*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Voi että, niin paljon samankaltaisia ajatuksia on monella täällä kuin itsellänikin. Juuri tuosta joidenkin heti plussaamisesta omaan "viallisuuteen". Ja itsekin olen myös vyöhyketerapiaa pohtinut.

Syrän ja Edyla, tervetuloa joukkoon! :wave:

Mandala, pahoittelut tädin tulosta. Inhottavaa kun oireet vaihtelevat joka kierrossa.

Ronjaliina, itselläni on myös sama tilanne, että aika julkiselle odottelee tammikuun lopulla. Eli tämä kierto ja seuraava on vielä "armonaikaa" tapahtua jotain yksityisellä...

(.) Nyt ovat päivät menneet niin nopeasti, että vikat Femarit on otettu. Huomenna sitten ultraan katsomaan, onko niillä ollut mitään vaikutusta. Tuon viime kierron pettymyksen jälkeen pelottaa ja jännittää ihan hulluna.

Tunafish, juu minulle tosin lääkäri lupaili, että tarvittaessa sitten Menopurilla voidaan jatkaa muniksien kasvatusta.

Wanda, meillä oli myös tuo sama siittiötilanne. Mutta niin ikään määrällisesti pitäisi simppoja olla riittävästi samoin kuin liikkuvuudeltaan. Hyvä, että sait Clomit avuksi!
 
SL
Anteeksi, aivan pikaisesti ehdin täällä käymään...

Tervetuloa Syrän ja Edyla :wave:

Voi kuinka helpottavaa kuulla miten muillakin, mm. Mandala, Ronjaliina, Tunafish on noita samoja ajatuksia ja tunteita kuin minullakin! Ehkä en olekaan niin kauhea ihminen heh :)

Tunafish ei anneta oireiden pelotalla!!! Pidän peukkuja ihan hurjana. Samoin myös joku_raja !!! Toivotaan parasta!!!

Mandalalle :hug: Mutta onneksi sinulla kroppa tuntuu kuitenkin toimivan suhteellisen normaaliin tapaan, että eiköhän jossain kierrossa varmasti tärppää!! :heart:

Ronjaliinalle kiitos Clomi ym. tiedoista!!! Ja tsemppiä ultraan! :)

Wanda ihanaa, että saitte apua! Clomeillahan monet ovat saaneet toivotun tulokset. Toivotaan, että jännitys muuttuisi vielä helpottavaksi tunteeksi ja iloksi.

Mielestäni on vain hyvä asia, jos ihmiset löytävät keinoja helpottaa oloaan ja stressiä mitä tämä "lapsen saaminen-projekti" tuo tullessaan.

).( Maanantaina sitten otin härkää sarvista ja varasin ajan yksityiselle lapsettomuusklinikalle. 15.12 menen käymään siellä. Miehelle sanoin, että tule mukaan jos pääset. Luulen kyllä ettei töiltään ehdi, mutta toisaalta, minussahan tässä se vika on, että ihan mielelläni menen yksin selvittämään tilannettani. Eikös miehen sperman laadun voi selvittää vasta sitten, jos minun vikojani ei saada korjattua/ei hoidoista huolimatta ala tapahtumaan? Jotenkin itse haluaisin asian menevän niin, että ensin minun ovuloimattomuus tutkittaisiin ja siihen hoidot ja vasta sitten mies.

Mua jännitti ihan maan perkuleesti soittaa sinne :LOL: Mutta en vielä ainakaan tunne mitään huojentavaa oloa...
Vanhempani olivat käymässä Itsenäisyyspäivänä meillä ja kerroin sitten heillekin tämän asian, että menen käymään lapsettomuusselvittelyissä. Äitini sanoi, että älkää stressatko lapsi-asian kanssa ja että onhan se hyvä, että nykyään voidaan auttaa monella tavalla noissa asioissa. Oikeastaan tuosta äitini kanssa juttelemisesta tuli kauhean hyvä olo ja sellainen, että vanhempani eivät ainakaan painosta eivätkä tule pettymään vaikkei me lapsia koskaan saataisikaan.
 
Unohdin toivotella Edylan tervetulleeksi kuumeilijoihin :wave:

Toivotaan että Femareilla on ollu hyvät vaikutukset Neitipippuri!

Kyllä ne äidit on vaan ihania ja viisaita SL! Meilläkin oma äiti suhtautui tosi kivasti kun kerroin että käydään hodoissa ja selvisi että äiti itsekin ollut 70-luvulla hoidoissa.

Onneksi teillä Wanda kuitenkin hyvä määrä niitä siimahäntiä! Onkohan tilanne sellainen että omilla elintavoilla voisi vaikuttaa laatuun? Meillä mieheltä komennetaan aina housut pois kotona ettei haudo niitä arvopalleroitaan siellä housuissa koko päivää :D Toivottavasti teillä clomit auttaa hienosti!

