*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Pahoittelut Ginger menkoista mutta tiedäthän mitä aukiolotutkimuksesta sanotaan ;) tsemppiä paljon ja tule kertomaan mitä sanoivat!

Jänskättää Saran puolesta hurjasti että kohtahan sitä voi plussa pärähtää testiin jos kerran hormonitkin jo auttoi follin kasvuun noin hyvin niin varmasti myös inssi auttaa yhtä hyvin ja kohta siirretään sutkin plussanneisiin :heart:

Tervetuloa Vanilla Whip! :wave: haluatko oikein tuohon kuumeilijoiden listoille? tarvitsen tietää missä kohtaa kiertoa mennään eli esim 14/27. Ikä ja yrityskierrot (yk) voisi olla hyvä antaa myös mutta ei ne pakollisia ole.

Hups kun on mennyt nopeasti taas tämä alkukierto ja oviskin ensi viikolla kaiketi! serkun häät viikonloppuna, voi vähän tuulettua sitä ennen ja juoda ehkä enemmän skumppaa enemmän kuin pitäisi :D
 
Tsemppiä Gingerille aukiolotutkimukseen! Kannattaa oikeasti ottaa se esilääkitys itse. Ota vaikka 1000mg Panadolia jos Burana ei sulle sovi. Ei se kivaa oo kuten ei mikään alapään ronkkiminen, mutta on onneks aika nopea toimenpide. Itsekin jäin henkiin vaikka toimenpide tehtiin mulle ilman sitä esilääkitystä :D Ja ei siitä mitään traumoja jäänyt. Menisin toisenkin kerran jos tarve vaatisi. Mulle tuli toimenpiteen jälkeen sellanen hartiapistos joka on kuulemma aika yleistä sen jälkeen. Toista hartiaa alkaa siis juilia ja jomottaa ikävästi. Mulle tehtiin toimenpide aamulla ja ihan normaalin työpäivän vedin sen päälle. Kierukan laitto ja jälkituntemukset olivat monta kertaa pahemmat kuin tämä. Ja kuten Mandala tuossa vihjailikin niin raskautuminenhan on ilmeisesti helpompaa toimenpiteen jälkeen kun putket on kunnolla auki :) Mies oli mulla mukana tuolla aukiolotutkimuksessa (siis kun meillä piti olla vaan simppa- ja verikoetulosten kuuleminen) ja kommentoi jälkeenpäin että se oli vissiin sitten harjoittelua synnytystä varten. Tietty kun lääkäri ja hoitsu siinä hääräsi ja kummallisia välineitä tungettiin meikäläisen alapäähän ja itse jännittyneenä puristin miehen kättä.
 
Ginger, mulla aukiolotutkimus oli kivuton ja ihan helppo. Vertaisin ihan verikokeeseen. Mutta tuntemukset on niin erilaisia kaikilla, et muihin ei oikein voi verrata. Ja se pitää muistaa, et ne joilla toimenpide oli helppo ja kivuton, ei puhu mitään. Mutta ne joilla ei kaikki mennyt hyvin, saattaa purkaa sitä enemmän. Joten älä luota lukemiisi juttuihin! :) Hyvin se menee!!
 
Täältä taustalta taas huutelen ja komppaan Amandaa, että aukiolotutkimus oli myös minulle helppo, eikä sattunut yhtään. Ilmeisesti kipu riippuu aika paljon siitä, ovatko putket auki vai ei. Minulla siis oli auki. Meillähän inssi jäi yhteen ainoaan yritykseen, kun miehen simppojen pesutulos oli niin huono. Nyt meille tehtiin suoraan IVF, josta tuloksena vain 3 munasolua, joista yksikään ei hedelmöittynyt :'( Ilmeisesti munasolut eivät olleet tarpeeksi kypsiä, joten ei paljon lohduta, vaikka mies tällä kertaa paransikin simppatulostaan...

Itse odotin IVF:ää kuin kuuta nousevaa ja sen piti ratkaista kaikki ongelmat. Tulos oli kuitenkin täysi katastrofi. Lääkäri yritti lohduttaa, että toivoa vielä on ja seuraavalla kerralla kannattaa kokeilla toista lääkettä, joka ehkä kypsyttäisi enemmän ja parempia munasoluja. Pakko silti pitää välikierto, joten katoan taas taustalle ja toivottelen niin paljon parempaa tuuria teille muille! :wave:
 
Mandala, Tunafish, Amanda ja Nima, kiitokset! Nyt jo jännittää vähemmän. Ja tosiaan auetkoon sitten röörit samalla, toivotaan näin.

