<3 Neljättä odottavat keväällä 2013 <3

Voih Delila ja Orchid, kylläpä on jännät paikat nuo :)

Itse en oo oikein uskaltanut tänne vielä hirveästi vierailla, varsinkin kun viime viikon on taas tuhrutellut ja heti iski taas pelko että oliko tämä tässä... mutta Marilyn testailtu kyllä on, kiitos kysymästä :) Oon nyt viikon välein tehnyt digin ja kyllä siellä tänä aamuna oli taas viikot lisääntyny nyt sinne 3+. Keskiviikkoaamuna VU jolloin tilanne selviää sitten. Oireitakin on, pahoinvointia, rinnat kipeenä ja aivan armoton väsymys. Häiritsee vain tuo ihme ruskea/verilimainen vuoto kun ei mulla onnistuneissa raskauksissa sellaista ole ollut. Onko muilla?
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Ei mitään edelleenkään |O tässä tämä mun lyhyt pinna....oon koko raskauden rauhassa ajatellut odottavani, mut nyt alkaa olla niiiiiiiiin kärsimätön olo :ashamed:

coffeebreak toivottavasti vuoto on harmitonta :hug: kamalaa tuollainen ja vielä ed. kokemukset kummittelee mielessä. Voi kun mä toivon, että kaikki on kunnossa! Oon kuullut, että joillain vuotaa ja kaikki kunnossa, mut en osaa sanoa mitään. Voimia sinne ja peukkuja pidän, et vuoto loppuu/on vaaratonta. Tuu sitten ilmottelemaan vu kuulumiset. :)

Mulla on kauhea makeanhimo :p antaa mennä olo vaan koko ajan, kun sokereitakaan ei tarvi enään mittailla. Ohoh oon ihan tööt....seisahtunut olo....mut yritän ajatella et kivaa tää raskaana oleminen, enään ei mee kovin kauan ;)

Voikaa kaikki hyvin :hug:

Delila 39+6
 
coffeeBreak Mulla oli täs raskaudes vuotoa muistaakseni rv 5-7 välisen ajan. Välillä tuli jopa hyytymiä.
Mutta edelleen ollaan raskaana ja viikkoja on jo 34+6.
Noi vuotelut on melko yleisiä, muttei onneksi meinaa välttämättä mitään.
Itse kävin VU:ssa rv 6 tietämillä ja kohdussa ei näkynyt siköä. Tämä tietty säikäytti, mutta 2 vko odottelua ja sitten syke löytyi :heart:
 
Tsemppiä Delila !!! Loppurutistus ja homma on valmis :) Ihanaa, ettei sun tarvi mittailla enää sokereita, mun on täytynyt aina loppuun saakka : /

Toivottavasti coffeeBreak kaikki on hyvin, onhan sulla kuitenkin hyvin oireita ja viikot nousseet digissä :) Toi digi on kyllä älyttömän hyvä testi.

Ensi maanantaina on äitiyspolille käynti ja saan tietää vauvan syntymäpäivän :) Jännää tulee olemaan ja kyllä se arvioitu painokin kiinnostaa paljon :rolleyes: Tänään taas zumbaamaan :heart:

kääkkis ja sisu 35+3
 
  • Tykkää
Reactions: Delila
Oi IHANAA!! ONNEA Delila tuhannesti pienestä pojasta!!! :heart: Olikos teillä muuten jo sukupuoli tiedossa etukäteen vai jännäsittekö loppuun asti? Voi, että! Sinä pääset jo vauvan tuhinaa siellä kuullostelemaan ja hypistelemään pientä!! Vauvakuumekko mulla?? Eeei kaaai :LOL:

Tsemppiä Orchidille loppu metreihin!! Toivottavasti vaavi älyäis ulostautua mahd pian! :D

coffeeBreakin iiiiihanat uutiset luinkin jo tuolta toiselta puolelta!! Onnea sylintäydeltä yhdestä masuasukista! :D :heart:
Minun käsittääkseni tuollainen ruskea tuhruttelu on ihan yleistä ja harmitonta, mutta tietenkin se varmasti huolestuttaa ja vielä enemmän kun on sitä km historiaa.. :( Toivotaan, että tuhruttelu loppuu pian jos ei jo olekkin loppunut. :) Nyt vaan masua kasvattelemaan! :heart:

