<3 Neljättä odottavat keväällä 2013 <3

Heippa,
Tulin tänne vielä sen verran kertomaan, että kävin eilen vielä jälkitarkastuksessa ja kohtu oli tosiaan ihan tyhjä, eli molemmat olivat tulleet ulos. Nyt joka tapauksessa vuoto loppui myös juuri eilen kokonaan ja tästä jatketaan ihan hyvillä mielin taas eteenpäin, toivottavasti pääsen seuraanne pian :)

Ihanaa odotusaikaa kaikille siihen asti :heart:

coffeeBreak
 
CoffeeBreakille paljon tsemppiä jatkoon. Sulla on hyvä asenne. Varmasti olet pian taas täällä odotuspuolella. =)

Unikettu, mulla aikasemmat syntyneet rv 41+0, 39+6 ja 39+3, joten laskeva trendi ollut mulla noissa synnytysviikoissa. Sen takia toiveet on korkealla, että tämä syntyis pian. Nyt vaan ei taasen ola mitään tuntemuksia, että olis lähelläkään synnytys. Eilen tuli pari kipeähköä supistusta, mutta tänään ei vielä ainuttakaan. Vauva on ollut hiljainen liikkeissään pari päivää. Ei taida enää mahtua paljon mylläämään.

Natte ja Tinja 38+5 (mulla on muuten väärä LA tuolla listalla. La on siis 15.4. :))
 
Chrissy72 Olet kyllä aika super mimmi jos olet vanhustyössä jaksanut loppuun saakka vatsasi kanssa! Ei mitään ihan kevyttä kenttä hommaa. Onnittelut loman alkamisen johdosta! :)

Natte Sähän oot siis ihan just synnärillä näillä päivillä! Joko on ollut ees oloja et kohta vois jotain tapahtua? Alkaako edes laskeutua? <3 Kerrassaan ihana juttu! Ja superisti vaan site onnea ja kaikkee jos satutkin vaikka tänään lähtemään!


Mun on pakko myöntää, etten ihan vielä päässyt kärryille et kellä on mitä ja millon tulossa mutta yritän päästä sisään pian! Kiitos kun on otettu vastaan ystävällismielisesti :)
 
Jos uskaltautuis takas tänne.
27.10 / kokkeli / 32 / .... / lupaus,olo /SeKs

coffeeBreak Pahoittelut menetyksesi johdosta. Tsemppia pikaiseen uudelleen raskautumiseen.

(.)Tällä hekellä vaivaa väsymys jolle ei näy loppua. Närästys joka vaivaa ja vaivaa. Viikkoja olis kasassa nyt 10+6. Ultrassa on käyty jo viisi kertaa :D

kokkeli ja vintiö kera miljoonan tarrasukan.
 
Huomenta!

Kiitokset onnitteluista :)

Höh, harmi ettei teidän äiti osannut vielä iloita raskausuutisista, Orchid. Jospa se mieli siitä muuttuu, kun kuukaudet kuluu :)

Hienoa Chrissy, että jaksoit raskaassa työssä loppuun asti!

CoffeeBreak, toivottavasti pääset tänne pian takaisin :heart: :hug:

Ja ihanaa, että Kokkeli palaili listoille! :) Paljon tarrasukkia matkaan :heart:

Olipa tosiaan näkynyt tipahtavan listaa muokkaillessa Naten LA:sta ykkönen pois. Toivottavasti muitten tiedot on oikein.

Omaan napaan ei mitään uutta, viimeisiä vauvan vaatteita laittelen valmiiksi. Pienimmät on jo lipaston laatikössa, 68cm kokoisia olen pyykännyt ja järjestellyt orthex-laatikkoon odottamaan. Turvakaukalon kankaat kaipaa uusimista, oli kulunut parista kohtaa puhki. Tilailin netistä kankaita, toivottavasti ne tulee pian :) Kauhea käsityöinnostus ollut koko raskauden ajan.

