**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Kiitos kaikille! :flower: Nyt tuntuu taas jo vähän paremmalta ja nokka kohti uutta kiertoa... Eihän tässä muukaan auta!
Miten te ootte "kasanneet" itenne kierrosta toiseen? Viu, Innuli, Sannuli, teilläkin kun alkaa olla jo ihan kiitettävästi noita yrityskertoja.. Mulle tuli eilen sellainen olo, että nyt ne kaikki mun pahat teot rangaistaan ja ympärillä kaikki muut raskautuu, mutta me ei saada ikinä...

Silti mä olen niin onnellinen sun puolesta Siukuk! :flower: Pidän peukkuja ja varpaita ylhäällä, että tämä kirottu täti pysyy poissa ja maha-asukki jaksaa pysyä kyydissä! En siis vielä onnittele, mutta aika selvältä tuo mustakin näyttää! =)
 
Olivia :hug: :hug: :'(

Sintti mä oon käyttänyt juuri noita Pregcheck-ovistestejä ja mulla toiminut hyvin. Tosin välillä alkoi näyttää mielestäni vahvaa viivaa muutama päivä ennen ovista josta sitten jo pelkäsin sen menneen, mutta kyllä niistä sitten aina lopulta näki kun se vahvin viiva tuli. Mä siis aina säästin ja vertailin edellisiin päiviin. Niin ja muuten myös puolittelin niitä tosi terävillä saksilla :) Sekin varsinainen taitolaji!

Siukuk joko pukkas vahvempaa viivaa? =) Mulla ne ekat haamujen haamut oli todella paljon haaleampia kuin tuo sinun viivasi, joten kyllä se jo on kovin vakuuttava :) Ei siihen testiin tule kyllä negakierroissa yhtään mitään, trust me, ehdin tulla aika ammattilaiseksi negojen testailussa...

ON: On tämäkin aika pimeetä että nautin pahoinvoinnista... Eilisen illan oli liian hyvä olo ja tänään päivällä ja olin jo ihan paniikissa että kaveri on luovuttanut, mutta nyt on taas tosi kuvottava olo :kieh: Muuten laskurin mukaan sydän alkaa lyödä tänään :heart:
Ja kuten huomaatte en osaa täältä lähteä... Olen kirjoittanut pari kertaa helmikuisiin, mutta on niin iso ryhmä että sinne massaan katoaa - ei ole samaa kotoista tunnetta kuin täällä :heart: Ajakaa mut sitten pois kun alkaa kypsyttää :)
 
Olivia voin kokemuksesta kertoa että kannattaa pitää toivoa yllä vaikka toivottomalta alkaisi tuntuakin, meillähän tärppäsi vasta kymmenes yrityskierto. Kyllä siinä tuli monet itkut itkettyä ja epätoivon hetket koettua, mutta onneks ei lakattu yrittämästä ja toivomasta! Nyt vaan tietty on pelko siitä että raskaus ei kestä, mutta täytyy pysyä positiivisella mielellä. Tsemppiä sulle ja kaikille muillekin kuumeilijoille :heart: Ja kuten mullekin gyne sanoi, on ihan täysin normaalia että ennen tärppiä menee vuosikin vaikka ei olisi mitään vikaa. Niihin sanoihin mäkin vaikeimpina hetkinä yritin tukeutua.
 
Hyvä Olivia että alkaa helpottamaan, kyllä se auttaa kun pääsee niistä ensimmäisistä ikävistä päivistä eteenpäin. Hyvä ettei minun testailu aiheuta sinulle pahaa mieltä. :heart:

Rae hyvä vaan että tulee pahoinvointia, niin tuntee edes jotenkin että pikkunen on siellä. Teidän pitää keltakanelin kanssa perustaa se oma ketju, niin me muut sitte tullaan sinne. Ei sillä että olisin ajamassa sinua pois. ;)

ON: samanlainen haamu tuli tänäänkin. Kävin apteekin kautta ostamassa digitaalisen testin ja siinä sai sen viikkonäytöllisen kaupanpäälle. Huomenna aamulla testaan sillä digitaalisella ja jos se näyttää positiivista niin kyllä minä sitten uskon. :)
 
Olivia voimia! Täytyy sanoa, että me ollaan ehkä päästy sillälailla helpolla, että tämä on vasta eka kierto kun oikeastaan ollaan varsinaisesti yrittämässä oikein ajatuksen kanssa. Pillerit on ollu melkein vuoden poissa käytöstä ja on ajateltu, että tulee jos tulee. Ensimmäisen kerran testailin ovista tässä kierrossa ja ensimmäisen kerran sitten myös tarkemmin tietää onko jotain jota odottaa. Ja täytyy sanoa, että helpompaa on ollut kun ei ole niin kauhean tarkkaan tiennyt.... B) Mutta ei vaivuta kukaan epätoivoon, elämässä on niin paljon kaikkea kivaa, mikä pitää vauhdissa!

Tällä hetkellä koitan olla ajattelematta, mutta vaikeaahan se on. Tuntuu edelleen siltä, että olisi jotain sellaista oiretta, joka ei nyt ihan mene normaaleihin menkkaoireisiin. Torstaina tuntui töissä kävellessä välillä jokainen askel jotenkin hassusti mahassa ja tänään on ollut hirmu voimatonta ja vähän huonovointista. Alavatsassa tuntuu välillä vähän samalta kuin jos lenkillä alkaa pistää, ihan kuin joku lihas jotenkin kramppaisi.

Jäitä kyllä hattuun iso kasa, viimeksi kun ihmettelin vatsaoireita oli kyseessä vatsatauti....

Ovistesteistä: ei ole kokemusta kuin yhdeltä kerralta ja ihan siitä marketista saatavasta RFSU testistä. Hyvin toimi ainakin täällä!
Siukuk, miten jänskää! Kaikki varpaat ja sormet pystyssä täällä!
 
Onnea Siukuk! :flower: Hienoa, että saatiin tänne taas plussa!

Mulla oli lauantaina ihan kamala olo (vatsa kipeä, kuvottaa, aivan voimaton ja väsynyt jne), tein sitten sunnuntaiaamuna vastoin lupauksiani testin. Negaahan se näytti ja itku tuli... joten ymmärrän Olivia sua niin hyvin :hug:

Raskaana en siis ole (CB:n inte gravid, siitä ei paljon haamujakaan tulkita) mutta eilen vihloi mahaa muutamia kertoja niin järkyttävästi, että hyvä, etten kiljaissut tuskasta (olisin varmaan kiljaissutkin mutta kaverit olivat just meillä kahvilla). Koko illan oli vatsa kipeänä ja nuokuin sohvalla varmaan pari tuntia kavereiden lähdettyä. Tänä aamuna vatsaan koskee edelleen ja *eritevaroitus*oksennus nousi suuhun.
Joku pieni osa minussa koittaa toivoa, että raskaus ei vaan näy tuossa testissä vielä. Ja se realistisempi osa tajuaa, että tämä on ihan loogista jatkoa tälle kevään hormoonimyrskylle. Mutta realismin äänestä huolimatta tiedän, että itku siitä saattaa tulla kun menkat alkaa :(
 
Kiitos kaikille. En voi oikein uskoa että tämä on totta. Hihittelen täällä töissä itsekseni. Jotenkin on myös vähän ristiriitainen olo, kun toisaalta on iloinen ja toisaalta on pahoillaan muiden puolesta kun täti saapui paikalle.

Sintti Joo saa minut siirtää plussanneisiin (eli kai sitten plussasin jo silloin 12.6 ihan oikeasti). Pitää toivoa että siellä sitten pysytään.
 
Feufollet älä vielä luovu toivosta, mullahan CB näytti "ei raskaana" vaikka vähemmän herkkään liuskatestiin tuli selkeä viiva. Ja CBhan lupaa jopa neljä päivää ennen oletettuja kuukautisia, mutta mulla ei toiminut. Uskoin sitten kuitenkin kahta liuskatestiä ja CB:n manuaalista =)

Siukuk :flower: :flower: Onnea! :heart:
Pitäisköhän meidän ihan oikeesti perustaa oma ketju odottajien puolelle tuttujen kesken, eiköhän täältä pian saada muitakin mukaan :heart: Mä en kyllä osaa ketjua perustaa, mites on Keltakaneli haluaisitko perustaa meille ihan oman ryhmän? =)

Innuli sulle myös plussatuulia++++++++ :whistle:
 
Tulin nyt vielä kommentoimaan, että kyllä tämä on jotain vatsatautia eikä raskausoireita, sillä soittelin just miehelle ja hän sanoi, että hänelläkin on huono olo. Eli kiitos Rae tsempistä :) mutta kyllä tämä on taas tällainen pitkäksi venynyt kierto ryyditettynä yhdellä viikon mahataudilla (olin siis tosiaan silloin viikon pois töistäkin) ja nyt toisella vähän lievemmällä...

Mutta lisää plussia tähän kiertoon niille, jotka vielä piinailevat!
 


Olivia-79.. 31v. .......kp3/27-28..............yk6............
Sintti-79.. 30v. ........kp4/23-30.............yk11............
Viu..29v. ..................kp13/28-34.............yk8............
Talitintti80..29v. ......kp13/26-29.............yk5...........
Marienna.. 30v. .......kp14/28-30..............yk2............
Anna-79.. 31v. ........kp22/28-38 .............yk5...........
Innuli.. 30v. .............kp23/26-27..............yk10............
Feufollet..v33v. .......kp31/28-39.............yk5............
Sannuli79.. 30v. ......kp40/30-45.............yk8...........
Durasel.. 33v. .......................................................


Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Sunny80.. 30v.

plussanneet
Rae34.. 34v. ..........yk10............plussa 31.5.
Smi.. 33v. ..............yk7 .............plussa 8.5.
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4.
Siukuk..29v. ............yk3............plussa 12.6.
 
Onnea siukuk!!! :flower: :D

Hienosti toi plussanneiden lista kasvaa ja meidän muiden lista pienenee!!! =)
Sehän olis hienoa kun voitais vaan vaihtaa tän meidän pinon nimi plussanneiksi niin kenenkään ei tarvis lähtee hakemaan uutta pinoa! No toivossa on hyvä elää että me kaikki loputkin pian plussataan.

ON: ei edelleenkään mitään :|
 
Smi
Nyt piti oikein kirjautua sisään pitkästä aikaa, kun huomasin täällä niin hienoja uutisia :)

Hurjasti onnea siukuk :flower: :heart: Hyvinhän tässä näyttää joka kuukausi ropsahtavan uusia plussia :)

Rae Kirjoittelit tuolla aiemmin, ettet ole tuntenut oloasi kovin kotoisaksi tuolla helmikuun odottajien puolella. Sama mulla tammikuisissa: siellä on niin paljon porukkaa, että en oikein osaa hypätä mukaan. Ja noin kolmekymppisissä odottajissa taas moni on jo niin isoilla raskausviikoilla, että ihan siihen ei osaa vielä samaistua. Noh, ehkä jatkan edelleen vaan pinojen lukemista ja tämän pinon jännäämistä :)

Jännäämisestä puheen ollen: kovasti peukkuja Sannuli ja Feufollet. Tietysti myös Anna ja Innuli :)

ON: Jännityksellä odottelen ensi viikon torstaita, silloin on luvassa nt-ultra. En käynyt varhaisraskauden ultrassa yksityisellä, vaan päätin malttaa odottaa tuota julkisen puolen tarjoamaa ultraa. Toivottavasti siellä on viikkoja vastaava pikkutyyppi ja pampattava :heart: Ensimmäinen neuvola oli rv 7+5 ja neuvolalääkäri jo 8+4, koska mietittiin olisiko jotain allergialääkettä, jota voisi raskauden aikana käyttää. Ei oikein ollut, muilla mahdollisesti allergisille tiedoksi.

Ihanaa, kesäistä viikon jatkoa kaikille :)

Smi 10+1
 
Siukuk Olen niin onnellinen puolestasi! :heart: :heart:

Hei kuulkaas plussanneet, tuolla http://kaksplus.fi/keskustelu/t1716927 (eli noin kolmekymppiset ekakertalaiset) on kovin hiljaista. Joten helposti sinne mahtuis. Siellä taitaa olla ihan muutama aktiivikirjoittelija joten saa myös hieman isomman porukan tuntemuksia raskausajasta. Niitä on kiva lueskella. Siellä on myös muutama toista lastaan odottava, koska viihtyvät porukassa edelleen. Eli mukavia ihmisiä, uskoisin. Itsekin tykkäisin kirjoitella enemmänkin siellä (nyt lähinnä taustailen) jos te tutut myös siellä kirjottelisitte... =) Eiköhän me mukaan sovittais.

Voin toki perustaa oman pinonkin, mutta miten sen sitten nimeäisi kun meille sopiva ryhmä on jo olemassa. Nyt vaan rohkeesti tuonne sekaan, tuetaan toinen toisiamme siellä. :D

muoks* Smi jos tuolla noin kolmekymppisissä mekin alotettais kirjotteleen, niin sittenhän meitä pienemmillä viikoilla olevia siellä olisi. :LOL:

Keltakaneli 15+0
 
Ootko Smi muuten seuraillut noin kolmekymppisii ekakertalaisia vai ihan noin kolmekymppisii odottajia? Täällä kuumeilijoiden kolmekymppisten ensikertalaisten pinossahan oli ihan kuollutta, ennen kuin tää meidän porukka tänne pikkuhiljaa tuli. Ja vol.4:n listaa kun tarkistelee, niin siellä ei oo yhtään tuttua nimeä... Pinot siis muuttuvat usein itsellään sen porukkansa näköisiksi. =) =) :heart:
 
Voi Siukuk ihanaa! Onnitteluja täältäkin!! :flower: :heart: Älä tunne yhtään syyllisyyttä meidän ei vielä plussanneiden takia! Nauti! Kyllä me perästä tullaan!!

Anna pidän peukkuja!! :heart: Kuten myös Sannuli, Innuli ja Feufollet :heart:

Puhallan taas plussatuulia ++++ :whistle:
 
Olen Keltakaneli sinnekin kurkkinut, mutta jotenkin tuntunut vieraalta kun monet jo aivan loppumetreillä. Mutta jospa sinne uskaltautuisi, onhan meitä jo täällä 4 alkumetreillä olevia potentiaalisia osallistujia =)
 
smi, keltakaneli, rae voitte ihan hyvin ainakin mun mielestä jakaa ilonne ja surunne myös meidän kanssa vaikkei me vielä plussattu ollakaan. Tiedetäänpä sitten me muutkin mitä tuleman pitää. Ja täällähän välillä oli hyvinkin hiljaista, niin ette te ainakaan tiellä ole täälläkään!

ON: ollut jo muutaman päivän ihan hirveä nälkä (ihan kun mulle ei aina ruoka maistuis) mutta siis tuntuu että on joka päivä saatava jotain herkkuja yms... voipi olla pms oire. Perjantaina joka tapauksessa ajattelin tehdä testin, jos sitä ennen ei mitään tapahdu.
 
Parin päivän oudon heikotuksen ja lievän pahoinvoinnin takia en enää malttanut odottaa ja testasin aamulla CB:n testillä. Eikä tietenkään tärpännyt. Voinen siis lisätä tämänkin ällötyksen menkkalireiden joukkoon. Voi kärsimättömyys sentään!
 
Innuli, eivät nuo herkätkään testit välttämättä aikaisin näytä mitään.

Mutta kuvotusta on täälläkin, edelleen. Eilen kuvotti ja vatsaa vihloi koko päivän. Ja r-testi ihan puhtaanvalkoinen nega. Kohtuullisen rasittavaa, kun juuri olin päättänyt, että koitan ajatella tätä asiaa kesällä mahdollisimman vähän. Hiukka hankalaa olla ajattelematta kun koko ajan on aivan karmea olo. Etten sanoisi epistä, jos tää on tällainen parin viikon pms... ensi viikolla siis odottelen punaista aaltoa, silloin on ne perinteiset 39 päivää täynnä.

Jännittää Innulin ja Sannulin puolesta... voi kun tulisi pari plussaa lisää!
 
Mä olen Sannulin kanssa samoilla linjoilla! Olis ihan kiva, kun pysyisitte täällä meidän seurana smi, keltakaneli, rae ja siukuk! Mukavaa olis seurata teidänkin kuulumisia täällä tutussa pinossa... =)

Voi kun mä niin toivon, että noi tein kuvotukset, Feufollet, Innuli ja Sannuli, olis "aiheellisia", eikä mitään pms-oireita!! Pidän edelleen peukkuja! :heart:

Mä laskin eilen, että ovulaatio olis pitkälti juhannusaattona... No tätä sitten naureskeltiin miehen kanssa, että jos sieltä tulis sitten todellinen juhannuslapsi... =) Tää olis kyllä niiiiiin toivottu!!
 

Yhteistyössä