Omaan pyöristyvään napaan kuuluu hyvää. :) Rakenneultrakin tuli tuossa käytyä ja tyttölupaus siellä vahvistui :heart: Kaikki oli muutenkin vauvalla hyvin ja painoa oli jo huimat 390g :D
 
Onnea Delila, tulihan se sieltä :heart::flower: !!! Täsmällinen pikkutyyppi :)

Marilyn:ille onnittelut tyttölupauksesta :heart:

Seuraavaksi se onkin sitten Orchid:n vuoro, VASTAHAN ME KUUMEILTIIN :D Kaikki alkaa jo jakaantua, apua... Tästä sen huomaa miten oma vuoro lähestyy ja aika juoksee :)

Nyt onkin pari päivää mennyt tosi hyvin täällä, ei ihmeemmin ole supistellut, eikä särkenyt, tuntuu että jaksaa henkisestikin tosi hyvin. Joka päivä olen pyrkinyt päikkäritkin torkkumaan :)

kääkkis ja sisu 35+4
 
Delila, isot onnittelut neljännestä pojasta! Näitähän synnytyskertomusta tänne meidän luettavaksi, kun ehdit. Ihanan pienen nyytin olet saanut, voi että.. Itse odottelen varmaankin isompaa tapausta, neljän kilon paikkeilla on meidän kaikki kolme poikaa olleet.

Marilynille onnea tyttölupauksesta, eikös poikia ollut teilläkin ennestään? Itsestäkin olisi kiva mekkoja hypistellä.. Mies on kyllä sitä mieltä että turhaan unelmoin mistään vaaleanpunaisista jutuista. :D

coffeebreak, ihana kuulla että ultrassa kaikki hyvin, jospa tuhrut ei merkkaa mitään! Jostain luin, että jos varhaisultrassa on kaikki ok, on keskenmenon riski aivan minimaalinen, oliko peräti jotain 1% luokkaa..? Varmaan löytyis kun viitsis googletella. =)

On: tänään 14+4ja ok olo, mutta on tää kyllä aika vaivasta touhua. Pahoinvoinnista kun pääsi, alkoi aivan JÄÄTÄVÄT päänsäryt. Viikonloppu oli jotain aivan kamalaa. Ärsyttää miten paljon olen joutunut lääkkeitä syömään. Ja tästä kun päästään, olen jo iso ja alkaa liitoskivut, mikäli vanhat merkit paikkansa pitää. Mä niin toivon ja odotan tätä vauvaa, mutta raskaus ei ole mun laji.
 
Kiitos onnitteluista! :heart: Tosiaan ajattelin että tännekin nyt illalla ajan kanssa kertomaan kuulumiset kun päivällä ehdin vaan nopeasti tökkästä ne tuonne kuumeilupuolelle. Kai sitä uskaltaa nyt sanoa jo odottavansa :)
Tosiaan siis heti aamusta oli ultra. Jännitti kyllä ihan hitosti, en oikein tiennyt mitä odottaa kun raskausoireet on ollu selkeät mutta kun toi vuoto... No eihän lääkärikään sille mitään syytä osannut sanoa, yleistähän se toki on. Aiemmin (3 kerta) vaan merkannut mulla nimenomaan sitä pahinta niin sitähän sitten pelkää. Mutta tosiaan aivan oikein 6+6 viikkoa vastaava sikiö löytyi :heart: Ja laskettu aika päivää ennen tuplien synttäreitä. Johan olis lahja, kun ovat kovasti sitä pikkusiskoa toivoneet ;)

Delila, kovasti onnea!! Näin mun siskon 5 viikkoa vanhaa vauvaa taas tänään ja voi että... :heart:

Marilyn, ihania hyviä uutisia sullakin :)

