**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Pitkästä aikaa!! Täällähän vielä pyörii tuttuja nimiä, harmi.....noh, mutta mä olen taas täällä mukana kp3 ja mä olen niiiiiiiiiin onnellinen menkoista, kerrankin näin päin. Tosiaan km oli n. 3kk sitten ja nyt on vasta menkat alkanut, terolutejen avulla. Siitä mä myös kysyisinkin, onko kukaan syöny teroja, että menkat alkaisi? Mä söin niitä 5 päivää kun jo alkoi, vaikka niiden pitäisi alkaa n. 10 päivän päästä aloittamisesta. Sitä lähinnä että pitääköhän mun syödä kuuri loppuun vai jättää se nyt kesken?

Mulla on siis niin hirveä vauvakuume, ennen raskautta mulla ei ollut näin pahaa, mutta johtuu varmasti siitä kun luuli olevansa raskaana, ja sitten ei mitään.....mutta positiivisella mielellä tässä taas toiveillaan, toivottavasti ei tarvitsisi enää kärsiä keskenmenoista. Tälläistä nyt, palaillaan!! Kiva kun on vanhoja tuttuja täällä vielä, mutta toki en sillä lailla ole iloinen.....
 
Kati, tuossa Pötkylä oikeastaan jo sanoikin ne merkittävimmät oireet ennen plussausta. Minulla tosin ei pahemmin ollut edes mitään nippailuja vatsassa, ainoastaan se tunne, että menkat alkaa ihan kohta. Monta päivää plussauksen jälkeen (varmaan lähes viikko) alkoivat muut oireet. Testin tein silloin 15 päivää oviksesta. Lisäksi minulla oli kolmena yönä ennen plussaa kovia alavatsakipuja, joita silloin luulin menkkakivuiksi, mutta vasta myöhemmin tajusin, että ne olivatkin clomeista johtuvia hyperstimulaatio oireita, ei siis sen enempää tekemisissä raskauden eikä menkkojen kanssa. Muistan myös, että olin juuri ennen plussausta ihan maassa, koska olin niin varma, että kuukautiset alkavat. Eli omalta kohdaltani voin sanoa, että en todellakaan osaa arvata raskautumista etukäteen. Toisilla oireita ilmenee jo ajoissa, toisilla ei. Eli yhtään sen viisaampi en ole nytkään. Mutta toivoa ei kannata menettää ennen kuin pönttöön valuu verta. Tsemppiä ja plussapuhalluksia! =)

Hienoa Kuumetta, että munanjohtimet ovat auki. :flower:
 
Moikka teille kaikille!

KUUMETTA:Mukava kuulla että munanjohtimet on sulla auki :flower:

Täällä olo on kamala,inhoittaa tämä tädin kylään mukanaan tuoma kipu,kokeilin tähän kipuun nyt lämpötyynyä ja auttoi todella paljon.

Joko te muut olette alkaneet jouluvalmistelut vai vieläkö odotatte joulukuun puolelle ennen kun aloitette?Miten te vietätte joulua ja missä?
Entä mitä aiotte ostaa ihanille miehillenne joululahjaksi,että vauvan yritykset jatkuvat ensi vuonnakin?

Mä toivon kovasti saavani ensi vuonna jouluvauvan itselleni.


PLUSSATUULIA teille kaikille! :wave:
 
Tuizun viesti tulikin tohon väliin. Hei vaan pitkästä aikaa ja onnittelut tädistä. :wave: Mulla meni km:n jälkeen kanssa tosi kauan ennen kuin menkat alkoivat, reilu 10 viikkoa. Mutta sitten ne loppujen lopuksi tulikin ihan itsestään juuri kun olin hakenut lääkäriltä sen tero-kuurin. Minä itse päättelisin, että voisit jättää sen kuurin kesken kun kerran menkat alkoivat. Terothan ovat juuri progesteronia (tai jotain progesteronin johdannaista), jota kroppa luonnollisesti tuottaa loppukierrosta. Sitten kun progesteroni tasot romahtavat alkaa vuoto. Sinulla oli varmaan jo niin paksu kohdun limakalvo, että se alkoi vuotaa jo kesken kuurin. Huomioi kuitenkin, että tämä oli vain henkilökohtainen mielipiteeni, ei mikään asiantuntijaneuvo.