Mut voi surku, Nima, miten kurjaa ettei teidän IVF onnistunut, kaiken vaivannäön jälkeen. Kovasti voimia ja muista pitää välikierrolla oikein hauskaa miehen kanssa, pitää itsestä hyvää huolta ja tehdä kaikkia asioita mitä raskaana ei voi!

Amanda: Skumppaa kannattaa tietty juoda vähän varastoon, kun eihän sitä tiedä vaikka tulee pidempi tauko...
Ja vielä lycka till, Saralle, Tunafishille, ja kaikille muille kellä on jännät ajat.

Miehen simppatulokset olivat normaalit, sanoi lääkäri puhelimessa, eli tiedetään ainakin että vika on meikäläisessä. Parempi näin.

Ginger
 
Piti vielä joku_rajaa onnitella tuosta teidän ivf -päätöksestä! Ootte varmaan julkisella hoidoissa? Onko teillä jotain lääkkeitä tai hoitoja vielä tässä ivf:ää odotellessa vai luomunako odottelette?
Julkisella puolella ollaan hoidossa. Asiat on edistyneet niin nopeasti ja hyvin, ettei ole käynyt edes mielessä siirtyä yksityiselle. Toki, jos hoidot eivät meinaa tuottaa tulosta ja koko ajan joutuu odottelemaan seuraavia kertoja, niin sitten pitää miettiä uudestaan. Mulla on tämä viimeinen clomifen-kierto vielä menossa, mutta koska niistä ei ole ollut aiemmissakaan apua, niin tuskin nytkään. Muita hoitoja ei ole kokeiltukaan, koska endometrioosin kohdalla yleensä siirrytään suoraan ivf-hoitoihin. Gyne sanoi, että voin syödä tuon viimeisen kuurin tai odotella luomuna, ihan meidän oma valinta. Joillakin ennen hoitoja määrätään ehkäisypillerikuuri, mutta onneksi meille ei ole sellaista ehdotettu. Tuntuu muutenkin, että endo on nyt aika rauhallisessa vaiheessa, vaikka raskautta ei kuulukaan. Periaatteessa luomunakin on mahdollista onnistua.

Tervetuloa kaikille uusille ja pahoittelut sukulaisen vierailuista niille, jotka ovat kohteeksi joutuneet! Muutama kuukausi aikaisemmin meitä oli aika vähän ja ehti paremmin keskittyä jokaiseen kirjoittajaan, mutta nyt monien uusien myötä parin päivän vierailutauko aiheuttaa aikamoisen kirjoitusten tulvan. Hyvä niin. On uusia jännittäjiä mukana. :)
 
Ronjaliinalle onnittelut synttäreistä! :flower:

Täällä ei sen kummenpia. Viimeinen Terolut on otettu eilen ja kiertopäivät paukkuu... Toivottavasti täti tulisi suht pian, sillä gyneaika on luvassa 3.10.

Hieman lohduttaa, että joillakin on ilmeisesti tärpännyt terokuurin jälkeen. Mutta muutoin on vähän luovuttajafiilis tämän asian suhteen. Into on vähän hukassa ennen kuin saa lisäinfoa omasta tilastaan (onko jotain vialla, jne). Mutta kaipa se taas ennen ovisbongailuja nousee... ;)
 
Sunnuntai 25.9.2011



Tunafish-78......33v.......kp 3/??..............yk6.......(femar)
Ginger..............35v......kp 4/??.............yk22.... (1kkm)
Joku_raja.........29v.......kp 8/27-29........yk9.... (6*clom)
Kaneli74......... 37v.......kp 9/28-32........yk 9
Tatja...............35v......kp 10/25-29.........yk14....(terolut)
Mandala..........32v.......kp 12/25-35.........yk9
Jo...................30v......kp 14/33..............yk8...... (1km)
Wanda_81.......30v.......kp 18/28-42........yk12......(luge)
Demuli............31v.......kp 20/14-53.........yk12
Sara_78..........32v.......kp 21/33-39.........yk8
Avonlea...........34v.......kp 24/27-29........yk2
riesa79............32v...... kp 25/31..............yk2......dpo 9
Syksy2010........30v......kp 28/28-38........yk11
Ronjaliina.........29v.......kp 29/24-29........yk11
Hansman.........34v.......kp 29/28-30........yk-
Taraolivia.........31v.......kp 31/25.............yk2
pipsa79............31v......kp 34/28-40.........yk6
Anskilia............32v.......kp 46/25-32........yk4
Neitipippuri.......30v.......kp 46/31-46........yk3
Mansikkalime....31v.......kp 51/30.............yk2
Neah................34v......kp 57/28............yk6
Sanja...............32v......kp 61/27 ............yk2
Sissi_81...........30?v.....kp 74/28-30.........yk3
Sakara.............34v......kp 101/?................yk4
Sintu74.............37v.......kp ?/?............(3*ivf) (1 tm)