Orchidin lähtöä sitten jännittäen ;)

Tsemppiä myös läkerolille vaivoissa ja kääkkikselle kanssa. Tää pahoinvointi on kyllä :x
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille onnitteluista! :) :hug:

Nyt vasta ehtii istahtaa koneelle...huh sentään, on tää taas ihanaa, mutta kiireistä aikaa nää ensimmäiset päivät kotiin tultua ;) Päästiin kotia heti, kun vauva tuli 3vrk:tta ja lastenlääkärin tarkistus ok. Nyt on kunnon babyblues päällä....väsyttää,itkettää ja naurattaa :heart: onneksi kotona saa nukuttua paremmin, sairaalas aina niin huonoa tuo nukkuminen.

coffeebreakille Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Onneksi kaikki hyvin :)

Orchid voimia sinne loppurutistukseen!! Kyllä se sieltä pian ;)

Ai niin Marilyn ei tiedetty vauvan sukupuolta, jännitystä loppuun asti :) en itse aavistellut yhtään kumpi olis, mut loppua kohden viimeiset päivät jotenkin ajattelin, että poika on =) ihana kyllä on ja aivan saman näköinen veljiensä kanssa!!

synnytystä nopeesti vielä...eli sillon ma aamuna tuntui vähän jotain outoa, tuli pari tuntuvampaa supistusta, mutta ajattelin, että oon nukkunut niin lonkat ja selän kipeäksi ettei kai tää mitään meinaa.
Siinä sit aamupäivä meni omaa oloa seuratessa ja jännittyneenä oli odottavainen olo. Joskus 10 aikaan ajattelin et kyllä täs harvakseltaan tulee supistuksia ja sellaista lupaavaa tunnetta mikä ollut joka kerta kun synnytys alkaa. Mulla ei supistukset tunnu mitenkään kamalan kipeiltä....enemmän epämiellyttäviltä ja se tunne kun lantio alkaa venyä painaa ikävästi lantioo,alamahaa ja alaselkää. Puolenpäivän maissa alkoi tulla 10-15min. välein se tunne ja sanoin miehelle, että lähetään nyt pian hiljakseltaan ajelemaan (tunnin ajomatka sairaalaan) ja otan varuiksi kaikki mukaan ;) Lähettiin noin klo 13 ja matkalla niitä supistuksia tuli 6-10min. välein, mutta ajattelin ettei neoo tarpeeksi tehokkaita kestoltaan....eivät kestänyt oppikirjan sääntöjen mukaan minuuttia vai mitä niiden nyt pitäs kestää. Niitä tuli kyllä tiuhaan, mutta osa ei kovin tuntuvia ja osa taas lupaavia ja olin varma että ei lähdetty turhaan sairaalaan. Sairaalassa oltiin 14 aikoihin, 4cm kohdunsuu auennut ja laitettiin käyrille puoleksi tunniksi. Siitä sitten lähdettiin saliin ja kävelin/suihkuttelin ees taas sielä salissa. Supistuksia tuli ja se paineen tunne oli jo valtava. En halunnu silti mitään puudutuksia, kun halusin liikkua. Joskus viiden maissa alkoi oleen jo epämiellyttävä olo ja hälytin kätilön.....no vasta 5cm, mut edistyy edistyy. Sitten kätilö ehdotti tuohon epämiellyttävään paineen tunteeseen kalvojen puhkaisua ja kohdunkaulapuudutetta, jotka sitten otin/sain. Kalvojen puhkastua ja sen puudutteen laitettua seisoskelin ja odoteltiin....eipä siinä kauan mennyt kun alkoi ponnistuttaa ja meninki sängylle ja sai alkaa punnaamaan . Se puudute auttoi ehkä hieman, tai sitten se kalvojen puhkaisu vei sen enimmän tunteen pois. Ponnistus tuntui ällöttävältä ja repivältä, mutta kaikki voimat ja ajatus pian saan vauvan rinnalle sain voimaa ja 5min. vauva oli sylissä :heart:
Tosi hyvät fiilikset jäi eikä tullut repeämiä. Vauva oli heti virkeä tapaus ja suloinen pieni mies :heart:

