*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Huomenta!
Tänne tuli eilen vihdoin aika sinne sairaalaan tutkimuksiin, joulukuussa?? Mulle vielä lääkäri sanoi että aika tulee nopeasti koska toi pitäisi mahd nopeasti hoitaa. Tää on mukavaa pk seudulla kun jonot on niin helvetilliset :( No ei kai auta kun odottaa...

riesa mua itseäni harmittaa niin paljon että jätin menemättä tutkimuksiin aikasemmin, tosiaan useampi vuosi yritystä takana ja nyt sitten löytyi toi möykky. Olisi vaan sillon aikasemmin pitänyt mennä niin nyt voisi jo pieni olla olemassa :( Ei pitäisi noin ajatella mutta kyllä vaan ihan päivittäin lyön päätä seinään. Koska kyllä tää on meidän parisuhteeseenkin vaikuttanut, kaikki pettymiset ja itsesyytökset, ei todellakaan ole tehnyt hyvää... Mutta tässä sitä ollaan :)
Eli en sano että ensimmäisen yk jälkeen kannattaa rynnätä tutkimuksiin, mutta ei enpä suosittele tekemään niinkun minä. Ajoissa vaan :)

ronjaliina kuullostaa kyllä kummalliselta, onko sulla muuten ihan normaalit menkat?
Isot plussapuhurit täältä että toi nyt olisi sitä itseään, että hitaasti vaan kohoaa arvot eli ei testeissä vielä näy :)
 
Tiistai 27.9.2011



Tunafish-78......33v.......kp 5/??..............yk6.......(femar)
Ginger..............35v......kp 6/??.............yk22.... (1kkm)
Joku_raja.........29v.......kp 10/27-29........yk9.... (6*clom)
Kaneli74......... 37v.......kp 12/28-32........yk 9
Tatja...............35v......kp 12/25-29.........yk14....(terolut)
Mandala..........32v.......kp 14/25-35.........yk9
Jo...................30v......kp 16/33..............yk8...... (1km)
tada................28v......kp18/26...............yv2-3......dpo 6
Wanda_81.......30v.......kp 20/28-42........yk12......(luge)
Demuli............31v.......kp 22/14-53.........yk12
Sara_78..........32v.......kp 23/33-39.........yk8
Avonlea...........34v.......kp 26/27-29........yk2
riesa79............32v...... kp 27/31..............yk2......dpo 11
Syksy2010........30v......kp 30/28-38........yk11
Ronjaliina.........29v.......kp 31/24-29........yk11
Hansman.........34v.......kp 31/28-30........yk-
Taraolivia.........31v.......kp 33/25.............yk2
pipsa79............31v......kp 36/28-40.........yk6
Anskilia............32v.......kp 48/25-32........yk4
Neitipippuri.......30v.......kp 48/31-46........yk3
Mansikkalime....31v.......kp 53/30.............yk2
Neah................34v......kp 59/28............yk6
Sanja...............32v......kp 63/27 ............yk2
Sissi_81...........30?v.....kp 76/28-30.........yk3
Sintu74.............37v.......kp ?/?............(3*ivf) (1 tm)




Taustalla:
Sakara
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Annastiina79......31v.........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis
Marjutan...........28v..........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet! :wave: Tada, tosi inhottavaa, kun noita möykkyjä löytyy... Mullahan on kans oikealla todettu kysta, joka tais kyllä ultran mukaan olla vaan pari-kolme senttiä halkaisijaltaan. Olen kyllä epäillyt, että olisko niin pieni, kun selällään maatessa sen pystyy tuntemaan selvästi ja kun painelee, niin se siirtyy keskemmälle. Muistelen, että olisin jo vuosia sitten itse ihmetellyt, kun se tuntuu, mutta toisaalta normaaleissa tarkastuksissa ei lääkäri ole löytänyt mitään. Onhan se kuitenkin hyvä, että on löytynyt. Siitä varmaan johtuu sekin etti teilläkään ole vielä tärpännyt. Mulle ainakin gyne sanoi, että kun kystan poistaa, niin kierto tasaantuu ja muutenkin yritys helpottuu. Mutta kuten sanoit, kaikki ulokkeet pystyyn, että jatkat matkaa suoraan odottajien puolelle :D

Muoks. kirjoiteltiin samaan aikaan. Tuo odottaminen on pirullista, mulla meni melkein kolme kuukautta, ennen ku pääsin gynelle. Nyt olen kohta kaks kuukautta odottanut kontrolliultraa, että häviääkö kysta. Muuten ei olis kiirettä, mutta mulla reuma runtelee joten olis kiva nopeampi tahti. Yksityiseen ei just nyt ole varaa...