(.) Nyt juilii ihan hulluna nivusia, alavatsaa ja selkää ja säteilee reisiin asti. On se kumma jos ne menkat ei kohta ala! Vielä vois ehtiä tehdä hoitokierron ultrineen joulukuullekin...

Muoks.!
Mulle voi merkitä tälle päivälle KP1/19-34 : /
 
Viimeksi muokattu:
Tulin huutelemaan tuohon Wandan simppatilanteeseen omista kokemuksista. Meillä miehellä todettiin asthenozoospermia eli siittiöiden alentunut liikkuvuus. Vasta-aineita oli aika paljon ja hyvälaatuisia simpoja melko vähän. Mutta kokonaismäärä oli hyvä. Yksityisellä sanottiin, että luomuplussa on tosi tosi epätodennäköinen ja suositeltiin suoraan inssiin tai ivf:ään siirtymistä.

Julkisella puolella mun lapsettomuuslääkärini oli kuitenkin sitä mieltä, että noillakin tuloksilla luomuplussa on kuitenkin hyvinkin mahdollinen. Lisäksi hän muistutti, että simppojen laadussa voi olla suuriakin heittoja eri aikoina. Minä aloin syöttää miehelle monivitamiineja ja omega kolmosia. Lisäksi puutuin aina, kun näin läppärin hänen sylissään (aiheuttaa simppaongelmia monien tutkimusten mukaan). Samoin oviksen aikaan vältimme pitkiä saunomissessioita.

Tiedä sitten, oliko noilla merkitystä, mutta saimme muutamien kuukausien päästä plussan, joka tuli kuitenkin kesken. Ja siitä kolme kuukautta, niin tämä nykyinen ihmeemme ilmoitti tulostaan. :heart: Ja meillähän tosiaan oli kaksi vuotta yritystä taustalla. Osa syynä lapsettomuudelle oli varmasti myös kilpirauhasen vajaatoimintani, joka todettiin samoihin aikoihin miehen simppatestin kanssa. Eli mikä lopulta oli syynä onnistumiselle? Kua tietää. Mutta kyllä elämäntavoilla voi vaikuttaa ilmeisesti aika paljonkin simppojen laatuun!


Ja noista tunteista, kävin läpi kaikki nuo asiat yritysaikanamme. Oikein sydämestä otti lukea tekstejänne, koen niin kovaa sympatiaa teidän puolestanne. :hug: Itsekin koen edelleen olevani lapseton ja pelkään koko ajan, että tämä otetaan meiltä pois. Tämä sitä huolimatta, että viime viikolla ultrassa kaikki oli juuri niin kuin pitääkin. :heart:

Itse koin kahden vuoden aikana kaikki tunteet vihasta syvään suruun ja valtavaan kaipaukseen. Ajattelin aina, että minua ei haittaisi monenkaan vuoden odotus, jos joku vain kertoisi, että vaikkapa viiden vuoden päästä minulla on sylissäni oma vauva. Mutta pahinta oli se pinnan alla jatkuvasti ollut pelko, että mitä jos se ei koskaan onnistukaan. Mitä jos me jäämme lapsettomiksi? Eikä tuo pelko ole vieläkään poistunut.

Tsemppiä naiset, kyllä se plussa sieltä vielä pärähtää!

Almeja ja menninkäinen 10+5
 
Ihanaa kannustusta ja empatiaa sulta Almeja! Toivotan sulle jatkossakin ihanaa raskausaikaa ja hyvää vointia :heart: Ja tulehan jatkossakin meitä kannustamaan =)

Mihin aikaan teit testejä Minuli? LH erittyy päivällä ja parhaat tulokset saa varmaan iltapäivällä tai illalla. Samoin pitäisi juoda tosi niukasti ja vielä pidättää pissaa 3-4 tuntia rakossa ennen testiä. Teitkö useamman testin kuin yhden päivässä? Oon lukenut että joillakin ensin haamuilee ja sit on päivän ihan negatiivinen ja vasta sitten tulee vahva plussa. Mitä tikkuja käytät? PregCheck liuskat ainakin ovat helposti saatavilla (Cittarit, Prismat), edullisia ja antaneet aina tosi selkeän plussan (olen varmistanut sen digitestillä). Vaikka et saanut tikuilla ovulaatiota kiinni niin se ei onneksi välttämättä tarkoita sitä että et ole ovuloinut! Toivotaan parasta! Uudestaan vaan tikut tanassa ens kierrossa ellei tällä kierrolla tärppää!

