**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Huomenta! Määkin oon syönyt aivan älyttömösti äidin ihania vappumunkkeja, kun en oo pitkään aikaan niitä saanut :) joten vaaka taitaa olla rikki... -0,9kg viime viikkoon. No ens viikolla tulee varmaan taas painoa kilo lisää, tää on tää mun trendi :LOL:

Koittaakaas muutkin muistaa käydä vaa'alla, niin saadaan listaa taas päivitettyä
:D
 
Rae34.. 34v. ..........kp2/22-28 .......... yk10..........
Sannuli79.. 30v. .....kp2/30-45........... yk8...........
Talitintti80..29v. .....kp4/26-29........... yk4...........
Lallaa77 .. 33v. ......kp4/27-33.............yk11 .........
Viu..29v. .................kp10/28-34............yk7............
Sunny80.. 29v. .......kp11/30................yk1............
Anna-79.. 31v. ........kp12/36-38 .........yk4...........
Krizze.. 32v. ............kp13/21-27..........yk~2v. ....
Siukuk..29v. ............kp17/27...............yk2............ dpo4
Sintti-79.. 30v. ........kp18/23-30..........yk9............
Olivia-79.. 31v. ........kp20/27-28..........yk4............
Tinka-.. 30v. ............kp24/28...............yk12........... pp9
Smi.. 32v. .................kp33/27-32.........yk7.............
Durasel.. 33v. ........................................................ dpo4

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4
 
Tinka..........TV..+0,2kg....................K..+2,0kg...Tvk25... -7kg (7.5)
Sannuli.......TV..-1kg........................K..-1kg.......Tvk25... -4kg (7.5)
Rae.............TV..-2,9kg....................K..-3,1kg.....Tvk25... -1,9kg (7.5)
Krizze.........TV..-0,9kg.....................K..-0,9kg.....Tvk25... -4,1kg (7.5)
Smi.............TV..-0kg........................K..-0,5kg.....Tvk25... -4,5kg (7.5)
Talitintti80..TV....................................................Tvk25... -5kg
Olivia-79.....TV..-1KG........................K..-0kg.......Tvk25... -5kg (8.5)
Siukuk........TV..+0,4kg.....................K..-0,3kg....Tvk25... -4,7kg (7.5)

(tämän viikon suoritus, kuinka paljon kokonaisuudessaan tippunut, kuinka paljon tavoitteeseen)
 
Smi
Huomenta :wave:

Tähän väliin vain pikainen "minäminä" päivitys, työt odottaa.
Paino viime viikkoon verrattuna +-0.
Piinailu jatkuu, viikonloppuna voisin testata jos mitään ei ole tapahtunut. Voihan jännitys!
 
:ashamed: :ashamed: Onneksi on niskavilloja mistä ottaa itseään kiinni.... :ashamed: Kaikki ne itsehuijaukset turvotuksen vaikutuksesta voi heittää roskiin. Paino oli tänään +0,2 viime viikkoon verrattuna :ashamed: . Uskon että se turvotus oli alkuun syy miksi paino nousi niin paljon, mutta nyt viime viikot se on ollut tuo oivariini, useat iltaleivät ja herkuttelu...

Pidin itselleni nyt aamulla puhuttelun ja päätin jättää leivän hetkeksi pois ja korvata sen kaurapuurolla. Leivässähän ei itsessään siis mitään vikaa ole, mutta kun mä tykkään niin paljon oivariinista ja juustosta että syön sitten ylimääräisiä leipiä sen takia. Voin ottaa jonkun ajan päästä leivän mukaan, mutta ilman oivariinia. Herkkulakko alkoi myös nyt ja kestää seuraavat 2 vk! Sitten voin arvioida tilanteen uudelleen herkkujen osalta.

Huomasin heti aamulla muutenkin, että pirtsakampi olo kuin edellisinä päivinä. Olisikohan niin että nuo viime päivien vilutus, tukkoinen nenä ja väsymys olisi ollut jotain flunssanpoikasta. Tuntuu uskomattomalta että mennään pp9. Jostain syystä sain päähäni, että vuoto alkaa ehkä tänään. Huomenna on kaksi viikkoa siitä kun pistin tuon "ovulaatiopistoksen" joten luonnollisen kierron mukaan tänään alkaisi vuoto.

Olisipa Smin housuissa ja voisi testata jo!
 
Huhhuh, täällä jännäillään niin Smi:n kuin Tinkankin puolesta :) On se niin ihanaa toi loppukierto, kun kaikki on vielä mahdollista, vaikka tietysti kauheesti jännittääkin :D Voi kun tulisi niitä iloisia uutisia :D

Omaa napaa, taas on yksi alkava päänsärky selätetty. Taisi auttaa kun heti aloin niskoja venytteleen ja otin särkylääkkeen kun alkoi tuntui että kohta iskee taas.. Ovisaika pitäs kohta olla taas käsillä, vaan eipä oo näkynyt mitään limoja vielä, vaikka viime kierrossa oli viikon verran :eek: No, nyt näkee ainakin miten kierto olisi ihan luonnollisena ilman mitään poppakonsteja (ja ilman 'häiritseviä' pupuiluja) :D

Lisäys: Ja Tinka, määkin söin ihan älyttömiä leipämääriä toissa viikolla, kun opiskelin jääkaapin vieressä :D ja paino nousi kilon. Mun lemppari oli ruispuikula juustolla ja margariinilla (normaalisti en käytä ollenkaan voita tai margariinia) :) Nyt oon lapsuudenkaverin kanssa käynyt lenkillä sauvoilla ja ilman 3-4kertaa viikossa, minkä takia hillitön nälkä iltasin, mutta kai ihan syystä :D

Lisäyksen lisäys. Taitaa olla oikeesti migreeni tulos, kun on niin kamala oksuolo.. ehkä se tästä helpottaa..
 
Perjantaipunnitukseen: -2,9kg. Ei taida oikein olla vertailukelpoinen kun olin kipeänä ja nyt on ollut niin paha olla etten ole oikein jaksanut syödä muuta kuin vaaleaa leipää oivariinilla ja juustolla... Tinka, kyllä niilläkin laihtuu jollei syö mitään muuta :) Jumpassakaan en ole käynyt kertaakaan tällä viikolla. Niin se on Krizze että mitä enemmän liikkuu sitä enemmän tulee nälkä.
Smi ja Tinka valtavasti peukkuja teille :heart:
Nyt pitäis vielä tämä päivä jaksaa töissä niin sitten saa levätä viikonlopun...
 
Kiitos Krizze! Olo on kyllä aivan kamala, hirveät vatsakrampit ja verta lorisee kuin härän kurkusta. Supertampparia saa vaihtaa tunnin välein... Nyt ne ainakin luulee töissä että mulla on paha ripuli... No pian ajattelin lähteä kotiin, ihanaa että on viikonloppu! Vaikka anoppi just soitti ja kutsui syömään sunnuntaina. Ne kyllä onneksi ei oo udellut meidän vauvapläänejä, thank god!
 
Rae: Auts, kuulostaa niin tutuilta sun oireet (mun eka keskenmeno taisi olla myös ns. kemiallinen) :( Koita ottaa viikonloppu rauhallisesti ja tarvittaessa myös syödä rautaa, muuten voi olo mennä heikoksi nopeasti :hug:

t.varaäiti :D
 
Nyt teen jotain erityisen julmaa: Ootteko törmänneet noihin Bola-korujuttuihin? Buhuuuu, erehdyin googlailemaan aihetta... ja iski aivan kamala "haluan-raskaaksi - haluan-vauvan - haluan-pitää-pientä-helisevää-asiaa-navan- päällä -jonka-jo-20-viikkonen-kuulee"-kohtaus. Julma osuus tässä on se, että pelkäänpä hyperventilaation leviävän muihinkin, ups. Nuhtelu itselle: eikö yli 30-v pitäisi tietää, että aina ei saa, mitä haluaa (ja se on ihan hyväkin juttu). Onneksi mulle ei käy näin yleensä eikä esim. ruokakaupassa vaippahyllyn kohdalla. No, ehkä vaipat ei ookkaan niin lumoava asia kuin pieni koru :LOL:
 
Hyi sua Lallaa, nyt aiheutit mullekin taas kauheen vauvakuumeen :D Oli ihan pakko mennä googlettaan bolakorut, vaikka oon niistä jo aikaisemmin kuullut mainittavan.. Mulla on edelleen navassa koru, niin vaihtaisin sen mielelläni bola-koruun masun kasvaessa :D Mää en oo onneksi vähään aikaan käynyt missään kaupassa, jossa ois vauvajuttuja, kotona on edelleen pieni vihreäraidallinen pipo ja nalle odottelemassa :ashamed: Ai kun ois ihana mennä naapurin pikkuvauvaa taas katsomaan :heart: (yksi harvoja vauvoja, joista ei tule katkera olo että miks ei mulla oo..) Nyt tuli semmonen olo että pitäis uhmata kohtaloa ja käydä ostamassa joku pieni vauvajuttu, jota sais hiplata.. :D
 
Mulle voi merkata -1 kg! Jotain positiivistakin tässä viikossa! :)

Lallaa: juu mä haluaisin kans sellaisen korun... juuri tälläviikolla niitä katselin verkkokaupassa kun tilasin raskaustestejä.

