<3 Neljättä odottavat keväällä 2013 <3

Paljon Onnea bulla ja läkerol !!! Ihanaa saada uusia odottajia, kun täällä aika moni on synnyttänyt tai kohta synnyttämässä :heart:

Eipä ole kauaa siitä, kun itsekin olin alussa ja nyt ei mene kuin muutama kuukausi ja vauva on maailmassa :O Mä todella ihmettelen mihin aika menee, välillä joudun tosissani miettimään olenko varmasti oikealla viikolla :D

Henkisesti on nyt aika raskasta meidän perheen yhden asian takia, mitä en jaksa sen enempää puida, tuntuu vaan tulevan tunteet vielä kovemmin päälle näin raskaana :(

Vauvasta on tullut nyt selvästi vilkkaampi, en tiedä vaikuttaako oma huono fiilis siihen, että sekään ei osaa rauhoittua : / Potkut tuntuvat nyt enimmikseen tuolla toisessa kyljessä, välillä on kuin yrittäisi kaivautua sieltä ulos :D Onhan se hyvä, jos nyt jo pikkuista ahdistaa, mitä mahtaa olla loppuajasta :rolleyes:

kääkkis ja sisu 24+5
 
Voi että kääkkis, kylläpä viikot vierii... itsekin jo hoppuisena varasin neuvola aikaa. Olipa yllätys että ovat uusineet ultran sitten viimeisen. Nyt näkee vk8 vatsan päältä, kyllä oli ihana yllätys!
 
Heipparallaa kaikille :wave:

Tervetuloa ja ONNEA bulla ja läkerol =) niinkuin muutkin jo sanoneet, kiva, kun uusia odottajia tulee. Niin moni jo synnyttää lähimain.

Vaikkei kyllä pitkät ajat itselläkään ole....kääkkis samalla mielellä et äkkiä on aika mennyt ja pianhan on syksy :D :heart: ei malta odottaa. Voimia kääkkis sulle vaikeaan tilanteeseen! :hug:
Kaikkea sitä matkan varrella tulee ja voimat välistä kadoksissa :( sulla vielä se iskiainen,höh tsemppiä selän kanssa.....toivottavasti helpottaa!

Mä niin ihmettelen miten mulla ei suurempia kolotuksia ole (kopkopkop) . Tai no huomaa, että kun 30 viikolle mennään niin alkaa tuntua seläs, kyljes ja lonkis varsinkin yöllä ja jos yhtään ahkeroin liikaa. Nyt vaan loma alkoi ja oon täs viikolla touhottanut menemään. Sillä kai tää olokin tuntuu hieman lässähtäneen eikä enään pysty entiseen malliin touhuta :D On tää raskausaika vaan kuitenkin ihanaa ja ainutlaatuista :heart: nauttinut oon vielä....odottelen niitä aikoja, kun alkaa olla olo "tulis jo" ja jännittävät hetket koska syntyy :whistle:

Saa nähä jaksaako sitä mennä mustikkametsään yhtään kyykkimään. Mansikoita käytiin poikien kans keräämässä kahtena päivänä :p nyt on herkuteltu masikoilla ja vähän jo esimakua mustikoista saatiin, kun pojat keräs takapihalta sen verran, että piirakkakin piti tehdä :p on tää kesä kivaa.

Nyt alan valmistautua neuvolaan....esikoinen haluaa tulla mukaan ja onhan se kiva päästä kuulemaan sydänääniä :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Delila 29+4:heart:
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussasta :)

Täällä vaan ollaan ja ihmetellään. Tässä kuluneen viikon aikana on kolme iltaa supistellut lupaavasti, mutta sitten homma on aina lässähtänyt kuin pannukakku. Jatkamme siis odottelua :) Eikä nyt ole kyllä mikään kiirekään, kun iski hiivan päälle eli se olis kiva saada hoidettua eka pois alta...

