**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

kiitos haleista!

Vaikka kiertoja ei ole vielä ihan järkyttävästi takana, kierron pituuskin on kohtuullinen ja ovulaatiotestissä näkyy viiva, niin varasin ajan yksityiselle puolelle lapsettomuuteen erikoistuneelle lääkärille. Tultiin miehen kanssa siihen tulokseen, että koska rahaa on, niin ei testeistä voi olla mitään haittaa! Epäilen kuitenkin, että minua kehoitetaan laihduttamaan... Siksi taidan yrittää aloittaa myös laihdutuksen... ehkä... mietin vielä asiaa...! :)))))

krizze , anna, marienna ja talitintti :hug: voimia tuon tädin kyläilyn kestämiseen!

ON: itselläni ei vielä mitään uutta: ovistesteissä ei oo vielä näkynyt mitään, eikä varmaan näykään kuin vasta ensi viikon lopulla, eli odotellaan vaan...

Kiitokset tsempeistä, yllättävän rennosti olen osannut olla =) Toisaalta ei kyllä ole ehtinyt miettiä. Omituisia vatsajomotuksia on ja just sellaista kiristävää tunnetta ja rintoja vihloo ja aristaa ja valkkaria runsaasti...

Talitintti PMS oireet on monella just raskausoireita, älä vielä luovu toivosta :)

Nyt pitää taas mennä!

Anna-79.. 31v. ........kp4/28-38 .............yk5...........
Krizze.. 32v. ............kp4/27-29..............yk~2v. .....
Innuli.. 30v. .............kp5/26-27.............yk10............
Sintti-79.. 30v. ........kp8/23-31..............yk10............
Siukuk..29v. ............kp11/27.................yk3............
Olivia-79.. 31v. .......kp12/27-28............yk5............
Feufollet..v33v. .......kp13/28-39...........yk5............
Rae34.. 34v. ...........kp22/22-28 ..........yk10......... dpo8
Sannuli79.. 30v. ......kp22/30-45..........yk8...........
Talitintti80..29v. ......kp24/26-29..........yk4........... dpo9
Marienna.. 30v. .......kp28/28-30..........yk1............
Viu..29v. ..................kp30/28-34..........yk7............
Sunny80.. 29v. ........kp31/30...............yk1............ dpo11
Durasel.. 33v. .......................................................

Taustalla
Lallaa77

plussanneet
Tinka-.. 30v. ..........yk12 ...........plussa 11.5
Smi.. 32v. ..............yk7 .............plussa 8.5
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4

nyt ois toistaiseksi vika tentti takanapäin :D (lisäopintoja tulee, kunhan saan paperit opintosuunnittelijalta takas).

hiljaiseksi on täällä taas käynyt, miten kaikilla on viikko mennyt?

innuli: toivottavasti täti on pysynyt poissa? =)

Täällä ei ihmeempiä, vuodot saatu lääkkeillä kuriin ja ihmeoksuolo toivottavasti vihdoin takanapäin. Turvotus jäi tosi minimaaliseksi tässä kierrossa (kiitos viljattomuuden).

Viu
Rae:n vuoro taitais olla nyt plussata, mulla on semmonen kutina
Annalle onnittelut napakasta päätöksestä. :whistle:
Krizzelle voimia tädin ja hanojen aukeamisen kanssa.

Mun 28 asettunut kierto on pitkittynyt. Kuulostelin tätiä jo kp 27, mutta eipä tullut. Aloin ilmeisesti uskoakin jo neitseelliseen sikiämiseen, koska toiveet heräsivät. Ja niin kuin tän piti olla välikierto, ei stressiä, ei itkua, ei paineita - ja kanan kikkareet! Huomenna suuntaan yhdistetylle koiranäyttely-tyttöjenbiletysmökkiviikonlopulle, niin pitihän sitä tänään testata. Oikein kurvasin töistä kotiin, kun keksin matkalla, että tänään on hyvä syy testata, vaikka oon päättäny, etten turhia hötkyile noitten pisutikkujen kanssa.