Ymmärrän hyvin tuon hirveän vauvakuumeen km:n jälkeen. Mulla on ollut ihan sama juttu. Ennen keskenmenoa osasin ajatella muitakin asioita, mutta nyt se on tosi vaikeata. Masentuminen ei kuitenkaan auta mitään, vaan eteenpäin on rämmittävä ja jotenkin yritettävä uskoa, että kyllä se käärö joskus itsellekin suodaan. Pitkää pinnaa tässä tarvitaan. Peukutuksia uuteen kiertoon! :flower:
 
kuumetta, hienoa, että sait tänään hyviä uutisia! :)

kati231 ja Iida-Liina, täälläkin pidetään teille peukkuja!

pötkylä, kiva kun käyt meidät juttuja seurailemassa ja jännäät puolestamme. Miten sinä olet voinut?

Tuizulle onnittelut tädin saapumisesta.
Ja gitelle pahoittelut samasta asiasta.
Jouluvalmistelukysymykseesi voisin omalta osaltani vastata, että vähän olen jo alkanut suunnitella jouluvalmisteluja, mutta mitään en ole vielä tehnyt. Ruokaohjeita olen sillä silmällä lehdistä katsellut ja mielessäni olen miettinyt minkälaisia joulukortteja voisi askarrella. Ai niin, kyllähän me viikonloppuna automatkalla mieheni kanssa käytiin jutellessa läpi sukulaiset ja ystävät, joille lahjoja ostetaan, ja mietittiin mikä voisi olla mukava yllätys kenellekin.

Iida-Liinan ja Pötkylän kertomukset siitä kuinka raskausoireena voi olla menkkamaisia kipuja, toivat iloa minun iltaani. Olin jo vähän maassa orastavien menkkakipujen ja huomenna oletettavasti saapuvan tädin vuoksi, mutta nyt aloin miettiä, että onhan tässä vielä toivoa =) Ehtiihän sitä sitten huomenna harmitella :p
 
Taas tuli täysrysäys asfalttiin...

Olen tässä ihmetellyt kun avokki ei oikein viime aikoina ole ollut kovin innokas seksin suhteen. Eilen sitten vähän tiedustelin, että mikä vaivaa. No, ei osaa sanoa, mutta ei tee mieli eikä oikein tiedä tunteistaankaan... Voi itku!!! Juuri kun luulin, että meillä menee hyvin ja elämä luistaa avioeron jälkeen, niin taas mennään takapakkia ja lujaa! Ensimmäisenä tuli mieleen, että pitääkö minun taas aloittaa kaikki ihan nollatasosta. Olen kohta 35 vee, joten ei tässä enään nuorruta!

No, toivotaan että tämä on vain joku väliaikainen juttu ja menee ohi. Mutta kauhuskenaariot pyörii mielessä ja kivi on vatsan pohjalla koko ajan.

Toivon kaikille onnea yritykseen, minä taidan jättäytyä tästä pinosta pois. :(
 
Heippa!

SOULMAMA: :hug: Lohtuhaleja sinulle,tuttua minulle tuo kertomasi,minunkin mieheni haluaa lasta,mutta pelkää kuitenkin välillä vauvan saamiseen liittyvää elämän muutosta,minullakin on ikää jo 38v ja miehelläni 40v,että vauvan yrittämistä emme voi enään lykätä,muuten emme saa omaa lasta ollenkaan,jos sen nyt jätämme.
Älä nyt vielä luovuta,anna toiselle aikaa,olettehan kuitenkin jo yrittäneet vauvaa alulle yhdessä,kyllä kaikki vielä hyvin kääntyy.

