**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Viu
Innulille voimia :(

Pikainen omanapa: Nyt siis kp 3 ja eka puregon pistettiin mahamakkaraan eilen. Meitä jännitti ihan kamalasti, mutta hyvinpäs se menikin, ei sattunut yhtään! Hyvä me! Tänään pistetään vähän isompi annos ja tiistaina on eka seurantaultra. Hirmu hyvällä ja jännittyneellä mielellä olen; ensimmäistä kertaa meillä on ihan oikea mahdollisuus onnistua! Ihanaa! Greippimehu, foolihapot ja vitamiinit mulla on näiden järeämpien myrkkyjen ohella nyt kans tehokäytössä. Hyvää viikkoa kaikille piinailijoille, muakin zipuli jännittää se punktio.
 
Hei kaikille. Kuten moni muukin, tilailen jälleen ovistestejä (kun löytys hyviä, suositelkaa!), koska tänä aamuna täällä pilvisessä Etelä-Suomessa heräiltiin jälleen kiertopäivään 1, ja siis puolivuotiskierrokselle lähdemme...Marienna kp1 ja yk6. Ei varmaan tullut koko ovista, tai sit luteaalivaihe ei ollut tarpeeksi pitkä?
 


Sannuli79.........31v. ........kp1/30-51.........yk12....
Marienna..........30v. ........kp2/28-32......yk6......
aamuyö.............32 v........kp2/28...........yk5.......
Olivia-79..........31v. .........kp3/27-28......yk10......
Innuli...............31v. .........kp3/25............yk15....
Viu...................30v. ........kp4/28-36........yk12....
Amanda77........33v. ........kp7/33-55......yk6......
Sintti-79...........31v. ........kp7/23-30.......yk15....
Zipuli...............32v. ........kp8/29-31........yk7......
Feufollet..........33v. .........kp8/25-39.......yk10......
Mma Ramotswe.34v.........kp14/28............yk16.....
KattiMattis........30v. ........kp24/30............yk~2,5v...
Scrat...............30v. .........kp28/28-38........yk8.....
Sunny80..........30v. .........kp37/32.............yk4......

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet
hanipöpö......30v. .........yk4.........plussa 25.9.
Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille kuumeilijoille!

Mä oon käynyt tasaisin väliajoin lueskelemassa teidän juttuja, mutta en oo itse jotenkin jaksanut kirjoitella mitään. Mulla menossa kp3... yk10..:'(

Seuraava etappi olis sitte tässä kierrossa eka inssi, jota odotan kyllä innolla, mutta samalla tunteet on aika sekavat.. Tunnen olevani epäonnistunut ja huono ihminen, kun emme saa lasta "normaalisti".. Lääkäri toivoisi minun tiputtavan painoa muutaman kilon, mutta kun olen aivan armoton tunnesyöppö, painoa tulee koko ajan lisää.. En saa nukutuksi kunnolla ja masentaa.. Tartteis tehdä jotain, mutta en vaan saa aikaiseksi.

Kaveripiirissä oikein satelee vauvauutisia, sekä kyselyitä, että millos teille ja taitaa olla jo tulossa (kun on tullu noita kiloja taas lisää..), pää hajoo!
Sorry tää oma napa..

Mä oon kanssa kateellinen siitä, että täällä käy "pyörähtämässä" porukkaa, jotka plussaa ihan muutamassa kierrossa. Miks meillä "vanhoilla" ei tosiaan tärppää?? Toivottavasti saadaan kohta ihan mieletön plussa-aalto! Jouluna ollaan viimeistään kaikki siunatussa tilassa, eiks je?!

Innuli mä niin ymmärrän sua!:hug::hug: Mulla on ollu 8kk tosi säännölliset kierrot ja nyt sitten, kun mä kävin siellä aukiolotutkimuksessa ja se lääkäri sanoi, että se on samalla tavallaan hoitavakin toimenpide ja kun bongasin oviksen täydellisesti ja se hyödynnettiin täydellisesti, ni menkat oli kolme (!) päivää myöhässä ja mä ehdin tehdä jo kaksikin r-testiä (negoja of course..) ja sitte vasta alko menkat. Epäreilua! Vaikka siihen tätin tuloon kuin yritti varautua, niin me tiputtiin kyllä korkeelta ja kovaa...:headwall:
Nyt mä pelkään, että ovis sattuu just sillei, että on viikonloppu ja sitä inssiä ei päästä tekemään... Täytyy keskiviikkona soittaa hoitavalle lääkärlle ja keskustella asiasta..

