*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Ihanaa lokakuuta leidit! kaunis ilma tosiaan :heart:

Avonlea minäkin (yllättäen ;) ) tiedän tunteen. Eikä se mun mielestä pidä katsoa yk-lukuja että kuinka paljon voi harmittaa. Itselläni ei aluksi harmittanut onneksi yhtään mutta nyt on yksi kyynelten tipautusharmistus on myös koettu tämän kierron alettua niin ei se kivaa kyllä ollut.
Ja tosiaan jos käy mielessä, jo tuon suku"rasitteen" takiakin, niin käy ihmeessä vaikka edes verikokeessa.

Almeja tuo rentona pysyminen onkin tärkeää ja hienoa, että olette siihen pystyneetkin!

Gingerkin selvinnyt hengissä aukiolotutkimuksesta hyvä :) mun mielestä on ihan hyvä, että ajattelet sitä hormonien syömisen syvempää puolta, etkä vaan suorilta käsin heitä pilleriä naamaan. Itsekin varmasti vähän pohtisin, mutta veikkaisin lopulta päämäärän ajavan sen edelle ja pillerin lopulta naamaan heittäisin ;)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! Kyllä tänne mukaan mahtuu!

Kiitos myötäelämisestä ja tsemppaamisesta kaikille ja erityisesti Tada, Tunafish, Demuli, Amanda, Sara, Pipsa ja Mandala! Piristitte kovasti oloani, vaikka en tänne jaksanutkaan tulla kommentoimaan. Erityisesti toivon, että Tunafish:n pois ajama täti oikeesti ens kerralla tajuis pysyä poissa! :)

Oli aika rankka kokemus kyllä! Huomasin itse, miten tsemppasin töissä, jossa ne menkat sitten lopulta kesken työpäivää alkoivat. Lisäksi kotona oli ajatukset muualla, mutta sitten iltasella yks kaveri, joka tietää yrityksestämme, sattui kysymään facebookissa, että saako hän kysyä, että missä vaiheessa meiän "projekti" on meneillään. Huomasin vuodattavani hänelle kaiken oikein ryöppynä, enkä tajunnut hänen kuulumisiaan kysellä ollenkaan. :ashamed: Sen jälkeen alkoi itku, joka vaan jatkui ja jatkui ja jatkui! No, nyt oon taas jaloillani jollakin lailla, välillä meinaa epätoivo iskeä ja harmitus jne! Mutta sitten taas muistan Amandan opit positiivisuudesta! Varsinkin kun juttelin sen ystäväni kanssa facebookissa ymmärsin, että nää murheet pyörii mun päässä ihan kauheesti! Eli Mandala aletaan olla taitepisteessä juuri tutkimusten/hoitojen suhteen. Mies on sitä mieltä, kuten täällä muidenkin miehet tuntuu olevan, että kyllä se sieltä tulee. Itse en jaksa enää olla yhtä positiivinen. Kun olen selittänyt, että mua ihan oikeesti pelottaa ja tuntuu epätoivoiselta ja että entä jos kaikki ei ookaan hyvin niin, hän kyllä sen ymmärsi ja sanoi, että jos musta tuntuu, että gynelle on mentävä niin sitten pitää mennä, että saan mielenrauhan.

Aluksi olin sitä mieltä, että mulle ei vaan tule ovistikkuihin täysin yhtä vahvaa viivaa kuin kontrolliviiva, oviksen aikaan. Nyt kun tarkemmin olen asiaa tutkinut ja miettinyt, sain kerran oikein todella vahvan viivan aikaan. Viime kierrossa taas vahvaa viivaa ei ollutkaan, joten musta on alkanut tuntua, että entä jos en ovuloikaan joka kierrossa, vaikka niin olen kuvitellut oireista ja miltei tasavahvoista ovistikkuviivoista päätellen. Lisäksi mieliini on palautunut 6 vuoden takaa tilanne, jolloin tiettämättäni olin saanut klamydian, tauti hoidettiin ja lääkittiin asian mukaisesti jne. Mutta nyt olen päähäni keksinyt sen, että se ois mulla oireettomana kuitenkin vieläkin ja että se on tuhonnut kaiken. Järjellä ajatellen se ei oo mahollista, mutta tunteet ja ajatukset kun ei aina toimi järjellä. Lisäksi kun oon tehnyt sen virheen, että oon mennyt lukemaan kaiken maailman nettikirjoittelua asian tiimoilta ja lukenut mm. kuinka lapsettomuus todetaan 5-10 vuotta sairastamisen jälkeen, oon tulossa asian kanssa hulluksi varmaan kohta. SIISPÄ olen tullut siihen tulokseen, että seuraan kiertoa lähinnä sen oviksen kannalta tämän kierron vielä ja sen jälkeen suuntaan murheideni kanssa eteenpäin. Lähinnä mua mietityttää, että mistä päin mun pitäis tätä vyyhtiä aloittaa selvittämään. Yksityiseltä gyneltä? Kunnallisesta työterveydestä? Omalääkäristä? Perhesuunnitteluneuvolasta? Vai mistä? Lisäksi jos joku osais kertoa, että mitä pitäis osata vaatia tutkittavan ja että missä vaiheessa kiertoa pitäis esim. gynelle varata aika, jotta siitä ois mahollisimman paljon hyötyä, olisin kiitollinen... Onhan näistä täällä puhuttu, mutten ole painanut mieleeni, kun ei ole ollut ajankohtaista itsellä juuri silloin..

Syvissä vesissä siis juuri nyt uin, mutta koitan silti pitää itseni pinnalla positiivisilla ajatuksilla. Sillä ajatuksella, että viime kierrossa jotain yritti jo edes tapahtua ja vaikka sillä ilmielävän tuntuisella unella, jossa imetin pientä vauvaani, joka tuoksui taivaallisen hyvälle! Siitä unesta haluan pitää kiinni ja siitä, että se joskus vielä toteutuu . . . Toivon, että se toteutuu meille itse kullekin ja mieluiten mahd. pian!
 
Voimahali Ronjaliinalle :hug: En valitettavasti osaa noista hoitoihin lähtemisistä kertoa mitään, mutta halusin vain sanoa että olet ajatuksissani ja toivon tosi paljon sulle aurinkoa mieleen tähän hetkeen :) ihanan kuuloinen sun vauvauni :heart: kyllä se voi tullakin toteen nopeammin kuin odotatkaan, uskotaan siihen ainakin!
 
Hei pitkästä aikaa!

En ole pariin kuukauteen ehtinyt juuri lueskella mitä täällä tapahtuu. Plussia on tullut usempi ja onnittelut kaille tasapuolisesti!

Perustin kesällä yrityksen ja se on pitänyt minut erittäin kiireisenä. Kierrot on venyneet sadan pintaa ja ylikin. Mies ei ole ollut kovin innostunut hoitoihin, enkä kyllä rehellisyyden nimissä minäkään viime aikoina. Pillerit lopetin viime vuoden lokakuussa joten 11 kk ja 5 yk on nyt takana. Aamulla tein ovistestin uteliaisuuttani kun rinnat oli normaalimpaa aremmat tärinälle. Ovista en siis ole 11kk aikana kertaakaan bongannut, tosin en ole enää kevään jälkeen jaksanut tikutellakaan. Ja nyt testiviiva oli jopa hiukan kontrolliviivaa tummepi! Onneksi tuli pupuiltua eilen ;) No ostinpa sitten päivällä Pregtesin raskaustestin kun tänään oli tarkoitus nautiskella punaviiniä yksin kotona kun mies saunaillassa kavereidensa kanssa. Ja suureksi yllätyksekseni raskaustestiinkin ilmestyi kaksi tasavahvaa viivaa!:confused: Nyt ei kyllä tiedä mitä ajatella, koska en uskonut voivani tulla raskaaksi ilman apuja. Ja toiseksi, minulla ei ole mitään käsitystä kuinka pitkällä raskaus on, viimeiset kuukautiset olivat kesäkuussa ennen juhannusta. =)
 
Suuret kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista :flower::wave:

Mandala Olettaisin oviksen olleen tämän viikon keskivaiheilla (huomaa olevansa täääysin noviisi näissä asioissa) eli jännityksessä eletään tällä hetkellä :eek: Sanoinkin tuossa miehelle et "..nyt mä haluasin olla karhu ja mennä 1.5vk talviunille.." johon hän vaan toteamaan et"aika pirteä karhu oisit" :D

Tunafish-78 Oih, jalkahoito kuulostaa ihanalle! Millaista tuo yoga on josta puhuit? Toivottavasti oli hyvä leffa!