(.) Nyt ollaan positiivisia vaikka hampaat irvessä :D Ollaan lähdössä miehen kanssa Helsinkiin viikonlopuksi ja yövytään hotellissa la-su -yö. Mennään la-iltana katsomaan miehen kaverin bändiä ja tätä ennen vähän shoppailemaan joulujuttuja ja syömään hyvin. Mietin tässä että taidan ottaa pitkästä aikaa tuota alkoholia vähän enemmänkin :p En edes muista koska viimeksi olisin ollut edes hiprakassa, vahvemmasta humalatilasta puhumattakaan. Siitä täytyy olla vuosia! Nyt on tilaisuus & korkea aika ja vielä pikkujoulukausikin käynnissä! Täytyy ainakin sen verran ottaa ettei taas pariin vuoteen tee mieli :D
 
kääk.. kävinpä sitte ostaa testin, mut en tollo taida nyt osata sitä lukea :D minuutin kuluessa ois pitäny tulos näkyä, yks vahva viiva näkyy, mut parin min päästä ilmesty toinenki viiva, mut en tiiä onko se nyt ees oikeestaan mikään viiva... kuin lähellä niiden viivojen tulee olla toisiaan? :snotty:
 
Tervetulotoivotukset myös mun puolesta uusille! Mä olen niin paljon vellonut vain tässä oman napani ympärillä, että en varmaan ole muistanut toivotella uusia tervetulleiksi! :)

Mutta sitten heti kun pääsen sanomasta niin palaankin sitten tämän omaan napailuun! :) Tän päivän ultra on nyt ohitse ja unistani huolimatta kumpikaan uni ei onneksi toteutunut! Clomit olivat kasvattaneet yhden follin oikealle puolelle, eikä pelkoa viidestä tai kuudesta ollut. Tämä ko. folli oli nyt noin 15mm, joten viikonloppuna olisi sitten ovulaation vuoro. Kaikki kuten kohtu, limakalvot jne tuntui olevan ok, eli nyt ois ainakin luotu optimaaliset olosuhteen sille, että ihme tapahtuisi. :) Mutta se mikä herätti vähän miettimistä oli se, että aiemmin tehty s-prog. verikokeen tulokset näyttivät, että olisin viime kierrossa ovuloinut. Mulla on vuoden sisään suurin osa kierroista ollut sellaisia, että tikutteluistani olen päätellyt, että en varmaan ole ovuloinut. Viime kierto oli juuri tällainen, että en löytänyt tikuilla ovista. No, nyt kun tiiän, että ovis kuitenkin on tapahtunut, minua hämmentää se, että oonkohan sitten ihan normaalisti ovuloinut muissakin kierroissa? Ja että jos olen, niin miksi tulosta ei ole sitten tullut? Ja että jos olen ovuloinut niin miksi se sitten ei näy testeissä? Vilahtaako se niin nopeasti ohitse, että en sitä huomaa vai? Vaikka olosuhteet on nyt hyvät, en jotenkin erityisesti pidä lippua korkealla, koska tod näk olosuhteet on siis aiemminkin olleet hyvät. Ainut mikä on ollut vinksallaan on ollut se, että ovis on tapahtunut suhteellisen myöhään. No, paljon sain lopulta kuitenkin sitten hyviä uutisia, vaikka itse tässä vähän pohdinkin asioita, ehkä liikaakin. Mutta tärkeintä, että kaikki nyt kuitenkin on ok ja voimme hyvillä mielin jäädä nautiskelemaan lääkärin määräämistä pupuiluista! :D Muuta ei enää voi tehdä nyt kun toivoa parasta ja pelätä pahinta!

Harmillisesti osalla taas täti kielloista huolimatta saapui vierailulle!
Pahoittelut! Ja tsempit jokaiselle!
 
Lisäksi puutuin aina, kun näin läppärin hänen sylissään (aiheuttaa simppaongelmia monien tutkimusten mukaan).
Kääk! Tähän puututaan heti tänään :O

Mukavaa, että Ronjaliina ainakin on saanut hyviä uutisia =) Ei kun muutto makuuhuoneeseen.

Pahoittelut Tunafish-78 ja Mandala sukulaisvierailusta:'( sekä Edyla negasta.

Ugh mä olin niin vakuuttunut, että kun otan nuo tänään postitse saapuneet ovistikut käyttöön niin tästä tää lähtee! Mut eipä kyllä hyvältä kuulosta kun teitin tarinoita lukee :x (..ei näy,ehkä näkyy tai sit ei, näkyi ehkä eilen...)
Bongasin myös pakkausselosteesta tuon tunafish-78mainitseman suosituksen tehdä testi päivällä (klo 10-20) onkos sillä nyt sitten suurta merkitystä jos toisena päivänä testin tekee esim klo 11 ja toisena vasta illasta? Ihan vaan sitä ajatellen ettei tarttis töissä piilotella ja tikkuihin pissiä :D
 
Punanuttu En ole koskaan kuullu, että ovistesti pitäs tehdä päivällä...! Nyt olen tätäkin tietoa viisaampi! Olen aina tehny aamulla ja joskus iltapäivällä, mut yleensä vaan aamulla...Tosin mulla ei sinänsä ole ollu ongelmaa kun olen sen vahvan viivan aina joku aamu saanut, mutta nyt taidan alkaa testata sitten päiväsaikaan!!

