**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

keltakaneli: Mukava taas kuulla sun kuulumisia :) Toivottavasti paha olo helpottaa niin fyysisesti kuin psyykkisesti tavalla tai toisella :hug: Pidän täällä peukkuja ja varpaita pystyssä että ultrassa olisi kaikki hyvin :)
Mulla on ollut oma vointi kevään aikana välillä todella huono ja pahimmillaan meinasin jo mennä pyytään lääkkeitä, kun päivät oli aamusta iltaan pelkkää itkua :( Edelleen tulee päiviä, jolloin haluisi vain maata sängyssä eikä herätä ollenkaan, onneksi vähemmän. Ja tätä kaikkea siis vain pahentanut tämä lapsettomuus/keskenmenot.. Kannan lapsuuden traumoja mukana edelleen ja tehnyt vihdoin päätöksen mennä jollekin jutteleen kun taas ulkomaille kotiudun, jotta pystyn oleen miehelle paras vaimoke ja ennenkaikkea tulevalle lapselle paras äiti mitä pystyn :heart:

Tulipa taas avauduttua.. tuntuu silti hyvältä :)

Hyvää yötä ja viikon alkua kaikille :D
 
Krizze Tässä tutkin vielä kiinalaista lääketiedettä ja akupunktiota vaihtoehtona lääkkeille. Taidan varata huomenna ajan akupunktioon ja jos se ei auta, niin sitten lääkkeet. Useinhan kokeillaan ensin kaikki muut hoidot ja sitten vasta turvaudutaan "huuhaa"-hoitoihin. Miksipä sitä ei voisi tehdä toisinpäinkin... :)

keltakaneli rv8+6
 
Keltakaneli: Jos noista sun mainitsemista on hyötyä masennuksen hoitoon, niin ovat varmasti pitemmän päälle kaikinpuolin parempia kuin lääkkeet, niin ainakin musta tuntuu :) Mää oon yrittänyt alkaa puhuun lähimmille ihmisille omasta pahasta olosta vihdoin ja viimein, niin sekin on jo auttanut vähän. Pitkä tie varmasti edessä, mutta en halua tän pahemmaksi menevän.. omasta perheestä/suvusta löytyy esimerkkejä miten käy jos ei apua saa/uskalla hakea :( Jaksamisia kovasti ja toivottavasti akupunktio auttaa :D
 
Viu..29v. .................kp6/28-34............yk7............
Sunny80..................kp7/30.................yk1............
Anna-79.. 31v. ........kp8/36-38 ...........yk4...........
Krizze.. 32v. ............kp9/21-27............yk~2v. ....
Siukuk..29v. ............kp13/27...............yk2............ dpo0
Sintti-79.. 30v. ........kp14/23-30..........yk9............
Olivia-79.. 31v. ........kp16/27-28..........yk4............
Tinka-.. 30v. ............kp20/28...............yk12........... pp5
Rae34..34v...............kp24/22-28.........yk9............. dpo10
Talitintti80..29v. .......kp26/29..............yk3.............
Smi.. 32v. .................kp29/27-32.........yk7.............
Lallaa77.. 33v...........kp30/27-31.........9kk............
Sannuli79.. 30v. .......kp41/30-40.........yk7............. dpo13
Durasel.. 33v. ........................................................ dpo0

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4
 
Sannuli: Toivotaan että on ärsytys-ilman-pätevää-syytä! :LOL: Tai siis se plussa syynä...

durasel: Mukavia yrityspäiviä! :saint: Vähän voi käyttää naisellisia keinoja, jos ajattelee miehen parasta. Hänelle voi sitten tyytyväisenä kertoa jälkeenpäin...

Siukuk: :flower: oviksesta! =)

Rae: Mä jotenkin jaksan uskoa, että pikkuinen on tiukasti kiinni ja kunnossa kun noin aikaisin ilmoittaa. Toki ymmärrän epätodellisen olon! Hauskaa tuo miesten intoilu. Todellinen pokerinaama sun miehellä! Mun mies myös nolona myönsi että oli huikannut innoissaan kahdelle työkaverilleen että täytyy lähteä kotiin katsomaan miten alkio jaksaa. Mietti sitten jälkeenpäin että mitä ihmettä sanoo jos ei onnistutakaan pitkään aikaan. Lohduttelin, että ne sitten luulee että meille on tullut keskenmeno ja pysyvät hienosti hiljaa. Keskenmenolta tämä varmaan jo tuntuukin koska meillä on niin vahvasti onnistuminen puheissa. Tulee ihan mieletön kyykky jos ei onnistutakaan tässä.

