat sinua tarkemmin ja varmistavat että vauva kasvaa. Monesti olen kuullut että jos äitä huonoja virtauksia on ollut on käynnistetty ennen LAta. Mutta tämän suuremmin asiasta tiedä. Toivottavasti saat neuvolasta tarpeeksi tietoa ja tukea! Ja ne lisätutkimukset odotat rauhassa niitä! Tiedän on vaikea olla miettimättä, mutta asiat kyllä selviää !
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Kokkeli Onpa hauska kuulla, että laskettu on samaan aikaan! Jokos sinulla alkaa olot paranemaan? :) Aiotteko osallistua niihin seulontoihin? Minä en ole ikinä niihin osallistunut, mutta eikös tämä ultra näillä viikoin ole osa niitä?

Cherrie_ Mitä ompelutöitä teet? Voisi veikata vaatteita kun kankaista puhut? Voi kun ihana jos itse osaa tehdä vaatteita.

Ruttu Haha! Olisikin sitten poika siellä vaaleanpunaisissa. Tosin ei olisi ainoa poika, jolle on käynyt samoin ;) Voithan sinä vielä seuraavassa ultrassa vielä kysellä varmistuksia jos sitä sitten todennäköisyys kasvaisi sinunkin silmissä :)

Täällä edelleen virtaukset mielessä. Kummastuttaa lääkärin käytös. Hän ilmoitti, että virtaukset koholla ja sanoi että primaspan kuuri on aloitettava. Kun kysyin, että mitä se tarkoittaa niin ei vastannut mitään. Ei edes kertonut onko arvot koholla paljon vai vähän tai mihin tämä johtaa. Tai että mistä virtauksista edes oli kysymys. Kun olen yrittänyt tietoa etsiä niin olen huomannut virtauksia mitattavan monista eri asioista. Kun kysyin sitten kontrolli ultraa niin sanoi että rv20 on sitten rakenne ultra. En tiedä johtuiko kielimuurista vai mistä (lääkäri oli siis venäläinen), mutta jäin kyllä niin tyhjän päälle tämän asian kanssa. Olisi voinut edes sanoa, että korjaantuuko tämä asia vai syönkö nyt sitten syksyyn saakka aspiriinia ja toivon ettei veritulppia synny? Odottelen maanantaita, että voin soittaa johonkin ja kysyä asiaa. Saisi mielenrauhan tästä epätietoisuudesta :)

lilyvalley ja Tulokas 11+6 <3
 
natusani onnittelut pikku prinssistä :heart:

natte seuraavana :whistle: :rolleyes:

Kokkeli tervetuloa =) jotenkin tutunkuuluinen nimimerkki ollaankohan joskus kirjotettu samassa ketjussa :confused:
Samanlainen lähihistoria. Mullakin tuulimuna joulukuussa ja suoraan sen jälkeen tämä uusi raskaus =)

EevaN tervetuloa

jaanino onnittelut poikalupauksesta ja hyvistä ultrakuulumisista =)

Kääkkis onnittelut hienoista ultrakuulumisista =) sinullakin tuo laskettuaika vaan aikaistuu, kuten mulla oviksesta laskettu olis 30.9. ja virallinen 25.9. :O

lilyvalley onnittelut ultrakuulumista :heart: tuosta virtauksesta sen verran osaan sanoa, että kaveri joutu syömään jotain lääkettä ?miniaspirin? Kun hällä oli kanssa ne koholla ja ihan alusta alkaen. Terve tyttö kuitenkin syntyi ihan normaalisti. Eikös toi lääke justiinsa estä tukoksia. Jotenkin se tais muistaakseni liittyä raskausmyrkytykseen kun sitä todella tarkasti häneltä sitten seurattiin.

