*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

Keskiviikko 27.11.2013


babygreen..........34v...........kp 3/27-34..................yk 5
Kaisla78.............35v...........kp 9/28-32...................yk 8
Säihkiss..............34v..........kp 16/27-30.................yk 13
Marjee...............30v..........kp 21/30-36..................yk 5
Dazzler...............37v..........kp 23/30..........yv 3 (3km2ku 1.IVF 3.PAS)
Pienestä kii.........31v..........kp 25/30.......................yk 3
Kerttuli82...........31v...........kp 27/28-31................yk 5
Sofila.................31v..........kp 28/27-32.................yk 4
Justiina79...........34v..........kp 28/27-28...................yk15 (kkm 1/13)
Yritys10.............30v...........kp 31/29-33................yk 12
Miminda..............31v..........kp 32/28.......yk 1 (ennenaik. synn. 9/13)
Periferia..............29v..........kp 35/35-39...................yk 6
Ankkurinappi.......30v...........kp 63/33.....................yk 6


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, Avonlea, Haniböö83, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, Saippo, Pinni82, Lise, Ethe1, Kissatanssi, Joiku, Mariah33, M11su, Kukkaislapsi


Plussanneet:

iiris_lorea..............................yv3...............25.11.2013, 1. IVF
LilyAlice...............34v............yk 14.............10.11.2013, km
NancyC................31v............yk 2..............9/2013
Hildur...................29v............yk 9.............13.8.2013
Lise.....................36v............yk 8.............29.7.2013, km
Milk@...................37v....... ...yk 8.............26.6.2013,1.ICSI
Mayinka................30v..........ya 09/2011....23.6.2013
Bling....................30v..........yk 14............19.6.2013,2.Femar-kierto
mutantti................33v..........yk 5..............16.06.2013
miss_piggy............31v..........yk 10.............31.05.2013
lady1979...............34v..........ya10/2011.....16.05.2013,1.tuoresiirto/IVF
mm-79.................33v ...........yk 23 ..........06.05.2013,1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ............28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 ...........16.03.2013,1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 ...........11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 ............02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..............31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ..............21.01.2013
Syksy2010.............31v ..........yk 28 ............17.01.2013
zapata..................31v ...........yk 5 .............05.01.2013
TarinaMarianna......32v ...........yk 5 ..............31.12.2012
 
Viimeksi muokattu:
Listaa päivitelty, armaat! :)
Tervetuloa -j-!! Mukava että löysit tänne - mutta silti toivon että visiittisi olisi lyhykäinen :hug: Antaisitko vielä iän, kp:n, kierron pituuden ja yrityskerrat, niin laitan sutkin listoille.
ja Kukkaislapsen laitoin taustailemaan, kun kp oli yli kuudenkymmenen. Viestiä vaan, kun nostan takas listoille.


Aamun iloisimmista uutisista vastasi kyllä tänään ihan kympillä iiris_lorea :heart: Onnea ja tarrasukkia koppakaupalla :flower: Siirsin sut plussanneisiin, ja laitoin plussauspäiväksi eilisen?

Justiinalle kiitos synttärionnitteluista :heart: toivottavasti teillä asiat lähtee etenemään ja tutkimusjono on lyhkäinen... ja kukas tietää, mitä siinä jonotellessa ehtii tapahtua? ;)

Kerttuli, Mä ihan rehellisesti nauroin töissä ääneen tolle "rintoja ei saa yrittämälläkään kipeiksi"... Symppaan niin kovasti. Miten monesti sitä itsekin tullut rutistelua, että kyllä tää tais jo vähän sattua :D

Oma napa: no nyt se ovis on tänä aamuna bongattu! Eilen oli jo melkoisen tummaa viivaa iltatikutuksessa, että varuiksi pupuiltu myös eilen :D yrityksen puutteesta ei voi mua moittia. Helpotus tänään, kun se toinen paksu viiva välittömästi tikkuun lävähti.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille ihanaisille! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iiris_lorea
Tervetuloa mukaan J. Myös itsellä tuttuja kaikenlaiset haamuoireet, joita en ole aiemmin havainnut. Luulen huomaavani ne nyt, koska en ole ennen lapsen yrittämistä miettynyt, miltä minusta tuntuu kuukautiskierron missäkin vaiheessa. Toisaalta söin myös minipillereitä niin pitkään ja niiden aikana minulla ei ollut kuukautisia lainkaan. Olen muutenkin melko herkkä huomaamaan asioita omassa kropassani, joten myös siksi tunnen varmaan näitä raskausoireita.

Justiinalle varmaan ehtii huomaamaan ennen minua, onko raskautunut. Nyt taitaa kierron pituus olla itsellä 30 tai 31, kun ovulaatiokin oli myöhemmin. Tuo 28 on ollut vain yhtenä kertana pillereiden lopettamisen jälkeen ja muuten on ollut 30-31. Tein muuten aamulla raskaustestin ja vaikka kuinka katsoin sitä missä valossa tahansa, niin ei siinä mitään näkynyt :) Tihrustamisen jälkeen söin vielä aamupalan ja kaivoin testin roskiksesta uudelleen ylös, mutta ei siinä vieläkään ollut mitään. Nyt on jo dpo10 ja noilla herkillä testeillä raskaus pitäisi kaiketi näkyä, joten tämän kierron saa jo heittää romukoppaan :'( En tykkää.

Marjeelle myöhäiset synttärionnittelut :heart: Nyt olen puristanut rintoja jo niin paljon, että ne kipuilevat hieman. Se tosin on tässä vaiheessa kiertoa ihan normaalia kipua.
 
Hei, vieläkö mukaan mahtuu =) olen 29v, kp 22, kierto 30-35 ja yk1. Olen jo jonkun aikaa lueskellut näitä palstoja ja vähän lupailin itselleni, etten itse kirjoittaisi.. Lähinnä siksi, että olen helposti stressaavaa tyyppiä ja luulen, ettei palstailu ainakaan helpota asiaa =) nyt kuitenkin tuntui siltä että vertaistukea tarvitaan. Mulla on PCO-tyyppiset munasarjat ja itsellä on sellainen olo, et tämä esikoisen yritys ei tule olemaan ihan helppo projekti.. Toivottavasti olen väärässä. Tsemppiä muillekin ja plussatuulia!
 
iiris_lorea Onnee paljon plussasta:heart:=)

Mä taidan olla nyt hieman hiljaisempana tässä jonkin aikaa, nimittäin oma nega ahistaa nyt sen verran paljon. Kiitos kumminkin kaikille lohdutuskommenttien laittajille. Lisäahdistusta aikaansaa myös se, että täällä lapissa ei saa kunnalliselle edes gyneaikoja oikein. Kuulemma vain yksi gynegologi kunnallisen puolella, joka käy vain pari kertaa kuussa tms. Aargh. Olisi hyvä päästä ultraan tarkistamaan PCO tilanne nimittäin. Pitää koittaa kissojen ja koirien kanssa selvittää asiaa, kun jälleen jaksaa ahistuksesta selvittyä.

Tsemppiä muille paljon kumminkin=)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iiris_lorea
iiris_lorea, ONNEA! Aivan mielettömän ihana juttu. Nyt enkelit mukaan, että raskaus sujuu onnellisesti loppuun asti. Nauti, olet todella onnesi ansainnut! :heart:

Marjeelle myöhästyneet synttärionnittelut! :)

babygreen, voimia! Kyllä se palkinto vielä siellä edessäpäin odottaa. Mutta niinhän se menee, että kaikki itkut on itkettävä, jotka on itkettäväksi tarkoitettu ja voi mahoton kuinka mahtavalta se plussa sitten tuntuukaan kun sen on aika tulla... :hug:

Uusille tervetuloa ja pikaista piipahdusta!

ON: Ovulaatio oli eilen (tai tänään) ja ekaa kertaa oikeastaan ilman minkäänlaisia oireita. Tein eilen aamulla hetken päähänpistosta ovistestin kun niitä muutama oli kaapissa ja selvä plussahan siihen tupsahti, ihan ajallaan kp 14. Tänä aamuna oli sitten jo haalistunut. Mietin jo, pitäisikö mut siirtää taustailijoihin, kun oon tarkoituksella pitänyt hiljaiseloa täältä mutta kyllä mä nyt vielä haluan listoilla roikkua, tietääpähän missä kiertopäivässä ollaan menossa ;)

Iloa ja valoa viikkoon kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: iiris_lorea
Säihkiss, Juu kiitti tsempistä:heart: Onnee oviksesta myös :)

Nyt alustavasti selvitelty, ja kyllä se on vaan mentävä yksityiselle varaamaan gynekologiaika, vaikka maksaa satasia. Eipähän tarvii ainakaan panikoida enää, että jos jokin oiskin vialla, kun sen selvittää. Pyydän tutkimaan ultralla PCO -jutut ja sen cystan tilanteen yms. ja meinaan koittaa kinuta mahdollista Terolut/Clomifen/Metforem -reseptiä, minkä nyt gyne toteaakaan olevan mulle tarpeen noista lääkeistä. Ilmeisesti pitäis tarkistaa myös kilpirauhanen, kun mulla suvussa sen vajaatoimintaa.

Ilmoittelen tänne sitten miten meni, kun ajan saan.
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kun saadaan tänne uusia kuumeilijoita :) Eli tervetuloa!
Babygreen, tauko tekee aina hyvää. Ihanaa, että sinulla on noita eläinvauvoja. Kyllä ihmettelisin, miten olisin selvinnyt kaikista murheista ilman tuota koiravauvaani. On se vaan niin terapeuttinen olento :)
Mulla on tainnu mennä oviksen bongailut ihan metsään. Nyt on nimittäin sellaiset menkkakivut mahassa, että alkavat varmaan millon vaan. Sitten onkin kyllä ennätys lyhyt kierto. Tästä ei kyllä pitäisi kierron enää lyhentyä. Pöh! Hieman jo mieltä kihelmöi nuo ovistestit, että pitäisiköhän tilata. Vaikka olen kyllä vannonut, etten kyllä vielä niitä osta.
 
Iitukka81 Mulla eläinvauvoja?:O Ei mulla kyllä ole, en tiedä, mistä olet semmoista ymmärtänyt?:LOL: On mulla joskus ollut useita vuosia sitten kyllä eläimiä. On ne kivoja. Ei kyllä nyt ole yhtään eläintä. Eikun nyt tajusin, kun kirjoitin etsiväni gyneajan kissojen ja koirien kanssa, tarkoitin vain, kun tuntuu kiven alla olevan ajat. Ihan sanontana tarkoitin:).
 
Viimeksi muokattu:
Keskiviikko 27.11.2013


Yritys10.............30v...........kp 2/28-33..................yk 13
babygreen..........34v...........kp 3/27-34..................yk 5
Kaisla78.............35v...........kp 9/28-32...................yk 8
Säihkiss..............34v..........kp 16/27-30.................yk 13
Marjee...............30v..........kp 21/30-36..................yk 5
Ricardina............29v..........kp 23/30-35.................yk 1
Dazzler...............37v..........kp 23/30.............yv 3 (3km2ku 1.IVF 3.PAS)
Pienestä kii.........31v..........kp 25/30.......................yk 3
Kerttuli82...........31v...........kp 27/28-31................yk 5
Sofila.................31v..........kp 28/27-32.................yk 4
Justiina79...........34v..........kp 28/27-28...................yk15 (kkm 1/13)
Miminda..............31v..........kp 32/28..........yk 1 (ennenaik. synn. 9/13)
Periferia..............29v..........kp 35/35-39...................yk 6
Ankkurinappi.......30v...........kp 63/33......................yk 6


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, Avonlea, Haniböö83, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, Saippo, Pinni82, Lise, Ethe1, Kissatanssi, Joiku, Mariah33, M11su, Kukkaislapsi


Plussanneet:

iiris_lorea..............................yv3...............25.11.2013, 1. IVF
LilyAlice...............34v............yk 14.............10.11.2013, km
NancyC................31v............yk 2..............9/2013
Hildur...................29v............yk 9.............13.8.2013
Lise.....................36v............yk 8.............29.7.2013, km
Milk@...................37v....... ...yk 8.............26.6.2013,1.ICSI
Mayinka................30v..........ya 09/2011....23.6.2013
Bling....................30v..........yk 14............19.6.2013,2.Femar-kierto
mutantti................33v..........yk 5..............16.06.2013
miss_piggy............31v..........yk 10.............31.05.2013
lady1979...............34v..........ya10/2011.....16.05.2013,1.tuoresiirto/IVF
mm-79.................33v ...........yk 23 ..........06.05.2013,1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ............28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 ...........16.03.2013,1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 ...........11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 ............02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..............31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ..............21.01.2013
Syksy2010.............31v ..........yk 28 ............17.01.2013
zapata..................31v ...........yk 5 .............05.01.2013
TarinaMarianna......32v ...........yk 5 ..............31.12.2012
 
Viimeksi muokattu:
Onnistuneesti sain sekoiltua ja muutettua tuon eilisen listan täänpäiväseksi, eli nyt täällä on kaks tämän päivän listaa, mutta ei se varmaan ketään haittaa :D

Kiitokset ensinnäkin kaikille syntsäonnitteluista! ootte ihanii :)

Ricardinalle paljon tervetuloa! :flower: Sun tilannne kuulostaa tosi paljon samalle kun mun... pco-tyyppiset munasarjat täälläkin todettu kesällä, ja päädyttiin miehen kanssa yrittämään, kun jotenkin semmoinen tuntuma itsellä, ettei tää ainakaan nopeesti tuu onnistumaan. Toivottavasti sä olet täällä kuitenkin vaan lyhykäinen vieras ja pääset plussanneiden puolelle pian!

erityishali babygreenille... jospa se tutkimus-asia rauhottas mieltä ja selvittäis asioita. Käythän ainakin kertoilemassa kuulumisia täällä...

Omasta navasta sen verran, että tikutin vielä aamulla, ja ovis-plussa oli haalistunut. Pupuilua tänään ja sitten taaaas venaillaaaaaaan... Olin jotenkin valanut itseeni kovaa uskoa, että tässä kuussa lykästää, mutta jäi pupustelut vähän vähäiseksi. Ehkä hienoista väsymistä täällä päin... Yritän valmistaa päätäni tjottailuun ja jos osaisin jotenkin siirtyä siihen moodin. Eka olis varmaan tuo tikuttelun lopettaminen, mitä jo suunnittelinkin tässä kuussa. Ei tuu mitään, jos otan tällasia paineita tästä hommasta nimittäin. Mutta, pääosin hyvillä mielin täällä kuitenkin ollaan :)
Kaikille tsemiä tähän viikkoon! :)
 
Hei rakkahat naeset! ;)

babygreen: Niin se täälläkin alkoi menkat, että samassa veneessä taas mennään :) Varaa ihmeessä yksityiselle aika (kirpaisee hieman). Niin minäkin tein viime kuussa. Gyne teki perustutkimukset ja otti muutaman verikokeen. Hän myös antoi miehelleni lähetteen simppakokeisiin. Näissä kokeissa ei näkynyt mitään "vikaa", joten laittoi lähetteen julkiselle puolelle lapsettomuustutkimuksiin. täytyy sanoa, että hirmu paljon auttaa kun tietää mitä tuolla alhaalla tapahtuu ;)

Ricardina & -j- tervetuloa jännäilemään kanssamme! :) Toivotaan tosiaan, että ette kauan notku tällä sivustolla ;)

LilyAlice Oon niin pahoillaan teidän puolesta :,( Ei ole reilua, ei todellakaan. Paljon voimia ja halauksia nyt sinne. Usko on nyt varmasti syvissä vesissä, mutta tulethan takaisin kun aika on kypsä.. Onneksi tänä päivänä on niin paljon apuja tarjolla lapsen saamiseen, että älkää menettäkö uskoanne..

Iiris_lorea Teillä taas on pitkän odotuksen jälkeen aihetta iloon! Varmasti niin epätodellinen olo kun vihdoin ja viimein saitte odotetun plussan!! Voi vitsit, onnea nyt vielä!!! :)

ON: Täällä menkat alkoi eilen. Tiputellut taas torstaista asti, joten ei tullut yllätyksenä. Käytiin maanantaina ensimmäistä kertaa siellä lapsettomuusklinikalla (julkisella) ja hienosti meni. Kerroin lääkärille tuosta tiputtelusta (kun sitä nyt esim. kesti taas 5 pv ennen menkkoja ja viimeksi 7 pv) niin hän kertoi, että se viittaisi siihen, ettei mulla erity tarpeeksi keltarauhashormoonia. No jos sitä ei erity tarpeeksi, ei voi myskään tulla raskaaksi. Elikkäs nyt ensi maanantaina mulle tehdään vielä lisäksi aukiolotutkimus (nyt kun tiputteli, niin ei voitu tehdä) ja annetaan resepti clomeihin, jotka sitten auttaisivat tähän keltarauhasongelmaan. He kuulemma seuraavat ensimmäisen clomikierron: ennen ovulaatiota ja ovulaation jälkeen, että nähdään miten toimii. Nyt on kyllä siinä mielessä hyvä fiilis, että jotain saattoi selvitä miksi meillä ei vielä sitä omaa nyyttiä ole suotu.. :)

Mulle voisi päivittää kp 2 /28-33 /yk 13
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iiris_lorea
Nonnih, muokkasin listaan Yritys10:n päivitetyt tiedot :)
Harmi, että uusi kierto alkoi. Kuulostaa kuitenkin, että ootte osaavissa käsissä ja toivottavasti asiat selvii ja nyytti tulis tuommosella suhteellisen pienellä jutulla ku clomien lisäämisellä :)
 
Argh, kirjoitin pitkät litaniat, ja sitten netti kaatui ja uusiks meni :)

marjee kuulostaa tosiaan tutulta teidän tilanne, kuten myös mainitsemasi paineiden ottaminen. Meidän oli tarkoitus ehkäisyn lopettamisen jälkeen aloittaa tjottaamalla, mutta kas, ekasta kierrosta onkin ovistikut ja varsin aktiivinen yritys päällä.

iiris_lorealle onnea miljoonasti! Nyt vasta luin taaksepäin pitemmälle, tosi upea juttu!

babygreenille ja yritys10lle tsemppiä uuteen kiertoon!

Omasta navasta vielä sen verran, että tajusin tänään käyttäneeni niitä ovistikkuja väärin. Tai siis olen pitänyt niitä kupissa liian lyhyen ajan, enkä plussaa ole saanut. Nyt mietin, että olenko nyt sitten kuitenkin ovuloinut jossain vaiheessa tietämättäni. Vähän sen tuntuista oiretta oli kp 14, mutta se olis aika aikaista mun kierronpituudelle.. Tilasin nyt kuitenkin CB:n digitestejä seuraavaan kiertoon, ja ehkä luen käyttöohjeet tällä kertaa huolella =)
 
  • Tykkää
Reactions: iiris_lorea
-j-
Hei kaikki ja kiitos tervetulotoivotuksista! Mukavaa päästä tänne jakamaan kokemuksia puolin ja toisin.

Marjee, varmaa vastausta en kaikkiin kohtiin tiedä mutta ikä 33 v. Kp 20/27 ja YK ehkä kolmas.

Omasta vallitsevasta tilanteesta sen verran, että rintojen aristus jatkuu vaikka kokoluokka taitaa olla pysynyt samana. Lisäksi vasemmalla puolella vihlaisee silloin tällöin, vaikka tulkitsemani ovulaatiovihlaisu tuntui nimenomaan oikealla. Tiedä sitten miten pitäisi tulkita.

Ennen tätä yrittämisen aloittamista oireilin ennen menkkoja max. 3-5 päivää. Itselleni oli täysi yllätys, miten sitä voi psyykata oireita, näin pitkäkestoisia, jotka sitten päättyvät menkkoihin. Kerttuli82, olet varmaan oikeassa, "oireita" huomaa kun niitä jatkuvasti etsii.

En ole aikaisemmin juuri kiinnittänyt huomiota ovulaatioaikaan, saati sen tunnistamiseen. Nyt yritän opetella. Tikkuihin en ole vielä lähtenyt. Syynä ehkä niiden hintavuus ja sitten se, että vielä tässä vaiheessa luulen sen aiheuttavan enemmän paineita kuin hyötyä. Kuulen mielelläni kokemuksia. Samaan asiaanhan viittasit sinäkin Marjee kun pohdit tikuttamisen jättämistä tauolle.
 
Tervetuloa uusille kuumeilijoille! Tänne kyllä mahtuu, ja jos ei mahdu, niin pukataan porukkaa plussailijoiden puolelle! :D

Tuosta tikuttamisesta ja siitä stressaamisesta: Käytän ovistestejä ja niitä menee näin epäsäännöllisessä kierrossa aika paljon, jopa 7 liuskatestiä per kierto. Mulle tikuttaminen on silti parempi vaihtoehto kuin tikuttamatta oleminen.

Tikuttamisen hyvät puolet mun näkökulmasta:
1. Tietää, milloin on paras aika pupuilla. Ei tarvitse harrastaa "pakkoseksiä" kuin ovisaikaan, muuna aikana voi keskittyä kunnolla nautiskelemaan tai olla harrastelematta, jos siltä tuntuu. :)
2. Ovisplussasta voi laskea tarkasti koska menkat alkaa. E-pillereiden käytön aikaan tiesi tarkkaan, koska menkat alkaa - ovistikuttamalla sama on mahdollista ilman hormonien syömistä.
3. Kun tietää menkkojen oletetun alkamispäivän, ei tarvitse tehdä turhaan raskaustestejä, kun se asia selviää kuitenkin menkkojen jäädessä pois.

Ovistestien (liuskat) hinta on kuitenkin suht edullinen. Ennen sama raha meni kuitenkin e-pillerereihin...


Ja vielä lyhyt oma napa: Aamulla alkoi menkat, kuten osasin odottaakin. Jeejee! Eli yk7 pyörähti päälle, eikun uuteen nousuun vaan! :)

Periferia..............29v..........kp 1/35-39...................yk 7
 
Torstai 28.11.2013


Periferia..............29v..........kp 1/35-39...................yk 7
Yritys10.............30v...........kp 3/28-33..................yk 13
babygreen..........34v...........kp 4/27-34..................yk 5
Kaisla78.............35v...........kp 10/28-32...................yk 8
Säihkiss..............34v..........kp 17/27-30.................yk 13
-j-....................33v............kp 21/27.......................yk 3
Marjee...............30v..........kp 22/30-36..................yk 5
Ricardina............29v..........kp 24/30-35.................yk 1
Dazzler...............37v..........kp 24/30...............yv 3 (3km2ku 1.IVF 3.PAS)
Pienestä kii.........31v..........kp 26/30.......................yk 3
Kerttuli82...........31v...........kp 28/28-31................yk 5
Sofila.................31v..........kp 29/27-32.................yk 4
Justiina79...........34v..........kp 29/27-28...................yk15 (kkm 1/13)
Miminda..............31v..........kp 33/28.............yk 1 (ennenaik. synn. 9/13)
Ankkurinappi.......30v...........kp 64/33......................yk 6


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, Avonlea, Haniböö83, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, Saippo, Pinni82, Lise, Ethe1, Kissatanssi, Joiku, Mariah33, M11su, Kukkaislapsi


Plussanneet:

iiris_lorea..............................yv3...............25.11.2013, 1. IVF
LilyAlice...............34v............yk 14.............10.11.2013, km
NancyC................31v............yk 2..............9/2013
Hildur...................29v............yk 9.............13.8.2013
Lise.....................36v............yk 8.............29.7.2013, km
Milk@...................37v....... ...yk 8.............26.6.2013,1.ICSI
Mayinka................30v..........ya 09/2011....23.6.2013
Bling....................30v..........yk 14............19.6.2013,2.Femar-kierto
mutantti................33v..........yk 5..............16.06.2013
miss_piggy............31v..........yk 10.............31.05.2013
lady1979...............34v..........ya10/2011.....16.05.2013,1.tuoresiirto/IVF
mm-79.................33v ...........yk 23 ..........06.05.2013,1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ............28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 ...........16.03.2013,1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 ...........11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 ............02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..............31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ..............21.01.2013
Syksy2010.............31v ..........yk 28 ............17.01.2013
zapata..................31v ...........yk 5 .............05.01.2013
TarinaMarianna......32v ...........yk 5 ..............31.12.2012
 
Heippa taas kaikille! :)

Periferialle tsemppiä uuteen kiertoon!

Tuohon -j-:n aloittamaan tikuttelukeskusteluun voisin myös ottaa kantaa, koska niin kahtiajakoiset on omat tunnelmat tikuttelua kohtaan :)
Ehdottomasti tykkään kontrollin ihmisenä siitä, että tiedän mitä kropassa tapahtuu. Omat pco-munasarjat saattaa tehdä heittoja kierrolle (esim. nyt kun ovis oli yli viikkoa odotettua myöhemmin) niin se tuo vähän varmuutta tähän touhuun, että tietää edes jotain.
Toisaalta olen hyvin herkkä ottamaan paineita ja tekemään hommasta kuin hommasta suorittamista. Tikuttelu saa aikaan mussa kamalasti painetta että milloin se on ja nyt on se hetki ja nyt se meni ja nyt odotellaan testausta jne jne.
En vieläkään osaa sanoa, miten teen ensi kierrossa. Tässä kierrossa tikutin, vaikkei ollut tarkoitus. Ens kierrossa ovis sattuu joulun tietämille, joten voisi olla ihan(an) rentoa olla vaan lomalla ja antaa asioiden tapahtua.

