**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Kuumetta 35v kp25/23-26......yk15.......1 yhteinen
Lentoemo-76 31v kp28/35-40......yk2.........1 yhteinen
Heksu76................kp26/26........yk8(???)....esikoinen
Leidi77 30v kp 16/26-28......yk3....esikoinen

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille! :wave: Huh, onkin ollut raskas viikko!
 
Oon ollut tosi ihastunut tohon Iida-Liinan bongaamaan fertilityfriend.con -sivustoon, mä kun oon kirjotellut lämpötiloja ja muita oireita (ja tietty pupuilukertoja :saint: ) ihan vaan kalenteriin, mutta siellä ne näkyy hienona lämpökäyränä jne. Sitä paitsi se, että sivusto bongas mulle ovulaation mun kahdesta eri vaihtoehdosta parempana aikana, teki psyykelle hyvää, ei ollut niin toivoton olo, kun silloin, kun aattelin, että ollaan missattu ovulaatio miehen tyhmän työn vuoksi :D

Hassua on myös, että mulla on ollut just sellainen sekondaarinen lämmännousu 7 päivää tuon ovulaation jälkeen, ja se on kuulemma yleisempää hedelmöittymiskierroissa kuin niissä, jossa munasolu ei ole hedelmöittynyt. Ok, sain unelmoida pari minuuttia.

Todellisuudessa mulla on (ekaa kertaa elämässäni, eläköön elämä ilman pilleriä) mitä ilmeisemmin tyypillisiä pms-oireita:
- alavatsaa nippailee, kun kohtu kasvaa paksuutta keltarauhashormonin vaikutuksesta
- oon oikea hirviö mun miestäni kohtaan
:kieh:
- Vilu, nälkä ja väsy kuvailevat mun elämääni aika tyhjentävästi
- Paino nousi päivässä kilolla, kun nestettä kertyy elimistöön, ainakin toivon, että on turvotusta eikä läskiä :LOL:
- Jostain syystä mulla on myös närästystä. sitä oli myös viime kierron vipoina viikkoina, aikaisemmin elämässä en oo siitä kärsinyt.

Onpa luomukierto miellyttävää :headwall: .
no, kuukautisten pitäis alkaa viikon päästä, niin että eikö PMS-oireet lopu niihin...? :D
 
Olen nyt päivittänyt ensimmäiselle sivulle tiedot -- eli lisännyt lentoemon ja ladyn listaan. Päivitykset ovat viime aikoina hieman jääneet. Onko muita, jotka vielä puuttuvat tuolta listasta tai ovat siirtyneet raskautuneiden puolelle?
 
Kävin myös kopsaamassa "tuttujen" tiedot, jotka ovat jo synnyttäneet... Lista on jo melkoisen pitkä.

Olispas kamalaa olla raskaana ja asua nyt Nokialla... Olisin varmaan ihan vauhkona.

Heksu -- toivottavasti plussa nyt pärähtäisi. Nyt on ollut liian hiljaista liian pitkään. Johtuukohan se siitä, mitä luin jostain, että marraskuussa hedelmällisyys ei ole kummallakaan sukupuolella huipussaan...
 
Heippa teille kaikille!
HEKSU:peukkuja kovasti sinulle pitelen plussan puolesta!

Oma napa:Täti punaista odottelen kylään tulevaksi jouluna.

Se kyllä pitää paikkansa,että tämä pimeä vuoden aika vaikuttaa ihmisellä vauvan tekoon,kevät taas saa vauvan teko hormoonit heräämään,kun on valoisaa,sen takia toivonkin saavani ensi vuonna jouluvauvan,näkisin siinä oman rakkaan kuolleen äitini piirteitä myöskin.

Peukkuja teille kaikille piinailijoille ja teille muillekkin!

HANNELE:Mun kohdalle voit lisätä iän listaan 38v,tosin jo ensi vuonna helmikuulla täytän 39v,toivottavasti saan olla täällä teidän mukavassa seurassa,niin kauan kun onnistun oman pienen vauvan saamaan,te olette kaikki niin mukavia.

Siitä teille kaikille iso :flower:

Peukkuja valtavasti teille kaikille!

Mukavaa alkavaa viikkoa ja joulun odotus aikaa teille kaikille!
 
Heipä hei! Kiitos Hannele, että lisäsit minutkin listalle. :heart:
Onko Heksu sinulla meille hyviä uutisia? :) Milloin aiot tehdä testin?
Entä Lentoemo, ovatko oireesi jatkuneet? Voivathan ne ihan hyvin olla raskausoireitakin... ;) :heart:
ON: Eilen masensi, kun heräsin toissayönä ja oli erittäin vahva tunne, etten taaskaan voi mitenkään olla raskaana... :( Ei ole nimittäin yhtikääs mitään oireita. Ihan "tavallinen" olo vaan... :headwall:
Olo koheni, kun illalla sitten kokkailtiin herkullista thaimaalaista kalakeittoa ja paistettiin jälkkäriksi joulutorttuja. :p Naurua riitti, kun yritin opettaa amerikkalaisille ystävilleni, miten "joulutorttu" lausutaan. :LOL:
Tänään aamulla kävin koiran kanssa pitkällä lenkillä, kun oli ihanan leuto ja aurinkoinen ilma. Ja kaivoin kellarin uumenista viimeisetkin joulukoristeet.

