**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Onnittelut plussanneille, hienoa, toivottu joululahja varmaankin saatu!!=) Arminen, jospa minä pääsisin vanavedessä matkaan! Ja ovisbongareille tsemppiä! Itse en ole ovista vielä tikuttanut, kun kuitenkin aika alkutaipaleella ollaan yrityksessä. Katsotaan nyt, jos sitten muutaman kerran jälkeen. Nyt rupeaa jo suurin into laantumaan, mutta anteeksi kaikilta, jotka ovat yrittäneet jo pidempään, kun täällä tuskaillaan heti alussa :ashamed: (Katselin tarkemmin tuota listausta). Ehkä parempi, ettei enää jännitä niin paljon, niin ei mene hormonit sekaisin. Sekoittaakohan ylenmääräinen joulusuklaiden syöminen hormoneja...:O
Joulun iloa ja Uuden Vuoden odotusta! (Jouluähkyn keskeltä)
 
Ovisviivat sen kuin haalenee. Olen tässä pohdiskellut ovistestauksen ajankohtaa että olenko testannut liian aikaisin aamulla...? Jostain luin että pitäisi testata kello 10-20 sillä lh-hormoonia ei erity yöllä. Olen testannut vahvimmat viivat (ei vielä plussat) kahdeksalta aamulla kun olen herännyt kuudelta. Olenko siis testannut liian aikaisin kuitenkin?
Jatkan testausta jos se plussa sieltä kuitenkin vielä olisi tulossa.
 
Viimeksi muokattu:
wanda Mä noudatan testien ohjeita tarkkaan. Eli en testaa aamupissasta ja pyrin tekemään samoihin aikoihin joka päivä. En juo kovinkaan paljoa ja odottelen senkin, että pissa on rakossa kolmisen tuntia, ettei ole liian laimeaa. Kannattaa vaan sinnikkäästi testailla. Testeissähän on ohjeet milloin kannattaa testailu aloittaa. Ja välttämättä joka kuukaisi ei ovista tule.

Täällä nyt vauvatilaus muhii :D Taas saa haaveilla ja rakennella pilvilinnoja pari viikkoa. Eilen olisi pitänyt ottaa Terolut. Niitä en vielä aloittanut, koska oviskipua ei ole ollut. Tissit on kyllä kipeänä. Huomasin, että nännit oli jotenkin normaalia punaisemmat ja isommat. Taitaa olla ovisoire? Taitaa luonto hoitaa miehen houkuttelua noin :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Eikös vasta vähän aikaa sitten ollut joku tutkimus, jossa todettiin, että ovulaation aikaan nainen tuottaa feromonia, joka sitten houkuttelee miehiä. Tietty nuo tissien muutokset tulee varmaan myös huomatuksi, miehethän niitä aina tiirailevat, vaikka muuta väittävät :LOL: Tällä tavalla luonto sitten yrittää saada meidät ihmisetkin lisääntymään, että olis oikeaan aikaan siimahännät paikalla.
Omaa napaa: peittoja on heiluteltu (mies tykkää tästä osiosta :p), muuten aika hiljaista kuumeilua, ei oikein aina tässä vaiheessa kiertoa jaksa miettiä asiaa. Kunhan taas muutama päivä mennään eteenpäin, niin sitten voi vilkuilla laatikossa odottavia testejä : / Mikäköhän siinä on, että nyt jälkikäteen löytää aikaisemmista kierroista selvät ovisoireet (limat ym.), mutta nyt kun niitä sitten kyttää, niin mitään ei (siis ei mitään) tapahdu?? Tasaista oloa ja möllötystä... No, pitää tässä seurailla, jospa siitä edellisestä kummallisesta vuodosta huolimatta kierto jatkuisi normaalina. Sen verran kuumetta on, että tulee jo katseltua noita odottavien juttuja ja synnytystarinoita, jospa sitä sitten itsekin sinne asti pääsee... Mutta plussaa kaikille sitä odottaville :whistle:
 
Scrat............30v. ......kp7/32-38.....yk11....4*terolut
Demuli...........30v. ......kp11/32-36.......yk3
Sintti-79........31v. …...kp15/23-30.......yk18.....
Tatja.............34v. .....kp17/26..........yk6......terolut
Wanda_81......29v. .....kp19/30-35......yk4......
Yameliah........31v. ......kp42/28-30.....yk19.....
Ginger...........35v. ......kp44/??..........yk9....... 1kkm
Tömpsis.........31v. ......kp45/30-75......yk3.......
Tunafish-78....32v. .....kp53/28-32......yk0........
Popcorn78......32v. .....kp61/30...........yk8.......3*inssi
Lusa..............31v. .....kp64/28-30......yk~1v......

