<3 Neljättä odottavat keväällä 2013 <3

Orchid ONNEA VALTAVAN PALJON KOKO PERHEELLE POJASTA!!! :heart: :flower:
Ihanan kuuloinen synnytys ja hienoa,että kaikki mennyt noin loistavasti!! =)
Teillä kans ukkovalta lisääntyi ;) ja sama homma, kuin meillä nuorimmaisen kanssa...hieman mustasukkaisuutta ollut, mutta onneksi nyt helpottanut. ONNEA paljon ja nautinnollista vauva-aikaa sinne!!!! :hug:

Oih aivan ihanaa lukea näitä vauvauutisia. Ja kohtahan kääkkis olet vuorossa =)

marizella Tervetuloa mukaan!!! Edelleen täällä käyn lukemassa ja toivottavasti täältä siirrytään sinne kerhon puolelle jatkokeskusteluihin ;)

coffeebreak Mahtavaa kuulla hyviä kuulumisia sieltä ja vuodot loppunut =) onnea ja hyvää odotusta!

Aika rientää...tuntuu et nää päivät ja viikot menee kauhean äkkiä. Koneella ehtii kävästä pikasesti ja taas mentävä.. kiva kun tänne tasaseen tahtiin ilmestyy vauvauutisia!! Ne on niin ihania!! :heart:

Nyt ei taas muuta....voikaa kaikki hyvin :hug:

Delila ja pikkumies 3vk
 
Onnea Orchid pojasta.

Viikkoja olis ny 37+5. Ei enää paha, mutta silti jo malttamattomana odotellen, koska, koska...
Välillä tuntuu, että virtaa on vaikka muille jakaa ja sitten ku aloittaa tekeen jotain "isompaa" nii veto loppuu. Harkkasupistuksia päivittäin mutta mitään ne ei saa aikaiseksi.

Meillä on toi nuorin edelleen yöliikkuja ja hiipii meidän keskelle yöllä. Saas nähdä miten käy ku nyytti tulee kotiin :D

Onko teillä nimet jo valmiina ? Mulla on ollut tytölle nimi jo niilötä ajoilta ku olin itte pikkulikka :) Pojan nimi on vielä vähän hakusessa, mut ehkäpä se sieltä sitten löytyy, jos ny neljäs poika meillekin tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Onnea Orchid !!!!! :flower::heart::flower: Voi miten ihanan kuuloinen synnytys, vähän olen kade, koska tiedän olevani aivan helkutan kipeä ainakin sen parisen päivää nyt :ashamed:

Voi miten olen koko päivän parkunut sitä, että viikon päästä se tapahtuu :O Kamala miten voi olla ristiriitaiset tunteet. Täytyy ottaa niitä masukuvia nyt tällä viikolla :) Viikonloppuna jos kasailisi sitten synnärille kassin, katsoisi kotiutumisvaatteet jne. Mä parun varmaan näissä hormooneissani koko sen maanantain, toivottavasti eivät laita samantien jonnekin psykiatriselle :ashamed:

Kokkeli: Meilläkin on aika levotonta öisin : / Nuorin huutelee aika usein tai tulee viereen ja samoin tekee vielä tuo 5 vuotiaskin ajoittain. Sitten kun pidän papatusta, että mun tarvitsee nukkua, niin se on siellä omassa sängyssään taas muutaman yön. En saa nukuttua itse nimittäin yhtään, jos lapsia on meidän sängyssä.
Meillä on pojalle nimi valmiina :) En viitsinyt tytön nimeä edes ihmeemmin miettiä, kun varmistettiin taas pari viikkoa sitten lääkäriltä, että se ON yhä poika :D

On ollut kanssa tuskainen päivä tänään, hirveitä kuumia aaltoja ja harkkasuppareita melkein jatkuvalla syötöllä, huh huh...