Unikettu ihana ajatus teidän esikoisella. Sullahan on jo h-hetket käsillä :heart:

Rutun perheelle paranemisia, saisi jo sairastelut loppua, jaksamisia.
Kaverin 4D-ultra tyttö syntyi poikana, että ei se 100% varmaa koskaan ole :rolleyes: sillä pojalla oli kotiutumisvaatteina hyvinkin vaalaenpunaista :D

Synnytyksen enteilyt esikoisen kanssa käytiin varmistuslenkillä synnärillä 3 päivää ennen syntymää kun neuvolasta laittovat äippikselle verisen pissan takia. Synnytys on merkattu liki 20 tuntiseksi ja tiesin kyllä jo vuorokautta ennen että lähtö tulee sen verran rupes olemaan tukala olo. Synnärille mennessä 4cm auki.

Kakkonen eka kipee supistus puol seittämän aamulla ja poika sylissä puolilta päivin, ei varoitellut tulostaan. Heti oli supistukset 5minuutin välein ja pitkiä.

Kolmonen huijas :D alko synnytys supistukset kotona lähettiin sairaalaan ja päästiin saliin, pari tuntia meni ja supistukset loppu ku seinään. Meinasivat passittaa kotiin ku synnytys käytännössä pysähty. Auki 2cm sain mennä vielä mennä vikaan suihkuun, ja kun sieltä tulin oli kätilö huoneessa kotiuttamassa. Olin kuulema sen verran kipeen näkönen, että kokeili uudestaan ja olinkin auennut nyt 4cm. Tovin kätilö kerkes huoneessa olemaan koneella ja laitto tavaroita valmiiks uudestaan ja lähtiessä huikkas kutsukaa kun tarve tulee... ovi ei kerennyt kätilön takana sulkeutua kun huusin ukolle että vauva tulee hae se takasin. Pääsin könöymään sängylle ja kätilö tarkasti tilanteen, täysin auki ja pää tulossa :O ei kerenny toinen kätilö paikalle ku jäppinen tuli loppujen lopuks niin vauhdilla. Synnytyksen kestoks papereihin 25 minuuttia :O

Synnytyksiä on kyllä ihanaa muistella :heart:

Onko teillä muilla kokemuksia, että vauva olis eri tarjonnassa ku raivotarjonta?
Kakkonen synty avotarjonnassa ja vielä lisäks käsi poskella, kätilöt sano et supermies asento :D mitenkään mua ei etukäteen varoteltu, synnytyksen jälkeen sanottiin, et oli vähän tiukkapaikka mutta tulihan se sieltä. Miehen ilme oli kyllä näkemisen arvoinen kun poika tuli silmät edellä... mut enhän mä siitä mitään ymmärtäny siinä vaiheessa päätellä.

ON Maha vaan kasvaa, sais tulla jo kesä ku ei viiti ostaa viileille keleille vaatteita :p Päivittäin tuntuu oireet vaihtelevan,joskus saa mitään aikaseks ja joskus on niin energinen ettei mitään rajaa. Tällä viikolla ollu pari niin väsy päivää, ettei oo hereillä meinannu pysyä : / Selkä ei oo onneks vihotellu lainkaan, mutta ah niin mukavat suonikohjut on tullu toiseen jalkaan. milläköhän niitä vois estää, anybody?

Nyt loppuu padista akku, ja romaani pitää lopettaa :D

Orchid ja Taotao 16+3 :heart: jos oikein laskin
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Orchid x2 Jossain vaiheessa kirjoittelin ainakin tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevat ja sitten plussanneet.
Viime vuonna alku vuodesta oli kkm ja loppu vuodesta keskeytys ja nyt alku vuodesta tuulimuna.

Suonikohjuin ei taida auttaa ku tukisukat ja pitää jalkoja koholla mahdollisimman usein. Mulla on hirveet suonikohjut. Ne on kerran leikatuukin jo, mutta tulivat vuoden päästä takaisin yhtä kaameina. Huolimatta siitä, että pidin tukisukkia...

lilyvalley Mä oon aina osallistunut seulontoihin sen kummemmin miettimättä. Kunnes viime vuonna loppu vuodesta jäätiin seulassa kiinni riskiluvulla 1:9. Pienellä todetiin loppu viimein trisomia 13 joka johtaa aina kuolemaan.
Tällä hetkellä raskaus on pelon sekaista oireiden kyttäämistä. Vaikka eipä mulla mikään raskauksista oo oireillut suuntaan ei toiseen ja kaikki on selvinnyt vasta ultrassa.
 