Taustalla
Amanda
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel

plussanneet
Arminen…………31v. .....yk3………..plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.......plussa 14.12.
Marienna............30v. ...yk7.......plussa 8.12.
Zipuli.................32v. ...yk8.......plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe...34v. ...yk18......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79............31v. ...yk7........plussa 11.11.
Sannuli79...........31v. ...yk12......plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö.............32v. ...yk5........plussa 2.11.
Olivia-79............31v. ...yk10......plussa 2.11.
Viu....................30v. ...yk12......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet............34v. ...yk10......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-......................................plussa 30.8.
Talitintti80..........29v. ...yk6........plussa 25.7.
Linda32..............32v. ...yk1........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3........plussa 12.6.
Rae34...............34v. ...yk10.......plussa 31.5.
Smi...................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20.....plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Hei, päivitin meidän listaa ensimmäistä kertaa ja onnistuin hukkaamaan sen kuvan jonnekin. Joten seuraava päivittäjä, ottaisitko pohjan vanhemmasta listasta, niin saadaan se takaisin. Yritetään päivittää listaa nyt kaikki, että se pysyisi paremmin ajan tasalla. Jos on virheitä niin kertokaa vain, niin korjaan ne!!

Arminen; Onnittelut plussasta ja paljon tarraliimaa sinne.

Tatja; Onnittelut ovisplussasta ja toivotaan, että tilaus menee perille saakka!!! Plussatuulia sinne!!

Demuli; Minäkin olen kuin kiimainen katti ovulaation aikaan, joten silloin kun se tulee, on se helppo pongata, joten oikeassa olet; kyllä luonto selvästi hoitaa tehtäväänsä tässä asiassa.

Wanda; Mä en ole koskaan testannut ovista noilla tikuilla, mutta olen myös kuullut ja lukenut, että paras testausaika on alkuilta?? En sitten tiedä onko se totta vaiko ei, mutta kannattaa varmaan kokeilla. Toivottavasti pääset pian tuosta oviksen tikuttelusta ja saat plussan siihen tärkeämpään tikkuun!!

(.) Meillä oli oikein kiva ja rentouttava joulu. Innostuttiin jopa juomaan viiniä, nautittiin vapaista ja toisistamme. Tervetullutta vaihtelua arkeen ilman stressiä, ei voi stressata ovulaatiota tai muutakaan koska menkat ei vieläkään ole alkanut. Tein jopa testin päivää ennen joulua uudelleen ja vain siksi, että menkat tulisi, mutta ei sitten tullut. Menkkakipuja on ollut vieläkin, joten ehkä ne tulevat. Mies ilmoitti, että pian mennään lääkäriin jos ei ala ja sitten voisikin miettiä taas uudelleen niitä hoitoja. Mutta odotellaan nyt tammikuun puolelle. Itse olen päättänyt, että kirjoittelen tällä puolella vielä sinne pääsiäiseen saakka, mutta sen jälkeen alan henkisesti valmistautumaan tuonne lapsettomien puolelle. Joten toivotaan, että se plussa tulisi ennen sitä!!!
 
Tatja toivottavasti tilaus meni perille ja plussa tulee pian! :D

Toivotaan että mulla on kuitenkin ovis tapahtunut (tai tapahtuu pian) ja tärppäisi jotta ei tarvitsisi ensi kierrossa olla tarkempi tikutuksen kanssa. Viime viikolla viivojen ollessa vahvimmillaan mulla kyllä tuntu kipua muniksissa. Jospa kuitenkin... Toisaalta jos sitä vaan ottaisi välillä rennosti ja keskittyisi tasaiseen hedelmöitykseen eikä tikkujen tuijotteluun... :rolleyes:

Mulla tuli eilen tippa linssiin kun veljeni ja hänen vaimonsa pyysivät minua ja miestäni heidän tulevan lapsensa kummiksi. Jotenkin en ollut ajatellut että he meitä pyytäisivät. Muutenkin tuntuu että tippa on ollut linsissä herkästi lähiaikoina, liekö hormoonit jotenkin sekaisin, tai sitten tää vauvahaave vaan herkistää...