Birdcherry Ihmismieli! Se ihmeellinen kapistus jonka toivois joskus saavansa pois päältä :cool: Mä oon jossain vaiheessa hirveesti myös yrittänyt noita ovislimoja bongata, siinä kuitenkaan onnistumatta.

Oli kyllä kiva ilma ulkona. Harmi, että mulla kului myös päivä töissä ja ip kotiin tullessa nukahdin tietty sohvalle. Et se siitä auringonpaisteesta :( Koirat on vanhemmilla lainassa (haluaisivat oman enkä suostu siihen, että hankkivat niin "pakko" lainata omia) muuten ois ollut kiva mennä metsään rämpimään(eikä nukkua päikkäreitä) ja etsimään suppilovahveroita ;) eihän sinne yksin voi tietenkään mennä.
Olen täällä itsekseni miettinyt, että tuntuuko seksi oviksen aikaan erilaiselta? En oikeen muutakaan selitystä sille keksi..
 
Kertaalleen tämän jo kirjottelin, mutta sainpa sen katoamaan johonkin digiavaruuteen. Tervehdys siis uudemman kerran kaikille ja tervetuloa uusille ketjulaisille!

Täällä porskuttelen kiertopäivää 37... Ihme homma, menkkoja ei näy ei kuulu. Viime viikolla ehdin jo innostumaan, että asia johtuisi raskaudesta, mutta testi ei antanut minkäänlaisia toiveita. Muutama päivä sitten oli ihan pakko testata uudelleen, mutta pettymys taas tuli. Tiedän, että vielä ei kannattaisi alkaa hermoilemaan, tämä on varmaan vielä vaan kropan totuttelemista hormonittomaan elämään. Silti jossain tuolla takaraivossa koputtelee pelko, että jos mussa onkin jotain vikaa - ihan kuten Avonleakin kirjoitteli.

Onpa jännää, sakara! Nyt hankit sellasen Clearbluen digitaalitestin, joka näyttää raskausviikot - ja tulet heti tänne meille kertomaan =)
 
Wau sakara! Nyt tosiaan sitä CB:tä ostamaan. Mä olen pari kertaa hädissäni "varmistellut" raskauttani ovistesteillä ja saanut vahvat viivat. Eli hyvinkin näyttää oivalliselta sun tilanne.

huutelee vieraileva, utelias Samirja 3kymppisten odottajien puolelta
 
sakara, hurjasti onnea! Ronjaliina, halitus :hug: aivan ensimmäiseksi. Sitten noihin sun ajatuksiin. En tiedä, onko mitään tarkkaa ohjetta missään, koska kannattaisi apua lähteä hakemaan. Itse hain silloin keväällä ensimmäisen kerran ovulaation aikoihin ja se osoittautui ainakin mun osalta hyväksi ajaksi, sillä silloin nähtiin ultrassa, että ovis oli tulossa ja oviksen jälkeen ultrattiin myös sekä otettiin hormoniverikokeet, joilla pystyttiin toteamaan ovulaation tapahtuneen. Eli jos yhtään pystyy laskemaan/arvaamaan, koska ovis saattaisi olla, niin menisin ehkä vähän ennen sitä. Me mentiin suoraan yksityiselle lapsettomuuslääkärille, joka tosin tekee ihan tavallisiakin gynejuttuja. Selitin sille tilanteen siinä ekalla kerralla ja kerroin omista tuntemuksista/epäilyksistä/huolista jne. Uskoisin, että kyllä jokainen gyne osaa kuitenkin päättää, mitkä kokeet kannattaa tehdä ja missä vaiheessa, tai ainakin ohjaavat eteenpäin, jos näkevät sille tarvetta. Sillai voisin lohduttaa, että apua kyllä löytyy, vaikka se ensimmäinen askel onkin tosi hankala ottaa. Itsekin emmin pitkän aikaa ja tunsin itseni melkein idiootiksi, kun gynelle menin, vaan sattuipa sitten sillai mukava ja kokenut lääkäri, että otti "ohjat" käsiinsä ja tässä sitä nyt ollaan. Tsemppiä Ronjaliina!

