**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Lallaa77 Pahoittelut tädistä :hug: Toivottavasti tutkimukset tuottaa tuloksia ja saatte apuja myös :)
Mies mainitsi jonkun tuttavapariskunnan, joka eros hiljattain, osasyy saattoi olla etteivät saaneet lapsia 8v yhteiselon aikana. En tiedä oliko tää miehen viittaus siihen, ettei meidänkään suhde kauaa kestäisi, jos lapsia ei tosiaan saataisi.. Mää oon sanonut olevani valmis käyttään luovuttajaa tarvittaessa ja jopa adoptoimaan, mutta mies ei välttämättä oo yhtä avoin noille vaihtoehdoille. Me ei edelleenkään oo tehty päätöstä tutkimuksiin hakeutumisesta, se saattaisi tehdä lapsettomuudesta vielä konkreettisempaa kuin se tällä hetkellä on.. tarkoituksena kai vielä kerran yrittää luomuna ja jos menee taas kesken, niin sitten ehkä tutkimuksia.. Miehellä ei tunnu kiirettä yhtäkkiä enää olevan lapsien kanssa, joko haluaa nauttia vapaasta elämäntyylistä tai sitten ei enää halua kokea lisää pettymyksiä.. Mun mielipiteen asiasta tiedättekin.. vauvakuume on edelleen kova :heart:
Tsemppiä kovasti Lallaa, toivottavasti saatte toisistanne voimaa tän asian läpikäymiseen :hug:

Sannuli: Ok. Mä en muistanutkaan että sulla on ollut noin pitkä kierto viimeksi. Katsoin vaan tuolta listalta. Toivotaan edelleen että viiva ilmestyy!

Lallaa: Mä en usko että te lapsettomiksi jäätte, mutta aikaa voi siihen voi toki mennä. Selittämätön raskaus on myös syy aloittaa lapsettomuushoidot. Hyvä että ensi viikolla on jo aukiolotutkimus. Eikö ne voisi antaa jotain keltarauhaskuuria oletetun ovulaation jälkeen, joka sitten tukisi sitä raskauden alkua? Mietin vaan siksi, että mullahan on nyt keltarauhaskuuri juurikin siksi että se tukisi alkion kiinnittymistä ja kasvua siirron jälkeen. Voimia sinne! :hug: :hug:

Talitintti80: :hug: Jos en väärin muista, olette/olitte matkalla, toivottavasti matka on mennyt hyvin ja tuonut vähän muutakin ajateltavaa kuin tän kuumeilun :)

Täällä on pää ihan jäässä.. ei edes peruskaavoja saa paperille asti.. no, eiköhän tämä tästä parane, mitä enemmän viettää aikaa kirjojen ääressä.. nyt lenkille raittiiseen ulkoilmaan, kun ei vielä sada (!), pääsee ainakin tosta naapurin pianon pimputuksesta eroon (oon iloinen että asutaan omakotitalossa miehen kanssa ja vuokralaista säästääkseni mun kosketinsoittimessa on aina luurit kiinni :)).

Voi Lallaa77 :hug: kuten myös Talitintti :hug: Inhottava tuo täti!! :(
Mulla on ihan outo olo.. Toisaalta oon ihan varma, etten oo raskautunu, kun ei sitä ovistakaan löytyny ja toisaalta taas mulla on USEITA raskausoireita... Äsken purskahdin itkuun ihan ilman mitään syytä ja vatsaa nippailee aina välillä... Tää oottaminen on niiiiin piinaavaa ja ärsyttävää, varsinkin kun kuulin taas yhden tutun odottavan lasta... Mä oon niin samoilla linjoilla oliko se nyt Annan kanssa, et vaikka kuinka haluais olla onnellinen toisten puolesta, on valitettavasti tietyllä tapaa katkera, kun itsellä ei onnistu... :(
Kertokaa miten sitä sais ajatukset muualle vähäks aikaa??!

Voi ei Lallaa ja Talitintti :hug: :hug:

ON: Olen ollut pari päivää kuumeessa ja eilen hävisi tissikipu ja pahoinvointi ja tänään tullut pientä tuhrua, joten kai se on uskottava että kyytiläinen ei jaksanut matkassa tai oli peräti kemiallinen. Sitä pelkäsin jo silloin maanantaina kun haamu ei ollut vahvistunut. Ostin vielä Clearbluen digitestin ja tein sen tänään, "ei raskaana" ilmestyi teksti, joten se oli sitten siinä. Eli ne joihin haamut tuli oli niitä Cittarin liuskoja ja ne viivat oli kyllä vakuuttavia, en ole niihin saanut koskaan ennen mitään vaikka olisi missä valossa käännellyt ja nämä viivat näkyi ihan hämärässäkin. Varasin huomiselle lääkärin ja pyydän verikokeen niin nähdään edes oliko kemiallinen tai km. No oli miten oli, niin olen iloinen että edes ne pari plussaa sain, tiedän että meillä on mahdollisuuksia vaikka nyt olen todella surullinen ja itkeskellyt pitkin päivää :'(

Voi Rae, kyllä meni mieli surulliseksi täällä sun puolesta :'( Kovasti voimia :hug:
Hyvä että jotain positiivistakin löysit, kyllä niitä plussia vielä tulee ja aivan sellaisia, jotka kestää loppuun asti, ihan meille kaikille :D :heart:

:'( Voi ei, hirveästi tätiuutisia... :hug: Voimia kaikille uuteen kiertoon!

Rae tuntuu todella rankalta tuollainen että jo plussas, mutta sitten tuleekin ei raskaana tulos... :hug: Mutta tosiaan mahdollisuuksia siis on.

Lallaa meillä on punakorvakilppari... :)

Sannuli masennuksesta en oikein tiedä miten tää raskaus on siihen vaikuttanut. Kuitenkin tähän aikaan raskaudesta on monet todella väsyneitä ja väsymys luo alakuloa. Toisaalta jos en olis raskaana, niin olisin varmaan vielä masentuneempi. Aina kun muistaa masuasukin, niin alkaa hymyilyttään ja jopa liikuttuu kyyneleihin asti välillä. Tää raskaus antaa siis kummasti voimiakin.

Sannuli ja Rae: :hug: :hug:

Voi miten kurjalta tuntuu Rae sun puolesta! Menee ihan sanattomaksi.

Olin tulossa kirjoittamaan, että olipa huono päivä itsellään eilen, mutta ei se nyt tunnu miltään kun luki uutiset täältä. Olin vaan väsynyt edelleen päikkäreiden jälkeen ja yritin lähteä tenttiin mutten yksinkertaisesti jaksanut. Sen sijaan kävin uudelleen nukkumaan ja pyysin miestä tuomaan jäätelöä tullessaan. Kaksien päikkäreiden jälkeen nukahdin illalla taas nopeasti. Olen ihan tajuttoman nuutunut ja makeanhimoinen. Enkä tiedä johtuuko tämä tuosta keltarauhaskuurista vai nostatanko toiveita että alkio olisi onnistunut jäämään kiinni. Tällä hetkellä tuntuu ettei onnistuta.

Pidetään mökötys/ärsytys/itku-päivä ja ponnistetaan yhdessä taas huomenna jalkeille.

Sannuli: Ei oo reiluu että täti tuli käymään :( :hug:

Tinka: Kovasti peukut pystyssä, että sun kyytiläinen pitäisi kynsin ja hampain kiinni (näin kuvainnollisesti, ei taida ko. kapistuksia ihan vähään aikaan saada vielä ;)). Kaivattas niin kovasti hyviä uutisia tähän pinoon, sais kaikkien mielen ilosemmaksi ja toiveekkammaksi :D

Sannuli79.. 30v. .....kp1/30-45........... yk8.........
Talitintti80..29v. .....kp3/26-29........... yk4..........
Lallaa77 .. 33v. ......kp3/27-33.............yk11 .........
Viu..29v. .................kp9/28-34............yk7............
Sunny80.. 29v. .......kp10/30................yk1............
Anna-79.. 31v. ........kp11/36-38 .........yk4...........
Krizze.. 32v. ............kp12/21-27..........yk~2v. ....
Siukuk..29v. ............kp16/27...............yk2............ dpo3
Sintti-79.. 30v. ........kp17/23-30..........yk9............
Olivia-79.. 31v. ........kp19/27-28..........yk4............
Tinka-.. 30v. ............kp23/28...............yk12........... pp8
Rae34..34v...............kp27/22-28.........yk9............. dpo13
Smi.. 32v. .................kp32/27-32.........yk7.............
Durasel.. 33v. ........................................................ dpo3

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4

Sannuli, Talitintti, Rae :hug:
Turhaudutti, raivostutti, nyypötytti niin paljon kierron ekana päivänä, että ajattelin jo lopettaa kaiken yrittämisen ja palstoilla roikkumisen ja... No, te tiedätte, kuinka kurjaa on lähteä taas nollasta. Rae kyllä se haamu varmasti kuitenkin antaa uskoa - yhtään vähättelemättä miinuksesta seuraavaa surua. Krizzellähän tästä lienee turhankin paljon kokemusta, mutta sä osaat kyllä ottaa vastoinkäymiset harvinaisen hienosti!