Taustalla:
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Tuittis
Marjutan.........28v..........yk4........plussa 3.9.
Amanda77..........34v......yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. ....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Kuumehöyryt selätetty ja täti saapui viikonloppuvierailulle =) Täällä siis meneillään KP3/?? YK6 ja tässä kierrossa käytössä Femar (sen voi laittaa tuonne Terolutin tilalle sulkeisiin). Katotaan sit keksiikö lääkärisetä mulle muita troppeja kp10 -ultrassa.
 
Anteeksi omaa napaa, mutta taidan ovistestailut jättää tässä kierrossa väliin ja r-testeillä teistailen vastan menkkojen ollessa myöhässä. Kokeillaan välillä niin. Aamulämpöjä voisin ehkä mielenkiinnosta kokeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Voi Nima :hug: Nyt vasta huomasin kommenttisi tuosta IVF:stä. Harmi ettei heti ekaan löytynyt oikeita lääkkeitä! Onneksi niissäkin on valinnan varaa ja varmasti sinullekin sopiva lääke tai niiden yhdistelmä löytyy.

Varasin just seurantaultran kp10:lle (tai siis kp11 se on kun oikea päivä sattui sunnuntaille). Nyt vaan peukut pystyyn Femarin puolesta! En haluais joutua piikittelemään, mutta pakkohan se on jos näistä ei apua ole.

Syksyä vastaan aloitettu taistelu laillisten piristeiden avulla! Käytössä maca-jauho. Onkos kellään kokemuksia? Itselle ei tunnu mitään ihan huimaa vaikutusta tekevän mutta annoskin on toki vielä pieni (1tl). Aamu oli kyllä kiva aloittaa banaani-mustikkapirtelöllä ja sinne sekaan helppo kipata kaikkea terveellistä.
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista, kiva päästä mukaan!

Nima Voi kurjuus, paljon voimia seuraavaan kertaan.

Ginger tsemppiä tutkimukseen!!!

Tunafish tsemppiä uuteen kiertoon!
Joku raja ja Tunafish kun olen uusi, enkä teidän taustoja tiedä, niin saanko kysyä, miten olette jo noin pitkällä noissa hoidoissa? Itsellä tosiaan samat yk:t kuin joku rajalla ja vasta odottelen ekaa sairaalakäyntiä, perustestit otettu tk:ssa.
Osaatteko yhtään sanoa, miten nopeasti asiat käytännössä etenevät, sen jälkeen kun sinne sairaalaan ensikäynnille pääsee? Riippuu tosin kait paljon kaupungistakin.

Täällä vietetty surkulauantaita Anna-Kaisa Hakkaraisen lapsettomuuspäiväkirjan parissa (Ihmeet tapahtuvat muille). Niin surullista ja koskettavaa luettavaa, että tuollaista kohtaloa ei kenellekään toivois. Samalla pelottaa, että itsellä yhtä huono onni matkassa. Onko kukaan muu lukenut kyseistä kirjaa?
 