Olen käynyt täällä melkeinpä päivittäin lukemassa juttuja, mutta pakko myöntää, että ahdistaa tällä hetkellä niin paljon, ettei kovasti ole tehnyt mieli kirjoitella. Vajaa viikko vielä ja sitten pitäisi tietää, miten inseminaatio meni. Tässä vaiheessa en ole kovin toiveikas. Heräsin eilen aamulla neljän aikaan siihen, että oli vain sellainen itkuinen olo, että vauvaa ei ole. Ja tuo tyhjä olo vain jatkuu. Tiedän, että on aivan liian ennenaikaista murehtia, mutta ehkä se on luonto, joka valmistelee jo tulevaan pettymykseen. Tai sitten muuten vain suojelen itseäni ja ajattelen, että se plussa onkin sitten aivan uskomaton ilo ja onni, jos se vielä tulee. Noh, luulenpa, että meistä aika moni kokee näitä samoja tuntoja näihin aikoihin kiertoa, samalta on mulla tuntunut ennenkin. Vaan on se totta, mitä joku täälläkin on joskus puhunut; että hoidoissa se pettymyksen suuruus on vielä hirveämpää kuin luomuyrityksessä. Tai ainakin omalla kohdalla se siltä tuntuu. Paitsi että se pelko, ettei lasta saada koskaan, kasvaa, kun lääketiedekään ei meille vauvaa saa aikaan, itseä ainakin painaa myös hoidoista aiheutuvat kulut. Kyllä ne n. 400-500 euroa maksavat inssipettymykset alkaa jossain vaiheessa kukkaroakin ahdistamaan, kun ei miljonäärejä olla. Ja ei, ei voitettu 10 miljoonaa lotossakaan, vaikka vihjasin kyllä tuonne yläkertaan, että olis aika kohtuullista antaa edes osa meille vauvaprojektiin ;)

Mutta joo, kärvistellään vielä ensi viikon loppuun. Sitten iloitaan tai yritetään etsiä jostain voimia uuteen kiertoon. Silti jokaiselle mukavaa viikonalkua ja puuh puuh plussatuulia kaikille!
 
Sara, myötäelän täysillä sun tunnelmissa. :heart: Oon ihan samaa mieltä, et hoidot tuo extra odotuksia ja pelkoja epäonnistumisesta. Mut muista, et ootte hyvissä käsissä ja vaikka hoidot ei heti toiskaan tulosta, se ei tarkoita vielä mitään! Tiedän kyllä ton harmituksen rahanmenosta. Itse lopetin laskemisen ja kontrolliultrien kuitit heitin roskiin jo autolle kävellessä. Koitin vaan unohtaa ne. Kyllä sitä kaiken tekee lapsen saamisen eteen, mutta ei se raha silti ikävä kyllä puussa kasva. Mulla oli aivan sama tyhjyyden ja surun tunne tuossa vaiheessa oviksen jälkeen. Nyt plussakierrossakin, olin täysin varma, et nega tulee. Plussa olikin aivan valtava yllätys, jota en meinannut millään uskoa. Joten voi se tulla ihan puun takaakin! Mut ymmärrän hyvin itsesuojeluvaiston. Hurjasti tsemppiä jännäilyyn ja pidän peukut katossa, et plussa tulee!!

Ronjaliina, valtavasti voimia ja luottavaista mieltä tähän kiertoon! Mä menin gynelle sillon ekan kerran kp 10, koska halusin tietää, onko mulla ovis tulossa. No, selvisi heti, et edes yritystä ole. Mä menin suoraan yksityiselle lapsettomuusklinikalle, kun ikä jo sillon tuntui lähestyvän nopeesti maagista 35:tä… Sieltähän voi sitten siirtyä julkiselle kuitenkin. Toisaalta voit hyvin mennä vaikka terveyskeskukseen tai johonkin lääkärikeskuksen perusgynelle tai työterveyslääkärille. Kaikki nuo jälkimmäiset voivat ohjata julkiselle tutkimuksiin. Mut suosittelen kyllä yksityistä lapsettomuusklinikkaakin, kun siellä tehdään nopeesti perusjutut (jotain verikokeita, ultra ja miehen simppakoe). Sitten katsotaan, mitä tutkimuksia tarvitaan. Munatorvien aukiolotutkimus on tietty yksi ekoista. Oon kuullut täältä ja kavereilta, että myös julkisella tutkimukset etenee hyvin, kun niihin ”pääsee”.

Sakara, tee äkkiä uus testi ja tuu kertomaan uutiset!!! :)
 
Kerroin eilen parhaalle kaverilleni tästä kuumeilusta ja yrittämisestä. Alkuun se kyseli oonko nyt ihan varma, taisi pelästyä että meidän yhteiset seikkailut ja tyttöreissut oli sitten siinä :) mutta loppujen lopuksi taisin kuitenkin tartuttaa kuumeen siihenkin! Tilanne kaverilla vaan on se, että se haluaisi ensin naimisiin, mutta mies ei tunnu olevan valmis.
Kuinka monelle te ootte kertoneet vauvaprojektista? Mä en ajatellut sen pahemmin puhua tästä muille. Ehkä sitten on ihmisten kanssa paremmin muuta puhuttavaa ja ajateltavaa. Ja onneksi tänne foorumille voi tulla kuumeilemaan niin paljon kuin tarvitsee :)
 
Moi

Vieläkö ehtii mukaan? 33 v lasissa ja melkoinen vauvakuume. Yritetty on 3 kk, kierto on 26-28 päivää. Ihan luomuna mennään enkä ole vielä ovulaatiota muuta kuin näppituntumalla todennut. Minulla on joka kuukausi valtavat raskausoireet, mutta menkat on alkaneet säännöllisesti :( Vauvanvaatteita on hankittuna jo vaikka kaksosille, en mahda itselleni mitään noilla vauvaosastoilla.
 
Ai kamala...en ole paivitellyt pitkaan aikaan!! On ollut niin kiirusta ja hassakkaa talla reissun aikana.... tulin siis 1,5 vkoa sitten Suomeen kaymaan, fitnesskisat on kisattu ja nyt vietan lomaa perheen ja ystavien kanssa... Kipeana olen ollut melkein koko reissun ajan...joku flunssa tms ja ei tunnu lahtevan millaan pois. Menkat tuli heti kisojen jalkeen ja minulle voisikin nyt paivittaa kp7/yk1. Laitoin tuon yk1 koska tama on eka kierto kun siis aiotaan oikeasti yrittaa. Taustallahan siis tjottailua, pillerit olleet pois jo pari vuotta. Viime kierrosta ei voitu useiden syiden takia yrittaa mutta nyt tasta kierrosta alkaen siis:)

Pikkasen janskattaa etta miten kerkean takaisin kotiin USAan ennen ovista...laskin etta perillaollessani 11.10 minulla olisi kp16...eli jos ovis tapahtuisi vaikka paivaakin ennen, en kerkeaisi ajoissa kotiin. Saapi siis nahda... otin Suomen reissulle ovistesteja mukaan ja niiden kanssa pelailen sitten ensi viikon alussa ennen lentomatkaa... Ja kaiken lisaksi menkat alkoivat ihme tuhrulla, sitten ei melkein paivaan mitaan ja taas tuhrua vahan jonka jalkeen alkoivat "kunnolla", joten oikean kp:n laskeminen on vahan "plus miiinus pari paivaa".