kääkkis ja sisu 38+2
 
Paljon onnea Orchid pojasta! :heart: Voi kunpa itsekkin saisi samankaltaisen synnytyksen kuin sinulla.. :)

marizella Tervetuloa minunkin puolesta! :) Meillä kanssa lapset pienillä ikäeroilla (jopa pienemmillä kuin sinulla ;) ) ja yllättävän hyvin kaikki on uutiset ottanut vastaan. Ja mitäpä se kellekkään muulle kuuluu millä ikäeroilla ne lapset tulee! :D

coffeeBreak Minun käsittääkseni sitä fb ryhmää ei ole perustettu.. Jos joku vaan sen osaa/jaksaa perustaa niin täällä ainakin yks innokas tulija sinne! :) Koen, että sinne helpompi kirjoittaa ja muutenkin kertoa enemmänkin itsestään kuin mitä täällä..

läkerol Juu niin on kolme poikaa meillä entuudestaan. :) Saa nähdä onko tämä nyt oikeesti sit tyttö niin kuin ultrat väittäneet!? Poikien vaatteita en ehkä uskalla myydä ennen kuin vauva syntyy.. ;) Millos sulla on rakenneultra ja meinasitko sukupuolen selvittää?
 
Marilyn1 Kyllähän se niin on että ihmeesti sitä itse on sinut asian kanssa ja mulla tämä neljä lasta on ollut aina semmoinen toive, ja jotenkin tuntuu että nykyaikana suurperheet on tosi harvinaisia ja siksi saa heti kummia katseita osakseen. Tosin minua ne ei häiritse kun ratkaisu on oma. Pienet ikäerot on ainakin meillä plussaa kun kaverit kaukana ja kotona kuitenkin ollaan melko paljon. Työtähän tässä riittää kun asuu vanhassa omakotitalossa jossa puulämmitys leivinuunilla ja 30km lähinpään kauppaan on matkaa ja mies reissuhommissa ison osan vuodesta mutta onpahan lapsillekin tekemistä kun auttavat kotihommissa;) Kaupassa käynti meillä vaan on ongelmallista kun näillä korkeuksilla ei kaupoissa ole sisaruskärryjä, olen kyllä niitä useasti kysellyt mutta ovat kuulema liian iso investointi pieneen kauppaan.

Meillä olisi rakenneultra 15.10 ja eka kertaa mies oli sitämieltä että kysyttäisiin sukupuoli, musta se tuntuu jotenkin väärältä kun ei olla aiemminkaan kysytty ja perustoiveena kun mulla olisi vaan terve vauva. Saa nyt nähdä suostunko vai ei, toisaalta sitten vois hävittää jommat kummat vaatteet pois mutta luotanko niin paljon ultran tulokseen :stick: Hankalaa on.
Miten muuten teilllä jotka ovat raskaana ollessa edellistä imettäneet niin onko ollut supistus herkkyyttä siinä vaiheessa kun imetys on vähentynyt? Mulla supisteli ankarasti viimeiset pojan imetys kerrat ja nyt niitä supistuksia tulee silloin tällöin vaikka en enää imetäkään, vähän hirvittää kun ei mulla aiemmissa raskauksissa mitään suppareita vielä näissä vaiheissa ole ollut. Tänään on ylimääräinen lääkäri neuvola noitten selkävaivojen takia, toivottavasti saan jotakin apua kun ei tätä kerhoa pyöritetä ilman toimivaa selkää. Pitää samalla sanoa suppareista mutta aina jotenkin välttelen kaikkea "turhasta" mainitsemista etten vaan joudu mihinkään sairaalaan.
 