Neitipippuri, tsemppiä kipujen kanssa :x Jännä miten vaihtelevia kokemuksia on noiden pillereiden kanssa. Mulla pillerien aikaan oli runsaat menkat ja kipuja, lopetuksen jälkeen hyvä että huomaa menkkojan olevan. Vuoto on pientä ja kipua ei ole käytännössä ollenkaan.

Ronjaliina, kyllä nämä meidän kropat pelleilee meidän kanssa :headwall: Mulle on nyt tullut tutuksi nuo ihme tuhruilut, ja olen testaillut kans varmuuden vuoksi ja ihme aikoihin. Toivotaan kuitenkin, että menkat ei tule ja testiin tulis plussa!

ON: Tosiaan menkat ollu nyt ihme tuhruilua, ei kunnon vuotoa mutta on kestänyt viikonkin. Torstaina tuli pientä vuotoa ja ajattelin, että taas tulee lyhyt kierto, mutta mutta, siihenpä se sitten jäi. Ei ole tullut enää mitään. Mietinkin, että olisko ollu ovis ja siihen liittynyt tuo pieni vuoto. Ainakin himot oli ku hiirellä viikolla ja päivätkin sattuis. Jotenkin tuntuu, että nää pari kiertoa on ollu normaaleja ja oviskin olis tullut, eli jotain toivoa on että kroppa alkais toimia.

Kauheaa kun näin kaupungissa käydessä pikkuvauvan kahvilassa, niin hyvä ettei itku tullu :'( Ihme homma, koska aikaisemmin en ole oikeastaan kiinnittänyt huomiota pikkuisiin. Mutta niin se vaan vauvakuume pukkaa ajatukset sekaisin...

Toivotaan kaikille onnekkaita yrityksiä!!:heart:

Annastiina, onnea!!!:flower:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta leidit!

Noi tutkimuksiin lähdöt on kyllä jännä juttu. Olin kesän alussa varma, että syksyllä lähdetään kyllä jos ei oo tärpännyt mutta olenkin ajatellut sen johtuvan siitä mahdottomasta kärsimättömyydestä mikä yrityksen alkupuolella vaivasi. Mitä pidemmälle mennään niin sitä vähemmin sitä kärsimättömyyttä on enää havaittavissa, vaikka tietty taustalla se on koko ajan ja välillä muistuttelee ;)
Tällä hetkellä oon sitä mieltä, että odotellaan vielä vaikka mieltä jäytääkin kovasti se, että entä jos käykin niin että tutkimuksissa löytyy jotain isoakin jota "korjaillessa" menee sitä kallisarvoista aikaa ja että joutuisi elämään harmistuksessa "olisi pitänyt lähteä aiemmin tutkimuksiin". Tosin elämässäni pyrin olemaan pahemmin murehtimatta muuttamattomia ja jo ohi menneitä asioita, että pyrkisin siihen silloinkin. Ja toisaalta taas tuntuu niin hirveän helpon kuuloiselta käydä vaikka ultrauttamassa ja tutkimassa aukiolot ja viemässä miehen simpat; pikku juttu. Mutta eihän noista ikinä tiedä miten se 'hoito' sitten aloitetaan jos vaikka joutuisikin eka jollekin lääkekuureille kuukausiksi tms.

No oma mieli on jo edellä asioissa vaikka tässä parin päivän päästä ovista vielä odottelenkin :) on kuitenkin jotenkin vähän luovuttanut olo, että tuskin tässä(kään) kierrossa tärppää. Mutta ne ajatukset taustalle ja nauttimaan pupuilusta ;) :heart:
 
Tunafish ja Jokuraja kiitos vastauksistanne. Kyllähän teidän tilanteet sellaisilta kuulostaa, että todella hyvä, että olette päässeet ajoissa hoitoihin!! Ja ainahan ne yrityskerrat ei tosiaan kerro yhtään mitään käytetystä ajasta, kuten Tunafishin tapauksessa...

Annastiina paljon onnea!=) Sydäntä lämmittää aina erityisen paljon, kun joku, jolla pitkä yritys takana, plussaa!! Antaa toivoa itsellekin.

