Oon ollut tosi ihastunut tohon
Iida-Liinan bongaamaan fertilityfriend.con -sivustoon, mä kun oon kirjotellut lämpötiloja ja muita oireita (ja tietty pupuilukertoja :saint: ) ihan vaan kalenteriin, mutta siellä ne näkyy hienona lämpökäyränä jne. Sitä paitsi se, että sivusto bongas mulle ovulaation mun kahdesta eri vaihtoehdosta parempana aikana, teki psyykelle hyvää, ei ollut niin toivoton olo, kun silloin, kun aattelin, että ollaan missattu ovulaatio miehen tyhmän työn vuoksi
Hassua on myös, että mulla on ollut just sellainen sekondaarinen lämmännousu 7 päivää tuon ovulaation jälkeen, ja se on kuulemma yleisempää hedelmöittymiskierroissa kuin niissä, jossa munasolu ei ole hedelmöittynyt. Ok, sain unelmoida pari minuuttia.
Todellisuudessa mulla on (ekaa kertaa elämässäni, eläköön elämä ilman pilleriä) mitä ilmeisemmin tyypillisiä pms-oireita:
- alavatsaa nippailee, kun kohtu kasvaa paksuutta keltarauhashormonin vaikutuksesta
- oon oikea hirviö mun miestäni kohtaan
:kieh:
- Vilu, nälkä ja väsy kuvailevat mun elämääni aika tyhjentävästi
- Paino nousi päivässä kilolla, kun nestettä kertyy elimistöön, ainakin toivon, että on turvotusta eikä läskiä
- Jostain syystä mulla on myös närästystä. sitä oli myös viime kierron vipoina viikkoina, aikaisemmin elämässä en oo siitä kärsinyt.
Onpa luomukierto miellyttävää :headwall: .
no, kuukautisten pitäis alkaa viikon päästä, niin että eikö PMS-oireet lopu niihin...?