Keltakaneli: Kiva kuulla kuulumisia, mutta harmi että oma jaksaminen tuottaa päänvaivaa! Te voitte Raen kanssa perustaa uuden ketjun ja me täältä pikkuhiljaa sinne siirrytään!

Krizze: Mä kannatan sun linjaa mennä setvimään omia asioita! Toivottavasti löydät hyvän hoitotahon, jossa voi setviä niin lapsuuden kuin aikuisuuden traumakohtia!

Kylläpä käy vaan jännemmäksi odottaa Sannulin, lallaan ja Smi:n tulosta. Pahoittelen, että luodaan paineita!

Mä en kestä tätä ajan matelua....
 
Smi
Siukuk ja Durasel Onnittelut oviksesta, toivottavasti tulee hyvin hyödynnettyä :flower:

Rae Peesaan Tinkaa, kyllä siellä varmasti tiukasti ollaan kiinni, kun testiin on viivat jo tulleet. Eikös tuo hormonien nousu voi olla yksilölliseti vaihtelevaa, toisilla nousee vähän hitaammin. Seuraavassa testissä on sitten jo vahva viiva ja voitte Keltakanelin kanssa laittaa pinon pystyyn meitä muita odotellessa :)

Tinka, Sannuli ja Lallaa miten te pärjäätte odottamisen ja piinaamisen kanssa? Mulla tuntuu olevan kaikista hankalin piinaviikko ikinä :/ Mulla on ollut näitä maha-selkäkipuja jo kaksi viikkoa ja lauantaina kivut muuttui tosi menkkamaisiksi ja koviksi. Eilen oli jo aivan mahdoton olla. Sanoin miehelleni, että jos kuukautisten on pakko tulla niin tulisi jo samantien eikä antaisi mun enää elätellä mitään toiveita. Vähän väliä täytyy rampata vessassa tarkistamassa, onko vuoto alkanut. Vielä ei ole tätiä näkynyt ja hartaasti toivon, että pysyykin poissa. Testata en vielä uskalla, kun en millään halua nähdä sitä negaa. Perjantai aamuna testaan (kp 33) jos sinne asti pääsen. Kertokaapa, millä te pidätte itsenne järjissä? :) Aika hankala on nimittäin olla ajattelematta asiaa, kun koko ajan mahassa tuntuu ja öklöttää (< varmaan jännityksestä). Huh! :LOL:

Krizze :hug:
 
Huomenta :wave:

Keltakaneli ja Krizze - toivottavasti löytyy itsetykkäämisen tapa! Sissinä vaan hoidon perään, kaikki keinot käyttöön. Ja on tosi kiva kuulla alkuraskausajan kuulumisia, Keltakaneli! Voi kunpa joskus...

:flower: onnea ovulaation tiellä :D :D Durasel, Siukuk - jossainhan suositellaan, että joka toinen päivä ois noihin aikoihin syytä pöllyttää sänkyvaatteita, mutta itse olen kallistumassa vähintään kerran päivässä -tekniikkaan :D (mutta eipä sitä voi erikseen suositella, kun tulokset ovat tätä luokkaa :LOL: )

Sannuli - mitä ärsytykselle kuuluu? Mä olen *aivan* valmistautunut tädin kyläilyyn - viikonloppuna oli aivan maailmanlopun tunnelmat (erinomaisen tyypillistä...). Todella toivon, että teillä kiukutellaan paremmasta syystä :) Entäs Smi? Huomennako piti plussailla :D ?

Tinka - varmasti aika mataa...

Rae - kerrothan heti sit vankasta viivasta!

ON: laskeskelin tuossa, että 10 kierrossa ollaan yritetty. Välillä kuukautiset oli niin sekaisin, että niitä oiottiin Teroilla, kevään on oltu paremmalla mallilla. Mutta nyt olen kehittänyt vankan uskon, että vasta-aineiden lisäksi meillä on vastassa endo - tästä pitää vinkua lääkärille huomenna. Toivottavasti ottaa tosissaan. Lueskelin aiheesta viikonloppuna, vaikka pitäisi välttää itsetohtorointia viimeseen asti... Nyt on vähän mieli maassa ja muutenkin väsyttää ihan tolkuttomasti, vaikka panostin erityisesti nukumiseen :kieh: Endo-henkinen kipu pitää aamuyöstä unen vähän kevyenä - ja minäkin olen unipossu (niinku vissiin Tinkakin :)) joten valvominen ei sovi.

Mutta, ainakin eteläisessä maankolkassa on aurinkoinen viikonalku! Piristettä kaikille ihanille pinonaisille!
 