Mandala jos sulla ei taustalla mitään raskautumista haittaavia sairauksia tms, niin ikäsi puolesta voit kait olla vielä rauhallisin mielin vielä seuraavat pari kk. Vasta yli 35 vuotiaita suositellaan hakeutumaan tutkimuksiin jo puolen vuoden yrityksen jälkeen ja muilla se vuosi.
 
demuli mullakin se tuntuu hyvin kun painelee, ja lääkärihän kysyikin heti kun vatsaa kokeili että millon menkat oli että voisinko olla raskaana. Toi oli aika kamala tilanne, mähän siinä meinasin purskahtaa itkuun että ei hitto, onko se muka onnistunut?! Mutta ei, siellä olis sitten jotain muuta. Kipeähän toi on, seksi tuntuu vähän ikävältä, mutta mä jotenkin oon vaan kuvitellut että mies menee vaan niin syvälle että sen takia välillä ei tunnu kivalta :ashamed:... Lääkärikin sanoi että varmaan kun se on pikkuhiljaa kasvanut ja kivut tullut pikkuhiljaa niin ei sitä osaa säikähtää samalla tavalla kun jos ne tulis yhtäkkiä. Mä oon vaan kuvitellu että tätä on olla nainen, joko on oviskipuja tai menkkakipuja tai mitä nyt onkin :D

Ja mä voin kertoa että mä oon jo jonkin aikaa herkistelly kun nään pieniä vauvoja :ashamed: Vielä jos ne on oikeen söpöihin vaatteisiin puettu niin mä oon ihan myyty, tekis mieli vaan ottaa ja rutistaa ja varastaa koko pakkaus!
 
Riesa, on tosiaan vaikeaa sanoa, milloin tutkimuksiin tulis mennä. Mä menin jo 5 kk jälkeen, mut mulla oli diagnosoitu monirakkulaiset munikset jo kauan sitten ja kierrot alkoi pian pillereiden jälkeen paukkua pitkiksi. Jos kierrot on normaaleja, en ehkä kovin äkkiä huolestuisi. Onhan se fakta, et vaikka kaikki olis hyvin, tärppi ei välttämättä heti tule. Toisaalta mun mielestä lääkärissä käynti (ultra) on pikku juttu ja suosittelen sitä jo muutaman kk jälkeen. Jos on joku kysta tai oviksessa ongelmia kuten mulla, niin sen näkee siinä helposti.

Ronjaliina, enteilispä toi tuhru vain jotain hyvää… :)

tada, joo pääkaupunkiseudun odotusajat on tuskaisen pitkiä!! Mä olin yksityisellä hoidoissa, mut 1,5 v. yrittämisen ja hoitojen jälkeen (lompakon huvennuttua) hain lähetteen julkiselle. Elokuun alussa sain ajan vasta marraskuun puoleen väliin! Sitä odotellessa tulikin plussa yksityisen hoidoissa. Taikauskoisena en oo aikaa vielä perunu, mut np-ultran jälkeen tietty perun. Toivottavasti sä saat sitten mun peruutusajan! :) Pitäiskö mun kertoa, milloin perun ja soita sit heti ja kysy varhaisempaa aikaa vaik "työesteeseen" vedoten? ;)

Annastiina, onnea! :) Oliko raskaus lopulta ihan luomu vai olitteko jossain hoidoissa? Tuu tonne kolmekymppisten plussaketjuun mukaan! Tosin mäkin oon siellä vasta vain pyörähtänyt, kun oon niin varovainen.
 
Amanda Toihan oliski hyvä idea! :D
Paitsi että mähän kävin siis nyt yksityisellä, ja näin pitkä odottelu sieltäkin tuli, en edes halua miettiä mitä julkisella puolella on :( Ei meillä ole varaa jäädä hoitamaan tätä yksityisellä jos tää siihen menee, joten kyllä mielessä pyörii se että kuinka monta vuotta tässä oikeen vielä menee... Mutta sulle ihan hirmu onnittelut plussasta, ja ihan varmasti kaikki on hyvin :)

Voi että mä oon aina toivonu että voisin plussauutiset kertoa mun vanhemmille jouluna, siis antaa vaikka joku tyhmä lahja jossa sitten se ultrakuva tms :) Nyt jos olis tärpänny niin ajoitus oliskin ihan loistava :D Mun äitihän on niin kauan jo toivonu että meille tulis lapsia, sillä ei siis vielä lapsenlapsia ole. Mulle usein näyttäny jotain rattaiden kuvia ja ilmottanu että tollaset ostaa sitten meille koska ne on markkinoiden parhaimmat :D Meidän ei varmaan paljoa tarvitsekaan vauvalle ostaa koska luultavasti me hukutaan tavaroihin mitä sieltä tulee :D
 
Onnea Annastiinalle ja tosiaan tervetuloa tuonne odottajien pinoon sitten kun siltä tuntuu! Plussapuhuri käyköön yli koko tämän pinon!

