**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Smi
Huomenta kaikki

Krizze Olen vielä painoprojektissa mukana, tosin se ei ole nyt edennyt yhtään mihinkään. +-0 oli taas tämän viikon saldo... :ashamed: :LOL: Ongelmana taitaa olla se, että nälkä on koko ajan ja toisaalta liikunta ei taida olla tarpeeksi kuluttavaa. Melkein pari viikkoa on ollut jo niin, että jos lisään vauhtia (tai juoksen vaikka junaan) alkaa oksettaa. Ei siis aamupahoinvointia vaan vauhtipahoinvointia :D Eli lenkkeilyvauhti on tällä hetkellä aika rauhallinen.

Manuliina Meidän projekti alkoi syyskuussa 2009 eli silloin jätin Nuvaring-renkaan pois. Luomulla mentiin ja nyt tästä yk 7:stä tärppäsi. Tutkimuksiin meno oli harkinnassa, koska en saanut ovista bongattua kertaakaan kiertojen aikana ja epäilin siis, etten edes ovuloi.

Olivia ja Sintti onpa jännät paikat :) +++++ :whistle:

Mä en olekaan tuonne plussa-puolelle kirjoitellut vielä ollenkaan, mutta katsotaan josko Tinkan perässä uskaltautuisin sinnekin. Onpahan ainakin yksi tuttu "paikalla" ja kohta tästä pinosta toivottavasti kaikki muutkin :heart:

Ihanaa, helteistä sunnuntaita B)
 
Hei :wave:
Mites kaikilla on viikonloppu mennyt?

Kävin tänään siskon kanssa zumbaamassa ja sen jälkeen hypättiin läheiseen järveen vaatteet päällä, kun oli niin kuuma :LOL: Nyt pitäs saada väsymys karistettua ja jatkettava lopputyön kirjoittelua.. Oksuoloa ja rinnat kipeenä ollut pari päivää, nää on taas näitä menkkaoireita, vaikka ei yli viikkoon vielä pitäs tulla, toivottavasti :eek:
 
Moi
Fiilikset ihan nollassa.... :'( Ihana ilma ja kaikkee, mulla oli eilen huippukiva päivä ja lomaakin vielä pari päivää jäljellä, mutta... Tuo s**tanan täti kurvas aamulla paikalle!! :( Elättelin (taas) toiveita, kun ei oo kierto menny oikeestaan koskaan yli 28 päivän, mutta taas ollaan lähtöruudussa..... :( Eli kp1 mulla menossa....
 
Olivia Pahoittelut tädistä :(

Täällä ihan ihmeissään ollaan, nyt taas tikussa viivaa näkyy, taidan jättää ens kierrossa tikuttamatta kokonaan. Muuten ollu tosi mukava viikonloppu, oon ostanu noin 35 kesäkukkaa ja niitä on tullu istuteltua :flower: :flower: :flower:

Ihanaa, et on kesä!
 
:LOL: Vastoin pari vuotta sitten kavereille vannomaani, rekisteröidyin ja liityn nyt mukaan sakkiin. 3-kymppinen ja esikoista toivottaisi. Vasta kerran ollaan yrittämällä yritetty, ehkäisy on jäänyt pois jo pari vuotta sitten. Katellaanhan kuinka käy...
 


Siukuk..29v. ............kp1/27...............yk3............
Olivia-79.. 31v. .......kp2/27-28.............yk5............
Feufollet..v33v. .......kp3/28-39............yk5............
Rae34.. 34v. ...........kp12/22-28 ..........yk10..........
Sannuli79.. 30v. ......kp12/30-45..........yk8...........
Talitintti80..29v. ......kp14/26-29..........yk4........... dpo-1
Viu..29v. ..................kp20/28-34..........yk7............
Sunny80.. 29v. ........kp21/30...............yk1............
Anna-79.. 31v. ........kp22/36-38 .........yk4...........
Krizze.. 32v. ............kp23/21-27..........yk~2v. ..... dpo6
Manuliina.. 28v. .......kp25/26...............yk9............
Sintti-79.. 30v. ........kp28/23-30..........yk9............
Durasel.. 33v. ....................................................... dpo14
Marienna.. 30v. ...................................yk1............