Onnea plussanneille ja tervetuloa uudet mukaan!! :) :)
 
Maanantai 3.10.2011



Avonlea...........34v.......kp 4/27-29..........yk3
Neitipippuri.......30v......kp 5/31-49...........yk4
Ronjaliina.........30v......kp 6/31................yk12
Hansman.........34v.......kp 7/28-30..........yk1
Almeja.............31v......kp 9/29...............yk~24
Tunafish-78......33v.......kp 11/??..............yk6.......(femar)
Ginger..............35v......kp 12/??...............yk22.... (1kkm)
Joku_raja.........29v.......kp 16/27-29........yk9.... (6*clom) .....dpo -1
Kaneli74......... 37v.......kp 18/28-32.........yk 9
Tatja...............35v.......kp 18/25-29.........yk14....(terolut)
Punanuttu........32vkp....kp 19/24-26........ yk 1
Mandala..........32v.......kp 20/25-35.........yk9.......dpo 2
Jo...................30v......kp 22/33...............yk8...... (1km)
tada................28v......kp 24/26..............yv2-3......dpo 12
Wanda_81.......30v.......kp 26/28-42.........yk12......(luge)
Demuli............31v.......kp 28/14-53.........yk12
Sara_78..........32v.......kp 29/33-39.........yk8
Syksy2010........30v......kp 37/28-38........yk11
Taraolivia.........31v......kp 39/25.............yk2
pipsa79............31v......kp 42/28-40.........yk6
Anskilia............32v......kp 54/25-32........yk4
Mansikkalime....31v......kp 60/30.............yk2
Neah................34v......kp 65/28............yk6
Sanja...............32v......kp 69/27 ............yk2
Sissi_81...........30?v.....kp 8/28-30.........yk3
Sintu74.............37v......kp ?/?............(3*ivf) (1 tm)
Kiiriminna78......33v......kp ?/26-28...........yk3



Taustalla:
birdcherry
Sakara
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

riesa79.............32v..........yk2.......plussa 3.10.
Annastiina79......31v.........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis
Marjutan...........28v..........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Sakara onnea paljon plusasta! Ihanaa! :D :heart:

Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Olen ollut hiukan etäällä palstalta tässä kierrossa enkä ole useasti viestejä lukenut joten anteeksi kun en kommentoi viesteihin. Koetan taas lueskella ja päästä kuulumisistanne kärryille.

Ronjaliinalle iso tsemppihali, samoja ajatuksia käyn itsekin vähän väliä läpi.

Tässä kierrossa otin tavoitteeksi vähemmän stressaamisen ja ainakin vielä se on toiminut. En meinaa testata raskautta vielä moneen päivään, toivottavasti kestän ainakin loppuviikolle, tänään on dpo 8.

Eilen oli ensimmäinen hääpäivämme! :heart: Kävimme lauantaina Karnaisten korvessa Lohjalla samoilemassa ja sen jälkeen jatkoimme matkaa Turkuun kylpylään. Oli kyllä mahtavan ihana reissu ja nyt on stressitön ja iloinen olo. =)
 
Tervetuloa Kiiriminna78 :wave:

Tsemppiä sinulle Ronjaliina :hug: Ihan samoja fiiliksiä on täälläkin ja yhtä hankalaa miehen ymmärtää näitä ajatuksia. Hakeudu ihmeessä tutkimuksiin jos tunnet että saat siitä itsellesi paremman olon ja mielenrauhaa.

Lämpimiä ajatuksia sinulle Sara :heart:

Varovaisia onnitteluja Sakaralle :heart:

(.) Pikaisesti ennen töihin uppoutumista täältä huutelen että femarien seurantaultrassa näkyi tänä aamuna (kp11) n. 23mm molluska vasemmassa munasarjassa. Pitäkää murut peukkuja että se on folli eikä kysta! Mä pahasti pelkään että on toi jälkimmäinen :'( Joka tapauksessa lääkärin ohjeen mukaan pissitään ovistikkuun ja pupuillaan ahkerasti koko viikko ja ensi maanantaina meen uudelleen ultraan ja otetaan mahdollisesti keltarauhasarvoista verikoe.
 
Yritän tässä keskittyä kovasti töihin, kun olisi niin hitosti hommaa, mutta kyyneleet vaan tuppaa koko ajan silmiin. Järkytyksen ja onnen kyyneleet. Tikuttelin aamulla plussan netistä tilattuun testiin ja pakko oli duunimatkalla vielä hakea ClearBluen digitesti: Raskaana 2-3 viikkoa.

Huihui. Tuli todellakin yllätyksenä, koska olin pe käynyt hakemassa jo täydennystä tamponivarastoon, kun tuntui ihan siltä, että ihan just alkaa ja koko kierron olen ollut sitä mieltä, etten todellakaan ole raskaana. Ei mitään oireita. Näin jälkeenpäin tosin varmaan pian kaksi viikkoa jatkuneet vatsan nipistelyt, jotka laitoin ilmavaivojen piikkiin, oli jotain muuta. Koko viikonloppu meni muutenkin nukkuessa, mutta senkin ajattelin vain johtuvan työstressistä.

En vaan voi uskoa! Mies oli ihan onnesta soikeena aamulla - piti herättää kuuden jälkeen katsomaan tikkua. :heart: Mitä ihmettä nyt oikein pitäisi tehdä - varmaan ilmoittautua jonnekin lääkäriin? =)
 
Ihania uutisia Riesa :heart:

Ja kiva kuulla sinusta Wanda pitkästä aikaa! Kuulostaa ihanalle teidän hääpäivän ohjelma.

(.) Lääkärin määräyksestä tehty digiovistesti ei hymyile mulle (enkä minäkään sille :kieh:). Ihan hailura viivanpaikka on vaan piirtynyt testitikkuun. Taisipa mennä ihan hukkaan tämä kierto...
 
Riesa, mahtavaa, onnea!!! :) Tervetuloa tuonne plussanneiden puolelle kirjoittelemaan! Nyt voit vaan odotella ajan kulua. :) Neuvola on paikkakunnista ja omasta halusta riippuen 8.-10. raskausviikolla (kai). Itse kävin vasta 9+1 eli viime viikolla, kun on yksi turha neuvolakäynti vuosi sitten koettu... Varhaisultraa yhden ku-raskauden kokeneena suosittelen kaikille. Maksaahan se n. 100 €, mutta kannattaa! Itse kävin jo 6+0, jolloin kuului jo sydänäänet. :)

Tunafish, voi hitsi - miten ihmeessä ovistesti ei näytä plussaa, jos munarakkula olis jo 23 mm?! Jospa testi vaan huijaa tai LH piikki vielä tulossa! Pidän kovasti peukkuja, et ei olis kysta vaan se oikea!
 
Onnittelut riesa! Ihania uutisia.

Mulle voi päivittää tänään dpo-1 tasavahvoin viivoin todettu. Jännä juttu, etten kahdella clomifentabletilla saa kuin tasavahvoja ovisviivoja. Yleensä mulla kontrolliviivakin vaalentuu, kun testiviiva on niin vahva. Ehkä tämä 2 tablettia ei ole oikea annostus mulle vaan se häiritsee ovulaatiota. Oviskipuja mulla on ollut jo muutaman päivän, johtunee clomeista.
 
Ensinnäkin wautsi wau riesa ihan älyttömästi onnea :heart: olen joskus mielessäni koettanut kuvitella sitä tunnetta kun kaksi viivaa testiin pärähtää mutta uskon että se on "livenä" aivan törkeän paljon siistimpää ja hurjempaa ja ja ja :heart: nyt vaan ihanaa odotusaikaa sulle :) ja ihanaa meidän pinolle kun plussia ropisee :heart: plussa-aalto, plussa-aalto :D :heart:

Tervetuloa Kiiriminna myös kuumeilemaan! :wave: jos haluat päivittää kiertopäiväsi tuonne niin voin sen tehdä. Laitoin sut listalle nyt ?/26-28.

Moikka taas Hansman ja Wanda pitkästä aikaa. Ja onnea hääpäivästä Wandalle :)

Joku_raja oletko miettinyt jossain vaiheessa niitä irrotuspiikkejä tms noiden clomien kanssa käytettäväksi?

Täällä eletään oviksen jälkeisiä aikoja, jolloin ensin tuli jo se toiveikkuus "jeee vahva testiviiva" joka sitten se vaihtuu pieneen epätoivoon "onkohan ajoitus ollut oikein sittenkään seksissä??" ja yleiseen ihmetykseen. Ja nää sitten tuntuu vaihtelevan tasaisesti tämän ekan viikon :D sitten kun eka viikko on ohi niin pelkään että menkkojen alettua jää taas luteaalivaihe lyhyeksi! no jäitä taas hattuun, nainen :D
 
Viimeksi muokattu:
Joku_raja oletko miettinyt jossain vaiheessa niitä irrotuspiikkejä tms noiden clomien kanssa käytettäväksi?
Mullahan on viimeinen clomikierto menossa, joten eipä tässä enää mitään ehdi. Olen luottanut tässä asiassa lääkäriini, jonka mielestä ne eivät ole tarpeen. Ultrissa ei ole näkynyt koskaan mitään puhkeamattomia rakkuloita, joten todennäköisesti sieltä jotain irtoaa. Endo ilmeisesti vaikeuttaa hedelmöittymistä ja kiinnittymistä mulla. Tai sitten putket on poikki eikä solu pääse kohtuun.