Yameliah kiitos! Toivon todella että sinullakin pian kierto palautuisi ja tärppäisi pikaiseen! Joulurentoutus on täälläkin ollut ihan paikallaan, onneksi on vielä huominen lomaa ennen töihin paluuta.
 
Niskapoimu-ultra onnellisesti takana ja kaikki valtakunnassa hyvin!

Siellä se erittäin vilkas napero mennä vipotti niin kovaa karkuun ultrauslaitetta ettei meinattu kuvia saada. Mutta siis muuten kaikki todella hyvin ja koko vastasi viikkoja eikä turvotusta ollut kuin 0,7 mm eli erittäin normaali!!! Vihdoinkin sitä taitaa saada ruveta uskomaan että meille tulee ihan oikeasti VAUVA!!! Aivan uskomatonta oli nähdä pikkuinen sieltä ruudulta ja kätilökin oli aivan ihanan rempseä naisihminen (voi kuinpa hän olisi sitten heinäkuussa kätilönä)!

Nyt saa siis vihdoin nauttia odotuksesta!

Oikein paljon tsemppiä kaikille ja paljon plussia!!!!!!!!!!!
Teitähän on tossa listassa jo tosi monta joiden kierrot on venyneet aika pitkiksi! Toivotaan nyt että saatte taas pian samanlaisen plussapuhurimyrskyn aikaan kuin oli pari kuukautta sitten!

Oikein hedelmällistä uuttavuotta toivottaa
Sannuli ja ylivilkas mukelo 12+0 :LOL:
 
Oon lueskellu teidän kirjoituksia aina välillä, vaikka itse oonkin siirtynyt sivuun. Tällä palstalla on tainnut kyllä kesän/syksyn jälkeen melkein koko porukka vaihtua? Mut nyt oli pakko tulla kommentoimaan - Sannuli, ihana uutinen!! :) Nauti täysillä raskaudesta ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka! :)

Ja onnea niille, jotka ovat tässä välissä plussanneet!

Mä siis kuumeilin kesällä/syksyllä normisti, mut nyt kohdunulkoisen raskauden ja leikkauksen jälkeen on ollut pelkkää yrityksen odottelua... Toivon, et pian alkais kierto ja/tai hoidot ja pääsisin taas teidän muiden tapaan odottelemaan ovista, tikuttelua, jne. jne. Ajatelkaa, vaikka kaikki se tuntuu ahdistavalta ja stressaavalta, niin mä jopa odotan sitä odottamista! :)

Tsemppiä kaikille ja plussapuhuria!
 
Yameliah Kiitti plussatuulesta. Mukavaa , että joulu sujui rennosti.

Wanda Ihanaa kun pääsette kummeiksi. Tosiaan ovishan on voinut vaikka jo tapahtua tai sitten on ihan käsillä. Peukkuja!

Sannuli Nautinnollista raskautta ja onnittelut vilkkaasta masuasukista :)

Amanda Jaksuja odotteluun!
 
Tiistai 28.12.2010



Scrat............30v. ......kp8/32-38........yk11....4*terolut
Demuli..........30v. ......kp12/32-36......yk3......
Sintti-79........31v. ......kp16/23-30......yk18.....
Tatja.............34v. ......kp18/26..........yk6...... terolut
Wanda_81......29v. ......kp20/30-35......yk4......
Yameliah........31v. ......kp43/28-30......yk19....
Ginger...........35v. ......kp45/??...........yk9...... 1kkm
Tömpsis.........31v. ......kp46/30-75......yk3......
Tunafish-78....32v. ......kp54/28-32......yk0.......
Popcorn78......32v. ......kp62/30...........yk8...... 3*inssi
Lusa..............31v. ......kp65/28-30......yk~1v...


Taustalla
Amanda
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel


plussanneet
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6.........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1.........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3.........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10.......plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Ensimmäisen kerran päivitin tietoja, jos jotain meni väärin niin ilmoittakaahan, käyn korjaamassa!

