**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Amanda pidän peukkuja että tuntemuksesi olivat oviksesta johtuvia! Mulla on oviskipuja ollut aiemmin ihan selkeästi tunnistettavia ja silloin olen saanut ovisplussankin. Se on vähän samanlaista kuin menkkakipu mutta paljon suppeammalla aluella ja toispuoleisena. Yleensä mulla on ollut kivut oikealla puolella, oletan että tältä puolelta silloin irtoaa munasolu. Tässä kierrossa on ollut kummallisesti oviskipua pidemmän aikaa että olen ollut hiukan ymmälläni siitä onko ne niistä johtuvaa vai jostain ilmakuplasta.

Nyt olen taas ihan ymmälläni, testasin huvin vuoksi ovistestillä ja se oli edelleen plussa! Ensimmäisen positiivisen tein 31.12. aamulla eli neljä ja puoli päivää sitten. Miten tämä on mahdollista? Nyt sitten pelottaa että koska harrastimme seksiä viimeksi perjantaina niin se onkin ollut liian aikaista ja ovis on tapahtunut myöhemmin ja voi harmitus... Ehkä mun vaan pitäisi oikeasti heittää nuo testit menemään kun saan vaan isomman stressin niillä aikaiseksi. :confused:

D-vitamiinista: mun tarvii perehtyä tuohon d-vitamiiniin selkeästi enemmän että miten se vaikuttaa ja mihin. Kuvittelin ottavani sitä tarpeeksi kun syön multivitamiinia jossa sitä on 5µg ja lisäksi e-epa kalanmaksaöljytabletteja jossa d-vitamiinia 5-10µg.
Missä tuon pitoisuuden voi testata ja kuinka tärkeää tuo pitoisuus on raskaushaaveille?
 
Wanda, kiitos peukuista! :) Tosin luulen, että oli ehkä toiveajattelua kuvitella kipuilu oviskivuks. Sehän voi olla mitä vaan. Ja kait munasarjakipuakin voi olla. Ens viikolla onneks selvii, missä mennään. Dvitamiinihan on oikeestaan hormoni ja siks vaikuttaa aika moninaisesti. Harmi, jos sulla ovistestit näyttää mitä sattuu. Toivottavasti kyse ei oo siitä, et LH-taso olis koko ajan koholla? Sehän voi tarkoittaa just sitä, et ovistesti näyttää plussaa pitkään, kun taso ei nouse riittävän korkeeks. Tai voisko ihan normaalissakin oviksessa taso olla useamman päivän koholla? Toivotaan, et ovis oli ja meni ja osui ja upposi! :)

Mulle lääkäri sanoi, et D-vitamiini voi auttaa raskaaks tulossa varsinkin, kun mulla on monirakkulaiset munasarjat. Arvo mitattiin verikokeella tavallisessa lääkärikeskuksessa. En usko, et on pahan hintainen ja ehkä ihan terkkarilääkärinkin kautta vois saada lähetteen.
 
Ehkä D-vitamiinia voisi tosiaan ottaa vähän enemmän, mun käyttämissä vitamiineissa sitä on 7,5 mikrogrammaa (päiväannos)...

Aika jännä toi disperiini-ohjeistus lapsettomuuslääkäriltä, kun pakkausselosteessa kuitenkin lukee "voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista" (!) Vai päteekö lause vain suurempiin annostuksiin kuin 50 mg. Alkaa olla pää ihan pyörällä kaikenlaisista ohjeistuksista, mitä on tullut luettua. Ja pahin kaikista: "Yritä olla stressaamatta". Joopa joo :rolleyes:

Oviksesta vielä sen verran, että ekassa yk:ssa se meni multa vähän ohi, huomasin vaan ison limaklöntin noin kp27/37. Silloinhan ovis oli ilmeisesti jo tapahtunut..? Tokassa yk:ssa yritin tarkkailla tuntemuksia vähän paremmin ja silloin rinnat kipeytyi kp18/31, tuli vähän limaa kp19 ja huomattavin kaikista: koko kohtu oli hellänä ja tärinä sattui (esim. kävellessä) kp20. Minäköhän päivänä ovis näistä vaihtoehdoista varsinaisesti tapahtui ja onko oviksen ja menkkojen välinen aika liian lyhyt..? Siksi tässä kierrossa aloitan tikuttelun (ehkä viikonloppuna). Sitä ennen ei taida olla täältä mitään raportoitavaa, mutta seuraan innolla teidän tilanteita :)
 