Muutoin ei täällä mitään uutta. Nyt sitten venaillaan. En välttis enää loppuviikosta pääse päivttelemään, eli jos joku ihanainen kerkeää listaa päivittämään olisi se :heart: Katsotte vaan edellisen listaan, klikkaatte lainaa tekstiä ja lisäätte kiertopäiviin päivän tai kaksi, riippuen päivästä.
Tuolla oli paljon loppukiertolaisia muuten...! Saa tulla meille kertomaan, miltä näyttää :D

Ihanaista viikonloppua kaikille :flower:
 
Mä olen myös miettinyt tuota, että pitäiskö alkaa tikuttaa vai ei. Ja juurikin tuo stressittömyys ollut syynä. Mut toisaalta oishan yks stressi vähemmän siitä, et millon sitä kannattaisi pupuilla. Meillä kun ei peittoja heilutella kovinkaan usein, niin osaisipa ne harvat kerratkin ajoittaa vähän paremmin. Että enpä siis oikein osa sanoa. Kummassakin hyvät ja huonot puolet.
Mulla puhaltaa niin töissä kuin opiskelussa hurjat tuulet. Isoja päätöksiä pitäisi ensi viikkoon mennessä tehdä. Mietin äsken, että voi kun tulisi raskaaksi, niin olisi päätökset niin paljon helpompi tehdä. Tai ei tarvitsisi niitä päätöksiä edes miettiä. Mutta kun ei niin ei, nyt on siis laitettava viikonloppuna plussat ja miinukset vierekkäin ja tehtävä päätökset sen mukaan. Olen niin huono päätösten tekijä ja tykkäisin vaan pohtia ja pähkäillä ja toivoisin, että joku päättäisi kun puolesta :D
 
-j-
Pystyn samaistumaan sekä Marjeen että Iitukan näkemyksiin. Paha tapa on mullakin tehdä asioista turhan isoja ja stressata turhistakin. Paineista vapaa joulu kuulostaa loistavalta idealta! Mutta sitten toisaalta ja juupas eipäs. Ja Iitukka, sama mulla: isoja työhön liittyviä päätöksiä edessä ja raskaus olisi siinäkin mielessä erittäin toivottu juuri nyt. Voi tätä odotuksen odotusta.

Näin muutama yö takaperin unta, jossa olin tässä nykyisessä tilassani ja pohdin mahdollisuuksiani olla raskaana. Pohtiessani sivelin vatsaani, joka yllätyksekseni oli huomattavan iso ja tunsin vauvan pään kädelläni. Pidin vauvaa myös kädestä, tavallaan. Siinä sitten aika rauhallisesti jatkoin miettimistä, että voiko tähän "oireeseen" kunnolla luottaa, eihän vielä testiäkään ole tehty. Tulin lopulta siihen tulokseen, että pakko se on uskoa ja uni päättyi iloisiin tunnelmiin :D
 
Samoilla linjoilla ollaan teidän kanssa tikutukseen liittyen. Tavallaan se stressaa lisää, mutta toisaalta kiva olisi tietää missä vaiheessa kiertoa mennään. Mun merkitsemä kierronpituus 30-35 on nimittäin aika toiveikas, pahimmillaan menkat voi puuttua puolikin vuotta, ja muutaman kuukauden pituinen kierto on ihan tavallinen. Siihen nähden ne tärppipäivät olisi kiva tietää. Kävin gynellä viime kuussa, ja arvio mun sekunda-munasarjoista oli aika pessimistinen.. Kehoitti jonkun aikaa yrittämään ja sitten suoraan lapsettomuusklinikalle. Ehkä siksikin se tjot-ajatus vähän jäi, tuli sellainen olo, että kai se täytyy pistää kaikki peliin sitten tikutusta myöten.

Tämän itsekeskeisen vuodatuksen perään vielä omia oloja.. Tänään olen miettinyt, että oisko sittenkin ovis vasta tuloillaan, vai ennenaikainen pms. Sellainen olo on, mutta ovistesti näyttää edelleen negaa. Ehkä mä ylitulkitsen.
 
