*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

Marjee, toivoa on kunnes kuukautiset alkaa, uskotaan näin! Sama myös -j-lle, vakoilin toisesta ketjusta että olit testannut negaa :hug: , mutta jos menkat ei oo alkaneet niin parin päivän kuluttua tulos voi oikeasti olla toinen. Oon ymmärtänyt että toisilla hGC-taso lähtee nousuun hitaammin ja plussa saattaa tulla vasta päiviä kuukautisten poisjäännin jälkeen.

Dazzleriin en ehtinyt tutustua, mutta toivottelen silti rauhaisaa joulunodotusta ja valtavasti onnea tammikuulle!

Itse vietin vikan työpäivän ennen pitkää viikonloppua valtavan päänsäryn kanssa, mikäs sen mukavampaa.. Onneksi huomenna saa nukkua univelat pois. Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!
 
-j-
Voi kiitos Ricardina, lämmitit mieltäni! Marjee: olet ihana, toivon sulle ja kaikille muille voimia ja hyvää mieltä!

Eilen tosiaan olisi pitänyt menkat alkaa ja testasin kirkkaakin kirkkaamman negan. Ensireaktio oli pikemmin hämmästys kuin pettymys, olin ollut niin varma. Päivän mittaan epäusko hiipi taas mieleen.

Tänä aamuna testasin uudestaan. Ja plussahan sieltä tuli. Jälleen kerran reaktio on eniten hämmästystä, tosin hyvin iloista sellaista :) Täällä mä nyt sitten itkeskelen sekä ilosta että surusta ja koen valtavaa myötätuntoa ja harmia siitä, miten epäreilusti nämäkin asiat jaetaan. Taidan olla vähän herkkänä täällä.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
 
Dazzler-murunen sun kuulumisia onkin kaipailtu :heart: kyllä toi teidän tie on ollut todella todella kivinen, oma matka näyttää vielä ihan kepeältä tuohon verrattuna. Mutta mahtavasti sä jaksat pitää toivoa yllä ja upeaa että teidän suhde jaksaa nää karikot vaikka ei varmasti helppoa ole ollut! Kaikkea hyvää sulle ja treffataan viimeistään ensi vuoden puolella tuolla odottajissa, eikös :heart::heart::heart:

Säihkiss tsemppiä hoitotaipaleelle, vaikka toki toivotaan ettei hoitoja tarvitse edes aloittaa! :heart: Meillä lähetteen jälkeen tarvitsi otattaa vaan simppatesti yksityisellä/Ovumiassa, kaikki muut verikokeet teetettiin Taysin ensikäynnin jälkeen. Osa otetaan tiettyinä kierron päivinä, ja kromosomitutkimuksen tulokset vei sen 6vkoa, eli reilun 1 1/2kk jälkeen oli kontrollikäynti jossa saatiin tietää että kaikki ok, ja oikein mitään ei oo tehtävissä (paitsi IVF). Luget sain jo silloin ekalla käynnillä kun luteaali niin lyhyt. Kannattaa ottaa mukaan lappu omista kierroista, missä on 1. kp:n päivämäärät ja kiertojen pituus ja ovikset (niistä mitä tietää), pystyvät paremmin suunnittelemaan jo ekalla kerralla hoitoa.

Meillä takana nyt eka käynti yksityiselle, eli Ovumiaan, vaihtoehtona nyt tammikuun kiertoon IVF tai ovulaation induktio. Melkein puoli vuotta aikaisemmin päästäisiin IVF:ään kuin julkisella. Mies toivoo ja uskoo että nappaisi jouluna ennen sitä, toki se ois ihan parasta, mutta jos ei niin tammikuun alussa pitää sitten soitella päätöksistä. Mulla on siis ovis ihan hollilla ja testipäivä tais olla aatonaatto... Saatiin todella hyvää palvelua, ja ekaa kertaa saatiin kunnon selitykset verikokeiden tuloksista, sekä mun folleista ja muniksista - jotka kuulemma ovat erinomaisen pirteät tän ikäiselle - saakeli kun ne ei vaan tulosta saa aikaiseksi :) Meillähän ongelmana on se, ettei löydy ongelmaa tai vikaa, joka näkyisi verikokeissa, vasta IVF:ssä pääsevät tarkemmin tutkimaan soluja. Lugeja jatketaan kuten Primaspania myös, hieman eri ohjeistukset tuli noista lääkkeistä kuin Taysissa.