Taustalla
Lallaa77

plussanneet
Tinka-.. 30v. ..........yk12 ...........plussa 11.5
Smi.. 32v. ..............yk7 .............plussa 8.5
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4
 
tervetuloa marienna :flower: tarkistapa listalta tiedot ja kerro jos jotain päivitettävää, meni vähän arvailuksi ikä ja yrityskerrat.. :D

Ja nyt alkaa jännäilyt siukukin ja duraselin puolesta, peukut pystyssä d :) b
 
Marienna: joo, yk on yrityskerta (eli esim. yk4 on neljäs kierto jossa yritystä ) . kp tarkoittaa kiertopäivää eli jos haluat alkaa laskemaan niin kp1 on menkkojen eka päivä (kutsutaan myös päiväksi jolloin täti tuli kylään) eli esim kp 15/30 olis 15 päivää menkkojen alusta ja koko kierron pituus 30. dpo tarkoittaa days past ovulation eli osa meistä testaa ovulaatiotesteillä ovulaatiota (ns. tärppipäivä, jonka molemmin puolin kun hommailee, niin pitäis paremmin onnistaa) ja siinä on oma laskutapansa myös (dpo-1 ovistesti plussa, dpo0 ovispäivä, dpo1 eka oviksen jälkeinen päivä jne.).
Eli tässä pieni infopläjäys, toivottavasti ei mene pää pyörälle :LOL: Joo, meillä joillakin on tää yritys ehkä hieman liian vakavaa.. ::D
 
Ilmoittaudunpa minäkin mukaan - Mariennan tavoin vähän itsekin hämmästyneenä :)

Ikää on 33 v, ja lasta olemme yrittäneet vuoden alusta, tällä hetkellä siis yk 5, kp 3/28-39... kierto on siis ollut erittäin epäsäännöllinen tähän asti. Edellinen kierto oli ensimmäinen, josta onnistuin tikuttamaan oviksen ja kierron pituuskin oli "normaalin" 28 pv. Ahkerasti koitettiin sitten oviksen aikoihin laittaa lasta alulle ja viime viikolla oli kaikenlaisia oireita (valkovuotoa, päänsärkyä, vatsakipuja, pahoinvointia jne...). Vaikka kuinka koitin itselleni tolkuttaa, että oireet sopivat myös pms-oireiksi, oli pettymys silti lauantaina valtava, kun kuukautiset alkoivat. Tulihan siinä kyyneleitäkin...

Toisaalta, tuo oli siis vasta ensimmäinen kierto pillereiden pois jättämisen jälkeen, joka oli suht normaali. Eli jospa tästä lähtien kierto olisi kutakuinkin normaaliurillaan, sekin auttaisi jo paljon lapsihaaveiden toteuttamisessa.

Mieheni toivoo myös kovasti lasta, taisi ensimmäisen kerran sanoa haluavansa lapsen kanssani jo muutaman kuukauden tunnettuamme :) Itsekin olen kovasti toivonut omaa lasta jo pitkään mutta en halunnut alkaa yrittämään, ennen kuin olimme naimisissa. Loppujen lopuksi yritys alkoi pienellä varaslähdöllä jo kihlauduttuamme tämän vuoden tammikuussa, häitä vietettiin kuukausi sitten.

Lapsi olisi minulle ensimmäinen, miehelläni on yksi 7 v poika edellisestä suhteesta. Poika asuu kanssamme puolet ajasta, joten lapsiperhearki on tullut jo tutuksi. Poikakin on jo useaan otteeseen puhunut, kuinka hän haluaisi isoveljeksi, joten projektilla on koko perheen tuki =)

Kun maailma erityiseti tällä hetkellä pyörii melko kirjaimellisesti tuossa oman navan ympärillä, on lohdullista lukea muiden kohtalotovereiden kuulumisia. Ihan tervetullutta huomata, että en ole ainut yli kolmikymppinen, jolla raskautuminen ei suju ihan tuosta vain. Vaikka emme moniin muihin verrattuna niin kovin pitkään olekaan yrittäneet, vaanii mielessäni silti peikko iästä ja hedelmällisyyden vähenemisestä... näiden ajatusten kanssa en varmasti ole yksin, mutta toivotaan, että huolehdimme kaikki turhaan ja plussia ropisee tänne enemmän kuin pirkkamainoksessa!
 