Maanantai 26.9.2011



Tunafish-78......33v.......kp 4/??..............yk6.......(femar)
Ginger..............35v......kp 5/??.............yk22.... (1kkm)
Joku_raja.........29v.......kp 9/27-29........yk9.... (6*clom)
Kaneli74......... 37v.......kp 10/28-32........yk 9
Tatja...............35v......kp 11/25-29.........yk14....(terolut)
Mandala..........32v.......kp 13/25-35.........yk9
Jo...................30v......kp 15/33..............yk8...... (1km)
tada................28v......kp17/26...............yv2-3......dpo 5
Wanda_81.......30v.......kp 19/28-42........yk12......(luge)
Demuli............31v.......kp 21/14-53.........yk12
Sara_78..........32v.......kp 22/33-39.........yk8
Avonlea...........34v.......kp 25/27-29........yk2
riesa79............32v...... kp 26/31..............yk2......dpo 10
Syksy2010........30v......kp 29/28-38........yk11
Ronjaliina.........29v.......kp 30/24-29........yk11
Hansman.........34v.......kp 30/28-30........yk-
Taraolivia.........31v.......kp 32/25.............yk2
pipsa79............31v......kp 35/28-40.........yk6
Anskilia............32v.......kp 47/25-32........yk4
Neitipippuri.......30v.......kp 47/31-46........yk3
Mansikkalime....31v.......kp 52/30.............yk2
Neah................34v......kp 58/28............yk6
Sanja...............32v......kp 62/27 ............yk2
Sissi_81...........30?v.....kp 75/28-30.........yk3
Sintu74.............37v.......kp ?/?............(3*ivf) (1 tm)




Taustalla:
Sakara
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Tuittis
Marjutan.........28v..........yk4........plussa 3.9.
Amanda77..........34v......yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. ....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Voi harmistus Nima että eka ivf ei mennyt ollenkaan odotetusti :hug: mutta onneksi nykylääketieteellä voi varmasti tehdä asialle vielä paljon ennen kuin voi edes kuvitellakaan sanovansa että kaikki keinot on käytetty. Tsemppiä hirmusti jatkoon!

Tsemppiä myös Tunafishille ja tietty Gingerillekin kovasti!

Kaneli mä oon kuullut tuosta kirjasta mutta koetan jotenkin vielä pitää yllä toiveikkuutta ja positiivisia fiiliksiä mikä mulle tarkoittaa sitä, että en edes ajattele vielä tuollaisia mahdollisuuksia, että homma voi mennä todella vaikeaksi tai jopa mahdottomaksi. Tottahan toki nuo ajatukset valtaa aina pikkuisen enemmän alaa takaraivosta mitä isommaksi yk-luku kasvaa, mutta pakko, suorastaan pakko tsempata itseään ja olen siinä onneksi vielä(kin) suhteellisen hyvin onnistunut. Viime menkat oli eka kerta kun kyyneleitä vähän aikaa vuodatin mutta taas on ovis käsillä tällä viikolla ja jännitystä ilmassa :)

Mukavaa (työ)viikkoa kaikille tasapuolisesti :heart:
 
Kanelille pikakelauksena meidän tilanne:
11/2010 kierukan poisto ja ehkäisyn poisjättäminen. Sopimus gynen kanssa että palaan juttusille jos vauva ei alulla vielä puolen vuoden kuluttua. Raskautta ei kuulu eikä menkkojakaan. Tässä vielä yk0 koska yritys tarkoitus aloittaa seuraavan kierron alusta.
02/2011 Luomumenkat ja yk1 alkoi. Kuumeista oviksen tikutusta mutta näillä kierroilla aika turhaa. Ei ovista, ei menkkoja, ei raskautta.
04/2011 Toiset luomumenkat ja yk2.
03/2011 Mulla todettiin D2 ja aloitin metformiinit
05/2011 Kävin gynellä joka ei lupauksistaan huolimatta antanutkaan mitään apuja kiertoon ja ovikseen. Menkkoja ei edelleenkään kuulu.
06/2011 Menee hermot ja varaan ajan yksityiselle lapsettomuusklinikalle. Saan ajan kesäkuun vikalle viikolle juuri ennen kesätaukoa. Saan terot ja lähetteen verikokeisiin ja mies simppatestiin.
07-08/2011 Käymme testeissä ja menkat tulee terojen kanssa. Edelleenkään ei mitään havaintoa oviksesta. Saan elokuun lopussa haamuplussan raskaustestiin joka häviää muutamassa päivässä (kiinnittymisyritys?)
09/2011 Tulosten kuuleminen lääkärillä ja samalla aukiolotutkimus. Kaikki testit ok ja homma siltä osin kunnossa. Jatketaan yritystä Femarit + Terot yhdistelmällä.

Eli hiukan vajaa vuosi meilläkin jo yritystä takana vaikka tuo yk6 taitaa olla jopa yläkanttiin. Pikainen hoitoonhakeutuminen oli meillä ihan hyvä ratkaisu, koska mun oma kierto sekosi täysin tuosta kierukan poistamisesta. Josko se nyt sitä ennenkään kovin tarkka oli ollut...

