*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Maanantai 17.10.2011



Joku_raja........29v.......kp 1/27-29..........yk10.... (6*clom)
Wanda_81.......30v.......kp 6/28-42.........yk13
Punanuttu........32v......kp 7/24-27........ yk 2
Mandala..........32v.......kp 7/24-35..........yk10
Demuli............31v.......kp 11/14-53.........yk13
pipsa79............31v......kp 16/28-40........yk7
Sintu74............37v......kp 16/29.............(3*ivf) (1 tm)
Syksy2010........30v......kp 18/28-38........yk12
Avonlea...........34v.......kp 18/27-29.........yk3
Neitipippuri.......30v.......kp 19/31-49.........yk4
Ronjaliina.........30v.......kp 20/24-31.........yk12.....dpo 0
Hansman.........34v.......kp 21/28-30..........yk1
Brita...............31v.......kp 21/27-31.........yk1
Almeja.............31v......kp 23/29..............yk~24
Tunafish-78......33v......kp 26/??..............yk6.......(femar)
Ginger.............35v......kp 26/??...............yk22.... (1kkm)
Kaneli74......... 37v.......kp 32/28-32.........yk 9
Tatja..............35v.......kp 32/25-29........yk14....(terolut)
Jo...................30v......kp 36/33.............yk8...... (1km)
tada................28v......kp 38/26.............yv2-3......dpo 2
Anskilia............32v......kp 68/25-32.........yk4
Mansikkalime....31v.......kp 74/30...............yk2
Neah................34v.....kp 79/28.............yk6
Sanja...............32v.....kp 83/27 ............yk2
Sissi_81...........30?v.....kp 95/28-30.........yk3
Kiiriminna78......33v......kp ?/26-28...........yk3



Taustalla:
RauRau
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

bircherry...........30v..........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v..........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v .........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v..........yk2........plussa 3.10.
Sakara..............34v..........yk5........plussa 1.10.
Annastiina79......31v.........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v..........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. .................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. .....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4
 
Viimeksi muokattu:
Tatja tiedän tunteen, että kun on kiva haaveilla oireiden olevan sitä itseään :) haaveilussa ei ole mitään vikaa mutta itse olen koettanut haaveilla sillä tasolla ettei tippuminen mahd menkkojen tullessa ole aivan liian suuri. Tsemppiä!

Gingerkin elelee jänniä aikoja kun kroppa "hurahtaa käyntiin" noin, hieno homma :)

Ronjaliinan positiivisuutta on ihan lukea :heart: nappaan todellakin osan siitä omaan mieleeni ja säilön sinne! Toki oma mieliala on alkukierron myötä taas toiveikas, mutta extra positiivisuus ei ole koskaan pahitteeksi :heart:

Tässä kierrossa tuntuu aika matelevan ihan älyttömästi kun muutin kierron laskutapaa oikeaan.Normaalistihan tässä mentäisiin jo kp9 mikä tietty tuntuu paljon pidemällä olevalta.

Aalto, aalto, aalto.... ;) :whistle: Mulla on sellainen kutina, ettei tämä aalto todellakaan ole tässä vielä vaan täältä ropisee vielä niitä lisää (enkä nyt puhu edes itsestäni) :heart:
 
Sintu Onko sulla huomenna mihin aikaan siirto? Saako sen jälkeen saikkua vai pitääkö mennä töihin? Onko mitään muita rajoituksia elämisen suhteen?
Hei!
Mulla on siirto klo 13.00. Mulle sattu juuri huominen päivä vapaata töistä ja keskiviikkona vasta iltavuoroon töihin. Sairaslomaa en ole koskaan saanu PAS:sta.

Ensimmäiset 2 viikkoa siirtopäivän jälkeen olen vältellyt nostelemasta kovin raskaita tavaroita, sekä kovia ponnistuksia muutenkin jotta alkio tarraisi paremmin kiinni, eikä irtoaisi... :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tänään Joku_raja........29v.......kp 1/27-29..........yk10....

Nyt on siis viimeinen clomikierto syöty eikä siitä tulosta syntynyt. Jäädään odottelemaan rankempia hoitoja. Ei ollut yllätys tädin tulo, kun eilen aamulämmöt laski ja kivut alkoivat. Ei oikein enää edes tunnu miltään.
 