Cherrie_ 32+2
 
  • Tykkää
Reactions: Natte
Lilyvalley, ei tullut vielä lähtöä. Yöllä tuli yksi kipeä supistus, mutta siinä kaikki. Nyt ei taas mitään tuntemuksia. Ei auta muu, kun odotella. :)

Kokkelille paljon onnea odotukseen! Ihanaa, että pääsit takaisin odottavien joukkoon! :)

Cherrielle mukavia käsityöhetkiä! Mä olen niin peukalo keskellä kämmentä, että en osaa tehdä käsilläni yhtään mitään. Olis kyllä ihanaa, jos osaisin. Mun äiti ja mummot on oikeita käsityöihmisiä, mutta jotenkin se taito on hypännyt mun yli. Vanhempi tytär on jo nyt tosi kätevä käsistään. Askartelee ihan kauheesti kaikkea.

(.) Ei siis mitään uutta raportoitavaa. Kovin on odottavainen olo, kun huomenna tulee 39 viikkoa täyteen ja tytöt mulla on syntyneet 39 viikolla. Oliskohan meillä sit jo vauva ensi viikolla? :D

Natte ja Tinja 38+6
 
Kokkeli Kiva kuulla, etten ole ainoa joka tuntuu aina ravaavan ultrissa tsiljoona kertaa! Tosin viisi ultraa rv11 mennessä on kyllä jo aika hurjasti! Ihana että tarkistellaan. Saa sitten aina hetken hengähtää ja nauttia. Paljon onnea ja hurjasti tahmatassuja <3

Natte Eiköhän tämäkin tule niinkuin ennenkin. Kuinka synnytykset on tähän asti menneet? Että voiko lähteä hyvillä mielin synnyttämään?

Täällä odotellaan torstain ultraa. Aina yhtä paljon pelottaa, että joutuuko kuulemaan taas ne sanat ettei sykettä löydy. Ihan itkupaniikissa sinne menee ja onneksi lähes aina hymyssä suin saa tulla pois. Pahaolo on tullut takaisin, joten sekin vähän helpottaa huolta :) Tosin kämppä on taas ihan kauhee kun tuntuu että jalat olisi jossain puristuksissa kun turvottaa ja kädet tärisee jatkuvasti ja paleltaa ja yms erikoisia olotiloja. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut tälläisiä oireita! Hämmentävän kamalaa ja silti lohduttavaa. <3

lilyvalley ja tulokas rv10+1 (?!)
 
  • Tykkää
Reactions: Natte
Sunnuntaita :wave:

Hui kun alkoi jännittää Natte pääsee pian kääröä hakemaan :heart: tsemppiä viime metreille ja tulevaan synnytykseen :D on se aina yhtä jännää ja niiiiiiiiin ihanaa =)

Unikettukin jo hyvillä viikoilla =) täälähän saa jännätä seuraavat viikot urakalla. Tsemppiä myös sulle viimeisille viikoille ja tulevaan h-hetkeen ;)

Chrissy72 Vau onnea ja ihanaa äitiyslomaa :D yhdyn kaikkien muiden kommentteihin, että sitkeä olet, kun vanhushoidossa jaksanut painaa loppuun asti :flower: saa nähä kuinka meikäläisen käy :whistle: kovin jo odotan sitä hetkeä, että saa viimeisen työvuoron jättää taakse. Hih. Ihanaa nyt saat valmistautua vauvan tuloon ja ottaa rennosti :D

Orchid Kurja äitisi mielipide asiaan, mutta eiköhän senkin mielipide muutu, kun raskaus etenee ja vauva tulee hurmaamaan kaikki :heart: ainakin toivotaan! Ei välitetä muiden kommenteista! Mä oon saanut myös isältäni vähän ei niin kivoja kommentteja....rahaa menee ja työstä pitää olla pois, niin sehän vasta on kaiken loppu : /

Kiva kun täälä on niin eri vaiheen odottajia ja vielä kivempi kun tulee uusia mukaan :D pysyy ainakin aktiivisena pino ;)

Tänne ei kummempia....vielä olis reilu viikko seuraavaan neuvolaan. Liikkeitä tuntuu välillä enemmän ja välillä vähemmän. Mahan kasvusta päätellen ainakin vauvakin kasvaa hyvin =) Välillä kyllä ilmavaivat ja mahan turpoaminen aiheuttaa sekaannusta mitkä on vauvan liikkeitä ja mitkä suolen murinoita... ajan kanssa pääsee nauttimaan niistä kunnon pontevista potkuista :heart:

Huomenna tulee 17+0 :D
 
  • Tykkää
Reactions: Natte
Orchid: WAU mikä massu :heart: Mulle tuli kurja olo, kun kirjoitit miten äitisi suhtautui : / Toivottavasti hänen mielipiteensä muuttuu.