Nyt ei muuta, palailen taas kun ehtii....Voikaa kaikki hyvin!! :hug:

Delila ja ihana pikkuinen mies :heart:
 
Kuulostipa Delila mukavalta synnytykseltä :) Aika hyvin oli paikat jo auki, kun pääsit sairaalalle :)

Mulla oli tänään se oma lääkärikäynti, kun tehtiin synnytystapa ja kokoarvio, meni kyllä hirmu hyvin :) Kehuja tuli sokereista ja liikunnasta ja vauva näytti olevan ultran mukaan juuri keskikokoa :) Pari kertaa lääkäri otti ne mitat uudelleen, kun itsekin epäili voiko pitää paikkansa. 2770g on nyt tämän hetkinen painoarvio ja syntymäkoko pitäisi olla keskiluokkaa, eli pienempi pitäisi tulla kuin aiemmat lapset ( 4030g, 3950g, 4585g ).
Sektio tehdään 14.10 ja sterilisaatio samassa, ne asiat on nyt kunnossa :) Vielä ehdin 3 viikkoa zumbata hyvin :D

kääkkis ja sisu 36+2
 
Delila olipa mukavan kuuloinen synnytys, Onnea vielä 4. Pojasta =)

Kääkkis kiva kun tietää kuinka kauan enää...

ON Jep jep, tulee ennen aikasena ja kakanmarjat... Tänään LA ja mä en enää usko mihinkään. Eilen koko päivän voimistuvia supistuksia koko ajan 9 minuutin välein. En uskaltanut miestä päästää kouluun kun ei sieltä sitten ihan noin vaan pääse kotiin. Yöks vietiin jo lapset hoitoon kun tuntu niin lupaavalta... saunan jälkeen kaikki loppu :mad: Saunassa vielä puuskuttelin, mutta kun tulin sohvalle kattomaan telkkaria niin kaikki loppu ku seinään :headwall: Puol kolmesta neljään taas supisteli... sitten ei mitään.
Tältä mammalta loppuu usko oman kropan toimintaan ihan totaalisesti. Ikinä ennen oo ollu tällasta vaan aina tienny heti ekasta kipeestä supistuksesta, ettänyt tulee lähtö. Toisaalta pelottaa kuinka nopeesti sit se oikee lähtö tulee kun näin paljon valmistaa, kuitenkin kuukaus sitte ei ollu kohdunkaulaa jäljellä.
Se kauhu skenaario... mies koulussa jossain tentissä, lapset kotona ja sitte se alkaa ja nopeesti... puoleen tuntiin ei kukaan ehdi paikalle ja siitä vielä sairaalaan...

Tänään neuvolaan ja lapset hakemaan ja sitte toivomaan että kaikki menee hyvin... tänään on mies tentissä :O

Orchid ja "kiusaava Aapo" 40+0
 
Ääk, Mä niin aattelin, että tulen lukemaan Orchid sun vauvauutisia : /
Mullahan on tupannut olemaan myös vähän supistusten hiipumista noissa synnytyksissä, liikkumalla olen saanut ylläpidettyä niitä. Viimeksi olin jo tosi kipeä, ennenkuin lähdettiin sairaalaan, kun en uskonut että se nyt pysyy käynnissä :ashamed: Siellähän se sitten lopahtikin viimemetreillä pojan tarjontavirheen vuoksi :( Vaikka ne nytkin väläytteli sitä normaalisynnytystä mulle, kun näyttää tulevan ns. normikokoinen vauva, niin en uskalla riskeerata enää yhtään kun kaikki on mennyt lopussa päin pyllyä. Nyt kuitenkin suunnitellussa saan vauvan hetkeksi rinnalle ja mies on mukana, jos se näin menee, niin tulee ensimmäinen vauva, minkä saan ihokontaktiin heti syntymän jälkeen, edes sitten hetkeksi :heart:
Mulla on nyt joku ihme kriisi tän raskauden kanssa, aiemmin olin tossa jo ihan kypsänä ja nyt on vaan kamala haikeus :( Varmaan itkeä pillitän sairaalassa sitten hormonimyrskyissä, kuinka pojasta kasvaa kohta iso mies ja se ei muistakaan mua enää. Mennyt niin helposti ja nopeasti tää aika ja nyt kun syntymäpäiväkin on lukkoon lyöty niin on aika tyhjä olo. Mies on kyllä tosi mielissään, että synnytys menee nyt näin, hän on aika traumatisoitunut meidän synnytyskeikoista ymmärrettävästi. Helpompihan tämä hänellekin on, ettei tarvitse katsella sitä mun kipuilua, sehän tulee nyt vasta jälkikäteen.