Tinka, luuletko että ihan pelkät keltarauhashormonit voi vaikuttaa noin :), vai oisko kuitenkin pienen pieni painolasti istahtanut mahaan :D ? Toivotaan niin :heart: - ja sitten ei varmaan kannatakaan hankkia kissavauvaa häiriköimään siihen oheen. Meillä on kaksi riiviötä, ja pentuina ne oli ihan hirviöitä :LOL:, ihania tietty myös, edelleen. Keltakaneli juu, ehkä punakorvaa on vaikea yhdistää maakilppariin :D ...

Olivia, onhan niitä paljon juttuja, että ovista ei bongattu ja silti tärppäsi.

ON: täytyy varmaan yrittää miettiä asioita taas uuteen järjestykseen. Ihan hirveetä, miten kireä musta tuli kuukautisten alettua. Eihän tässä ole mitään järkeä! Mulla on kuitenkin asiat hyvin, eikä maailma varsinaisesti tarvitse juuri *minun* lastani. Elämä tuntuu nyt käpertyvän liikaa ihan oman navan ympärille ja yhteen ainoaan miinukseen.

Smi
Onpa nyt paljon surullisia uutisia tässä pinossa :'(

Rae Olen tosi surullinen, että raskautesi ei jatkunut. :hug: Mutta kuten itse sanoitkin, lohduttavaa varmasti on se, että tiedät, että raskautuminen on mahdollista ja seuraavasta voi jo tulla se ikioma nyytti :heart:

Sannuli :hug: ja jaksamista, tämä on kierron kamalin päivä. Sure ja kiukuttele harmi pois ja sitten jaksaa taas miettiä uutta mahdollisuutta. :)

Tinka Minusta sun olotila kuulostaa raskautuneelle, ihanaa :) Ja ne hampaiden alut ilmestyy muuten viikolla 10 :)

ON: Täällä toistaiseksi vielä piinaillaan. Huh.

lemmikistä: voiskos olla niin, että jos sellaisen hankkis vauvan korvikkeeks, niin vauvastressi vähenis ja samaan syssyyn raskautuisi? näin on muutamassa tuttavaperheessä tapahtunut (tosin en tiedä, onko ollut suunniteltu ajoitus tai onko ollut vauvaprojektissa ongelmia)

masennuksesta: Mulla on tämä vauvaprojekti auttanut monellakin tapaa omaa oloa. 1) on ihana haave, jota ajatella, kun synkistyy. 2) Näkee valoa tähän työuupumusputkeen, ei tarvikaan tuskailla eläkkeeseen asti, vaan joskus, toivottavasti vuoden päästä, katkeaa työputki!

Toivotaan että Smi tuo lähipäivinä ilouutiset tähän pinoon!
Anna: Mä uskon lemmikkien voimauttavaan vaikutukseen ja stressinlievittäjiä ne on myös. Mun kampaajalla on sellainen hellyyttävä sylikoira ja parasta kampaajallakäynnissä on se, että koiran saa ottaa halutessa syliin ja se nojaa leualla käsivarteen rapsutuksia pyytäen. Me ollaan mietitty niin että kissa olisi hyvä ottaa kun on lapsi talossa. Lapsi olisi helpompi opettaa hoitamaan kissanpentua kuin totuttaa aikuinen kissa vauvaan.

Lallaa: Sulla on toi maaginen kp 3, jossa minä aina "nousen suosta ja kuivaan kyyneleet" (kerroin kierron ekojen päivien fiilikset muutama kuukausi sitten

ON: Kiitos kun saa avautua. Mulla lähti taas fiilikset nousuun eilisen ja aamun ärtyilyn jälkeen. Kävin kävelyllä, heittäydyin sohvalle ja taas alkoi kokovartalovilutus, joka nostattaa toiveita kummasti. En tiedä mikä on lääkkeistä, mikä oikeita oireita ja mikä lumetta, ainut varma asia on että mulla on vilkas mielikuvitus ja hyvät syyt epäillä itseäni lumeoireista.