Kaikesta huolimatta Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Kyllä mä tästä taas nousen!
 
Olivia :hug: se painon pudotus tuntuu täälläkin olevan jotenkin niin vaikeeta, toisaalta pitäis olla hyväkin motivaatio nyt kun on hyvä syy pudottaa painoa jotta tulis raskaaks, mutta silti se on niin hankalaa kun muuten on mieliala maassa kun ei tärppiä tule. Ikävä noidankehä!!! Mulla on taas kausi kun voisin vaan nukkua, nukkua ja vieläkerran nukkua. Tsemppiä kuitenkin uuteen kiertoon, toivotaan että inssissä saatte tärpin kohdalleen!!!
 
Voi ei mikä kp 1 aalto täällä on taas pyyhkäissyt marienna, innuli, olivia iso lohtuhalaus!! Kyllä se tärppi sieltä vielä tulee :hug:

viu tsemppiä piikitykseen. pistäminen on aina vähän jännittävää. Ja voisin kuvitella että varsinkin tuollaisen aineen pistäminen. Lopputulos kun voi olla hyvinkin ihana :heart:

( . ) Teropäivä 10/10 tänään. Rinnat ovat taas hieman pinkeät ja melko kipeät. Alavatsassa ei ole varsinaisia menkkakipuja ollut jotain ihme tuntemuksia kyllä. huomenna tai ylihuomenna pitäisi alkaa menkat. jos ei ala niin sitten ehkä viikon lopulla testailen.
 


Sannuli79.........31v. ........kp2/30-51.........yk12....
Marienna..........30v. ........kp3/28-32......yk6......
aamuyö.............32 v........kp3/28...........yk5.......
Olivia-79..........31v. .........kp4/27-28......yk10......
Innuli...............31v. .........kp4/25............yk15....
Viu...................30v. ........kp5/28-36........yk12....
Amanda77........33v. ........kp8/33-55......yk6......
Sintti-79...........31v. ........kp8/23-30.......yk15....
Zipuli...............32v. ........kp9/29-31........yk7......
Feufollet..........33v. .........kp9/25-39.......yk10......
Mma Ramotswe.34v.........kp15/28............yk16.....
KattiMattis........30v. ........kp25/30............yk~2,5v...
Scrat...............30v. .........kp29/28-38........yk8.....
Sunny80..........30v. .........kp38/32.............yk4......

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet
hanipöpö......30v. .........yk4.........plussa 25.9.
Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4.
 
Sannuli meillä meni kanssa noin kaks viikkoa simppatestin tulosten saamiseen.. Alustava arvio saatiin jo samalla viikolla ja sitte virallinen tuli postissa kotiin.
Marienna, Sannuli ja Aamuyö :hug::hug:

Scrat kiitos lohdutuksesta! Kaikki kannustavat sanat tulee nyt tarpeeseen!

Onneks te kaikki ootte olemassa, on tosi lohdullista, että täällä on ihmisiä, jotka todella ymmärtää näitä tunteita ja toiveita! Kiitos, että olette olemassa!:heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sannuli :hug:

Ärsyttää kun toiveet nousee taas pikkuhiljaa. Niin monta kertaa kuitenkin olen ollut melkein varma että nyt on tärpännyt. Jos se ovistestin vahvin viiva oli plussa niin sitten olisi dpo11. Tissit on edelleen kipeät. Ehkä vielä vähän kipeämmät kuin eilen ja laajemmalta alueelta. Pakko sitten niitäkin painella koko ajan :rolleyes: Eilen ja tänään olen palellut normaalia enemmän ja on ollut vähän kuumeinen olo. Muita oireita ei ole. Ei siis mitään masentavaa, mutta ei kovin rohkaisevaakaan.

Testata en halua vielä. En halua taas kerran negaa.
 
Scrat, paljon plussapuhureita! Tiedän, että testata ei negan pelossa halua. Tsemppiä odotteluun!

Olivia, onneks täällä saa tosiaan purkaa huoliaan samassa veneessä olevien kanssa. Mut hienoa, että on olemassa hoitoja! Vaikka meillä kaikilla ei menekään kaikki ihan tavalliseen tapaan, ihan tavallisia me ollaan silti! Pidempi oppimäärä lastenteosta tosin saadaan. =)

Omasta navasta sen verran, että vikan clomin otin eilen ja nyt odottelen jotain tuntemuksia. Vai pitäiskö niitä tulla? Onko sulla Feufollet ollu jotain fiiliksiä clomin jälkeen? Jotain vatsanippailuja mulla on, mut ei kai munarakkuloiden kasvua voi kuitenkaan tuntea? =) Kuumeisesti odotan perjantain lekuria. Vaikka jostain syystä oon vähän skeptinen siihen, et clomit heti toimis. Varaudun siihen, ettei iloisia uutisia tule, niin en pety liikaa. Vai oisko se liikaa toivottu, et siellä jaksais yks solu edes kasvaa. Se olis pieni askel sekin.
 