Viimeksi muokattu:
Lilyvalleylle tsemppiä! Toivottavasti huomenna saat jostain selvyyden tohon virtausasiaan. Tosi kurjaa, että lääkäri ei kunnolla selittänyt sulle sitä asiaa. Ärsyttää tollaset lääkärit, jotka ei ymmärrä, että noi asiat jää mietityttämään ja stressaamaan, jos niitä ei kunnolla selitetä. Mä en ole yhtään tietoinen noista virtausasioista. Loppuraskaudessa vaan tiedän, että ultrassa katsotaan, että virtaukset on hyvät, mutta en niistä muuta ymmärrä.

Orchid, aika hurja toi sun kolmosen syntymä. :O

Cherrie, tuttuja täällä noi ärsytyspäivät. Varsinkin nyt viime päivinä ei tarvitse paljon tapahtua, kun mulla napsahtaa hermo katki. Ärsyttää kaikki lasten riehumiset ja metelöinnit ihan suunnattomasti. Miehellekin olen tosi inhottava vaikka sen tekee kaikkensa. Eilenkin se teki meillä iltaruoan vaikka ruoanlaitto on vähän niin kuin mun heiniä.

Ruttu, mulla on ainakin kaksi ultran tyttöveikkausta olleet tyttöjä. Tästäkin vauvasta olen saanut jo kaksi tyttöveikkausta, kun synnytystapa-arviossa lääkäri sanoi, että tyttö se edelleen on. Meillä on sit vaan kans tyttömäisiä vauvanvaatteita, kun kaikki esikoispojan vaatteet on annettu pois. Kotiutumisvaatteenakin on sellanen söpö vaaleanpunainen sydänhaalari. :D Eli toivottavasti ovat ultraajat olleet oikeassa.

(.) Edelleen siis yhdessä kasassa. Toukokuuta odotellessa. ;) Ei tää nyt vaan tule ulos. Huomenna on laskettuaika ja neuvola. Olin ihan varma, että olisin jo synnyttänyt siihen mennessä, mutta ei.

Natte ja Tinja 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Kokkeli muistelinkin että taisit kirjoitella sikiöseulontapuolella tai jossain koska itsekin jäin kiinni tässä raskaudessa seulassa ja tuli paljon luettua kohtalotovereiden kokemuksia ja tuntemuksia. Tähän asti olen minäkin seulontoihin osallistunut sen kummemmin miettimättä ja pelkäämättä ja olikin sitten aika shokki kun kärähdin. Toivotan niin kaikkea hyvää sinulla tähän uuteen raskauteen, aika tavalla sulla ollut vastoinkäymisiä:hug:.

Natte äläs nyt toukokuulle pihtaile, muuten mä olen ennen sua valmis:D.

Virtauksista. Nyt tässä viimeisessä ultrassa sanottiin virtauksista ja ne oli hyvät. Aiemmissa en muista onko sanottu vai onko se vaan mennyt multa ohi.

Suonikohjut, niitä riittää:(. Pohkeissa, reisissä, alapäässä.. koskaan ei ole ollut yhtä paljoa mutta aina niitä on tullut ja ovat kyllä hävinneet synnytyksen jälkeen. Periytyväähän tuo on muuten vahvasti ja vois kuvitella että ehkä se pätee näissä raskauden aikaisissakin jonkin verran.

Orchid jeps, enää vajaa 2 viikkoa, kääks! Nyt oikeastaan vasta konkretisoitui kun laittelin vaatteita ja kaivelin vauvantarvikkeita vaatekaapin kätköistä että apua, kohta meillä on taas pieni nyytti. Olen vissiin aika hyvin ottanut päivä kerrallaan kun tuli "yllätyksenä" että tää on oikeesti kohta ohi:O.

(.) olo ihan jees, ehkä vähän herkillä. Sääliksi käy muita perheenjäseniä:ashamed:. Sokeasti melkein luotan että ei tarvis lähteä aiemmin kuin on leikkaus sovittu mutta saa nähdä. Nyt lähden silittämään vauvan sänkyyn petivaatteet ja verhon. Inhoan silittämistä: /.

unikettu ja tyttö 37+3:heart:
 
Mä ihan aattelin Natte, että tulit laittamaan jo vauvauutisia :D Itsepäinen tyttö taitaa tulla, kun ei poistua halua :)

lilyvalley: On ollut kyllä TODELLA tökerö lääkäri :( Kyllähän asiat täytyy selittää tai pyytää vaikka joku toinen sitten selittämään, jos ei itse osaa. Toivottavasti saat pian asiaan selvyyttä.

Kokkeli:lla on aika kamalia kokemuksia :( Toivon sydämeni pohjasta, että tämä raskaus sujuu hyvin.

Orchid: Juu, sikiön kasvua kehuttiin kovasti :D Tuumasin, että onpa kiva, että se reipas kasvu on tällä kertaa hyvä asia :) Kätilö sanoi, että viikkoon 16 asti nopea kasvu on hyvä juttu, kertoo, että sikiö saa ravintoa hyvin. Tuon viikon jälkeen alkaa omat syömiset, geenit jne. enemmän vaikuttaa vauvan kasvuun.
Mulla on myös toisessa pohkeessa suonikohjua :/ Kutisee välillä ja joskus jomottelee. Mulla on ollut satunnaisesti myös tukisukat käytössä, mutta enpä ole vaikutusta huomannut.
Avotarjonta oli myös meidän pojalla, mutta synnytys pysähtyi kun olin 10 cm auki :/ Kiireellinen sektio siitä tuli ( onneksi) kun oli niin harteikas tyyppi. Siinä olisi voinut käydä huonosti.

Ruttu: Mullekin tuli jo mielikuva, että tämä meidän varma poika on tyttö :O Mitenkä sitä uskaltaa luottaa, jos saa RU:ssa vähänkään epäselvän sukupuolitiedon...Meillä on nimittäin vähän joka raskaudessa/synnytyksessä käynyt jotain odottamatonta,niin toihan oliskin :D Toivottavasti teidän tyttö on oikeesti tyttö :)

Päänsäryn perimmäinen syykin ilmeisesti selvisi: Mulla alkoi flunssa :( 2 päivää on kolottanut ja huimannut. Röyhkeesti olen vain lepäillyt, että jaksan huomenna taas arkea ja lasten kuljettamista. Kuume ei ole noussut, mutta muuten on kamala olo. Yöllä näin kamalia painajaisia ja toissayönä heräilin vähänväliä kun nenä oli tukossa. ONNEKSI lapset eivät sairastaneet tätä näin pahasti :)

kääkkis ja sisu 13+1
 
Heissan pitkästä aikaa!
Täälläkin alkaajo viikkoja olla kasassa ihan mukavasti, 32+3 tänään. Huomenna menen äitipolille rd-käynnille ja kokoarvioon taas. Viimeksi noin kk sitten arvio la:an mennessä 4,1kg.

Lueskelin ketjun läpi ja huomasin että alun viesteissä moni pohti työhaastatteluasioita ja kertooko raskaudesta vai ei. Työnantaja ei saa sitä ottaa esille haastattelussa vaikka näkyisi päälle päin ja kohtelun pitää olla sama kuin ilman raskautta. Työntekijän velvollisuus on ilmoittaa 2kk ennen vapaan alkamista perhevapaasta. Näitä juttuja tosin edelleen rikotaan eli jätetään raskaana olevia palkkaamatta vaikkei näin saisikaan olla.
 
Lilyvalley kysyit ompelutöistä, teen kangasosia turvakaukaloon. Kaivoin sen tässä vasta säilytyksestä, ja huomasin, että kankaat oli hankautuneet puhki parista kohtaa. Mustakin olisi kiva osata tehdä vaatteita itse, mutta tällä hetkellä taidot rajoittuu tosi yksinkertaisiin juttuihin :) Varmaan valmiilla kaavoilla olisi vähän helpompi tehdä, tähän asti olen piirtänyt ne itse, ja on aika hidasta hommaa.