kääkkis Tuunjo lähettelemään tsempit ja onnea matkaan maanantaille =) aika lähestyy, pian on vauva sylissä :heart: ja suuri myötätuntohali sinne hormoonikierteeseen itkuineen jne. :hug: tiedän niin tunteen!! Itsekkin itkeä vollotin mennessä synnyttämään, sairaalassa ja kotona muutaman päivän :'( ah sitä on niin ihanan herkkä ja hetkessä kaikki kaatuu niskaan ja itkettää. Onneksi synnärillä ja siellä on totuttu itkeviin äiteihin...;) onneksi nää hormoonit tasottuu aikanaan. Enään en oo itkeskellyt....ainakaan ihan ilman syytä. Toki tietyt asiat herkistää mielen ja herkässä itku. samaten nauru :D

On tässä kyllä hauska olo, kun tuntuu olevan niin höppänäkin ettei mitään rajaa. Onneksi ystävät ja muut ainakin sanoo ymmärtävänsä ja kyllähän kaikki äidit ainakin tietää varmasti tän tunteen ;)

kokkeli eipäs sullakaan ole pitkät ajat. Täällä on niin monessa vaiheessa odottajia ettei enään pysy perässä kellä millonki LA. Ihanaa, kun vauvoja tupsahtelee tasaseen tahtiin ;) voimia viimeisiin viikkoihin ja tsemppiä tulevaan, sittenkun hetki koittaa! :)

marizella Tervetuloa mukaan!! Itse pyörin edelleen täällä odottajissa, vaikka en enään odotakkaan =) ei vaan malta jättää tätä ketjua....pitää seurata millon kukaki saa vauvan. :heart:

Ja tulkaa nyt kaikki sinne kerhonki puolelle mikä on meille jatko!! Ettei kaikki häviä FB:n puolelle =)

Hyviä vointeja kaikille!!! :wave:

Delila ja pikkumies reilu 3vk :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Kiitos Delila :heart:
Menin taas lukemaan niitä sektiopapereita ja ylläri, alkoi itkettää : / Hoh, tää on kyllä yhdenlaista. Kamala hikoiluyö taas takana, pää oli litomärkä kun heräsin. Tänään oli viimeinen neuvola ja huomenna sitten verikokeet. Paras uutinen oli, että mun ei tarvitse mittailla enää sokereita, ellen viikonloppuna välttämättä halua :D Ihan superia :) Mä niin elättelen toiveita, että ehtisin miehen kanssa vielä viikonloppuna syömään kunnon pihviä :p Katsotaan onnistuuko :)

kääkkis ja sisu 38+5
 
Voih, kääkkis, paljon tsemppiä sinne ja onnea matkaan! :heart: Toivottavasti saatte herkkupihvit syötyä :)

Itse kävin eilen oman mielenrauhani takia ylimääräisessä ultrassa ja siellä näytti kaikki olevan oikein hyvin, helpotus :heart: Tietysti se np-ultra on vielä edessä mutta ainakin siellä ollaan hengissä ja sikiö vastasi juuri sitä mitä pitikin, eli 10+1.

Yritin vähän tuota ryhmän perustamista mutta ilmeisesti pitäisi olla joku jonka lisätä sinne heti perustaessa tai sitten en vaan osaa...
 
Toivottavasti kääkkis saatte vielä herkutella hyvät pihvit :p nautinnollista loppuaikaa raskausmahan kanssa. Ajatella pian se koittaa =)

Hitsit mä ikävöin jo mahaa, vaikka ihana tuo vauva :heart:

coffeebreak ihana kuulla, että masussa voidaan hyvin :heart: onnellista odotusta!!!

mun vauvani tuossa heräilee...on nyt nukkunut pari tuntia. Inhottavat vatsavaivat alkanu nyt kunnolla :'( tää on tuttua muidenki vauva-ajalta, että välillä itketään ja sylissä kanniskelen tuntitolkulla. Rinnalle aina rauhottuu, mutta sitten alkaa uudet röyhtäsyt ja masuväänteet :(

eipä taas muuta kun kaikille tsemppiä ja haleja :hug:

Delila ja pieni mies pian 1kk :heart:
 
Kääkkis Onnea matkaan! :heart: Toivottavasti pihviherkuttelut onnistui? :)

coffeeBreak Ihana kuulla, että siellä pienellä kaikki hyvin!! :heart: Ajatella, että ihan kohta on jo se maaginen rv12+0 sullakin täynnä! Nopeaan menee aika.. :) Haluatko lisätä mut siihen ryhmään ensin niin jos sen perustaminen sit onnistuu? Voisin laittaa sulle yv:nä mun nimen niin pyydät sit kaveriks jne..?