Tervetuloa Marienna ja Feufollet!

Voi Olivia, inhottavaa että täydellinen päivä meni pilalle noin :hug:

Hui kun täällä on viikonlopun aikana tullut valtavasti kirjoituksia ja uusiakin kuumeilijoita =) En ole ehtinyt koneelle, la pyörin ostoksilla ja touhusin pihan ja terassin kimpussa ja su oltiin miehen kanssa koko päivä veneilemässä ja ilta taas pihahommissa ja grillailemassa :)

Manuliinako siitä yrityksestä kyseli? No enivei, jätettiin nuvaring pois viimevuoden elokuussa, yritys alkoi syyskuussa, mutta nyt vasta muutaman kierron ihan tosissaan ja ovista tikuttamalla. Kaikissa kierroissa ei valitettavasti olla päästy ihan tärppipäiviä hyödyntämään erilaisten reissujen jne vuoksi. Viime kierrossa ilmeisesti kemiallinen raskaus.
Nyt sitten eilen alkoi ovisnippailut ja aamulla tuli oikein mojovaa limaa :D Testiviiva vaan edellen haalea, todennäköisesti käy niinkuin viimekierrossa ja pläjähtää kerralla sitten vahva viiva, mutta tulossa taitaa oireista päätellen olla. Eilen aloitettiin hyödyntäminen, huomenna viimeistään uusinta =)

Nyt on taas pakko palata töiden pariin, yritän keskittyä illalla teidänkin kuulumisiin =) Ihanaa aurinkoista päivää B)
 
tervetuloa feufollet: :flower: täältä kohtalotovereita tosiaan löytyy ja helpottaa tosiaan kun ei tarvi kaikkia kuumeiluun liittyviä ajatuksia miehelle kertoa, koska kyllähän niillä hajoisi pää ennenpitkää :LOL:

Rae: Hyvä että mies on taas maisemissa, jos tää nyt ois se teidän kierto d :) b

Kiva että saatu taas lisää kuumeilijoita, kun täältä pikkuhiljaa porukka siirtyy odotuspuolelle :D Itse kuumeilen edelleen muiden puolesta varmaan tonne heinäkuulle riippuen ihan takaisin rapakon taakse paluusta (työhaastattelu tiedossa todennäköisesti kesäkuun lopulla). Tällä hetkellä oon jopa iloinen, ettei tähän opiskelustressiin tarvi yhdistää keskenmenopelkoa ja raskausoireita :)

Pitääpä taas palata lopputyön kirjoittelun pariin, mutta käyn täällä välillä kurkkimassa, josko ois uusia viestejä tullut :D Mukavaa viikonalkua kaikille :)
 
Olivialle :hug: :hug: :'(

Onpas kiva kun uusia eksyy mukaan! Tervetuloa Marienna ja Feufollet! Palstailu alkaa kiinnostaa kun on tarpeeksi hyvä palsta. Hyvä me! B) (Mäkään en pari vuotta sitten ymmärtänyt miksi ihmiset haluavat kirjoittaa tuntemattomien kanssa. :LOL:

Mä olin varannut sopivasti lomapäivät helatorstain jälkeen ja vielä saan nauttia lämpimistä keleistä keskiviikkonakin. Kylläpä yllätti tuo lämpöaalto ja tänäänkin kävin 1,5 h kävelemässä aamupäivällä. Mulla on vakaa aikomus saada perjantaipunnituksessa miinuksella alkava lukema!!!