Mä yleensä aloitan kanssa testailut jo dpo 10 jos on oireita ja niin nytkin. Tänään siis dpo 10. Aamulla tuli mielikuvitushaamu tai viivan paikka, jonka luokittelin näköhäiriöksi, joita mulla on ollut usein liikkeellä tässä asiassa... :D

No, sen verran se jäi kaivelemaan, että hulluna kuumeilijana tein äsken toisen testin. Pissa ehti olla rakossa vajaan tunnin.

Mutta hulluksi yllätykseksi sieltä tuli heti ihan selvä punainen haamu! :O

Tämähän siis ei kerro mitään, on neljäs tai viides laatuaan. Nyt vaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että tämä olisi nyt se pysyvä plussa ja lähes kahden vuoden yritys saisi onnellisen lopun!

Mutta pakko myöntää, että olen taas aikas innoissani! <3
 
Kiva, että positiivisuudesta oli sinulle Mandala iloa! Toivottavasti muillekin!
Voisitko päivittää mulle dpo:t näkyviin, kun kerrankin nyt tiiän, että missä mennään! Eli huomenna tiistaina dpo 1, KIITOS!!

Voi Almeja toivotaan kovasti, että sinä olet seuraava henkilö plussa-aallon harjalla! Kovasti tarrautumistsemppiä matkalaiselle!

Pahoittelut Joku_raja tädin saapumisesta!

Tsempit Sintulle huomiselle!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Bircherry valtavasti onnea plussasta:flower:

Jokuraja pahoittelut:hug: Ymmärrän täysin tuon, kun sanot, että ei tunnu enää miltään. Jotenkin sitä jo tässä yk-määrässä alkaa olla lannistunut olo ja varautunut pahimpaan. :|

Sintu onnea huomiselle:hug:


Testaamisesta: itse en ole testannut näiden 9 yk:n aikana kun kerran. Testaan vaan, jos menkat on myöhässä, eikä näin ole päässyt käymään. Onpa ainakin rahaa säästynyt, kun ei ole turhaan tullut pissittyä rahan päälle, niinkuin joku osuvasti joskus mainitsi;)

Almeja sinä todellakin ansaitsisit jo plussan, toivotaan kovasti, että olet seuraava:)
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Almeja huomenna aamupissatestituloksia ehdottomasti tänne meille tiedoksi, mahtavaa että olet jo haamulaisen saanut noin vähän rakossa viihtyneestä pissasta :heart: todellakin sinäkin ansaitsisit plussasi ja olla mukana tässä syksyn aallokossa!

Tosi paljon harmituksenpoistoajatuksia Joku_raja :hug: toivotaan, että pääsette sitte nopeasti etenemään muihin hoitoihin, ettei tarvitse odotella pitkiä aikoja!

Mäkään en juuri koskaan testaile, kuten Kaneli. Oireettomana ei ole tullut testattua muuten kuin, että olisi suht sopivilla dpo:lla tulossa jotkut kemut, niinku tuossa oli elokuussa firman kesäbileet. Se on se sellanen kauhea ärsytyksen tunne mikä estää testailematta muuten. Ei edes harmitus eikä mikään semmoinen vaan ärsytys, että pitikin joutua turhaan testaamaan.

Testionnea, tarttumisonnea ja vaikka mitä kaikkea onnea ja tsemppiä sitä tarvitseville :heart:
 
Mies on todella innoissaan plussasta. Oikein yllätyin, miten se pystyykin iloitsemaan niin täysillä ilman huolia ja pelkoja, vaikka varmasti tietää alkuvaiheen realiteetit. Varmaankin siksi, kun ei ole sen omasta kropasta kyse :D

Mulla tosiaan ei testissä näkynyt mitään vielä dpo10 ja dpo11 paikkeilla, vaikka oireet oli silloin jo aika selkeät, ja testasin aamupissasta.
 
Birdcherrylle ja Almejalle onnea plussasta! :heart:

Ja sitten omaa napaa:
Meistä tulee sitten kohta Gravitaksen asiakkaita. Tänään (kp 19) kävin gynellä. Isoimmat follit olivat vasta 11 ja 12 mm(?). Eli aika surkeaa kehitystä. Huonoa tuuria lisää vielä se, että folleja on PALJON. Eli monikkoraskauden riski on todella suuri, jos alkaisi syödä esim. Clomifemiä follien kasvattamiseen.