Delilalla siellä se ihana pieni tuhisee jo sylissä! :heart: Se on jännä miten sitä nyt kaipaa sen vauvan syliin ja sit kun se siinä on niin kaipaa vauvamahaa.. :) Toivottavasti teillä menee vatsavaivat pian ohi, ne ei kyllä oo kivoja ollenkaan..

Täällä poksahti tänään 24+0 ja olo on valtava! :O Nyt jo!! Neiti tuntuu olevan aika aktiivinen liikkuja mahassa kun koko ajan myllää ja tosi kovilta tuntuu jo potkut. Ihanaa! :heart:
 
Kyllä, päästiin tänään herkuttelemaan pihveillä :) Mua vaan jännittää jo niin paljon, että ruoka ei meinaa näköjään ajoittain upota :) Huomenna saakin miettiä millä sitä tankkailee, kun tulee se syömiskielto, juoda täytyy ainakin rutkasti.

Ihania uutisia coffeeBreak :heart: Kyllä kaikki sujuu nyt hyvin, ihan varmasti :)

Mittasin tänään vielä vatsanympärystän: 124 cm jäi lukemaksi :D En viitsi edes miettiä millainen reppu jää muistoksi, kunhan kaikki sujuu muuten hyvin :)

poksuva kääkkis rv 39+0 :heart:
 
Tsemppiä suureen päivään, kääkkis! Odottelen malttamattomana vauvauutisia :D

Kiva, että tänne on tullut uusia odottajia mukaan :)

Oma pikku-hurmuri on huomenna jo 4kk! Aika on hujahtanut nopsaan, vielä ei ole tullut ikävä vauvamasua.

Hyviä vointeja kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Delila
Kääkkiksen vauvauutista huomenna odotellen :heart:

Nyt on perustettu neljättä odottaville oma fb-ryhmä! Mukaan pääsee vaikkapa lähettämällä sähköpostiosoitteensa mulle yv:nä, niin laitan kutsun ryhmään tulemaan. Kaikki mukaan vaan!
 
Mä olen niin huono kirjoittamaan tänne. :ashamed:
coffeebreak, laitan sulle yv:nä sen sähköpostin, facebookissa tulee oleiltua paljon enemmän! Millon sulla muuten on np-ultra, varmaan ihan näinä päivinä?

Marilyn:, juu kolme poikaa on meilläkin. Rakenneultra on kahden viikon päästä, 31.10 ja meinataan kysyä sukupuoli.. Prinsessa ehkä pienenä toiveena meillä, mutta ei olla kyllä (tietenkään!) pettyneitä pojastakaan.

Kääkkiksellä taitaa olla jo vauva sylissä.. :heart:

Mua niin huolettaa, kun tämä vauva on jotenkin hirveän hiljainen. Liikkeet on tuntunu jo useamman viikon, mutta eivät ole voimistuneet yhtään, ja tunnen niitä todella harvoin. Muistelen että aiemmissa raskauksissa oli täysi mellastus mahassa puolivälin paikkeilla. Toivottavasti ei tarkoita mitään pahaa.
 
kääkkiksen uutisia tulin kurkkimaan :) ehkäpä pian kuullaan ;)

Marilyn juu niinpä...sitä odottaa raskausajan kuluvan, mutta ainakin mulla AINA tulee myös ikävä sitä jännittävää aikaa. Ne sydänäänet ja neuvolakäynnit/ultrat :heart: salaperäistä ja miten ihmeellistä sitten, kun saa vauvan syliin...siinä se pikkuinen oli mahas viel hetki sitten. On tää niin hetkellistä elämä :heart: oi sullakin viikot jo noin pitkällä!! Äkkiä aika vierii. Hyviä vointeja =)

Meitä olikin monta täällä joilla kolme poikaa. Tosin itsellä on nyt neljä =) loppuun asti oli jännitystä, ei tiedetty kumpi tulee. Jotenkin kyllä itse ajattelin poikaa odottavani ja nyt jos vielä lisää lapsia niin poika ilman muuta ;) oon jo alkanut haaveilla seitsemästä veljeksestä :heart:

läkerol toivottavasti vauvan liikkeet sieltä voimistuu :) eiköhän kaikki kuitenki oo hyvin. Vauvat on niin yksilöitä. Mullakin eri raskauksissa erilainen meno ollut.

Nyt ei muuta kun hyviä vointeja kaikille :hug:

Delila ja pikkumies 1kk
 
läkerol kutsu lähti! Tervetuloa, kiva saada porukkaa sinnekin :)
Jospa siellä on nyt se pikkuinen prinsessa jonka liikkeet on vielä hentosempia. Toivottavasti kaikki on niinkuin pitääkin.

Mua jännittää se ultra... Ensi viikon tiistaina. Sen jälkeen ajattelin kertoa mm. töissä ja pikkuhiljaa kaveripiirille. Maha on hirveä pallo turvotuksesta johtuen, en kyllä tällaista turvotusta aiemmin muistakaan... Pahoinvointi jyllää edelleen mutta kai se siitä pikkuhiljaa. Tulisi se tiistai...

coffeeBreak 11+0
 
Kotona ollaan :)

Maanantaina 14.10 syntyi klo: 9.39 perheeseemme odotettu poika, mitoin 3760g ja 51 cm :heart:

Kokemus oli varmaan paras kaikista synnytyksistäni, kaikki meni niin hyvin kuin voi mennä :) Mua jännitti koitos niin paljon, että olisi tehnyt mieli paeta jonnekin ja jättää menemättä, vatsa oli maanataina vielä aivan sekaisin, onneksi sain kuitenkin nukuttua kuutisen tuntia su-ma yönä. Oli aika pelottavaa olla alusta saakka henkilökunnan armoilla, tärisytti leikkaussalissakin ihan kunnolla, että joutuivat antamaan heräämössä siihen ihan lääkettäkin. Sain pojan sovitusti rinnalle jo leikkaussalissa, jossa pidin häntä melkein koko leikkauksen loppuun saakka. Sain imetettyäkin ja voin sanoa, että kokemus oli minulle niin tärkeä kuten olin odottanutkin ( en ole ennen saanut vauvaa heti rinnalle). Heräämöönkin mies toi kätilöiden kanssa pojan syömään ja ihokontaktiin, kaikki oli jotenkin aivan uskomatonta. Osastolla pieni oli heti vierihoidossa ja mies oli muutaman tunnin sielläkin vielä auttelemassa, samana iltana pääsin jo jalkeillekin :) Vahvat kipulääkkeet jäivät tiistaina pois ja pääsin heti aamusta itse hoitamaan pikkumiestä. Osastolla oli tosi hiljaista pari ekaa päivää, oltiin huoneessa ihan kahdestaan vaan. Keskiviikkona olin jo todella hyvässä kunnossa ja maito lähti nousemaan kunnolla :) Eilen tultiin sitten kotiin :) Maanantaina oli poikasen verensokerit aika alhaiset, mutta tilanne onneksi korjaantui tiistaihin mennessä. Sterilisaatio tehtiin klipseillä ja ihan hyvä, että tuli tehtyä tuo päätös, koska huomasin taas meneväni aivan sekaisin vauvasta, että varmasti olisin ollut taas parin vuoden päästä raskaana :D Isot sisarukset ovat kokoajan paijaamassa ja sylittämässä :heart:

Laitan coffeeBreak sulle jossain välissä yv:n :)

kääkkis ja sisu 4 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Delila
Oi Onnea Kääkkikselle pienestä pojasta :heart:

Kiva, että viimeisestä synnytyksestä jäi mukavat muistot =)

Kyllä nää pienet vaan on niin ihania, että kyllähän näitä tekis vaikka kuinka monta :p täytyis varmaan iteki tuota sterilisaatiota ;)

Orchid ja pikkuinen tissitakiainen 2vko :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Paljon onnea kääkkis :heart: ja kutsu lähetetty!

Oon kanssa miettinyt tuota sterilisaatiota koska sama vika, eihän tälle vauvakuumeelle ikinä loppua tule. Mutta enempää ei meille kuitenkaan tule... joten olis ehkä itellekin selkeempää että olis se sterilisaatio tehty.
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
paljon onnea kääkkis:heart: ihana kuulla että kaikki on mennyt niinkun pitääkin

Kävin tiistaina rakenne ultrassa ja uutiset eivät olleet hirmu hyviä, vauvalla oli kaikki hyvin, 340g oli painoarvio ja poika näyttäisi olevan tulossa, huolet koskeekin napanuoraa joka onkin kalvokiinnitteinen, lääkäri kävi myös ultraamassa ja totesi että kasvukontrolli rv30, ei kuulema yleensä moisia huomata ennen vauvan syntymää mutta nyt näkyi todella selvästi. Kovasti siellä vakuuteltiin että ei olisi syytä huoleen mutta enhän tietenkään voinut olla googlettamatta moista ja nyt on huoli niin kamala että en tiedä miten selviän loppuraskauden. olen vollottanut monta päivää maailman pahuutta ja unetkin joita nään on vauvasta ja hänen huonosta voinnista. Onko kenelläkään kokemuksia moisesta? Soitin jo neuvolaankin että moista on löytynyt kun seuraava käynti vasta marraskuussa ja sieltä oli vanhan neuvolan tätin kommentointi että katsotaan asiaa sitten, eipä hän sille mitään voi. Tuli tunne että huolellani ei ole mitään merkitystä, pitäisi vaan olla tyytyväinen tilanteeseen.

-marizella 20+4
 
kääkkis Onnea valtavan paljon koko perheelle pojasta! :heart: mahtavaa, että kaikki sujuinoi hyvin ja onnelliset muistot jäi synnytyksestä ;)
Sama täällä, että vauvasta menee ihan hormoonihuuruihin ja koko ajan mulla ajatus etten halua tämän olevan viimeinen :p ja mä hullu en sterilisaatioo uskalla edes ajatella, liian suuri juttu =) mut ihana kuulla, että sekin meni sulla hyvin ja olet tyytyväinen ;) nautinnollista vauva-arkea sinne!

marizella voi ei :hug: mulla ei ole mitään tietoa asiasta, mutta ymmärrän, että asia huolettaa ihan täysillä. Onneksi asia huomattiin ja tilannetta seurataan tarkasti. Voimia sinne! Onneksi vauva voi hyvin :heart:

nyt mun vauva tuola huutelee...ja yritin syödäkkin täs välis,mut ruoka niin kuumaa.... voimia kaikille :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Kääkkikselle sylintäydeltä ONNEA pojasta!!! :flower: :heart:

Tänäänkös se ultra oli coffeeBreakilla??

marizella minäkään en osaa auttaa tuossa sinun tilanteessa, muuta kun neuvoa olla lukematta googlen kautta aiheesta. Siellä kun tuppaa monesti olemaan just ne pahimmat tapaukset.. :( Yrittäisit luottaa lääkärin sanaan jos hän kerta sanoi ei syytä huoleen. Tiiän, että helpommin sanottu kuin tehty.. :hug:

Täällä ollaan flunssan kourissa...blaah..
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82

Yhteistyössä