Saran kuulumisia tulin kurkkimaan. Kuinka hermojaraastavaa aikaa sä nyt elätkään! Kovasti onnea!!!

Samirja
 
Oi, isot onnittelut annastiinalle plussasta! Ronjaliina, toivon hartaasti että plussa sieltä vielä pärähtää, kun noin niukkaa vuoto on, tsemppiä! Samirja, kiva kun kurkit :) Tänne ei kuulu oikeastaan mitään, mutta ei vielä moneen päivään pitäisikään. Olen yrittänyt pysytellä täältä vähän enemmän pois, jotta ei saisi sitä ihan tuskastuttavinta kuumetta niskaansa, sillä sen kanssa ei jaksa odottaa millään ens viikkoon. No, sen voin kertoa, että oli pakko testata, miten se irrotuspiikki, Pregnyl, mussa vaikuttaa, kun useampi sanoo, että se saattaa näkyä vielä monta päivää myöhemminkin raskaustestissä plussana. Eilen testasin ja joo, hieno plussa tuli raskaustestiin :D Vaan niin tuli vahva haamu kyllä ovistestiinkin, joten kaikki hormoonit on näköjään koholla inseminaation jälkeen. Torstaiyönä oli aivan selvä ovulaatio, kärvistelin kahden aikaan yöllä kivuissa, joten kyllä ne simpat pitäis nyt olla ihan oikeaan aikaa ja toivottavasti oikeassa paikassakin. Oviksen jälkeen on ollut vähän väliä vatsa sekaisin, alavatsa turvoksissa, rinnat omituiset jne, mutta en suostu edes kuvittelemaan niiden tarkoittavan jotain. Ei vielä, ei tässä vaiheessa. Eihän kiinnittyminenkään ole vielä voinut tapahtua. Nih. Nyt pää kylmänä.
 
ONNEA Annastiina plussasta! Toivoisin, että pian itse ja monta muutakin meistä seuraisi sun perässä syksyn plussa-aallon myötä!

Kiitos tsempeistä kaikille! La se pieni tuhru vuoto, su ei mitään, ma ei mitään, ti ei mitään.... on tää outoa! Eilen r-testi nega, tänään r-testi nega (testit on vielä ollu kymppiherkkiä!)... edelleen outoa!

Tada Mulla on ollu todella säännölliset menkat tässä vuoden verran pillereiden lopettamisen jälkeen. Kierto on ollut tasainen jne. Eli tää on nyt kyllä aivan ainutkertaista ja uutta mitä tässä mun kropassa tapahtuu...

Mietin tässä sitä, että miten kauan arvojen kohoaminen voi kestää? Miten kauan on ihan normaalia, että näitä negoja tässä testailen? Missä vaiheessa pitää alkaa testata ovistestejä ja ajatella, että tää oiskin jo uutta kiertoa?
 
Ronjaliina, eihän oo mahdollista, et toi olis kiinnittymisvuotoa vasta? Vai oliko ovis selkeä? Yks ikävä vaihtoehto olis varhainen keskenmeno, jolloin hcg ei enää näkyis testissä, mut vuoto on kyllä outo- eikö sen luulis sillon vuotavan kahta kauheammin? Hcg:n nousu on kai tosi yksilöllistä ja näkyy eri tavalla testeissä. Mun serkulla ei näkynyt edes rv 6! Ja meni lääkäriin valittamaan epäsäännöllisiä menkkoja, kun oli jo vahvasti raskaana. :) Miks näitä vaihtoehtoja pitääkin olla niin monta, että menee jo sekaisin niitä miettiessä… Toivotaan kuitenkin sitä parasta, et plussa ei vaan vielä näkyis testissä! :)
 
