<3 Neljättä odottavat keväällä 2013 <3

Pe
Ruttu: kuinka usein teillä ollut korvatulehduksia ennen putkitusta? Mä en oo jaksanut/viitsinyt tämän raskauden aikana käydä kavereiden kanssa oikein missään riennoissa, viimeksi olin aika usein mukana ja hieman ulkopuolinen olo oli välillä. :( Närästys on hirveää, välillä oon ihan herännyt yrjöt suussa, onneksi on rennie joka melkein aina auttaa..

Hyvää Jussia kaikille!

Pe 39+0
 
Ihanaa tulihan niitä vauva uutisia :heart: todella paljon onnea koko perheelle vauvatumisen johdosta :heart:

Pe täälläkin närästää ja tosiaan toi rennie autaa melkein joka kerta :D Mieskin nauroi että ei tuo uskalla mennä 2 metriä kauemmas rennie purkista :D

Mä kävin neuvolassa maanataina ja siellähän sitten taas :D
RR 102/59 (normaali miul)
Hemppa 111 ( eli ei ainakaan laske)
SF 25cm (sama kuin viimeksi ja tää oli kamala asia)
Mulla on ollut jokaisesta 3 aiemmasta ollut tuo mitta 32cm kun oon lähtent synnyttää. Sanoin etten oo ite ollenkaan huolissani. Ja kun vauva on poikittain niin saako tuosta varmasti ihan oikean käsityksen.
Muutenkin tuntui ettei mikään ollut hyvin ja kaikesta kokoajan oli huomautettavaaa ja sit painokaan ei ollu noussu. kyllä oli kiva käydä mutta sanoin että aiemmalla kokemuksella mulla kaikki hyvin.. pyydän apua ja kysyn jos siltä tuntuu että jokin on pielessä. Vauva liikkuu hyvin.

Supistelee kyllä paljon mutta ei ilmeisesti niin että mitään edelleenkään tapahtuisi .. mutta toivottavasti mitään ei tapahdukaan ennenkuin toinen kääntyy oikeinpäin. Nyt terkkari väläytteli että pää olisi ylhäällä, mutta mä oon vakaasti sitä mieltä että se on jalka joka tuntuu tuolla kyljessä.

jaanino 30+6
 
Voihan kettu sentään !!! Kirjoitin eilen pitkät pätkät mitkä näköjään ovat kadonneet :(

Pe Mä niin tiedän ton tunteen kun harvoin pyytää apua, eikä sitä saa, tai se on todella vaikeeta. Tiedän itsekin jatkossa kyllä, keneltä ei kannata pyytää edes pientäkään apua. Tosi surullista kyllä, itse olen valmis auttamaan ihan ketä vaan ja koska vaan, mutta aika harvakseltaan multa apua pyydetään. Toivottavasti saatte pienimmälle hoidon järjestettyä :)
Meillä on isovanhemmat olleet aina valmiudessa ja tällä kertaahan me tiedetään etukäteen jo koska lapset täytyy saada hoitoon, kun tulee se suunniteltu sektio.

Ruttu: Muakin vähän jänskättää jo etukäteen miten jaksan festareilla sitten valvoa sinne puolille öin, ilman että käyn oksentamaan :x Paras bändi tokavikana ja pakko olisi jaksaa jollain keinolla. Hienoa, että putkitus sujui hyvin :heart:

kääkkis ja sisu 22+4
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart:

Nyt sitten jännäillään, milloin Pe pääsee tositoimiin :) Sulla onkin kaikki syntyneet kivasti la:n lähellä.
Harmi, että on vähän nihkeää hoitopaikan löytyminen synnytyksen ajaksi : / Meillä mun vanhemmat on ottaneet aina lapset. Nyt lähdettiin ajelemaan sairaalalle neljän maissa aamulla, äiti tuli tähän torkkumaan ja odottelemaan lasten heräämistä, aamupalan jälkeen lähtivät mun vanhempien luokse. Naapuritkin tarjoutui hoitoavuksi, jos ois tullut paniikkilähtö.