Lämpöiset onnittelut Iiris_lorealle ja tervetuloa uusille!!

Tuosta tikuttelusta sen verran, että meillä on tikut olleet lähestulkoon heti alusta asti käytössä. Nyt on jo siis kahdeksas tikkukierto menossa (tjottailua en ole oman mielenrauhan vuoksi laskenut edes mukaan...). Olisihan se rennompaa olla ilman, mutta jotenkin vaan tuntuu, että tässä iässä täytyy yrittää maksimoida kaikki tsänssit... On lievästi ahdistavaa ajatella, että tässä on kolminelosena alettu yrittää eikä esikoista saa kuin aikaisintaan kolmikutosena, jos silloinkaan - ja entäs sitten jos ja kun haluaisikin enemmän lapsia? Jep, mulla on ihan hirveä ikäkriisi...

Komppaan myös teitä, jotka pähkäilette isojen päätösten parissa. Mulla on töissä sama tilanne ja jotenkin ois vaan niin paljon helpompaa, jos se vauva nyt päättäisi tulla, mutta eipä se tietenkään niin mene.

Meille on nyt kuitenkin (lopultakin!) varattu helmikuuksi eka käynti hedelmättömyysklinikalle. Siihen mennessä on saatu kaikki testitulokset (parin kuukauden jonot testeihin...) ja voidaan toivottavasti aloittaa heti hoidot (tai no, jonothan sinnekin tietysti on). Mulla on mennyt aika lailla usko luomuplussaan miehen testitulosten jälkeen, mutta täytyy silti edelleen yrittää...

Sori nyt tällainen masisviesti, meinaa vaan välillä ahdistaa tää tulokseton yrittäminen. Kivaa viikonloppua kaikille siitä huolimatta!
 
Perjantai 29.11.2013


Justiina79...........34v..........kp 2/27-28...................yk16 (kkm 1/13)
Periferia..............29v..........kp 2/35-39...................yk 7
Yritys10.............30v...........kp 4/28-33..................yk 13
babygreen..........34v...........kp 5/27-34..................yk 5
Kaisla78.............35v...........kp 11/28-32...................yk 8
Säihkiss..............34v..........kp 18/27-30.................yk 13
-j-....................33v............kp 22/27.......................yk 3
Marjee...............30v..........kp 23/30-36..................yk 5
Ricardina............29v..........kp 25/30-35.................yk 1
Dazzler...............37v..........kp 25/30...............yv 3 (3km2ku 1.IVF 3.PAS)
Pienestä kii.........31v..........kp 27/30.......................yk 3
Kerttuli82...........31v...........kp 29/28-31................yk 5
Sofila.................31v..........kp 30/27-32.................yk 4
Miminda..............31v..........kp 34/28.............yk 1 (ennenaik. synn. 9/13)
Ankkurinappi.......30v...........kp 65/33......................yk 6


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, Avonlea, Haniböö83, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, Saippo, Pinni82, Lise, Ethe1, Kissatanssi, Joiku, Mariah33, M11su, Kukkaislapsi


Plussanneet:

iiris_lorea..............................yv3...............25.11.2013, 1. IVF
LilyAlice...............34v............yk 14.............10.11.2013, km
NancyC................31v............yk 2..............9/2013
Hildur...................29v............yk 9.............13.8.2013
Lise.....................36v............yk 8.............29.7.2013, km
Milk@...................37v....... ...yk 8.............26.6.2013,1.ICSI
Mayinka................30v..........ya 09/2011....23.6.2013
Bling....................30v..........yk 14............19.6.2013,2.Femar-kierto
mutantti................33v..........yk 5..............16.06.2013
miss_piggy............31v..........yk 10.............31.05.2013
lady1979...............34v..........ya10/2011.....16.05.2013,1.tuoresiirto/IVF
mm-79.................33v ...........yk 23 ..........06.05.2013,1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ............28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 ...........16.03.2013,1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 ...........11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 ............02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..............31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ..............21.01.2013
Syksy2010.............31v ..........yk 28 ............17.01.2013
zapata..................31v ...........yk 5 .............05.01.2013
TarinaMarianna......32v ...........yk 5 ..............31.12.2012
 

Yhteistyössä