Pidän Orchid sulle todella peukkuja, että lähtisi nyt tulemaan, ettei veny sitä yliaikaa ainakaan kovin pitkälle : / Kokemuksesta tiedän että se pari viikkoa ON pitkä aika, varsinkin jos on kipuja.

kääkkis ja sisu 36+4
 
Tulin kurkkaamaan miten Orchid jakselee...jokohan menit? :whistle: kovasti peukut pystyssä, että pääset pian hakemaan pientä nyyttiä kotiin :heart:

kääkkis kuulostaa kivalta toi sun tuleva synnytys...onnea matkaan jo nyt! Mä oon myös hormoonien vallassa ja itkeä pillitän kaikesta. Onneksi on vähän tasaantunut tässä reilussa viikossa toi tunnetila, mutta nyt jo tuntuu niin haikealta, että joko se raskausaika meni ja joko mä synnytin? Taas on ohi se ihana vastasyntyneen rinnalle saanti ja kaikki raskaus ja synnytysjutut.Oh sentään...ihan itkettää miten nopeasti aika menee ja ajattelen, että pian mun vauva on jo iso eikä enään noin pieni. :heart: on tää ihmiselämä tunnemyrskyä :D

Meidän pikkumies on kasvanut hurjaa vauhtia....yli syntymäpainon on ja huomaa ihan silmissä miten kasvaa. Joka päivä eri näköinen. Voi suloisuus sentään, kun vauvat on ihania!! Mutta on noi isommatkin lapset ihania ja pitää vaan osata nauttia joka hetkestä :heart:

Nyt en taas muuta. Kaikille masuille paljon voimia ja jaksamista!! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Keskiviikkona oli neuvola ja kaikki yhä mallikkaasti :) Ensi viikolla vielä viimeinen käynti ja nyt katsottiin jo mulle tikkien poistoaika valmiiksi ja vauvan tarkistus :D Tuntui kieltämättä aika hassulle. Zumbaan ehdin vielä muutaman kerran, 2 tai 3, riippuen jaksanko mennä päivää ennen sektiota sinne vielä pyörittelemään. Nivusissa on jonkin verran tuntunut aina seuraavana päivänä, mutta ei läheskään niin pahasti kuin kävelyn jälkeen. Välillä on aivan järkyttävä paineen tunne koko lantiossa ja supistaa, silloin käy mielessä, että mitä jos lähteekin syntymään ennen sopimusta :D Hyvin kyllä olen pärjännyt varsinkin jos ehdin kunnolla lepäämään ja uni kyllä maittaa erittäin hyvin...On sitten päivä tai yö niin nukahdan helposti ja nukun kuin tukki. Ensimmäinen raskaus missä ei tarvitse viritellä tyynyjä ympäriinsä, masu on sen verran kompaktin kokoinen ja löydän hyvin asennotkin.

Mites Orchid :rolleyes: ?

kääkkis ja sisu 37+6
 
Täälläpä onkin aika hiljaista enkä itsekään ole saanut aikaiseksi mitään kirjoittaa... Odottava fiilis, reilu kahden viikon päästä np ultra. Kaikki vuodot on loppuneet ja pahoinvointirannekkeiden turvin yritetään sinnitellä. Kovasti toivon että kaikki olisi hyvin.