Gallup Minkä verran ootte hankkineet jotain vauva juttuja jo valmiiksi? Itsellä vähän kammo etten uskalla oikein ostaa mitään ennen kuin oon raskaana. Mites te muut?
 
Kuten huomaatte ei opiskelut oikein maistu tänään :) en uskalla sanoa mitään päänsärystä, kun pelkään että heti tulee takas jos kirjoitan jotain positiivista..

Sannuli79: Hyvin on sulla lähtenyt painoa tällä viikolla :)

Gallup: Oon jo muutaman vuoden neulonut vauvajuttuja, en muista oliko jo ennen kun jätin pillerit pois eli vauvalle löytyisi peittoja ja tossuja eri väreissä. lisäks ostin talvella nallen ja lakin ja itelle voiteita jalkoihin ja masuun (toivottavasti eivät kuivu tässä seuraavaa raskautta odotellessa..). niin ja kännykkäkotelona on vauvan pinkit muumisukat, jotka toivottavasti saa laittaa toiseen käyttöön jonain päivänä :) Oon aina yrittänyt olla etten mitään osta ennenkuin on päässyt ultraan kurkkaamaan vauvaa vaan viime kerralla oli niin kova pelko menettämisestä, että nalle ja lakki toi niitä positiivisia ajatuksia huonoina hetkinä :heart:
Voi kun niin toivon että me kaikki päästään vauvatavaraostoksille pian, varsinkin kun noita yrityskertoja alkaa oleen niin monta jo monella enkä haluaisi uudempien kuumeilijoidenkaan joutuvan pitkään odottamaan omaa nyyttiä, kun ei tää helppoa ole :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille! Toivottavasti saadaan nauttia aurinkoisista keleistä B)
 
Rae: :hug: Harmittaa tosi paljon sun puolesta :'(
Lallaa: Kävin katsomassa noita Bola-koruja. Myös Siukuk tai Smi muistaakseni tiesi ne myös. Mulle ihan uusi juttu, mutta ehdottomasti haluan tuollaisen! :heart:
Mutta käy ihmeessä katsomassa Bebesin sivut sekä erityisesti bebesin kestovaippasivut, niin jo alkaa vaipatkin kiinnostamaan kummasti. Mun tekisi mieli ostaa noita kestovaippoja kun ne on niin söpöjä. http://www.bebes.fi/kauppa/index.php?cPath=24_60

Sannuli: Mä en ole ostanut mitään juttuja, mutta mulla on kudottuna muutamat lastenkoon villasukat, yhden "villaimu"-viltin ja yhdet villahousut. Innostuksissani viime kesänä ne kudoin. :ashamed: Hieno saldo painonpudotuksessa!
 
Mullekin tuo Bola-koru tuttu, yksi ystäväni käytti sellaista raskausaikana. En ole ostanut ikinä mitään vauvajuttuja itselleni, senkin edestä olen tuhlannut siskoni lapsiin =) Olen ajatellut että tuo huonoa onnea jos valmiiksi ostaa. Joitain vaatteita olen viimeaikoina ostanut sillä silmällä että sopisi myös äitiysvaatteeksi... Mutta eipä kai niille sellaista käyttöä ainakaan vähään aikaan ole... Jotenkin eilen ja tänään olen nähnyt vaan raskaanaolevia naisia tai lastenvaunuja, kauheita iskuja vasten kasvoja. Ja kaupassa ahdisti kun ostin taas uuden paketin ovistestejä, Orion tienaa mulla kyllä hyvin, tosin päätin että r-testiä en enää tee kuin sen yhden positiivisen toivottavasti jossain vaiheessa, mulla yksi viikkonäytöllinen kaapissa, teen sen vasta sitten kun menkat oikeasti kunnolla myöhässä! Tää kidutus on liikaa vaikka tällä kertaa olen iloinen että edes sen muutaman päivän sain iloita ja elää toivossa.
Anteeksi tää omanapaisuus, ehkä jo parin päivän kuluttua jaksan taas keskittyä teidänkin viesteihin ja kuulumisiin. Kunpa Tinka ja Smi toisi niitä hyviä uutisia!!!
 
Huomenta kaikille!
Mulle voi laittaa kanssa perjantaipunnitukseen -1kg viime viikosta! Olin tosi yllättynyt Hyvä tulos myös sulla Sannuli! Ja muille, ei oteta liian vakavasti! =)

Mä olin kanssa joskus kuullu tosta Bola-korusta, mutta en sen enempää ennen kun nyt!! :LOL: Pitihän se googlettaa.... :LOL:

En oo uskaltanu ostaa mitään vauvajuttuja, mutta mulla sama kun sulla Rae, että oon ostanu joitain vaatteita sillä silmällä, että voisin pitää niitä, jos kävisi niin onnellisesti, että raskautuisin.. Voimia sulle Rae, asioilla on tapana järjestyä! :hug:
Mä en oo ehtiny tällä viikolla muuta kun käydä lukemassa taustalla, mun työ on sen suuntaista, etten voi/halua töissä tulla näille sivuille, kun en halua näitä aikeita kolleegoille paljastaa!
Olette tosi tärkeitä!! :flower: :flower:
Ihanaa munkin mielestä, että joku osaa/viitsii kutoa!!Oon ihan hulluna käsitöihin, ja siis nimenomaan niiden ihailemiseen! Itse en osaa....
Tinka ja Krizze voisitteko piristää meitä ja laittaa jotain kuvia tein kutomisista?? Olis mukava ihastella niitä...
 
Rae34.. 34v. ..........kp3/22-28 ............yk10..........
Sannuli79.. 30v. .....kp3/30-45.............yk8...........
Talitintti80..29v. .....kp5/26-29.............yk4...........
Lallaa77 .. 33v. ......kp5/27-33.............yk11 .........
Viu..29v. .................kp11/28-34...........yk7............
Sunny80.. 29v. .......kp12/30................yk1............
Anna-79.. 31v. ........kp13/36-38 .........yk4...........
Krizze.. 32v. ............kp14/21-27..........yk~2v. ....
Siukuk..29v. ............kp18/27...............yk2............ dpo5
Sintti-79.. 30v. ........kp19/23-30..........yk9............
Olivia-79.. 31v. ........kp21/27-28..........yk4............
Tinka-.. 30v. ............kp25/28...............yk12........... pp10
Smi.. 32v. ................kp34/27-32..........yk7.............
Durasel.. 33v. ........................................................ dpo5

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4
 
Huomenia!

Olivian pyynnöstä: (nää tein työkaverin vauvalle, loppulangasta tein lisää tossuja ihan 'muuten vaan' ;))



Niin ja sisko juuri opettelee virkkaamaan eli kaikki on mahdollista (oli peukalo keskellä kämmentä vielä pari vuotta sitten) :D

Mulla on kaapit täynnä paitoja, jotka sopii raskaanaolevalle, koska maha on aina ollut enemmän tai vähemmän turvoksissa. Nyt on jopa yhdet housut, joissa on masutuubi kiinni, voi kun olisin tajunnut ottaa matkaan, koska oviksen jälkeen turvottaa ja kovaa :headwall: :ashamed:

Ja Rae: Ei sun tarvi olla mikään ilopilleri, sure ihan rauhassa tapahtunutta, kyllä se aurinko alkaa jossain vaiheessa paistamaan taas :hug:
 
krizze aivan ihania noi töppöset!!! :heart: Itsellä ei tunnu nykyään olevan aikaa ja voimia tehdä enää käsitöitä, nuorempana kyllä tein paljon kaikenlaista.

Tsemppiä Rae! Kyllä se siitä varmasti taas iloksi muuttuu... itselläniki on kyllä otti tämä kierto aika koville...

ON: Kaksipäivää on mennyt ihan sumussa ja väsymyksessä. Onneksi menkkakivut jo helpotti, mutta kyllä ekana päivänä sattui niin kuin olis sisäelimiä joku repinyt irti!!! Ja itkukohtauksia oon saanut tänään ihan miten sattuu, aamulla kun mies oli lähdössä töihin niin pillahdin itkuun ihan vaan sen takia kun väsytti niin jumalattomasti ja hetki sitten luin vauva lehteä ja taas vollotin ihan holtittomasti... Taidanpa mennä nyt päiväunille ennen kuin mies tulee töistä etten koko iltaa itkeskele!

:eek:
 

Yhteistyössä