Oma napa:kp2/28 ja kovasti jo odottelen,että täti lähtee kylästä pois.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 
Hei kaikki

Siitä on ikuisuus, kun viimeksi kirjoitin tänne oikein kunnolla teille muille. Muutto ja työtahti on vieneet energian ihan täysin. Samoin on jotenkin ollut tosi alakuloinen olo tuota munanjohtimien tutkimusta odotellessa. Nyt mulla oli viiden päivän viikonloppu :) ja tutkimustuloskin oli siis toivottu, joten mikäs tässä taas on ollessa :). On taas paljon parempi mieli ja energiaa ihan uudella tavalla.

Soitin äsken anopilleni, ensimmäistä kertaa. Hän on ihana ihminen mutta miehen ja isänsä asioista johtuen emme ole pitäneet appivanhempiini yhteyttä oikeastaan koko vuonna. Minulla on ollut ikävä anoppia ja nyt päätin soittaa. Hyvä mieli siitäkin :). Minulle on jopa parin viime kuukauden kuluessa tullut taikauskoinen mutta sitkeä ajatus, että en tule raskaaksi ennen kuin otan yhteyttä lapseni tulevaan mummoon. Kaikkea sitä tulee keksineeksi syyksi raskautumattomuuteen.


Gitte
Lohtuhali sinulle menkkojen alkamisesta :(. Uutta yritystä kohti... Toivottavasti teillä pian tärppäisi!
Minusta on niin kiva aina, kun kysyt tutun kysymyksen, miten meillä muilla on mennyt. Se tuntuu kovin lämpimälle.

Meillä on vielä muuton jälkeen koti ihan sekaisin ja laatikoita purkamatta. Jouluvalmisteluja olen kuitenkin aloittanut sen verran, että melkein kaikki lahjat on jo hankittu :). Ei ihan kaikki mutta suurin osa. Viikonloppuna ajamme 400km päähän vanhempieni luo viimeisen kerran ennen joulua, siihen mennessä koetan saada hankittua sukulaisten lahjat.
Miehelle olen ostanut pari kirjaa. Lisäksi täytyy ostaa tai tehdä vielä jotain mukavaa. Kovasti minua jo jouluttaa. Jouluvalmistelut alkaa kunnolla heti, kun koti on vähän valmiimpi :) .


Soulmama
Paha mieli puolestasi :( . Ehkä miestä vain mietityttää tuleva elämänmuutos ja ehkä stressaa lapsen yrittäminenkin eikä vain osaa pukea tunteitaan sanoiksi. Toivottavasti se menee ohi. Pystyisittekö juttelemaan asiasta, siitä mikä kumpaakin pelottaa ja mietityttää ja mikä taas tuntuu mukavalle? Toivon teille kaikkea hyvää ja parempaa mieltä!

Tirlittan -75 ja Iida-Liina
Toivottavasti menkkaoireet eivät olekaan menkkaoireita :)!

Tuizu
Kiva kuulla, että olet positiivisella mielellä :)!

pötkylä
Ihana lukea sinun vauvanodotuskuulumisia :) .

Kati
Niinpä :), eihän sitä tiedä, jos vaikka tutkimus itsessään auttaisi vauvahaaveissani. Kysyin lääkäriltä tuosta asiasta- että onko mahdollista, että tutkimus auttaisi raskaaksi tulemisessa. Lääkäri vastasi, että kyllä niin on tapahtunut. Arvaapa vain, heräsivätkö toiveet :)! Luulin ennen tuota, että se on vain huhupuhetta, että tutkimus itsessään voisi auttaa raskaaksitulemisessa. Lisäksi lääkäri sanoi, että ei ole mahdotonta, että jopa tässä kierrossa voisi tulla raskaaksi. Viime kerralla vastaanotolla käydessämme hän sanoi, että tutkimuskierto menee "hukkaan", kun sinne ei pääse oikein kiinnittymään mikään huuhtelun jälkeen. Onneksi sanoi niin, sillä nythän oli vain iloinen yllätys, että tämän kuun mahikset eivät olekaan täysin poissuljettuja :)!