Oliko meillä neljättä odottavilla joku fb ryhmä perustettuna?

Kiva kuulla kääkkis että siellä kaikki hyvin :)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Hei! Vieläkö otatte mukaan neljännen odottajia? Mulla olisi la 3.3.2014. Edelliset lapset 03/09, 09/11, 11/12. Kaksi ensimmäistä tyttöä ja nuorin poika. Raskaus on vielä hyvinkin salaisuus kun en ole saanut kerrottua asiasta muille kuin äidilleni ja siskolleni. Miehen vanhemmat eivät tiedä mitään, jotenkin katsovat jo nyt kieroon kun tenavat ovat näin pienillä ikäeroilla ja pitävät tätä meidän touhua hulluna kun lapsia on enemmän kuin 2. En toki voi sanoa että oma äitinikään olisi iloinnut mutta onneksi tämä ratkaisu on ihan minun ja mieheni ja siihen ei paljon muut voi vaikuttaa.

marizella 18+6, ei jotenkin enää meinaa pysyä laskut kohallaan
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
marizella: Tervetuloa joukkoon vaan :) Meidän pinossa ei ole päivittäjää tällä hetkellä, mutta ilman muuta uudet ovat tervetulleita :heart:

Mulla on ollut nyt viikonloppuna aika kamalia vihlontoja tuolla lantiossa, hölmö elimistö valmistautumaan synnytykseen : / Eihän se sitä tiedosta, että turhaa työtä tekee. Huomenna on viimeinen maanantai meillä 5 henkisenä perheenä, aika on hurahtanut valtavaa vauhtia. Mies on antanut nyt mun nukkua niin paljon kuin olen jaksanut ja se kyllä tuntuu :) Ihana olo oli aamupäivällä kun heräsin, todellakin levännyt. Tuntuu, että voisin nukkua ihan vuorokaudenkin ympäri, jos mahdollista olisi :D Päikkärit maittavat hyvin yöunien lisäksi.

Tänään lähtee tämä mamma taas zumbaamaan :)

kääkkis ja sisu 38+1

MUOKS: Piti coffeeBreakille vielä laittaa, että olen aivan hirmu onnellinen sun puolesta, kun odotus tuntuu nyt sujuvan hyvin :) Ihanaa tulla lukemaan sitten sun ultrakuulumisia, varmasti kaikki on vallan mainiosti :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yks neljättä odottava "uusvanha" jäsen. En oo tälle palstalle kirjottanu pahemmin, niin kuin en muillekaan palstoille, mut eniten oon varmaan käynyt marrasmammojen palstoilla. Nyt alkaa olla odotuksen loppusuora käsillä ja olis kiva kuulla muistakin neljättä odottavista, miten teillä sujuu ja onko neljännen odotus ollut erilaista kuin muiden odotus?

Mulla on siis LA 6.11. eli tasan kuukauden päästä. Kyllä on mennyt nopeasti tämä raskaus, nopeammin kuin mikään muu. Meillä on entuudestaan kaksi poikaa ja nuorimmainen on tyttö. Tämän nyt masussa olevan pitäisi olla tyttö, mutta eihän se koskaan täysin varmaa ole. Nuorimmainen toivoo kovasti tyttöä =)

Raskaus on sujunut hyvin, nyt siis rv 35+4. Selkää vihloo hieman silloin tällöin ja pelkään koko ajan, että mulle iskee se kauhee selkäsärky, mikä oli myös kolmatta odottaessa... silloin en meinannut päästä sängystä ylös ja sitä kesti noin viikon. Nyt varsinkaan viikkoon ei sais tulla selkäsärkyä, koska mies on ulkomailla ja palaa kotiin vasta viikon päästä.

Toivon kovasti, että raskaus ei mene yli, vauva sais mun puolesta syntyä 37-38 viikoilla eli sitten kun on täysiaikainen, mutta mulla ei oo kyllä aikaisemmista kukaan syntynyt niin aikaisin, joten en oo kovin toiveikas sen suhteen. Kaks ekaa raskautta meni yli ja kolmas syntyi 39+1, mikä tuntui jo ruhtinaallisen varhaiselta kahteen ekaan verrattuna.