Tsemppiä kaikille ja kivaa itsenäisyyspäivää! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Säihkiss
-j- Onnee plussasta=):heart:

Mä jatkan edelleen taustailua, mutta listalla voisin olla edelleen. Joku täällä mainitsi, että seksi tuntuu joskus 'pakkoseksiltä', jos miettii asiaa liikaa vauvantekomielessä tms. Täällä huomattu samaa. Nyt, kun asiaa ei liikaa ajattele tuntuu seksikin huomattavasti mukavammalta. Gynekologiaika on varattu yksityiselle ja sitä nyt odottelen. Varauduin alustavan tiedon mukaan maksamaan 200-300e, mutta saapahan ainakin enemmän varmuutta asiaan sitten, vaikka hinta kirpaisee hieman.

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikki=)
 
Viimeksi muokattu:
Voi -j- ihana plussa, onnea! Tämä taas luo uskoa omankin yrittämiseen.
Minä kun elän toista elämää unien kautta, niin viime yönä ensimmäistä kertaa ikinä olin synnyttämässä. Tyttöhän sieltä tuli. Olipahan ihana uni, voi kun joskus kävisi toteen.
Pakko kertoa tähän vielä. Olen siis silloin vuosia sitten ollut raskaana, mikä päättyi ikävästi kesken. Ennen plussa testiä näin unta, että olen raskaana. Kun tein sitten testin, tiesin jo olevani raskaana. Päivää ennen ultraa, jossa selvisi keskenmeno, näin unta keskenmenosta. Tiesin ultraan mennessä, että siellä ei tulisi näkymän mitään. Muutama viikko keskenmenon jälkeen näin unen, jossa oli pieni lapsi joka hävisi syvään veteen ja sanoi mennessään, että älkää huoliko minulla on täällä hyvä olla.Sen jälkeen tiesin, että menetetty vauva olisi ollut poika eikä minun tarvinnut huolehtia hänestä hän pääsi hyvään paikkaan.
Kuulostaa varmaan ihan pimeiltä nää mun jutut, mutta niiden kautta olen pystynyt selviämään iloista ja suruista. Eikä nämä ole olleet ainoat enneunet.
 
ONNEA -j-! Eka joulukuun plussa! Pian sitten muut perässä, eikös vaan :) Tervemenoa vaan odottajien puolelle, äläkä tule takaisin ennenkuin vauva on ulkona 9kk kuluttua :)

Iitukka, kyllä mä uskon että osa ihmisistä näkee enneunia ja sä olet selkeästi yksi niistä. Olkoon tuo synnytysuni myös enneuni! Nyt vaan rauhallisin mielin odottelemaan että koska tuo tyttövauvan olisi aika alkaa kasvaa sun sisällä :)

LilyAlice tsemppiä IVF pähkäilyihin! Tosi pian kyllä sinne pääsisitte! Peukut tietysti pystyssä että tärppäisi ennen sitä.

Dazzlerille tiukka halaus :hug: En oikein muuta osaa edes sanoa. Elämä ei tunnu aina reilulta kaikkia kohtaan..

Marjee Mikäs siellä on tilanne?

Täällä ovis lähenee, saa nähdä saanko tähänkään kiertoon aikaiseksi hommata niitä ovistikkuja. Mä aina mietin että "no ens kierrossa alotan" ja sit ehtii taas mennä ovikset ohi. Josko sitä vaan menisi "joka toinen päivä" taktiikalla siihen asti kun ovis on varmuudella ohi niin kaipa se toivottu tulos sillä tulee jos on tullakseen. Saa nyt nähdä. Mä kyllä mietin että mahtoikohan mulla tossa viime kierrossa olla joku varhainen keskenmeno. Oviksesta saakka oli rinnat kipeät, mitkä mulla ei ole koskaan olleet kipeät missään vaiheessa kiertoa. Menkat tuli liian aikaisin ja oli tosi kipeät ja runsaat, vaikkakin kyllä tosi nopeasti ohi. No, enpä tiedä sitten.
Hyvillä mielin olen kyllä tässä ja ensimmäisten kiertojen levoton stressaaminen vaihtunut vähän levollisempaan mielialaan. Katotaan mikä fiilis sitten taas oviksen jälkeen, olenko yhtä levollinen edelleen :stick: :D

Mukavaa viikonloppua ladies!
 