Smi ehditkin ensin :) - piinailu on ihan syvältä :D Mutta mulla on loppukierrosta lopahtanut usko täysin, joten en kutsu tätä enää piinailuksi. Toisaalta, on se lääkärin soiton odottelukin yhdenlaista piinaa :LOL:. Ymmärrän kyllä, ettei huvita testata etukäteen. Jos ois jotain oikein intensiivistä tekemistä, niin ehkä ajatukset pysyisivät kurissa, mutta... työt eivät tänäänkään maita.
 
keltakaneli ja krizze :hug: ymmärrän tunteenne vähän liiankin hyvin.. mun äidillä on ollut jo vuosia masennusta ja lääkitys siihen ja olen itsekkin huomannut itsessäni välillä samoja oireita. Valitettavan usein mulla on tunne etten halua nousta lainkaan sängystä ja vetelehdin siellä vaikka tekemättömiä töitä olisi vaikka kuinka paljon :ashamed: Onneksi tuo kevät, kesä ja aurinko vielä ainakin riittää piristämään edes vähän!

tinka, smi, lallaa: aika pessimistinen olo plussan saamiseen nyt on... aamulla tein puhtaan negan ja sen jälkeen juili vatsaa menkkamaiseen sävyyn, eli kyllä se täti sieltä taas varmaan kolkuttelee ovella :kieh:

Toivotaan että lallaa ja smi saavat paremmat tulokset. Mun mies jo perjantaina sanoi kun olin jättänyt sen negatestin pöydälle että hän meinasi mennä hakemaan punaisen tussin millä vetää se toinen viiva...
 
Keltakaneli tsemppiä sulle :heart: :hug: Ja todella kiva kuulla että olet hakemassa apua. Mun äiti on nuorena (jo ennen lapsia) kärsinyt masennuksesta ja saanut siihen apua lääkityksellä ja psykiatrisedän luona, ajoittain on ollut vaikeampia jaksoja, mutta ei ole enää joutunut turvautumaan lääkitykseen. Veljellä on ajoittain ollut lievää masennusta ja kanssani samanikäisellä serkulla joka on erittäin läheinen on jatkuva masennuslääkitys, ollaan siitä paljon hänen kanssaan puhuttu. Itse olen opiskellut psykologiaa, joten hän on ollut iloinen kun on voinut jollekin läheiselle puhua joka ymmärtää (edes teoriassa).

Voi Sannuli negat on niiiiiin tylyjä... Ihana sun mies, mä piirrän täältä kanssa sulle virtuaaliset kaksi viivaa II, toivottavasti täti vielä pysyis poissa ja teillä olis vaan myöhäinen kiinnittyjä! :heart:

Smi ja Lallaa toivon sydämeni pohjasta myös teille plussat testiin :heart:

Tinka ymmärrän hyvin jos tuntuisi km:lta, teillä kuitenkin on jo jotain konkreettista, ihan oikea alkio masussa! Et tiedä miten paljon sulle toivon onnistumista, nyt tuli ihan tippa linssiin kun sua ajattelin :heart: Taitaa meikäläisen hormonit olla hieman sekaisin :LOL: Kyllä mäkin olen jo miettinyt että olipa sitten kyseessä kemiallinen tai jotain vastaavaa eikä tyyppi jaksaisi pidemmälle niin kyllä se ihan keskenmenolta tuntuisi...

ON: Haamuilua vaan edelleen... Uskon silti vahvasti että siellä pikkuinen roikkuu kaikin voimin kiinni, koska olo on niin omituinen. Sen vuoksi siis testasin jo niin aikaisin, olo oli niin erilainen kuin yleensä valeoireiden kanssa. Pupuilusta, meillä ainakin riitti yksi täsmäisku :kieh: Seuraavana päivänä mies kehitti niin kovan riidan, että siinä ei muutamaan päivään melkein edes puhuttu saati pupuiltu :) Mut tosiaan on se kumma, mun mies on ollut koko ajan se osapuoli jolle juttu ei muka ole ollut niin tärkeä mutta nyt on tosi innoissaan ja niinkuin Tinka sanoit onpa todellinen pokerinaama - onneks ei oo harkinnut ammattilaisuraa pokerissa :LOL: Eilen muuten pelästyin että menkat alkoi, tunsin kuinka jotain lämmintä vetistä valahti, mutta se oli ihan täysin kirkasta hieman limaista nestettä (anteeksi kuvailu). En sitten tiedä mitä lie, mutta ei onneksi ainakaan verta.

