**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Niinhän se on, että ei pitäisi olla näin ajoissa liikenteessä koska oli tulos mikä tahansa niin se ei välttämättä ole pätevä tai pysyvä. Nyt yritän malttaa mieleni perjantaihin asti. Katsotaan miten käy! Voimia ja hyviä tuulia!
 


Olivia-79.. 31v. .......kp4/27-28..............yk6............
Sintti-79.. 30v. ........kp5/23-30.............yk11............
Viu..29v. ..................kp14/28-34.............yk8............
Talitintti80..29v. ......kp14/26-29.............yk5...........
Marienna.. 30v. .......kp15/28-30..............yk2............
Anna-79.. 31v. ........kp23/28-38 .............yk5...........
Innuli.. 30v. .............kp24/26-27..............yk10............
Feufollet..v33v. .......kp33/28-39.............yk5............
Sannuli79.. 30v. ......kp41/30-45.............yk8...........
Durasel.. 33v. .......................................................


Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Sunny80.. 30v.

plussanneet
Rae34.. 34v. ..........yk10............plussa 31.5.
Smi.. 33v. ..............yk7 .............plussa 8.5.
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4.
Siukuk..29v. ............yk3............plussa 12.6.
 
Voikun tää on jännää kun niin moni taas loppukierrossa =)

Innuli taas toistan itseäni, mutta muista se mun herkempi nega kun vähemmän herkkä testi oli plussa, voi olla paljon testistä, ajasta, pissan vahvuudesta jne kiinni noin aikaisina päivinä, vaikka raskaana olisikin! Peukkuja teille kaikille!!! :heart:

Täällä 5+6, eli huomenna alkaa taas uusi täysi rv :)
 
Voi vitsit, että täällä on jännät paikat! Sannuli ja feufollet nuo oireet kuulostaa niin lupaavilta. Toivon kanssa, että olis NIITÄ... :D Innuli toivotaan että tulos muuttuu vielä parin päivän päästä. :)

Keltakaneli 15+1
 
Innuli, niinhän se mullakin näytti puhdasta negaa kun testasin liian aikaisin. Joten toivoa vielä on. :)

Sannuli ja feufollet, jännittävää! Ja mielenkiintoista että teillä on samanlaiset oireet.

Toivottavasti tulette kaikki nyt plussaimussa mukana! ++++++ :whistle:
 
No se niistä oireista taas...
Aamulla oli vielä kuvotusta mutta nyt on taas aikalailla normaali olo. Ei kuvota, vatsaa ei vihlo enää, ehkä sellaista pientä jomotusta tuossa oikealla puolella, jos oikein tarkkaan tunnustelee (/kuvittelee...).
Edellisten kahden päivän olo on kyllä ollut aika kurja mutta en nyt sitten tiedä onko tämäkään hyvä, että kaikki lupaavat oireet katoavat. En tiedä, melkoisen myöhäinen ovis olisi ollut, jos tästä kierrosta plussaisi. Tulis nyt jompi kumpi, plussa tai menkat, tää odottelu on melkoisen hermoille käyvää... (miten niin kärsimätön)

Mites Innuli ja Sannuli? Ja muut, oletteko bonganneet ovista?
 
Kirjoittelen tänne huvikseni mitä tässä kierrossa tehtiin toisin ja plussattiin.

Otin greippimehun käyttöön ja join sitä (kp1 -> vähän oviksen ohi) lasin päivässä. Pitäisi ilmeisesti mm. helpottaa oviksen bongaamista, mutta mulla ovistestin viiva oli hieman heikompi kuin edelliskierrossa ja limoja en bongannut ollenkaan...

Aloin syömään foolihappoa ja syötin sitä myös miehelle.

Pupuilun jälkeen laitoin tyynyn pyllyn alle noin puoleksi tunniksi ja sen jälkeen aloin suoraan nukkumaan (en siis noussut ylös ollenkaan). Normaalisti olen aina käynyt jossain vaiheessa vessassa.

Oireita ei sitten ollut paljoakaan (eikä ole vieläkään):
- Kasvoihin (selkään ja rintaan) alkoi tulemaan finnejä tosi aikaisessa vaiheessa ja tulee edelleen.
- Menkkajuilinta alkoi normaaliin aikaan, mutta jatkuu edelleen.
- Aikamoinen turvotus mahassa.
- Rinnat tuli (vähän) aroiksi vasta plussan jälkeen.
- Vessassa pitää käydä useammin
- Jotkut hajut tuntuvat voimakkailta (hedelmät, hiki)

edit lisätty pari oiretta
 
Voi Viu :hug: Ehtiihän se ovisplussa tulla vielä tässäkin kierrossa... Millä ja miten tikutat? Ymmärsinkö oikein, et oot vasta aloittelemassa oviksen tikuttamisen? Toivottelen stressitöntä lomaa täältä :flower:

Siukuki Kiva, ku kirjottelit tosta onnistuneesta kierrosta. Täälläkin on otettu kovat keinot käyttöön :LOL: eli foolihapot (multivitan raskausajan vitamiini)! Greippimehut säästetään seuraaville kierroille! Tosin toivon hartaasti, ettei niitä lähiaikoina tule, vaan meille tulee maalisvauva :heart:

:wave: Huomio te palstaa lukevat uudet, tervetuloa rohkeasti porukkaamme mukavaan! Kun nää raskautuneet meidät jossain vaiheessa raaskii jättää ja siirtyvät muualle, jää porukkamme melko pieneksi. Joten uudet tervetuloa! Ja saa minunkin puolesta Keltakaneli, Sikuki, Rae ja Smi täällä pyöriä =)
 
Voi että Viu :hug: , eihän kaikki saa ovistesteihin kunnon plussaa mutta saavat kuitenkin siihen tärkeämpään testiin plussan. Ja ovis tosiaan ehtii vielä tulla. Tsemppiä ja positiivisia ajatuksia!

talitintti Onnittelut ovisplussasta! Minä luulen että tuolla foolihapolla on vaikutusta. Toivottavasti auttaa sinullakin eikä tarvitse alkaa greippimehua testaileen.
 
Smi
Kiva, jos saa täällä toisinaan vielä hengailla :)

Sannuli ja Feufollet siinä kierrossa, kun plussasin, mulla oli tosi kovia mahakipuja. Kirjoittelinkin silloin täälläkin niistä maha-kylki-nivus-häpyluu-selkäkivuista. Alkoi oletetusta kiinnittymisestä ja olivat voimakkaimmillaan silloin, kun tädin olisi pitänyt ilmestyä. Yksi aamu kävin suihkussakin kyykyssä / polvillani kun mahaan sattui niin paljon. Eli hyvinkin voi olla oire plussasta :)

Viu Lohdutan sua sillä, että itse en saanut ovisplussaa ikinä. Eli ei ne testit kaikkea kerro. Tsemppiä :hug:

Talitintti Onnittelut ovisplussasta :)

Keltakaneli Kolmekymppisiä ekakertalaisia olen siis lueskellut tuolla odotuspuolellakin. Ehkä se, etten ole tuonne odotuspuolelle kirjoittanut johtuu vähän siitäkin, että haluaisin eka nähdä siellä ultrassa, että tuolla oikeasti joku asustaa ja sydän sykkii. Sitten vasta enemmän rohkenee asiasta kirjoitellakin :)

Ja vielä omat oireet plussan jälkeen, jos ne jotain vaikka kiinnostaa :)
- tuo em. mahakipu
- voimakas väsymys, joka välillä helpotti, mutta palasi
- oksentelu ja kestokrapula viikolta 7, kesti ehkä puolitoista viikkoa, katosi ja palasi nyt viikolla 10. Oksuilua onneksi vain suunnilleen kerran päivässä.
- Rinnat kipeät erityisesti aamuisin eli aamulla sängystä noustessa pitää pitää rinnoista kiinni, muuten tuntuu että nännit poksahtaa :LOL:

Eipä kummempia tällä kertaa :)

Lämpöisempiä kesäkelejä odotellen B)
 
Feufollet ei se oireellisuus/oireettomuus välttämättä tarkoita kyllä yhtään mitään. Mulla oli ennen plussaa oireita ja myöskin hetkiä kun tuntui että mitään ei ole, taitaa olla ihan normaalia että vaihtelee =) Kuten sitten plussan jälkeenkin! Edelleen vaihtelee huimasti, pahoinvointia on yleensä iltaisin mutta viime vkonloppuna ei ollut ja olin jo ihan hermona, mutta kyllä se pahoinvointi iskikin sitten maanantaina ja eilen taas :) Onneks en vieläkään ole oksentanut! Mutta siis selkein oire mulla ennen plussaa oli rintojen arkuus ja se navan ympärillä ollut outo vihlova kipu. Ja muuten nyt kun tarkemmin mietin niin alaselkäkipua on mullakin ollut jo ennen plussaa, mut sitä tosin on ollut muutenkin ennen menkkojakin...

Mäkin muuten harrastin tuota Siukukin tyynyä pyllyn alle, mutta nyt plussaan johtanut pupuilu oli sellainen pika-p*** just ennen yhteen iltatilaisuuteen lähtöä, joten ei ehtinyt mitään yrittää valutella oikeaan osoitteeseen. Eli eipä sekään kai lopulta auta jos muuten on tapahtuakseen tai ei ole :kieh: Mutta ainahan kannattaa yrittää :)

Viu älä masennu vaikka ovisplussaa ei löydy, kuten Smi kertoi ei plussaa saanut ollenkaan ovistestiin ja monesta muustakin kuumeillessani luin että raskaaksi silti oli tultu!

Tsemppiä paljon teille kaikille :heart:
 


Olivia-79.. 31v. .......kp5/27-28..............yk6............
Sintti-79.. 30v. ........kp6/23-30.............yk11............
Viu..29v. ..................kp15/28-34.............yk8............
Talitintti80..29v. ......kp15/26-29.............yk5...........dpo 0
Marienna.. 30v. .......kp16/28-30..............yk2............
Anna-79.. 31v. ........kp24/28-38 .............yk5...........
Innuli.. 30v. .............kp25/26-27..............yk10............
Feufollet..v33v. .......kp34/28-39.............yk5............
Sannuli79.. 30v. ......kp42/30-45.............yk8...........
Durasel.. 33v. .......................................................


Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Sunny80.. 30v.

plussanneet
Rae34.. 34v. ..........yk10............plussa 31.5.
Smi.. 33v. ..............yk7 .............plussa 8.5.
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4.
Siukuk..29v. ............yk3............plussa 12.6.
 
viu eihän se ovis näy kaikilla testissä, tai voi mennä niin äkkiä ohi ettei ehdi näkymään testeissä. Tsemppiä, kyllä se plussa joskus meillekin tulee!
Enhän minäkään sitä ovista löytänyt vaikka tikuttelin varmaan melkein neljäviikkoa... tosin nyt ei oo kyllä oikein mitään odotuksiakaan raskautumisesta sen takia koska epäilen etten ovuloi lainkaan. :|
 
Sannuli, mitäs sinne kuuluu? Ja muille myös?

Täällä samoissa tunnelmissa kuin eilenkin. Vähäistä kuvotusta ja vatsan jomotusta, sopii siis ihan yhtä hyvin pms:ään kuin r-oireiksi. Tissit eivät mulla ole koskaan olleet kipeät ennen menkkoja, eikä nytkään oikeastaan. Muutaman kerran on tuntunut jotain pientä vihlontaa mutta toisaalta niihin nyt varmasti myös kiinnittää huomiota kun kyttää kaikkea...
Jospa tää ensi viikolla selviää suuntaan tai toiseen...

 
Sannuli, mulla on ihan sama tilanne! Olen onnistunut tikuttamaan yhden oviksen koko kuuden kuukauden aikana ja kierrot ovat olleet tosi pitkiä. Epäilen siis itsekin, että en ovuloi ja siksi olen niin skeptinen sen suhteen, että tästäkään kierrosta tärppäisi.
 
Feufollet vielä jänskään puolestasi, enkä suostu uskomaan ettetkö voisi plussata. Samaten Sannuli toivoa on raskausplussaan, vaikkei ovista olis tikutettukaan... d :) b

Me lähdetään anoppilaan, joten palstailuun saattaa tulla tauko. Tosin yritän jos kehtaisin käydä muutaman kerran vilkasemassa täällä kuulumisia. Kyllä appivanhemmat jo raskaudesta tietää, mutten kehtaa koneella paljoa olla...

Plussatuulia :whistle:

Keltakaneli 15+2
 
Viu toivon todella, että sä saat ne kaikki plussat sitte siihen tärkeinpään!! :heart:
Kun "parhaimpaan" aikaan pupuilee joka toinen päivä, niin eiköhän se siitä!! Näin mä olen sen miettiny..

Siukuki nyt meilläkin alkaa panokset kovenemaan sun innoittamana!! Eilen alko greippimehukuuri ja vaikka mä olen jo foolihappoja naukkaillut, ni eilen alkoi mieskin niitä popsimaan! =)

Onnea Talitintille ovis plussasta! :heart:

 

Yhteistyössä