Ronjaliina Kiva että ultrassa hyviä uutisia! Mulle kävi kans kerran samoin, että en mielestäni ollut ovuloinut, mutta lääkärin ja ultran mukaan olin...eli otappa näistä sitten aina selvää...Parasta siis vissiin vaan yrittää kympillä aina ovisaikoina tai oletettuna sellasena ja toivoa parasta sen tarkemmin miettimättä tuliko viiva tikkuun tai oliko tarpeeks oireita..Ne kun ei sit kai tosiaan aina kerro koko totuutta.

Edyla Kai sait nyt varmasti oikeat ohjeet tai siis että just siitä kyseisestä testistä tulkitsit ne oikein..? Kun eihän niihin yleensä tule kuin yksi viiva jos ei ole raskaana..paitsi sitten niissä, missä positiivinen tulos tekee plussan, eli kaksi viivaa...

Tunafish kiitos infosta tuon vyöhykehomman ajankohdan suhteen, ei olis tullu itselleni edes mieleen moinen!

Mandalalle hamittelut tädistä :( Se on kyllä masentavaa miten nuo menkat joskus temppuilee, itselläni yleensä just tiputtelee kaks päivää ennen ku vuoto alkaa, mutta viimeks oli jo siis ne päivät menossa kun yleensä viimeistään jo tiputteee mut ei tullu mitään, kerkesin jo toivomaan et jos oiski pulla, mut kas kummaa seuraavana aamuna alkoivat oikeen rytäkällä ja kerralla...! Että en kyllä tiedä miksi vaihtelee tollai.

Tänne ei muuta kuin että mahaa juilii jo kevyesti ja varmaan tissikipukin alkaa tehdä tuloaan, eli perinteiset tädin enteet. Noh, ihmehän se oiskin, jos ois ollu niin taivaallinen tuuri, että ekasta kierrosta leikkauksen jälkeen olis plussa pärähtänyt. Tai siis eihän sitä tietysti varmaksi vielä tiedä, mut jotenkin sitä on kyllä oppinu tulkitsee nää tuntemukset aika hyvin. Että taitaapi täti koputella ovelle viikonloppuna, viimeistään alkuviikosta. Jeejee.
 
Mihin aikaan teit testejä Minuli? LH erittyy päivällä ja parhaat tulokset saa varmaan iltapäivällä tai illalla. Samoin pitäisi juoda tosi niukasti ja vielä pidättää pissaa 3-4 tuntia rakossa ennen testiä. Teitkö useamman testin kuin yhden päivässä? Oon lukenut että joillakin ensin haamuilee ja sit on päivän ihan negatiivinen ja vasta sitten tulee vahva plussa. Mitä tikkuja käytät? PregCheck liuskat ainakin ovat helposti saatavilla (Cittarit, Prismat), edullisia ja antaneet aina tosi selkeän plussan (olen varmistanut sen digitestillä). Vaikka et saanut tikuilla ovulaatiota kiinni niin se ei onneksi välttämättä tarkoita sitä että et ole ovuloinut! Toivotaan parasta! Uudestaan vaan tikut tanassa ens kierrossa ellei tällä kierrolla tärppää!
Melkeen siinä kahen maissa aika tarkalleen oon tehnyt, testinä kotitesti.fi:n sofi one step. Huomasin tossa tänään että oli kohtalaisen tumma viiva n 10min testaamisesta(melkein yhtä tumma ku testiviiva), mutta iltapäivästä kun sitä piti miehelle näyttää, viiva olikin haalistunut kuivuessaan! Joten en nyt ihan heitä hanskoja vielä naulaan, mä kun en noita kaikkien päivien testejä oo muistanut katsoa heti testiajan kuluttua, vaan usein vasta illemmalla.. :)

Mieskin pupuilun jälkeen oli jotenkin niin ihana kun huokaisi ja katsoi silmiin ja sanoi "mä haluan sun kanssa vauvan". Mä kyllä pilasin tunnelman ku aloin vitsailla että "ai haluat vai, hyvä nyt tässä vaiheessa sanoa ku jo syksyllä sovittiin että jätetään ehkäisy pois" :D Selitti että nyt silläkin on todella vahva kaipuu/vauva jo ja tunne että aika olisi oikea. Noh toivotaan toivotaan, ei ainakaan helpota kun toisella puolella naapurissa on n 2kk ikäinen pikkuinen ja toisella puolella reilu pariviikkoinen nyytti ja aina törmäillään tuossa pihalla.. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
"Yksi merkki ongelmista voi olla nk. luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun. Normaalisti tämä on 12-16 vuorokautta. Liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen, että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkion siihen pitaisi kiinnittyä ei se onnistukaan. Alle 9 vuorokauden luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden onnistumiselle. Alhainen keltarauhashormonin määrä ei myöskään pysty ylläpitämään kehittyvää raskautta vaikka kiinnittyminen onnistuisinkin. "

Ehkä tällä voisi olla mulle ollut vaikutusta.... Kun mun ovulaatiot on tapahtunut niin myöhään aina!
 