Tiistai 4.1.2011



Ginger..........35v. ......kp4/??.............yk11...... 1kkm
Nima............30v. ......kp7/31-37........yk3
Scrat............30v. ......kp15/32-38......yk11....4*terolut
Demuli..........30v. ......kp19/32-36......yk3......
Sintti-79........31v. ......kp23/23-30......yk18.....
Tatja.............34v. ......kp25/26..........yk6...... terolut
Wanda_81......29v. ......kp27/30-35......yk4......
Yameliah........31v. ......kp50/28-30......yk19....
Tunafish-78....32v. ......kp61/28-32......yk0.......
Popcorn78......32v. ......kp69/30...........yk8...... 3*inssi
Lusa..............31v. ......kp72/28-30......yk~1v...


Taustalla
Amanda
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel


plussanneet
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6.........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1.........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3.........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10.......plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Päivitystä tilanteeseen pikaisesti...
Palentaa, puistattaa, etoo (ei ihan okseta), väsyttää, nenä vähän tukossa... hmmm... Joko olen saamassa flunssan, vatsataudin tai jonkun muun taudin. En edes kuvittele mahdollisuutta, että tämä olisi sitä mitä toivotaan...:snotty: Katsotaan mitä tuleman pitää, jospa sitä taas tipahtaa jalat maahan muutaman päivän kuluessa.
 
Amanda munasarjakipukin voi hyvin olla kyseessä, jotkuthan tuntee kipua ennen ovista kun munasarjat kypsyttelee munasolua. Itsekin tunnen vastaavaa useampina päivinä ennen ovista, että ihan tarkka oviksen ajasta en koskaan ole ollut sen takia.

Olen miettinyt pääni puhki vaihtoehtoja miksi ovistesti antoi vieläkin plussan. Huonoin on tosiaan tuo että lh on koko ajan koholla, mikä viittaisi pco:hon. Toinen vaihtoehto on että se vaan nyt jostain syystä on koholla pidempään vaikka munasolu olisi irronnut. Kolmas on että sieltä on irronnut kaksi munasolua mistä syystä lh olisi koholla vielä eilenkin. Neljäs on se utopistisin eli olisin jostain syystä raskautunut aiemmin tästä kierrosta ja ovistesti reagoisi raskauteen. Ehkä tämä vielä selviää jossain vaiheessa mikä näistä oli kyseessä. :rolleyes:

Mulla on lähete olemassa lh-testiin jotta saatas selville tapahtuuko ovulaatiota. Taidan mennä ensi kierrosta jos nyt ei vieläkään ole tärpännyt jotta saisi mielenrauhan siihen että onko jokin vialla vai ei.
 
Demuli Toivotaan, ettei ole flunssaa kehittelemässä vaan jotain aivan muuta :)

Wanda Peukutan nelosvaihtoehdon puolesta :) Kannattaa ehdottomasti käydä testauttamassa hormoniarvot, jos siihen kerran on jo lähetekin.

Tämä täti osti eilen raskauskirjan, joka keskittyy naisen hyvinvointiin. Oli niin halvalla alessa, että oli pakko ostaa. Miehelle en viitsinyt näyttää ja laitoin sen itseltänikin piiloon odottamaan oikeaa aikaa. Tänään otin viimeisen terolutin eli menkkoja odottelen torstai iltana. Piinaa piinaa... Onneksi keskiviikko on tehokkaasti työtä, niin kuluu ilta muualla kuin netissä vauvasivuja kahlaten.
 
Wanda; Minäkin peukutan ehdottomasti nelosvaihtoehdon puolesta. Tai kolmonenkin on hyvä jos vaikka tulisikin tuplaplussat!!

Nima; Tervetuloa oikein paljon ja toivottavasti tikuttelu sekä ajoitus tässä kierrossa onnistuu. Hyvä huomio sinulla tuosta Disperiinistä. Tietääkö kukaan tästä lisää? Kun mäkin olen ymmärtänyt, että kipulääkkeitä ei tulisi ottaa ollenkaan.

