**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Vau Krizze, sähän oot tosi taitava =)
Ja kiitos että saan olla vähän aikaa allapäin. Ei se tästä tunnu helpottuvan, tänään lähdin vähän shoppailukierrokselle ja ensimmäiseksi osui silmiin lööppi että Karita Tykkä on raskaana, sitten näin taas vain raskaanaolevia naisia... Kiva kun raskautta tyrkytetään koko ajan joka suunnalta... Ja vielä äitienpäivähysteria, äidille sitä ja äidille tätä - voi kun itsekin olisi äiti, en kyllä tarvitsisi mitään äitienpäivälahjoja (paitsi ehkä sitten jos olisi hankala uhmaikäinen tai teini aiheuttamassa harmaita hiuksia :) )
Sannuli itke säkin ihan niin paljon kuin itkettää, mehän mennään samoilla kiertopäivillä niin saadaan taas samaan aikaan jännittää! Vaikka mulla on just nyt sellainen tunne että ryhdyn ainakin parin vuoden selibaattiin niin ei tarvitse ainakaan pettyä :ashamed:
Olivia mulla myös muuten aina välillä tiukkoja tilanteita töissä kun mun näyttö näkyy osittain ovelle vaikka oma huone onkin, saa olla tosi tarkkana täällä luuhatessaan :) Ja taas ostaessani yhden paidan mietin heti että kyllä sinne mahakin mahtuu. Mun pitäisi päästä johonkin lobotomiaan tai ainakin jonkinasteiseen aivopesuun että kykenisin ajattelemaan jotain muutakin kuin raskautumista :headwall:
 
Kiitos kauniista kommenteistanne :)

Rae: Mää oon välillä ihan itkenyt kun on tullut niin paha olo ihmisten ilmoilla ollessa. Helmikuussa kävin ostarilla ja joudun joka kerta kääntään pään pois kun tuli vauva ja äiti vastaan. Kun menin ostaan pientä muistoesinettä kaupasta enkelilleni, myyjä antoi mulle nenäliinapaketin, kun itketti niin kovasti :ashamed: Ajan myötä sitten helpotti. Ikävä kyllä hormoonit vaikeuttaa asiaa eli mullakin vielä huhtikuussa itketti monesti ilman syytä kun hormoonitasapaino järkkyi niin pahasti.. Voimia :heart:

Kävin lukemassa mitäs nyt-puolella keskustelua lapsettomien päivästä joka on tänään, itku tuli siitä miten ilkeitä jotkut kommentit oli. Osahan niistä on tietty vaan provosointia, mutta huomaa kyllä, että monet joilla on lapsia, ei käsitä meidän tilannetta joille lapsia ei ole (vielä ) suotu. Jaksuja kaikille :hug:

Niin ja kyllä mullekin se lobotomia kelpais Rae :ashamed:

Niin ja mies eilen kertoi, että hänen exänsä on raskaana. En oikein tiennyt miten olla, kun en saanut miehestä irti että oliko se nyt iloinen vai surullinen tapahtuma ja mistä syystä. Jotenkin pelkään että se ajattelee, että hänellä ois jo lapsia, jos oisivat pysyneet yhdessä, vaikka niillä oli isoja ongelmia suhteessaan. Eilen vaan ne kaikki ongelmat jäi mainitsematta ja totes että jos me ei oltaisi yhdessä ja hän tapaisi exänsä nyt, niin olisivat yhdessä.. yritän olla stressaamatta tästä liikaa, koska eihän noin missään tapauksessa tule käymään, mutta vaikeeta on.. :ashamed: Niin ja mun mies tosiaan sanoo ääneen asioita joista muut miehet vaikenisi..
 
Nopea päivitys, kun olen töissä: aamupäivällä olin helpolla tanssitunnilla, otin rauhallisesti ja jätin lopun hypyt pois. Tunnin jälkeen wc-paperiin tuli nuppineulanpään verran vuotoa. Menin töihin kädet täristen, valkoisena ja jossakin "tilassa". Uudelleen wc-paperissa limansekainen pieni määrä, mutta punaista selkeästi. Kävin puolen tunnin päästä (eli juuri äsken) vielä uudelleen ja nyt ei ollu mitään. Nyt tärisee kädet ja olen ihan paniikissa, että oliko tämä tässä. Toivon ettei enempää tule, mutta kummasti laskee toiveita. :'(
 
Tinka: Täällä sormet ja varpaat ristissä että vuotoa ei enää tuu lisää ja että kaikki on kunnossa masussa :hug: Masu-asukkaalle kilometrikaupalla tarraa, jotta pysyy kiinni lujasti edelleen :heart:
 
Tänään jotain mukavaa itsellä tiedossa eli meen kattoon itämaista tanssia pariksi tunniksi, joku kevätnäytös taisi olla :D Kyllä tässä on taas kerennyt kirjoja ja tietsikan ruutua tuijottaakin viikon verran :headwall:
 
Tinka olet ajatuksissani :heart: Toivotaan että olisi vain jotain harmitonta kuten esim. kiinnittymisvuotoa. Sitähän on juuri noin ihmiset kuvailleet. Paljon voimia sulle!

Voi Krizze ei sun mies varmaan sitä niin tarkoittanut, ehkä on vain liian suorapuheinen kuten sanoit. Kurjaa silti että noin sanoi... Koita kuitenkin nostaa pää pystyyn, olette kuitenkin onnistunut raskautumaan, kyllä se seuraavaksi sitten kestää loppuun saakka :hug: Nauti tanssista!
Me mennään illalla teatteriin, joten saa itsekin ainakin esityksen ajaksi ajatuksia muualle, tosin ystäväpariskunta joiden kanssa mennään on raskaana... Joten siinä se vatsa siten on muistuttamassa lopun iltaa olemassaolostaan :| No en voi raskaanaolevia ystäviäni alkaa vältellä, ehkä se ilo vielä meillekin suodaan.
 
Kiitos Rae :) Mukavaa teatteri-iltaa sullekin :) (pallomahasta huolimatta)..
Mää oon alkanut huomaan miten katkera musta on ihan yhtäkkiä tullut. Jos joku läheinen vähänkin viittaa lapsien saantiin, niin en voi olla muistuttamatta ettei niitä TEHDÄ :( Jos nyt joku kaveri yhtäkkiä tulis raskaaksi, niin en varmaan osais mitenkään normisti olla, huoh..
Hitsi, tuli kiire, hyvät illanjatkot kaikille :wave:
 
Tinka täälläkin pidetään peukkuja pystyssä että masunasukki vaan kiinnittyi nyt kunnolla, eikä mitään vakavampaa vuotoa tule!!!
Rae pitäis varmaan kehittää joku niin suuri ja ajatuksia vievä projekti itelle että sais ajatukset vauvanteosta muualle!
krizze mä oon kans sitä muutaman kerran miettinyt että mitäs jos mun miehen ex tulee raskaaks ennen meitä?! No onneks se asuu niin kaukana nykyään ettei kovin usein törmää, mutta kuitenkin tää ex meni jo jonkin verrran aikaisemmin naimisiin että vois hyvinkin olla mahdollista... no näät on taas näitä mun turhanpäiväsiä stressin aiheita, joita ei pitäis edes miettiä. Mutta siis ymmärrän tunteesi! Mutta ajattele niin että jos heidät olis tarkoitettu yhteen niin eivät olisi eronneet!!!

Ja taas mä herkistelen täällä kun vaan luin noita teidän kirjoituksianne..!!! Mikäköhän mulla mahtaa olla?! :kieh:
 
Edelleen pikainen päivitys: Mä luen teidän jutut illemmalla rauhassa. Täällä pienen pieni tiputtelu jatkuu ja mä olen aivan maani myynyt. En pysty keskittymään mihinkään vaan ravaan 15 min välein vessassa toteamassa että taas tuli paperiin häivähdys. Syyttelen itseäni siitä että kuvittelin tärpin voivan käydä vaikka ekasta hoidosta. Ja se viime viikon palelu+tukkoisuus+väsymys sitten oli todennäköisesti flunssanpoikanen. Mä yritän tahdonvoimalla saada tiputtelun loppumaan, mutta ei nyt meinaa tahdonvoima riittää kun kyynelet yrittää tulla väkisin.
 
sannuli, totta puhut :) määkin tarvin jonkin projektin kesäksi ettei pää hajoo, nyt pystyn jotenkin ajatukset kokoomaan opiskelujen takia (ainakin hetkittäin :LOL: )

Täälläkin tunnetilat menee ihan omaa rataansa, aloin itkeen kun näin siskon tanssimassa :LOL: Siis hienostihan se tanssi, mutta meni vähän nautinto siitä esityksestä, kun joutu vaan silmiä pyyhkiin.. :ashamed: Muuten oli tosi hauskaa ja saatan mennä itekkin kokeileen ensi viikolla :D

Tinka:
:hug:
 
Rae, Krizze ja Olivia: Mä olen kanssa tammikuusta asti ostanut vaatteet sillä silmällä että mahtuisi alkuraskaudesta. Raelle hauskaa teatteri-iltaa!

Kutomisesta: Mä en valitettavasti ole mikään maailman näppärin, mutta ehkä just saa selvän mitä luomukset esittää. Voin jossain vaiheessa yrittää laittaa kuvia. Lupasin itselleni että kudon seuraavaksi sitten kun olen raskaana. Krizze on tehnyt kyllä tosi somat tossut. Ei multa tuollaiset onnistu!

Sannuli: Päiväunilla on kyllä maailmaa parantava vaikutus! :heart:

Itkemisestä ja suremisesta: Olen myös sitä mieltä että kun on paha olla niin sitten pitää olla peitto korvissa (ja mulla sellainen virittynyt nallepuh-yöpaita) ja itkeä niin kauan kun siltä tuntuu!

Krizze: En ymmärrä mitä miehesi ajatteli kun sulle noin sanoi vai onko hän itse niin käpertynyt suruun myös. Jos mulle olisi sanottu noin, niin mä en pysyisi tolpillani. Olet aikamoinen sissi. Toivottavasti miehesi osaa selittää vielä miksi noin sanoi. Ja toivottavasti oli hauska ilta tanssin parissa!

Kiitos kaikille peukuista!!! Niistä taisi olla vähän apua, sillä nyt ei tiputa enää ihan sitä määrää kuin päivällä. Pelkään vaan koko ajan koska hanat aukeaa. Mä pystyin jotenkin rauhoittumaan ja mies laittoi rauhoittelevia tekstiviestejä tulemaan. Mitään ei ole vielä menetetty, se voi olla vaan välivuotoa ja mitään ei pysty itse tekemään. Ensi viikolla ollaan viisaampia, mutta ei tämä nyt ainakaan jännitystä lievitä. Pelottaa että herään huomenna aamulla jostain vuoto-lammikosta...

Hyvää yötä kaikille! :heart:
 
Tinka: Noi tossut on paljon helpompi tehdä kun uskotkaan, pelkkää aina oikeeta, muutama kavennus ja ommellaan saumat :) voin kaivaa ohjeen, jos haluut joskus kokeilla :)

Pitää vähän jutella miehen kanssa huomenna, jos sais vähän enemmän selkoo mitä sen päässä liikkuu.. meillä tosiaan kieli aiheuttaa lisäongelmia.. ja jotenkin eilenkin joka kerta kun halusin jotain sanoa, en halunnut keskeyttää ja sitten olinkin jo unohtanut koko asian, no tänään tullut mietittyä paljon asiaa, niin tietää mitkä asiat vaivaa.. mää oon muutenkin tämmöinen pohdiskelija eli mietin asioita ennenkuin ne suustani päästän ettei sitten tule mitään sammakoita sanottua toisen mieltä pahoittamaan..

Hyvät yöt kaikille!
 
Tinka toivottavasti loppui siihen se tiputtelu! :heart:
Teatteri oli kiva, sai olla pari tuntia ajattelematta mitään ja pallomahainen ystäväkin kommentoi onneksi raskauttaan suht vähän vaikka kuitenkin mielestäni aivan liikaa. "Ei tää kivaa ole kun ei voi juoda" "on tää raskaus ihan perseestä" jne. Teki mieli sanoa että vaihtaisin osia mielelläni ihan milloin tahansa.. No mut öitä teille kaikille! Huomenna juhlitaan sitten omia äitejämme (jos sellainen vielä on) kun ei meitä voi juhlia, ensivuonna sitten kaikki äitejä tai vähintään raskaana äitienpäivänä!!!
 
Rae34.. 34v. ..........kp4/22-28 ............yk10..........
Sannuli79.. 30v. .....kp4/30-45.............yk8...........
Talitintti80..29v. .....kp6/26-29.............yk4...........
Lallaa77 .. 33v. ......kp6/27-33.............yk11 .........
Viu..29v. .................kp12/28-34...........yk7............
Sunny80.. 29v. .......kp13/30................yk1............
Anna-79.. 31v. ........kp14/36-38 .........yk4...........
Krizze.. 32v. ............kp15/21-27..........yk~2v. ....
Siukuk..29v. ............kp19/27...............yk2............ dpo6
Sintti-79.. 30v. ........kp20/23-30..........yk9............
Olivia-79.. 31v. ........kp22/27-28..........yk4............
Tinka-.. 30v. ............kp26/28...............yk12........... pp11
Durasel.. 33v. ........................................................ dpo6

plussanneet
Smi.. 32v. ..............yk7 .............plussa 8.5
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4
 
Krizze: Laita vaan ohje tulemaan niin pääsen kokeilemaan. Limenvihreet vois olla myös somat. :)

Smi: Kuumeisena odotetaan sun uutisia!! Peukut on pystyssä sun puolesta!

ON: Mulla väheni selkeästi se vuoto iltaa kohden ja yön aikana ei vuotanut ollenkaan (siis eilen oli sellaista puolikas teelusikka/tunti). Tänänä aamulla sain olla ilman vuotoa noin kaksi tuntia ja alkoi jo vähän hymyilyttää. Sitten taas alkoi ja tuli yhtäkkiä noin 2 teelusikallista melkein kerralla. Nyt viimeinen tunti ei taas juuri ollenkaan. Anteeksi tarkat sepostukset, mutta kun jännittää niin älyttömästi. Tämä on joko sitä että kohta aukee hanat kunnolla, mutta vielä pidän peukut pystyssä että olisi ns. tiputteluvuotoa jota saattaa tulla ja se kohta loppuisi kokonaan. :headwall:
 
Tinka: Ohje löytyy yksityisviesteistäsi. Toivottavasti saadaan ihailla sun limenvihreitä tossuja jonain päivänä :D Mää en mitään neutraalia väriä löytänyt kaupasta niin tuli sit tommoset :ashamed: Voi kun noi sun vuodot loppuisi tai olisivat vain ihan vaaratonta, tiedän kokemuksesta miten kamala tommonen tilanne on :hug:

Smi: Kovasti peukutetaan täällä että tulisi äitienpäiväplussa :D

Voimia kaikille tähän päivään :hug: Toivottavasti ensi vuonna saadaan kaikki viettää sitä iloisemmissa merkeissä oman nyytin kanssa :D Mää yritän keskittyä omaan äitiini tänään ja unohtaa oman pahan oloni edes päiväksi :)
 
Smi
Heippa :wave:

Kiirettä pitänyt, en ehtinyt koneelle eilen ollenkaan ja täällähän on ollut vilkasta :)

Tinka :hug: Onpa sulla ollut sydämen tykytyksiä aiheuttava ilta! Ihan varmasti kaikki on hyvin pienestä vuodosta huolimatta, voihan erilaisia vaarattomia vuotoja olla raskauden eri vaiheissa. Jaksamista ja tsemppiä sinulla ja kyytiläiselle :hug: :)

Krizze Mitkä tossut :heart: Mä olen aika onneton käsitöissä, mutta kummitytölleni virkkasin myssyn silloin kun hän oli ihan muutaman kuukauden ikäinen. Siitäkin tuli sellainen hyvin itsetehdyn näköinen, mutta sovittiin, että myssy voi edustaa jotain grunge-tyyliä :LOL:

ON: Eilen aamuna sitten miehen yllytyksestä testasin. CB:n testiin pärähti hieno, tummansininen plussa :heart: :heart: :heart: Nauratti ja itketti ja nytkin, kun asiasta kirjoitan alkoi kädet täristä :D Nyt vaan maailman eniten toivon, että tämä pari viikkoa kovia vatsakipuja aiheuttanut pikkutyyppi oikeasti pysyy matkassa :heart: Eikä tässä oikein muuta osaa sanoa :D Paitsi että kiitos peukuista ja mukana jännäämisestä :)
 
Smi: [/b]Onneaonneaonnea!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Muakin alkoi naurattamaan sun puolesta ja vähän pukkaa ihastuneet kyyneleet silmäkulmiin! Ihanaa, että saadaan pitkästä aikaa plussatili korkattua!!!! Nyt tarraa ja liimaa jatkoon. Siellä on ja pysyy seuraavat 9 kk! Ja hyvää ensimmäistä äitienpäivää! :)
 
Ihan pakko tulla kommentoimaan..

Ihanaa Smi, Onnea :flower: :heart: Rekkalasteittain tarrasukkia ja vauvaliimaa pikkuiselle :D Sun plussa teki kyllä tästä päivästä iloisen mullekin :D Kävin jo päivittämässä tän päivän listan, näyttää kivalle :D
 
Mä täällä hengailen hermostuksissani. Kyllä tuo Smi:n plussa tuo valoa päivään. :heart:
Kiitos Krizze ohjeesta! Katsotaan tuleeko mun tekeleistä samanlaiset..

ON: Nyt on taas vuoto ollut poissa kohta pari tuntia. Kyllä on piinaa potenssiin 5!
 

Yhteistyössä