Loma auttaa myös sopivasti pitämään intoilut omana tietona eli pystyn pitämään uutiset työkavereilta salassa. Varasin tänään ensimmäisen neuvolakäynnin kesäkuun puoleen väliin ja siitä tuli tosi hyvä mieli.

Krizze: En mä saanut niistä tossuista tossun näköisiä. :snotty: Kantapääosa ja varsi oli ihan oikein, mutta se varvasosa tuotti hankaluuksia. Aloin kutomaan neuletakkia DROPS-sivuston ohjeella ja siitä tulee ihan näköinen. Tässä linkki: http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=10 . Kannattaa muuten selata noita DROPS:n sivuja. Löytyy ihania malleja ja selkeät ohjeet!

Nauttikaa auringosta ihanaiset!
 
Ja elämäni ensimmäinen ovisplussa CB:llä, jee! Tänään siis dpo-1.

Feufollet: Tervetuloa :wave: Täysin samoilla ajatuksilla liityin tähän ketjuun muutama kuukausi sitten. Täältä ainakin itse saan sopivaa vertaistukea :)

Mitens Sintti, Siukuk ja Durasel? Koska testaatte?
 
Tervetuloa feufollet :flower:
Olivialle :hug:
talitintti HIENOA!!! Ei sitten muuta kun odotetaan että tärppää ja parinviikon päästä saat toisen plussan!!!

ON:ajattelin aloittaa ovistikuttelun keskiviikkona, vaikka se on todennäköisesti liian aikaista kun toi kierto on kaks viimeistä kertaa ollut sen 45 päivää ja sen mukaan ovis olis vasta kesäkuun alussa. No joka tapauksessa nyt olis "pyrkimyksenä" heilutella peittoja joka toinen päivä ettei vaan menis ohi mahdollisuudet. Mieskin jo eilen rupesi kyselemään että koskas se seuraava otollinen hetki tulla raskaaksi mahtaa olla =) on se hyvä että joskun sekin muistaa kysellä tommoisia.
 
Tinka-: Joo itseasiassa mä lähinnä jo aiemmin pelkäsin eli arvasin B) , että mä olen vähän sellaista höyrähtävää sorttia, ja kavereille halusin esittää tietty, että mä olen ihan cool. Palstailu kyllä kiinnostaa, mutta toivon, että malttaisin pysyä rajoissa, etten luiskahda hurmokseen ja sitä kautta sitten myös yrittämistouhuissa ala tulla pettymystä.

Feufollet kivaa kun tultiin samana päivänä, en oo ainut uusi!

Mä olen ollut naimisissa kuusi vuotta kohtapuoliin, ja se viimeinen kipinä lapsenteosta on puuttunut. Eli se kuumeosuus. Nyt sitten tajuaa, että aika oikeasti menee tosi nopeesti, eli alkaisi olla aika pistää vauhdiksi. Täysin mahdollistahan on myös sekin, ettei lasta kuulu ollenkaan tai sitten sitä ei saa helposti. Pakko ruveta miettimään niitäkin asioita, menee sitten lääkärikäynteihin tai adoptioon asti, niin pitkä on tie. Ja muksuthan on loistavia, eli mielelläänhän lapsen ottaisi ja sen kasvattaisi ja sitä rakastaisi :heart: .

Tää palstaidea on mainio, koska ei oikeastaan voi kellekään puhua näistä asioista, muuten kuin miehelle. Jos kertoisi muille, siitä joutuisi raportoimaan "aina". Ja toisaalta mä olen ehkä vähän yksityinen ihminen kuitenkin loppujen lopuksi. Hirvittää jo valmiiksi raskausaika, mietittekö te koskaan sitä, miten raskaana ollessaan joutuu ikään kuin jakamaan kroppansa ja ajatuksensa ihmisten kanssa erilailla, mahasta tulee ns. julkinen juttu. Mietin lähinnä töitä, työssä tapaan tuttuja ja vieraita jatkuvasti ja yhteisö on tosi suuri, lähes kaikki vielä naisia...