Tsemppiä teille kaikille odotukseen! Ihanaa saada 4. lapsi!:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: marizella
Tambers: Mulle tämä neljäs on ollut helpoin raskaus :) Olen kärsinyt esikoisen odotuksesta saakka selkäsäryistä ja kolmannen lapsen jälkeen asia tutkittiin ja löytyi skolioosi. Kävin jäsenkorjaajalla pitkän hoitojakson ja aloitin ahkeran kunnonkohotuskuurin ( aloitin ryhmäliikunnat kun nuorin oli puoli vuotias). Tässä raskaudessa ei ole ollut yhtään selkäkipuja, zumbassa olin taas tänään :D Liitossärkyjä on jonkin verran ja harjoitussuppareita, mutta ne tuntuvat todella mitättömiltä sen rinnalla, että selkä on kivuton :) En olisi ikinä uskonut, että neljäs raskaus voi olla helpoin :O Tästä tulevasta pojasta jää meidän viimeinen lapsi, suunniteltu sektio tulee ja samalla poikkastaan munanjohtimet. Meillä on 2 tyttöä ja reilun viikon kuluttua 2 poikaa :D Ensi maanantaina siis sektio. Leikkaus tulee, kun on hätä ja kiireellinen jo tehty, eivät anna alakautta helpolla synnyttää tuon jälkeen, enkä kyllä haluaisi enää yrittääkään : / Sen verran pieleen on mennyt kaikki synnytysten loput.
Hormonit heittelee, juurikin kun tietää tämän olevan viimeinen raskaus ja viimeinen viikko alkaa... Itkettää tosi herkästi, en tiedä ovatko ne helpotuksen vai haikeuden kyyneleitä, ehkä molempia :heart:

kääkkis ja sisu 38+1
 
Pitkä odotus palkittiin viimein rv 41+3

Poika syntyi 5.10. klo 01.42 :heart:

Painoa tasan 3600g pituutta 52cm ja pipo 36cm.

Illalla yhdeksän jälkeen tuntui ensimmäinen olisiko-tämä-supistus 20yli hälytettiin valmiuteen isovanhemmat... Kymmeneltä kirjauduttiin sisään sairaalaan. Käyrillä ei meinattu saada sykettä kun herra niin oudossa paikassa, liikkeet kyllä tuntu että ei missään vaiheessa tullu mikään hätä =) kohdunsuu 5cm auki. Ammeessa olin avautumisvaiheen ja uudet käyrät otettiin 01 jälkeen, kohdunsuu 7cm auki. Ilokaasulla ja hengittelyllä jatkettiin kunnes supistukset tuli yhteen putkeen enkä saanu sanottua, että ponnistuttaa. Könysin sängylle kalvot puhkastiin ja poika synty, ponnistusvaiheeksi merkittiin 5minuuttia. Napanuora oli niin lyhyt, että poikaa ei yletytty syliin laittamaan ennen napanuoran katkasua.

Ei repeämiä ei siis tikkejä, yksi pieni nirhauma, jota en edes tiedosta. Eka kerta kun synnytyksen jälkeen voi käbellä, istua, maata normaalisti ja vessareissutkin sujuu ilman kirvelyä :LOL:

Synnytys oli helppo ja missään vaiheessa ei edes tullut sitä mä-en-kestä kipua. Ihan täyden kympin annoin itselleni ja kätilöille, sain myös 10-kortin heiltä :heart:

Kotiuduttiin eilen ja kaikki hienosti. Poika on rauhallinen ja syö hyvin. Viime yö nukuttiin ilman itkun itkua. Isoveljet on ihmeissään, innoissaan ja ihastuneita. Nuorimmalla pientä mustasukkaisuutta havattavissa, mutta ymmärrettäväähän tuo on =)

Omanapainen viesti... myöhemmin muutakin

Orchid ja pikkuinen poika 2vrk :heart:
 

Yhteistyössä