Joten en nyt ihan heitä hanskoja vielä naulaan, mä kun en noita kaikkien päivien testejä oo muistanut katsoa heti testiajan kuluttua, vaan usein vasta illemmalla.. :)
Tuosta merkistä ei ole kokemusta, mutta mulla ovulaatioplussan aikaan toinen viiva tulee välittömästi näkyviin, kun tikkuun pissaa. Eli ei tarvitse arvailla tai odotella. Ja mä olen testannut aina aamuisin. Joskus saattaa olla niin, ettei plussa vielä aamulla tule vaan vasta illalla. Mutta silloin se kyllä yleensä näkyy vielä seuraavana aamunakin.

Punanuttu: Aloitellessa ei kannata pitää yli 24 tunnin taukoja testaillessa, koska silloin plussa saattaa jäädä huomaamatta. Tästä syystä mielestäni on helpointa testata aamusta, koska osa testeistä sen kuitenkin ohjeen mukaan sallii.
 
Torstai 8.12.2011



Tunafish-78......33v......kp 2/19-34..........yk9.....(menopur)
Mandala..........32v.......kp 2/24-35..........yk12
Ginger.............35v.......kp 3/??...............yk25.... (1kkm)
Punanuttu........32v.......kp 7/24-28......... yk 4
Neitipippuri.......31v......kp 7/31-49.........yk6.....(Femar)
Ronjaliina........30v.......kp 12/24-31.........yk14
Avonlea...........35v......kp 16/27-29..........yk5
Minuli..............30v......kp 19/28..............yk3
Jo...................30v......kp 19/37...............yk10..... (1km)
pipsa79............31v..... kp 21/28-47...........yk8....(1*clomi)
Joku_raja........29v.......kp 26/27-29..........yk11......Dpo10
Syrän..............30v......kp 26/29............. yk~7........Dpo8
Sintu74............37v......kp 27/29.............(4*ivf) (1 tm)
SL..................29v.......kp 27/30-48...........yk7.....(Tero-tauko)
Demuli............31v.......kp 27/14-53..........yk14
Wanda_81........30v.......kp 29/28-42.........yk14
Syksy2010........30v......kp 30/28-41.........yk13
Edyla...............32v......kp 31/28...............yk1
Tatja..............35v.......kp 47/25-37..........yk15....(terolut tauko)




Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Sissi_81
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet
-2011-

RauRau...........28v.........yk1.........plussa 23.11.
Hansman........34v..........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v..........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v..........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v.........yk13......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Sakara..............34v........yk5.........plussa 1.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v........yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. .....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,
Päivittäisin vaan, että kp 3 tänään.
Clomikuurit loppuivat varmaankin tähän, huomenna siirrytään johonkin muuhun hoitoon, koska lääkärin mielestä ei toiminut. Tulosta ainakaan tullut kahdella kerralla, mutta jokin muukin ilmeisesti syynä lääkkeen vaihtoon.

Silmät pyöreänä olen lukenut teidän endo- yms kertomuksianne. Oireeton endo ja muita yllätyksiä -mitä kaikkea voikaan olla pielessä, ja miten sen selvittäminen on niin vaikeaa!

Menkkakivut tulivat tälläkertaa pitkän kaavan mukaan, eli oksensin, tärisin ja hikoilin puolitajuttomana vessan lattialla. Saa nähdä, onko kysta puhjennut. Tai endoako tämä sitten onkin? Tuntui vähän samalta kuin keskenmeno ja/tai paha ruokamyrkytys.
 
Ginger ja Tunafish iso :hug: olisi ollut teidän vuoro kyllä selvästi! Gingerin menkka(?)oireet kuulostaa aivan kauhealta :O mulla ei ikinä oksentelua mutta kerran meinannut kivusta pyörtyä ennen pillereitä. Pillereiden aikaan menkat oli melkein kivuttomat ja suht niukat. Nyt taas pari kiertoa tänä vuonna muistutellut mitä on ihanat menkkakivut :| eilenkään ei burana edes auttanut, mielenkiinto olla töissä oli huikea tästä syystä :$