Amanda; Toivotaan, että oli ovulaatio eikä mitään muita kipuja. Tsemppiä sinne!
Tatja; Onko sulla tädistä ollut mitään kuulumisia vai tuleeko ne yleensä ilman merkkejä? Toivotaan, että täti jättäisi tulonsa väliin seuraavaksi yhdeksäksi kuukaudeksi!!

(.) Mulla taitaa olla nyt kyllä ihan ennätys tässä kierrossa. Jossain siis jokin mättää. Olen nyt sähköposteillut parin tämän maan johtavan lapsettomuuslääkärin kanssa. Toinen heistä on sitä mieltä, että minulle pitäisi suoraan tehdä laparoskopia ja jos putken on tulossa, ne laitettaisiin kiinni ja sitten suoraan IVF hoitoon. Kuulostaa radikaalilta ja mies oli sitä mieltä, että ehdottomasti ei. Ikäväksi muuten tämä lääkäri vaikutti todella sympaattiselta ja osaavalta. Lupautui jopa ennakkoon tutkimaan minun paperit näin sähköpostitse kun klinikka on hieman kaukana. Toinen sanoi, että HSG voidaan hyvin tehdä, mutta jos on tukossa niin sitten auttaa vain laparoskopia jos sekään. Hän myös suositteli, että menkat aloitetaan ennen tutkimusta lääkkeellisesti.

Luulen, että itsekin olen sitä mieltä, että ensin tuo HSG koska onhan se mahdollista, että tämä lapsettomuus johtuukin jotain muusta ja putket ovatkin auki.Ja sitten on periaatteessa turhaan otettu riski esim. nukkuttamisessa. Etenkin kun ei juuri nyt ole kovin korkealla luottamus lääkäreihin täällä. Tosin mä olen jo käytännössä diagnosoinut itselleni, että tukossa ovat…

Täällä siis pikkuhiljaa aloitellaan hoitoja nyt ihan alusta saakka, ja jos putket on auki, niin sitten tehdään kaikki verikokeet yms. uudelleen.

Plussapuhuri kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Päivitystä: Mulla on jo kp4 taas menossa seuraavaa kiertoa. Edellinen meni kuumeen takia pipariksi, mutta myös kierron lyhyys hämmentää. Ennätyslyhyt 23 päivää, ja ovis suunnilleen kp 11 yai 12 (en kyllä testannut mitään sängynpohjalta käsin, mutta ovislimat kehittyivät niinkuin yleensä, mutta heti menkkojen jälkeen). Edellinen oli 25 päivää, ennen keskenmenoa noin 26-32. Terveyskeskukseen soittelin, mutta eivät osanneet arvata enempää. Vitsi, kun juuri nyt ei ole varaa yksityiselle, ja syksyllä kun ravasin lääkäreissä, yksityisellä, en osannut pyytää tutkimaan kilpirauhasta, prolaktiinia, progesteronia tai muuta. Terveyskeskuksessa taas ottivat jotain kokeita mutta kukaan ei tunnu osaavan edes tulkita tuloksia ja kilpirauhasen toiminnan vaikutuksesta raskauteen he sanovat suoraan, etteivät tiedä mitään niiden välisestä yhteydeydestä...Masentaa, ja on luovuttanut olo. Siksi ei tule tännekään päiviteltyä kun tuntuu niin mahdottomalta. Yritän keskittyä muuhun, mutta hankaluuksia tulee vain lisää. Ja mikä masentavinta: kun googlettaa sanoilla lyhentynyt kuukautiskierto, vastaukseksi tulee vaihdevuosiaiheisia sivuja sekä jättikokoinen ET-lehden mainos!!!! :eek:

yameliah:..voimia hoitoprosessiin! Sen avulla tilanne saattaa saada nopean käänteen! Ehkä kevyemmistä hoidoista kannattaa aloittaa kuitenkin, jos ei ole varmaa missä vika? Tsemppiä!