Niinpä gyne määräsi suoraan lapsettomuushoitoihin. :/ Mies suhtautui kumman ok spermanäytteen antamiseen, kun selitin, että muuten en saa lääkeitä, joita tarvitsen. Ajankohta selviää sitten huomenna, kun varaan Gravitakseen itselleni ajan. Mies vie (ilmeisesti?) näytteen sitten jossakin vaiheessa ennen sitä. Gynen suositus oli, että mentäisiin suoraan IVF:ään (pienimmät riskit, parhaimmat onnistumismahdollisuudet hänen mukaansa), mutta senhän näkee sitten, mitä Gravitaksessa päättävät...

Vielä on vähän ristiriitaiset tunteet. Tiesin, että jotain on vialla, joten siksi olen tosi iloinen, että aloitin tutkimukset jo näin "varhaisessa" vaiheessa (jätin pillerit pois toukokuun lopulla). Toisaalta harmi, että paljastui vähän hankalampi juttu. PCO ei kuitenkaan gynen mielestä ole todennäköisesti kyseessä, eikä endokaan sen suuremmin haittaa. Estrogeeniä on kai liikaa, kun munasoluja kasvaa noin paljon, mutta kehittyvät hitaasti.

Terolutia oli työterveyslääkäri määrännyt viime kierrossa aivan liian vähän (1 päivässä). Nyt annetaan folleille vielä 5 päivää "armonaikaa" kasvaa, ja sitten sunnuntaina aloitan Terot 3 kpl päivässä. Ja tosiaan tutkimuksiin eteenpäin heti, kun aikaa löytyy. Olikos joku täällä käynyt Gravitaksella tuolla Kari Ratsulalla? Hänen vastaanotolleen aion nyt suunnata, kun gyne suositteli (on itsekin tutkinut paljon lapsettomuutta).

Että tällaista meille. Sinänsä olen tyytyväinen, että vikaa löytyy, koska silloin voidaan myös tietää, miten asia mahdollisesti saatetaan korjata (ei ole ns. selittämätön lapsettomuus). Toisaalta lapsettomuushoidot kuulostavat kamalalta, ja olisi tietysti ollut hienoa, että kaikki olisi kunnossa, eikä vaan olisi vielä tärpännyt. Mutta onneksi täältä on saanut lukea lohdullisista tuloksista, joten en nyt vielä luovu toivosta.
 
Oi, onnea Birdcherrylle!!:) Hieno uutinen tuo plussa! Ja Almejalle tsemppia etta haamu siita vahvistuu:). Onpa hyvia uutisia taalla!

Itsella nyt n. viikko oletetusta oviksesta (ovis tod.nak. ma/ti)... Olin siis kotona Suomen reissulta viime tiistaina, jolloin peitot heiluivat :)D), kuten myos keskiviikkona. Nyt tietty kuumeisena odotan tarppaako vaiko ei... Toiveet ei ole kovin korkealla koska ollaan tosiaan ilman pillereita tjottailtu jo pari vuotta. Mutta mutta... nyt parina paivana on alavatsassa tuntunut pieni kramppimainen tuntemus, ei jatkuvana mutta valilla, vahan kuin menkkakipu tai samanoloinen tunne kuin papaa otettaessa mutta lievempana. Voisiko nain pian (alle viikko yhdynnan jalkeen) mitaan tuntua jos olisi raskaana? Mitaan vuotoa ei ole ollut (vaikka sellaisesta nainkin unta viime yona :D)

Noh, kattellaan. Keuhkoputkentulehdukseen sain viime viikolla ensiavusta tuhdit kortisoonit ja vielakaan olo ei ole normaali. Huomenna kontrollilaakarinaika, onneksi! Toihin pitaisi kyeta keskiviikkoyoksi. Onneksi tyo on aarimmaisen rentoa joten rehkia ei tarvitse.