Älä Krizze vieläkään siirrä mua plussanneihin, sitten vasta kun saan sen vahvan plussan. Vähän pelottaa se että viiva ei vahvistu, mutta aikaistahan on edelleen.
 
keltakaneli ja krizze: :hug: Täällä on yksi m-lääkkeen käyttäjä. Käyn myös terapiassa. Lääkärin arvion mun lääkettä mukaan voi käyttää raskauden aikana, mutta ennen synnytystä pitäis jättää pois joksikin aikaa, ettei tule vauvalle vierotusoireita. Mietin vielä lääkkeen vaihtoa toiseen, sillä mun lääkkeen kanssa ei voi imettää...

Viime viikolla kuulin kahdesta raskaudesta kaveripiirissä :( Ei kiitos enempää tai siis ei niin saa ajatella, mutta haluan itsekin päästä kertomaan ilouutisia!

Vielä ainakin 10 päivää ovulaatioon... ei jaksa odottaa!
 
Anna tiedän miltä susta tuntuu! Vaikka sen tiedostaa että muiden raskaudet ei ole itseltä pois niin se tuntuu vaan niin epäreilulta. Mulla oli varmaan pahin paikka kun yksi ystäväni kertoi raskaudestaan kun meillä oli just lähtenyt yk 8 käyntiin. Epäreiluimmalta tuntui se että hän polttaa tosi paljon ja ei lopettanut edellisen raskauden aikana eikä nytkään ja silti myös molemmat raskaudet alkaneet heti yrityksen alettua - tai toista ei edes ehditty yrittää. Mutta tsemppiä sulle oviksen odottamiseen. Paras ajoittaa pupuilu ovisplussaa seuraavaan päivään, meillä tärppäs siitä :)
 
Tinka: Toivottavasti pikkuinen on tarrannut kunnolla kiinni :D Kyllä mun mielestäkin sää oot jo ikäänkuin raskaana, kun kerta siellä todella joku on jo asustamassa (toivottavasti tykkää niin kovasti sun masusta että päättää jäädä tammikuuhun asti) :) Määkin oon keskenmenoissani aina ajatellut että siellä joku on, vaikken siis koskaan oo ultrassa kerennyt näkeen oliko joku kyydissä. Ainoastaan viimeisestä voin olla satavarma että ei ollut tuulimuna.

Smi: Tsemppiä odotteluun :hug: Sulla on kyllä rautaiset hermot, kun jaksat odotella, mää olisin testannut varmaan jo monta kertaa sen liian aikaisin testatun negan.. :LOL:

Lallaa: Täällä sormet ristissä että täti pysyy poissa :)

Sannuli: Täälläkin kaunis aurinkoinen päivä helpottaa sitä sängystä nousua :) Nyt toivon, että opiskelujen loppuunsaanti ja uuden työn haku toisi sitä positiivista energiaa jaksaa eteenpäin. Voi harmi että sua näin piinaillaan, toivon kovasti että täti todella pysyisi poissa kun ei ole vielä paikalle tullut ja että se toka viiva sieltä vielä testiin tulisi :hug:

Rae: Lähetän plussatuulen mukana pullon erikeepperiä, että pikkunen tarrautuu kunnolla :D Juu, pidän sut tuolla listalla vielä, vaikka mielelläni lähettelisin sut jo odotuspuolelle keltakanelin seuraksi :D

Anna: Jaksuja kaikin puolin :hug:

Taas tänään miettinyt pitäiskö poistua näiltä palstoilta heinäkuuhun asti, mutta jotenkin tää teidän puolesta jännittäminen on niin mukavaa, etten taida lähtee :D Lenkkeilin eilen yhden kaverin kanssa, jolla on takana hedelmöityshoitoja tms. ja päätettiin alkaa käymään joka päivä lenkillä, jotta saadaan kurvit kohdalleen talven jäljiltä :) Lisäksi mukava, että on joku, joka ymmärtää mun mielialoja paremmin kuin kukaan :heart: Ja samaa voisin sanoa teistä ihanaiset palstakaverini :)
 