Amanda Sain kp 15, kp 16 ja kp18 vahvimmat viivat ovistestiin, mutta selkeää plussaa en saanut missään vaiheessa. Kp 12 oli pienen pieni yksittäinen tuhru, mietin itse jo silloin, että voisiko se enteillä ovista, kun kerran aiemminkin kävi niin. Kp 21 alkaen rinnat on tuntuneet joten aremmilta ja "painavammilta" kuin normaalisti ja nännit on ollu kipeenä. Kp23 oli HIRVEÄ polte vatsalla töistä kotiin tullessa. Sattu ihan sairaasti vatsaan ja mikään ei tuntunut auttavan. Meni itsellään ohi. Sen jälkeen ei sitten tosiaan oo kuin kp 28 pienen pieni vuoto yhtenä päivänä, parin tunnin ajalla. Että en mä oikein sitten osaa sanoo, että mitä tää ois. Jos ois keskenmenoa odottaisin kyllä huomattavasti enemmän vuotoa, kun kerran sitä nyt ei ollenkaan oo. Mun r-testit on ollu Davidin liuskoja, pitäis varmaan testata jollain "kunnon" testilläkin tai sitte vaan ootella ja katsoo mitä tässä tapahtuu... Mutta kun ei malttais! :D
 
Viimeksi muokattu:
Keskiviikko 28.9.2011



Tunafish-78......33v.......kp 6/??..............yk6.......(femar)
Ginger..............35v......kp 7/??.............yk22.... (1kkm)
Joku_raja.........29v.......kp 11/27-29........yk9.... (6*clom)
Kaneli74......... 37v.......kp 13/28-32........yk 9
Tatja...............35v......kp 13/25-29.........yk14....(terolut)
Mandala..........32v.......kp 15/25-35.........yk9
Jo...................30v......kp 17/33..............yk8...... (1km)
tada................28v......kp19/26...............yv2-3......dpo 7
Wanda_81.......30v.......kp 21/28-42........yk12......(luge)
Demuli............31v.......kp 23/14-53.........yk12
Sara_78..........32v.......kp 24/33-39.........yk8
Avonlea...........34v.......kp 27/27-29........yk2
riesa79............32v...... kp 28/31..............yk2......dpo 12
Syksy2010........30v......kp 32/28-38........yk11
Ronjaliina.........30v......kp1/31................yk12
Hansman.........34v.......kp 32/28-30........yk-
Taraolivia.........31v.......kp 34/25.............yk2
pipsa79............31v......kp 37/28-40.........yk6
Anskilia............32v.......kp 49/25-32........yk4
Neitipippuri.......30v.......kp 49/31-46........yk3
Mansikkalime....31v.......kp 55/30.............yk2
Neah................34v......kp 60/28............yk6
Sanja...............32v......kp 64/27 ............yk2
Sissi_81...........30?v.....kp 77/28-30.........yk3
Sintu74.............37v......kp ?/?............(3*ivf) (1 tm)




Taustalla:
Sakara
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Annastiina79......31v.........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis
Marjutan...........28v..........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Annastiinalle!!! Ihanaa :heart:

Tervetuloa Tada :wave: Oon joskus käynyt muissakin ketjuissa lueskelemassa ja muistan sinut kyllä sieltä. Harmi jos teillä tuollainen möykky meinaa nyt olla raskaustoiveiden tiellä :hug: Mutta onneksi nyt ainakin löytyi joku konkreettinen syy miksi olette saaneet noin kauan odotella ja onneksi se on korjattavissa leikkauksella! Mulla kans ollut pieniä kystia melkein joka ultrassa. Itsekseen ovat onneksi poksuneet pois. Mutta häiritseväthän nekin aina kiertoa ja mahdollista kiinnittymistä. Ihana kuulla että teillä kovasti vanhemmatkin odottaa lapsenlapsia :) Siis toisaalta se on kiva mutta toisaalta joskus vähän rasittavaa :LOL:

Ihanan rento meininkin sulla Mandala =) Jatka samaan malliin!

Kauhean lupaavalle kuulostaa Ronjaliinan oireet! Oliskos se niin että noi 10-herkkyys testit ei kuitenkaan anna niin hyvin sitä viivaa kuin esim. vähemmän herkät? En nyt ollenkaan epäile ettekö olis tiirannut sitä testiä kaikissa eri valoissa ja suurennuslasin kanssa... :) Kokeiles vielä jollain apteekin omalla tai vastaavalla! Toi on kyllä niin outoa jos säännölliset menkat alkaa tuolla tavalla temppuilla. Jos et vieläkään saa plussaa testiin, niin sinuna melkein käväisisin vielä gynellä.

Jänskättää kamalasti Saran puolesta! Voin vaan uskoa mitkä siellä on tunnelmat!