Tosi kurjaa, ettei lääkäri selittänyt sulle kunnolla tuota virtausasiaa : / Mä sain kans tosi nihkeästi tietoa istukkajutuista, kun huomattiin, että se peittää kohdunsuun (nyt se on siis siirtynyt ja kaikki on ok). Se on turhauttavaa, kun ei saa kysymyksiin selkeitä vastauksia ja jää pähkäilemään ja stressaamaan asioita. Odotin, että neuvola olisi se paikka, missä saa tukea noihin asioihin, ja missä voi keskustella, mutta ei... Toivottavasti saat selvennystä sua huolettaviin asioihin pian! :hug:

Meidän kaikki vauvat ovat olleet raivotarjonnassa, kakkonen tuli käsi poskella samoin kuin sulla, Orchid. Oliko kuinka hankala ponnistettava, kun tuli vielä avotarjonnassa?

Tämä vauveli on majaillut joka ultrassa ja neuvolakäynneillä kaikissa muissa asennoissa, paitsi raivotarjonnassa :D Saa nähdä, miten on ensi viikon neuvolassa. Ja tarvitseeko vauvan asentoa jossain vaiheessa yrittää suoristaa, vai saako supistukset sitten h-hetkellä pään laskeutumaan...? Tällä hetkellä vauva on siis viistottain, olkapää olisi kai tarjoutuvana osana ja pää on ihan sivulla, lonkan yläpuolella. En ole vielä kysellyt aiheuttaako tuo asento jotain erikoista, kun vauvalla on pyörimisaikaa muutama viikko. Kuopus istuskeli näillä viikoilla perätilassa ja kääntyi itse lähtöasemiin.

Pikaista paranemista kääkkikselle!

Cherrie_ 33+3
 
  • Tykkää
Reactions: lilyvalley
Tulin vain kurkkimaan näkyykö vauvauutisia :D Natelle tsemppiä ja unikettukin kohta aika lähestyy ;) voimia ja tsemppiä!!!

Tänne ei erikoista. Tänään neuvolassa kaikki kunnossa ja sydänäänet löytyi hetken etsintöjen jälkeen :heart: oli sellainenkin jumppatuokio mahassa menossa, että potkuja näkyi terkkarinki silmään, kun ääniä etsiskeli :heart:
On tää ihanaa, kun liikkeet selkenee ja saa tunnustella :heart:

Kaikille hyviä vointeja :hug:

Delila 18+1 :heart:
 
Ei ilmeisesti vauvauutisia ihan vielä....

Ei uutta täälläkään. Vaihteeksi esikoinen sairastaa ja isäntä on päivät hänen kanssaan kotona. Iltapvällä läpystä vaihto, eli mies töihin ja mä illaksi itsekseni lauman kanssa. Tylsää... Neuvolassa kävin piipahtamassa tänään. Kaikki normaalisti, jopa hb oli pompsahtanut 108 -> 123, hyvä hyvä. Seuraava ultra 8.5. Että sitä odotellessa...

Ruttu ja Hilma 26+5
 
Mä käyn täällä jatkuvasti vahtimassa, että joko se Natte on lähtenyt jakautumaan :D

Kiitos kaikille, on tää flunssa nyt pikkuisen helpottanut, kurkku on yhä käheenä ja tosi tukossa : / Hirveesti ei uskalla urheilla tai muutenkaan rehkiä, ettei ota takapakkia ja pahene. Tosi tylsää vaan ja tietenkin kaiken kruununa taivaalta sataa jatkuvasti vettä :(

Olen kyllä tosi helpottunut, ettei mun tarvitse tälläkertaa stressata sitä synnytystä :) Saa tietää vauvan syntymäpäivänkin jo ennakkoon ja järjesteltyä lasten hoidot :) Mahtavaa, että tämä asia kääntyi näin positiiviseksi, koska alkuun olin tosi pettynyt, etten saa enää yrittää alakautta synnyttää. Bonuksena vielä se, että saan varmaankin sen sterilisaation samaan syssyyn :) Täytyy ottaa se puheeksi ensi viikolla neuvolassa, että laittaisivat pyörät pyörimään sen asian eteen.