Soraya
Voi, samanlaisia ajatuksia oli minullakin ennen naimisiinmenoa... Halusin ehdottomasti naimisiin ennen vauvan yrittämistä- siitä tosin lipsuttiin 3kk, kun en enää jaksanut odottaa. Mies olisi ollut valmis jo aiemmin. Kunpa olisin kuunnellut häntä....

Ja kaikki muutkin
Voikaa oikein hyvin!!
 
Heippa!

KUUMETTA:Todella ihana kuulla sinusta ja peukkuja pitelen sinulle todella kovasti,että tekin saisitte oman pienen vauvan.Samaa toivon minäkin itselleni ensi vuodelta.

Minulla on ollut mieli maassa pitkän aikaa,kun minun läheinen rakas ihminen kuoli,huomenna tulee kuukausi kuolemasta ja suru on vielä valtava.Tämä ihminen ei ehtinyt nähdä omia tulevia lapsen lapsiaan,jos onnistun edes yhden saamaan,niin hän ei ole näkemässä lastani ollenkaan.
Toivottavasti anoppini hoitaa sitten mummin tehtävät.

Jouluakin pitäisi valmistella,mutta suru on vielä niin valtava,on hetkiä joilloin itkettää enemmän ja välillä taas vähemmän.Onneksi on kissa helpottamassa surua jota voi helliä.

Te olette niin ihania kaikki ja siitä teille kaikille :flower:

Toivon teille kaikille plussatuulia ja älkää luovuttako vaikka tulee jatkuvasti vastoinkäymisiä tädin kylään saapumisen muodossa,kyllä me vielä kaikki omat pienet vauvat saamme,siitä olen aivan varma!

Peukkuja teille kaikille ja voikaa hyvin!
 
No niin, säästyipä taas se raskaustesti ensi kertaan. Vuoto alkoi tänään tai oikeastaan yöllä. :'( Eilen olin jo toiveikas kun ne menkkaoireetkin katosivat tyystin ja rinnat kipeytyivät, mutta taisipa taas rinnat kipeytyä vaan siitä riemusta, että täti tulee kylään. Nyt sitten aloitellaan koko soppa taas alusta. Huomenna ultraan ja sitten syödään hormooneita ja sitten piikitellään niitä. :( Toivottavasti siellä ultrassa edes on kaikki kunnossa, että voi aloittaa tämän uuden rumban. Tsemppiä muille!
 
Huomenta teille kaikille!

Oma napa:kp4/28 ja täti alkaa tehdä kylästä pois lähtöä,laskin jo,että ovis mulla osuu joulukuun ekoille päiville ja jos silloin saisin vauvan alulle,niin se syntyisi elokuulla,mutta haaveilen jouluvauvasta,mutta olisi tuo elovauvakin ihan mukava saada,täytyy katsoa miten käy,kumpikin käy,kunhan oman pienen vauvan onnistun saamaan ensi vuonna.

Mulla on lääkäri joulukuun alussa ja otetaan selville munasarjojen tilanne ultralla ja muutenkin katsotaan,että kaikki on ok,keväällä oli kaikki ok mulla,mitään vikaa ei löytynyt mistään.