Huomenta,
aamu alkoi tuhrulla...jiihaa...eilen vääntikin koko päivän mahaa niin, että arvasin sen olevan lopun alkua. Menkat alkaa varmaan tänään päivemmällä...plääh! Viikonloppuna uutta piikkiä mahaan :mad:

Viulle tsemppiä! Mitä seurannassa näky?

Olivia Toi inssi ajoitus on kyllä äärettömän stressaavaa, just jokin aika sitten siitä täällä avauduin, onneks oon saanu tähän asti järjestettyä työvuorot ja ei siinäkään mitään, mut harmittaa ihan älyttömästi, jo se osuu viikonlopulle eikä pystytä tekemään mitään!

Iiik Scrat! Sormet ja varpat pystyssä!

Kyllä mä ainakin Amanda tunnen munarakkulan kasvun! Ensin sillon tällön vihloo ja oviksen lähestyessä pari-kolme päivää vihloo, jäytää ja on sellasta paineen tunnetta useimmiten oikealla puolella. Mä tunnen oviksen muutenkin tosi voimakkaasti.
 
Halaukset kaikille uuden yk:n aloittaneille! :hug:
Peukut Scratille! Jännittävää....!

Itse en kyllä tunne munarakkulan kasvua tai ovista mitenkään erityisesti (no enpä ole tosin paljon ovuloinutkaan...). Tai siis kyllähän tuolla välillä nippailee ja vääntää mutta ei sillä tunnu olevan mitään yhteyttä kierron päiviin...
Tänään jo kp 10 ja kuivaa on kuin Saharassa, joten odotukset eivät toistaiseksi ole kovin korkealla tästä ekasta Clomikierrosta. Ei ole tosin onneksi ollut pahemmin sivuvaikutuksiakaan, yksi päivä hikoilin aika reilusti ja parina yönä olen herännyt siihen, että on ollut tosi kuuma.

Kertokaahan kuulumisia, te, joilla on seurantoja tai muuten vipinää. Täällä kun ei ole muuta raportoitavaa kuin ei-oota näyttävät ovistestit... (mutta kyllä tässä nyt vielä viikon verran testaillaan varmuuden vuoksi :kieh:)
 


KattiMattis........30v. ......kp1/25........yk~2,5v...pureg. 2.inssi
Sannuli79.........31v. ......kp3/30-51....yk12....1.terol.
Marienna..........30v. ......kp4/28-32....yk6......
aamuyö.............32 v......kp4/28.........yk5.....
Olivia-79..........31v. .......kp5/27-28....yk10...
Innuli...............31v. .......kp5/25.........yk15...
Viu...................30v. ......kp6/28-36.....yk12...pureg.
Amanda77........33v. ......kp9/33-55.....yk6.....clom.
Sintti-79...........31v. ......kp9/23-30.....yk15....
Zipuli...............32v. .......kp10/29-31...yk7.....
Feufollet..........33v. .......kp10/25-39...yk10....clom.
Mma Ramotswe.34v.......kp16/28........yk16....3.clom.
Scrat...............30v. ......kp30/28-38....yk8.....2.terol.
Sunny80..........30v. ......kp39/32.........yk4......

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet
hanipöpö......30v. .........yk4.........plussa 25.9.
Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
En mäkään tunne ovulaatiota saati sitten mitään muutakaan mitä tuolla masussa tapahtuu... tai on tapahtumatta, kun enhän mäkään oo varma ovuloinko koskaan. Nyt tosin taas ajattelin stressata itseäni ovistesteillä tässä kierrossa.

Mitä mieltä muuten olette jos merkataan tuohon meidän listaan vähän niitä hoitoja/lääkityksiä mitä ollaan käyty läpi? Siis tyyliin 1 terolut kierto? Pysyttäisiin vähän selvillä kellä menee mitäkin.
 
Vähän jo keräilinkin noita lääkityksiä tuohon listaan mutta ilmoitelkaa kuinka monta kiertoa on ollu mikäkin lääke tai hoito, kun on aika työlästä hakea ne kaikki tuolta vanhoilta sivuilta. Eikä mun hatara pääni suostu muistamaan ihan kaikkien hoitoja.
 
Viimeksi muokattu:
Heelou!

Jaahas, ei mitään hyviä uutisia plussa-rintamalta... Masentavaa! Haleja.

Sannuli: siimahäntien testitulosten saamiseen meni meillä muistaakseni tasan kolme viikkoa. Vähän turhan pitkään mun kärsivällisyydellä. Se tehtiin yliopistollisen keskussairaalan labrassa, joten voihan olla, että yksityisellä esim. ei mene niin kauaa.
Amanda: Niistä Clomeista ei mulle tullut aluksi mitään oireita, ovulaation aikaan olin vaan tavallista kipeempi ja sitten tuli nännit kipeeksi mikä loppui juuri ennen kk. Toisessa ja kolmannessa kierrossa ei ollut noita em. mutta kp3-7 heräsin välillä öisin sellaisiin kuumotus- ja hikoilukohtauksiin.

ON: Avassa käyty, sain lisää Clomeja ja annos tuplattiin. Aukiolotutkimuksen tulos määrittää hoitomuodon, ja nämä kaikki tehdään sitten ensi kierrossa. Laskeskelin jo valmiiksi mille viikolle seuraava ovulaatio osuisi ja tietenkin juuri pitkän työmatkan kanssa päällekkäin. Mutta kehitin kyllä niiiin hienon tekosyyn, miksi matkan ajankohtaa pitäisi muuttaa. Saa nähdä onnistuuko. :)
Sannulille listapäivitykseen: Clomeja 3 kiertoa tällä hetkellä.

Voikaa hyvin! MR
 
Sannuli, mulla on toinen terokierto menossa.

kiitos kiitos tsemppaajille :heart:. Pitkästä aikaa oikeesti jännittää taas, vaikka kohta varmaan pompsahdan sinne toiseen päähän listaa taas. Viime kierrossa menkat alkoi 2 päivän päästä viimeisestä terosta.

Ei ole vielä ollut mitään tuntemuksia (ei menkkakramppeja tms). Rinnat on yhä kipeät, samalla tavalla kuin ennen menkkoja, ei mitään omitusta niissä.

Amanda, Mä olen ystävältä (hoidoissa olevalta) kuullut, että munisten kasvaminen (varsinkin jos kasvatetaan esim IVFää varten) voi tuntua kipeänä tai pingoittavana. Itse en osaa mitään nippailuja yhdistää kiertoon (paitsi oikein kunnon menkkakrampit :D)

KattiMattis :hug:

Mitäköhän Sunnylle kuuluu? Olisko vaikka plussauutisia ????? :)
 
Viimeksi muokattu:
Kai ne clomi-tuntemukset voi olla kaikilla erilaisia. Vikasta clomista nyt 4 pv ja kuivaa on eikä mitään nänni- tai muita kipuiluja. Jos tuolla munikset kasvaa, niin aika hissukseen ovat. Onneks huomenna lääkäri, niin ultra sitten paljastaa tilanteen.

MR, haasteellisia noi duunireissujen yms ajoittamiset. Mäkin jännään, osuuko miehen duunireissu just oviksen kans päällekkäin (jos sellaista nyt tässä kierrossa tulis...).

Kattimattis :hug:

Sannulille listapäivitykseen:mulla siis oikea tieto eli 1. clomikierto meneillään.
 


KattiMattis........30v. ......kp2/25........yk~2,5v...pureg. 2.inssi
Sannuli79.........31v. ......kp4/30-51....yk12....1*terol.
Marienna..........30v. ......kp5/28-32....yk6......
aamuyö.............32 v......kp5/28.........yk5.....
Olivia-79..........31v. .......kp6/27-28....yk10...
Innuli...............31v. .......kp6/25.........yk15...
Viu...................30v. ......kp7/28-36.....yk12...pureg.
Amanda77........33v. ......kp10/33-55.....yk6.....1*clom.
Sintti-79...........31v. ......kp10/23-30.....yk15....
Zipuli...............32v. .......kp11/29-31...yk7.....3*inssi, 1.ivf
Feufollet..........34v. .......kp11/25-39...yk10....4*terol, 1.clom.
Mma Ramotswe.34v.......kp17/28........yk16....3*clom.
Scrat...............30v. ......kp31/28-38....yk8.....2*terol.
Sunny80..........30v. ......kp40/32.........yk4......

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet
hanipöpö......30v. .........yk4.........plussa 25.9.
Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6.........plussa 22.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10........plussa 31.5.
Smi............. 33v. ........yk7 .........plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ...........yk~1,5v...plussa 1.4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä