**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Heipähei!

Täällä yksi uusi kuumeilija! Vieläkö mahtuu joukkoon? Ihanaa kun on omanikäisiä esikoisesta haaveilevia!! =) Ikäkriisiä pukkaa, tunnen olevani jo ihan ikäloppu. Kaikilla (ainakin melkein) kavereilla on jo perhettä ja hieman ulkopuoliselta tuntuu olo välillä. Omista vauvahaaveista ei olla juurikaan ystäville avauduttu, mutta voitte arvata että utelijoita riittää kun kohta vuosi ollaan naimisissa oltu eikä mitään aikaan saatu.

Ihana nähdä, että plussanneita tulee tasaiseen tahtiin lisää! Antaa kovasti toivoa itesellekkin=) HIRMUISESTI ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE! Ja vielä enemmän tietysti onnea kaikille muille yritykseen!

Jotain hieman omasta vauvaprojekstistani: Viime kesänä siis mentiin naimisiin ja vauvantekoon oltiin asennoiduttu. Mun perussairauden aktivoitumisen vuoksi vauvahaaveita piti lykätä tulevaisuuteen... Nyt sitten vihdoin saatiin lääkäriltä lupa yrittämiseen =) Lähes vuosi ollaan siis ehkäisty vaikkei oltais haluttu. Vauvakuume siis melko korkeissa lukemissa!! Ovistestejä tilasin jo netistä, sillä mun kierto sekaantui keväällä jostain syystä ja mulla ei oo hajuakaan milloin olis tärppiajat. Tasaiseen tahtiin siis "pakko" laittaa siemeniä itämään :LOL: ! Pitkään kierto vaihteli 26-31 välillä, mut kaksi viimeistä 40! Eli epäilyttää, että ovuloinkohan ollenkaan?:/ Ja kaikenlisäks menkkojen alkaminen on tosi epämääräinen. Ihme tuhrua kolme päivää ja sitten vasta normi-menkat. Ihan pihalla että mistä kohtaa kierron lasku pitäis aloittaa... Mutta positiivisella mielellä aloitellaan kaikesta huolimatta:) Stressiä yritän välttää, jotta tautini pysyisi aisoissa, mutta kyllä vauvajutut tehokkaasti mielessä pyörivät joka päivä. Pitäis olla onnellinen että saatiin lupa vauvan yrittämiselle, mutta kyllä on malttamaton ja levoton olo! Mutta sitä näyttää olevan ilmassa näissä keskusteluisssa=)

Mulla siis yk1, kp8(?)-26-40... Tästä lähdetään!=)

En muista/hahmota vielä teidän nimimerkkejä, mutta pikkuhiljaahan te tutuksi tulette.
Mutta Olivia -79, olet tainnut käydä läpi samanlaisia vaikeuksia sairautesi vuoksi?

Kivaa viikonloppua kaikille! Onnea yrityksiin!

Tervetuloa Linda - kyllä tänne joukkoon vielä mahtuu! :flower: Meillä on tosi kiva porukka, uskon että kaikki tulee pian tutuiksi. =)

Monelle muullekin täällä on varmaan tuttuja nuo mainitsemasi asiat - itse ainakin tunnen itseni välillä ihan ikälopuksi, eikä kavereiden raskausuutiset yhtään helpota tunnetta. Mukavaa kuitenkin, kun on löytänyt täältä samanikäistä seuraa.

Mulla on ollut muuten pillereiden lopettamisen jälkeen samanlaista ongelmaa kuin sulla, eli menkkojen edellä tulee epämääräistä tuhruvuotoa, joka saattaa kestää useammankin päivän. Tekee kierron laskemisesta aika hankalaa, ja sen takia päätin itsekin tässä kierrossa ruveta tikuttamaan ovista, vaikka olin alun perin ajatellut että siitä tulee vain turhaa stressiä. Toisaalta meillä on jo jonkin verran yritystä takana, joten pakko miettiä uusia keinoja käyttöön...

Mutta tosiaan kovasti onnea teillekin yritykseen, ja toivottavasti terveys pysyy hyvänä ettei tule turhia mutkia matkaan! =)

Innuli...........30v. .......kp2/26-27.............yk11......
Feufollet......33v. .......kp3/28-39.............yk6.......
Linda32.......32v. .......kp9/26-40.............yk1.......
Olivia-79......31v. .......kp9/27-28.............yk6.......
Sintti-79......30v. .......kp10/23-30...........yk11......
Sunny80......30v. .......kp16/34................yk2.......
Talitintti80...29v. .......kp19/26-29...........yk5........dpo 4
Viu..............29v. .......kp20/28-34...........yk8........
Marienna.....30v. .......kp20/28-30...........yk2........
Anna-79......31v. .......kp28/28-38 ..........yk5........
Sannuli79....30v. .......kp46/30-45...........yk8........

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet
Rae34....34v. ..........yk10............plussa 31.5.
Smi.. 33v. ..............yk7 .............plussa 8.5.
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4.
Siukuk..29v. ............yk3............plussa 12.6.

Tikuttelin tänään innoissani ekaa kertaa ovista... vaikka eihän siellä tietenkään mitään vielä näkynyt. :LOL:

Viikonloppu on mennyt aika leppoisissa merkeissä. Miehellä alkoi juuri parin kuukauden kesäloma, ja kun itselläkään ei ole töitä tällä hetkellä, niin päästään pitkästä aikaa viettämään oikein kunnolla laatuaikaa yhdessä.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille :wave:

innuli :hug: mä niin toivoin että saataisiin sinulta kuulla jo plussaus uutisia.

Tervetuloa linda :flower:

ON: viikonloppu oli ja meni mukavasti mökillä, mutta kuukautisia ei vaan kuulu. Huomenna aamulla testaillaan taas... nyt peukut pystyyn että tulee kaksi viivaa!!! =)

:LOL: Itselläni omien laskujen mukaan pitäisi ovis olla tänän ehkä vatsaa on hieman nipistellyt. Saa nähdä saanko toisen suostuun.
Meillä on hieman taukoa ollut edellisestä negasta ei ole toinen oikein aloitteistani innostunut.
Jos vaikka tänän saisin innostuun ei se mitään anna jos ei kokeile. En ole ovista tikuttanut nyt ollenkaan rahaa menee turhaan ,kun ovat hintavia tikut siis.

Innuli ja feufollet pahoittelut tädistä. :hug:

Tervetuloa Linda! :flower:

Sintti minäkin aloitin hyvissä ajoin tikuttelut ja tikkuja kului. Mutta ajattelin että parempi se on ajoissa aloittaa ettei vaan mene huti.

Sannuli *peukut pystyssä*! ++++++ :whistle:

Sunny nyt vaan miehen kaatoon. :heart:

Viu
Tervetuloa pinoon Linda ja et ole yhtään ikäloppu :D Nuoria tyttöjä ollaan täällä kaikki.
Sannuli, peukut ja varpaat pystyssä että plussa tulee B)

Tuosta Sunnyn tilanteesta... toivottavasti en kuulosta liian tylyltä, mutta mun on vaikea kuvitella lapsenhankintayritystä, jossa molemmat ei ole mukana. en itse haluaisi lasta sellaisen miehen kanssa, joka on lasten hankintaa vastaan. toisaalta huono sanoa, kun eihän muiden elämästä mitään tiedä kuin omastaan :ashamed: Oletko kuitenkin varma, että haluat itse lapsen ja oletteko puhuneet, mitä ovat miehesi haluttomuuden syyt?

Meillä otetaan nyt rennosti, lopetin oviksen tikuttelun ja jotenkin olo helpottui heti - ei siis ollut minun juttu. Kovasti on pupuiltu joka päivä, vaikka isännällä on just rehun teko. Tätä se kesä teettää, lempeä ilmassa ja valoisat yöt.

Mua rauhoittaa kovasti, että on olemassa se päivämäärä, 5.8., jolloin asia etenee, jos ei sitä ennen tärppää. Sain kovasti ajatukset rauhoittumaan sellaisen ahdistuneen mitä mussa on vikana -kehän ympäriltä. Huomenna meen terkkakkeskukseen rutiinipapaan, ottavat sen kaikilta kolmekymppisistä eteenpäin, ja minut nyt sit laskettiin mukaan. Sit meillä on kiire viikko, rehun tekoa ja juhannuspäivänä häät (ei omat!), isäntä vielä best manina.

Ai niin, mun KP on listassa väärin, tänään siis Kp 20. Kiitokset reippaille päivittäjille!

Sunny tsemppiä miehen viettelyyn =) Voin kertoa omasta kokemuksesta että eipä meilläkään aina isäntä ollut maailman innokkain touhuiluun ja tämä tärppikin meni niin että suunnilleen pakotin hommiin kun ovisplussa tuli ja tiesin että pariin seuraavaan päivään ei onnistu kun oli yötäpäivää menossa. Mutta silti myös mies kovasti halusi ja nyt kun raskaana olen haluaa lapsen ja yhdessä onnellisina odotetaan. Nyt menossa 6+5 ja ylihuomenna ultra, jännittää ihan kamalasti! :eek:

Innuli :hug: :hug:

Sannuli joko, joko???? =)

Tervetuloa Linda :flower: Kuten huomaat, kyllä sitä vieläkin vanhemmat plussaa, joten et todellakaan ole ikäloppu =)

Tervetuloa joukkoon Linda! Ja mukava kuulla Sunnyn kuulumiset myös, vaikka sinällään kurjaa, että tänne yrittäjien puolelle vielä palasit.

Peukut Innulille, että tästä kierrosta jo tärppäisi!

Ja Sannuli, kerro, kerro, oletko jo testannut! Mä niiiin toivon, että nuo lupaavat oireet olisivat sulla olleet NIITÄ! :)

Kiitokset kaikille lämpimistä ajatuksista! Perjantai oli aika kamala päivä, kun menkkojen lisäksi työpäiväkin oli ihan kammottava, loppujen lopuksi illalla spiidasin jo ihan pelkästä väsymyksestä... mutta teidän kultaiset kommentit, viikonloppu purjehtimassa, ihana auringonpaiste ja ennen kaikkea ihana mieheni :heart: saivat taas pään pystyyn! Kyllä tämä tästä taas! Onneksi tän kuun potentiaalinen ovisaika ei osu juhannukselle, jolloin on mökki täynnä vieraita vaan vasta seuraavalle viikolle ;-)

Mulla on aika gynelle keskiviikkona. Se on sellainen ihana vanhempi täti, jolla olen käynyt ja päätin jo viime viikolla (jo ennen kuin menkat alkoivat), että käyn juttelemassa. Kierrot ovat olleet niin pitkiä ja ovista en onnistu löytämään, että jotain häikkää kierrossa lienee vielä on. Ajattelin siis käydä juttelemassa, että onko jotain , mitä voisi tehdä nyt ja aletaanko esim kesän jälkeen tutkia tarkemmin. Kallista mielenrauhaahan se on, tuskinpa siellä vielä mitään kovin ihmeitä tehdään, mutta käynpä kuitenkin.

Meillä molemmat toivovat lasta aivan yhtä paljon, ja miehen poika odottaa, että pääsisi isoveljeksi (vaikka hänelle ei tietty ole kerrottu, että projekti on käynnissä mutta odottaa pikkusisarusta kuitenkin :)

Tervetuloa joukkoon Linda :flower:

Mä olin aamulla vähän kahden vaiheilla, et teenkö ovistestiä vielä kun kp10 vast menossa, mut tein kuitenkii ja plussahan sieltä pärähti!! Ei muuta ku ukko takas vällyjen väliin (onneks ei ehtiny viel lähtee töihi..) ja nyt on ovista hyödynnetty! =) Toivon niin kovin, että foolihapot ja greippumehu (molemmilla) tekee nyt tehtävänsä! Mä luulen, et siinä toissa kierros, missä en ovista bongannu ni se oli varmaan kanssa näin aikaisessa vaiheessa...

Mukava kuulla, et sullakin on jo helpompaa feufollet! :heart:

Sannuli kerro jo miten kävi!! Toivottavasti tosiaan kaksi viivaa!!

Viu hyvä, jos pystyt relaamaan! Toivon, et itekkii pystys, mut... ajatukset kumminkin enemmän ja vähemmän "projektissa"...

Sintti tsemppiä myös sulle oviksen bongaukseen! =)

muoks. Linda joo mulla tosiaan perussairaus "rasitteena", mutta sen kanssa on elettävä... Aina ei todellakaan oo helppoo, mut päivä kerrallaan! :heart:

Innuli...........30v. .......kp3/26-27.............yk11......
Feufollet......33v. .......kp4/28-39.............yk6.......
Linda32.......32v. .......kp10/26-40............yk1.......
Olivia-79......31v. .......kp10/27-28...........yk6....... dpo -1
Sintti-79......30v. .......kp11/23-30...........yk11......
Sunny80......30v. .......kp17/34................yk2.......
Talitintti80...29v. .......kp20/26-29............yk5........dpo 5
Viu..............29v. .......kp21/28-34............yk8........
Marienna.....30v. .......kp21/28-30............yk2........
Anna-79......31v. .......kp29/28-38 ...........yk5........
Sannuli79....30v. .......kp47/30-45............yk8........

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Sannuli, onko vielä mitään uutisia...? :heart:

Hienoa Olivia että saitte oviksen bongattua. Nyt vaan ahkerasti heiluttelemaan peittoja... ;)

Rae: tsemppiä ultraan! Muistathan sitten tulla kertomaan miten meni.

ON: Mullakin on vähän huolena, että ovis sattuu juhannukselle... Tänään tuli testistä nega, ja jos kerran varsinainen ovis on vasta 1-2 päivää ovisplussan jälkeen, tässä alkaa tulla jo vähän kiire. Meillekin on tulossa mökille vieraita, joten siellä tuskin päästään kauheasti ovista hyödyntämään. Mutta turhapa tuota on vielä murehtia... Me varmaan pupuillaan varmuuden vuoksi tällä viikolla niin paljon kuin vain keretään, tuli sitten plussaa tai ei.

Viu
Hieno homma, että ovis löytyi ja pääsitte hyödyntämään, Olivia! Ja joo, on munkin ajatukset kovasti kiinni projektissa, mutta ei ahdista enää niin paljon kuin tossa vähän aikaa sitten, kun tuntui että vaivun ihan täyteen epätoivoon.

Rae, onnea ultraan!

ON: kävin tänään joukkotarkastuspapassa terveyskeskuksessa ja oli hieman kamalaa. Mun kohtu on kuulemma oikealle kallellaan ja terveydenhoitaja ei löytänyt kohdunsuuta millään. Kylmä hiki valui päästä ja lopulta paikalle haettiin kätilö, joka sai näytteet otettua mutta koski se silti aika lailla, huh :x Tulokset saan parin viikon päästä, limakalvot olivat kuulemma erittäin siistit, jos siitä nyt jotain iloa on. Puhuttiin myös kierron heittelemisestä välillä 28 - 36 ja se on kuulemma vielä ihan normaalia.

Itse en ole tikuttanut ovista,kun tuntuu turhauttavalta pitäisi just silloin saada toinen suostuun.
Tuntuu sitten niin väkinäiseltä jos saa toisen sen takia vain suostuun.
No sain eilen toisen innostuun minusta illalla.
No toivon et ovis oli eilen tai tänän. Illalla ajattelin katsoa jos vaikka onnistuisi taas.
Tietää kuinka paljon itse haluan lasta ja on suostunut alkuun oli jyrkkä ei,mutta nyt ei pidä asiaa enään pahana. Jotkut vaan eivät ole touhussa oma aloitteisia. Sen olen hänestä huomannut minun pitää nyt tehdä se aloite aina. Ennen se oli toisin ennen lapsen hankta ajan kohtaa...
Olisihan se mukava yllätys jos hän tekisi aloiteen...Onhan sen miehelle vaikeaa,kun ei välttämättä tiedä milloin on oviksen ajankohta käsillä. =)

Pitkästä aikaan täällä..
Onnea siukukille plussasta ja tsemppiä raelle ultraan :flower: :heart:
Tervetuloa myös uusille :wave:

Omia kuulumisia hieman. Muualta (siis mieheltä ) tullut kauhea painostus opintojen loppuunsaattamiseksi+vastoinkäymiset yliopistolla lisättynä keskenmenon aiheuttamaan apatiaan sai mut lopulta aivan hajoomispisteeseen viikko sitten. Seuraava etappi keskiviikon psykologikäynti ja siitä sitten eteenpäin. En olis halunnut asioiden menevän tähän pisteseeseen, mutta nyt ainakin saan ottaa ihan rauhallisesti ilman kauheaa painostusta tehdä asioita. Nyt siis opiskelut jäissä, työpaikan vastaanottaminen kyseenalaista, jopa kotiin ulkomaille palaaminen kysymysmerkillä. Yritän nyt vain itseni saada taas terveeksi :) Perhe+kaveri on onneksi suuri tuki tällä hetkellä, en tiedä missä olisin ilman heitä :heart: Kaikesta huolimatta kova ikävä kotiin miehen luokse :heart: , vaikka hän osittain on tilanteeseen myös syyllinen (hän luuli että mulla on motivaatio-ongelmia vaikka oli kyse masennuksesta)

Kaikkea hyvää kaikille, hyvää kesää ja kovasti pysyviä plussia kaikille niitä toivoville :heart:

No negahan sieltä aamulla taas tuli :eek: eikä kuukautisia näy!!! Eli kierrot aivan sekaisin ja venyneet nyt jo niin pitkiksi että ei taida tulla lasta ei p***aa! :ashamed: Tuntuu nyt aika turhauttavalta!

Voi krizze voimia! Onneksi sinulla on perhettä ja ystäviä tukena!!! Päivä kerrallaan eteenpäin niin eiköhän se helpota! :hug:

Olivia toivottavasti nyt sitten tärppää kun ainakin ajoitus pitäisi olla kunnossa! :D

Odotusta odottavan aika sitten vasta pitkää on!!! No keskiviikkona tai torstaina viimeistään testailen ehkä taas. :kieh:

No pöh, mä kun olin niin toiveikas, että Sannuli tulisi plussien kanssa! Mutta jospa vaikka torstaina sitten...

Viu, tuo papa kuulostaa kamalalta! En mä ainakaan muista, että se mitenkään erityisen kamalaa olisi ollut, ihan perus gynesettiä (vaikka eipä se nyt koskaan niin herkkua ole).

Krizze, mukavaa, että kerroit kuulumisia! Voimia parantumiseen! Toisaalta tuo on mielestäni hyvä merkki, että olet hakenut apua. Parempi hakea apua ennen kuin on niin väsynyt, ettei enää jaksa. Onneksi löytyy läheisiä ihmisiä ja kesän valossa ja lämmössä on hyvä relata kerätä voimia :hug:

Toivottavasti ainakin Olivialle tulee tämän kuun plussat täsmäyrityksellä :)

Ah, repesin tuolle Sannulin toteamukselle, odotusta odottavan aika on toden totta pitkä =D

Innuli...........30v. .......kp4/26-27.............yk11......
Feufollet......33v. .......kp5/28-39.............yk6.......
Linda32.......32v. .......kp11/26-40............yk1.......
Olivia-79......31v. .......kp11/27-28...........yk6....... dpo 0
Sintti-79......30v. .......kp12/23-30...........yk11......
Sunny80......30v. .......kp18/34................yk2.......
Talitintti80...29v. .......kp21/26-29............yk5........dpo 6
Viu...............29v. .......kp22/28-34............yk8........
Marienna.....30v. .......kp22/28-30............yk2........
Anna-79......31v. .......kp30/28-38 ...........yk5........
Sannuli79....30v. .......kp48/30-45............yk8........

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Sannuli, pahus soikoon! :( Toivottavasti negan syynä on se, että kuulut niihin joilla plussa tulee vähän isommalla viiveellä...

Kuulostaa Viu aika ikävältä se sun papa-koe. Eihän se mitään herkkua ole muutenkaan, niin kuin feufolletkin sanoi, mutta silti...

Krizzelle kovasti voimia - olen itsekin aikoinani paininut opiskelumasennuksen kanssa, ja voin vain kuvitella miten paljon vaikeampaa on kun yhtälöön lisätään vielä keskenmenon tuska. Mutta hyvä että olet ottanut itsellesi hengähdystauon, ja toivottavasti psykologista on apua (mulla ainakin aikoinaan auttoi, toki myös perheen ja ystävien tuki oli korvaamatonta). Jaksuja! :hug: :hug:

ON: Ovista ei näy. Tänään otan uuden aseen käyttöön, eli vehnänalkioöljyn (sisältää paljon E-vitamiinia, jonka pitäisi edistää hedelmällisyyttä). Saa nähdä, miten käy...

Yhteistyössä