Tervetuloa Kokkeli :flower: Meillä on LA:t aika lähekkäin, itse olen laskenut 21.10, mutta neuvolalääkäri sai ultran mukaan 23.10 :)

Natte:lla on kohta lähtö edessä :rolleyes: Voi miten mielelläni hyppäisin tämän odotusajan ylitse ja ottaisin vain vauvan :heart: Mulla on raskaudet olleet aina aika vaikeita : /

Enää 3 yötä NP-ultraan :) Jännittää ja pelottaa, mutta uskon, että vauva on kyllä hengissä, sillä olo on ajoittain vielä aivan kamala. Kunhan ei ole mitään kehityshäiriötä tms. :( Saadaan sitten se pysyvä LA:kin.

kääkkis ja sisu 11+6 ( 11+4 )
 
  • Tykkää
Reactions: Natte
coffeeBreak paljon tärppionnea sinulle! Hieno positiivinen asenne sulla=). Toivottavasti pääset pian takaisin odottajiin:heart:.

Kokkeli tervetuloa:heart:.

Orchid ihana massu:heart:.

Jaaninolla ja kääkkikselle tsemppiä ultriin. Tulkaahan kertomaan kuulumiset=).

Jokohan Nattella on lähtö käsillä:heart:..

Mun piti kommentoida enemmänkin muiden juttuja mutta kun olen moneen kertaan ollut kirjoittamassa niin aina jäänyt kesken jutut ja nyt sitten olen jotenkin sekaisin että mitä pitikään kirjoitella.. Lukemassa olen käynyt aktiivisesti mutta aina on jollain joku "hätänä" ja joudun lopettamaan.
(.) täällä olo on ihan hyvä, tai kyllähän tässä kolottaa ja vihloo sieltä sun täältä mutta ollaanhan tässä jo senverta pitkällä että niin se menee. Sain eilen laitettua äidin avustuksella vauvanvaatteita paikoilleen ja raijasin turvakaukalon ja sitterin tuohon hollille. Jos vaikka sais sairaalakassin pakattua tässä lähipäivinä. Jotain pientä pitää käydä ostamassa, lähinnä perustarvikkeita vauvalle.
Esikoinen oli opetellut koulussa virren ja suunnitteli että jos hän oikein kovasti vielä harjoittelee niin laulaa sen sitten pienokaisen ristiäisissä:heart:. Mulla alkoi kyynelee valua kun tyttö tämän kertoi ja alkoi harjoittelun.

Hyviä vointeja kaikille=).

unikettu ja tyttö 36+5:heart:
 
Huomenta!

Kivaa, kun hyvät ilmat jatkuu vaan. Mietin ja tuskailin, että voi tehdä tiukkaa, jos kaikki kukkapenkkien laitot yms jää ensi kuulle, mutta pääsinkin jo eilen vähän aloittelemaan, kun oli seinänvieret sulaneet. Ei mulla paljoa hommaa ole, kun meillä ei ole varsinaista omaa pihaa. Seinän viereen olen jotain pientä tykännyt laittaa kasvamaan. Tälle kesälle esikasvatan auringonkukkia :) Ja jotain krookuksia, tulppaaneja ym monivuotisia näkyi olevan nousemassa. Jäi viime syksynä viimeiset hommat tekemättä, kun oli sen verran paha olo alkuraskaudessa, ettei tehnyt mieli kyykkiä. Ei kyllä nytkään tarvitse kauaa kerrallaan olla kyykyssä :D

Toivottavasti jaanino, kääkkis ja lilyvalley saa hyviä ultrakuulumisia tällä viikolla :) ...vai olikos vielä joku muukin menossa tällä viikolla?

Natella onkin sitten tosi lupaava viikko menossa :D Jännää! Mulla edelliset syntyi rv 42+0, 40+6 ja 40+4, suunnilleen viikon enemmän kestot, kuin sulla.
Toivottavasti tämäkin syntyisi 40+ viikolla, niin ei menisi kovin pitkälle kesäkuuta... 1.6. voisin vielä olla yhdessä kasassa, niin pääsisin pojan kevätjuhlaan :D Miehen veljellä olisi myös ylioppilasjuhlat samana päivänä, mutta luulen, etten uskalla lähteä sinne. Autossa istumista tulisi n. 3 tuntia, ja ainakin edellisessä raskaudessa oli viimeisillä viikoilla ihan hirveät liitoskivut pienilläkin automatkoilla.

Mä en ole huomannut mitään lähtöä enteilevää oloissa ennen synnytyksiä. Kuopuksen aikaan fillaroin uimarantareissun pari tuntia ennen kuin alkoi lapsivesiä lorautella :D Ihan yllärinä tuli, että pitikin komentaa lapset ylös sängyistä ja pukemaan. Just oltiin siis saatu porukka iltapalan jälkeen sänkyihin ja tulikin yökylään lähtö mummille.
Onko teillä muilla enteillyt lähtö edellisissä raskauksissa, vai tullut yllärinä?

Cherrie_ 32+4

muoks. kuulostaapa unikettu tosi ihanalta teidän esikoisen idea :) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Orchidilla ihana pikku vauvamasu. Mulla tais olla noilla viikoilla aika samanmoinen ellei jopa vähäsen isompi. :)

Lilyvalley, mulla on aikasemmat synnytykset menneet oikein hyvin, joten hyvillä mielin odotan tulevaa. tosin se kipu jännittää vähäsen. Kuopuksella oli nestettä keuhkoissa syntyessään, joten toivon, että nyt sais vauvan heti siihen rinnalle eikä tarviis mennä virvotteluun. Muuten kuopuksen synnytys oli tosi hyvä, kun ei tullut edes yhtään tikattavaa. Keskimmäinen meillä syntyi perätilassa ja esikoisen synnytys oli pitkä. Mutta siis missään ei mitään suurempia ongelmia ja kaikista jäänyt positiivinen muisto.

Delila, kiitos tsempeistä. Ei mene kauaa, kun sullakin alkaa vauva oikein kunnolla potkuttelemaan. Mä taisin tästä neljännestä tuntea selkeet liikkeet vasta rv 20 tienoilla, kun istukka on edessä.

Kääkkiksen, jaaninon ja lilyvalleyn ultrakuulumisia jännittelen minäkin. Pidän peukkuja, että kaikki on kaikilla juuri niin, kuin pitääkin. :)

Unikettu, ihana tyttö sulla! Voi toista. Tosi sulonen ajatus toi virren laulaminen. :)

Cherrie kyseli synnytyksen ennusmerkeistä. Esikoisesta alkoi vaan aamuyöllä supistelemaan. Sitä ennen ei ollut yhtään mitään. Toisesta bongasin selkeen limatulpan pari päivää ennen synnytystä ja synnytys itsessään alkoi taas aamuyöstä supistuksilla. kolmannesta alkoi ihan yllättäen kans supistuksilla. Samana päivänä vielä kaikille valitin, että ei taida syntyä pitkään aikaan vielä. Kolmosesta supparit alkoivat muista poiketen illalla ja tyttö syntyi sit aamuyöstä.

(.) Eilen koitin kovasti häätää vauvaa ulos. Mukavat ässätkään eivät tuottaneet kuin jonkun aikaa kestävät kivuttomat supistelut. Nyt välillä tässä koneella istuessa supistelee, mutta ei kivuliaasti. Toisaalta tää on ärsyttävää aikaa, kun ei jaksais odottaa, mutta toisaalta ihanan jännittävää, kun se voi alkaa minä hetkenä hyvänsä. :)

Natte ja Tinja 39+1
 
Viimeksi muokattu:
Peukut pystyssä että Coffeebreak on täällä jälleen pian meidän kanssa :hug:

Hyvää ultraa niille, joilla sellainen on lähiaikoina :heart:

Natella jännät ajat käsillä..... Ihanaa, pian pääsette nuuskuttelemaan vauvaa....