Kuinka tiukalla VHH -dietillä olit Amanda? Ihan ketoosissa asti vai luovuitko vaan sokerista, vaaleista viljoista/riisistä/pastasta/perunasta? Itse perukseltaan syön tämän jälkimmäisen mukaan (lukuunottamatta pieniä repsahduksia :p ). Tiukentamisen varaa aina olisi! Jospas minäkin nyt tsemppaisin tämän asian kanssa. Mutta tuo ketoosiin asti hiilarien rajoittaminen menee kyllä melkoiseksi taiteiluksi. Olen sitäkin joskus muutaman kuukauden kokeillut mutta hankalaa oli ihan käytännön syistä. Siinä rajaantuu jo niin paljon kasviksia ja maitotuotteitakin pois ruokavaliosta ja tietämys ravintoaineista pitää olla tosi hyvä tai sitten kokoajan jonkun Finelin -taulukon kanssa pläräämässä ravintosisältöjä.
Toivottavasti jossain vaiheessa raskautta uskallat nauttia siitä! Ymmärrän kyllä hyvin huolesi! Toivottavasti ultrassa menee kaikki hyvin ja saat varmuutta odotuksen alkuun!

Voimia kaikille tuskaisille tädin kohtaajille (Neitipippuri) ja kummallisten tuhrujen kanssa taisteleville Demulille ja Ronjaliinille :hug:

(.) Täällä vedetään Femareita hermot ja maha piukeana. Hirveä turvotus oli eilen alavatsalla ja nippailut muniksissa. Piiitkä iltalenkki vähän helpotti oloa. Onneks tänään on kuurin vika päivä. Kp10 ultra varattu ens maanantaiaamulle. Kovasti toivon että siellä kasvaisi edes yksi isompi kaveri.
 
  • Tykkää
Reactions: Annastiina79
Paljon onnea Annastiinalle!:hug:

Saralla onkin jännät paikat, onnea ja pitkää pinnaa tulosten odotteluun!:heart:

Tervetuloa kaikki uudet kuumeilijat joukkoon!

Toivottavasti Ronjaliinan tilanne päättyy parhaimmalla tavalla, mutta mikäli ei selvyyttä asiaan tulee, yhdyn muihin, jotka kehoittavat hakeutumaan lääkäriin aiheesta.

Itsellä ovisplussa tuli ja meni, pupuilut meni aika lailla metikköön miehen flunssan vuoksi. Pyhän ketutuksen vuoksi ei oikein ole jaksanut kirjotella tänne, toki kuulumisia olen seurannut. Jotenka, nyt lähinnä vain tätiä odotellessa, ellei yliluonnollisia ihmeitä ole tapahtunut. :p
 
On tää ihmiselämä kyllä jännää! Tämän kierron alussa päätin, että tikutan ovista koko kierron, että näen mitä tapahtuu. Ja harkitsin jo, että jos nää kierrot nyt vaan jatkuu ja kiertää edellisestä seuraavaan ilman, että mitään oireita on ilmassa, niin pitää varmaan kohta käydä lääkärissä. NOH... niin sitä sitten kävi, että tällasten päätösten jälkeen yhtäkkiä menkat on 5 päivää myöhässä, tätiä ei näy, eikä raskauttakaan. Sitten sitä jo hetken ehti miettiä, että mitäs tässä on tekeillä, kunnes tsädäm, se täti sitten tulvahti tänään vierailulle ärsyttävien menkkakipujen kera kesken työpäivän. Pitipähän tääkin kokea! Ei niin kauheesti ois haitannut, että ois jättänyt tulematta, mutta minkäs teet.

Mulle voi siis päivittää, sen 30 v. iäksi ja kp1/31 ja yk12.
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Täällä uusi vauvakuumeinen tunkee ketjuun :) Täällä vaikuttaa olevan hirmu kannustava ilmapiiri ja kipeästi kaipaan vertaistukea nyt kun vihdoin olen antanut itselleni luvan kuumeiluun! Nyt kun vielä sais kaikesta hassusta terminologiasta selkoa, tuntuu että aivan uus maailma aukeaa, kun pohtii lapsen saamista ekaa kertaa :)
Ikää on 30 vee ja pillerit jätin pois vuosi sitten, vaikkei mitään merkkiä vauvakuumeesta ollut vielä silloin. Ajatus lapsesta tuntui pelottavalta, eikä se oikein tuntunut sopivan elämäntilanteeseenkaan, vaikka naimisissa ja työssäkäyviä ollaankin. Ollaan aika matkustelevaisia ja aktiivisia ihmisiä, ja itsekkäästi ajattelin, että jos nyt tuun raskaaksi, jää se ja se paikka näkemättä tai juttu kokematta. Toisaalta tajusin myös, että nää on ne vuodet, jolloin pitäis toimia, jos lapsia ylipäänsä haluaa. No, menkat tuli kesään asti normaalisti ja sitten myöhästyivät usealla viikolla, jolloin tein ekaa kertaa elämässäni raskaustestin. Siihen asti olin enemmän tai vähemmän tietoisesti jopa vältellyt seksiä ovulaation aikoihin (tai niinä päivinä, joihin oletin sen ajoittuvan), mutta nytpä yllättäen huomasinkin olevani pettynyt kun testi näytti negatiivista. Nyt alkusyksystä sitten asia tuli miehen kanssa kunnolla puheeksi ja huomasin, että sehän onkin vauvakuumeillut salaa jo pitkään :) Pikkuhiljaa olen antanut itseni innostua asiasta ja tottua ajatukseen, ja yrittäminen siis alkaa nyt toden teolla. Oon kuullut, että kierron normalisoituminen ja kropan 'puhdistuminen' hormoneista pillereiden jäljiltä voi kestää jonkun aikaa ja haluaisin ajatella, että tuo kesäinen menkkojen myöhästyminen (sen jälkeen tulleet taas säännöllisesti) ois merkki siitä, että nyt on kaikki ok ja valmista.
Kerron kp:t ja muut sitten kun tiedän ne tarkalleen, oon vielä niin noviisi etten edes muista tarkalleen milloin viime menkat olivat :) tästä eteenpäin varmasti kirjaan ne ylös!
 
Tervetuloa mukaan Birdcherry! Tämä vauvaprojekti vie kyllä mukanaan ja kohta huomaat ettei päässä juuri muita ajatuksia liikukaan :D Itsekin olin ihan varma tuonne melkein 30v. saakka etten ikuna lapsia haluakaan ja täältä sit löydän itseni parin vuoden päästä. Kysele vaan rohkeasti jos joku mietityttää!

Pahoittelut Ronjaliinalle tädin kohtaamisesta :hug: Olis se mokoma voinut pysyä poissakin. Nyt mä annan sille lopullisen häädön sun kimpusta :stick: Paras olla viimonen kerta piiitkään aikaan kun sua kiusaa... :D

Voi harmi Pipsa! Joskus se terveys pettää sit just kriittisellä hetkellä. Tosi harmi että ovispupuilut meni mönkään tässä kuussa. Mutta jospa ens kierrossa olis kaikki taivaanmerkit just kohdillaan ja miehenkin terveys suotuisa! Meillä kans tuntuu ettei mies pysty "uhrautumaan" edes pienen nuhan takia... murr... Niinku sitä itellä aina olis himot ihan huipussaan kun sinne kammarin puolelle lupautuu!

(.) Eipä paljon mitään... Nyt ne Femarit olis sit popsittu ja ei tässä muuta voi kun ootella tuloksia. Ajattelin alkaa ovista testailemaan kun noihan ymmärtääkseni aikastaa ovista.
Mies jotain vinkui eilen baariin menemisestä, mutta itsellä ei vähäisintäkään kiinnostusta koko touhuun. Sanoinkin etten ala riskeerata mitään kalliita hoitoja jonku typerän baarireissun takia. No en juurikaan voi alkoholin kanssa läträillä niiden metformiinienkaan takia.
 
Torstai 29.9.2011



Neitipippuri.......30v......kp1/31-49...........yk4
Ronjaliina.........30v......kp 2/31................yk12
Tunafish-78......33v.......kp 7/??..............yk6.......(femar)
Ginger..............35v......kp 8/??.............yk22.... (1kkm)
Joku_raja.........29v.......kp 12/27-29........yk9.... (6*clom)
Kaneli74......... 37v.......kp 14/28-32........yk 9
Tatja...............35v.......kp 14/25-29.........yk14....(terolut)
Mandala..........32v.......kp 16/25-35.........yk9
Jo...................30v......kp 18/33..............yk8...... (1km)
tada................28v.......kp20/26...............yv2-3......dpo 8
Wanda_81.......30v.......kp 22/28-42........yk12......(luge)
Demuli............31v.......kp 24/14-53.........yk12
Sara_78..........32v.......kp 25/33-39.........yk8
Avonlea...........34v.......kp 28/27-29........yk2
riesa79............32v...... kp 29/31..............yk2......dpo 13
Syksy2010........30v......kp 33/28-38........yk11
Hansman.........34v.......kp 33/28-30........yk-
Taraolivia.........31v......kp 35/25.............yk2
pipsa79............31v......kp 38/28-40.........yk6
Anskilia............32v......kp 50/25-32........yk4
Mansikkalime....31v......kp 56/30.............yk2
Neah................34v......kp 61/28............yk6
Sanja...............32v......kp 65/27 ............yk2
Sissi_81...........30?v.....kp 78/28-30.........yk3
Sintu74.............37v......kp ?/?............(3*ivf) (1 tm)




Taustalla:
birdcherry
Sakara
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Annastiina79......31v.........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis
Marjutan...........28v..........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Lämmin tervetulotoivotus multakin birdcherry! :wave: laitoin sinut tuonne Taustalla-listaan ensin niin kirjataan ihan listalle asti kun olet saanut ensimmäisen kierron kirjattua :)

Täytyy kyllä yhtyä teidän molempien kirjoituksiin tuosta miten elämä yhtäkkiä sitten yllättää ja löytää itsensä täältä kuumeilemasta. Mulla kesti 31-vuotiaaksi asti niin että kelailin etten ikinä halua lapsia ja mulla oli siihen järkisyitä vaikka kuinka monia koska olin selvitellyt asiaa aika paljon ja tiesin tosi paljon asioita liittyen synnytykseen ja tietty sitten elämään lapsen kanssa. Ja ne kaikki syyt oli niitä mitkä sitten esti mua edes ajattelemasta että lapsia voisi tulla. Enhän edes pidä lapsista! Sitten pitkäaikainen frendi pyysi tyttönsä kummiksi, ensimmäinen kummikokemus ikinä ja ensimmäinen vauvakontakti sitten pikkusiskon syntymän (enkä edes silloin 6-vuotiaana ollut siskosta juuri yhtään kiinnostunut kun hän syntyi).
Ei se vauvakuume mitenkään ensimmäisistä tapaamisista yhtäkkiä päälle hyökännyt mutta pikku hiljaa aloin huomaamaan ettei ne vauvat olekaan ihan pelottavia ja inhottavia. Tietty auttaa varmasti että kummityttö on rauhallinen tapaus eikä mikään koliikkivauva ;) ja siitä se ajatus sitten pikku hiljaa lähti ja tänne palstallekin alkukeväästä eksyin :) tämä palsta toi mukanaan aivan uusi juttuja, en ollut koskaan tajunnut että tälläistä kuumeilua on olemassa ja tikuttelua ja päivien laskemista! enhän itse koskaan edes merkannut menkkojakaan kalenteriin! mutta vertaistuki jota täältä saa, vielä tästä meidän pinosta, on aivan kultaakin kalliimpaa! vaikka miehen kanssa ollaan parhaat ystävät kaiken muun lisäksi ja olen aina itse ollut enemmän poikatyttö ja suurin osa kaveriporukkaaki on miehiä niin ei miehet näitä asioita aivan näin ymmärrä kuin me naiset!

Tässä yrityskuukausien aikana ollaan eletty kyllä vaikka mitä tunteita läpi epätoivosta suureen innokkuuteen ja kaikkea siltä väliltä! toivoa vielä kuitenkin löytyy että oman nyytin saan joskus miehen kanssa elämää muuttamaan ja täydentämään :) ja siitä vielä miten miehet ei koe asiaa ihan samalla tavalla niin mun mies ei vielä(kään) osaa hermostua onnistumattomuuteen vaan ajattelee, että kyllä se sieltä vielä tulee, nou hätä babe :D :heart:

Toivoa erityisesti tässä kohtaa kiertoa kun olen eilen havainnut ovislimaa jo, joten veikkaan plussan pärähtävän ovistikkuun tänään niinku viime kierrossakin. Pupuiltiin eilen ja koetetaan pitää varmasti tänään kädet irti toisistamme ja pupuilla huomenna seuraavaksi kun ajateltiin että kokeillaan eri taktiikkaa kun viime kierrossa; eihän siitä haittaakaan voi olla! viime kierrossa pupuiltiin ovisplussapäivänä ja sitä seuraavina parina (ja siitä normaalisti eteenpäin) joten kokeillaan näin nyt sitten. Laskelmoivaa toki mutta ajattelen itse sitä että muokkaillaan ja laskelmoidaan vähän oviksen aikoihin ja muuten mennään normitahdilla ;) varmistin vielä mieheltäkin eilen että haittaako häntä laskelmointi, että onko tyhmää niin ei kuulemma ole :)

Jaa jospa sitä söis vaikka aamupalaa ja töihin lähtisi. Ihanaa päivää kaikille! erityisesti Ronjaliinalle kauniita ajatuksia! :hug: Olikos teillä muuten suunnitelmia hoitoon lähdöstä?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä