*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

SL
Tunafishille peukut ja varpaat pystyyn!!! Ihania oireita!!! Toivotaan parasta!!! :heart:

Sintulle KOVASTI tsemppiä!!! Hienoa, että on selkeät suunnitelmat, kaikesta huolimatta! :)

Pipsa myös kovasti tsemppiä!!! Uutta nousua kohden! Onneksi teilläkin on selkeät suunnitelmat, niin se tuo aina tietynlaista turvallisuutta ja uskoa!
Ja voin yhtyä tuohon "kylmää rättiä kasvoille" -kokemukseen... Juuri eilen sain kuulla kuinka kaverini kaveri, jonka kanssa myös itse olen ajoittain ollut tekemisissä, on 8 viikolla raskaana... Tuli sellainen olo kun kuulin asiasta, että itkeäkö vai nauraako... Kyllä taas kävin kotona yksin itseni kanssa sellaisen keskustelun, että ei tässä tosiaan auta muu kuin joko katkeroitua tai sitten vaan hyväksyä oma tilanteeni ... :(

Nima, Ronjaliina ja Tatja :hug:

Neitipippuri toivottavasti Femareista on apua!!! Pidän peukkuja!!

Gingerille PALJON HYVIÄ TUULIA!!! Toivottavasti alkio/alkiot tarraisivat oikein lujasti kiinni!!! :heart: /:heart::heart: :)

Kuinkas Mandalan oireet? Onko muita enneunia näkynyt? :)

).( Aamuinen CB:n digiovistesti näytti JÄLLEEN tyhjää naamaansa... Kp 20 menossa kuitenkin JO! Terolutit tosiaan tauolla, joten pelkään kovin, ettei tuo 3*terokuuri ole auttanut minun kuukautiskierron säännöllistämiseen.
Päätin, että kun ei tuota ovista kuulu eikä näy näköjään tässä kierrossa(kaan), varaan ajan lääkärille. Se hyvä puoli tässä muutossa oli, että nyt asumme pienemmällä paikkakunnalla, eli lääkärille pääsykin nopeutuu, ei tarvitse kuukausi tolkulla jonotella. Yksityiselle menisin mieluusti, mutta rahallisesti en raaski ja jos nyt kunnallisen kautta pääsiskin ihan reippaalla vauhdilla alkuselvittelyihin, niin olisi tosi ihanaa. Minkähintaista yksityisellä on aloittaa nämä lapsettomuustutkimukset?


Ei luovuteta! Kova on taistelu, mutta taistellaan voittoon!!! Tavalla tai toisella!!!
 
Kiva kuulla susta SL! Ja lääkäriin menon kanssa ei tosiaan kannata vitkastella. Toivotaan että saisit sieltä pikaisesti apuja :) Jos ei hengenhätää ole niin toki kannattaa odotella niitä julkisen puolen tutkimuksia koska ne toki on hinnaltaan murto-osan noista yksityisen tutkimuksista.
Yksityinen lääkärikäynti ultrineen maksaa n.100€. Aukiolotutkimus taisi maksaa jotain 150€. Hormoniverikokeet ehkä n. 200€. Miehen simppatesti 70€. Mutta sit kun lähdetään lääkkeelliseen hoitokiertoon niin ultrakäyntejä per kierto tulee 3-4kpl + lääkkeet päälle. Meillä kustannukset ehkä n. 700€/hoitokierto. Suunniteltiin miehen kanssa että vähennetään kulut sit tulokkaan viikkorahoista :D
 
Perjantai 2.12.2011



Neitipippuri.......31v......kp 1/31-49.........yk6.....(Femar)
Ronjaliina........30v.......kp 6/24-31.........yk14
Avonlea...........35v......kp 10/27-29..........yk5
Minuli..............30v......kp 13/28..............yk3
Jo...................30v......kp 13/37...............yk10..... (1km)
pipsa79............31v..... kp 15/28-47...........yk8....(1*clomi)
Joku_raja........29v.......kp 20/27-29..........yk11......Dpo 4
Tunafish-78......33v......kp 20/19-34..........yk8.....(menopur)....Dpo 7
Sintu74............37v......kp 21/29.............(4*ivf) (1 tm)
SL..................29v.......kp 21/30-48...........yk7.....(Tero-tauko)
Demuli............31v.......kp 21/14-53..........yk14
Ginger.............35v.......kp 22/??...............yk24.... (1kkm)
Wanda_81........30v.......kp 23/28-42.........yk14
Mandala..........32v........kp 24/24-35..........yk11........Dpo7
Syksy2010........30v......kp 24/28-41.........yk13
Punanuttu........32v.......kp 28/24-27........ yk 3
Tatja..............35v........kp 41/25-37..........yk15....(terolut tauko)




Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Sissi_81
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet
-2011-

RauRau...........28v.........yk1.........plussa 23.11.
Hansman........34v..........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v..........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v..........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v.........yk13......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Sakara..............34v........yk5.........plussa 1.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v........yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. .....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,

ja pahoittelen, että käyn vain ihan pikaisesti huikkaammassa omaa napaa. Töissä on nyt sellainen hulabaloo-vauhti päällä, että ei paljoa enempää ehdi, huh!

Mulle voi päivittää tänään kp1/31-49 ja yk6 (Femar). Ai niin, ja iäksi voi vaihtaa 31. :D

Onneksi täti tuli kiltisti 2 päivää vikan Terolutin jälkeen, niin pääsen huomenna kp2 aloittamaan tupla-Femarit. Olikin kyllä niin tylsä tuo edellinen kierto taas, kun pari viikkoa sitten jo tiesi, että ei ole mitään jännättävää... :/

Tunafishille kaikki paikat pystyssä tällä! :whistle:
 
Neitipippuri onnea vuosiluvun vaihtumisesta :) ja hyvä että pääset uuteen kiertoon uusin asein!

SL toivottavasti se ovis sieltä siltikin vielä löytyisi eikä kierto ihan mahdottomaksi venähtäisi!

Tatjalle toivoisin että tulisi paras mahdollinen lopputulos siltikin vaikka vähän huonolta taitaa näyttää?

Ja Gingerille aivan mega iso tsempitys että inssi onnistuisi :heart:

Ja todellakin kaikki ulokkeet pystyssä myös Tunafishin puolesta :heart:

Itsellä ei edelleenkää yhtään mitään. Jotain ihan pientä semi-kivistystä alavatsalla ollu pari päivää mutta ei niin mitään muuta huoh. No näillä korteilla mennään mitä on jaettu.
Töissä on "onneksi" yksi ärsyttävä tilanne meneillään tässä vielä loppu vuoden niin meneepähän aika sitä ihmetellessä ja sietäessä :D liittyy erääseen ihmiseen siis kenet haluaisin kuristaa ja hävittää maan rakoon. Onneksi ei tule olemaan kuin enää vuoden loppuun, muuten voisi kärjistyä.

Ihanaa (joskin myrskyisää) perjantaita leidit :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: neitipippuri
SL
Kiitos Tunafish tiedoista. Ja toihan on hyvä idea, että kulut sitten kuittaantuu uuden tulokkaan viikkorahoista :D hih!
Tänään vihdoista viimein ehdin kunnolla googlettamaan ja katsomaan netistä mitä täällä päin maailmaa tarjotaan lapsettomuusasioissa. Yksityinenpuoli näyttää tosiaan hinnakkaalta.

Soitin äsken paikkakuntani terveyskeskukseen... Mulla ei ollut mitään hajua mihin kuulun (eteläinen, pohjoinen jne.) Kun minut sitten yhdistettiin mukamas oikeaan paikkaan, niin sieltä sanoivat, että he nyt tarkistavat mihin piiriin minä kuulun. No kun se piiri selvisi, niin sanoivat, että näyttää siltä, että lääkärilleni on vapaita aikoja VASTA TAMMIKUUSSA!!! Kehoittivat kuitenkin soittamaan vielä sinne oman piirin terv.asemalle. No minä kuulun pienen "kylän" terveysaseman piiriin, ja kun soitin sinne niin eihän siellä enää ajanvauraus ollut auki :( Palvelevat klo 8-11. Hemmetti! En tiiä mitä tekisin... Odotanko vai laitanko asioille vauhtia sitten kalliin yksityisen puolella? Yksityisen puolella kehoittavat tulemaan yhdessä kumppanin kanssa, mutta sen tiedän, että ei tässä vielä mieheni "kuntoa" tarvitse testata, koska tiedän, että ongelma on minussa.

Neitipippurille paljon onnea! Ja nyt uutta tuulta uuteen kiertoon!!! Toivotaan kovasti, että Femarit tuo toivotun lopputuloksen vihdoinkin! :)

Mandalalla taitaa myös olla jännät paikat! Peukutan sua myös!!! :)

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua! Itse olen töissä, mutta eiköhän sitä vähän pysty itsekin rentoutumaan töiden jälkeen :)
 
  • Tykkää
Reactions: neitipippuri
SL
Ai kauheeta kun jotain saa mieleensä niin ei siitä pääse yli eikä ympäri..
Mietiskelin tässä, kun niin monet ovat saaneet mielenrauhan käytyään yksityisellä puolella selvittelyissä, että pitäisiköhän sitä itsekin vain raaskia käydä...
Ainakin saisin ajan nopeasti ja saisi tietää mikä minussa muukin mättää kuin puuttuva ovulaatio.

Jos saan julkiselle puolelle ajan vasta tammikuulle, ja se on vasta omalääkäriaika, niin kannattaako minun tuota omalääkäri aikaa ottaa, jos menenkin yksityiselle puolelle?

Osaako kukaan neuvoa, että onko minun turha nyt tässä vaiheessa kiertoa (kp21) varata sitä aikaa tuonne gynelle? Verikokeet siis tulee maksaa hunajia, oliko se jotain noin 200€ mitä Tunafish arvioi. Otetaanko ne verikokeet samalla käynnillä? Sitten itse gynen käynti maksaa jotain 100€. Eli 300€ vähintään menis ainakin nyt ensimmäisellä kerralla.

Kuinka kauan menee julkisella puolella selvitysasioissa ennen kuin saa esim. nuo Clomit avukseen? Siis jos lähdetään siitä, että ensin omalääkäri käynti ja sieltähän vasta saa lähetteen eteenpäin...

Ronjaliina mites nuo Clomi-jutut menee? Täytyykö sun käydä niissä kontrolli ultrissa? Eikös nekin maksa joka kerta jotain?

Heh paljon mielessä, kuten voitte huomata :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
SL Kyllä nää jutut vaan kummasti vie tuota ajatuskapasiteettia ja välillä joutuu oikein tarkoituksella pitämään itsensä kiireisenä ettei jää aikaa näitä pähkäillä :D Noi verikokeet ja ultrauskerrat tuntuu riippuvan paljon lääkäristä. Itse en ole käynyt kuin alkukierron verikokeissa ja ihan eri kierrossa progesteronikokeessa oletetun oviksen jälkeen. Toisilla taas otettu monessa eri kierron vaiheessa paljonkin verikokeita. Varmaan tuo ultraustenkin määrä vaihtelee. Mulla lääkäri yleensä halunnut tsekata heti kierron alussa kp2-3 lähtötilanteen ja sen mukaan sitten määrätty lääke. Tätä lääkkeen vaikutusta ollaan ultrattu kp9-10. Tässä välitsekkauksessa sit yleensä nähdään toimiiko lääke. Mahdollisesti jatketaan samalla tai toisella lääkkeellä ja ultrataan vielä juuri ennen oletettua ovista tai sitten esim. mun Femar-kierrossa tikutin vaan itse ovista kotona. Mutta nämä näyttää vaihtelevan ihan hirveästi, koska esim. meillä Neitipippurin kanssa on sama lääkäri ja hänellä Femarin vaikutusta ultrattiin muistaakseni 2-3 kertaa. Jokaisen vaan varmaan täytyy omalla kohdallaan miettiä että miten paljon haluaa panostaa rahallisesti. Tässä tapauksessahan rahalla voi ostaa tavallaan sitä aikaa eli pääsee nopeammin hoitoon. Varmasti ihan yhtä hyvää hoitoa mutta hitaammalla aikataululla saa sieltä julkiselta.
Mä olen itse hakeutunut yksityiselle hoitoon koska ylipainon vuoksi oli kyseenalaista voinko julkisella edes saada hoitoa (nyt jälkeenpäin olen kuullut että julkisella kyllä tutkitaan ja hoidetaan ihan mukisematta).

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
SL Mulle kävi niin, että kun kävin siellä yksityisellä gynellä, niin ajatukset jotenkin vapautui ja enää ei tarvitse murehtia yksin näitä asioita. En varmaan oo kertaaka asian suhteen itkenytkään lääkärikäynnin jälkeen, mitä tapahtui kyllä ennen lekurikäyntiä jonkun verran. Meille yksityinen gyne kirjoitti lähetteen julkiselle puolelle hoitoihin. Sillä välin kun ootellaan, että millon sinne pääsee, oon ajatellut, että voin kohtuullisia hoitoja ja niiden kuluja tehdä yksityisellä. Ensimmäinen käynti (kp12) maksoi muistaakseni n. 140e ultrauksen kera. Samalla kerralla sain lähetteen verikokeeseen progesteronikokeessa n.50e, jossa katsottiin, että ovuloinko luomusti. Lääkärin kanssa sovittiin, että jos täti kuitenkin saapuu, aloitan seuraavan kierron alusta clomit, eli sain reseptin niihin valmiiksi jo heti ekalla käynnillä. Nämä kaikki tapahtui ekan kuun aikana, eli yhteensä hintaa tuli se n. 200e. Tässä uudessa kierrossa ostin ne clomit ja nyt niiden syönnin jälkeen menen sitten ultrattavaksi kp11. Tässä ultrassa katsotaan, että miten clomit mulla on vaikuttanu. Mielenkiinnolla jään oottamaan tätä ens viikon ultraa ja sitä, että paljonko siitä laskutetaan, kun kyseessä on kuitenkin suht lyhyt kestoinen käynti. Itsellä oli se tilanne, että joka tapauksessa olin ajatellut mennä gynellä käymään, joten tää hoitojen aloitus meni siinä samassa. Yhtään en ole ajatellut, että miten pitkään ja miten suurilla rahasummilla olen valmis kuukausittain tähän projektiin panostamaan. Mutta en ota asiasta turhia murheita, mietin sitä sitten kun on sen aika.

Clomeista ei oo mitään ihmeempiä oireita tullut. Olen ollut väsynyt tällä viikolla esim viime viikkoa enemmän, mutta on vaikea sanoa johtuuko se clomeista vai esim. pikku flunssasta. Kuumia aaltoja melko heti tabletin ottamisen jälkeen on parina päivänä tullut. Vatsaa vähän nippailee munasarjojen kohdilta, mutta ei muuta ihmeempää ole ollut. Toivotaan, että tuottaisivat tulosta! Mulla on ihan selvästi taas erityinen tsemppi päällä, olen kahvinjuontia yrittänyt lopettaa tai en oikeestaan lopettaa, mutta radikaalisti vähentää yhteen kuppiin/päivä. Ja siinä olen onnekseni onnistunutkin. Vetelen sitten teetä tai ihan vaan vettä korvikkeena. Pitkästä aikaa ostin myös greippimehua. On tää niin outoa, että ite tekee tässä nyt "kaikkensa", että onnistuttais ja eräs hyvä ystävä on päättänyt tehdä abortin. Onhan tää niin kummaa! Miten elämä heittääkään jokaiselle vastaan monenmoista! Huh!

Täällä on tosi monella jännät paikat, voi että kun niin kovasti teiän puolesta pidän peukkuja ja tsempit myös meille alkukiertolaisille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Onnittelut Neitipippurille vuosien vaihtumisesta! Toivottavasti tupla-Femareilla tulisi hieno tulos ja eikös sulle lupailtu sitä menopuria jos vaikutusta ei ole? Mä oon ihan varma että nyt sulle ainaskin saadaan se ovis aikaiseksi ja mahdollisuus plussata ehkä jopa tän vuoden puolella!

Ja Mandalan oireettomuuteen sen verran, että näitä keskustelupalstoja lueskelleena mä vähän luulen että noi raskaustestiplussaa edeltävät oirekuvaukset jakaantuu aikalailla kahtia. Toinen puoli sanoo että en ikinä olis uskonut plussaavani just tästä kierrosta kun mitään oireita ei ollut ja toinen puoli luettelee pitkän rimpsun erilaisia oireita jotka osaltaan on tietty ihan normaaleja oviksen jälkeisiä oireita. Eli lopputulemana oli oireita tai ei, on se plussa ihan yhtä todennäköinen tai epätodennäköinen :D
Tsemppiä sulle raivostuttavan työkaverin kanssa! Mulla kans täällä sellanen, joka vielä pääsis eläkkeelle tammikuussa, mutta tämäpä aikoo jatkaa vaan meidän muiden kiduttamista täällä : / Toivottavasti pääsis ite sinne saamarin mammalomalle joskus!

Toivottavasti Ronjaliinallakin clomit toimii! Ja hienoa jos tunnet saaneesi apua siihen avuttomuuden ja toivottomuuden tunteeseen. Itsellä helpotti kyllä tämä hoitojen aloittaminen todella mielialaa. Nyt tuntuu että on edes joku teoreettinen mahdollisuus onnistua.
Mulla kans läheinen ystävä päätyi aborttiin n. vuosi sitten ja tuntui että se oli minulle kovempi pala kuin hänelle.

(.) Ja näitä todennäköisiä tai epätodennäköisiä oireita olis lisää :LOL: Ihan omaksi ja teidän iloksi näitä listailen. Pari päivää on suussa maistunut tosi pahalle ja siihen ei auta edes hampaiden pesu. Osaltaan epäilen johtuvan tästä glögin kittaamisesta töissä, mutta toisaalta maku on suussa jo heti aamulla hampaidenpesun jälkeen. Päätä ei enää särje mutta pää on omituisen tuntuinen. Sellanen pieni pöhnä päällä (ja ei sitten johdu siitä glögistä, koska se EI ole terästettyä :D ). Välillä on sellasta närästyksen sekaista huonoa oloa ja eilen kun join lasillisen vettä tähän oloon, niin se tuli samantien ylös :x Rinnat on tosi kipeät ja kipeytyy aina iltaa kohden enemmän. En ole kyllä erityisen väsynyt ja rappuset ei puuskututa normaalia rapakuntoa enemmän. Mitään kiinnittymistuhrua ei ole näkynyt ja mahaa muutenkin nippailee ihan olemattomasti verrattuna viime kiertoon. Välillä kohdussa tuntuu kuin siellä olis joku roska tai havunneulanen.

Tsemppiä meille kaikille ja toivotaan että jouluihme tapahtuu jokaisen kohdalla :heart:
 
Lauantai 3.12.2011



Neitipippuri.......31v......kp 2/31-49.........yk6.....(Femar)
Ronjaliina........30v.......kp 7/24-31.........yk14
Avonlea...........35v......kp 11/27-29..........yk5
Minuli..............30v......kp 14/28..............yk3
Jo...................30v......kp 14/37...............yk10..... (1km)
pipsa79............31v..... kp 16/28-47...........yk8....(1*clomi)
Joku_raja........29v.......kp 21/27-29..........yk11......Dpo 5
Tunafish-78......33v......kp 21/19-34..........yk8.....(menopur)....Dpo 8
Syrän..............30v.......kp 21/29............. yk~7........Dpo 3
Sintu74............37v......kp 22/29.............(4*ivf) (1 tm)
SL..................29v.......kp 22/30-48...........yk7.....(Tero-tauko)
Demuli............31v.......kp 22/14-53..........yk14
Ginger.............35v.......kp 23/??...............yk24.... (1kkm)
Wanda_81........30v.......kp 24/28-42.........yk14
Mandala..........32v........kp 25/24-35..........yk11........Dpo8
Syksy2010........30v......kp 25/28-41.........yk13
Punanuttu........32v.......kp 29/24-27........ yk 3
Tatja..............35v........kp 42/25-37..........yk15....(terolut tauko)




Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Sissi_81
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet
-2011-

RauRau...........28v.........yk1.........plussa 23.11.
Hansman........34v..........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v..........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v..........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v.........yk13......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Sakara..............34v........yk5.........plussa 1.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v........yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. .....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
On jotenkin talvinen mielentila vaikkei tuolta ikkunasta katsottuna näy lumen häivähdystäkään. Tulispa lunta jo! Vaikka on jo valmiiksi vähän haikea olo kun tuleva kierto häilyy takaraivossa niin on silti rentoutunut olo jotenkin; menen ensi viikolla vasta keskiviikkona takaisin töihin, joten miehen kanssa pieni loman tapainen :heart:

Teidän juttuja lukiessa tulee mukava fiilis, että niin moni on saanut hoidoista parempaa mieltä. Se on tosi tärkeää, oma jaksaminen siis tässä vaikeassa asiassa. Tulee samalla pähkäiltyä omaa tilannetta ja sitä että miehen kanssa puhuttu että vasta joskus ensi vuonna mennään hoitoihin. Mietin kuitenkin välillä että entä jos löytyykin joku vika minusta tai miehestä minkä voisi korjata tai välttämättä vaikka ei voisi edes korjata. Mutta haluan niin kovin uskoa luomuplussaan, että se on varmasti se tekijä mikä estää soittamasta lääkäriin.
En tiedä miksi siitä on tullut nyt niin tärkeä asia viime aikoina. Mielestäni esim lääkkeen ottaminen ole mitenkään paha tai erikoinen asia, ei yhtään! Mutta entä jos tulisi sellainen tuomio että joutuisi vaikka suoraan IVF hoitoon, se olisi varmasti aika musertavaa hypätä yhtäkkiä luomuplussan toivomisesta rankkoihin hoitoihin. Vaikka se olisi tilanne niin haluan silti edes hetken elää unelmien maailmassani missä plussa tulee sitkeän jaksamisen tuloksena.

Viime aikoina on päässä vilissyt kaikenlaisia ajatuksia, kuten esim jonkin sortin ärsytys tai mielipaha sitä asiaa kohtaan, että jotkut vaan saa plussan heti ekasta/ekoista kierro(i)sta. En tiedä miksi se mua niin nykyään ärsyttää mutta niin vaan tekee. Mutta jotenkin vain ärsyttää miten jotkut ihmiset voivat tyytyväisinä elää elämäänsä vailla huolen häivää näinkin isosta asiasta kuin raskaaksi tulemisesta. Että he eivät koskaan joudu kokemaan niitä epätoivon fiiliksiä kun takaraivossa huutaa pieni piru kauheuksia siitä, että voit kaikesta huolimatta jäädä lapsettomaksi. Jotenkin jopa vielä ärsyttävämpää on se, että jo aiemmin lapsen/lapsia saaneena ovat täysin kauhuissaan ja murheen musertamia kun suurin piirtein eka yrityskierto päättyy menkkoihin. No tottakai jokaiset ovat oikeutettuja omiin tunteisiinsa niin kuin kai minäkin omaan ärsytykseeni, en sillä kuitenkaan mielipahaa halua ympärille aiheuttaa.
Mutta tosiaan näitä onnistumistarinoita lukiessa mietin miten huikeaa olisi ollutkin saada siitä alun hurjasta innostuksen fiiliksestä plussan testiin, niin kuin samalla vääntömomentilla suoraan maaliin! Noh, on se eri tavalla huikeaa kun sen saa pitkän yrityksen tuloksenakin, mutta varmasti myös jotenkin todella epätodellistakin.

En tiedä mainitsinko eräästä ystävästäni kuka tulee myös aivan heti raskaaksi. Noh hän juuri viime viikolla kertoi mulle että oli todettu kohtu tyhjäksi eli oli saanut keskenmenon jo jotain aikaa ennen. Noh oli ollut nyt sitten kontrolliverikokeissa, että katsotaan onko hgc laskenut kunnolla niin mitäpä vielä se oli noussut hurjasti! eli hän oli tullut heti saman tien uudestaan raskaaksi. On se hyvä tuuri joillain. Jotenkin ei ärsytyspisteet onneksi nouse kun ystävät kertoilevat näistä asioista, ainoastaan tuntemattomien jutuista.
En siis halua tällä sanoa, että ärsyynnyn tämän pinon tarinoista, älkää sitä luulko. Tämä pino on mulle tosi tärkeä ja jokaisesta onnistumisesta olen aidosti, täysin rinnoin ollut iloinen :)

Huh tulipa romaani mutta on tullutkin oltua aika mietiskelevällä päällä. Mietin sitäkin että enpä ole oireitani pahemmin kyttäillyt tässä kierrossa. Noh mitäs sitä kyttäämään kun ei niitä ole ;) Onpahan edes vähän rauhallisempaa tuolla mun pääkopassa ennen kierron vaihtumista.

Mahtavaa lauantaita toivottelen kaikille tasapuolisesti :heart:
 
Et ole Mandala yksin noiden katkerien ajatusten kanssa :hug: Onhan se epäreilua että jotkut onnistuvat plussaamaan jo ekasta kierrosta tai jotkut jopa plussaavat vahingossa. Tai jotkut plussaavat ja tekevät abortin. Ja sitten meillä joilla olisi kaikki olosuhteet luotu otollisiksi jo vuosia sitten ja kaksi rakastavaa vanhempaa sylit avoimena, niin meille ei sitä omaa lasta suoda :'( Mä en muuta järkeenkäypää selitystä ole omalla kohdalla löytänyt kuin että olen tähänastisesta elämästäni selvinnyt vähän liian laittoman helpolla. Ei ole mitään suurta draamaa eikä tragediaa menneisyydessä ja yhtään läheistäkään en ole elämäni aikana menettänyt. Tää on sitten mulle varmaan se asia jonka kanssa saan kasvaa ihmisenä ja tästä ajasta yritän sitten tulevaisuudessa ammentaa voimaa olla kärsivällinen ja rakastava äiti vaikka univelat painaisi päälle ja lapsella olisi kuukauden kestänyt ripuli-oksu-korvatulehdus- kierre. Tämä oli kuitenkin se asia mitä halusin niin kovasti että lipitin sitä helvatan pahaa greippimehua ja viittä vaille seisoin päälläni pupuilun jälkeen ja istuin kuumemittari suussa aamupissalla ja kyttäsin kaikenmaailman testitikkuja eri valaistuksissa ja kirjoittelin romaanin verran vuodatuksia keskustelupalstoille säästääkseni miestäni ja lapset-jo-saaneita-ystäviäni tältä vuodatukselta.

Sulla Mandala kuitenkin toi ovulaatio näyttäisi toimivan ja se on yksi parhaista edellytyksistä raskaudelle. Meitä hoitoon hakeutuneita varmaan yhdistää se että ongelmaa on ollut just tossa ovuloinnissa. Ihan hyvin voitte jatkaa luomuvauvasta haaveilua niin kauan kuin se hyvältä tuntuu. Oma mielentila on kuiteskin varmaan se tärkein mittari milloin sinne hoitoihin kannattaa viimeistään mennä. Kovasti toivon teille luomuplussaa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja Jo
Mä voin NIIN yhtyä sekä Mandalan että Tunafishin ajatuksiin! Molemmilla niiiiiiin tuttuja ajatuksia, joita itsekin on käynyt läpi! Ja Mandalan tavoin ahdistus iskee välillä ripeistä plussista, lukuunottamatta tätä palstaa ja läheisiä ihmisiä. Eräs lapsiperhe-ystäväpariskunta kävi tänään yllätysvisiitillä. Oli mukavaa kun kävivät, mutta vähän otti korviin se, että kahden pienen lapsen äitinä tämä nainen valitti, kun lapset valvottaa öisin ja ensimmäinen on niin villi ja diipadaapadii. Kyllä mä sen ymmärrän, että rankkaa varmaan välillä on, mutta samaan aikaan mietin, että toimisinko itse samoin. Toinen kerta kun nähdään puolen vuoden sisään ja mitä se muuta tekee ku valittaa. Sanois ennemmin, että kyllä meillä öitä vielä valvotaan, mutta on tämä ihanaa olla kotona omien lasten kanssa!! Vai kuuluuko se sitten vaan asiaan, että pienten lasten äidin kuuluu valittaa? Jotenkin luulen tai ainakin TOIVON, että itse sitten joskus muistan nämä asiat, kun olen samassa tilanteessa. Yritän ottaa ilon irti tästä hetkestä, joka mulla nyt on. Istun sohvalla lauantai iltana, koti on siisti, ruoka uunissa, kynttilät palaa, sauna on lämpenemässä ja sen jälkeen voisi ottaa lasin punaviiniä. Voipi olla ja toivon mukaan lauantai-illat on sitten hiukan erilaisia vaikkapa viiden vuoden päästä. :)

Ai niin ja kävipä vielä niinkin tässä, että eilen ei muistettu hakea postia ollenkaan. Tänään kun postin hain sieltä löytyikin kirje hormooni- ja lapsettomuusklinikalta. Sain siis ajan julkiselle jo näin nopeesti. Aika on vasta tammikuun lopulla, mutta on kuitenkin jo olemassa. Olin valmistunut ootteleen vielä pitkän aikaa ennen kuin aika tulisi. Tässä ehtii pari kiertoa olla ennen sitä tammikuuta, tämä kierto loppuun ja yksi uusi. Tietysti olisi mukavaa, jos voisin sinne soittaa, että clomit ovat tehneet tehtävänsä ja haluaisin perua ajan, mutta katsotaan sitten lähempänä kuinka käy. :) Onhan tuo käyntimaksu hieman eri hintainen tuolla julkisella puolella kuin yksityisellä. Joten on ihan kiva, että nyt kun on jo vähän päästy alkuun ja jos tästä isompia asioita tarvitsee tehdä, niin niitä voidaan jatkaa julkisella puolella. Kylläpä on siis huojentunut olo. :) Luottoa on siihen, että musta pidetään hyvää huolta ja ei tarvitse yksin näitä murehtia ja miettiä, että pitäiskö asioille jotain tehdä. :) Uskon, että tämä positiivinen mieli ei ainakaan ole haitaksi tälle projektille!
Imekää tästä fiiliksestä oma osanne itsellenne! :) Ihanaa viikonlopun jatkoa!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Tällasen ketjun bongasin täältä...ja haluaisin liittyä remmiin! Olen siis 30v ja esikkoa yritetty huhtikuusta alkaen, tosin yrityskiertoja on varmaan ollut 5-6, joissa siis oikeasti yritetty. Plussaa ei ole kuulunut ja syksyllä selvisi siihen syykin, eli multa löytyi laaja endo. En olisi osannu sitä itse epäillä, koska menkkakipuja ei juurikaan ole. No, laparoskopia tehtiin nyt marraskuussa ja tässä on eka kierto leikkauksen jälkeen menossa. Leikkaus tehtiin siis kp4 ja nyt on menossa vissiin kp 21. Oviksen bongasin kp 18, eli hiukan myöhästyi (yleensä aina kp 14-15 ja kierto 29 päivää), mutta tuo leikkaus varmaankin sekotti sitä. JA jottei ongelmat vielä tähän loppuisi, mulla on vaan toinen munanjohdin auki, eli edes joka kierrossa ei ole mahiksiakaan. Kevääseen asti yritetään luomusti ja sitten ivf.
Mutta koska nyt kuitenkin yritämme, voisin tähän ketjuun tulla, vaikka olenki tällanen poikkeava yksilö :D
Mutta jospa lisään itseni listaan:

Neitipippuri.......31v......kp 2/31-49.........yk6.....(Femar)
Ronjaliina........30v.......kp 7/24-31.........yk14
Avonlea...........35v......kp 11/27-29..........yk5
Minuli..............30v......kp 14/28..............yk3
Jo...................30v......kp 14/37...............yk10..... (1km)
pipsa79............31v..... kp 16/28-47...........yk8....(1*clomi)
Joku_raja........29v.......kp 21/27-29..........yk11......Dpo 5
Tunafish-78......33v......kp 21/19-34..........yk8.....(menopur)....Dpo 8
Sintu74............37v......kp 22/29.............(4*ivf) (1 tm)
SL..................29v.......kp 22/30-48...........yk7.....(Tero-tauko)
Demuli............31v.......kp 22/14-53..........yk14
Ginger.............35v.......kp 23/??...............yk24.... (1kkm)
Wanda_81........30v.......kp 24/28-42.........yk14
Mandala..........32v........kp 25/24-35..........yk11........Dpo8
Syksy2010........30v......kp 25/28-41.........yk13
Punanuttu........32v.......kp 29/24-27........ yk 3
Tatja..............35v........kp 42/25-37..........yk15....(terolut tauko)
Syrän..............30v.......kp 21/29 (tämä kierto varmaan 32-33).....yk~7...Dpo3




Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Sissi_81
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän



plussanneet
-2011-
RauRau...........28v.........yk1........ .plussa 23.11.
Hansman........34v..........yk2........p lussa 20.11.
Brita...............31v..........yk1.... ....plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v..........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24..... plussa 22.10.
Kippi................31v.........yk13... ...plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1...... ..plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8....... .plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1...... ..plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2...... ...plussa 3.10.
Sakara..............34v........yk5...... ...plussa 1.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis................................. .........plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4...... ..plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......p lussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v........yv2.... ....plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v.............. ......plussa 24.6.
KattiMattis............................. .......plussa
Miimau...............31v................ ....plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. .....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Tervetuloa Syrän :wave: toivottavasti vierailusi jää lyhyeksi kuten tavataan sanoa, vaikkakin näyttää siltä että olet tosiaan saanut reilun osuuden hidasteita matmatkalla äitiyteen varrelle. Mutta eipä anneta sen häiritä matkan tekemistä :) Ja kivaa saada taas lisää porukkaa pinoon kun tuntuu että niin moni on häipynyt tuonne Odottajien puolelle, ja hyvä niin tietysti.

Sanoit, että sulla on toinen munanjohdin kiinni. Onko se niin pysyvästi kiinni ettei se esim sillä aukiolotutkimuksen tekniikalla aukeaisi? Hyvin mielenkiintoista myös, että sulla on havaittu laaja endo ilman ilmeisiä oireita, näin käsitin!

Lisäsin sut tuonne tämän päivän listalle. Eli jos joskus haluat päivittäisen päivityksen tehdä niin klikkaat edellisen päivityksen kohdalla LAINAA ja poistat ne QUOTE kohdat ylhäältä ja alhaalta ja sitten vain muutat yhden päivän lisään sekä KP:hin että DPO:hin. Ja alhaalla on aina se kuka on pisimmällä kiertopäivissä, vastaavasti ylhäällä kierron alussa olevat.

Eipä tässä muuta kuin ihanaa lauantaita toivottelee Mandala valkoviinilasi kädessä :)
 
Mandala aa okei sorry, en tajunnut tuota listahommaa :D Mutta nyt selvisi!
Juu siis mulle tehtiin laparoskopiassa samalla se munanjohdinten varjoainetutkimus tai mikä sen oikea nimi onkaan, mutta siis jotain sinne ruiskutettiin. Ja siinä sitte selvisi, että toinen munanjohdin kapea ja siitä ei neste menny läpi. Toinen normaali ja neste kulki hyvin. Sitä ei sitten tiedä, että onko se toinen johdin ollu aina tollanen epämuodostunu kapea vai onko siellä endoa, mut en ymmärrä miten se sen olis voinu kaventaa. Eli taitaa olla viallinen vaan...!

Ja tosiaan, kyllä on melkoisen oireeton meikäläisen laaja endo. Siksi se melkoisena järkytyksenä tulikin! Että jos mulla on kerta laaja endo niin sillon se voi periaatteessa olla kellä tahansa, jos oireita ajatellaan. Ainut millon mulla on jotain mahatuntemuksia on vuotoa edeltävänä aamuna, jolloin tulee ravattua veskissä (maha toimii vähän aktiivisemmin sinä aamuna) ja sillon on myös sitä alamahakipua vähän aikaa. Mut kun vuoto kunnolla alkaa, kivut loppuu. Sen takia tätä onkin niin vaikea käsittää! Ei ole tärinäkipuja, ei yhdyntäkipuja, ei kipuja päiviä ennen menkkoja tai menkkojen aikanakaan paitsi tuo mitä kuvasin. Tietysti nyt jälkikäteen ajateltuna (mulla oli endometrioomakystat molemmissa munasarjoissa, jotka poistettiin), munasarjoissa tuntui jotain vihlontoja aina sillon tällön, mut ei sekään mitään kovaa kipua, eli en olis osannu siitäkään epäillä. Mut näin voi elämä valitettavasti yllättää!
Kyllähän tässä hiukan vielä jaksaa toivoa, että nyt leikkauksen jälkeen tärppäiskin, mutta kai se on enempi epätodennäköistä kuin todennäköistä, kun tosiaan vielä toi toinen puoli tukossakin. Mut semmosta tämä vaan näköjään on.
 
Endo voi hyvinkin tehdä sen, että toinen munasarja on tukossa. Endo tekee pesäkkeitä ja kiinnikkeitä ja niiden avulla munasarjan reunat voivat esimerkiksi kiinnittyä yhteen. Joillakin ei ole endosta mitään oireita ja joillakin on paljonkin. Mulla on (oli siis leikkauksessa pari vuotta sitten, nykyistä tilannetta ei kukaan tiedä) munasarjat siistit ja johtimet auki, mutta endopesäkkeitä meni kohdun läpi ja niitä oli myös virtsarakon päällä. Nyt epäilen, että pesäkkeitä on myös suolistossa, mikä on hyvinkin mahdollista. Pesäkkeet saattavat vuotaa verta kuukautisten alkaessa myös esimerkiksi vapaaseen vatsaonteloon.

Mutta ivf-hoidolla on hyvät tulokset meidän endolaistenkin hoidossa ja toki osa endolaisista raskautuu hyvinkin vähällä yritysellä, joten toivoa ei kannata menettää. Raskaushan hoitaa endoa, koska se laittaa endoa ylläpitävän hormonitoiminnan lepoon. Vähän samalla lailla kuin pitkät e-pillerikuuritkin, joten seuraava raskautuminen voi olla hyvinkin helppoa, jos alkaa yrittämään nopeasti toisen raskauden jälkeen. Joten tervetuloa palstalle Syrän, ja jääköön vierailusi lyhyeksi!

Saanko vielä kysyä, että miten sulla määriteltiin laaja endo eli missä sitä on?
 
Tervetuloa syrän!

Ja kiitos SL pohdinnoistasi ja muille niihin vastaamisesta, itsellä pyörinyt paljon samoja asioita mielessä. Jännää, että vasta noin vähän aikaa itsellä kulunut tätä yrittelyä, mutta olen jo ihan toivoton ja oman ja puolison vanhempien taustat tietäen alistunut kohtaloon, ettei välttämättä kovin helppo taival edes ole edessä. Siksi mietityttääkin, että pitäiskö vaan hakea apua mahdollisimman pian, jos kyse onkin jostain semmosesta asiasta, että tässä koko ajan hukkaa vain aikaa ootellessa luomua, toisaalta tajuan että "vähän" ylireagoin ja ajattelen liikaa..

Näin viimeyönä unta että synnytin pienen läpinäkyvän liskon ja olin ihan pettynyt ku ei tullutkaan vauvaa ja koitin sitä hoivata ja imettää, se vipelsi ja oli inhottava.. Oli miehen kanssa hauskaa, ku herättyäni sille kerroin.. :D
 
joku_raja Nojuu tuo kuulostaa kyllä ihan järkeenkäypältä, että endo on sen toisen johtimen tukkinut. Mulle kävi tuloksista kertomassa erikoistuva lääkäri, joka oli mukana leikkauksessa, eikä hän ihan tarkkaan kaikkea edes tiennyt, oli vaan sanelun kuunnellut ja sieltä napsinut olennaisimmat kohdat, mutta hän oli vaan että "laaja tauti valitettavasti" ja kyllähän se kieltämättä laajalta kuulostikin. Endoa löytyi siis emättimen ja peräsuolen välistä, mikä on kai yksi yleisimmistä paikoista, sitten suolen pinnalla oli jokunen nystyrä, munasarjat oli kiinnikkeillä liimautuneet johonkin huitsin nevadaan, eli kiinnikkeet irroiteltiin ja palautettiin sarjat omille paikoilleen. Sitten oli vielä palleassa yksi aktiivinen pesäke ja useita vanhoja ei-toiminnassa olevia. NIIN ja tosiaan munasarjoissa oli ne kystat. Että olihan tuota. Kyllähän mä osasin siihen varautuakin, että sitä on muuallakin, koska kuulemma jos munasarjoissa on, sillon 90%:lla on muuallakin.
Mutta lähdin leikkaukseen niin toivottomalla asenteella, koska ensin vaikutti siltä että mahdollisesti toinen munis joudutaan poistamaan kokonaan, koska endometriooma oli niin iso, joten olin aika toivoton. Sitten kun kuulin, että ne jäivät jäljelle molemmat ja edes toinen johdin on auki, olin itseasiassa tosi tyytyväinen! Kuulostaa ehkä hölmöltä, mutta näin vaan on :)
Mistä päättelet, että sulla olis sitä suolistossakin nyt?
Mulla ei suoliston pesäke oireile kipuna ollenkaan, kuten ei nuo muutkaan, mutta menkkojen aikaan kyllä ilmaa kertyy mahaan tosi paljon ja suoli toimii aktiivisemmin, on ts. eka aamuna sellanen fiilis, et pitäis istua pöntöllä jatkuvasti.
Mut joo oikeassa olet joku_raja, että endolaiset kuulemma raskautuu ivf:llä kaikkein parhaiten, eli toivoa sentään vielä on. Musta oli aika helpottavaa, että vaikka leikkaus paljasti nuo kaikki epäedulliset asiat, niin sitä huolimatta löytyi syy sille, miksi ei ole tärpännyt, koska jos mulla on vaan oikea puoli auki, ei ole ollu mahiksiakaan ku ehkä 3 kierrossa tähän saakka, ja lisäksi oikealla puolella oli munasarjassa tämä n. 9 senttinen endometriooma, eli onko munasolu päässyt edes liikkeelle siltä puolelta. Nyt, kuten lääkärikin sanoi, se on sieltä pois, eli ei pitäisi olla munasolun kulkemiselle estettä!

Minuli Kyllähän se valitettavasti niin on, että ovistesti tosiaan näyttää vaan hormonin nousun, eikä sitä irtoaako munasolu. En kyllä tiedä sitten, kuinka todennäköistä on terveellä ihmisellä, ettei se sitten irtoaisikaan, mutta noinhan ne sanovat asian olevan.

Mulla on tästä endosta huolimatta kierto ollu koko ajan säännöllinen pillereiden lopetuksesta lähtien ja ovis tulee aina ajallaan ja luteaalivaihe etenkin on aina sen 14 päivää, eli uskon kyllä, että ovis on ainakin yrittänyt tapahtua tai tapahtuu. Sen suhteen olen siis toiveikas, vaikka muut asiat onkin päin peetä :D Lisäksi mulla on noi ovislimat kyllä aina niin selkeet, että tietää kyllä ilman testiäkin millon se aika on. Harmi vaan tosiaan, et en tiedä kummalta puolelta se tapahtuu millonkin. Nytkin oli tuntemuksia molemmilla puolilla, joten ei voi tietää kannattaako edes hitusen pitää toivoa yllä vai ei.
 
Hyvää sunnuntaita kaikille!
Tänne voi päivittää kp 3 24-28 ja yk 4..
Mites te viisaat tytsit kehoittaisitte nuitten ovistestien kanssa toimimaan? Ootteko aloittanut kuinka aikaisessa vaiheessa ja tehneet kerran vai kaksi päivässä?
 
Punanuttu Viisaudesta en tiiä :) mutta itselläni oviksen bongaaminen ja sen löytäminen on ollut vähän vaikeaa ja sitä ei ole joka kierrossa tapahtunut tai jos on tapahtunut, tapahtuu se myöhäisessä vaiheessa vasta kp 17-19 paikkeilla. Olen varmuuden vuoksi kuitenkin aina aloittanut tikutuksen kp10-11 kohdilla. Kerran meni hermot kun ovista ei oikein löytynyt ja menin ja tikutin koko kierron heti menkkojen loppumisesta miltei seuraavaan tädin vierailuun asti. Itse olen tehnyt yhden päivässä, mutta joskus oviksen läheisyydessä sitten kaksikin kertaa. Sun kohdalla kierto näyttää suht normaalilta/lyhyeltä, joten suosittelisin, että aloittaisit myös tuossa kp10-11 kohdilla viimeistään tikuttamaan, ellei jopa aiemmin. En tiedä oliko tästä apua, mutta sait ainakin vähän vastausta kysymykseesi. :)
 
Punanuttu itse silloin, kun en vielä ihan tuntenut kiertoani, aloitin testaamisen joskus just 11 päivän kieppeillä ja aina vaan aamuisin. Nykysellään kun tiedän millon ovis todennäkösesti on, alan testata siinä 13 päivän tietämillä, joskus kp12. Yleensä kp 12 on jo haalea viiva, seuraavana päivänä asteen tummempi ja kp14 iskee yleensä sen tumman viivan. Viimeksi testasin myös iltapäivällä uudelleen, mikä olikin ihan hyvä, koska viiva oli reilusti tummunut aamusta..!
Onko kellä muuten tietoa, mikä lääke mahdollisesti auttais ohueen limikseen? Mulla oli aiemmin syksyllä ihan nätti limis, mut viimeksi ultrassa poikkeuksellisen ohut. Se kuulemma voi vaihdella ja varmaan vaihtelee mullakin, mut mietin vaan jo valmiiks, et mikä lääke sopis sitä paksuntamaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Syrän;25156781:
joku_raja
Mistä päättelet, että sulla olis sitä suolistossakin nyt?
Mulla on suolisto-oireet lisääntyneet ja lisäksi tuntuu suoliston alueella sellaisia kipuja, jotka olen oppinut yhdistämään endoon. Erityisesti siis ennen kuukautisia.

Kyllähän tuo ikävän laajalle levinneeltä sun kohdalla kuulostaa. Mutta onneksi oireet ovat olleet vähäisiä. Mulla alkaa nyt olla todellisia ongelmia kuukautisten aikaan, kun olen niin pitkään ollut ilman e-pillereitä. Olen täysin toimintakyvytön ja oksentelen kivusta. Niinpä nämä hoidot eivät olisi voineet tulla parempaan aikaan. En olisi montaa kiertoa luomuna enää kestänyt. Kivut ovat lisääntyneet myös läpi kierron, mikä ei ole hyvä merkki. Mullakin on kierto aina ollut säännöllinen ja ovulaatio tapahtuu testien mukaan ja muutaman kerran se on ultrallakin todettu. Mitään ei vaan kuitenkaan tapahdu.
 

Yhteistyössä