Luontaistuotteita käytän omega3 missä on foolihappoa,b-vitamiinia,mitään muuta en käytä ja lääkäri sanoi mulle jälleen kerran että suosittelee omega3 ja b-vitamiinia,mutta näkee aivan turhana greippimehun juomisen raskautta yrittäessä alulle,vitamiineja ja monipuolista ruokaa neuvoi vaan syömään ja vähentämään kaikki herkut eli karkit vähemmälle ja lisäämään kasviksia ja marjoja ruokaan ja stressi pois vauvan yrityksistä,niin kyllä näillä pitäisi vauva tulla masuun kasvamaan sanoi lääkärini mulle ja kehoitti lisäämään pupuilua oviksen aikana,niin sekin auttaa tilannetta todella paljon.

Täytyy hakea ovistikkuja apteekista ensi viikkoa varten valmiiksi.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille todella paljon!

 
Voi että minä niiiiiin haluaisin että te kaikki pääsisitte jo vihdoin jo odottajien joukkoon!

Valtavasti voimia ja tsemppiä kaikille yritykseen
plussatuulosia puhallellen +++++ :whistle:

~Tiila (joka täältä pääsi odottajien pinoon heinäkuussa)
 
gitte, osanotto suruusi läheisen menettämisen vuoksi :flower:

Soulmama, toivottavasti tilanteenne ei ole lopulta niin paha kuin sinusta nyt tuntuu. Varmasti tuollaisen kuuleminen mieheltä on kova isku, mutta puhumalla voi selvitä tarkemmin mikä on vialla ja asiat voivat vielä kääntyä parhain päin.

kuumetta, oli tosi kiva lukea viestiäsi, kun olet nyt niin täynnä positiivista energiaa. Se välittyy viestistäsi ja hymy tarttuu :)

Täällä(KIN) menkkaoireet osoittautuivat menkkaoireiksi. Voi kuinka yllättävää :/ Menossa siis kp1. Tänään ärsyttää kaikki asiat, mutta tiedän, että huomenna maailma näyttää taas paremmalta paikalta, joten ei hätää.
 
Nega tuli, kun testasin eilen ja tänään. Tänään tuli lisäksi täti kylään. Uusi kierto siis alkoi. Iida-Liina, samoissa näytetään taas menevän... Meillä on nyt joulukuun kierto ihan "luomu". Tammikuussa sitten aloitellaan IVF. Ei sitä olisi alussa uskonut, että näinkin pitkälle joudutaan menee...
 
Huomenta teille kaikille!

TIRILITTAN-75&KATI231: :hug: Valtavan isot lohtuhalit teille molemmille tädin kylään tulon takia.

Oma napa:kp5/28 eli täällä täti lähti kylästä pois tänään ja laskin jo,että ovis mulla on 3.12,niin jos silloin tärppää,niin saisimme elovauvan sitten,on sekin ihan mukava,mutta enemmän haluan jouluvauvaa ja kun en tiedä miten hormoonit reagoi mulla vielä äitini kuolemaan josta on jo kuukausi aikaa,mutta yritämme kuitenkin elovauvaa alulle.

Miten teillä muilla on mennyt?Ajattelen teitä todella paljon,olette tärkeitä minulle ja lähettelen teille kaikille peukkuja valtavasti!

Mukavaa viikonloppua teille kaikille :wave:
 
Valtavat lohtu :hug: kaikille tädin yllättämille, paitsi Tuizulle onnittelut samasta asiasta!

Soulmama jospa se tilanne miehen kanssa tasaantuisi? Meillä oli vauvakuumeilun jossain vaiheessa sama tilanne, mutta johtui loppujen lopuksi siitä että mies oli niin pettynyt itseensä eikä pitänyt itseään edes miehenä kun ei saanut muo millään konstilla raskaaksi. Tilanne sitten tasottui kun asiasta puhuttiin ja puhuttiin ja annoin miehelle tilaa käsitellä niitä pettymyksen tunteita ihan rauhassa.