Ginger
 
Yameliah Yleensä menkat eivät etukäteen itsestään ilmoittele. Olen siitä onnellinen, että myöskään minkäänlaisia kipuja ei oikeastaan koskaan ole.

Menkat on kyllä teroilla alkaneet aina 2 päivää viimeisestä pilleristä eli kauaa ei tartte jännitellä. Joo ja yhdistelmävaunuja kävin äsken netissä kuolaamassa:ashamed:
 
Keskiviikko 5.1.2011



Ginger..........35v. ......kp5/??.............yk11...... 1kkm
Nima............30v. ......kp8/31-37........yk3
Scrat............30v. ......kp16/32-38......yk11....4*terolut
Demuli..........30v. ......kp20/32-36......yk3......
Sintti-79........31v. ......kp24/23-30......yk18.....
Tatja.............34v. ......kp26/26..........yk6...... terolut
Wanda_81......29v. ......kp28/30-35......yk4......
Yameliah........31v. ......kp51/28-30......yk19....
Tunafish-78....32v. ......kp62/28-32......yk0.......
Popcorn78......32v. ......kp70/30...........yk8...... 3*inssi
Lusa..............31v. ......kp73/28-30......yk~1v...


Taustalla
Amanda
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel


plussanneet
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6.........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1.........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3.........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10.......plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Voi itku kun teillä on noita ongelmia kiertojen ja hoitojen kanssa :(. Toivois kaikille normaaleja kiertoja ja ennen kaikkea sitä normaalia raskautumista. Eihän tässä tiedä, jos itsekin joutuu vielä pitkään tuskailemaan. Miten te jaksatte tuota rumbaa? Kai siihenkin sitten ajan kanssa turtuu :hug:. Menkkakivuista sen verran, että mulla ne hävisi tosiaan pillereiden lopettamisen jälkeen. Aikaisemmin sai välillä kaksinkerroin puhallella + runsas vuoto, nyt saattaa vähän painetta tuntua ja vuotokin on niukkaa. Terkkari vaan sanoi, ettei ne pillerit sitten sopinu sulle. Kiitos, söinkin niitä vain yli kymmenen vuotta...:mad:. Tänään kouri pari kertaa tuolta vasemmalta alavatsasta, olisko ollut suolenmutka? Toisaalta voi olla ovistakin, kun ei noista päivistä tiedä. Pitänee heilutella peittoja, jos vaikka sattuskin kohdalleen. Olen ajatellut noiden ovistikkujen käyttöönottoa vaikka seuraavasta kierrosta, niin pääsisi vähän kärryille mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Niistä taitaa kuitenkin olla hyviä kokemuksia.
 
Kyllä tähän palstailuun jää helposti koukkuun. Tosi usein pitää käydä katsomassa, että onko mitään uutta, vaikka itsellä ei mitään raportoitavaa olisi. Jännittää niin teidän puolesta, näyttäkäähän esimerkkiä! :)

Musta tuntuu, että greippimehulla saattaa olla jotain vaikutusta. Jotain tuntuu aina välillä valahtavan tuolla :D Lisäksi kilon verran on paino tippunut, mutta se taitaa olla ihan kierron vaiheesta johtuvaa, eiköhän se tuu loppukierrosta takaisin...
 
Demuli ehtikin kirjoitella samaan aikaan. Mä otan kyllä ovistikut käyttöön jo tässä kierrossa, kun oon niin kärsimätön :D Ja oireiden perusteella epäilen oviksen ja menkkojen välin jäävän liian lyhyeksi (luteaalivaihe vai mikä se on?). Jostain luin, että 10 päivää tai alle on ainakin liian vähän kiinnittymisen kannalta...
 
Demuli, oireet kuulostaa niiiin lupaavilta. :) Olispa ne sitä oikeeta!

Wanda, älä vielä luovuta 2-4 vaihtoehdoista! :) Noi testit on niin kummallisia eikä varmaan ihan täyttä varmuutta ole. Siks kannattaa varmaan luottaa myös omaan fiilikseen ja tasaiseen yrittämiseen. Jos siimahäntiä on vähän väliä tyrkyllä, niin se kait on tärkeintä.

Yameliah, harmillista et kierto paukkuu noin pitkälle. Toivotaan, et pian täti kurvaa paikalle ja oli vain yksittäinen outo kierto. Kyllä se HSG on varmaan fiksua tehdä! Täällä se kuuluu lapsettomuusklinikoilla yleensä perustsekkiin. Mulle lääkäri sanoi, et mitään pillereitä ei anneta ennen sitä, jotta ei joudu niitä turhaan syömään. Oliko niin, et sut on ultrattu eikä mitään vikaa löytyny?

Ginger, voihan harmitus... On niin tuskallista arvailla, mikä on normaalia ja mikä ei. Mut hei, vaikka se ei yhtään auta (tiedän kokemuksesta... :) ), oot kuitenkin kerran raskautunu, joten mitään super isoa vikaa ei voi olla. Pidän peukkuja, et tässä kierrossa kaikki menis nappiin! Onko sulla epäilyksiä, et kilppariarvot olis pielessä - yli vai ali? Oireethan yleensä kertoo sen aika hyvin.

Nima, tähän palstailuun jää tosi helposti kiinni ja jännäilee muiden vaiheita. Mulla oli siis kohdunulkoinen raskaus marraskuussa enkä oo edes päässy vielä yrittämään ja silti tutkailen muiden kuulumisia ja itsekin jo "yritys" päällä, vaikkei oo mitään todisteita oviksesta tai muusta vastaavasta. Kaikkensa on tehtävä, kun kuumeilu on niin kova!

Kommentoin pikkasen tosta disperiinistä, kun siitä kirjottelitte. Tuli mieleen et kantsiikohan sitä ihan itsekseen ottaa vai mieluummin ohjeiden kanssa? Oon ymmärtäny et sillä voidaan ehkäistä keskenmenoa/ohentaa verta, jos veren hyytymistekijät on koholla. Kaverini sai Primaspania eli vastaavaa lääkettä toistuvien keskenmenojen jälkeen ja sai siitä avun. Mutta tärkeää oli, ettei lääkettä lopettanut alkuraskaudessa, koska voi aiheuttaa istukkaan veritulpan tai jotain vastaavaa. Kantsii siis kysellä lääkäriltä ohjeet ja määrät, jne. Ja jos veri on ohutta/limakalvot hyvät, onkohan siitä hyötyä sillon?

Mä aloitin uuden harrastuksen ja se on kyllä parasta terapiaa näiden vauva-ajatusten keskellä! Nyt hankin innoissani varusteita, suunnittelen treenausaikoja ja muutenkin oon tosi innoissani. Se on sellanen laji, jota ei raskaana kantsi harrastaa. Ehkäpä siks just sellasen aloitin, että uhmaan itseäni. Jos en perhana tule raskaaks, niin sitten teen jotain aivan päin vastaista! Ja kuitenkin toivon, että joutuisin harrastuksen pian lopettamaan... :)

Tsemppiä kaikille ja +++++++!
 
Heippa!

Pakko käydä katsomassa tännekin välillä, että mitä teille oikein kuuluu. Onnea plussanneille! Tulkaa nyt tonne odottajiin muutkin, tömpsis ja Marienna löysivät meidät jo. Palsta on tosin vähän hiljaisempi kuin tämä. Sitä vaan odottaa ja odottaa... Varsinaisia virstanpylväitä ole yhtä usein kuin kuumeillessa, joten harvimmin tulee itsenkin kirjoiteltua.
Oma aikakin tuntuu jäävän uppeluksiin kaiken työmäärän alle, paitsi nyt kun saikuttelen. Sain veristä vuotoa paperiin, mutta onneksi siitä selvittiin säikähdyksellä...
Amandaa etsiskelin hyvien uutisten toivossa. Itselläni meni tuolloin 12 vuotta sitten vissiin 10 viikkoa, ennen kuin menkat alkoivat uudestaan. Mutta kyllä ne tulee sieltä!!!!
Yameliah: läheltä liippasi teilläkin, ehdin jo ilahtua! Aivan mahtavia kontakteja sulla kuitenkin, joten jos ei sieltä apua tule niin ei mistään!

Toivotan kaikille tasapuolisesti ihanaa alkanutta vuotta! Voikaa hyvin ja puhpuh niitä plussia ++++++:whistle:
MR 11+0
 
MR, mahtavaa kuulla susta! :) Ja erityisen upeeta on nähdä toi viimeinen luku "11+0"! Mä en oo uskaltanu kurkkia sinne odottaviin, vaikka teidän kuulumiset kiinnostaisikin. Oon taas sama varoivaisesti jalat tukevasti maassa pitävä skeptikko enkä uskalla haaveilla liian pitkälle. Joten pidän sormet kurissa kaikista raskaussivustoista ja vauvajutuista. Mutta silti huippua kuulla, että sulla on kaikki hyvin! :) Uskotaan, että mä olin se tilastollinen keskenmeno ja te muut loka-marraskuu-plussaajat meette maaliin saakka! Voimia ja onnellista odotusta MR!

Tatja, hauskaa että oot innokkaana tutkailemassa vaunuja ja muita vauvajuttuja. :) Ehkä itsekin pitäis osata olla vähän luottavaisempi! Kai tää mun skeptisyys on defenssiä sille, ettei sitten ala suremaan omaa tilannetta, vaan iloitsee jutuista, joita nyt on elämässä. Äsken kun kävelin ulkona ja ihalilin kaunista talvista metsää päätin, etten jätä hetkeäkään elämättä näiden koukuttavien vauvatoiveiden keskellä. Pidetään kaikki lippu korkealla ja nautitaan Loppiaisesta!
 
Viimeksi muokattu:
Amanda Kyllä mä samalla koko ajan hoen itselleni, ettei se näin helpolla multa onnistu. Haaveilu on aina ollut mun lempiharrastuksia ;)

Päätin sitten juuri, että teen huomenna aamupisusta r-testin. Suunnitelmissa olisi mennä ulos syömään ja siihen kuuluisi pari lasia viinäkin. Pakko varmistella siis ;)
 
Pääsisikö yksi 33-vuotias kuumeilija mukaan? Olen pidempään jo seuraillut taustalla teidän kuulumisia ja porukka tuntuu mukavalta.
Pillerit lopetin lokakuussa ja yrittämään ryhdyttiin heti. Ensimmäinen kierto vaan venähti 72 päivään. :kieh: Raskaustestejä ehdin tehdä useamman ja lääkärissäkin käydä jatkuvien alavatsakipujen vuoksi. :headwall: Lääkärin mukaan kaikki oli ultrassa ok. Eikun jatkamaan odottelua. Jouluviikolla rinnat kipeytyivät ensimmäistä kertaa elämässäni ja olin eiliseen asti lähes varma, että olen raskaan, vaikka testiin en plussaa saanutkaan. :confused: Täti löysi kuitenkin tänään tiensä meille ja minä korkkasin greippimehun! : / Eli 2 yk pääseen käyntiin kp1. Kierron pituus on aina ollut epäsäänöllinen 32-36 välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuun taas kurkkimaan, ihanaa, että täällä on porukka lisääntynyt ja palstalla taas kunnon kuhinaa :).
Toivon Amanda, että pääset pian toimiin, ja Yameliah löydät oikean avun lääkäreiltä. Muillekin :heart:. Ginger mitä tuloksia sä olet niistä labroista saanut mitä on otettu?

Kilpirauhasista oli puhetta: kävin endokrinologilla, eli siis sisätautien ja erityisesti umpierityksen erikoislääkäri. Hän oli sitä mieltä, että tsh arvo oltava raskauden aikana mieluiten 1-2, ja pakosti alle 3. Mullahan aloitettiin lääkitys kun se oli 5,4. Nämä endokrinologit kautta netin ovat myös sitä mieltä, että raskaaksituloa vaikeuttaa kilpirauhasongelmat, ja tämäkin lääkäri oli sitä mieltä, että jo syksyinen arvoni 3,2 (otettu tosin klo 9 ja tämä toinen 5,4 klo 8 ja voi tuossakin tunnin ajassa arvo jo melkein 1,0 laskea) on voinut vaikuttaa siihen, että raskautta on jouduttu yrittämään se 8kk (7yk). Vaikka omasta mielestäni aika oli lyhyt, eikö yleensä siitä vuodesta lähdetä. Kilpirauhasen toiminta vaikuttaa keltarauhasen toimintaan ja ylipäätään koko hormonitoimintaan.
Siispä tutkituttaisin tsh ja t4v -arvot. Minulle ne otettiin ihan työterveydessäkin. Endokrinologeilla on vaan omat viitearvot, terveyskeskuksessa on yleensä yläviiterajana kunnasta riippuen 4 tai 4,5 tai 5 ja sieltä vaikea asiantuntemusta saada.