masennuksesta (yllättävän paljon meidän pinossa on kokemusta ja ymmärrystä asiasta, hienoa) Mulla on masennusta ollut varmaan koko elämäni enemmän tai vähemmän. Suvusta löytyy paljon masennusta ja ahdistusta, joten geeniperimässä vissiin on (voi lapsi raukkaani, jos nämä geenit saa). Selkeä masennus alkoi samoihin aikoihin kun aloitin e-pillerit kivuliaisiin menkkoihin, uskon että näillä asioilla on jokin yhteys. Hoitoon hakeuduin muutaman vuoden myöhemmin, kun äiti melkeinpä pakotti. Lääkityksiä on kokeiltu ja yhtä söinkin useimpia vuosia, lopetin sen viitisen vuotta sitten. Keskusteluapua olen saanut ja psykoterapiassakin kävin kaksi vuotta. Nyt käyn depressiohoitajan juttusilla, mutta odotan että lähete psykologille menisi pian läpi. Täällä vaan on kovasti ruuhkaa psykologeille. Varasin huomiseksi keskustelu- ja haastatteluajan akupunktioon. Hoidot hän aloittaa vasta kun on raskausviikkoja 12, mutta ruokavalioon taidan saada jo huomenna ohjeita.
Krizze :hug: hienoa että puhut lähimmillesi. Uskon että heitäkin auttaa kun tietävät minkälaisia mietteitä sinulla on, jos paha olo näkyy heille. Meidän suvussa on opittu kohtuullisen avoimesti puhumaan masennuksesta sen jälkeen kun minä ja äitini avattiin suumme. Ja avoimuutta opin psykoterapiassa. Siitä on ollut todella paljon apua.
Anna-79 :hug: mä ehkä suosittelisin vaihtamaan tässä vaiheessa lääkitykseen joka sopii imetykseenkin. Koska jos joudut "etsimään" uutta lääkettä ja kestämään alkuajan sivuoireilut silloin kun sulla on pieni vastasyntynyt, niin se voi olla todella raskasta. Hienoa että oot päässyt terapiaan! Sitä itsekin odottelen.
Sannuli79 :hug: muistathan sitten hakea heti apua jos paha olo alkaa enemmän vaivaamaan. Hienoa jos vielä oireita on vaan silloin tällöin. Ehkä oletkin jo oppinut elämään niin, ettei sinulle välttämättä masennus pääse niskan päälle. Taipuvaisena masennukseen muista kuitenkin olla itsellesi armollinen ja pitää itsestäsi erityisen hyvää huolta. Joo, helpommin sanottu kuin tehty.

Rae ihanaa että voit tukea äitiäsi ja ymmärrät "edes teoriassa" (sekin on jo paljon se), välillä on itselläkin vaikea ymmärtää omia tuntemuksiaan ja masennusta vaikka sen kanssa elääkin. Odottelen sua kovasti tuonne plussanneisiin... =)

Anteeksi että näin suppeasta aiheesta kirjoittelin. Vaikka en jaksa kirjoitella tämän enempiä niin olen kovasti mukana teidän kaikkien jännityksissä. :) Ja odottelen plussaineihin, jotta päästään tekeen oma pino.

keltakaneli rv 9+0

ps. meidän kilpikonna taitaa aloitella munintaa, vaikka ei ole urosta nähnytkään. Sen jokakeväiset "kuukautiset" siis saapui... :p
 
Viu..29v. .................kp7/28-34............yk7............
Sunny80..................kp8/30.................yk1............
Anna-79.. 31v. ........kp9/36-38 ...........yk4...........
Krizze.. 32v. ............kp10/21-27..........yk~2v. ....
Siukuk..29v. ............kp14/27...............yk2............ dpo1
Sintti-79.. 30v. ........kp15/23-30..........yk9............
Olivia-79.. 31v. ........kp17/27-28..........yk4............
Tinka-.. 30v. ............kp21/28...............yk12........... pp6
Rae34..34v...............kp25/22-28.........yk9............. dpo11
Talitintti80..29v. .......kp27/29..............yk3.............
Smi.. 32v. .................kp30/27-32.........yk7.............
Lallaa77.. 33v...........kp31/27-31.........9kk............
Sannuli79.. 30v. .......kp42/30-40.........yk7............. dpo14
Durasel.. 33v. ........................................................ dpo1

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4
 
Smi
Kiitos Krizze taas päivityksestä!

Melkoisen ankea sää kyllä tänään. Tällä suunnalla ainakin sataa suuren suuria räntärättejä... Mitenköhän mun orvokit pärjää terassilla? Tulin ahkerana töihin tänään jo 6.15, mutta tiedä sitten onko tässä sen enempää saanut aamupäivän aikana aikaiseksi kuin normaalina kasin aamuna. Vähän väliä pitää kurkkia tänne, facebookiin, tänne, vähän raskausoire googlailua ja taas facebookiin. Tosi tehokasta :LOL:

Krizze , älä tosiaan lähde yhtään mihinkään, vaikka yrityksessä onkin pieni tauko, niin musta ainakin on mukava lukea sun kuulumisia :)
Eikä mulla mitkään rautaiset hermot taida olla, vaikka en ole vielä testannutkaan. Musta vaan tuntuu, että välillä toi testaaminen oikein houkuttelee tädin paikalle :LOL:

Lallaa aika samoissa kp:ssä mennään :) Mitkä sulla on fiilikset tänään?