Varmaan tästä pohjustuksesta arvaatte, että kirkas negahan sieltä pamahti ja minä syöksyin samalla epätoivon alhoon parkumaan sohvalle. Nyt on jo menkkajomotusta, varmaan illalla hanat aukee. Miks me ei vaan voida saada lasta? :'( Musta tuntuu yhä vahvemmin, etten ovuloi. Kesällä tikutan joka kierron ja syyskuussa meidän bosse lähtee yksityiselle (vaikkei rahaa olekaan, myydään vaikka yks traktori tai jotain).

Noustakseni masennuksen alhosta laitoin kasvimaan: tervetuloa maailmaan sipuli, punasipuli, retiisi, papu, kyssäkaali, toisenlainen papu ja auringonkukat :D Eipä tässä paljon muunlaista uutta elämää synnytelläkään :headwall:

viu: :hug: :hug: :hug: tuttuja ajatuksia luin tuolta.. kyllä niitä toiveita jostain aina löytyy, vaikka todennäköisyydet ei ole omalla puolella :ashamed: tuleva viikonloppu kuulostaa mukavalta, toivottavasti edes vähän piristää oloa :) taitaa alkaa monella oleen samat fiilikset eli tutkimuksiin suunta muutaman kuukauden päästä. mua pelottaa edes yrittää seuraavassa kierrossa ilman lääkkeitä, kun tulos on jo tiedossa (eli plussa ei kestä kauaa) :headwall: taitaa täälläkin alkaa kasvimaan kunnostus kun kotiin pääsen.. tosin joudun jotain puolivalmiita laittamaan, kun silloin kesä on jo niin pitkällä (kolme viikkoa kotiin menoon :) ). ja kovasti on alettu puhuun uudesta koirasta, tosin jos töihin pääsen, niin pentu tulis vasta joulun aikaan, kun mulla olis pari kuukautta vapaata (iki-ihanat kausityöt), jotta pääsen kunnolla kouluttaan alusta :D

Viu
Kiitti sadasti Krizze :hug: :hug: Onhan tää tämmöstä. Meidän kotiseudulla on terveyskeskuksen lisäks tasan yks lapsettomuusklinikka, kattelin noita terveyskeskuksenkin ohjeita, mutta varmaan yksityiselle kuitenkin lähdetään. Oikeesti tuntuu tää yrittäminenkin välillä niin turhalta, että tekis mieli mennä suoraan sairaalaan, lyödä kaikki säästöt pöytään ja huutaa että fiksatkaa mut ja nopeasti se vauva sinne massuun, kiitos!

Suosittelen puutarhaterapiaa kaikille, sie voit Krizze ostaa sit taimia kun tulet, voi olla, että minäkin vielä turvaudun niihin, jos mun kylvökset ei idä - niin kuin varmaan mun hedelmällisyydellä käy :LOL:

Onpa tosiaan ollut hiljainen päivä, kaikki muutkin taitaa olla kiireisiä.
Tulin just kotiin ja oon ihan megaväsynyt, ollut jo pari päivää ihan järkyttävän väsynyt, toki oon aina väsynyt mut nyt jotenkin paljon normaalia enemmän... Olispa raskausoire, mutta eihän väsymys vielä voi astua kuvaan vaikka olisinkin, eikös se tule vasta joskus myöhemmillä viikoilla vaikkakin alkuraskaudessa??? Muuten ei ihmeempiä, rintoja välillä vihloo ja kihelmöi ja alavatsalla tuntuu sellaista kummallista kutinaa tai kihelmöintiä. Oikealla alhaalla tuntuu välillä kovaakin jomotusta ja vihlontaa. Vähän on testi kaapissa himottanut :kieh: mutta olen onnistunut pitämään näppini erossa ja aion pitääkin lauantaille asti, sit testaan kun illalla olis alkoholia kuvioissa =)

Viu kurjaa jos täti tulossa... Pahoittelut negasta, niitä on niin kamalaa nähdä :( Se fiilis oli viime kierrossa niin mieletön kun toinen viiva ilmestyi tikkuun että haluaisin kokea sen uudelleen ja toivon että meistä jokainen saisi sen mahdollisimman pian kokea! Toivottavasti tärppäis ennen kuin ehditte tutkimuksiin.
Kuulostaa muuten hyvältä sun kasvimaa =) Mä oon kanssa vaihtelevalla menestyksellä onnistunut uuden elämän kasvattamisessa edes puutarhassa. Salaatit ja ruohosipulit ainakin mulla kukoistaa, porkkanoita oon myös onnistunut kasvattamaan, maistuu niin paljon paremmilta omasta maasta :D
Luin muuten eka että "suosittelen puheterapiaa kaikille" :LOL: ihmettelin vähän että mitäköhän se näihin hommiin auttaa, mutta sitten meinasin tikahtua nauruun kun luin uudelleen:LOL:

Krizze kiva kuulla että sun olo jo parempi :)
Mäkin haluisin kovasti koiran, meillä on aina ollut kotona koira, mutta mulla ei ole koskaan ollut tilaisuutta hankkia omaa, työ tai muut asiat on ollut vastaan. Ehkä vielä joskus =)

Rae: hyvin oot jaksanut pitää näppisi kurissa, jos testi kuitenkin kaapissa on :D mulla ois varmasti mennyt jo, vaikka siihen se nega niin aikaisin tietysti tulisi.. :ashamed:

Mullakin ollut kaikennäköistä kasvamassa, ensin terassilla yrttejä, sitten takapihan koira-vapaalla alueella yrttejä, porkkanoita, perunoita, raparpereita. porkkanat koira ikävä kyllä söi, koska aita oli silloin liian matala ja perunatkin taisi kaivaa kun luuli että on leikki :LOL: nyt on metrin aita, jonka koira edelleen ylittää, mutta ei mene kun tietää että äiti suuttuu :D ja ruukuissa oli kirsikkatomaatteja, mutta ne kuoli talvella enkä tiedä oisko ne edes olleet monivuotisia. haaveena ois saada kunnon iso kasvimaa, josta sais kesäsin kaikki tarvitsemansa vihannekset tms. mutta tarvii isomman pihan siihen (laitettiin nurmikkoo entisten omistajien kasvimaiden paikalle keskelle takapihaa). lisäks haluisin ainakin päärynäpuun ja viinirypäleitä kasvaan, kuulemma selviävät eteläontariossa :) takapihan kiivit jää ihan mineiksi mutta onhan se kuitenkin kiva pihaa esitellessä sanoo että meillä on kiivipensas :LOL: koira kun on kaikki kukat syönyt niin on edes jotain maininnan arvoista ;)

Krizze valitettavasti täti tuli ja melkein meni eli 5/26-27.... On vaan ollut taas niin hektistä, että ei edes nettiin kerkiä. Ruuhkavuodet on muuten ihan kaikin puolin menossa, ei enää puutu kuin .. no tiedätte kyllä mitä puuttuu.

Mä olen vielä tässä suunnitelmallisuudessa kuitenkin niin alussa, että vasta alkuviikosta kävin ostamassa ovistestin. Kyllä tähän nyt vähitellen täytyy jotain selkoa saada. Myös foolihappo, here I come!

innuli: pahoittelut tädistä :hug:
ei ollut itselläkään suunnitelmallisuudesta tietoa ennen kuin pari vikaa kiertoo, aikaisemmin plussattiin tuurilla ja loistavilla ajoituksilla (tyyliin yks viikonloppu kuukaudessa ilman ehkäisyä ja sattumalta oviksen aikaan) :LOL: itse oon kyllä ovistestien kannattaja, saa hyvin tietoa mahdollisista ongelmista raskautumisen suhteen ja voi tarvittaessa hakea apuja jo aikaisemmin kuin se yksi vuosi on täynnä, normaalit lääkärit/gynetkin määrää ainakin joitakin lääkkeitä :) sinne suunta myös itsellä :)

viulle ja innulille paljon haleja :hug:

Mulla kans ollut jotenkin nihkee viikko, väsyttää ja viluttaa!! Varmaan nää sateet vaikuttaa mielialaankin! Olen kuitenkin yrittänyt olla pihalla joka ilta mahd. pitkään että sais edes raitista ilmaa. Puutarhahommat on myös mulla lähellä sydäntä :heart: voisin tonkia varmaan koko kesän tuolla pihamaalla kauniilla ilmalla. Eilen istutin aitaa pitkät pätkät ja tänään levitettiin uutta soraa pihaan yms. yms.... Puutarhanhoito on siitä kyllä hyvä että vie ajatukset muualle välillä tästä raskautumisesta. Toivotaan että se auttaa jo tässä kierrossa etten oo stressannut oikeastaan millään!!!

Raelle :whistle: toivotaan että nyt tulee vahva plussa ja pysyy myös!!!

Pahoittelut tädistä Innuli & Viu :hug: :hug: :hug:

Rae Pidän peukkuja, jotta siä plussaisit tästä kierrosta!

Sannuli Miäkin pidän puutarhatöistä, etenkin hyvällä säällä. Täällä tosin satanu kohta viikon :(

ON: Tänään aamuvirtsasta testattu puhdas nega :( Ferraria odotellessa. Painonpudotukseen +0,2, lähtenee kun hanat aukeaa...

Tinka...........TV..-0,3kg..............K..+1,7kg.....Tvk25.....-6,7kg
Sannuli........TV..-1,1kg..............K..-2,1kg.....Tvk25.....-2,9kg
Rae.............TV..-0,5kg..............K..-1,5kg.....Tvk25.....-3,5kg (28.5)
Krizze..........TV..-0,0kg..............K..-1,7kg.....Tvk25.....-3,3kg (28.5)
Smi..............TV..+0,5kg.............K..-0,0kg.....Tvk25.....-5,0kg
Talitintti80...TV..+0,2kg.............K..-0,6kg.....Tvk25.....-4,4kg (28.5)
Olivia-79......TV..-1,0kg..............K..-2,0kg.....Tvk25.....-3,0kg (28.5)
Siukuk.........TV..-0,0kg..............K..-0,0kg.....Tvk25.....-5,0kg (28.5)

(tämän viikon suoritus, kuinka paljon kokonaisuudessaan tippunut, kuinka paljon tavoitteeseen)

Anna-79.. 31v. ........kp5/28-38 .............yk5...........
Krizze.. 32v. ............kp5/27-29..............yk~2v. .....
Innuli.. 30v. .............kp6/26-27.............yk10............
Sintti-79.. 30v. ........kp9/23-31..............yk10............
Siukuk..29v. ............kp12/27.................yk3............
Olivia-79.. 31v. .......kp13/27-28............yk5............
Feufollet..v33v. .......kp14/28-39...........yk5............
Rae34.. 34v. ...........kp23/22-28 ..........yk10......... dpo9
Sannuli79.. 30v. ......kp23/30-45..........yk8...........
Talitintti80..29v. ......kp26/26-29..........yk4........... dpo10
Marienna.. 30v. .......kp29/28-30..........yk1............
Viu..29v. ..................kp31/28-34..........yk7............
Sunny80.. 29v. ........kp32/30...............yk1............ dpo12
Durasel.. 33v. .......................................................

Taustalla
Lallaa77

plussanneet
Tinka-.. 30v. ..........yk12 ...........plussa 11.5
Smi.. 32v. ..............yk7 .............plussa 8.5
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4

Halauksia Viulle ja Innulille! Ja Raelle kunnon plussaa kehiin!!

Hiljaista on ollut kun ei oikein mitään raportoitavaa ja eilenkin vain 11 tunnin työpäivä... ovista olen koittanut tikutella mutta ei edelleenkään mitään näy. No, viime kierrossahan sain sen ovisplussan kp 16, joten siellä ei vielä olla. En siis vielä luovuta tällä kierrolla. Mutta päätin, että jos en tälläkään kierrolla onnistu ovista tikuttamaan, marssin gynelle!

Viikonloppuna landelle, anoppi lähtee mukaan. Ilmoitin eilen miehelle, että anoppi laitetaan sitten sujuvasti eri rakennukseen nukkumaan, ainahan sitä kuitenkin kannattaa yrittää tähän aikaan kuusta ;-) (sen verran fiksu anoppi, että kyllä se ymmärtää, mutta ei onneksi puolella sanalla pukahda lapsenlapsitoiveista)

Yrittämisestä huolimatta ahdistus meinaa iskeä. Tai no, ei vain meinaa... mä en vaan usko, että tämä raskautuminen onnistuu :( Ja tuttavapiirissä on niitä ekalla kerralla laukoneita ja vahinkotapauksia, tunnen itseni niin epäonnistuneeksi...

Työmotivaatio ei ihan huipussaan ole mutta toisaalta hyvä, että hommaa riittää, pysyypähän ajatukset välillä muuallakin. Ja eilen sain kuulla, että saadaan juhannuksen aikaan ihania, kauan odotettuja vieraita käymään! :heart: (no, tosin sieltäkin tulee sitten vuoden ikäinen ultrasuloinen taapero, ja vaikka kuinka olen onnellinen heidän puolestaan niin en osaa olla olematta vähän kateellinen...)

Kiitos kaikille tsempeistä :heart: Toivotaan että auttaa! Hih, ihan niinkuin sitä toivomalla tai tsemppaamalla tulisi raskaaksi, sittenhän me kaikki oltais jo ajat sitten plussattu :LOL:

Punnitukseen -0,5kg!!! =)

Talitintti :'( Kuten Viu:lle sanoin on negan näkeminen todella kurjaa...
Tosin sulla on vielä toivoa, onhan vielä melko aikaista testata - (tämä lohdutus hieman myös itselleni mikäli huomenna negaa pukkaa...Olenpa itsekäs :kieh: )

Innuli :hug: :hug:

Feufollet onnea oviksen bongaamiseen, hyvä että anoppi ymmärtää :) Mulla on myös yhtä hienotunteinen anoppi :)
Tiedän myös niin tuon tunteen kun ihmiset ympärillä raskautuu helposti ja itsellä ei millään tärppää... Jospa kymmenes kerta toden sanois... :/

Ollaanpa me muuten samanhenkistä porukkaa puutarhankin suhteen, voidaan jakaa hyviä vinkkejä niidenkin kylvöjen suhteen :D

http://2.bp.blogspot.com/_JtIn0iosCLw/ShLhoHi1YKI/AAAAAAAAAJg/eq_CDD2rRPY/s 1600-h/Hukassa_png_19052009.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_JtIn0iosCLw/SoBMUEjKVOI/AAAAAAAAASo/P6wnvUTykDE/s 1600-h/Erillinen_png_10082009.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_JtIn0iosCLw/SiteAJazO4I/AAAAAAAAAKo/iPVqvWaH5Ck/s 1600-h/Anteeksi_png_07062009.jpg
http://meinasinkaatua.sarjakuvablogit.com/2009/12/05/en-valinnut-asiaa/

Tinka: Luin koko blogin joku aika sitten.. aikamoinen tunnemyrsky tuli, koska niin monia omia tiedostettuja tai tiedostamattomia tunteita siinä käsiteltiin.. osa niin vaikeaa asiaa, ettei kovin usein halua ajatella :'(
hienoa työtä kaikinpuolin kirjoittajalta :heart:

Seuraa vuodatusta :ashamed:
Ei taas ymmärrä miehiä. Tuntuu että mies on niin onnensa huipulla yksin asuessaan että alkaa mietityttään haluaako suhteessa edes olla. Ainoa hetki jolloin maininnut mut oli kun alkoi kuulemma kotityöt liikaa painamaan päälle. Siis oonko mää vain hänen siivooja?!?! Lisäksi alkoi taas ties kuinka monennen kerran puhumaan keski-ikäisistä eronneista työkavereistaan, joilta akka vei erossa kaiken.. hohhoijaa.. siis näin 5v jälkeen ei edelleen tiedä oonko mää samanlainen rahanhimoinen lutka :kieh:
oli varmaan jotain muutakin mikä mieltä vaivaa, mutta ehkä se tulee esille kunhan saa ukon langan päähän yöuniltaan :LOL: ehkä tää iloksi vielä muuttuu.. ihmetyttää vaan välillä ollaanko sittenkään samassa elämäntilanteessa, mies kun ei oo koskaan kerennyt oikein sinkku olemaan (mun kanssa 25v alkaen ja edellisen kanssa 22v alkaen ja sitä ennenkin tais olla joku vakkari..). nooh, ehkä se järkiinsä tulee, kun suomalaisakka alkaa kysymyksiä paukuttaan :D että tämmöstä täällä :LOL:

toivoittavasti kaikilla ollut mukava päivä sateista huolimatta :)

Yhteistyössä