Sitten se ovulaatio. Mullahan oli sitä pco-tyyppisyyttä, mutta ei ovulaation joka kierrosta poissulkevassa määrin. Selvisi vaan, että tuli ovis+ tikkuun, ja pysyi siinä 3 päivää ja ovista ei tullut, koska munasolu oli liian pieni. Kahdessa kierrossa todistettavasti se kuitenkin tuli reilun viikon myöhemmin, jolloin tuli myös uusi ovis+. Ja ultra todisti, ettei ekalla kerralla ollut mitään irtoavaksi kelpaavaa. Ja mä aloin syömään sitä d-vitamiinia 50 mikrogrammaa + lisäksi vielä 2 tabua päivässä niitä raskausmonivitamiineja, missä sitä on vielä 10 mikroa lisää. Join greippimehua ja söin viikon sitä soijajugurttiakin (sitten pelästyin sitä nettikirjoittelua siitä) ja ovulaatio tuli aivan ajoissa kp17. Ja EI OLLUT tikussa kolmea päivää vaan oikein vahvana sen vajaan 24h, ja tuli ja lähti tikusta nopeesti pois. Ja mä join sitä punkkua pari päivää oviksen jälkeen viikon ajan. Ja dpo 10 siinä ihanassa tikussa oli se haalea haalea viiva. Eikä se tällä kertaa lähtenyt pois vaan jäi. Tää oli ensimmäinen kunnollinen oppikirjan mukainen ovis ja siitä se lähti.

En tiedä onko niistä poppakonsteista ja vitamiineista oikeasti apua, mutta kyllä mä uskon juuri niiden auttaneen. Nyt täytyy vaan toivoa, että lääke korjaa kilpirauhasarvoa riittävän nopsaan, että tää pötkyläinen täällä mahanpohjalla pysyy hereillä.

Ymmärsin, että bilereissut ja lääkkeet saattaa siirtää ovista eteenpäin, vaikka se muuten tulis. Ja miehille kun kehittyy niitä vintiöitä joka päivä lisää, niin sen tärppiajan voisivat saunoa, juoda ja käyttää särkylääkkeitä vähemmän hekin.

Tsemppiä tytöt ja kehoitan kyllä rohkeasti kokeilemaan poppakonsteja ja tilailemaan niitä labroja mitä pystyy. Ompahan vähintään jotain tekemistä kun muuten pitää vaan odottaa :D. Tuntuu, että voi tehdä edes jotain. Osa tietty jo kaikki konstit kokeillut, ja he saavatkin täältä erityis plussatuulen ++++++++++++++:whistle:.

Kaikille +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++:whistle: ja motoksi: KESÄLOMILTA MAMMALOMALLE tai viehkeä RANTAPALLONA RANTSUUN.
 
Sakara Tervetuloa mukaan kuumeilemaan!

Marienna Mä uskon myös vahvasti noihin ekstra vitamiineihin. Mulla todisteena kaksi ovista. Ekassa oviksessa käytin lisäksi soijatuotteita ja vähensin hiilareita. Toisessa oviksessä käytössä oli vain vitamiiinit, kalaöljyt ja greippimehu. Taitaa tuo d-vitamiini olla aika tehokas pco-tyyppisiin muniksiin.

Wanda Miten sulla? Onko mitään outoja tuntemuksia?

Tein aamulla r-testin eikä tullut kuin yksi viiva. Ei edes roskishaamua ;) Pettynyt olen tietenkin, mutta en niin murtunut kuin pelkäsin. Illalla pitäisi sitten tädin saapua. Ei kun pää pystyssä kohti seuraavaa yritystä. Huomenna pakko mennä greippimehuostoksille.
 
Torstai 6.11.2011




Sakara.........33V........kp1/32-36........yk2
Ginger..........35v. ......kp6/??.............yk11...... 1kkm
Nima............30v. ......kp9/31-37........yk3
Scrat............30v. ......kp17/32-38......yk11....4*terolut
Demuli..........30v. ......kp21/32-36......yk3......
Sintti-79........31v. ......kp25/23-30......yk18.....
Tatja.............34v. ......kp27/26..........yk6...... terolut
Wanda_81......29v. ......kp29/30-35......yk4......
Yameliah........31v. ......kp52/28-30......yk19....
Tunafish-78....32v. ......kp63/28-32......yk0.......
Popcorn78......32v. ......kp71/30...........yk8...... 3*inssi
Lusa..............31v. ......kp74/28-30......yk~1v...



Taustalla
Amanda
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6.........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1.........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3.........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10.......plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla sinusta MR ja hienoa, että kaikki on siellä kunnossa. Nauti, lepää ja pidä hyvää huolta itsestäsi ja maha-asukista. Toivotaan, että tää palsta kuivuu pian kasaan ja me tullaan sinne plussanneiden puolelle koko porukka.

Amanda; Minulla sama varovaisuus noiden vauvasivujen kanssa. En uskalla mennä lukemaan ja elättelemään liian suuria toiveita, kun sitten aina niistä kuitenkin tulee paha mieli. Mutta olen samaa mieltä siitä, että Tatja minäkin toivoisin itselleni tuollaista positiivisuutta!! Olen vähän pessimisti ei pety-asenteella menevä ja sitten kuitenkin petyn, joten mitäs hyötyä siitä pessimistisyydestä sitten oli?

Tatja; älähän nyt vielä hoppuile. Ehkä se vain näkyy viiveellä. Toivottavasti tätä nyt ei tulisi ja pikkuvintiö näyttäytyisi. Mukavaa ja rentouttavaa iltaa teille!!

Marienna; Hienoa kuulla, että siellä on kaikki hyvin. Kiitos paljon tuosta ovisvinkkeilystä! Minäkin olen sitä mieltä, että kaikki keinot mitä vaan voi, pitää ottaa käyttöön. Marienna jos sulla olisi noita kilppariarvoja paperilla ja tietäisit mitä yksikköä tuo 3 on niin olisin todella kiitollinen tiedosta. Täällä kun ne arvot on eri yksiköin merkattu ja meillä perheessä useammalla on ollut kilppareiden kanssa ongelmaa, mutta mun lääkärin mielestä (sen entisen typerän) mulla ihan ok! Voi hyvin ja paksusti!!

Sakara; Tervetuloa ja hienoa, että olet kokenut meidän olevan hyvä porukka. Munkin mielestä täällä on hyvää porukkaa, ja vaikka välillä tulee kirjoiteltua harvemminkin, aina tänne on yhtä kiva tulla. Kiitos siitä kaikille!! Toivotaan, että greippimehut tehoaa ja pääset pian jo plussanneisiin.

Mä olen järjestänyt miehelle lauantaiksi yllätys synttärit ja sanonut, että lauantaipäivä vietetään tutkimuksissa joten ei saa varata muuta. Eilen sitten ehkä kaivoin vähän verta nenästäni ja kyselin harmittaako häntä kovasti kun ei näe lauantaina yhtä peliä (mies on siis aivan käsittämätön jalkapallo friikki) ja vastaus oli, että no ei todellakaan, onhan tää paljon tärkeämpi juttu. Sitten kyselin hieman myöhemmin, että mikä meidän budjetti tulee olemaan tässä vauva-asiassa ja on kuulemma kaikki ylimääräinen nyt varattu vain ja tätä varten. Käytiin pitkä keskustelu myös HSG tutkimuksesta ja mies jopa pyysi mua piirtämään paperille sen! Eli on se sittenkin täysillä mukana tässä ja voitte vain kuvitella miten hyvältä se tuntuu koska muutenkin stressaan ja pelkään niitä tuloksia. Oikeasti en vielä edes tiedä milloin me nähdään se lääkäri, mutta ehkä jo ensi viikolla!!
 

Yhteistyössä