Sunnuntai 8.12.2013


Kerttuli82...........31v...........kp 8/28-31................yk 6
Pienestä kii.........31v..........kp 10/28.......................yk 4
Justiina79...........34v..........kp 11/27-28...................yk16 (kkm 1/13)
Periferia..............29v..........kp 11/35-39...................yk 7
Yritys10.............30v...........kp 13/28-33..................yk 13
babygreen..........34v...........kp 14/27-34..................yk 5
Kaisla78.............35v...........kp 20/28-32...................yk 8
Säihkiss..............34v..........kp 27/27-30.................yk 13
-j-....................33v............kp 31/27.......................yk 3
Marjee...............30v..........kp 32/30-36..................yk 5
Ricardina............29v..........kp 34/33-44.................yk 1
Sofila.................31v..........kp 39/27-32.................yk 4
Miminda..............31v..........kp 43/28.............yk 1 (ennenaik. synn. 9/13)
Ankkurinappi.......30v...........kp 74/33......................yk 6


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, Avonlea, Haniböö83, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, Saippo, Pinni82, Lise, Ethe1, Kissatanssi, Joiku, Mariah33, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler


Plussanneet:

iiris_lorea..............................yv3...............25.11.2013, 1. IVF
LilyAlice...............34v............yk 14.............10.11.2013, km
NancyC................31v............yk 2..............9/2013
Hildur...................29v............yk 9.............13.8.2013
Lise.....................36v............yk 8.............29.7.2013, km
Milk@...................37v....... ...yk 8.............26.6.2013,1.ICSI
Mayinka................30v..........ya 09/2011....23.6.2013
Bling....................30v..........yk 14............19.6.2013,2.Femar-kierto
mutantti................33v..........yk 5..............16.06.2013
miss_piggy............31v..........yk 10.............31.05.2013
lady1979...............34v..........ya10/2011.....16.05.2013,1.tuoresiirto/IVF
mm-79.................33v ...........yk 23 ..........06.05.2013,1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ............28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 ...........16.03.2013,1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 ...........11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 ............02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..............31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ..............21.01.2013
Syksy2010.............31v ..........yk 28 ............17.01.2013
zapata..................31v ...........yk 5 .............05.01.2013
TarinaMarianna......32v ...........yk 5 ..............31.12.2012
 
Heippa taasen! :)

Ensinnäkin -j-:lle tuhat onnenhalausta ja tarraista sukkaa :heart: Ihania itsenäisyyspäivän uutisia!! Saanko siirtä sut plussanneisiin ja laitanko ton 6.12. plussauspäiväksi?

Ricardina-ihanalle kiitos tsempistä :hug: Vielä ei ole menkoista tietoakan... mahaa kouristelee ja kramppailee, mutta ei vielä mitään... pitänee varmaan alkuviikosta uskaltautua testaamaan uudelleen. Sullakin kiertopäivät jo loppua kohti menossa, tsemmpiä kovasti piinailuun! :)

Iitukka, kyllä mä luulen, että osa ihmisistä on pystyviä näkemään enneunia. Toivottavasti sun uni näytti sen todellisuuden, mikä kohta on sulla edessä :heart:

pienestä kii :wave: täällä venaillaan menkkoja alkavaksi. mitkä ne kaksi viivalaista viime viikolla oli, en osaa sanoa, mutta menkkoja ei ole tullut eikä viime viikon tseteissä näkynyt muuta kuin puhdasta negativiista. Eli olisiko sitten kemiallinen ollut täällä(kin?). Ihana että sulla on levollisempi mieli, ja mä aion vakaasti kanssa yrittää samaan zeniläisyteen ja lähteä tästä edespäin joka toinen pvä-taktiikalla myös. Onnistunutta ovista sulle ;)

babygreenille kaikkea hyvää gyne-maailmaan ja toivottavasti asiat tulee selvemmiksi puoleen tai toiseen :hug:

LilyAlice sulle myös mahtavasti voimia tammikuun odotteluun... Mä oon sun miehen kanssa samoilla linjoilla: tässäon vielä yritystä ennen sitäkin :) Laitanko sut millä tiedoilla listaan takaisin?

Tosiaan täällä menkkoja odotellaan... Krampit on kovat, mutta niin on mulla aina ennen menkkoja. Minkäänlaista oiretta en edes kuvittelemalla saa, mutta kp:t on jo sen verran pitkällä että varmaan alkuviikosta testailen, jos ei täti kurvaa kylään. Joku kammo kyllä vähän tuli testaamiseen viime viikosta, ettei kyllä yhtään tekisi mieli testata vaan odottaa ja odottaa sitä tätiä.. Toisaalta tässä keskellä pikkujoulukautta on hieman kyllä pakkokin asiaa yrittää uskaltaa koettaa.
Ihanaa, leppoisaa ja rentoa sunnuntaita kaikille ihanaisille :heart:
 
Marjee, aika jännät paikat. Toivotaan, että se plussa ilmestyisi nyt viikon alusta. Aika hyvältähän tuo vaikuttaa, kun ei kerran menkkoja kuulu :) Peukut pystyssä täällä odotellaa sun testausta.
Unista viel sen verran, että niissä on erilaiset tunnelmat. Siis vaikea selittää, mutta unista aina tietää mitkä on ns.viihdeunia ja mitkä sellaisia joissa on jotain sanomaa. Tuo synnytys uni oli kyllä ihan pelkkä viihdeuni. Mutta silti niin ihana <3 Mä oon tämmönen höppänä, mutta pitäähän meitä höyrypäitäkin olla ;)
 
marjeekiitos tsempeistä ja tosiaan sormet ristissä et krampit ois muuta kuin menkkoja!

Iitukka81 mä oon kanssa nähnyt raskausunia jo ennen yritystä, eivät kylläkään kovin realistisia tai todentuntuisia muutenkaan - ja enneunia en ole nähnyt koskaan! Hyvä että keskenmenon jälkeen sait rauhan unen kautta. Toivottavasti tämänkertainen unikin pitäisi paikkansa ja saisit ihanan tytön syliin tuhisemaan :heart:

Mulla ois nyt DPO 5-6 ja oireita ei niin minkäänlaisia. Kovalla ylitulkitsemisella parina edellisenä päivänä vähän nippaillut vatsassa, mutta toisaalta niin nippaili viikkotolkulla ennen ovistakin. Rinnat ei oo yhtään kipeät ja olo on täysin normaali. On jotenkin sellainen olo, että en vaan voi olla raskaana ja laskeskelen, koska aloitan oviksen tikutuksen seuraavassa kierrossa.. Samalla kuitenkin mietin, koska teen raskaustestin. Mieluummin odottaisin reilusti yli menkkojen odotetun alkamispäivän, etten pettyisi negasta, mutta toisaalta tässä on kaikenlaista pikkujoulua ja muuta, joissa "pitäisi" juoda joten kai se on pakko testata viikon päästä viikonloppuna. Taas muuten vähän samat fiilikset kuin Marjeella =)
 
-j-
Mut voi siirtää, onhan tässä sama tulos pysynyt jo perjantaista eli luultavasti pitää paikkansa.

Kiitos kaikille onnitteluista! Lähetän jokaiselle teistä paljon tsemppiä oviksiin, odotuksiin, testailuihin, lääkärikäynteihin ja kaikkeen, erityisesti niille jotka ovat jo pitkään yrittäneet ja monta kertaa pettyneet.

Marjee, mä pidän täällä peukkuja ja muita sormia jotta hyvät uutiset olisivat pikaisia.

Iitukka, mä uskon myös että unet voivat aavistaa tulevia. Ja nimenomaan tunnelmasta on paljon kiinni, sitä näkee niin paljon sekopäisiä unia jotka unohtaa samantien kun herää ja sitten niitä jotka jollain lailla jäävät mietityttämään ja tuntuvat eri tavalla merkityksellisiltä.

Tulkaa kaikki pian perästä, joulu on hyvää aikaa viihtyä vällyjen välissä niiden rentouttavien punaviinisiemailujen välissä.

Sitä piti vielä, että vaikka asia todennäköisesti on täysin sattumaa ja oikeaa ajoitusta, nautin juuri tässä kierrossa säännöllisesti sekä greippimehua että macajauhetta. Greippiä ennen ovista ja macajauhetta edelleenkin joka aamu. Macasta on montaa mielipidettä ja tutkimustuloksia on vähänlaisesti, jotkin lääkärit eivät suosittele sitä lainkaan. Mutta Perussa ne käyttävät sitä yleisesti hedelmällisyyden lisäämiseksi. Perulaisten mukaan se on hyväksi kummallekin mutta aivan erityisesti miehelle, koska vahvistaa sperman laatua. Tarkoitus ei ole kuulostaa ärsyttävältä eikä ylimieliseltä, halusin vaan vinkata jos tästä olisikin jollekulle apua. Ei kai se ota jos ei annakaan.

Ihanaa joulunodotusta, lämpimiä ajatuksia ja hyviä kuulumisia kaikille! Kiitos tuesta tämän lyhyen vierailuni aikana.
 
Maanantai 9.12.2013


Kerttuli82...........31v...........kp 9/28-31................yk 6
Pienestä kii.........31v..........kp 11/28.......................yk 4
Justiina79...........34v..........kp 12/27-28...................yk16 (kkm 1/13)
Periferia..............29v..........kp 12/35-39...................yk 7
Yritys10.............30v...........kp 14/28-33..................yk 13
babygreen..........34v...........kp 15/27-34..................yk 5
Kaisla78.............35v...........kp 21/28-32...................yk 8
Säihkiss..............34v..........kp 28/27-30.................yk 13
Marjee...............30v..........kp 33/30-36..................yk 5
Ricardina............29v..........kp 35/33-44.................yk 1
Sofila.................31v..........kp 40/27-32.................yk 4
Miminda..............31v..........kp 44/28.............yk 1 (ennenaik. synn. 9/13)
Ankkurinappi.......30v...........kp 75/33......................yk 6


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, Avonlea, Haniböö83, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, Saippo, Pinni82, Lise, Ethe1, Kissatanssi, Joiku, Mariah33, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler


Plussanneet:

-j-......................33v............yk 3..............6.12.2013
iiris_lorea..............................yv3...............25.11.2013, 1. IVF
LilyAlice...............34v............yk 14.............10.11.2013, km
NancyC................31v............yk 2..............9/2013
Hildur...................29v............yk 9.............13.8.2013
Lise.....................36v............yk 8.............29.7.2013, km
Milk@...................37v....... ...yk 8.............26.6.2013,1.ICSI
Mayinka................30v..........ya 09/2011....23.6.2013
Bling....................30v..........yk 14............19.6.2013,2.Femar-kierto
mutantti................33v..........yk 5..............16.06.2013
miss_piggy............31v..........yk 10.............31.05.2013
lady1979...............34v..........ya10/2011.....16.05.2013,1.tuoresiirto/IVF
mm-79.................33v ...........yk 23 ..........06.05.2013,1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ............28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 ...........16.03.2013,1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 ...........11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 ............02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..............31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ..............21.01.2013
Syksy2010.............31v ..........yk 28 ............17.01.2013
zapata..................31v ...........yk 5 .............05.01.2013
TarinaMarianna......32v ...........yk 5 ..............31.12.2012
 
Iitukka, Ricardina ja -j-: kiitos ihanaiset tsempistä! :)
Illan pikkujouluja silmällä pitäen testattu aamulla täysin negatiivinen ja komean valkoinen testiliuska. Nyt taidan maltilla vaan odottaa sen tätin, että pääsis ens kuussa yrittämään uudestaan! :)
ja kiitos -j-:lle vinkistä - macaa täällä mä oon itsekseni popsinut (miehen mielestä se on liian pahaa :D ) mutta pitää yrittää houkutella mieskin sitä maistelemaan, ja voisi tuota greippimehua ensi kierrosta ottaa omaankin kokeiluun :) Nautihan ihanasta odotusajasta :heart:

Kaikille lämpöisiä ajatuksia alkavaan viikkoon! :hug:
 
Harmin paikka Marjee, ois ollut kyllä plussan paikka sullekin :hug:

Greippiä inhoan koko sydämestäni, sen makua siis. Ei mene alas sitten millään.. Ihan vielä en ole siihen valmis lähtemään, katsotaan pari kiertoa ja sitten voin yrittää. Sellaisia raskaus&imetys monivitamiinitabuja olen nappaillut yrityksen alusta. Onko kukaan kokeillut vehnänalkioöljyä? Luin että siitä olisi hyötyä limakalvoille ja harkitsin et josko mieluummin sitä kuin greipiä, yhhh.. Macasta olin kirjoittamassa etten ole kuullutkaan, niinkuin en olekaan, mutta vilkaisin kuitenkin miehen lisäravinnehyllystä ja kas, siellähän on pussi macajauhetta =) mies siis on minua aktiivisempi kaikenlaisten hyväätekevien aineiden käytössä, mun pitää muistuttaa itseäni ihan siitä yhdestä tabletistakin..

Mulla DPO 7 (tai 6, mutta uskon et ovis oli myöhään ma-iltana) ja oireita on tai ei ole. Mulla on ollut kylmä koko päivän, mutta toisaalta tänään on talven toistaiseksi kylmin päivä ja työpaikalla pitkän viikonlopun jälkeen lämmöt alhaalla. Vatsassa juilii pikkuisen, mutta on juilinut tosiaan lähes koko kierron. Päätä särkee, mutta niin särki jo viime viikolla jolloin oireita ei vielä olisi voinut ollakaan. Kaiken huipuksi väsyttää, mutta nukuin niin huonosti että outoa olisi jos EI väsyttäisi. Rinnat on ihan tavalliset, ja joka puolella lukee et niiden pitäisi olla turvonneet/arat/erilaiset, ja ainoa mitä ne ovat niin kohta mustelmilla kun tökin ja puristelen niitä jatkuvasti. Ärsyttää kun mietin asiaa liikaa :attn:

Kaikesta huolimatta, ihanaa talven alkua teille kaikille! Ihanaa kun johonkin voi vuodattaa tuntonsa tähän vauva-asiaan liittyen, olette tärkeitä!
 