Huoh...jaksamista kaikille loppukiertolaisille...on tama odottaminen piinallista! :) Toivotaan nyt paljon plussia tanne ketjuun!:heart:
 
Sorry...omanapa vahan jatkuu...:ashamed:

Ostin tuossa jokunen paiva sitten siis CB:n digiovistesteja ja huvikseni testailin testailun ilosta pari kertaa (taisi olla toissapaivana ja sita ed. paivana) ja negaa naytti. Nyt siis 2-3 pv aikana ollut alavatsan lievaa kramppitunnetta (ylla viestissa kirjoitin tasta) ja tanaan tuntemus/kipu selvemmin alavatsan molemmin puolin, ikaankuin munasarjojen kohdalla. Oletin oviksen olleen viikko sitten ma/ti... mutta nyt sitten taas heitin testia kehiin (kamalaa testien tuhlausta:)) ja sieltapa tulikin hymynaama :confused:

Eli voiko ovis ollakin nain myohaan kierrossa (tanaan maanantaina siis kp 21/28-30) vai mita ihmetta...? Mies tuossa googletteli ja sanoi etta jos LH:n nousu on viikko oviksen jalkeen, viittaisi se raskauteen. Tosiaan silloin oletetun oviksen aikaan viikko sitten seksihalut oli ihan kamalat :)D) ja ovistesteissa viiva vahvistui, tosin en ottanut selvaa oliko kontrolliviivan kanssa yhta vahva enka oikein osannut koko testia lukea.

Anyways, JOS olisin raskaana, n. 7-9 paivaa ennen menkkojen alkua, voisiko digiovistesti nayttaa hymynaamaa vai onko tosiaan ovis vasta nyt? Ennen on oviksen aikaan ollut toispuolista munasarjapistosta, mutta ei "tasaista" alavatsan kramppaavaa tunnetta kuten nyt parina paivana on ollut. Tanaan kipu "levisi" myos munasarjojen kohdalle.

Saas nahda... :)
 
Huh kun te ootte kirjotellu paljon!

Almejan ja vahvan plussatestin puolesta täällä peukutan!!! Hyvältä vaikuttaa!!!

Neitipippuri me ollaan kans Graviditaksella! Samoin vähän aikaa sitten inssistä plussannut Sara. Molemmat ollaan käyty Ratsulalla. Tuolla ainakin vauhdilla etenee asiat eikä tuloksetonta lääkehoitoa jatketa montaa kuukautta vaan rohkeasti siirrytään seuraavaan. Mullakin ekan tuloksettoman Femar -kierron jälkeen alotetaan Menopur -pistokset heti seuraavassa kierrossa. Mä en ole kokenut Ratsulaa kovin informatiivisena enkä symppiksenä lääkärinä, mutta varmasti hän on ihan alansa parhaita ellei paras lääkäri. Kannattaa varautua kyselemään itse aktiivisesti asioita. Jatkoa ajatellen tuolta Graviditakselta ja Ratsulalta saa tosi hyvin lyhyempiä aikoja ultriin yms. tarkoituksiin. Itse oon käynyt kaikki seurantaultrat jo ennen klo.7 aamulla niin ehdin vielä ajoissa töihin eikä tarvitse selitellä työpaikalla mitään. Ymmärtääkseni Ratsula tulee tekemään toimenpiteitä myös viikonloppuisin mikäli tarpeen.

Hansman mulla kans ovis kummittelee ja nyt kp26 alkaa ovistikku punertaa yhä kirkkaammin. Vahvimman oviksen oon saanut pari kiertoa sitten sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa (kp31). Kaipa se on siis ihan mahdollista? Onko sulla epäsäännölliset kierrot? Toisaalta se ovistikkukin saattaa reagoida mahdolliseen raskausplussaan!

Lämpimiä ajatuksia sulle joku_raja :hug: Itselläkin meinaa välillä usko olla koetuksella ja vajaan kuukauden päästä tulisi vuosi yritystä täyteen. Pakko vaan uskoa että vielä se meidänkin vuoro tulee!

Sintulle tsemppiä sinne PAS:iin! Ja tarrasukkia pikkuisille että tarraavat tiukasti kiinni!

(.) Voihan räkä ja roiskis! Ärsyttävä pikkuflunssa vaivaa. Just niin pieni ettei omatunto anna periksi olla sairaslomalla. Muuten ei mitään uutta. Teroja popsin ja menkkoja oottelen. Omasta puolesta ei mitään jännättävää niin jännäilen sit teidän puolesta :D

Plussatuulta purjeisiin tytöt +++++++++++++++++++++:whistle:
 
Tunafish, kiitos vinkeistä! Mulla on nyt eka aika varattuna ensi viikon torstaille.

Vähän jännittää, mutta ainakin asiat etenevät nyt vauhdilla, eikä tarvitse kuukausi- tai vuosikaupalla kökkiä turhaan yrittämässä. Gyne laittoi kyllä eilen lähetteen menemään myös Naistenklinikalle. Siellä lienee tosin melkoinen jono, mutta ihan hyvä on olla lähete sielläkin odottelemassa, jos meinaa sitten jossakin vaiheessa käydä touhu turhan kalliiksi. Onpahan ainakin takaportti valmiina (julkisella ilmeisesti hoidot ovat paljon halvempia), kun tässä vaiheessa ei voi yhtään tietää, kuinka "hankala tapaus" olen.

Kuinka pitkään olette, Tunafish, käyneet tuolla Gravitaksella nyt?

Muoks: Ajattelin aloittaa Terolutit sittenkin vasta tuon ensi viikon torstain käynnin jälkeen enkä vielä tänä sunnuntaina (niin kuin gyne alunperin ehdotti). Muutama päivä lisää luomukiertoa tuskin haittaa, ja voi ehkä olla parempikin, ettei syö mitään "ylimääräistä", jos tarvitsee sitten vaikka ottaa vielä jotain lisäkokeita. Perusverikokeet ja ultrakuvat mulla tosin onkin jo olemassa ja ihan tuoreet työterveyden kautta.
 
Viimeksi muokattu:
Neitipippuri Tosi hyvä jos teillä mietteissä IVF, että olette siellä julkisen jonossakin. Voitte sit tehdä vaikka ne edullisemmat tutkimukset tuolla yksityisellä ja voihan se olla että sulle keksitään joku hyvä lääkkeellinen hoitomuoto eikä tarvitsekaan sinne IVF:ään mennä. Onhan se ihan faktaa että julkisella ne hinnat on ihan murto-osan yksityisen hinnoista. Mies naureskeli että nyt on sitten valmiina hyvä peruste olla ostamatta lapselle sitä kalleinta kännykkää tai mopoa, kun voi aina vedota tuohon, että sun tekeminen tuli niin kalliiksi :D
Mulla ensikäynti Graviditaksessa taisi olla ihan heinäkuun alussa. Silloin sain vaan terot pitkän ovuloimattoman kierron päätökseksi ja lähetteen verikokeisiin. Mies sai lähetteen simppatestiin. Klinikan ja omien kesälomien vuoksi seuraava käynti taisi olla ihan syyskuun alussa. Silloin kuultiin sitten kokeiden tuloksia ja tehtiin samalla aukiolotutkimus ja sain noi femarit kokeiltavaksi tähän kiertoon. Ja nyt lopettelen Teroilla tuota Femarkiertoa. Tulossa sit seuraavan kierron alussa kp2 ultra ja siitä lähtee sit Menopur -piikitykset ja ultraseuranta käyntiin.
Ihan varmasti teilläkin ihan oikea ratkaisu lähteä hoitoon näin "aikaisessa" vaiheessa jos kerran tiedät että taustalla saattaa olla pco ja endo! Hienoa että sait tuon ensikäyntiajankin noin nopsaan!
 
Neitipippuri, pakko vähän kommentoida täältä takavasemmalta, kun sun lääkärikäynti kuulosti niin tutulta... Eli mulla oli oikeestaan aivan sama diagnoosi. Eli mulla todettiin jo vuosia sitten monirakkulaiset munasarjat. Tarkoittaa siis sitä, että muniksissa näkyi useita pieniä rakkuloita (alle 10 mm), joista yksikään ei ollu riittävän iso ovuloidakseen ja ollaakseen ns. johtofolli. Marssin sitten myöskin puolen vuoden yrittämisen jälkeen Felicitakseen, koska siellä on yks lääkäri erikoistunut PCO:hon ja vastaaviin. Mulla sit todettiin, ettei ole PCO, koska verikokeet normaalit, oon normipainoinen, jne. Mutta joku vika hormonitasoissa on, kun ovista ei tule ja pieniä rakkuloita kehittyy useita. Miehen simpat oli ok. Lääkäri sitten sanoi, että hoitona on ovulaation induktio eli lääkkeillä koitetaan saada yksi rakkula kasvamaan. Mulle taas ei suositeltu heti IVF:ää, koska kuulemma mulla voi muniksia kehittyä liiaksi asti ja on ns. hyperstimulaation riski. Niinpä eka hoito oli clomifen (+ samaan kiertoon Menopur) ja näillä tulinkin heti raskaaks! Tosin alkio siis juuttui munatorveen. Parantelujen jälkeen aloitettiin sama uudestaan. Se ei enää tehonnut, joten vaihdettiin Femariin. Kolmas (ja yhteensä 6. lääkeavusteinen kierto) tuotti taas plussan. Kesällä olin aivan loppu, kun keväällä lääkkeet ei näyttäny tehoavan ja/tai ovis tuli puolelle, jolla mulla ei enää ole munanjohdinta. Mutta lääkäri sanoi, ettei lähtisi vielä IVF:ään, koska riskit on siinä mulla isommat hyperstimulaatioriskin takia. En oo mikään lääkäri enkä halua sanoa, että tämä olis sulle oikea tapa. Ja omaan lääkäriin pitää totta kai luottaa! Sitä paitsi voihan olla, että sulla on jollain tavalla erilainen tilanne ja siks eri hoitokin. Mutta halusin vaan kertoa, ettei sun tilanne ole toivoton ollenkaan! :) Vaikka munikset "uinuiskin" pienellä sysäyksellä ne voi saada toimimaan oikein! Kärsivällisyyttä ne hoidot vaatiin aivan pirusti ja mulla ainakin usko loppui moneen kertaan. Mut aina se löytyi uudestaan, kun tiesi, et pitää vaan jaksaa yrittää. Tsemppiä hurjasti hoitoihin! :)

Sintu, sulla pian jännät paikat... Pidän kovasti peukkuja, et sulatus onnistui ja alkio löytää tiensä oikeaan paikkaan! :)

Tsemppiä myös kaikille muillekin!

t. edelleen hengessä mukana oleva Amanda
 
Tiistai 18.10.2011



Joku_raja........29v.......kp 2/27-29..........yk10.... (6*clom)
Wanda_81.......30v.......kp 7/28-42.........yk13
Punanuttu........32v......kp 8/24-27........ yk 2
Mandala..........32v.......kp 8/24-35..........yk10
Demuli............31v.......kp 12/14-53.........yk13
pipsa79............31v......kp 17/28-40........yk7
Sintu74............37v......kp 17/29.............(3*ivf) (1 tm)
Syksy2010........30v......kp 19/28-38........yk12
Avonlea...........34v.......kp 19/27-29.........yk3
Neitipippuri.......30v.......kp 20/31-49.........yk4
Ronjaliina.........30v.......kp 21/24-31.........yk12.....dpo 1
Hansman.........34v.......kp 22/28-30..........yk1
Brita...............31v.......kp 22/27-31.........yk1
Almeja.............31v......kp 24/29..............yk~24
Tunafish-78......33v......kp 27/??..............yk6.......(femar)
Ginger.............35v......kp 27/??...............yk22.... (1kkm)
Kaneli74......... 37v.......kp 33/28-32.........yk 9
Tatja..............35v.......kp 33/25-29........yk14....(terolut)
Jo...................30v......kp 37/33.............yk8...... (1km)
tada................28v......kp 39/26.............yv2-3......dpo 26
Anskilia............32v......kp 69/25-32.........yk4
Mansikkalime....31v.......kp 75/30...............yk2
Neah................34v.....kp 80/28.............yk6
Sanja...............32v.....kp 84/27 ............yk2
Sissi_81...........30?v.....kp 96/28-30.........yk3
Kiiriminna78......33v......kp ?/26-28...........yk3



Taustalla:
RauRau
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

bircherry...........30v..........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v..........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v .........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v..........yk2........plussa 3.10.
Sakara..............34v..........yk5........plussa 1.10.
Annastiina79......31v.........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v..........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. .................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. .....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Kiitoksia Tunafish ja Amanda kun jaksatte kertoa kokemuksistanne! Toivottavasti muutkin saavat niistä apua/pohjaa pohdinnoille.

Itselleni on ainakin tämä palsta ollut tosi suuri apu, jota ilman en olisi varmasti a) tullut hakeutuneeksi jo näin ajoissa tutkimuksiin b)
osannut jo työterveyden kautta pyytää niin hyviä kokeita, yms. että olen nyt jo näin pitkällä. Vielä pitää verikokeista käydä ottamassa testosteroni ja joku toinen, ja sitten pitäisi olla kaiken pohjatiedon "koossa". Eli todella lämmin kiitos kaikille, jotka ovat vastailleet ja auttaneet. :heart:

Tuossa aiemmassa viestissä esittämäni arviot ovat siis vain gynen alustavia kommentteja. Gravitakselle menen vasta ensi viikolla, eli sieltä tulee sitten se oikea "tuomio". :)

Amanda, sulla tilanne kuulostaa (tai siis kuulosti) tosiaan kyllä hyvin samanlaiselta kuin mulla. Ja hyperstimulaation riskin mainitsi myös se eilinen gyne. Itse olisin oikein iloinen, jos apu löytyisi lääkityksellä, joten toivotaan, että sitä kokeillaan ennen IVF:ää (joka on niin pirun kalliskin, huh!).

On kyllä tosi rohkaisevaa, että sulla saatiin tuloksia aikaan jo noilla hoitomäärillä. Eli ehkä ei tarvitse meikäläisen siellä hoidoissa(kaan) vuosikausia viettää. Tuli eilen yöllä hieman tirautettua itkuakin, kun pelotti, että miten tässä käy. Mutta niin kuin monta kertaa on todettu täällä palstalla: muiden onnistumiset valavat uskoa siihen, että ehkä itselläkin joskus tärppää.

Tsemppiä ja ihanaa loppuodotusta vielä Amandalle! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tunafish-78
Hyvä juttu neitipippuri että ainakin saatiin selville mikä vaivaa. Eikä tuo mikään lopullinen tuomio todellakaan ole, joten lähetän sulle positiivisia fiiliksiä roppakaupalla. Kelaa, voit hyvinkin pian olla jo RASKAANA :heart:

Amanda joko sulla on np-ultra takana? ihanaa odotusaikaa sinne kovin :heart:
 
Heippa, tulen kommentoimaan samaiselta takavasemmalta kuin Amanda... Erilaisista hoitomuodoista, meille tehtiin julkisella ja yksityisellä yhteensä 6 lääkekiertoa (jokaisessa inssi), koska kaikki vaikutti ihan ok:lta. Aina kasvoi yksi tai korkeintaan kaksi follia vaikka pieniä (ei pco-tyyppisiä) aihioita oli ihan runsaasti. Eka ivf-yritys muuttui sitten pettymyksen kautta inssiksi, kun (hyperin pelossa) aloitettiin pienehköllä hormonimäärällä ja folleja tuli taas vain yksi. Vaikka tavoitteena oli se n. 5-10...

Eri hoidot ja hoitopäätökset tehdään siis edelleenkin vähän huppu päässä ja kokeilujen kautta. Mulla edes kohtuullisen suuri hormonimäärä toisessa ivf-yrityksessä ei tuottanut montaa punktioitavaa munasolua (mutta toki kolme on riittänyt yhteen kiinnittymiseen ja ainakin viikolle 19+6 :heart:).

Mitähän yritän sanoa... Niin, että itse suostuin noin moneen inssiyritykseen ennen ivfää, kun koeputkitoiminta tuntui niin kovin luonnottomalta ja toisaalta myös lopulliselta. Hoito oli kuitenkin meidän osalta a) toimiva ja b) ei oikeastaan ollenkaan raskas. Paljon raskaampaa oli yli puoli vuotta arpoa erilaisten hormonisekoitusten kanssa ja pettyä moneen kertaan.

Olisin taipuvainen olemaan sitä mieltä, että jos suuntaa yksityiselle, niin hankkikaa rahalle vastinetta eli hankkiutukaa sellaiselle lääkärille, johon tunnette oikeasti luottavanne. Se on tosi henkilökohtainen juttu kaikin puolin, joten oma tunne on paras valintaperuste. Ja jos ensimmäinen lääkäri tuntuu jostain syystä huonolta tai itselle sopimattomalta, niin vaihtoon vaan! Sekä julkiselta että yksityiseltä saa kaikki paperit, vanhat tutkimukset yms mukaan, joten vaihtaminen ei ole kallista.

Hieno plussa-aalto täällä, toivottavasti tulva jatkuu ++++++++++++:whistle:

Lallaa ja Pikkuinen 19+6
 

Yhteistyössä