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Ruttu ja Hilma 38+1
 
Ihana lukea teidän kohta synnyttävien vointeja !jospa itsekin voisi tuossa vaiheessa vielä hyvin! Kolmannella alkoi liitoskivut vaivata jo vk20 paikkeilla eikä ollut kivaa! Nyt oli mitä mainioin, eli ällötystä odotellessa..
Bulla ja hippunen 4+3
 
Mä en voi sanoa että viin hyvin.. :( 900km autoilua 2pvään ja menomatka ment hyvin , mut tulomatka oli aivan kamala ! Supisteli koko matkan ja selkää särki, mahassa oli taas kamalaa repivää kipua! Mun iskä ajo ja se ei uskaltanu poiketa mihinkää sivutielle, että olis sairaala lähellä :D mutta tuskaa oli.

Joku kesäflunssa iskee kovasti päälle ja olo on sen mukanen :( kurkku on kipiä !
Huomenna olis nvla ja poika on poikittain edelleen eli eiköhän ne huomenna alkais jo suunnittelemaan kääntöä ja synnytystapa-arviota ???? Ehkä hope so! Mä oon niin kypsä tähän oloon kun närästää ja sattuu ja nahka eiveny enempää enää liikkeet sattuu kylkeen aivan sairaasti ja tää flunssa tähän päälle vielä :stick:
On vali vali vali anteeks kaikille jotka vihaa mun ruikutusta!

Jaanino 33+2 ja vasta tässä mennään!
 
Onnea hömppää plussasta ja tervetuloa porukkaan :wave::heart: Kylläpäs teitä uusia nyt tulee mukavasti :)

jaanino: :hug: Toivottavasti tilanne on parantunut, mä pelkään itse niin paljon sitä, että heittää kiputilan päälle :( Sain ihan tarpeeksi toissa viikonloppuna kun toi selkä muistutteli sen pari päivää, että ei ole kunnossa.

Mulla on nyt olotila parantunut, onneksi :) Meni niin pahaksi tuossa, että heräsin ihan yöllä ahdistuksen tunteeseen : / Sain kirjoitettua asiani paperille ja lähetän sen asianomaiselle. Ihmeen vähän sitä tekstiä tuli, mutta siitä huomasi, ettei minulla loppupelissä ole hänelle paljon sanottavaa. Toivottavasti saan asialta nyt rauhan. En jaksaisi käyttää tätä viimeistä raskautta murehtimiseen.

Mukavaa viikkoa kaikille :heart:

kääkkis ja sisu 25+2
 
Onpas jaaninolla ollu tukala reissu.. Toivottavasti olosi on jo parempi :) Saitko kääntöä tai muuta neuvolasta?

Kiitos kääkkis82 Aika uskomattomalta tämä vielä tuntuukin :heart: Enkä yhtään tiedä millaisesta/millaisista ongelmista/ahdistuksesta olet joutunut kärsimään, mutta toivotaan, että kirjeen myötä asianosainen ymmärtää miten on onnistunut loukkaamaan.

LA 15.3. varmaankin. Ultrassa varmaan sitten tarkentuu, tuo nyt on lähinnä oma arvio ovistestin plussan perusteella :)
 
Juu eilen käytiin nvlassa ja terkka yritti itse vähän oikeeseen suuntaan tuupata poikaa kun oli jo niinkin lupaavasti että jalat on okeassa kyljessä ja pää oli vasemmassa lonkassa .. mutta ei olis mahdoton matka enää mutta poika provosoitu siitä kunnolla ja oli sitä mieltä että ei mun yksiöön tulla koskemaan !
3vk antoivat aikaa kääntyä ja sitten aletaan toimimaan jos ei poika käänny!
29.7 olis lääkäri ja se ultraa ja tutkii enemmän sitten!
Sf oli kasvanut sinne 32 cm ja terkka sanoi ettei ihme jos ei ruoka maistu tai närästää kun kohtu on nii korkealla että varmasti ahdistaa.
Protskut oli 1+
Rr oli 113/71 alkaa nousemaan loppua kohti!
Ihan ok käynti lupas että saan taatusti sektion jos on epävarmaa että poika ei pysy oikeassa asennossa.
Pieni siro poika olisi tulossa ja tilaa on myllätä vaikka kuinka! Ei auta kun toivoa että poika kääntyy :)