kääkkis ja sisu 13+4
 
Meidän la aikaistui vähän. Viralliseksi tuli 23.10. Ultrattiin ja kaikki hyvin . Todella vikkelä liikeinen vintiö. Tuli vähän niiku poikaolo. Lisätään vielä nuo elävät lapset listalle. P-01, P-03 ja P-06. Viime vuonna synty enkelityttö.
Pysyy aina sydämessäni, mutta voi jättää listalta pois.

kokkeli ja vintiö rv 13 pääsinpäs muutaman päivän äkkiä eteenpäin la:n siirolla :)
 
Viimeksi muokattu:
Kokkeli, onnittelut sinulle hyvistä ultrakuulumisista!:heart:

kääkkis kiva kuulla että olet löytänyt sektion hyviä puolia. Jäin itsekin miettimään mitä on ens viikolla odotettavissa ja onhan sektiossa hyviäki puolia. Toipuminen jännittää ja itse toimenpide vähän hirvittää.. Tänään neuvolassa juteltiin vielä siitä sterilisaatiosta ja täti kyllä huomasi että mua harmittaa mutta oli kyllä samaa mieltä että varmaankin sen järkevin ratkaisu tässä vaiheessa.

(.). Viimeinen neuvola oli siis tänään. Paino oli noussut viikossa liki kilon ja kyllä on nimittäin sormet ja nilkat turvoksissa. Käsikorukin tekee jäljen ranteeseen jäljet ja ahdistaa niin etten viitsi pitää enää. Normaalisti on kaikkea muuta kuin tiukka. Harmittaa kyllä "tilastoissa" tuo kilon lisäys:D. No silti varmaan pysyy alle kympin. Tässä vaiheessa tuohon nousuun ei enää sanottu mitään. Tyttö on nyt kuulemma sitten laskeutunut ja pää painunut aika alas kun vielä viime viikolla oli ylhäällä. Kyllä sen näkee vatsastakin ja tuntee erilaisista vihlaisuista alhaalla että jotain on tapahtunut. Hiukan epäili sitä synnytystapa-arvion kokoarviota joka oli siis 3kg, ja niin epäilen vähän itsekin. Tuntuu että vois olla tuhdimpi tyttö tulossa=).
Olo on kyllä niin hyvä että sen puoleen ei olisi kiirusta synnyttämään:D.

unikettu ja tyttö 37+6:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Onnea Kokkeli ja EevaN hyvistä ultrakuulumisista :heart:

ONNEA MEIDÄN ÄITI pienestä pojasta :heart::flower:

unikettu: Muakin jo valmiiksi vähän harmittaa se sterilisaatio päätös, mutta järjellä ajateltuna se on paras vaihtoehto, eikä tarvitse enää ikinä miettiä ehkäisyasioita :) Huomasin kyllä tuolla ultrassa miten herkillä sitä on, kun tietää tämän olevan viimeinen kerta, itken varmaan synnyttäneidenkin osastolla aivan solkenaan. Ihanaa, ei mene kauaa, kun saat vauvan syliin :heart:
 
Pe
Moikka kaikille, onnea vauvan saaneille! Muakin mietityttää toi sterilisaatio, viime lääkärikäynnillä otin sen puheeksi ja sanottiin että paperit tehdään valmiiksi seuraavaa käyntiä varten eli se olis kuuden viikon päästä.
Ja sen päätöksen kanssa ei mitään kiirettä kun kuulemma Lahdessa jono vaivaset 2,5v. :O Enää 10 viikkoa laskettuun aikaan, odotan sitä kovasti että pääsis normaaliin elämään kiinni. Selkä sanoo itsensä pian irti.
Tunnetteko/tiedättekö miten päin vauva on mahassa? Mä en saa mitään selkoa ja se jännittää kun siellä lääkärissä kolmisen viikkoa sitten oli pt:ssa. Toivon että tajuaa kääntyä ellei niin ole jo tapahtunut.

Pe 30+0
 

Yhteistyössä