Ronjaliinalta hienoja ultrauutisia :) olikos teillä miehen simpat tutkittu vielä? mietin vain, että jos sullakin munikset kasvaa ja irtoaa että olisiko siellä puolella ongelma? tai kun et ole saanut ovista tikuilla bongattua, että olisiko ajoittamiseen liittyvä ongelma kun ei ole vielä tärpännyt?
Nää on kyllä niin vaikeita asioita kun miettii että miksei ei tärppää. Kun ajattelee itteäänkin, mä oon sentään bongannut ovisplussan aina kun oon testannut paitsi kerran kun tikut loppu kesken ja tuli kai myöhäinen ovis. Ja pupuilujakin on toteutettu jokaisella eri tavalla; joka toinen päivä, joka päivä, kaksi kertaa päivässä, kolmen päivän välein, ennen ovista, oviksen aikaan jne jne mutta eipähän vain auta mikään!! Tässä tullut myös mietittyä, että miksi se onnistumisprosentti 80% on juuri vuoden sisällä, että jos pari on kyvykäs saamaan lapsia niin miksi sen pitäisi kestää sen vuodenkin verran, jos valmiudet on heti alusta asti kondiksessa? Noh katsotaan kun meillä se vuosi tulee täyteen, että miten ärhäkästi sitä vielä jaksaa jatkaa luomuna :p

Tsemppiä hurjasti Minulille ja Punanutulle ovisbongailuun. Jos netistä tilattu tarpeeksi liuskoja niin testatkaa ihmeessä vaikka aamupäivällä ja illalla oletetun oviksen aikoihin niin ei pitäisi mennä ovis ohi suun, vaikka se joillain on tosi nopea se LH-huippu.

Wandan miehen simppatulokset ei olleet onneksi mitenkään kauheat. Olen itse ainakin kuullut, että kyllä noilla simpoillakin raskaudutaan ihan hyvin :)
 
Viimeksi muokattu:
Hellou tytsyt! Hiljaiseloa vietetty, vaikka olen kyllä kaikki viestit lukenut ja päivitellyt itsekseni tädin vierailuja, tutkimuksia, tuntemuksia ja kaikkea mistä täällä on kirjoiteltu.

Onnittelut Rauraulle ja Hansmanille, jos vielä vilkuilette tälle puolelle! :flower:

Ja tervetuloa uudet sinnikkäät yrittäjät, toivotaan että jatkatte suorinta tietä eteenpäin. Saa tänne jäädä jumittamaankin, mutta suositeltavaa olisi pikainen muutto seuraavalle ”tasolle”. Onhan täällä mukava kirjoitella, kun tuttuja riittää porukassa edelleen, vaikka jokaiselle toivoisi sitä onnistumista :heart:

Noista kaikista ongelmista, mitä voi tulla eteen. Enpä itsekään ajatellut, että leikkaukseen joudun, ennen kuin voi oikeasti toivoa taas tulosta. Ajattelinkin kysyä, olisiko mahdollista ottaa kaikki mahdolliset verikokeet heti tähän perään, ettei tarvitsisi taas muutamaa kuukautta odotella ja sitten jatkaa tutkimuksia jos mitään ei tapahdu. Mulla on helmikuulle kontrolliaika gynelle, enkä todellakaan haluais enää sinne asti oottaa. Reuman takia tulosta pitäisi ruveta tulemaan, nytkin on jo mennyt luvattoman pitkään ja sen kyllä huomaa. Eli ajatelkaa positiivisesti te, joilla ei ole näitä muita riesoja vaivoinanne!!=)

Kun sais taas tän kierron päätökseen, että pääsis taas oikeesti yrittämään. Skopiasta huolimatta olin bongaavinani oviksen, n. kp 16 tuli sellaista veristä venyvää limaa. Veristä varmaankin sen takia, kun munikset oli leikattu. Eipä ole uskallettu pupuillakaan, onhan tuo vatsan seutu ollut vähän arkakin eikä sais raskautua tässä kierrossa. Ja vieläkin tikkien päät on kiinni nahkassa, pitäis olla itsestään sulavia. Ei uskalla niitä nyppiä irti.:O

Eli odotusta, odotusta ja odotusta, huoh… Sori vaan omanapailu, en jaksa kaikkia kommentoida erikseen, mutta kuitenkin tosiaan luen jokaisen jutun ja olen hengessä mukana, what ever happens!
:hug:
 
Heips odottamisen odottelijat :wave:

Ihan pikkuisen kävin kurkkimassa tätä pinoa tuolta odottajien puolelta. En tiedä, onko tästä lohdutukseksi, mutta oma kokemukseni pitkäksi venähtäneestä yritysajasta on seuraava: Hormoniehkäisyn lopettamisen jälkeen kuukautiset olivat epämääräiset, joten tiedettiin odottaa mahdollisesti jotain ongelmia. Verikokeissa, aukiolotutkimuksissa ja simppatesteissä ei ilmennyt muita ongelmia kuin jonkin verran siemennesteen vasta-aineita. Clomeihin ja pistoshoitoihin oli toivottu vaste inssejä varten, MUTTA ekaan IVF:ään vastetta ei enää saatukaan. Eli jotain häikkää munasolujen kanssa on, mutta ongelmaa ei oikein osata nimetä. Silti toisessa IVF:ssä vähillä soluilla saatiin muutama alkio ja yksi heistä potkiskeli masussa juuri äsken :) Tutkimukset ja tulokset ovat harvoin absoluuttisia, ja yllätyksiä voi tulla joka nurkan takaa. Ja yllätysplussia myös!

Kun mahdollisia ongelmia lähtee selvittelemään, niin kannattaa alusta alkaen varautua *molempien* perustutkimuksiin. Eikö ne prosentit mene jotaikuinkin niin, että suurin piirtein saman verran ongelmista johtuu miehestä, naisesta tai _molemmista_ ja sitten kolmannes jää selittämättä. Eihän sitä kukaan tietenkään toivo, että molemmissa olisi vikaa, mutta toisaalta on ihan turha lähteä mahdollisesti rankkoihinkin hormonihoitoihin tutkimatta miehen tilannetta. Simppanäytteen tai parin antaminen on oikeasti tosi pieni juttu verrattuna kaikkiin sorkkimisiin, joita nainen kokee tutkimusten aikana. Ja hoidot ovat kokonaisuutena sen verran monimuotoinen juttu täynnä epävarmuuksia, että kannattaa hankkia kaikki mahdollinen saatavilla oleva tieto, ennen kuin hoitopäätöksiä tehdään!

Ja loppulohdutukseksi: nyt kahden vuoden yritys tuntuu jo kaukaiselta asialta (voi miten pitkältä se tuntui vielä hetki sitten!). Edes pelkäämäni IVF ei ollut ollenkaan niin paha, ettenkö lähtisi siihen uudestaan, vaikka mitään takuita yhtä onnistuneesta hoidosta ei meidän tapauksessa ole.

Plussia puhallellen ja odottajien puolelle teitä odottaen,
Lallaa ja Pikku-Inkkari 27+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Mäkin tulin kurkkimaan vanhaa ja tärkeää pinoa tuolta toiselta puolelta. Haluan vaan tsempata teitä hoitojen ja tutkimusten keskellä! On niin riipaisevaa lukea, miten paljon tulee pettymyksiä ja epäonnisia kiertoja / hoitoja. Tiedän, miten tuskaisen epävarmalta kaikki tuntuu. Mutta kuten Lallaakin sanoi, taaksepäin katsottuna tilanne näyttää erilaiselta ja 1,5 vuoden yrittäminen ja hoidoissa juokseminen on ollut kaiken sen arvoista, jos (kun) keväällä vaiva palkitaan. Eipä mikään voi teille taata plussaa, mutta sen tiedän, että vaikka tuntuisi, ettei mistään tule mitään ja kaikki menee pieleen ja olisi valmis heittämään hanskat tiskiin, se ei kerro mitään siitä etteikö mahdollisuudet olisi todella hyvät plussaan! Odottavan aika on vain niiiiin pitkä. Mulla on lähipiirissä ollut nyt useita plussauutisia, jotka on tullu hoitojen ja/tai pitkän yrittämisen jälkeen. Tuntuu et se alkaa olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus, et aikaa kuluu… En halua vähätellä odottamisen tuskaa, vaan valaa vain uskoa siihen, että se odottaminen varmasti palkitaan teillä vielä!

Meillä on jo rakenneultra takana ja siellä oli kaikki hyvin. Sen jälkeen on ollut hyvin vaaleansinisiä ajatuksia… :)

Valtavasti tsemppiä ja plussaonnea teille kaikille! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Kiitoksia kannustuksesta ja lämpimistä sanoista Lallaalle ja Amandalle :heart: Teillekin molemmille toivottelen ihanaista odotusaikaa ja hyvää vointia! Kiva kun käytte täällä välillä tsemppaamassa :) Minäkin käyn joskus salaa lueskelemassa teidän odottajien pinoa ja katsastamassa teidän kuulumisia ;)

Menkkakivuista sen verran että täälläkin on ollu ihan hirveät tuskat "normaaliin" pieneen nipistelyyn verrattuna. Mulla eilen alkoi menkat työpaikalla niin en oikein pystynyt loppupäivänä edes istumaan kun olin niin tuskissani. Myös seisominen ja käveleminen sattuivat. Ja ainakaan paikallaan ei pystynyt olemaan vaan kokoajan piti olla pienessä liikkeessä. Aika haasteellista toimistotyötä tekevälle olla istumatta ja pienessä liikkeessä : / Onneks tänään on jo vähä parempi ja troppiakin mukana. Mutta oikeesti myötätunto kyllä teidän kaikkien pahempia tuskia kärsivien puolella :hug: Nämäkin kivut alkaa olla oman kipukynnyksen yläpäässä, enkä mä sentään itke enkä oksenna tai pyörtyile.

(.) Tänään taas käyty sit Kari-setää moikkaamassa ja tsekkaamassa alkukierron tilanne. Pikkuruisia folleja oikealta lähdetään taas kasvattamaan Menopurilla ja piikitykset alkais taas 150iu annoksella sunnuntaina. Ens perjantaina tsekataan tilanne sitten uudelleen ja jatketaan sit mahdollisesti lääkitystä.
Vähän nyt jännittää toi lääkkeen saatavuus jatkossa :O Viimeksi sain Yliopistollisen Apteekin vikan annoksen lääkettä ja tänään tota mulle määrättyä 600iu pakkauskokoa ei ollut yhtään (sitä ehkä saadaan valmistajalta vko 50) ja mulle vaihdettiin sit puolet isompi pakkauskoko eli 1200iu. Niitä kuulemma oli pari vielä hyllyssä. Vähän olisi saattanut harmittaa jos lääke olis ollut mulla sillä pienellä annoksella ja olisin turhaan joutunut ostamaan tuplalääkkeet (joilla sit sekoitettuna rajoitettu käyttöaika). Paukahti sit samalla toi Kelan lääkekorvauskatto täyteen ja loppuvuoden reseptilääkkeet onkin sit käytännössä ilmaiset. Ihan varmana käyn ainaskin ens kierrolle ostamassa lääkkeet valmiiksi niin ehdin saada edes jotain hyötyä tuosta lääkekatosta. Mä voin sitten lahjoittaa ne teille jollekin jos niin onnellisesti käy etten itse enää tarvitse :D
 
demuli En jaksanut selata kauheasti taaksepäin, joten siis mitä sinulta on leikattu, endoa??
Kun mietin vaan, että mullahan leikattiin siis 16.11 endo ja ei mulle vaan mitään sanottu, ettei sais siinä kierrossa yrittää..! Mulla oli siis sillon ihan alkupäivät kierrosta menossa, menkat lopuillaan kun leikattiin, ja ovis sen takia tuli sitten normaalia myöhempää kp17-18 ja kyllä me vaan yritettiin...ei tosiaan mitään sanottu, ettei sais...Jälkivuotoa kesti viikon, joten sinä aikana ei tehty mitään, mut sen jälkeen kyllä ja oviksen aikoihin. Mulla on kans edelleen tikit nahkassa, eli en tiedä kuinka kauan nuo muka sulaa pois!
Jotenkin hassua kun tavallaan tilanteen pitäisi olla nyt omalla kohdallakin parempi kuin mitä se on ollut tämän meidän yrityshistorian aikana viime keväästä lähtien, kun munikset on nyt puhtaat, mutta silti kyllä toiveikkuus vaihtelee aika paljon...Nyt taas masentaa kun tuntuu, et menkat on tulossa. Kai sitä hölmönä toivoi, että heti ekasta kierrosta pamahtais plussa, ja sit tuntee itsensä niin ääliöks kun moista edes ilkee ajatella *hävetys*
Noh, ehkä ensi kierrossa sitten, riippuen kummalta puolelta se munis irtoaa, kun meillä tosiaan vaan se toinen puoli "käytössä"
 
Syrän, multa leikattiin dermoidikysta toisesta ja tavallinen nestekysta toisesta munasarjasta ja samalla tehtiin aukiolotutkimus. Ja leikkauspäivä tasan sama! Jälkihoito-ohjeissa oli sanottu tuo, että jälkivuodon aikana pitää välttää yhdyntää. Osastolla lääkäri ja sitten lähtiessä hoitaja sanoi, että seuraavassa kierrossa voi yrittää taas, mutta tämä kierto pitäisi käyttää ehkäisyä. En ole saanut selostusta kotiin (vieläkään), joten tarkkaa syytä en tiedä, enkä sitä osannut pöpperössä sairaalassa kysyä. Riippuisko sitten siitä mitä on tehty? Tai sitten nämä on niitä asioita, joissa tilanne vaihtelee lääkärin mukaan. Pitäisi saada aikaiseksi soittaa osastolle ja kysellä tarkemmin, vaikka tämä kierto on jo hukattu muutenkin. Voisi samalla kysyä niistä verikokeista.

Kiitos Lallaa ja Amanda tsempeistä. Ei varmasti taaksepäin katsoen tunnu aika pitkältä, mut tässä vaiheessa se maateeleeee…. Varsinkin kun minä olisin työasioidenkin takia ihan valmis jäämään pois, saattaa olla pieni mahdollisuus erityisäitiyspäivärahaan. Pettymys siis senkin osalta aina vaivaa, kun ei vieläkään ole saanut siivota työpöytää sijaiselle! :saint:
 

Yhteistyössä