Mulle kanssa joskus tuottaa seksin ajoittaminen päänvaivaa (ihan turhaakin). Periaatteessa kahden päivän välein pitäisi riittää, mutta aina yrittää jotenkin mallata niitä kertoja ovulaation kohdalle hyvin. Tämä kierto on mennyt vähän harakoille, kun erilaisten unirytmien vuoksi ei oikein olla sängyssä samaan aikaan hereillä ja miehellä on nyt työn puolesta useampi reissukin. Tämä kierto jää oikeastaan kahden kerran varaan. Yritän olla kuitenkin stressaamatta, koska periaatteessa niiden pitäisi riittää.
 
Joo mäkin oon huomannu stressaavani vähäsen niiden ajoitusten kanssa. Normaalisti kierrossa seksiä harrastetaan päivän tai parin tai muutaman välein, joskus voi mennä viikkokin ettei tehdä mitään mutta oviksen aikana sitten enemmän mietitty. Sitten huomaan laskevani että milloin oli limaa ja milloin tuli plussa ja että monta tuntia siitä voikaan mennä jos/kun munis irtoaa ja mitenköhän kauan se elää ja miten miehen simpat jne. Onneksi lopetan aina jossain vaiheessa kun ei jaksa reknata niitä enempää.

birdcherrylle vastaisin tuohon kertomiseen että mä oon halunnut ettei kerrota kellekään. Noh sitte oli keväällä se ku menkat reilu viikon myöhässä ja mies oli onnessaan maininnut meidän hyvälle kaverille ja hän sai tietää. Ja yksi tuttavapariskuntakin sai tietää tästä vähän vahingossa, he odottavat lasta ja kovin toivovat meidän seuraavan perässä ;) siinä periaatteessa ainoat ketkä tietää koko asiasta ja hyvä niin. Mahdollisesta raskaudestakin kerrotaan heille sopivassa välissä ja muille vasta joskus tosi myöhään, tai niin kauan kun pystyy piilottamaan tilannetta :D

En vois edes kuvitella kertovani vanhemmilleni. He kyllä toivovat yli kaiken, samoin kun appivanhemmat, mutta ärsyynnyn jo nyt siitä kaikesta hiton hössötyksestä pelkän ajatuksen voimalla ihan älyttömästi kun edes kelaankaan sanovani joku päivä mutsille että oon raskaana, joten jätän tämän ajatuksen sivuun mielelläni ja annan heidän vielä ylläpitää ajatusta, että en edes halua lapsia mikä oli tosiasia vielä vuoden alussa :p
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos onnitteluista! Tippa linssissä olen niitä täällä töissä lueskellut. :kiss:

Mandala Aika huisi tunne se on ja mulla tärisi kädet niin, etten saanut edes valokuvaa otettua!

Hääpäiväonnittelut wandalle! Itse en ole koskaan naimisiin saakka (enkä kyllä edes kihloihin) päässyt, vaikka on pitkiä suhteita takana. Olisi tietysti kiva, jos lapsen syntyessä isällä ja äidillä olisi sama sukunimi, mutta ei se nyt aivan välttämätöntä ole. Olen ollut aina vähän sitä mieltä, että jos saan joskus lapsia, niin ne saavat sen sukunimen, mikä mulla sillä hetkellä sattuu olemaan.

Hansman Welcome back! Miten sun kisat meni?

Amanda Kiitos vinkistä! Sain ajan neuvolaan 1.11, eli onkos se sitten 8+4 tms. Tehdäänkö noita varhaisultria vaan yksityisellä puolella?
 

Yhteistyössä