Voisin samalla raportoida Femarien sivuoireita: järjetön väsymys, kuvottava olo ja näläntunteen katoaminen :x

Edit. Olen myös tuosta kirjasta kuullut ja tekisi mieli lukea mutta oon nykyään niin herkkis että en kertakaikkiaan uskalla. Itkisin varmaan silmät päästäni.
 
Viimeksi muokattu:
Nima, isot pahoittelut epäonnistuneesta ivf:stä… :hug: Voin todella kuvitella, miten isot odotukset teillä oli. Jotenkin sitä pitää ivf:ää "viimeisenä oljenkortena", jonka epäonnistumista pelkää vielä enemmän. Mutta karu totuus on varmasti se, ettei sekään joka kierrossa onnistu tai aina ensi yrittämällä. Mutta se ei varmasti tarkoita sitä, ettei vaikka jos seuraava ivf onnistuisi! Mä lueskelin kesällä paljon noita ivf-keskusteluja, kun asennoiduin jo sinne menoon. Ja paljon siellä oli tarinoita, joissa muutaman punktion jälkeen vasta onnistuttiin. Hyvä ystäväni on esimerkki siitä - vasta 2. ivf:n 1. pas tuotti terveen pojan. Hurjasti tsemppiä!!!

Ginger, hienoa et miehen tulokset oli hyvät! Meillä on sama tilanne ja tavallaan olin tyytyväinen, että vika oli mussa. Mies pystyi sitten ottamaan rennommin ja olisi mielellään lähtenyt ivf:äänkin, jos tarvetta olis ollut. Pidän sulle hurjasti peukkuja! :heart:

Tunafish, mulle maca oli läheinen tuttavuus. Vetelin sitä epäsäännöllisen säännöllisesti puolisen vuotta (lopetin plussan jälkeen). Mut mulla olikin hulluuteen asti kaikkia poppaskonsteja ja vaihtoehtohoitoja käytössä. :) Luulen, et isoin vaikutus niillä oli siihen, et uskottelin itselleni niiden auttavan ja et pystyisin itse vaikuttamaan johonkin. Oli niin avuton olo ovulaatiohäiriöin ja hoitojen keskellä. Pidän peukut ja varpaat pystyssä, et Femar toimii nyt kunnolla! Mikä annostus sulla on tähän kiertoon?

Kaneli, tuota kirjaa en lukenut, mutta lueskelin tosi paljon lapsettomuusblogeja kesällä, kun ekan kerran tuli todellinen pelko, että ne ihmeet tosiaan tapahtuu vain muille… Sillon vedin tosi syvissä vesissä. Jotenkin sain nostettua itseni sieltä ylös ja sit otin etäisyyttä lapsettomuusasioihin. Tavallaan aika kornia, et samalla viikolla, kun plussasin, sain postissa Pelastakaa Lapset ry:ltä tilaamani tietopaketin tukiperhetoiminnasta. Olin nimittäin päättänyt ottaa tukilapsen, jos omaa ei kuulu. Nyt ne paperit on kaapissa, koska jos oman nyt saisin, en samaan aikaan voisi tukilasta ottaa.
 
Katotaan Amanda mitkä kaikki poppakonstit mä ehdin läpikäydä :D Nyt jo niitä on kerättynä melkoinen liuta :D Jos ei muuta niin miehellä on ainakin hauskaa mun kustannuksella! Femareita syön tässä kierrossa kp2-kp6 ja annostuksella 2 * 2,5mg / pv. Ens maanantaina sit näkee mikä on ollut vaikutus. Mitkäs sulla on siellä voinnit?
 
Moikka kaikille!
Ajattelin josko tänne mahtuis mukaan yksi lisää, vaikken ihan kolmekymppinen vielä ole... Jotenkin tunnen kuitenkin enemmän kuuluvani tänne kun mihinkään parikymppisiin :D Olen tuolla toisessa pinossa ollut mutta siellä käy niin harvoin ketään niin mielummin tulisin tänne mukaan :)

Jos nyt vähän itsestäni, täytän 28 (joten se voisi olla ikä jo nyt :D) ja miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 10v, lasta yritetty varmaan lähemmäs 5v. Tai santaanko 2-3v on ollut kunnon yritystä, ovistikut ym käytössä. Pari kertaa olen tässä ajassa haamusen saanut, en tiedä onko ollut kemiallinen vai roskis sellanen, mutta tuon takia on tutkimuksetkin jäänyt, on antanut toivoa.