Joka tapauksessa miehen kanssa ollaan innoissaan yrittämässä, here we go!
 
Olivia voi itku :hug:

Feufollet ja Marienna tervetuloa kuumeilemaan tänne! :flower:

ON: Sieltähän se täti hiljalleen tulee. Salakavalasti hiipien ilman mitään ennakkovaroituksia. Voi p... :'( Eli tänään kp1.
 
Kiitti kaikille ihanaisille "osanotoistanne"!! Teidän tuki tuntuu hyvältä ja auttaa jaksamaan! :flower:

Voi Siukuk! Mä niin tiiän ton tunteen! Jaksamisia! Niin ja uutta matoa koukkuun! :hug: :hug: :hug:

Tervetuloa kuumeilemaan Feufollet ja Marienna :flower:

Anna ja Talitintti onnittelut oviksen bongauksesta!!! :heart:

Krizze tsemppiä lopputyörutistukseen!! =)

Rae toivottavasti tärppää!! =)
 
tinka: kyllä se vauva silti niistä tossuista tykkää vaikka olisivat minkänäköiset :D :heart:

talitintti: onnittelut ovisplussasta :flower:

sannuli: mukavaa peiton heiluttelua :D

siukuk: :hug: :hug: :hug:

olivia: kiitos, pitää nää 'iltatunnit' hyödyntää, kun kerrankin kämppä hiljainen :LOL:
 
Manuliina vielä sellainen lisäys, että tässä kierrossa otan Terolutit käyttöön, pitäis aloitta kp 15. Kävin tänään apteekista hakemassa, gyne määräsi pari kuukautta sitten kun kierto ja luteraalivaihe on ollut liian lyhyt. Tosin nyt viimeiset kierrot ollut 27 ja 26 joten pitenemään päin on, mutta viime kierrossa tapahtunut kemiallinen viittaisi siihen että limakalvo mahdollisesti liian ohut ja kaveri ei pysty kiinnittymään. Terolut auttaa keltarauhasta ja paksuntaa limakalvoa.

Anna ja Talitintti onnea teille oviksen bongauksesta! Toivottavasti johtaa seuraavaan plussaan parin viikon kuluttua :heart:
Aika monella ovisajat käsillä, onnea hyödyntämiseen, plussatuulia :whistle: Ja Sannuli tsemppiä metsästykseen!

Siukuk :hug: :hug: Tiedän niiiiiiiin miltä susta tuntuu... Toivottavasti meistä kenenkään ei tarvitsis enää ikinä kokea sitä tunnetta!!!

Olivia kiitos toivotuksista! Ja samoin sinulle, toivottavasti tässä kierrossa sitten tärppi kävisi! Tärpin toivossa täälläkin elellään :)

On tää kumma miten tällainen palstailu vie mukanaan, tai tietty ihmiset vaikuttaa, täällä on niin ihania tyyppejä ja hyvä ilmapiiri :heart: Mäkin olen tässä kuumeilun alettua ja jo vähän ennekin lueskellut erilaisia palstoja mutta monissa on ihan eri fiilis. Tästä porukasta on tullut jo ihan riippuvaiseksi :D Vaikka aina aikaisemmin mietin millaiset ihmiset jaksaa palstoilla roikkua kommentoimassa, mutta niin sitä vain itsekin jäi koukkuun - tällaiset ihmiset siis =) On tää vaan hyvä kanava purkaa tuntojaan ja saada ja antaa ennenkaikkea sitä vertaistukea! Kiitos teille siitä :heart:

Ja vielä omaa napaa: testi edelleen haaleaa viivaa mutta limat jo vähentynyt ja vatsakivut ollut kovat tänään. Niistä päätellen veikkaisin että ovis oli tänään, mutta tikutan vielä huomenna, olihan mulla viimeksikin oireita pitkin viikkoa. Tosin nyt kun tikkuja vertailin niin eilen oli tummempi ja vahvempi viiva kuin tänään mutta ei vielä kuitenkaan plussa. Eli metsästys jatkuu.
 

Yhteistyössä