Ricardina, tiedän tuon tunteen, kun asioita miettii liikaa ja koko ajan. Ja jos yrittää olla miettimättä, niin vielä enemmän ne asiat pyörii päässä.
Marjee, voi itku sun negatesti. Mut pieni toive kuitenkin kun kerran menkkoja ei näy. Eli ei vielä sitä kirvestä kaivoon viskata ;)
Mulla on tuota Macaa myös, mutta en ole uskaltanut syödä sen jälkeen, kun sain ne ihan sairaat vatsakivut. Pitäisiköhän kokeilla miehelle sitä.
Mulla on huomenna vyöhyketerapia. Toivottavasti se saisi vauhtia myös vauvahaaveisiin. Toivon myös, että se auttaisi stressiin. Välillä huomaan, että käyn ihan ylikierroksilla. Selkä on myös alkanut vihoittelemaan, että toivottavasti ei vedä aivan rammaksi.
Odotan jo aivan innolla joululomaa, 2.5vko ilman töitä jihuu :)
Tässä nyt ovista yritän bongailla, vaikka ehkä turhaa. On nyt tämän toimimattomamman muniksen vuoro (ihan itse diagnosoitu) ja mieskin on työmatkalla, joten ei kauheita toiveita tähän kiertoon.
Ihanaa alkanutta viikkoa teille! On todellakin ihanaa, kun on paikka missä purkaa sydäntään <3
 
Heippa kaikille!

Täällä ilmoittautuu uusi 31-vuotias ensikertalainen joukkoon vauvahaaveineni mikäli vaan joukkoon mahtuu :)
Pikainen selonteko vaiheistani, elikkäs nyt tässä vastoittain marraskuussa päätettiin että lopetetaan pillereiden syönti koska vauva olisi molempien haaveissa ja puhuttiin että ei sitten mitään "kello kaulassa"-yrittämistä (ja tässä olen jo lueskelemassa kaikenmaailman keskusteluja ja laskeskelemassa tai ainakin yrittämässä laskea ns. tärppipäiviä yms) :D Pillereiden lopettamisen jälkeen tyhjennysvuoto tuli normaalisti ja sen jälkeen ihan kamalat oireet jotka varmaan johtuivat niiin pitkään syödyistä pillereistä tai siis niiden lopettamisesta.. tyhjennysvuodon jälkeinen kierto kesti vain 23 päivää ja ensimmäiset luomumenkat olivat valtavan runsaat ja kauhea itkumasennus oli päällä :) tuosta selvittiin ja nyt kp 5 eli varmaan varsinaisesti se ensimmäinen yrityskierto.. Oon yrittänyt ajatella että tulee jos on tullakseen mutta kyllähän sitä tän ikäisenä miettii että voi kestää kauankin ja varsinkin jo kierronkin tasaantuminen ottaa aikansa niin pitkän pillereiden syömisen jälkeen joten päivä ja kierto kerrallaan pitäisi mennä mutta silti jotenkin ajattelen että haluisi jo testailla niitä tärppipäiviä että josko sitä ylipäänsä edes ovuloi kun niin vaikea tästä kropastaan on mitään oireita lukea kun ei tiedä mikä liittyy edelleen tuohon pillereiden lopetukseen tms..

Olipas sekava aloitus mutta toivottavasti joku jaksoi lukea... :D
Ihanaa pakkaspäivää kaikille :)

murmelii
 
Tiistai 10.12.2013


Marjee...............30v..........kp 1/30-36..................yk 6
Murmelii.............31v..........kp 5/?.........................yk 1
Kerttuli82...........31v...........kp 10/28-31................yk 6
Pienestä kii.........31v..........kp 12/28.......................yk 4
Justiina79...........34v..........kp 13/27-28...................yk16 (kkm 1/13)
Periferia..............29v..........kp 13/35-39...................yk 7
Yritys10.............30v...........kp 15/28-33..................yk 13
babygreen..........34v...........kp 16/27-34..................yk 5
Kaisla78.............35v...........kp 22/28-32...................yk 8
Säihkiss..............34v..........kp 29/27-30.................yk 13
Ricardina............29v..........kp 36/33-44.................yk 1
Sofila.................31v..........kp 41/27-32.................yk 4
Miminda..............31v..........kp 45/28.............yk 1 (ennenaik. synn. 9/13)
Ankkurinappi.......30v...........kp 76/33......................yk 6


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, Avonlea, Haniböö83, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, Saippo, Pinni82, Lise, Ethe1, Kissatanssi, Joiku, Mariah33, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler


Plussanneet:

-j-......................33v............yk 3..............6.12.2013
iiris_lorea..............................yv3...............25.11.2013, 1. IVF
LilyAlice...............34v............yk 14.............10.11.2013, km
NancyC................31v............yk 2..............9/2013
Hildur...................29v............yk 9.............13.8.2013
Lise.....................36v............yk 8.............29.7.2013, km
Milk@...................37v....... ...yk 8.............26.6.2013,1.ICSI
Mayinka................30v..........ya 09/2011....23.6.2013
Bling....................30v..........yk 14............19.6.2013,2.Femar-kierto
mutantti................33v..........yk 5..............16.06.2013
miss_piggy............31v..........yk 10.............31.05.2013
lady1979...............34v..........ya10/2011.....16.05.2013,1.tuoresiirto/IVF
mm-79.................33v ...........yk 23 ..........06.05.2013,1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ............28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 ...........16.03.2013,1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 ...........11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 ............02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..............31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ..............21.01.2013
Syksy2010.............31v ..........yk 28 ............17.01.2013
zapata..................31v ...........yk 5 .............05.01.2013
TarinaMarianna......32v ...........yk 5 ..............31.12.2012
 
hei kaikille :wave:

Murmelii tervetuloa!! :flower: Toivottavasti visiittisi täällä jäisi lyhykäiseksi... Lisäsin sut listaan noilla tiedoilla, jotka annoit :)

Ricardina ja Iitukka, komppaan teitä niiiiin tossa liiallisessa miettimisessä ja funtsailussa. Tuntuu, että nyt on joku vaihe, että ajatukset pyörii koko ajan joko oviksessa tai siinä että tuleeko menkat, tuleeko menkat... Vähän nyt oon huomannut itsessäni pientä väsymistä, että pakko jotenkin oppia saamaan muutakin tuonne pääkoppaan.
Vehnäalkioöljyä en ole itse testannut, mutta lukenut siitä kaikenlaista hyvää :)

Mulla tänään alkoi menkat ja melkosen runsaalla ja kivualiaalla rytinällä alkoivatkin. Se alkas sitte kuudes yritys. Eilen itkin kunnolla, että miksi tää ei voi onnistuu ja pelottaa niin kamalasti. Tänään on ihme luovuttaja-luuseri-fiilikset. Ehkä tästä taas loppuviikkoa kohden saan potkittua itseeni taas vähän tekemisen meininkiä :)

Iso rutistus kaikille :hug:
 
Tervetuloa Murmelii, nyt meitä on sitten kaksi yk1-yrittäjää =) toivottavasti kierto tasoittuu pian. Itse en oo käyttänyt hormonaalista ehkäisyä 10 vuoteen, mutta kierto onkin ihan luonnostaan sekaisin =)

Marjee, olen tosi pahoillani :hug: kyllä se toivo kuitenkin elää niin kauan kuin kierto jatkuu, vaikka odottelitkin jo menkkoja alkaviksi. Tsemppiä alkavaan kiertoon, mä pidän peukkuja että plussaat heti tammikuussa! Tai vielä parempi: plussataan kaikki :D

Iitukka81 ihana loma sulla tiedossa, tekee varmasti hyvää! Me ollaan itseasiassa lähdössä häämatkalle jouluna, ja yritänkin itselleni uskotella ettei menkat edes harmittaisi, jos vaan loppuisivat ajoissa ennen reissua. Tosin tiedän tässäkin huijaavani itseäni, kyllä tulee harmittamaan..

Mulla alkoi tänään tyypillisen tuntuiset PMS-oireilut, menkkakivut ja naama kukkii. En jotenkin osaa ajatella, että ne voisivat olla mitään muutakaan, niin tutulta tämä tuntuu. Enemmänkin toivon, ettei ne menkat ihan vielä alkais, jäis luteaalivaihe tosi lyhyeksi ja se ei jatkoa ajatellen olis kovin hyvä juttu. Jos ei oo lauantaiaamuun mennessä alkaneet, teen testin illan juhlia ennakoiden.

Tsemppia ja onnenpotkuja kaikille tasaisesti! :heart:
 
murmelii Tervetuloa joukkoon mukaan:). Mulla oli myös ihan kamalat oireet e-pillerien lopetuksen jälkeen. Rinnat oli ennen ekaa luomuvuotoa niin kipeät nänneistä, että ei pystynyt kunnolla nukkumaan kyljellään ja suihkussa hipaisukin sai aikaan melkein huudon. Mieskin joutui olla koskematta tisseihin, kun mua sattui niin kovaa. Luulin tuolloin jo olevani raskaana, mutta vieroitusoireita olivatkin pillerien johdosta vain.

Marjee Lohdutushali:hug: Ikävää, että menkat alkoivat. Tässä taustalla luinkin, että sulla oli jännät paikat. Nyt uudella innolla uuteen kiertoon ja onnistumiseen:).

Ricardina Hyvää häämatkaa:)

Itse jännäilen tässä kovasti tulevaa ekaa gyneaikaa mm. googlaillen aiheesta aika paljonkin. Ovulaatioplussa oli kp15 ja pupuiltiin. Jotenkin en vain usko nyt tärpin tapahtuvan, kun tuntuu, että hormoonit ois ihan sekaisin PCO + e-pillerien lopetuksen vuoksi. Tuntuu oudolla, että vaikka viime kierrossa pupuiltiin oviksen ympärillä kolmena päivänä, ei siltikään tärpännyt. No, mutta siksi sinne gynelle menenkin selvittämään asian.

Mukavaa viikon jatkoa jokaiselle kierron eri vaiheisiin:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kirpukka täältä taustalta, moi! :) Ei täällä enää taida montaa tuttua olla... Mä tulin ihan pikaisesti vaan valamaan uskoa teihin ihaniin kanssasisariin. Mun tarina on se, että 10 kk yritettiin, ennen kuin tuli eka plussa. Se meni kuitenkin kesken 6 + jotain viikolla. Nyt takana sen jälkeen yritystä 15 kk. Tänään sain ennakkoon joululahjan, kun digi ilmoitti: raskaana 2-3. Ei tästä juuri iloita osaa, kun pelko on niin kova, että viime kertainen toistuu. Mut halusin kuitenkin tulla kertomaan, jos tää auttais jotakuta teistä jaksamaan ja uskomaan, että pitkänkin yrityksen jälkeen tää voi onnistua.

Oikein ihanaa joulun odotusta kaikille ja jaksakaahan siskot uskoa, että odotus palkitaan ja jokainen sen nyytin vielä kainaloonsa saa :)
 
Kiitos Marjee! Pahoittelut alkaneiden menkkojen johdosta, mutta siitä sitten taas uudella innolla kohan pahin pettymys laantuu :) pitää päivitellä tuota kiertojen pituutta kohan näkee mikskä tää muodostuu..

Kiitos myös Ricardina ja babygreen :) lohduttavaa kuulla että jollain muullaki ollu samanlaisia oireita, itellä oli myöskin aivan kauhea turvotus ja närästys ja tosiaan nänneihin sattu tuo suihkussa käyminen, lisäksi oli myös etovaa oloa jne siis tuolloin ennen tätä ekaa luomukiertoa, saa nähdä miten kauan ottaa kunnes kroppa palautuu pillereiden popsimisesta..

Ihan pakko oli tänään ostaa paikallisesta marketista paketti ovisliuskoja kun kinnostais tietää että tapahtuuko tuolla kropassa mitään sen suuntaista kun oireista ei ota selvää mikä mistäkin :D ainut vaan kun ei aavistustakaan että minä päivänä alkais testaamaan kun ei hajuakaan kierron pituudesta....

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!
 
Voi Kirpukka, onpa kiva kuulla susta ja noin ihania uutisia!! :heart: :heart: Hyvin muistan nuo fiilikset, hirmuisesti peukkuja ja tarrasukkia, että pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti!! Tule tuonne odottajien puolelle jutustelemaan!
 
Kirpukka ihania uutisia, onnea hurjasti!

Samoin -j-, onnittelut plussasta ja onnellista odotusta!

Marjeelle voimia ja tsemppimieltä uuteen kiertoon!

Täällä myös alkoi eilen uusi kierto, yk 14. Testasin negan jo su-aamuna, kun oli jotenkin semmoinen olo, että nyt jos koskaan voisi oikeasti olla tärpännyt. No, ei ollut. Ihan hyvällä mielellä täällä kuitenkin mennään. Ensi viikolla mennään ekoihin labroihin ja mies käy antamassa oman näytteensä ja sitten jäädään odottelemaan aikaa lapsettomuuspolille. Näin tämä nyt meni meillä mutta ihanaa on lukea Kirpukan ja muiden pitkään tahkonneiden kokemuksia, että voi se vielä tärpätä näilläkin yk:illa :)

Pysykää rakkaat naiset positiivisella mielellä, se ei ainakaan tee hankalammaksi tätä projektia. Todennäköisyydet on onneksi kuitenkin sen puolella, että me kaikki vielä joskus oma nyytti syliin saadaan. Joillain se käy tosi nopeasti ja jotkut joutuu odottelemaan vähän pidempään mutta kuten lempisanontani kuuluu, kaikella on joku tarkoitus ja asioilla on AINA tapana järjestyä parhain päin. Näihin sanoihin ja näihin tunnelmiin, mut voisi siirtää taustalle. Ihan varmasti käyn seurailemassa teidän kuulumisianne mutta nyt tuntuu, että otan vähän etäisyyttä tähän palstaelämään. Tulen kyllä kertomaan sitten KUN jonain päivänä teen elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin ;)

Rauhallista Joulunaikaa kaikille, nautitaan ja rentoudutaan! :heart:

Säihkiss
 

Yhteistyössä