Kati oletko huomannut että ne metformit olisivat vaikuttaneet jollain tapaa? Olen jotenkin siinä käsityksessä että kolmen - viiden kuukauden käytön jälkeen muutoksia saattaisi olla havaittavissa? Toivottavasti sitten viimeistään tammikuussa tärppäisi. Pitkä ja kivinen tie on teilläkin ollut :hug:

gitte osaanottoni äitisi poismenon johdosta! Onneksi kuitenkin jaksat ylläpitää jonkinlaista positiivista tunnelmaa ja onnea nyt tähän kiertoon kovasti ++++

Megaplussatuulia puhaltelemassa kävi
pötkylä ja valtava maha 32+1
 
Kiitokset kaikille lohtuhaleista. :flower:
Voi Kati, niin kovasti olisin sinulle plussaa toivonut. :hug: Hormoonikiertojen jälkeen seuraava luomukierto voi kuitenkin mennä ihan niiden edellisten kuukausien hormonien voimalla, eli eihän sitä koskaan tiedä vaikka teillä ihan luomusti tärppäisi. Neljän yrityskierron jälkeen voi kuitenkin kyse olla vielä vain huonosta tuurista. IVF:ssä onnistumisprosentit ovatkin sitten jo ihan eri luokkaa. Onko sinulla jo kantaa siihen haluatko kokeilla IVF:ää yhdellä vai kahdella alkiolla vai päättääkö sen kokonaan lääkäri?

Gittelle osaanotto äitisi kuolemasta. :hug:
Joulukyselyysi vastaisin, että vietämme joulun kerrankin ihan kotona. Mitään jouluvalmisteluja en ole vielä tehnyt, mutta eiköhän niitä voisi pikkuhiljaa aloitella. Kodin koristelu on lempipuuhiani. Minulla on muuten myös tuo jouluvauva-syndrooma, vaikka kyllä nyt voisin käärön itselleni jo vähän aikaisemminkin suoda.

Tirlittanille myös pahoittelut tädistä. Meitä meneekin nyt aika monta samaa tahtia. Niin kuin itse sanoitkin kp 2 tai 3 elämä tuntuu jo paljon valoisammalta. =)

pötkylälle ja Tiilalle tsemppiä mahan kasvatukseen. Kiva kun jaksatte käydä meitä täällä moikkaamassa.

Omaan napaan kuuluu jo paljon parempaa. Tänään on kp 3 ja eilen oli ultra, jossa lähtötilanne näytti hyvältä. Pelkäsin vähän, että munasarjoihin on tullut kystia tai jotain, kun ovulaation jälkeen minulla oli mahakipuja. Lääkäri kuitenkin lohdutteli, että pienet mahakivut hormoonihoidoissa ovat aika yleisiä ja yleensä vaarattomia. Tässä kierrossa yritetään kasvattaa rakkula ainakin 20 milliseksi ja jos mahdollista katsotaan josko se irtoisi itsekseen ilman irroituspiikkiä. Tämä oli mielestäni ihan hyvä ajatus, sillä minulla on pieniä ennakkoluuloja sen Pregnylin hyödyllisyyden suhteen.

Mukavaa alkavaa pikkujouluaikaa kaikille!
 
Morjens teille kaikille!

Valtavan isot kiitokset teille kaikille äitini kuoleman takia.Minulla on ajoittain todella kovia itkupuuskia,ettei tule mistään mitään,mutta sitten ajattelen äitiäni ja mitä juttelimme ennen kun hän kuoli,niin hän ei toivoisi,että itkisin koko ajan,päinvastoin sanoi minulle:"tee työtä oman elämäsi eteen."Sanoin äidilleni,että harmi kun hän ei ehdi nähdä tulevia lapsenlapsiaan,niin äitini sanoi minulle ja veljelleni,"että älkää sitä surko,minä olen enkelimummina taivaassa pitämässä huolta tulevista lapsistanne",itkettää vieläkin tuo äitini lause todella kovasti.
Äitini oli alle 70-vuotias kun kuoli kuukausi sitten.
Tulee ankea joulu ilman äitiä,mutta on paljon ihania muistoja äidistäni.Te myöskin olette minulle todella tärkeitä ja todella ihania.
Siitä teille :flower:

Valan teihin kaikkiin positiivista uskoa tulevaisuuteen,että kyllä me kaikki vielä saamme omat pienet vauvat syliimme,niin minä kovasti haluan nyt uskoa,vaikka tädin tulo kylään kyllä aina hetkiseksi masentaa,mutta jostakin saan aina voimaa yrittää uudestaan vauvaa alulle.