Nyt kuitenkin pari viikkoa sitten kävin ensikäynnillä ja löytyi greipin kokoinen iso möykky oikeasta muniksesta. Lähete meni heti eteenpäin sairaalaan, eli selvitetään mikä siellä on, mutta mahdollisesti joudutaan koko munasarja poistamaan. Ikäänkun siinä ei olis tarpeeks huonoja uutisia niin toinenkin munis oli jotenkin väärässä paikassa jä näytti "kummalliselta", eli tossa syy miksei ole onnistunut ja on ollut kipuja.
Vielä ei ole mitään kuulunut, kovasti odotan nyt vaan aikaa koska voin kertoa että aika ällöttävä tunne kun tietää että tollanen on mun sisällä, haluan vaan sen pois :(

Kehotti kuitenkin jatkamaan yritystä koska kaikkihan on mahdollista. Tehtiin työtä käskettyä, ovisplussa tuli tossa viikko sitten ja se hyödynnettiin hyvin, tänään olis jo dpo5 :) Vaikkakin sain noinkin huonoja uutisia niin silti yllättävän hyvillä mielillä oon, taas lasken päiviä millon pääsen testaamaan :) Peukut ja varpaat ja muutkin ulokkeet on pystyssä, että tää olis se kierot :)
Ja voin jo valmiiksi varoittaa, oon malttamaton testaamisen kanssa ja yleensä tulee harrastettua liian aikaista testaamista, jostain dpo10 alkaen hyvin todennäköisesti pissin jo tikkuun ja kiusaan itseäni... :ashamed:

Eli jos mahtuisin mukaan niin tänään olis kp 17/26.

Lueskelen rauhassa teidän juttuja ja yritän päästä juoneen mukaan, kommentoin sitten enemmän :)
 
Tervetuloa mukaan tada, todellakin mahdut joukkoomme :) Mutta kuten kaikille uusille sanotaan: 'toivottavasti vierailusi jää lyhyeksi ;)
Olet selvästi kokenut kovia tällä yritysrintamalla, huikeaa kuitenkin että olette hyvillä mielin. Se on mun mielestä myös tärkeää; pyrkiä positiivisuuteen olosuhteista huolimatta. Tsemppiä sulle tulevaan, toivotaan että saadaan sisuksista poistettua sinne kuulumattomat asiat ja pääsette kunnolla yrittämään ilman taustalla vaanivia ongelmia :)

riesa sullahan alkaa olemaan dpo:t jo sen verran isot että onko mitään tuntemuksia/fiiliksiä mihinkään suuntaan?
Mites muut loppukiertolaiset? :)
 
Tunafish, poppakonstit on loistavia! :) Vähähiilarista ruokavaliota suosittelen myös! Pari viikkoakin voi auttaa! Mähän olin tiukalla kuurilla sillon plussakierrossa kp 1 alkaen. Tiedä sit, oliko vaikutusta, mut tuskinpa haittaa ainakaan. Kiitos kysymästä =), ihan hyvin oon voinu! Oikeestaan pahin ”oire” on tämä huoli, joka ei vieläkään ota taintuakseen. Ylihuomenna on toka ultra (8+5), joten sitä odotan kuin kuuta nousevaa. Ja tietty myös hyviä uutisia sieltä. Vaikea edes uskoa olevansa raskaana, kun niin vähäisiä oireita on. Pientä haaveilua lukuun ottamatta en vielä halua olla varma tulevasta. Mutta te, jos ketkä, tiedätte, et tähän pisteeseen pääseminen on jo iso onni ja helpotus. Joten täytyy olla iloinen! Seuraavien viikkojen aikana selviää, saako iloita ihan kunnolla.

Puhaltelen tänne taas plussapuhuria ja vauvapölyjä! ++++++++
 
Tervetuloa tada!

Mandala - kiitos kysymästä: täällä ei juurikaan mitään raportoitavaa. Viikon verran on vatsaa kivistellyt, mutta luulen, että kyseessä taitaa olla lähinnä ilmavaivat. : / Olen ihan varma, etten ole raskaana. Vaikka on menossa vasta yk2, niin jotenkin tiedän, ettei tämä tule onnistumaan noin vain ottaen huomioon, että about kaikilla meidän suvun naisilla on ollut lisääntymisvaikeuksia.