Kokkelille tervetuloa täältäkin :wave:

Unikettu, ihana typy teillä :heart:

Synnytyksen ennusmerkeistä: esikko syntyi rv 37+6, synnytys alkoi ihan yllättäen vesien menolla kun heräsin joulupäivän aamuna. Tosin edellispäivänä (siis jouluaattona) oli rampattu pitkin ja poikin ja oma olo oli tosi tukala. Mun äiti sanoikin silloin että tuo vauva ei seuraavaan vuoteen asti malta kyllä odottaa... Toka (syntyi 40+0) ja kolmonen (syntyi 39+3) lähtivät tulemaan rankan fyysisen rehkimisen seurauksena (kalvot puhkaistiin vasta sairaalassa, eli nää alkoi suppareilla), siis tokasta tein synnytystä edeltävänä päivänä talven kovimmat lumityöt (reilu puoli metriä tuprutti yön aikana ja meillä rinnepiha jossa paljon kolattavaa) ja kolmosesta leikkasin samaisen rinnepihan nurmikon apinanraivolla (mies sanoi edellis iltana että ko. vkonlopun aikana olisi hyvä synnyttää ettei tarvi maanantaina lähteä työreissuun ja poika syntyi su-aamuna 5.30)...

Mä sain aamulla ne sokerirasituksen tulokset. Ne oli 4.4, 4.7 ja 5.3. En vaan saanut selvää vastausta neuvolantädiltä siitä, onko se nyt huono asia että ovat matalahkot ja pitääkö asialle tehdä jotain vai - tai että tarviiko tuosta nyt olla jotenkin huolissaan... Onkos teillä tietoa / kokemusta tuosta?

Aamulla löytyi kaapista ekat mammafarkut, jotka ei enää menneet jalkaan, lantio on levinnyt sen verran reilusti.... : / Tilanteen pelasti kuitenkin ihana työkaveri, joka heti aamulla ensimmäiseksi tuumasi että näytätpäs kauniilta tuon vatsasi kanssa... Tuli heti kovasti paljon parempi mieli...;)

Sellaista tänään täällä....

Ruttu ja Hilma 25+5
 
Miekin korkkaan tämän pinon taas pitkästä aikaa,seuraillut olen kovin mutta rki on ollut tosi raskasta ,alsten sairastelujen takia ja vihdoin on toistaiseksi kaikki terveinä. Pienimmän putkitus oli viikko sitten,toivon että auttaa jatkuviin tulehduksiin.

Moni onkin jo maaliviivalla,onnea koitoksiin!

mun uusi rivi on muuten tämä,laskettu aika on muuttunut..:)

29.8 / EevaN / 28/T05, P06,P11 / KOS

EevaN ja Pieni 19+4
 
Coffeebreak Toivottavasti pääset tänne pian takaisin!! Tsemppiä sinne!! =)

synnytyksen ennusmerkkejä ei oo mulla ollut koskaan. Esikoiselta alkoi supistelemaan illalla, kun olin ostoksilla :D ihmettelin ja mietin mitä paineen tunnetta välillä tulee ja olisko nää ihan oikeita supistuksia. Kotona sitten kuulostelin ja saunoin...joskus yöllä sitten aloin tuntea kipeämpiä supistuksia ja sitten kun piti alkaa polkea jalkaa maahan, kun sattu niin uskoin, että nyt olis tosi kyseessä :) lähettiin kolmen aikoihin ajeleen tunnin päähän sairaalaan ja kuudelta syntyi 40+4. Toinen ja kolmas raskaus on menny saman kaavan mukaan, että illalla ekat lievät supparit ja yöllä alkanut kunnolla tuntumaan synnytystunteelta. Kolmoselta lähettiin hyvis ajoin liikkeelle joskus yhen aikaan, kun nopeita synnytyksiä ollu ja ei se kipu enän tuntunut niin pahalta. Mies enempihopuuttanut, että nyt lähetään! Jännittää kyllä miten tää neljäs....synnytykset kestänyt 8,4 ja 2 tuntia niin.....neuvolas kysyikin meinaanko nyt synnyttää tunnissa :whistle: auts pelottaa!!! Mulle iskee aina paniikki siinä vaihees, kun todetaan, että saliin :D Toivon kyl et nytki menis yhtä "helpolla" eikä tarvi kauan kärvistellä. Pelkään jotenkin, että vielä se on mullakin aika, kun joudun kunnolla kärsimään :ashamed: en uskalla edes ajatella tulevaa, menee sitten omalla painollaan taas. Kunpa vaan kaikki menee hyvin ;) meillä kaikilla!! =)

Nyt on taas iskenyt laiskuus/väsymys. Ärysttävää.... ei jaksais tehä mitään poikien kans eikä oikein huvita mikään. Kesää odotan niinku varmaan me kaikki :heart: ei tarttis pukea niin paljoo. Mulla kun on edelleen tätä vilun tunnetta....palelen varsinki iltasin. Toivon etten kesällä kuitenkaan palele :D

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille :wave:

Delila 17+2
 
  • Tykkää
Reactions: Natte
Ultrassa käyty ja kaikki hienosti :) Rauhallinen tapaus siellä majaili, vasta kun vähän paineltiin, niin saatiin liikettä, rennosti näytti tyyppi ottavan. Pääperä mitta oli 59,7mm, ja niskaturvotus 1,35. Istukka on kohdunsuulla, niin peitti alakautta näkyvyyttä, piti ultrata myös vatsan päältä.
LA aikaistui, eli on 19.10 Rakenneultra on 5.6

Mulla on ensimmäinen synnytys käynnistetty, mutta lähti cytoteceillä hyvin vauhtiin. Kakkosesta muistan, että edellinen päivä oli tosi rauhallinen, nukuin 12 tunnin yöunetkin ja seuraavana yönä heräsin kun alkoi supistella ( tyttö syntyi illalla), kolmonen lähti rajun alatutkimuksen jälkeen supistelemaan, pikkuhiljaa koventuen ja poika syntyi seuraavana yönä. Ei siis mikään näistä ole yllättänyt, vaan kaikki on lähteneet hyvin hallitusti etenemään. Tästä neljännestä tosiaan tulee se suunniteltu sektio, sen kätilökin tänään varmensi :)

kääkkis ja sisu 12+4
 
Heipsan!

Käynpäs nyt pikaiseen päivittämässä tännekin tietoja. Lukenut olen vaihtelevasti teidän kuulumisia viime vuoden lopulta, mutta jotenkaan ei ole saanut itsestään niin paljon irti että olisi itse kirjoitellut :ashamed:

Elikkästä meidän nelonen syntyi 41+5 2.4.2013 klo 13.12, pituutta löytyi 55 cm ja painoakin 4488g, hieman pääsi yllättämään koollaan, kun lasketun tienoilla oli kahdessa ultrassa ollut arvio noin 3,5kg elikkä hieman heitti vaikka yli menikin. Itse "odotin" hoikkaa, mutta pitkää poikaa :LOL: No onhan hän pitkä ja hoikka, mutta jos olisi ollut aavistus tuosta lopullisesta koosta niin ei kyllä perinteisesti olisi tullut!

Synnytys meni ihan ok. Sairaalaan lähdimme jo 1.4 noin klo 23 aikaan ja perillä olimme noin 23.30. Varsinaisesti sinne lähdimme koska olin alkanut alkuillan aikaan oksentelemaan ja enkä tuossa vaiheessa oikein osannut sanoa johtuuko oksentaminen supistuksista vai supistukset oksentamisesta. Perille kun pääsimme niin varsinaista edistystä ei ollut (n. 1 cm auki ja kaulaa 1,5cm jäljellä). Pistivät käyrälle, johon sitten muutama supistuskin piirtyi ja hieman alakerrassa muutoksia, mutta ei vielä riittäviä. Käyrää jatkettiin tunnilla ja sen jälkeen kätilö meinasi ensin laittaa kotiin, mutta perui kuitenkin aikeensa vauvan sydän äänten heikkenemisen takia. Elikkä noin klo 01.30 päästiin saliin tarkkailuun. Yön aikana ei tapahtunut noissa merkittäviä muutoksia ja aamulla kätilö meinasi, että lääkäri katsoo tilanteen, että lähdetäänkö puhkaisemaan kalvoja vai tipaa, että annetaan vähän vauhtia kaverille. Lääkäri päätyi tippaan ja se aloitettiin vähän kymmenen jälkeen. Itse olin ensin vähän "sekaisin", että nytkö sitä aloitetaan "häätämään", en ollut syönyt lähes vuorokauteen mitään ja oksentamisen jäljiltä hieman heikkona. Yhdeltätoista alkoivat supistukset olemaan sitä luokkaa jo, että aloin puhumaan puudutteista koska sängystä ei ollut toivettakaan päästä ylös (pelkäsin pyörtyväni, vessassa kävin ainoastaan). Tunnin päästä puolelta päivältä kätilö tutki tilanteen ja ilmoitti, että 4-5 cm auki ja kun pyysin kohdunkaulan puudutetta niin meinasi, että pää ei paina vielä riittävästi tähän puudutteeseen nähden ja meinasi epiduraalia, itse ilmoitin että ihan sama kuhan antavat jotain niin pystyn rentoutumaan kunnolla ja homma etenisi. Tämän jälkeen lähti etsimään anestesialääkäriä ja sillä välillä meni vedet ihan itsestään. Lääkäri puuttui taas tässä vaiheessa asiaan ja ilmoitti, että kun katsoo aikaisempia synnytyksiä niin hän oli sitä mieltä, että annetaan vaan kohdunkaulan puudute. Tämän jälkeen meni tuo vajaa tunti ja noin 5 supistusta niin (joista 3 ponnistusvaiheessa) niin poika oli maailmassa :heart: Synnytyksen kestoksi oli merkitty 2,5 tuntia :confused:

Kaikki on lähtenyt menemään todella hyvin, nuorempi isosisko on ajoittain mustis, mutta äkkiä menee ohi. Kaveri nukkuu yöt 5-6 tunnin pätkissä ja herää kerran syömään (ainakin vielä). Päivisin hän voi olla hereillä ja tankkailemassa 2-3 tuntia kerrallaan, mutta mielummin näin kuin valvoisi yöt =)

Olikos meillä nelosen odottajilla synnyttäneiden puolella jotain "keskustelua" vai mikä on ollut tilanne?

Nyt tarvii mennä jatkamaan askareita ennen kuin päästään ulos :D

natusani ja "Usko-Eevertti" 9 pvä :heart:
 
Paljon onnea natusanille vauvan johdosta! :flower:

Onnea jaanino ja kääkkis hyvistä ultrakuulumisista! :)

Natusani mä en ole käynyt edes katsomassa mikä synnyttäneiden puolella on tilanne. Olis kyllä kiva jatkaa jutustelua sitten, kun vauva on syntynyt. Voishan sinne perustaa nelosten ryhmän. Mitä ootte mieltä?

(.) Ei tää nyt vaan halua syntyä. Meni se kaavakin jo rikki, että koko ajan syntyisi vauva aikasemmilla viikoilla, kun nyt on 39+3 ja kolmonen syntyi juuri 39+3. Välillä on joitain ennakoivia supistuksia, mutta ei ne mihinkään tätä asiaa edistä. No, toukokuun eka päivää kai viimeistään käynnistetään, että sinne aletaan sit tähtäämään. :kieh:

hautoja-Natte ja jämähtänyt Tinja 39+3
 
Paljon onnea natusanin koko perheelle:heart::flower:.
Tuo on kyllä niin "hauskaa" että miten merkitään synnytyksen kesto. En tiedä mistä se pitäisi alkaa laskemaan mutta kun voi olla jo synnytys käynnissä jo aikoja sitten, mun mielestä, niin sitten laitetaan just joku muutama tunti kestoksi ja on kuitenkin kärvistelty ties kuinka kauan ennen sitä mitä erinäisimpiä kipuja ja oireita. Hyvältä kuulostaa kyllä tuo 5-6 tunnin yöunipätkätkin, muistelen vaan kuopustani joka ei moneen viikkoon/kuukausiin antanut nukkua edes kolmea tuntia kerrallaan.

kääkkikselle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista:heart:.

jaaninolle myös onnittelut ultratuloksista ja poikalupauksesta:heart:

Hienoa Ruttu ettei ollut rasituksessa ylityksiä=). Tuohon sokerien mataluuteen en osaa kyllä sanoa mitään..

EevaN jaksamista arkeen, toivottavasti pysytten nyt terveinä=).

Delila jaksamista myös sinulle väsymyksen/laiskuuden/ärtymyksen keskelle:hug:. Välillä kyllä huomaa että ei jaksaisi keskittyä muihin, olisi kiva vaan käpertyä ja kääntyä ajattelemaan omaa napaa, edes hetkeksi. Mulla on nyt taas sellainen vaihe, ehkä sitä on jo ajatukset niin lähestyvässä synnytyksessä että mielenkiinto ja keskittyminen muuhun herpaantuu. Välillä sitten taas tuntuu että jaksaa nauttia näistä olemassa olevista muksuista kun vauva on vielä masussa eikä kiinni tississä=).

Natteko vielä kärvistelee vai jokohan on jotain tapahtunut:popcorn:.

(.) kävin aamutuimaan neuvolassa ja kaikki oli oikein hyvin=). Painoa oli tullut reilussa kolmessa viikossa 400g ja kaikenkaikkiaan sitä on nyt tullut n.8,5kg. Olen ihan tyytyväinen. Alle kymmenen oli se tavoite. Hemoglobiini 132 eikä muutenkaan ollut missään moitteen sijaa. Olo onkin oikeastaan tosi hyvä siihen nähden että millä viikoilla jo ollaan. Toki tukalaa oloa on toisinaan ja viiltelee ikävästi alakerrassa mutta tosiaan kaikenkaikkiaan kaikki hyvin. Sf-mittaa ei nyt merkitty vihkoseen mutta täytyy ens kerralla kysyä että mikähän se oli, vieläkö mennään reilusti yläkäyrän yläpuolella. Vauvan pää edelleen ylhäällä ja liikkuu joten mitään merkkejä siihen että olis tulossa ei ole. Nyt nautiskelen kun on talo kokonaan tyhjänä, koira vaan seurana. Taidan ottaa koiran viereen ja alkaa kasaamaan lipastoja lisää vauvantarvikkeille. Hyvä fiilis ja sitä samaa toivon teille kaikille ja ihanaa aurinkoista torstaita:heart:

unikettu ja tyttö POKS 37:heart:
 
Täältä pikakuulumiset ruokailun ohella. Ultra takana ja hyviä sekä huonoja uutisia saatiin. Hyvät uutiset olivat, että vauva kaikinpuolin kunnossa ja laskettu varmistui 27.10.-13 Huonoja uutisia saatiin virtauksista. Virtaukset olivat koholla ja nyt sitten aspiriini kuurille. En ole ikinä kuullut tälläisestä, mutta nyt pelottaa kyllä. Jos jollain kokemuksia kohonneista virtauksista niin voisi mieltä huojentaa! Minun tuurilla kuitenkin tukoksia tulee ja vauvalle tapahtuu jotain kamalaa :(
 
Onnea natusani :heart: Melkein samankokoinen kun meidän poika oli :D ( 55,5 ja 4585g, pitkä ja hoikka poika :) )

jaanino: lle onnea poikalupauksesta :)

Voi kun tuli jo kamala haikeus..haluaisin tämän odotusajan ylitse nopeasti ja sen vauvan :heart:

lilyvalley: En osaa minäkään kantaa ottaa tuohon virtausasiaan : / Toivottavasti kaikki kääntyy parhainpäin ja onnea kuitenkin niistä hyvistä uutisista :heart:

Täällä ollut eilisestä saakka päänsärkyä : / En tiedä johtuuko jumissa olevasta niskasta vai mistä sitten, mutta kivalta ei tunnu ja lääkkeitä en ota kyllä kuin pakon edessä.

kääkkis ja sisu 12+5
 

Yhteistyössä