Meillä oli muuten noita vyöhyketerapiajuttuja synnytysvalmennuksessa ekan raskauden aikaan. Saatiin sellainen moniste, missä on jalkapohjien vyöhykealueet. Sattui tossa joku aika sitten tulemaan vastaan se moniste, muuten en muista miten käytiin läpi asiaa...

Tambers, eikö teillä ole vanhimmat lapset kiinnittäneet vielä mitään huomiota kasvaneeseen masuun? Vai onko pysynyt hyvin piilossa? :)
Mun kummityttö (joka on syntynyt 02) bongasi ihan alkumetreillä, että vauva on tulossa. Vai oisko niin, ettei pojat kiinnitä sellaisiin yhtä helposti huomiota...? :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta, Orchid x2 :heart:

Ruttu, kiva kuulla, että teidän kuopuksen putkitus + kitarisojen poisto meni hyvin :)

Jaanino, mullahan on aina loppuraskaudessa sahaillut paino edestakaisin. Välillä ei nouse, sit nousee yli 500g/vk ja sit saattaa pudota lähemmäs 1kg... Stressaavaahan se on, jos vähän joka asiasta huomautellaan neuvolassa :|

Sit synnytyksestä lyhyesti (pitkä versio on toukokuun toukissa):
Eli suppareita aloin kellottaa torstai-iltana yhdeksältä. Pitkin päivää ja edellisen päivän tuli epäsäännöllisiä. Ennen puoltayötä välit piteni yli 10min, ja 0.30 palautui takaisin n. 10 minuuttiin. Sairaalaan käyrille päästiin n. 5.30 aamulla, kohdunsuu oli 3cm auki ja kanavaa 1,5cm. Päästiin suoraan saliin ja 6.30 maissa alkoi olla tarve ilokaasulle. Olo kipeytyi nopeaa vauhtia, vähän ennen kahdeksaa tuli lääkäri ja kätilö, ja pyysin epiduraalia tai spinaalia.
Melkein tunti meni anestesialääkäriä odotellessa, ja kivut yltyi ihan järkyiksi. Muissa synnytyksissä ei ole tullut sellaista kipua. Spinaali tuli yhdeksän maissa, kymmenisen minuuttia ehdin huokaista helpotuksesta, ja sit palasi polttavat supistuskivut alaselkään. Kalvorakko puhkaistiin, ja tulikin vihreät lapsivedet. Ilman ponnistustarvetta lähdettiin tekemään vauvaa maailmaan. Sydänäänet alkoi dippailla ja tuli kiire saada vauva ulos.
Viimeisellä mahdollisuudella saatiin pää pihalle ja tuli pieni kiire: napanuora oli niin tiukasti kaulan ympärillä, että se piti katkaista heti. Sit piti imeä hengitystiet puhtaiksi ja sen jälkeen oli hartioiden vuoro. Vähän teki tiukkaa niidenkin kanssa, ja ylläri, vauvalla oli toinen käsi ihan hassusti kyynärpää ylöspäin. Kaikki meni kuitenkin hyvin, vauva syntyi 9 minuutin ponnistamisella klo 9.41, synnytyksen kesto n. 9h 30min. Vauva olisi voinut tehdä kiitettävät vauriot kyynärpäällään, mutta onneksi selvisin yhdellä kosmeettisella tikillä :)
Positiivinen mieli jäi kaikesta, kätilö ja se toinen ponnistusvaiheessa avustanut nainen (kätilö myös?) oli ihan huippuja :)

Ekat päivät kotona on mennyt mukavasti, isommat sisarukset hoitelee innoissaan vauvaa, jos sattuu olemaan hereillä pitempään. Paljonhan tuo syö ja nukkuu :) Pari pätkää jaksaa seurustellakin, seurailee tosi tarkkaan muiden touhuamisia ja nautiskelee hiusten harjaamisesta ja silittelyistä. Mahtavia virnistyksiä tulee päivittäin :D

Oikein mukavaa juhannusta kaikille!

Cherrie_ ja poju 6 päivää
 
Pe: meidän kuopus putkitettiin edellisen kerran viime syyskuussa, kun plakkarissa oli 5 tulehdusta n. 6kk sisään. Syksy meni tulehduksitta ja sitten joulun aikaan iski enterorokon pohjille ihan älyttömän korvatulehduksen, korvat vuotivat niin rajusti että toinen putki irtosi. Ja se tulehdus ei sitten missään vaiheessa parantunutkaan. On siis samaan putkettomaan korvaan saanut varmaan 5 kuuria tässä kevään aikana ja nyt sitten viimeisen yhteydessä saatiin viimein lähete korvalääkärille Taysiin. Viime viikon ke käytiin siellä ja to-aamuna jo soittivat että seuraavana tiistaina olisi aika, alle viikossa saatiin siis homma hoidettua. Asiaa totta kai vauhditti lähestyvä LA, mutta oli se korva jo itsessäänkin kiireellistä hoitoa vaativa. Ja kitarisa oli myös suuri ja märkäinen, eli varmaan sekin ylläpiti omalta osaltaan niitä korvavaivoja.

Se olis viimeinkin kämppä siivottu ja kamat pakattu - huomenna ajellaan miehen siskon luo ja lauantaina piipahdetaan Tykkimäellä.

Hyvää Juhannusta kaikille!

Ruttu ja Hilma 36+0
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Pe: Me ollaan menossa Pioneerifestareille Korialle :)

Cherrie: Kuulosti kyllä todella hurjalta toi synnytys, mutta onneksi kaikki sujui hienosti :heart:

Johan on Jaaninolla ollut terkkakäynti :O Miten välillä tuntuukin, että niille ei kelpaa mikään :mad: Mulla oli taas niinpäin, että miinuksella oleva paino ja laskenut sf-mitta olivat vain plussaa. Zumbasta vähän tuli sanomista, ettei pidä hyvänä asiana, mutta kyllä mä uskon kanssa siihen, että itse sen tuntee jos se ei enää sovi. Tuntemusten perusteella on tähänkin asti menty :)

Viimeyönä kuopus tuli rylläämään meidän sänkyyn ja en sitten meinannut saada enää ollenkaan unta :( Sitten vauvakin heräsi ja alkoi ryllätä, yritin hengittää mahdollisimman tasaisesti että menisi hämyyn " mä nukun" :D Kovin herkkä tuntuu olevan ainakin tuohon, kun alan pyöriä sängyssä. Pystyssä jos olen, niin varmaan nukkuu koko ajan, koska on kovin hissukseen. Toivottavasti ei mikään kova yökyöpeli tule tästä hännänhuipusta, koska siedän valvomista niin huonosti.

Ihanaa Juhannusta kaikille :heart:

kääkkis ja sisu 22+6
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Hyvää juhannusta kaikille! Täällä on juhannusta vietetty kotona !

pe käyn kanssa tuolla keskustan nvlassa, mut viimeks ei ollu oma terveydenhoitaja vaan joku sijaisti häntä! Tietty vauvojen parastahan he haluaa ja äitien sen takiahan siellä käydään.. tässä rauhotuttuani, mutta silloin tuntu siltä että mihinkään normeihin mahdu niin kaik huonosti!

Tänne iski eilen illalla kamala kutina ja mitä muuta hormonihirviö tekee kun ottaa kamalan skitso kohtauksen :LOL: mut kutinaa ei kyllä ole hävinnyt mihinkään on aika raivostuttava vaiva.. ja nii diagnoosiksihan sitä sitten keksi ton raskaushepatoosin .. ja sit mietin jo et olisko kun se sf mitta ei ollunkasvant niin olisko ja voisko jajajajajajajajajaja:confused: mutta siis varmasti soitan huomenna nvlaan ja kysyn voisvatko ne verikokeet ottaa niin sais varmuuden ! On aika rasittavaa kun koko ajan kutittaa mahaa käsiä jalkoja lapoja oieastaan joka puolelta !
 
Pikainen tervehdys täältäkin, kiukkulasta :ashamed:

Mulla on jotenkin niiiiiiin ärsyyntynyt olo ja suututtaa kaikki! Piti saada se teillekkin sanottua :LOL: suokaa anteeksi! Olo on muuten hyvä, mutta mieliala vähän jossain muualla. Ehkä tää on joku ohimenevä vaihe. Oon kyllä iloinen ja vauva ajatuksenakin on ihanaa, mut kaikki muut ärsyttää liian helposti. Onneksi vointi on hyvä ja viimeistä työviikkoa viedään....jaksaa jaksaa, loma odottaa :D

Cherrien synnytyskuulumiset oli ihana lukea :) onneksi kaikki nyt onnellisesti ohi ja vauva sekä äiti voi hyvin :heart: hurja kyllä miten noi synnytykset aina on niin jänniä ja arvaamattomia. Hui apua, pelottaa ajatellakkin miten oma sit menee. Ei pidä ajatella ;)

Pe täälä jännätään seuraavaksi sua :D tsemppiä!

jaanino voi ei, toivottavasti kutina hellittää :hug: soititko neuvolaan? eikös ne kuitenkin herkästi ota noi verikokeet, et poissuljetaan hepatoosi. Ymmärrän tunteen, mä panikoisin myös het pienestä. Mulla on kerran otettu verikoe, terkkari sanoi, et otetaan kaiken varalta vaikka mulla kutis kyl tosi vähän kädet ja jalat.Mut tietysti mä heti pelkäsin ja soitin neuvolaan. Parempi aina varmistua, kun pelätä suotta =)

Mulla meni juhannus töissä. Ei juuri tuntunut miltään.....siinä se meni niinku muutki päivät, kotona ollessa poikien kans. Siskon perhe kävi kylässä ja syötiin herkuteltiin, siinä se :p ehkä tilipäivänä huomaan hetkellisesti et töishän se meni ;) olis viel hankintoja vauvalle aika paljon.....et sietää tulla hyvä tili :p

Eipä tällä kertaa muuta, pakko mennä nukkumaan. Olo on ihan väsynyt |O voimia teille kaikille paljon, jaksellaan :wave:

Delila 28+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Pe
Juhannuksen vietosta selvitty, pe päivä ja la yöllä alkoi lupaavasti tuntua että pitää lähteä sairaalaan, mutta panadolin otettua olinkin nukahtanut ja supistukset laantuneet. Hieman pettynyt fiilis on. Nyt vain pelkkää jomotusta ja vihlomista mutta mitään ei varsinaisesti tapahdu, äh turhauttaa.. Tuliaisina mökiltä hirveät määrät hyttysen pistoja, 1v näyttää siltä kuin olisi vesirokko. :(

Meillä oli tänään pojan 1-vuotis neuvola, hyvin kehittyy. Ihan mukava sijainen oli, samalla oli myös mun tsekkaus. Ei mitään ihmeellistä siinäkään..

Tsempit muiden odotukseen..

Pe 39+5
 
Mäkin tulin kurkkimaan onko tullut vauvauutisia :)

Rutulla ei ole enää kovin montaa viikkoa jäljellä!

Toivottavasti jaaninolla helpottaa kutina, eikä ole mitään raskaushepatoosia.

Mukavaa loman alkua Delilalle :)

Mahtavat helteet taas pukkasi, täällä on ollut +31 muutamana päivänä. Tsempit ja jaksamisia masujen kanssa oleville! :hug:
Vauva on ollut ahkera imuttelija tämän viikon, pari ekaa hellepäivää oli aika levoton. Eilen nukkui jo vähän paremmin päivällä. Yöt nukkuu edelleen hyvin, muutaman kerran herää syömään.
Eilen käytiin toista kertaa vaunuajelulla, meni paremmin kuin eka yritys :) Nukkui melkein koko 2km. Jos ensi viikolla saisi vauvan ja 3v isoveikan yhdessä vaunuihin päiväunille :)

Terkkari kävi eilen kotikäynnillä, kaikki oli ok ja vauvalla painoa 4770g. Hyvin kasvaa siis :)

Se alkaisi kohta olla jonkun muun vuoro ottaa seuraava pino päiviteltäväksi.
Vieläkös on innostusta jatkaa juttuja, kun vauvat on syntyneet? Ei taida olla vielä missään jatkopinoa. Voisin jossain välissä yrittää availla pinoa. Voi olla etten ensi viikolla ehdi pahemmin palstailla, kun mies palailee töihin ja jäädään koko viikoksi lasten kanssa ihmettelemään, miten arki pyörii ilman isiä ;)
Mutta heinäkuun mittaan...

Cherrie ja poju 2vk
 
  • Tykkää
Reactions: jaanino
No siis tuo kutina helpotti mutta tänään on kutitellut taas.. oon khyllä kuullu et hepatoosissa olis pahempi kutina ja ei se näin pitkää väliä pidä et eiköhän tuo ole jtn muura.. ajattelin kyllä soittaa nvlaan ja kysyä ottaisivatko kokeet kun oon lähdössä toiselle puolelle suomea niin sais varmuuden !
Joku ihmeen flunssa meinaa iskeä :(

Ens viikolla olus hautajaiset ja sinne pitäis jotain päälle laitettavaa keksiä ! Ja kummitytön ristiäiset olis 11.8 saa nähdä onko mamma kasassa kun noi kätilöt sanoo että ehkä dinne 22.8 mahtuu olemaan ! Noh siitä ota ressiä sen näkee sitten!

Nyt on jo nii iypsä tähän odotukseen.. oma hankaluus tietty on toi pojun asento kun on poikittain niin on aika tukala olla ja närästää koko ajan ja hengästyy kovasti. Olis hirmu ihans jos poju vois kääntyy oikein päin!
Synnytystapa arvion saavat tehdä ja kääntää saavat.. täs on muutamana päivänä tullu ihan kipeitä suppareita jo! Muutenki tässä raskaudessa on eupistrllu enemmän kun muissa !

Tänään pesin parvekkeen lattian ja puuritilät ja ikkunat ja parvekelasit :) pientä siivousintoa pukkaa :D

Jaanino 32+2
 
Pe
Heipsan, poika syntyi 26.6.13 rv 40+0 mitoilla 3515g 49 cm.. Synnytys oli aika nopea, oltiin sairaalassa n. 19.00 ja syntymäaika on 19.51. Ainoa miinus oli avustava kätilö joka lopussa kun odoteltiin jälkeisiä jankutti mulle että katso sitä vauvaa varmaan neljä kertaa ja rentouta pyllyä että saadaan ne ulos. Mieskin koki sen outona juttuna. Koitin selittää että eipä sen vauvan tuijottaminen nyt paljoa auta vaikka parhaani yritän. Varsinainen kätilö oli mahtava. Kivut olivat jostain syystä kovemmat kuin kolmatta synnyttäessä. Tänään päästiin kotiin. Poika on tyytyväinen ja nukkuu varsinkin päivisin paljon.
 
Pe ONNEA ONNEA tuhannesti poikavauvasta koko perheelle!!!!!! :heart: :flower: Oi niin ihanaa :D nopeasti on poika syntynyt. Nautinnollista aikaa teille sinne vauvan tuoksuiseen arkeen ;)

Tässäpä tärkeimmät, ihana saada vauva uutisia kuulla! Kukas on seuraava???? tsemppiä!!

Meen pian nukkumaan, huomenna vika työpäivä :D :wave:

Delila 28+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pe
Ihanaa, paljon onnea pojanpallerosta Pe <3

Mulle oli järkätty perjantaina "vauvakutsut", siis mut kaapattiin ystävien toimesta ravintolaan syömään
Kesken syömisen alkoi supistella joskus 7 aikaan illalla ja sitä kesti sitten aamuyöhön asti kivuliaana. Lopulta tilanne rauhoittui ja nukahdin kahden aikaan. Eilen käytiin koko perheen voimin kävelemässä kaupoissa ja iltapvällä kummipojan synttäreillä. Illalla 6 aikaan kotiutuessa olin niin väsy että piti mennä nukkumaan ja kun heräsin niin mahan polttelut alkoivat taas, ihan vain loppuakseen yöllä. Kai siellä paikat kypsyy nyt ja hyvähän se tietysti on, inhoan vaan tällaista edestakas souvaamista. No, tänään suunnataan Funparkiin, katsotaan saako se mitään aikaiseksi....:)

Leppoisaa sunnuntaita :)

Ruttu & Hilma 37+3
 
Pe
Kiitos onnitteluista. Hyvin näyttää arki lähtevän käyntiin (koputan puuta), poika nukkui ekan yön kotona 21-02, 03-7.30, 8-10..jee..
Ruttu : ihana teko sun ystäviltä. Siskolle järkättiin kanssa kun odotti ensimmäistä vauvaa. Sä taidat olla seuraava vauvan saava.
 
Onnea Pe täsmällisestä pojasta :heart::flower: Ihanaa, että teillä on lähtenyt hyvin arki rullaamaan :)

Mulla on alkanut nyt tuo iskiashermo kettuilemaan : / On ollut aika paljon kaikkea raskasta puuhaa, niin heti kostautuu. Lisää lepoa vaan. Päivisin on ihan ok, mutta aamulla meinaa lähteä jalka alta ja varsinkin vessassa lentää melkein yrjöt siitä hermosärystä kun kääntyy pöntöllä :( Tällä viikolla jatkuu taas venyttelyt ja zumbat, toivottavasti auttavat asiaan.

kääkkis ja sisu 24+2 ( menenköhän mä oikealla viikolla :O )
 
Tulinpa jo kuikuilemaan tänne, vaikka ajattelin pari viikkoa vielä odotellaa rauhassa onko tämä odotus kuinka kestävää laatua...

Jaahas, bulla, olet näköjään jo ehtinyt tänne. :)
Myös marilyn tuttu tuolta kuumeilijoiden puolelta. Toivottavasti muutkin tulee tutuksi pian!

13.3.2013 / läkerol / 34 / 97, 98, 04 / K-HKS

Vitsi tää on musta jännää, mulla on melkein kymmenen vuoden tauko näissä vauvatouhuissa! Tää tuleva on meidän iltatähti. :D
 
Ihana saada tänne muitakin, jotka on vielä ihan alussa! :) Alussa kuitenkin on niin eri mietteet kun mitä sitten jo pidemmällä raskautta. Onnea paljon vielä tätäkin kautta läkerol ja bulla!! :heart:

Pe Paljon onnea pienestä pojasta! <3 En malttais odottaa omaa tuhisijaa syliin asti.. Noh, siihen menee vielä tovi! :D

Olinkohan jo onnitellut Cherrie sinua?? No jokatapauksessa isosti onnea myös sinne pienokaisen johdosta!! :heart:

Täällä meinaa väsymys painaa.. :( Kolmen pienen kanssa vaan on jaksettava touhuta+ siihen kotityöt eli paljon lepäiltyä ei tule. Jospa kohta alkais helpottaa..
Pahoinvointi onneks on ollut paljon siedettävämpää kuin edellisissä raskauksissa! :)

Marilyn rv9+5
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_

Yhteistyössä