Sannuli Mahtavaa että kaikki on hyvin ja vilpertti vilistää iloisesti mahassa! Onnellista loppuraskautta ja hyvää vointia!

Amanda toivottavasti pian pääset palaamaan tänne jännääjiin!

*muoks* kas kas, ovisviiva on tummunut sitten eilisen! Jospa se pian olisi plussa siis! =)
 
Viimeksi muokattu:
Keskiviikko 29.12.2010



Scrat............30v. ......kp9/32-38........yk11....4*terolut
Demuli..........30v. ......kp13/32-36......yk3......
Sintti-79........31v. ......kp17/23-30......yk18.....
Tatja.............34v. ......kp19/26..........yk6...... terolut
Wanda_81......29v. ......kp21/30-35......yk4......
Yameliah........31v. ......kp44/28-30......yk19....
Ginger...........35v. ......kp46/??...........yk9...... 1kkm
Tömpsis.........31v. ......kp47/30-75......yk3......
Tunafish-78....32v. ......kp55/28-32......yk0.......
Popcorn78......32v. ......kp63/30...........yk8...... 3*inssi
Lusa..............31v. ......kp66/28-30......yk~1v...


Taustalla
Amanda
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel


plussanneet
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6.........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1.........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3.........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10.......plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Kiitos Wanda listan päivittämisestä. Hienosti sujui ja sä sait sen kuvankin onnistumaan!! Mites viiva tänään, joko näyttää plussaa? Sitten ei muuta kuin hommiin, siimahäntä rikkaita hetkiä teille!!

Amanda; Kuten Wandakin jo mainitsi toivottavasti pian pääsette yrittämään ja jännittämään. Kärsivällisyystuulia sinne.

Mä näin viime yönä unta, että kaikki muut listalta oli plussautunut ja uusia ei tullut, joten kirjoittelin itsekseni. Oli aika tyly meininki… :O

En tiedä missä viipyy mun menkat. Ei ole kyllä tällaista kiertoa ollut aikoihin. Mulla alkaa kärsivällisyys loppua, mutta onneksi pian on tammikuu. Mieshän on luvannut, että alkuvuodesta jatketaan hoitoja ja voitte uskoa, että minulle alkuvuosi todellakin on tammikuun alku;-)

Tietääkö kukaan, että onko seuraava ovulaatio mahdollinen vaikka menkat jäisikin välistä kokonaan? Vai onko se niin, että ei voi edes ovuloida jos niitä menkkoja ei tule?????? Mä olen miettinyt tuota D-vitamiinin lisäämistä ja lukenutkin siitä hyviä artikkeleita, mutta kertoisitko Tatja vielä uudelleen mikä se sinun päiväannos on?? Kun sehän on rasvaliukoinen vitamiini niin vaarana on aina yliannostus jos alkaa hirveästi popsimaan, eikö?

Tömpsis ja Tunafish, mikä teillä on meninki?? Joko on kiertovaihtunut vai vieläkö täti on matkalla?
 
Kuten Yameliahilla ja monella muullakin listasta päätellen täällä täti antaan odottaa itseään. Pikkasen vetää mielen apeaksi tuo KP55 :( Itseä mietityttää myös tuo sama että onko ovulaatio kuinka todennäköinen jos kuukautisia ei tule? Vai eikö kuukautisia siksi tule että ovulaatio antaa odottaa itseään? Ei olis oikein varaa tikuttaakaan joka päivä ovista ja varsinkin kun ei tiedä napsahtaako plussa tikkuun tässä kuussa, ensi kuussa tai kenties vasta lääkityksellä. Olisi pitänyt tentata enemmän viimeksi sitä mukavaa gynekologia... Joka tapauksessa kun kyselin niitä Teroluteja viimeksi kuukautisten aikaan saamiseksi niin gyne totesi että kuukautisilla ei ole mitään tekemistä raskautumisen kanssa ja Terolutit nimenomaan saavat aikaan kuukautiset ja eivät vaikuta raskaaksi tuloon. Voisi siis rivien välistä ymmärtää että ovulaatio olisi mahdollinen ilman kuukautisia? Jossain sit kuiteskin on vika jos menkkoja ei tule! Ilmeisesti luteaalivaihe puuttuu kokonaan? Eikös ne Terot tue sitä luteaalivaihetta? Joka tapauksessa gyne ei siis pitänyt tarpeellisena noita Teroluteja. Jotain tukea ovikseen mietitään sitten vasta jos mun kunto- ja laihistelukuuri ei pure ja pullaa ei saada uuniin ennen kesäkuuta. Koita tässä nyt sitten laihistella joulusuklaarasioiden keskellä :ashamed:

Mä käyn täällä kyllä ihan päivittäin lukemassa teidän juttuja mutta tuntuu että itsellä on niin vähän kommentoitavaa kun uuteen kiertoon ei sit päästä millään. Isot onnittelut kuitenkin Armiselle plussasta ja Sannulille masuvilpertistä :heart:

En nyt vielä hirveesti oo jaksanu stressata tästä asiasta vaan aattelin tossa helmikuulla alkaa panostaa asiaan oikein todenteolla! Parin viikon päästä lähetään honeymoonille pupuilemaan ja ottamaan aurinkoterapiaa ja sit onkin jo helmikuu. Sit ostan tropit ja rohdot ja varaan ajan sinne vyöhyketerapiaan. Jospa ne mun uinuvat hormoonitkin heräisi siellä etelän auringossa tai viimeistään täällä Suomen keväässä .
 
Torstai 30.12.2010



Scrat............30v. ......kp10/32-38......yk11....4*terolut
Demuli..........30v. ......kp14/32-36......yk3......
Sintti-79........31v. ......kp18/23-30......yk18.....
Tatja.............34v. ......kp20/26..........yk6...... terolut
Wanda_81......29v. ......kp22/30-35......yk4......
Yameliah........31v. ......kp45/28-30......yk19....
Ginger...........35v. ......kp47/??...........yk9...... 1kkm
Tömpsis.........31v. ......kp48/30-75......yk3......
Tunafish-78....32v. ......kp56/28-32......yk0.......
Popcorn78......32v. ......kp64/30...........yk8...... 3*inssi
Lusa..............31v. ......kp67/28-30......yk~1v...


Taustalla
Amanda
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel


plussanneet
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6.........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1.........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3.........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10.......plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Yameliah epätoivo meinaa iskeä kun ei se viiva plussaksi ole vieläkään vahvistunut. Jos tänään ei tule plussaa niin voin heittää toivon tältä kuukaudelta. Pieni toivo toki on että se olikin jo viime viikolla, varsinkin kun sänkypuolella oli silloin hyvin aktiivista.

Kerroin aiemmin että mieheni ei ole mukana yrityksessä kellon kanssa, vauva saa tulla jos on tullakseen mutta hän ei halua tietää milloin on otollisin aika. Toissapäivänä kun luulin että ovis on tuloillaan ja viiva tummumassa niin yritin kaikkeni vietelläkseni ukkoseni sänkyyn mutta perkule kun hän oli niin väsynyt ja stressaantunut ja eihän siitä mitään tullut. Mulla sitten stressi purkautui itkukohtauksella ja riidalla mieheni kanssa. Jotain hyvääkin siitä seurasi kun hän kysyi että liittyikö tämä jotenkin oikeaan ajoitukseen. Sovittiin riita ja nyt on päätetty että huhtikuun loppupuolella alkavasta kierrosta aletaan oikeasti ajoittamaan! Siihen asti mennään niinkuin nyttenkin eli tulee jos on tullakseen. (minä katson kelloa siis ja koetan olla stressaamatta...) :rolleyes:
 
Tunafish, jos yhtään lohduttaa, niin mulla ainakin sattuu täti käymään just kun olis jotain muuta meneillään, eli jospa honeymooni saisi hormonit hyrräämään :).
Wanda, kiitos listan päivityksestä. Toivottavasti miehesikin tajuaa, miten tärkeää tämä on sinulle. Kiva, että olette nyt sopineet miten jatkossa mennään. Meillä ei yleensä ole miehellä mitään sekstailua vastaan, joskus tuntuu ettei itse jaksaisi innostua :saint:. Sitten kuitenkin jostain aina intoa löytyy, vaikka tiedän ettei olisi edes otollisin aika.
Tuosta D-vitamiinista. Minä söin jonkin aikaa sitä vahvinta mitä saa, eli 20 mikrogrammaa. Taitaa olla Suomessa suosituskin/päivä. Mulla rupesi hiuksia lähtemään aivan älyttömästi, niitä oli siis joka paikassa :eek:. Kun jätin vitskun pois, niin tukan tippuminenkin loppui. Nyt olen syönyt raskausvitamiinia, jossa taitaa olla vähemmän tuota Deetä.
Toinen selitys voisi olla joku hormonijuttu, kun jätin keväällä pillerit pois, tosin tämä olisi tullut sitten viiveellä. Onko kellään tullut pillereiden jätön jälkeen tällaista?? Toinen vaiva joka tuli lopettamisen jälkeen, oli akne : /. Naama, yläselkä ja rintakehä aloittivat kukinnan syksyllä, nyt onneksi jo helpottanut. Toivottavasti kesään mennessä häviää kokonaan, niin voi taas pitää kesävaatteita (sen verran turhamainen pitää olla :whistle:).
).( kiertoa seuraillaan, kohtapuoleen pitäisi normaalin kierron mukaan tulla täti kylään. Jos lasketaan tuosta "välivuodosta" (josta nuo listan kp:t), niin sitten mennään tammikuulle, plääh! Näin vanhemmiten (heh) olen ruvennut huomaamaan selvempiä pms oireita. Känkkäränkkä tulee käymään pari päivää ennen ja pieni päänsärky seuraavaksi. Känkkäränkkä käväisi jo, joten voi olla, että vielä normaalissa kierrossa mennään. Jos ette kerro kenellekään, niin testasin tänä aamuna huvikseni, kun on noita halpoja liuskatestejä :$. Negaahan se näytti, kirkaassa valossa näkyi kyllä viivanpaikka. Eli jos kierto jatkuu normaalina, niin sitten mietityttää tuo välivuoto. Oliskohan ollut sitten mahdollista, että olisi jotain yrittänyt tapahtua :confused: Mutta en ole sitä niin hirveästi miettinyt, ettei rupea harmittamaan liikaa. Uutta matoa koukkuun :p.

Kaikille hedelmällistä uutta vuotta!!
 
Heippa!

Yameliah ja Tunafish: minä olen plussannut nyt kaksi kertaa pitkästä kierrosta, eli ovulaatio on tapahtunut menkkojen ollessa jo myöhässä, tällä kertaa noin kp 32. Kesällä tein ekan testin kp 57 pahoinvoinnin takia, ja se oli silloin vahva plussa heti. Nyt tein joulupäivänä ekan testin, johon tuli haaleaakin haaleampi haamu, ja silloin taisi olla kp 44 tai jotain sinne päin. Kyllä siis voitte saada ovulaation myöhäisillä päivillä!!! Toivoa on :) Minä olen ymmärtänyt, että menkat eivät tavallaan ole myöhässä, vaan ovulaatio on. Ja jos ovulaatiota ei tule niin menkat tulee vasta kun limakalvot ovat niin paksut, että rapistuvat sen takia pois.

Mulla on siis plussa masussa. :heart: Mutta viivat vahvistuu kamalan hitaasti... olen huolissani, enkä vielä uskalla siirtyä odottajiin... :( Mieskin haluaa nähdä kunnolliset viivat ennenkuin alamme iloita, ja sitten seuraavaksi odottaa ultraa. Eilen keskusteltiin pitkään ja miestä on ihan selvästi jäänyt kovin pelottamaan kesäinen keskenmeno... :( Niin minuakin, mutta nämä ensimmäiset päivät ovat menneet jotenkin hormoonihuuruissa, ettei aluksi edes pelottanut yhtään.

Oireita: ensimmäisinä päivinä mahakipu, mahakipu, mahakipu :D joka nyt on helpottanut jo. Lämmöt koholla 36,7-37,0. Tänään sitten kahvi maistui pahalta ja tomaatit haisee tillille, yök! :D Tuhrua tuli aavistus parina päivänä, ei enää onneksi. Labrassa kävin antamassa tulehdusnäytteet, katotaan onko alapää kunnossa, vaikkei siltä tunnukaan...

Missäs Ainomieli on? En ole bongannut ollenkaan odottajien puolelta... Toivottavasti siellä kaikki hyvin!

Tässä odotellaan, että koska uskaltaa siirtyä odottajiin... Käyn siellä kurkkimassa koko ajan ja odotan, että saisin oikeasti hyppiä jo riemusta... :)

Plussaa tartutan kaikille!!!!!!!!!!! :) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Yameliah Minä popsin d-vitamiinia yhteensä 80 mg päivässä. (3x25mg ja monivitamiinipillerissä sitä on vielä 5 mg). Olen netistä lueskellut artikkeleja myös ja haitalliset määrät ovat velä kaukana tuosta. Tuon uskallan turvallisin mielin ottaa. En ole mitään sivuoireita huomannut. Tietty sitä voi halutessaan määrittää mikä tilanne kehossa on d-vitamiinin suhteen, jos pelkää omin päin alkaa isompaa annosta ottamaan.
 
Tömpsis ja Arminen, onnittelut plussista! Ihania uutisia. Ja ihanaa Tömpsis kun kaipailit, tuli hyvä mieli.
Olen ollut joululomareissulla enkä ole netissä juuri käynytkään pitkään aikaan. Täällä asiat hyvin, jouluaattona oli huolta kun vessareissulla bongasin verta, mutta aika vähän kuitenkin, toivottavasti ei tarkoita mitään. Nyt on alkanut jonkinlainen pahoinvointi, moni ruoka ja ruoan haju yököttää, mulla muista poiketen yökötys on kovinta syömisen jälkeen.. : / Eilen illalla meinasin oksentaa, hyh. Alamahan vihlaisuja ei oikein ole, välillä munasarjan kohdalta jomottaa. Paljon pyörii mielessä, että onko siellä ketään enää, onko pieni selvinnyt alusta. Ensi viikolla on gynekäynti jossa toivon että samalla katsotaan, mutta en tiedä onko sen gynen ultralaite riittävän tarkka. Toivottavasti jotain näkyy. Sen jälkeen uskallan ehkä odottajiin mennä :)

Parille tutulle ollaan kerrottu, vanhemmille ei vielä. Vieläkin tunne, että aika menee ihan luvattoman hitaasti, kun odottaa, silti uutena vuotena jo 7 viikkoa. Miehen kanssa varovasti välillä mietitään, onko siellä tyttö vai poika, välillä puhutaan nimistä ja vauvaelämästä, mutta se tuntuu vieläkin niin kaukaiselta ja hämmästellään, että oikeasti, mekö tässä näin puhutaan?

Kaikille peukkuja, :hug: ja plussatuulia ++++++++++:whistle:

Ainomieli 6+5
 
Ainomieli: kiva, että löydyit! :) Meilläkään ei vielä tiedetä miten pitäisi olla, mä haluisin jo siirtyä odottajiin, mutten oikein uskalla... mä joudun odottamaan ultraa tammikuun loppuun! :headwall: Jos menkoista laskettais niin olisin samoilla viikoilla ku sä :D Mut oikeasti oon noin 4+2, ja sen mukaan varasin ultran. Toivottavasti nähdään tuolla toisella puolella jatkossa paljon! :)
 
No nyt virallisesti ONNEA TÖMPSIS :flower::flower: ja koska mobiilisti aiemmin onnittelin armista niin nyt koneelta osaan lähettää myös onnittelukukkaset :flower::flower:.

Tömpsis sun plussia näinkin jo kuvaketjussa niin osasin odottaa pian olevan uutisia täälläkin. Ja Arminen on tainnut mennä syyskuisiin, kiva tosiaan Ainomieli, että palasit - ja toivottavasti kohta tulet odottajien puolelle. Ollaan sun kanssa ihan samoissa ajoissa menossa.

Mä olin ultrassa, siellä oli hiukan liian pieni alkio : /, mutta ainakin sen sydän löi :heart: ja toivottavasti jaksaa lyödäkin. Thyroxin -lääkitys tuli tänään, vajaatoiminta sen kun lisääntyy vaan. Vähäiset oireet edelleen, en erota väsymystä että onko se kilpparista vai raskaudesta. Rinnat oli tosi arat joulunaikaan, nyt taas selvästi vähemmän. Keltarauhasta ei löytynyt ultrassa - mikä huolettaa tosi paljon, sitä ei ole myöskään juilinut puoleentoista viikkoon, eikä se saisi vielä rupsahtaa.

++++++++++++++:whistle: kaikille!! Mä ennustan nyt rentouttavan joulun poikivan useamman plussan!
 

Yhteistyössä