Juu kivut helpotti ja huomasin että kyllä se on toi liikunta mikä pitää kunnossa ne 3pv mentiin autolla paikasta toiseen ja liikkuminen oli tosi vähästä.. kotona kuitenkin tottunu käymään koirien kanssa 3 lenkkiä päivässä ja kaupassa kävellen. Se oli liikaa paikalla olosta koska nyt on taas ihan ok. :)

Jaanini 33+5
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Tervehdys täältäkin. Viimeinen kymmenen viikkoa alkoi eilen...hurjaa :D
Vointi on kyllä hyvä. Tässä aivan nolona luen muiden selkä-ym. kipuiluista :ashamed:
Eilinen päivä meni ajellessa maakuntaa (kyläilyä) poikien kanssa eikä mulla onneksi muuta vaivaa, kuin väsymys ja pinnan kiristyminen poikia komentaessa, kun autossa istuminen ei mitä parasta herkkua niille ole |O
Mut ihan hyvin meni ja vauvakin mylläs mahassa tasaseen tahtiin :heart: Tänään kyllä täytyy ottaa rennosti...huomaan, että väsymys iskee liian helposti ja pakko ottaa iisimmin :) pysyy mieli parempana eikä tule raivottua ihan pienistä :ashamed:

hömppää Onnea odotukseen ja tervetuloa! :D

jaanino olipas sulla matka autossa. Ei ihme, että noilla kilometreillä alkaa jo tuntua. Toivottavasti vauva sieltä asettuu pikkuhiljaa oikeaan asentoon, hyvä et on jo sinne päin suunnistanut ;)

kääkkis Toi oli varmasti hyvä teko, että sait asiat paperille ja siitä eteenpäin. Helpottaa omaa mieltä ja toivottavasti asialle tulee joku piste ja saat unohtaa koko jutun. Ainakin olla murehtimatta :)
Inhottavia tuollaiset, vielä raskausaikana varmasti tuplaantuu se murehtiminen.

Delila 30+1 :heart:
 
Onnea uusille tulokkaille :)

Mä kävin eilen kääntymässä synnärillä, kun perjantaina alkaneet supistukset valvottivat 2 yötä ja eilen aamuyöllä supisteli 5-10min välein yli 2h niin ettei tahtoneet jalat kantaa. Aamupäivällä ajeltiin tunnin matka sairaalaan, puoli tuntia käyrillä (ei yhtään supparia piirtynyt, paikat auki vajaa 2cm) ja sit taas tunti kotiin. Kyllä mua sitten sapetti koko päivän ja illan mokoma turha käynti. Illan vielä supisteli mutta yön sain nukuttua eikä nyt enää hatuta niin kovin paljoa... Tulee kun on tullakseen, mutta toivottavasti seuraavat sattuvat supistelut saisivat sitten jo jotain aikaankin.

Anoppi soitti äsken ja ilmoitti tulevansa mansikkalaatikon kanssa pakastushommiin, pitäis varmaan osallistua talkoisiin kun kerran mansikat tuodaan kotiin asti :)

Parempaa alkanutta viikkoa kaikille!

Ruttu ja Hilma 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Ruttu, tuo on niin tympeää ettei synnytys käynnisty kerrasta kunnolla! Mulla on _jokaisessa_ raskaudessa ollut kipeitä supistuksia paljonkin, mutta mitään ei tapahdu. Niin varmaan tässäkin kunhan pitemälle mennään. Sinulla vielä pitkä matka sairaalaan, ei kiva juttu yhtään. Mutta, 2cm jo valmiiksi auki, eikä sulla enää kauan kestä kun saat vauvan syliin! :)

Onko sinullakin Delila kaikki poikia ennestään? Ja myös Rutulla, jos oikein katsoin tuolta listasta? Oletteko sukupuolta selvittäneet? Mullahan on kaikki poikia, olenkin miettinyt että miten osaan tytön kanssa toimia, jos sellainen meille putkahtaa maaliskuussa. :D

Myös nuo iskiasvaivat kuulostaa niin tutuilta, kääkkiskö niistä kärsi? Nuo voivat kyllä pahimmillaan olla tosi kipeitä ja rajoittaa liikkumista PALJON. :( Mulla se vaivaa ilman raskauttakin, ja kauhulla odotan mitä tuleman pitää.. Olen yksityisyrittäjä, ja homma on välillä melko fyysistä. Ei oikein kestäisi sairaslomilla olla, mutta minkäs teet jos pakko on. No, roikun myymälässä kyllä varmaan ihan viimeisiin hetkiin mahani kanssa, vaikka vähän paikkoja kolottaisikin. Sitten on tietysti eri juttu, jos vauvan voinnin vuoksi pitää lepäillä, saikku on silloin pakollinen. Turha kai näitä on etukäteen stressata, mutta minkäs sitä luonteelleen voi, olen sellainen murehtija.

Muksaa viikon jatkoa kaikille, ja tsemppiä sitä tarvitseville!
 
Läkerol: Joo, minuahan tuo vaiva yrittää sitkeästi kiusata : / Mulla on ollut joka raskaudessa kamalat issiaskivut ja viime raskauden jälkeen vaiva tosiaan jäi pahasti päälle :( Pääsin röntgeniin, kun neurolla katsoivat rangan liikkuvan epätahtiin, niin skolioosimutkahan se siellä alaselässä on :( Painaa ilmeisesti jotain hermoa aika herkästi, mikä säteilee kipuna alaselästä jalkapöytään saakka. Nyt kipu on pysynyt kurissa todella hyvin ahkeran liikunnan ansiosta, kävely ei mulle sovi, mutta zumba ja jumpat on vahvistaneet lihaksia hienosti :) Vuosi sitten kävin jäsenkorjaajalla useamman käynnin ja ne aiheuttivat kyllä ihmeitä :) Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, jos kipu vaivaa muutenkin kuin raskaana ollessa :) Lisäksi olen kiinnittänyt huomiota lepoon ja itsensä kuunteluun, varsinkin jos toi selkä alkaa muistuttelemaan, niin täytyy vaan uskoa, eikä sitkeästi tehdä vaan lisää raskaita hommia.

Ruttu: Nyt pidän peukkuja, että lähtee lähipäivinä tulemaan b :) d Ärsyttävää tuollainen "jahkailu" : /

kääkkis ja sisu 25+3
 
Mulla kans selkä vaivaa mutta koskaan sen kanssa ei ole ongelmaa ollut raskausaikana..muita kipuja kyllä! Tosin nyt toivon todella että töitä voin tehdä mahdollisimman pitkään, edes keventäen. Yrittäjä itsekin.. mutta mites hieronnan kanssa, uskaltaako alkuraskaudesta käydä?
 
Mä oon saanu tänään kaikki paskahommat tehtyä kun viime yön täydet yöunet antoivat älyttömästi energiaa :)
Aamulla pakastettiin talven mansikat, sit hilluttiin ipanoiden kanssa leikkikentällä, pesin ikkunoita ja vessan sekä hinkkasin pesuhuoneen puhtaaksi. Nyt oon ihan väsy mutta happy kun kaikki tylsät hommat on hoidossa...

Meillä on kans kolme poikaa ja nyt odotellaan tyttöä saapuvaksi. Kyllä vähän mietityttää miten tytön kanssa ollaan, kun on noihin poikiin totuttu... Mutta kai elämä opettaa siinäkin asiassa...;-) Oon kyllä tosi onnellinen tyttärestä, vallankin kun tämä neljäs on ihan vahinko enkä ollut ajatellut kolmannen jälkeen enempää lapsista edes haaveilla...