Kysymys siis teille, kuinka kauan kannattaa yrittää (tässä iässä), ennen kuin hakeutuu hoitoihin? 4 kk, puoli vuotta, vuosi?
 
Joku raja ja Tunafish kun olen uusi, enkä teidän taustoja tiedä, niin saanko kysyä, miten olette jo noin pitkällä noissa hoidoissa? Itsellä tosiaan samat yk:t kuin joku rajalla ja vasta odottelen ekaa sairaalakäyntiä, perustestit otettu tk:ssa.
Osaatteko yhtään sanoa, miten nopeasti asiat käytännössä etenevät, sen jälkeen kun sinne sairaalaan ensikäynnille pääsee? Riippuu tosin kait paljon kaupungistakin.
Mulla on vuosia sitten jo diagnosoitu endometrioosi eli se on ehtinyt tehdä tuhojaan jo pitkään. Samaisesta syystä mulla on erikoissairaanhoidon puolella naistentautien polilla säännölliset käynnit puolen vuoden välein. Täällä on tapana, että endolaiset saavat lähetteen hoitoihin noin puolen vuoden yrityksen jälkeen, koska endo vaikeuttaa niin monin eri tavoin raskautumista ja toisaalta jokaisen hormonittoman kierron myötä endo saattaa pahentua.

Riippuen sairaalan osaamisen tasosta voidaan heti ensikäynnin jälkeen aloitella jotain kevyitä hoitoja tai sitten saa lähetteen isompaan sairaalaan lapsettomuushoitoihin. Jos mitään selvää syytä lapsettomuuteen ei löydy, niin voi olla, että kehoitetaan yrittämään vielä ilman apuja. Hoitoonpääsy vaihtelee tosiaan kaupungeittain. Joissakin paikoissa jonoja ei ole juuri ollenkaan ja jossain joutuu odottamaan hoitoja vuodenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Aijaiajaiajai... Pikainen ja tuskainen oma napa: Täti taitaa tulla huomenna. Nyt tuhruttaa ja sattuu niin PERKELEESTI, että sitä muistaa, minkälainen oli se vuosien takainen menkkahelvetti ennen pillereitä. Ja vuoto ei ole vielä edes alkanut...

Sori purkaus, nyt menen pitkälleni parkumaan (tätä kipua, tädin tulosta sinänsä olen tyytyväinen). :'( Kerron sitten huomenna, saapuiko täti. Ihmettelen kyllä, jos ei!
 
Tervetuloa uusille! Pahoittelut tädin kohdanneille! Tsempit jokaiselle!

Nyt on sen verran väsy, että en jaksa kommentoida yksitellen, pakko oli kuitenkin tulla tänne kirjoittelemaan edes vähäsen... Nimittäin nyt näyttää siltä, että mun kroppa ihan kerta kaikkiaan kiusaa mua! Lauantaina meinasin jo tulla kertomaan, että se ois nyt sitten perhepiirissä synttärit juhlittu ja samaan syssyys kp1 ja yk12 alkanut. Harmitti tietty, mutta mulla oli ollut niin mukava päivä, kun olin saanut 82-92-vuotiaat kolme isovanhempaanikin vierailulle luoksemme jne. Lisäksi anoppi ja appiukko jäi meille yöksi, joten energiat meni muuhun kuin murehtimiseen. Sunnuntai aamuna herätessä ihmettelin, kun kerta kaikkiaan en ollut yöllä vuotanut yhtään. Sunnuntai päivällä oli vain ihan vähän tuhrua, sama on jatkunut myös tänään! Tänä aamuna jo tein r-testin ihmeissäni. Se oli negojen nega, ei pienintäkään toivoa, että ois jotain muuta. En oikeesti tiiä ollenkaan, että mikä tässä on nyt menossa. Eräs kaveri ja mieskin sanoi, että ehkä sulla on tosi pienet menkat, mutta ei niitä oikeesti voi ees menkoiksi kutsua. Enpä siis oikein tiiä, että mitä mun kropassa tapahtuu... Jään toivomaan parasta ja pelkäämään pahinta...

Plussapuhuria kaikille meille! :)
 

Yhteistyössä