Mukavaa ja rentouttavaa sunnuntain jatkoa teille kaikille! :wave:
 
Kiitos Hannele minunkin puolestani! =)

Missä Heksu? Odottelemme uutisia! :heart:

Leidi77, ymmärrän hyvin tuntemuksiasi, mulla on tosi vahva tunne siitä, ettei nyt ole napannut, on vain hirveän PMSmäinen olo :kieh:

Kaikkein ikävintä näiden mielialavaihteluiden (huudan/itken/nauran/itken/huudan tai siis |O :'( :LOL: ) lisäksi on nämä kohtukivut. Viime kierrossa tunsin niitä ekaa kertaa elämässäni, ja olin siksi ihan varma, että olen raskaana. Tässä kuussa olen viisaampi, ja tiedän jo, että ne kuuluu mulla normaaliin kiertoon. Eli mulla kramppaa melkein yhtä soittoa melkein viikko ennen ovulaatiota kuukautisiin saakka. Jipii! :headwall:

Optimistikin kun olen, oon aina mieluummin kuvitellut olevani raskaana, muutaman kerran jopa silloin, kun käytin pilleriä :LOL: . Mutta nyt olen kyllä yrittänyt laskea seuraavaa ovulaatiota (joka taitaa mennä tammikuun puolelle :headwall: ) heti, kun lämmöt nousi tässä kierrossa. On vaan sellainen tunne, että mun kohtaloni on kärsiä kauheasta PMS:stä vielä monta, pitkää kiertoa...

Voi pliis, kertokaa nyt joku ihania plussauutisia, että lentoemo piristyisi vähän... :heart:

Ja kaikille, joita täti uhkailee, :hug:
 
heips! Kynsilakkoja tulin kuivattelemaan koneen äärelle ja myös kurkkimaan oisko Heksulla uutisia. Tuli eilen lähetyskatko vähän huonoon aikaan kesken jännäysfilmiä. Eli Heksu, huhuu. Onnellista loppua odotetaan! Ja vielä viimehetken plussapuhurit!
 
Kiirettä pukkaa...mutta nyt koneella...en ole uudestaan sen negan jälkeen kp 26/26 testannut...mutta tätistä ei mitään tietoa...nyt siis kp 29/26 menossa...tosin toissakierto venyi viikolla yli normaalin...harvinaista mulla...
Rinnat arat edelleen..masua ei nipistele...eikä muutakaan tätiin viittaavaa...
Eilen tein kummia ostoksia kaupassa...lihahyytelöä ja kermaviiliä!!!! Siis mies katto ihan ihmeissään...Mä en ole koskaan ostanut lihahyytelöä...

:LOL:

Mutta tällaista tänne...en tiiä milloin uskaltaa testata...tuntuu että millään ei kestäisi pettymystä taas!!!!
Oliskohan jos tiistaiaamuna testaisi niin olisi jo kp 31/26 menossa...sovitaanko niin...siis jos täti pysyy poissa!!!!
Kiitos tytöt mukanaelämisestä!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leidi77:
Kuumetta 35v kp25/23-26......yk15.......1 yhteinen
Lentoemo-76 31v kp28/35-40......yk2.........1 yhteinen
Heksu76................kp26/26........yk8(???)....esikoinen
Leidi77 30v kp 16/26-28......yk3....esikoinen
Tuizu 31v. kp23/24?.........yk1

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille! :wave: Huh, onkin ollut raskas viikko!
 
Tosiaan mulla on kp23/24, mutta keskenmenon jälkeen en ole varma tuosta pituudesta, mikä se nyt on, ekat menkat tosiaan oli. Mutta ei ole yhtään sellaine olo, että plussais, vatsaan sattuu samalla tavalla kun tätiä odotellessakin!!!! Ilmottelen onko huomenna näkynyt, mutta olen 100varma tädistä!!
 
Kuumetta 35v........kp28/23-26......yk15.......1. yhteinen
Lentoemo-76 31v...kp31/35-40......yk2.........1. yhteinen
Heksu76...............kp29/26..........yk8(???)....esikoinen
Leidi77 30v...........kp18/26-28......yk3..........esikoinen
Tuizu 31v........... .kp23/24?.........yk1..........
Tirlittan-75 31v.....kp18/30...........yk5..........esikoinen
 
Täällä siis tätistä ei edellenkään tietoa...tiistaiaamuna testaan sitten taas...negaa ei kestä...iik!!!
Lämmöt on koholla...noin reilu 0,5 astetta...
Mitään ihmeitä oireita ei ole, paitsi nälkä ja rinnat aristaa edelleen...ym...
Mutta eipä auta kuin piinailla pari päivää vielä jos täti pysyy poissa...
 
Heksu -- onpas jännät paikat... Huh huh...