Sellaista täällä.

Ruttu
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
läkerol Joo poikia on ja tästä uudesta tulokkaasta ei ole tietoa kumpi on. Alussa en halunnut tietää ja oon ajatellut, että poika ilman muuta. Sitten puolivälis olisin voinu haluta tietää,mutten kysynyt ultrassa, kun oli niin salaperäinen vauva ettei kasvojakaan näyttänyt. Ihan kiva pitää jännitys loppuun asti. =) Mulla kans välillä pyörii mieles miten jos onki tyttö ja voisko se olla, kumpikin on tervetullut :) ärsyttää, kun muut ihmiset on kyllä koko raskausaijan hokenut tyttöä ja sellainen kuulemma PITÄÄ tulla :kieh: kolmen pojan jälkeen oli jo itellä ajatus etten edes halua tyttöä, mut joskus kieltämättä nyt iskee mieleen et tulis tyttö tänne mun kans komentamaan noita miehiä :LOL:

Kylläpäs meitä onkin täälä poikien äitejä :D ruttu te ootte sitten ilmeisesti saanut varman lupauksen ;) kiva katsoa miten me muut......saadaanko poikia lisää :D

Nyt otan kupin kahvia ja luen päivän lehden. :wave:

Delila 30+2
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Täällä kans kolme poikaa! :D

Ja aivan sama kumpi tulee! Joskus ajattelin, että oispa kiva saaha vielä tyttökin, mutta sitten taas mietin, että on nämä pojat kyllä kans niin ihania, että ei haittais, vaikkei tyttöä tänne tuliskaan.

Mulla ei oo ollu selän kans mitään ongelmia, painon kanssa sitten kyllä senkin eestä. Oon joka kerta ottanu kiloja, joka kerta on lähtöpaino ollu korkeempi ja vaikka on sitten noussu vähempi, niin synnärille mennessä olen aina painanu ihan saman verran. Nyt kerkesin justiin reilun kymmenen kiloa pudottaa ja vakaasti olen päättäny, että tällä kertaa en aio ottaa kiloja, että katon kyllä mitä syön ja aion liikkua enemmän. Nähtäväksi jää miten hyvin tämä päätös pitää!

Jokainen raskaus on ollu erilainen, ekasta oksentelin millon sattuu, toisesta aamuin illoin puoliväliin asti ja kolmannesta en kertaakaan. Kahvinjuonti on loppunu kyllä joka kerralla, ekasta ja tokasta ennen plussaa, kolmannesta ihan ekoilla viikoilla, eikä tuo tälläkään kerralla oikein tunnosta maistuvan, joten vaihtunee varmaan teenjuontiin tässä muutaman viikon sisällä :)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Hauskaa toi poikajuttu :D Tosi monta pojallista äitiä täällä, uskomatonta :D

Mulla menee 50/50, kun ekat kaksi tyttöjä ja nyt nämä kaksi viimeisintä poikia :D Onko teille, ketkä ei vielä sukupuolta tiedä, minkäänlaisia enteellisiä unia, erilaisia oloja tms.? Mulla itsellä on oireissa ollut hyvinkin eroja, josta arvasin tämänkin olevan poika jo heti raskauden ensioireista lähtien :) Ensimmäinen raskaus kyllä, kun en sukupuoliunia nähnyt, tai no sama oli esikoisella. Esikoisesta oli vahva tyttötunne kokoajan ja sehän selvisi vasta hänen synnyttyään :) Ajattelin, josko sen takia en tästäkään ole nähnyt, kun tunne oli vaan niin vahva heti alkumetreistä lähtien :heart:

Mulla on aivan järkyttävä NÄLKÄ kokoajan :O Ilman tätä rd:tä varmaan söisin 5 kunnon ruoka-annosta päivässä :p Perunaa, lihaa, salaattia ja kaikkea ihanaa aivan liukuhihnalla :) Mistä ihmeestä tämä jatkuva nälkä on nyt tullut :O Nythän se vauva sitä painoa varmaan kerää, mutta en tiedä onko ihan siitäkään johtuvaa. Olisi ihan kiva, jos tulisi vähän pienempi poika tällä kertaa kun tuo viimeisin oli :)

kääkkis ja sisu 25+4
 
Oliko kääkkis miten iso edellisin vauva? Tuo meijän nuorimmainen oli 4510g, eikä mulla ees oo ollu diabetestä.

Poikaunia oon kyllä joka kerta nähny ja ihan ne on pojilta tuntuneetkin, vielä en osaa tästä sanoa miltä tuntuu..
 
Ruttu ONNEA paljon koko perheelle tyttövauvasta!!!!! :heart: :flower: Nyt se sitten syntyi! Ihan mieletöntä!!! Ihanaa, mahtavaa,vau....iiiik ihan älyttömän suloista! Nää vauvauutiset on niin :D ja samalla herkistyttäviä :'( ton naaman kun sais iloiseksi, mutta tippa linssissä ;) ONNEA kovasti! Mitenhän isoveljet ottaa pikkuisen tytön vastaan?? Hauskaa kyllä. Meillä noi pojat välillä sanoo, että tulis tyttö nyt vaihteeks, mutta välillä odottavat poikaa.

kääkkis NÄLKÄ se vaivaa tääläkin! Ah sentään miten mullaki ollut joku jatkuvan syömisen himo täs pitkän aikaa.Nyt se toki vähän on tasaantunut, kun pakko syödä pieniä annoksia ja vähän kerralla, kun maha täys eikä toi sulatuspuoli toimi niin kiireesti mitä normaalitilassa :D tuntuu ku syön lounaan niin sillä pärjäis koko päivän, jotain hedelmiä jne. vaan lisäksi, mutta kyllä mun on aina toinenki ruoka syötävä päivällisaikaan....tietysti samalla kun muillekki teen :p sitten kaikki välipalat ja jäätelö.....nams nams päiväkahvit ja kaikkea pientä joka välis kun sais niin hyvä :D Nyt mulla on mandariini himo! nytkin vetäsen kyllä yhden. Kaupasta löytyi ihmeen hyviä :p

Tohon sukupuoliasiaan vielä palaan.....hauska kyllä miten monta poikien mammaa meitä täälä on :D ja sit on teitä joilla molempia. Mulla on ollut tässä raskaudessa alkuraskaus hieman erinlainen,MUTTA laitan sen iän pikkiin ;) kun kaiken kaikkiaan kuitenkin saman kaavan mukaan mennyt tämäkin raskaus ja en oo ikinä osannut/saanut mitään tuntemusta kumpi olis tulossa. Vauvaunia oon nähnyt aina, ennen sellaisia joista ei sukupuolta tiennyt, mutta nyt oon nähnyt useamman tyttöunen. Aina ollut punaiset potkarit ja selvästi sanottu tyttö tuli :D mutta tämänkin uskon johtuvan siitä hokemisesta ja ihmisten älyttömästä hössäämisestä, että tyttöähän te nyt toivotte/odotatte/saatte jne. jota kuulee ihan kaikkialta |O Itselle on selkeämpää, jos poika tulee, mutta kyllä oon tottunut ajatukseen, että tyttökin voi tulla. Ihana saada vauva,oli tyttö tai poika :heart:

Nyt syön ton mandariinin :p
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Paljon onnea Ruttu ja perhe pikku prinsessasta :heart:

Olin jo aamulla laittavinani onnittelut, mutta ilmeisesti kirjoitin sen viestin ja kirjauduin sitten pihalle lähettämättä sitä... Pää on niin täynnä maitoa, ettei toimi enää. Kohta lähdetään pojun kanssa eka kertaa neuvolaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82

Yhteistyössä