Sannuli Jännäilen täällä sun puolesta :) Oletko testannut uudemman kerran?

Talitintti taisi olla reissussa, jännät päivät sielläkin menossa :)

Tinka ja Rae :wave: täällä vilkuttelen teidän pikku kyytiläisille

Omaan napaan kuuluu menkkakipuilun jatkuminen, ei sen kummempaa toistaiseksi :)
 
keltakaneli onneksi itse osaa tunnistaa ne masennus oireet, niin tietää miten toimia. Onko sulla pahentanut vai parantanut raskaus niitä oireita? Mulla pelko siitä että iskee synnytysmasennus sitten rajuna.

Smi en oo tänään testannut, kun testit loppui. Just äsken tilasin niitä lisää ja meinas taas itku tulla kun siellä samassa nettikaupassa on myynnissä niitä Bola koruja, eli siis niitä heliseviä raskauskoruja, semmoisen mä hartaasti jo haluaisin tilata, mutta oon päättänyt etten tilaa ennen kuin on ihan varmaa että me edes saadaan lapsia. :(

Itselle ei nyt juuri muuta kuulu kuin että rinnat kipeytyi eilen illalla ja välillä kouraisee vatsasta... saas nähdä alkaako tänään menkat?! Testiä en ainakaan tee ennen kuin perjantai aamuna jos sinne saakka nyt yleensä pääsen...
 
Tervehdys :wave:

Räntää päin piti lähteä töihin (ennätysmyöhään, kun herättiin myöhään eikä silti pidetty kiirettä). Valitus: Sää ei a) ilahduta eikä b) vastaa käsitystäni toukokuusta.

Smi, olitpas reipas aamuvirkkuilija! Mun työpäivä on mennyt vähän samaan tahtiin, mutta huomatkaa kuinka myöhään vasta ryhdyin kirjoittamaan! Eli on sitä jotain töitäkin vahingossa tehty :D Ovulaatio lienee tapahtunut tasan kaksi viikkoa sitten (jos lääkäriin on uskominen ja kaikki meni niin kuin piti), joten tänään tai varmaankin ensi yönä on paukkaa täti paikalle. Kun nyt tarkemmin ajattelen, niin taidankin testata vasta torstaiaamuna, jos sellainen ihme kävisi, että sinne asti vierailut jäisivät väliin. Tosin mulla on jossain välissä ollut tuota ikävää venähtämistä kierrossa, joten... Joka tapauksessa, en mä näistä "oireista" tiedä, että onko täti, setä vai eno ovella. Lähinnä jännittää aika tosi tosi paljon tuo lääkärin soitto, vielä ei ole kuulunut. Tuomiopäivää odotellessa :LOL:

Keltakaneli - meillä olis uros(maa)kilppari tarjolla :) Tosin se ei vissiin viimeisen 20 v aikana ole osoittanut järin suurta mielenkiintoa vastakkaista sukupuolta kohtaan (muutamasta yrityksestä huolimatta). Kiva, että jaksat kirjoitella tänne plussattomien pinon puolelle - eikä sen aiheenkaan suhteen ole niin tarkkaa. Tässä ketjussa on harvinaisen hyvä henki...

Pysy Krizze vaan messissä, on kiva kuulla kuulumisia ja niin, tämä ryhmä on sen verran hyvää seuraa :)


Sannuli - tsemppiä ja perjantaiplussaa :)

Anna, aina voi harjoitella ennen o-plussaa :)

Gallup: Mitä koulukuntaa edustatte testailujen suhteen? Ovulaatiotestit/Raskaustestit?

Me päädyttiin vakoilemaan ovulaatiota n. puolen vuoden yrityksen jälkeen, kun oli kaikki usko loppua. CB:n testeillä tuli pari plussaa ja samalla tuli muut oireet sen verran tutuiksi, että ajattelin pärjääväni ilmankin testejä ja niiden luomaa pakkotunnelmaa. Lisäksi kun ei ne kai sitten ihan tarkkaa päivää kuitenkaan kerro vaan lähinnä sopivan haarukan, niin... No, sitten nuo raskaustestit. Niitäkin olen muutaman tehnyt intopiukeana, mutta sittemmin olen huomannut pahoittavani mielen miinuksista niin pahasti, että olen tässäkin suhteessa ryhtynyt sluibaamaan. Testi vasta, kun kuukautiset on varmasti myöhässä, niin säästyy yksiltä kyyneleiltä. Toisaalta, jos joskus ois jotain täysin poikkeuksellisia ja satavarmoja oireita, niin varmaan testaisin aikasemminkin (niinku Rae), mutta kun ei - näillä tiputteluvuodoilla ja tavallisen tuntuisilla tisseillä en kyllä lähtis ennustelemaan mitää :D Mulla on kyllä CB:n testejä kaapissa odottamassa (sekä viikkonäytöllä että ilman) ja hieno suunnitelma: sitten kun jonain päivänä on kuukautisen myöhässä, teen ensin tavistestin. SITTEN, jos siitä tulis plussa, niin teen viikkonäyttötestin :LOL: - eikö olekin hupakkoa! Kaikkea sitä ihminen suunnitteleekin!!!
 