Voimia teille kaikille vauvan yrityksiin ja peukkuja pitelen kaikille teille!

Mukavaa viikonloppua teille ja pikku jouluja teille kaikille!
 
Saanko liittyä joukkoonne? Olen 30-vuotias, ulkomailla asusteleva vauvakuumeilija. Vauvakuumetta on ollut jo useamman vuoden ajan aaltoilevasti, mutta tänä vuonna se on kasvanut huippuunsa. Onkohan se sisäinen kello, joka jo ilmoittelee itsestään... :eek: Tässä kierrossa olo tuntui jotenkin erilaiselta kuin tavallisesti ja ehdin jo herätellä toiveita, että olisi tärpännyt, mutta niin se täti vain tuli tunnollisesti eilen kylään. :'( Nyt on siis kp 2/26-28 ja yrityskerta 3.
Alkaa vähitellen jo usko mennä, ja arvelen "vian" olevan minussa. Yritimme aikoinaan saada vauvaa jo ex-mieheni kanssa kanssa "tulee jos on tullakseen" -periaatteella yli vuoden ajan, mutta ei tärpännyt. Silloin vain uran luonti ja muut asiat pitivät kiireisenä, joten emme lähteneet minnekään tutkimuksiin. Olen sittemmin eronnut silloisesta miehestäni, ja olen nyt tämän vuoden puolella löytänyt oman soulmateni. Koska "asia" ei hänenkään kanssa näytä onnistuvan, "vikahan" voi olla vain minussa... :headwall: Olo on niiiin turhaantunut!

Mutta, mutta, jospa tässä uudessa kierrossa tapahtuisi ihmeitä...!

:hug: Halaus kaikille tätin yllättämille. Ja GITTElle osanotto äitisi kuolemasta.

Mukavaa viikonlopun alkua teille kaikille!
 
LEIDI77:Tervetuloa mukaan mukavaan joukkoomme ja peukkuja pitelen sinulle,että et kauaa roiku täällä meidän seassa vaan,että saat plussan testiin pian.Missä päin asut?
Oletko kuinka kauan asunut ulkomailla jo?

Mukavaa pikku joulua teille kaikille!
 
Gittelle tosi iso halaus, sulla on ollut varmasti raskasta viime aikoina. Kati ja Iida-Liina ja muut, joita tädin vierailu on masentanut: :hug:
Leidi77, tervetuloa joukkoon! Olen itsekin asunut viimeiset 10 vuotta
Italiassa, missäspäin sinä ikävöit kotoSuomeen? :)

Itselläni on kp 15 menossa, en viitsi tuhlata ovistikkuja, koska pupuilemme joka tapauksessa joka päivä silloin kun työnsä vuoksi reissaava mieheni vain on kotona. Olen kuitenkin mittaillut aamulämpöjä kainalosta ja suusta. Tuo lämpöhän kohoaa vasta oviksen jälkeen, mutta mua kiinnostaa tietää, onko mulla ollut sitä ovista lainkaan.

Ootteko te muut mittailleet lämpöä? Mulle gyne sanoi, että se pitäisi mitata peräaukosta, mutta ei kyllä tee yhtään mieli. Tiedättekö te, näkyykö tuo lämpötilaero samalla tavalla kainalosta tai suusta mitatessa? Entä onko kellonajalla väliä?

Mullahan oli viime kierron (40 päivää, epäilen suuresti, että kyseessä oli keskenmeno, koska mulla oli tosi vahvat raskausoireet, mutta toisaalta oon tyytyväinen, etten testannut, sillä on jotenkin helpompi näin, ettei tiedä varmasti oliko raskaana vai ei) lopulla lämpö näihin nykyisiin verrattuna reilusti koholla, eli ainakin ovulaatio mulla ois pitänyt olla.

On muuten ollut aika hämmentynyt olo, kun kävin pari viikkoa sitten gynellä heti kaksi päivää kestäneen vuodon jälkeen. Mulla kun diagnosoitiin PCO kuusi vuotta sitten lähinnä ultraäänikuvan ja aknen perusteella. Nyt gyne sen sijaan sanoi, ettei mun munasarjoissa oo mitään vikaa, ja etten ole kuulemma edes tarpeeksi karvainen kärsiäkseni PCO:sta.
En oikein tiedä mitä ajatella. Voiko PCO:sta parantua vai oliko alkuperäinen diagnoosi väärä? Vai näyttääkö mun munasarjat normaaleilta nyt siksi, että mun vuosikausia käyttämän pillerin vaikutus ei ole vielä loppunut?

Onko kellään vastaavaa kokemusta?
Ensin olo oli tosi riemastunut, mutta nyt on alkanut epäilyttää vähän kaikki.

Kaikki muuten sanoo, että stressaan liikaa, ja että raskaaksi tulee silloin kun sitä on väsynyt yrittämään, niin että lorvailen sitten vapaa-ajan facebookissa ja yritän olla ajattelematta vauva-asioita... :LOL:

Tsemppihaleja kaamokseen! :hug:
 
Morjens teille kaikille!
Oma napa:kp6/28 ja täti lähti kylästä pois eilen.Ihanaa kun eilen satoi lunta,nyt on maa ihanan vaalea eikä niin mustaa ja pimeää ollenkaan,tulee jouluinen tunnelma.

LENTOEMO:Kyllä minulla on tämä mennyt kuukausi ollut äitini kuoleman jälkeen todella raskasta,vieläkin tulee välillä kyynel silmään todella herkästi.Äitini olisi ollut sellainen mummi,joka olisi auttanut lasten hoidossa,mutta hän ei näe tulevia lapsenlapsiaan ollenkaan,mutta taivaasta käsin pitää huolta minun ja veljeni tulevista lapsista.
Minulla oli äitini kanssa todella läheiset välit ja puhuimme kaikista asioista,kerroin hänelle kun minulla oli kesällä keskenmeno,nyt ei ole äitiä enään olemassa kenelle kertoa jos tulee vielä keskenmenoja,mitä en toivo ollenkaan,koska sen yli on todella vaikea päästä.
Onneksi te ihanat olette minun tukena,kerron teille sitten kaikki,te olette todella tärkeitä minulle ja ajattelen teitä kaikkia ja pidän peukkuja teille.

Minä en ole koskaan mitannut lämpöjä oviksen aikana,mutta toukokuulla tein viikon verran sitä,silloin huomasin,että oviksen aikana mulla lämmöt nousi,sen jälleen en ole mittaillut lämpöjä ollenkaan ja kainalosta mittasin silloin lämmön.Tikuttanut olen kyllä ovista nyt jo vuoden verran ja se on auttanut minulla todella paljon.Nytkin jo laskin,että mulla on seuraava ovis 3.12 ja laitamme rakkaan mieheni simpat odottamaan jo 1.12 ovista ja vielä ovispäivänä uudestaan,niin saa nähdä saammeko elovauvan ensi vuonna sitten,mutta olisi kiva saada oma jouluvauva myöskin.

Lentoemo:Missä päin italiaa asut ja kuinka kauan olet asunut siellä?

Mukavaa viikonloppua teille kaikille ja pikku joulua ja peukkuja teille kaikille valtavasti!
 

Yhteistyössä