Jätin ekan sivun listasta tarkoituksella pois tuon "esikoinen", sillä tämä ketjuhan on nimenomaan esikoista yrittäville... Meniköhän kuukausi oikein Leidillä ja Lentoemolla sen suhteen, milloin yrittäminen on alkanut?

Mäkin olen täällä joulua laittanut. Viime vuonna ostin alennusmyynnistä ison tekokuusen, jonka sitten tänään koristelin. Kummasti tulee jouluisempaa myös, kun vaihtaa verhot. Kaksi viikkoa enää jouluun. Niin se vuosi vaan on vierähtänyt. Viime jouluna tuli ekat menkat yrittämisen alkamisen jälkeen (aloitimme tosin ehkä hieman oviksen jälkeen varaslähtönä silloin, joten virallisesti olen laskenut yrittämisen alkaneen 1/2007). Tänä vuonna on menkat myös luvassa jouluksi... Olisipa se ihana joululahja, kun jättäisivät tulematta...
 
Kuumetta 35v........kp4/23-26......yk16.......1. yhteinen
Lentoemo-76 31v...kp31/35-40......yk2.........1. yhteinen
Heksu76...............kp29/26..........yk8(???)....esikoinen
Leidi77 30v...........kp18/26-28......yk3..........esikoinen
Tuizu 31v........... .kp23/24?.........yk1..........
Tirlittan-75 31v.....kp18/30...........yk5..........esikoinen

 
Kuumetta 35v........kp4/23-26......yk16.......1. yhteinen
Lentoemo-76 31v...kp31/35-40......yk2.........1. yhteinen
Heksu76...............kp29/26..........yk8(???)....esikoinen
Leidi77 30v...........kp19/26-28......yk3..........esikoinen
Tuizu 31v........... .kp23/24?.........yk1..........
Tirlittan-75 31v.....kp18/30...........yk5..........esikoinen

Lämmin halaus sinulle, Kuumetta! :hug: Osaamme kaikki varmaan aavistaa, miltä sinusta tuntuu... Tsemppiä ja jaksamista! :flower: :heart:

Ja peukkuja kaikille muille, joille täti ei vielä ole tupsahtanut tupaan!
:heart:

ON: Kun vielä pari päivää sitten ei tuntunut olevan mitään oireita, niin eilen mielikuvitus sitten lensi oikein kunnolla... |O Alavatsaa on pistellyt eilisillasta lähtien, ja nehän sitten on ihan varmasti ollut "kiinnityskipuja"... :headwall: Ja kun oikein tarkasti katsoo, niin mini-A-rinnatkin ovat jotenkin ihankuin hieman turvonneet... :headwall: Kenenkään naisen ei tarvitsisi oikeastaan ikinä mennä rintaleikkaukseen - riittää, kun kuvittelee olevansa raskaana ja hups - rinnat "kasvavat"! :heart: ;)
Lentoemo - itse odottelen pelolla omia PMS-oireita. Minulla ne onneksi kestävät vain yhden päivän ajan, mutta sääliksi käy niitä, jotka silloin osuvat tielleni... :x :saint:

Ihanaa - enää kaksi viikkoa jouluun! :) :heart:
 
Kuumetta 35v........kp4/23-26......yk16.......1. yhteinen
Lentoemo-76 31v...kp31/35-40......yk2.........1. yhteinen
Heksu76 31 v................kp30/26..........yk8(???)....esikoinen
Leidi77 30v...........kp18/26-28......yk3..........esikoinen
Tuizu 31v........... .kp23/24?.........yk1..........
Tirlittan-75 31v.....kp18/30...........yk5..........esikoinen
Korjasin kp:t omalle kohdalle...huomenna aamulla testaan taas...olispa plussa!!!! Aivan älyttömästi jännittää...
Jos en plussaa pian niin menen kyllä verikokeeseen..kun tosiaan äitillä aikoinaan ei kotitestit näyttänyt koskaan plussaa...
Mutt tätistä ei edelleen mitään tietoa...menkkamaisia kipuja oli muutama päivä sitten, mutta siihen jäi...saapa nähdä!!!
Kuumetta...koita jaksella...Mutta huomenna palaan aamulla kertoileen kuinka kävi...
 

MAANANTAI
Kuumetta 35v............kp4/23-26........yk16..............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp31/35-40......yk2................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp30/26...........yk8(???).........esikoinen
Leidi77 30v................kp18/26-28......yk3................esikoinen
Tuizu 31v................. .kp23/24?.........yk1..........
Tirlittan-75 31v..........kp18/30...........yk5...................esikoinen
Iida-Liina 32v............kp20/25-30......yk pari vuotta...esikko
[color]
 

MAANANTAI
Kuumetta 35v............kp4/23-26........yk16..............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp31/35-40......yk2................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp30/26...........yk8(???).........esikoinen
Leidi77 30v................kp18/26-28......yk3................esikoinen
Tuizu 31v................. .kp24/24?.........yk1..........
Tirlittan-75 31v..........kp18/30...........yk5...................esikoinen
Iida-Liina 32v............kp20/25-30......yk pari vuotta...esikko




 

Yhteistyössä