Smi
Lallaa Mulla on sama suunnitelma: taviksella tai jopa jollain halpiksella ensin se plussa ja sitten viikkonäyttöinen, josta saisi kerranki ihastella sitä "Raskaana" tekstiä ja niitä viikkoja :LOL: Mulla on ollut OneStep ovulaatiotestit (Halpa-Testi sivuilta tilatut tikut ) parissa kierrossa ja kerran CB:n digitaalinen. Mihinkään näistä en siis ole bongannut mitään. Välillä on usko koetuksella omaan ovulointiin ja välillä taas testien toimivuuteen :) Raskaustestin olen ehtinyt tehdää pari kertaa ja ne on ollut CB:n tavis ja digi. Kotona on nyt tavallinen CB ja OneStep ovulaatiotestien kylkiäisenä tullut OneStep r-testi. Ja aikaisin milloin olen testannut on ollut kp 32 ja yleensä samantien onkin alkanut vuoto... Tästä syytä epäilen, että testaaminen houkuttelee tädin paikalle :LOL:
 
Kylläpä täällä on monta piinailijaa, jännää :D Kyllä pitäs jollekin se plussakin sieltä tulla :D

Täällä ollaan oltu kovan päänsäryn kourissa koko aamu. Lämpötyyny periaatteessa teipattu niskaan kiinni, helpottaa vähän oloa :) Harmittavasti säteilee kipu viisaudenhampaiden koloihin asti.. Oiskohan tää se mun versio muun perheen viikon kestäneestä vilustumisesta.. :(

Testailuista: Käyn nyt läpi meidän pikkuhistorian samalla. Keväällä 2008 raskaus ekasta yrityksestä, loppui lyhyeen, todennäköisesti kemiallinen. Kierto sekaisin koko kesän. Uutta yritystä ei saatu ennenkuin 2009keväällä (töissä en voi olla raskaana). Ekasta yrityksestä raskaana, keskenmeno taas. Kierto sekaisin syksyyn asti. Raskaana tammikuu2010, keskenmeno. Sen jälkeen pari kiertoa, jolloin yritystä ilman tulosta (en ovuloinut kai). Huhtikuussa ekaa kertaa ovistestit käyttöön, ovis bongattiin, muttei pystytty hyödyntään kunnolla. Taas oviksen testaus menossa, ihan vaan että tiedän ovuloinko. Jatkossa aion varmaan edelleen testailla, kun mun ongelmien takia ei puuhailua ole tarpeeksi usein. Raskaustestejä teen vähän miten sattuu. Aikaisemmin yhden menkkojen oltua päivän myöhässä, sen jälkeen pari muutaman päivän-viikon päästä. Viimesenä parina kuukautena oon tehnyt välillä jo ennen menkkojen poisjääntiä, kun kierron pituus oli kysymysmerkki. Sit kun päästään taas yritykseen, yritän välttää r-testausta liian ajoissa, mutta katotaan miten käy kun sinne päästään.. :LOL: R-testeinä aikaisemmin käytin vain apteekin testejä, mutta koska ne on niin kalliita, siirryin ovisbongauksen myötä liuskoihin. R-testiliuskaan en oo vielä koskaan plussaa saanut, joten saa nähdä joudunko ne kuitenkin puikkomallisiin/digeihin vaihtaan.
 
Galluppiin: Raskauskeijun ovulaatiotikkuja oon käyttäny kaikissa kierroissa ja aion jatkaa vastaisuudessakin. Suosittelen kaikille, plussaa tulee mulla ainakin aika lailla eri aikaan kuin oireet. Raskaustestejä en ole kerennyt paljoa käyttää. Ekassa kierrossa testailin aika monta kertaaa :ashamed: kun en meinannu uskoa, että kierto voi olla 38pv. Tässä kierrossa en edes ehtinyt ajatella testausta kun täti tuli niin yllättäin ja oireettomasti.

Masennuslääkityksestä: Keltakanelin kirjoituksesta sain hiukan pontta selvittää mahdollisia lääkityksiä Pharmaca Fennicasta ja googlettamalla. Ei näyttänyt kovin hyvältä mikään vaihtoehto. Soitin sitten teratologiseen tietopalveluun (http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,644,3818,3437) ja ilokseni sain tietää, että käyttämääni lääkettä voi käyttää melko turvallisin mielin raskauden ja imetyksen ajan! Vierotusoireita vastasyntyneellä voi olla, mutta tilanteeni on kohtalaisen vakaa ja uskon pystyväni lopettamaan/keskeyttämään lääkityksen hyvissä ajoin ennen synnytystä. Siis jos sellainen joskus eteen tulee... :(
 
Teillä on ihanan paljon lemmikkejä. Mä ehdin jo miettiä että pitäiskö kumminkin ottaa se haluamamme kissa jo nyt, jos vaikka lapsen saamisessa kestää kauan. Olisi sitten joku jota helliä (miehen lisäksi). En kuitenkaan haluaisi ottaa kissaa "korvikkeena" vaan aidoista syistä. No, tällä hetkellä tuo eläintenpelastustiimi -ohjelma on mun lähin kosketus kisuleihin.

Mä tulisin kahjoksi jos olisin Sannulin housuissa! kaksi päivää YLI!

Tai no, kahjoksi mä taidan tulla joka tapauksessa. Vielä yli viikko jäljellä piinaa. Onneksi on ollut kiireiset päivät, niin en ole ehtinyt joka ikinen hetki miettiä asiaa.
 
Tinka no itseasiassa viime kierto venhäti 45 päivään että ei tässä vielä mitään "yliaikasia" olla... Tosin kyllä pää tuntuu sekoovan silti mullakin, voi kun se täti pysyis nyt vaan poissa!!!

Gallup mä oon kans käyttänyt Raskauskejun David ovulaatio tikkuja ja raskaustestejä mutta niitä samoja myy aika moni muukin verkkokauppa.
 
Talitintti80..29v. .....kp2/26-29........... yk4..........
Lallaa77 .. 33v. ......kp2/27-33............yk11 .........
Viu..29v. .................kp8/28-34............yk7............
Sunny80.. 29v. .......kp9/30.................yk1............
Anna-79.. 31v. ........kp10/36-38 .........yk4...........
Krizze.. 32v. ............kp11/21-27..........yk~2v. ....
Siukuk..29v. ............kp15/27...............yk2............ dpo2
Sintti-79.. 30v. ........kp16/23-30..........yk9............
Olivia-79.. 31v. ........kp18/27-28..........yk4............
Tinka-.. 30v. ............kp22/28...............yk12........... pp7
Rae34..34v...............kp26/22-28.........yk9............. dpo12
Smi.. 32v. .................kp31/27-32.........yk7.............
Sannuli79.. 30v. .......kp43/30-40.........yk7............. dpo15
Durasel.. 33v. ........................................................ dpo2

plussanneet
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4
 
Listaa voi korjailla mun osalta kp2/27-33. Yrityskiertoja taitaa olla.. ööh... 11 :(

Mitään erityistä vikaa ei tähän mennessä ole löytynyt, keltarauhashormooni oli vähän alarajalla (riippuen tietysti rajasta). Eli ovulaatiosta ei ole täyttä varmuutta, mutta toisaalta kun kuukautiset tuli lähes kellon tarkasti 14 päivää oletetun oviksen jälkeen, niin mene ja tiedä. Ensi viikolla on aukiolotutkimus ja hoitosuunnitelma... NKL jatkaa tasaista palvelua.

Sannuli, Smi, Talitintti - teillä jännät päivät jatkuu :) ja tietty Tinka, Rae jännäävät myös!

Täytyy myöntää, että usko alkaa olla aika vähissä ja eilen iltakävelyllä mietittiin (tai siis minä mietin ja mies suhtautui rauhallisesti), missä vaiheessa palaa lopullisesti päreet. Kun niitä on aika paljon, joilla lapsettomuuteen ei löydy syytä eikä parannusta :'( ... Ja jotenkin musta tuntuu, että lyhyellä tähtäimellä tämä on paljon konkreettisempaa mulle (joka ihailen tätiä housuissani). Mutta pidemmän päälle mies voi kärsiä tästä jopa enemmän kuin minä, se oikeesti oikeesti haluaisi isäksi. Että missähän vaiheessa pitäis painua terapiaan, ettei parisuhde hajoa...

Mutta pitäkää te muut lippua vähän korkeammalla! Todennäkösyydet on sinänsä meidän puolella, että vähintään pinossa plussaillaan, vaikka ei tässä taloudessa. :heart:
 

Yhteistyössä