Nyt vaan nopea omanapainen päivitys: Kävin äsken lääkärissä ja otettiin verikoe josta näkee onko raskaushormoni yhtään noussut. Sanoi että on joku uusi tosi tarkka koe ja tulos on sitten 100% varma. Eli oli sitä mieltä että hormoni ei voi niin nopeasti laskea jos oikeasti olin raskaana ja koska jo eilinen testi nega niin on tuskin kiinnittymistä tapahtunutkaan ja todennäköisesti kyseessä kemiallinen raskaus... Saan tuloksen vasta maanantaina. Nyt se vuoto taas loppui, eilen oli tuhrua, tänään tuli kerran jo ihan kirkasta verta paperiin pyyhkiessä ja nyt ei taas mitään. Työkaverit varmaan luulee että mulla on paha ripuli kun juoksen koko ajan vessassa... Nyt tekis mieli vaan lähteä kotiin ja itkeä niin kauan että kyyneleet loppuu...

Rae: Tulee niin kamala olo sun puolesta, voi kun voisin rutistaa sua oikeesti ja silittää sun päätä ja kertoo että asiat tulee parantuun :hug: Kovasti voimia työpäivän loppuun saantiin :heart:

Lallaa77: Tiedän niin hyvin tuon tunteen, kun kaikki tuntuu pyörivän vain sen yhden asian ympärillä.. :hug: Ei sillä oo väliä tarviiko maailma sitä teidän ekaa omaa vauvaa, sillä sää tarvit sen vauvan (ja saat sen vielä ) ! :) Sain hyvän vinkin yhdeltä palstailijalta eli aion alkaa pitään itselleni puhutteluja, kun tuntuu ettei mikään muu oo tärkeetä kuin se raskautuminen ja vauvan saanti :D Pitää oikeesti yrittää panostaa tohon mieheen kun pääsen takaisin kotiin :) Ja tietty niihin asioihin joista kesässä tykkään eli tanssi, biitsi, grillailu jne.

Smi: Tsemppiä piinailuun, voi kun sieltä tulisi se meidän kaikkien toivoma tulos :hug: :)

Tinka: Tänne vaan purat kaikki vitutukset tms. jos se oloa parantaa :D Ei elämä voi olla pelkkää auringonpaistetta ja pilvilinnaa :LOL:

Niin ja omasta navasta sen verran, että alkaa pakkomiellettä pukkaamaan taas raskautumisen suhteen.. haluaisin kovasti olla raskaana ennen syyskuuta (jolloin ois ollut la) ja ens viikolla on mun ja miehen 1-v kihlajaispäivä (ei olla vielä naimisiin ehditty) ja samalla päivä, jolloin yks vaavi saatiin aluilleen.. No, tää on taas näitä välipylväitä, joista vaan pitää päästä yli.. onneks loppuviikko/ens viikonalku menee tenttiin valmistautuessa niin ei kerkee ajatteleen..

Voi ei, täti on ehtiny jo moneen osoitteeseen! lallaa, talitintti, sannuli ja rae :hug: kovasti voimia teille!

Toivottavasti Smi tuo seuraavaksi positiivisia uutisia ketjuun.

Duraselin kans kun bongattiin ovis samaan aikaan, niin sittehän me plussataankin samaan aikaan. Eikös niin? :) Täällä on ovis hyödynnetty ja nyt ei voi kun odotella. Ei vaan meinaa kärsivällisyys riittää.

Kiitos kaikille välittämisestä :heart:
Olo on kuin jyrän alle jääneenä, mutta kai se toivo sieltä taas sitten löytyy kun ovis lähenee. Mun mies on ihana, oli vielä eilen toiveikas ja sanoi että lääkärissä sitten selviää jos vaikka vielä olisikin toivoa ja tänään sitten sanoi että jatkossa yritetään entistäkin kovemmin. Koska on ollut jotenkin niin välinpitämätön yrittämisen suhteen, luulin ettei sille ole niin tärkeää, mutta oli nyt myös todella pettynyt, oli niin innoissaan ajatuksesta että meille oikeasti tulisi vauva. Kai se ajatus on ollut sille niin abstrakti ettei ole osannut asennoitua. Eli jotain hyvää tästäkin seurasi.

Omasta allikosta lähetän voimahalin teille tädin kohdanneille, Lallaa, Talitintti ja Sannuli :hug: :hug:

Nyt kaikki elämme siinä toivossa että Tinka tuo meille sen kauan kaivatun plussan tähän pinoon :heart:
Ja myös Smi, Siukuk ja Durasel toivotaan teille tästä kierrosta plussia!

Nyt jatkan sohvalla kyhjöttämistä, olo on vielä niin heikko parin päivän kuumeesta ja tänään venähtäneestä työpäivästä että käperryn sohvannurkkaan katsomaan telkkaria...

Yhteistyössä