**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Kuumetta, onpa sulla nyt jännät paikat odotella keskiviikkoa! :) Peukut ja varpaat on pystyssä täällä puolestanne!

Pulcinalle tervetuloa ketjuun! :flower:

Lentoemo, ihana kuulla että siellä raskaus etenee mukavasti :heart:

Kanellalle Myöhästyneet Syntymäpäiväonnittelut!
Ei anneta iän masentaa, tsempillä mennään eteenpäin!

Mulla tänään sunnuntaina kp2. Kuukautiset tulivat 2 päivää myöhässä, ja ehtihän sitä pyöritellä jo vaikka mitä toiveita päässä. No, nokka pystyssä uuteen kiertoon.. sitä paitsi viime kierrossa olin ovulaation aikaan tärkeimmät päivät erossa miehestäni, joten melko mahdotonta se tärppi tässä kierrossa olisi ollutkin.. :/

Nyt on minut tutkittu ja verikokeet näyttää rohkaisevia uutisia: Gynekologi sanoi että ovulaatio tapahtuu kyllä. Olin epäuskoinen, että voiko verikokeisiin noin varmuudella luottaa, mutta niin se gyne vaan vakuutti, että jos progesteroniarvo kahdessa kierrossa on ok, niin vastaus on varma. Jaa-a..uskoiskohan tuota nyt sitten?

Joka tapauksessa munatorvet on todettu olevan auki ja gynekologi on vakuuttanut mulle että ovulaatio tapahtuu, ja mun puolelta toivoa on. Ainoa huonompi veriarvo oli S-FSH, joka oli 9,5. Se pitäisi kuulemma olla alle 10. Kertoo munasarjojen kunnosta. Arvo kuulemma ei ole vielä huolestuttava, vaan ei kovin hyväkään.

Miehen siemennestenäyte lähti tutkittavaksi keskiviikkona. Kuukauden verran saadaan odottaa tulosta. Jännittää ihan hirmuisesti mikä tuomio sieltä suunnasta tulee.

Tällaiset verikoetulokset mulle viime keskiviikkona iskettiin käteen:

S-FSH 9,5 (pitää olla alle 10, munasarjojen kunto)
S-LH 7,0 (munasarjojen kunto)
S-PRL 344 (90-520, maitoproteiini)
S-CA12-5 7 (<35, syöpäarvo)
S-TSH 1,73 (0,3-4,2, kilpirauhashormoni)

1. S-PROG 31,6
2. S-PROG 48,5

Onko teillä tullut minkälaisia arvoja näistä?
 
Moikka!!
Täällä kierto lähestyy loppuaan ja mulla aivan kamalan kipeet rinnat yleensä tässä vaiheessa, mut nyt ei ole ja lämmöt ainakin vielä reilusti koholla...noin 0.7 astetta. Keskiviikkona testaan jos ei menkat ala sitä ennen. Toiveita nyt on...on vaan ollut supersimppoja jos tästä kierrosta raskaudun, kun mies tärppipäivät reissussa...mutta ihmeitähän sattuu:) kyllä alkaisin heti vauvannuttua kutomaan jos pärähtäisin raskaaksi...huh olispa se ihanaa...
Mutta en aio pettyä jos en ole raskaana...uutta yritystä vaan...tiiän että joskus vielä tärppää,kun on sen aika.
Onko muita testaavia lähiaikoina?
Tervetuloa uusi palstalainen mukavaan joukkoomme!

 
Hei

En jaksa tällä kertaa raapustaa kuin pari riviä ).( tilannepäivitykseksi sillä olen kupieänä :( . Kuume nousi lauantai-iltana ja eilisen päivän käytännössä nukuin. Pisin valvomisputki oli päivällä 1½ tuntia. Kuumetta oli 37,5-38.3. välillä. Ei muita oireita. Tänään on ollut n. 37,7 ja kurkku on vähän kipeä, ja päähän tietysti sattuu myös vähän, niin kuin aina kuumeessa. Mies on ihana, toi minulle eilen yllätyksenä lempisuklaatani levyn ja lempilimsaani. Minua huolestuttaa kovin, mitä kuumevirus, bakteeri tai mikä lie pöpö voi tehdä Pienelle, jos sellainen on olemassa.. Siksikin koetan levätä ja nukkua mahdollisimman paljon.

Testaaminen ahdistaa, pelottaa että miten siitä sitten taas eteenpäin, jos testitulos on jälleen sama kuin aiemminkin..

Kaikenlaiset raskausoireet katosivat viime viestini kirjoitettuani loppuviikosta (torstaina tai perjantaina), ainoastaan nenän tukkoisuus on jäljellä.

Voikaa hyvin kaikki!
 
kuumetta pääasia että sulla on tärkein raskausoire, eli nenän tukkoisuus, kuitenkin vielä! siihen mä itse luotan eniten =) äläkä huoli flunssasta, eihän tähän maailmaan ollenkaan vauvoja syntyisi, jos flunssat vauvoja vahingottaisi.... heksulle tsemppiä myös, kuulostaa ihan hyvältä myös sinun tilanne, jännään teidän molempien testausta tällä viikolla!

lentoemo mä oon nyt kirjoitellut huhtikuisissa tuolla odotuspuolella, kun tuntui erityisesti alussa sopivalta paikalta. siellähän kaikki oli (ja osin vieläkin on) raskaudesssa ihan alussa, että on ollut mukava jännäillä yhdessä. mutta ehkä mä nyt hyvien nt-ultra- ja veriseulatutkumistulosten (sain perjantaina kirjeen ettei ole kohonnutta down-riskia) jälkeen uskallan liittyä myös sinne 3-kymppisten esikoisodottajien joukkoon. tuntui vain alussa tosiaan, että olette kaikki niin hiiiiirmuisen pitkällä etten uskalla sinne vielä. juttujanne olen siis kyllä ahkeraan lukenut :)

tirlittan samaa mieltä kanssasi siitä, että helpompi löytää nopeasti oikea hoitomuoto, kun on syy selvillä. meillä eka hoito auttoi, kun minun epäsäännöllinen kierto oli niin selkeä syy ja hidaste raskautumiseen. toivottavasti teillä saadaan tuloksia hoidoilla samaan malliin!

lumikeiju hyvältä vaikuttaa sinun tulokset, vaikken noista arvoista ymmärrä mitään! luotan kuitenkin siihen että jos lääkäri sanoo kaiken olevan kunnossa, niin sitten on. mutta sitä en ymmärrä miten miehen tulosten saamisessa kestää noin kauan? me saatiin muistaakseni 2 vkossa ja oltiin vielä hitaaksi moititulla julkisella tutkimuksissa.

pulcinalle kovasti tervetuloa myös minun puolesta! kuten huomaat ei me odottajatkaan malteta täältä poissa pysyä, on sen verran hyvä porukka :D

plussapuhureita +++++++++++++++ :whistle:
 
Tööllä jännäillään...keskiviikkona aattelin testata jos menkt pysyy poissa...rinnat ei arista enää ja ei mahaa nippaile...siis aivan menkkaoireeton olo.
Lämmöt on edelleen reilusti koholla...ja nuhanen olo, muttei nuha...
:LOL:

Ei kai tässä auta kuin ootella keskiviikkoaamua...ja toivoa parasta.
Kuumetta: älä huoli ei mullakaan enää niitä oireita juuri ole...siis se on kai oire että on oireeton olo ja pitäisi menkat alkaa =)

Olispa se melkonen ylläri jos tässä kierrossa tärppää, kun on niin vähän ollut mieskin kotona...mutta onpa niitä kummempiakin ihmeitä tapahtunut...

Ainakin oon varma että ovis on tapahtunut ja siitä olen tyytyväinen.
Istuttelin äsken sipulikukkis...jospa saisi keväällä ihailla kukkaloistoa.
Meille tulee ensi viikon torstaine pupuvauva...ihkua!!!
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille...
 
Pulcina, mainitsemasi kärsimättömyys on kyllä yleinen vaiva tässä pinossa :) Toivottavasti sinun kärsimättömyytesi palkitaan pian ja pääset nopeasti odottajien puolelle!
Itse kun olen jo pitkään joutunut odottamaan tärppiä niin kärsivällisyyteni on ajoittain ollut hyvin tiukilla, mutta on se kärsimättömyys välillä helpottanutkin ja välillä kuukausi tai pari tässä projektissa eteenpäin ei tunnu kovin pitkältä. Tällä hetkellä kun hoitoihin pääseminen saattaa olla lähellä, niin jälleen on kärsimätön olo! Toivoisin niin, että meille löytyisi jokin hoito, jota päästäisiin pian kokeilemaan.

Lumikeiju, kun itse kesällä ihmettelin omia verikoetuloksia, niin kanella ystävällisesti niitä täällä minulle kommentoi. Hän myöskin kertoi, että viitearvoja voi katsoa Yhtyneiden laboratorioiden sivuilta. Käyhän katsomassa niitä sivuja.
Meillekin kesällä sanottiin, että siemennestetuloksen saaminen kestää kuukauden, mutta tulos tulikin kahdessa viikossa. Pidän peukkuja, että saatte simppatestistä hyvän tuloksen!

kuumetta, tule pian kuntoon :flower:

manna, on rohkaisevaa ajatella, että hoidot tosiaan voisivat auttaa meilläkin yhtä hyvin! Juuri noita rohkaisevia ajatuksia kaipaakin tällä pitkällä matkalla äidiksi.

Heksu, oireettomuutesi kuulostaa oikein oivalta oireelta =)

 
Hei kaikille. Tàmà lista on kyllà ihanan aktiivinen ja musta on oikein kiva ettà tààllà "ex-kuumeilijat" kàytte kertomassa kuulumisianne myòs. Itse en ole ehtinyt paljon vielà kommentoimaan, nytkin jàà viesti lyhyeksi kun ruuanlaiton lomassa kirjoittelen. Lukenut kyllà olen viestejà, vanhojakin jonkun verran. Tàytyy koittaa tòissà joskus palstailla kun siellà tulee muutenkin istuttua koneen ààressà koko pàivà (kielen takia ei ole edes sità vaaraa ettà tyòkaverit saisi vihià millà asioilla netissà liikun! :LOL: )

Jànnàt paikat teillà Heksu ja kuumetta!!!


lentoemo Kiitos vinkistà! ;) (Jàtàn asuinpaikan tarkemman kuvauksen muualle, koitan vielà tàssà vaiheessa sàilyà anonyyminà jos tuttuja eksyy tànne lukemaan! :p )

Pikaisiin kuulumisiin taas.
 
Mulla edelleen lämmöt koholla ja palelee, mutta ei flunssaa...väsyttää aivan tajuttomasti!
Taidan vielä testailua torstaiaamuun siirtää, niin on ainakin täti myöhässä sitten...
Muuten oon kyllä oireeton ja aivan rauhallinen tyyni olo on...
Kuumetta: voi harmi!!! :hug:
 
Tein äsken kaupan testinkin, ja negahan sieltä tuli. Olen ihan turta. Kolmas inssi oli sitten siinä. Ahdistaa, en haluaisi kertoa miehelle, hän tulee niin surulliseksi... Minun tekisi mieli luovuttaa. Olkoon sitten koko lapsiasia, vaikka olenkin haaveillut siitä pienestä asti ja vaikka se merkitsee minulle lähestulkoon kaikkea. Ehkä sen asian kanssa oppii elämään, jos oikein yrittää.. Vaan ei, en silti voi luovuttaa. Mutta tunnen itseni niiiin paljon arvottomammaksi kuin kaikki ne, joilla lapsia on. Miksi minä en ole tarpeeksi hyvä äidiksi :'( ... Mieli on maassa.

Mies on ensi kierrossa reissussa 1-3 viikkoa, joten ajattelin etukäteen, että jos taas käy näin niin sitten tulee välikuukausi, jonka toisaalta tarvitsisinkin.

Mutta... minulla on melkein täysi ampulli Puregonia, siitä on käytetty vain n. 40 yksikköä. Se säilyy kuukauden. Olisi sääli heittää se hukkaan, kun maksaa kuitenkin 102 euroa ja jo nyt vauvaprojektiin on mennyt 2000? (ilman tulosta, huoh). Mietin tässä, että jos tsemppaisi kuitenkin ja varaisimme ajan koeputkihedelmöityssuunnittelua varten.

Osaisiko joku kertoa, millainen hoito- ja toimenpidekaava siinä koeputkihedelmöityksessä on? Voisikohan sen tehdä niin, että minulta kerättäisiin ensi kierrossa munasoluja ja mieheltä siemeniä vasta seuraavassa kierrossa... vai kannattaako sitä aloittaa ollenkaan nyt, kun mies ei ole ovulaation aikaan maisemissa..?

Pystyn näköjään kirjoittamaan näistä, kun blokkaan tunteet kokonaan pois. En kestä kohdata niitä vielä. Olen liian hajalla.
 
kuumetta, voi että miten kurjaa :( Minusta tuntuu todella pahalta vuoksesi. Lämmin lohduttava halaus sinulle.
En tietenkään tiedä mitä kannattaisi tehdä, mutta minusta tuntuu, että voisi olla ihan hyvä ajatus varata aika koeputkihedelmöityksen suunnitteluun. Sen jälkeen ehtii miettiä ja päättää, että kokeileeko niitä hoitoja tai milloin niitä kokeilee.
Voimia :heart:
 
Kuumetta, :hug: . Mutta et saa heittäytyä toivottomaksi. Käytä ihmeessä jäljellä oleva Puregon ja minä ainakin kokeilisin tuota koeputkihedelmöitystä. Toistan, että ystäväpariskuntamme sai lapsen 7 vuoden yrityksen jälkeen. Eli toivoa ei todellakaan kannata menettää, vaikka totta kai se nyt masentaakin. Eikä mitään enkö kelpaa äidiksi -ajatuksia ei kannata pyöritellä edes leikillään! Se nyt on nähty, että maailman hirveimmät ihmiset saavat joskus lapsia, valitettavasti, niin että ei kyllä liity mitenkään äidin hyvyyteen raskaaksi tuleminen. Teidän aikanne tulee kyllä, olen siitä ihan varma.

Iso tsemppi :hug:
 
Keskiviikko 24.9.2008



Tuulia-76 32v..........kp 30/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 39v.............kp10/28............yk3...............esikoinen
Kuumetta 36v.........kp 1/n.21-25...yk28............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp8/29.............yk15...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Omelia 32v..............kp?/29-36.........yk18...........esikoinen (?)
Lumikeiju 33v..........kp5/28-32............yk6.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp?/23...........yk2.............esikoinen
Heksu76 31v............kp26/26............yk2..............esikoinen
Pulcina melkein30v...kp15/n.28.............yk2...........esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

 
Päivittelin listan jo keskiviikolle...kommentoikaa jos on korjattavaa.

Kuumetta, hirmu iso lohtuhalaus Sinulle :'( Hirmuisesti tsemppiä eteenpäin. Kaikki olemme ajatuksissa tukenasi. Voimia!!!

Tirlittan, kiitos vinkistä. Käyn katsomassa noita sivuja, jotta saan selvyyttä labrakokeistani.

Manna, lueskelin tuolta muistakin ketjuista, että siemennestetestit on tosiaan valmistunut yleensä 2 viikossa. Voidaankin koittaa soitella siis jo viikon päästä sinne labraan.

Heksu, täällä jännätään ja rukoillaan sun puolesta! :heart:

Tresum, Omelia ja Marshmallow, kertoilkaahan kp:nne, kun piipahdatte palstalla..saadaan tiedot listalle..

Mahdollisimman hyvää viikon jatkoa kaikille! Olo on ihan hirmuisen järkyttynyt noista Kauhajoen traagisista tapahtumista :(
 
Hei

Kiitos ihanista viesteistänne. Anteeksi, kun en nyt jaksa kirjoittaa niistä sen enempää. Myöhemmin sitten.

Olemme toki ajatelleet kokeilla koeputkihedelmöitystä. Se on ollut ihan selkeä vaihtoehto alusta asti, jos sitä ennen ei tärppää. Ensi kierrossa - tai siis tässä- ei kuitenkaan oikein kannata vielä aloittaa, sillä laskeskelin, että mies on joko reissussa ovulaation aikaan, tai sitten olemme vanhempieni luona. Sitä emme voi enää perua, sillä emme ole käyneet siellä kahteen kuukauteen ja isäni on menossa lokakuussa taas leikkaukseen. Jotkut ehkä muistavat, miten viimeksi leikkauksessa kävi... siksi nyt on tosi tärkeää sekä meille että isälleni, että käymme siellä ennen leikkausta. Muina lähiviikonloppuina miehellä on työmenoa perjantaina :( . Toisaalta olisi hyvä aloittaa isommat hoidot nyt heti, toisaalta tekee varmaan hyvää pitää taas välikierros pään selvittämiseksi.

Meillä olisi mahdollisuus vielä inseminaatioonkin mutta se tuntuu ihan turhalta. Mietin, mikä ihme siinä menee pieleen- miehen siittiöt ovat erinomaisia, minun follikkelini kasvavat kauniisti ja ultrassa näkyy, että irtoavatkin ajallaan, siemeniä on aina valmiina odottamassa- ja sitten tulos on joka kerta se sama; nada, zero. Minusta tuntuu että sitä solujen kohtaamista vain ei koskaan tapahdu. Ehkä koeputkihedelmöitys joskus tuo sen toivotun tuloksen.

Miesparka oli varmaan eilen ihan hämillään, kun sanoin hänelle puhelimessa että ei tarvitse tuoda testiä apteekista ja samalla sanoin, etten ole käynyt ulkona koko päivänä- ja kuitenkin olin tosi nauravaisella ja iloisella tuulella koko illan. Kerroin hänelle menkoista vasta illalla, en olisi millään halunnut kertoa... Hän otti sen aika hyvin. Oloni on edelleen tosi outo. Minulla ei ole mitään tunteita, olen kuin kiveä sisältä tämän asian suhteen. Kieltäydyn uskomasta sitä todeksi. Jos sitä ei ajattele, sitä ei ole tapahtunut. Eihän menkat VOI alkaa tässä kierrossa. Kieltäminen. Siinä vaiheessa olen vielä.

Asiaa ei kauheasti helpota, että aamulla heräsin viestiin, jossa vielä jokin aika sitten läheinen ystäväni kirjoitti, että heille syntyi yöllä toinen lapsi. Olen toki onnellinen heidän puolestaan, mutta silti hiukan katkerakin, sitä se kai on. Vielä 2½ vuotta sitten tuo ystäväni pähkäili, että hän ei varmaan ehkä koskaan halua lapsia ja hänellä ei ole koskaan ollut vauvakuumetta. Minulla oli jo silloin ollut pitkään ja odotimme mieheni kanssa vain hetkeä, jolloin voisimme alkaa yrittää. Tuosta keskustelusta ei mennyt kuin alle kuukausi, kun ystäväni luki lehtijutun äitiydestä ja lastensaannin vaikeudesta - ja päätti haluta äidiksi. Kuukauden kuluttua hän oli raskaana, ja nyt siis jo toinen lapsi. Nolottaa myöntää, mutta tuo minun lapsettomuuteni vs. hänen äitiytensä on vaikuttanut siihen, etten enää ole jaksanut paljoakaan pitää häneen yhteyttä. Kuilu tuntuu liian suurelta. Hän, joka ei oikkeastaan lapsia edes kauheasti halunnut, saa niitä heti, kun haluaa, ja minä joka olen vauvakuumeillut jo reilut 10 vuotta, en niitä tunnu saavan edes hoidoilla :( . Ja tuo 5v nuorempi ystäväni muisti mainita pari kertaa myös iästäni ja siitä, miten lapsia ei ehkä vanhemmalla iällä edes voi saada. Siinä vaiheessa olimme jo tutkimuksissa (hän ei tiennyt, että yritämme lasta) joten tuntui pahalle.. No, ihanaa kuitenkin, että lapsia syntyy.

Nyt kysyn teiltä yhtä juttua, johon oikean vastauksen tiedän olevan että ei saa käyttää ilman valvontaa. Mutta kysynpä silti. Olisiko ihan kauhean väärin, jos pistäisin ilman ultravalvontaa tässä kierrossa tuota ylimääräiseksi jäänyttä Puregonia, vaikka aiempaa pienemmän annoksen? Minulla on yhdessä kierrossa sen avulla kehittynyt 1 munasolu ja isommalla annoksella kahdessa kierrossa kussakin 2 munasolua. Siksihän sitä ultraseurantaa käsittääkseni tehdään, ettei sinne synny liian montaa munasolua. Mitä ajattelette? Tuntuu tyhmälle heittää aine roskiin jos siitä voisi olla pienikin apu, mutta neljättä inssikierrosta en oikeastaan edes ajattele tähän kohtaan. Laitetaan ne rahat sitten siihen koeputkihedelmöitykseen. Mutta lääke pitää käyttää tässä kierrossa tai sitten ei ollenkaan.

Voikaa hyvin kaikki.
 
kuumetta ensinnäkin iso :hug: ja kovasti tsemppiä sinulle! älä lannistu nyt ollenkaan, ettei 3. inssi tuonut tulosta. eihän se oikesti juurikaan paranna mahdollisuuksia luomumeininkiin verrattuna, kun teillä on miehen simpat kunnossa, joten operaatiolle on minusta teidän tapauksessa turha antaa liian suurta painoa. sinuna minä suuntaisin voimavarat todellakin nyt koeputkihedelmöityksiin, jos tuntuu ettette jaksa enää aiempia keinoja kokeilla. tuo koeputkihedelmöitys on tuonut minun ystäväpiirissä monelle sen kauan odotetun plussan ja vauvan, sillä se nostaa onnistumisprosentin aivan toisella tasolle kuin inseminaatiot tai muut keveämmät hoidot. uskon lujasti että kun pääsette siihen vaiheeseen, tulee teidänkin vauvahaaveista totta.

tuohon puregoniin en osaa otaa kantaa, kun en tunne riskitekijöitä. mutta, jos riskinä on vain tuo mahdollisesti kaksi follia kerralla, niin mä saattaisin kyllä käyttää, jos on pienikin mahdollisuus että auttaa...

heksu kerrohan sitten miten kävi. reipas oot kun maltat siirtää testaamista. toisaalta, itse olin samanlainen, kun olin jo niin monta kertaa negan testannut. päätin lopulta että testaan vasta, kun kuukautiset on todella reippaasti myöhässä ja jotain rv 4+6 sitten lopulta uskaltauduinkin tekeen sen plussatestin, aika selkee viiva tuli nopeesti esiin siinä vaiheessa.

kovasti tsemppiä teille kaikille!!!

t. manna + lilli rv 13+0
 
Pakko käydä kiireellä laittaan kuulumisia...siis lämmöt edelleen koholla ja missään kierrossa ei ole ollut näin pitkään. Flunssanen olo koko viikon, mutta ei flunssaa...väsyttää aj tajuton nälkä.
Huomenaamulla aion testata...huh...huh...
Milloinhan mua on viimeksi jännittänyt näin paljon...apua...
Huomenna kuulette sitten viimeistään kolmelta, mikä oli tilanne...no jos plussa pärähtää, niin saatan aamullakin ehkä avata koneen...jos kerkeen...
Kiitos kaikki peukuista!!!! Olette ihania.
Nyt lähden ystävälle...joka tietää vauvakuumeesta, ehkäpä tämä on viimeinen päivä, kun en tiedä olevani raskaana...on kyllä tosiaan olo kuin olisi...
Hyvä kuumetta että olet ajatellut asiaa ja koeputkihomma olisi ok...tsemppiä!
Palataan huomenna asiaan...
 
Negahan sieltä aamulla tuli...mutta lämmöt 37 edelleen, joten eipä vielä syytä huoleen...
Mulla on olo kuin olisi raskaana...mutta saapa nähdä.
Menkoista ainakaan ei mitään tietoa.
Ehkäpä ovis olikin myöhempään kuin aattelin...no en aio murehtia...päivä kerrallaan vaan stressaamatta.
Hipelöin eilen vauvanvaatteita kaupassa...olipa ihania.
Nyt aloin leipomaan pullaa, kun mies tulee illalla reissusta niin yllätän hänet.
Eipä siis uusia uutisia...viikonloppuna haen apteekista testin jos ei menkat ala...jospa nuo halpis testit ei vaan näytä vielä...
 
heksu voi miten jännää! raskaustestihän ei todellakaan välttämättä näytä plussaa edes sinä päivänä kuin kuukautisten pitäisi alkaa ja jos ovulaatio on myöhässä, niin vielä vähemmän. mutta sulla on kuitenkin vielä lämmöt koholla ja raskausoireita, että pidän kovasti peukkuja sun puolesta!

aurinkoista vkl kaikille!

t. manna + lilli 13+2
 
Lauantai 27.9.2008



Tuulia-76 32v..........kp 33/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 39v.............kp13/28............yk3...............esikoinen
Kuumetta 36v.........kp 4/n.21-25...yk28............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp11/29.............yk15...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Omelia 32v..............kp?/29-36.........yk18...........esikoinen (?)
Lumikeiju 33v..........kp8/28-32............yk6.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp10/23...........yk4.............esikoinen
Heksu76 31v............kp29/26............yk2..............esikoinen
Pulcina melkein30v...kp18/n.28.............yk2...........esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

 
kuumetta tosi kurjaa kuinka kàvi, olette niin kauan odottaneet vauvaa. Masentaa takuulla.. mutta samaa mieltà olen muiden kanssa ettà toivoa ei saa heittàà hukkaan eikà ajatella ettei kelpaisi vanhemmaksi. Kommentit koeputkihedelmòitysen tehokkuudesta ovat olleet ihanan kannustavia. Kyllà teidànkin vuoro vielà tulee!

Hmmm..elokuussa ei yhtààn plussannutta ketjussa, eikà syyskuussakaan vielà (ellei Heksu nyt! *peukut pystyssà*). Lokakuun sitten vàhintààn on oltava superplussarikas! :D

Tààllà kierto on kààntynyt kohti loppua. Ollaan koitettu olla superahkeria petihommissa vaikka vàsymys iltaisin on kova molemmilla. Mulla on tosi turvonneen oloinen vatsa nyt ja kipuillut (ns. nippaillut) pari pàivàà. Mutta niin mulla nippaili ja turvotti viime kierrossakin ja silti menkat tuli normaalisti. Ja tànààn mietin tòissà ettà nippailu saattaa johtua farkuista jotka hiukan kiristi. Nenà ois myòs tukossa mutta taitaa olla ihan perusflunssa tulossa kun kurkkukin on kipuillut. Koskapa kaikkeen liittyy muukin selitys tàytyy vaan odotella. En ole edelleenkààn hankkinut raskaustestià enkà aio ostaa ennen kuin menkat selvàsti myòhàssà. Viime kierrossahan en ehtinyt testaamaan kun alkoivat ihan niin kuin pitikin.

Mà etsin joku aika sitten (jo ennen varsinaisen yrittelyn aloittamista) hullunlailla netistà kaikenlaista kestovaippailuun ja kantoliinoihin ym. liittyvàà, nyt on jotenkin lopahtanut into sellaiseen ja haluaa keskittyà tàhàn jànnààmiseen. Siis keskittyà liikaa miettimàttà mutta mahdotontahan se on, koko ajan mielessà pyòrii vauva-asiat. Ja niin olen tullut tietoiseksi kehon tunnetiloista..en ikinà ole kroppaani tàllà tavalla kuunnellut kuin nyt! Jànnàà ja aika ihanaa aikaa elàmàssà nyt.

Taidan kòmpià sohvannurkkaan tàstà ja siità kohta nukkumaan. Kivaa viikonloppua kaikille.

:hug:
 
Niinhän siinä kävi, että yöllä alkoi menkat...oli kumma kierto ei menkkaoireita ollenkaan. Arvasin että menkat alkaa kun lämmöt romahti roimasti eilen aamulla.
Kereksin kaksi testiäkin ostaa, mutta testata en kerennyt kuin mammaksilla.
No uutta kiertoa kehiin, ei se muu auta. Toki harmitti eilen, mutta ei siihen auta jäädä ja mä olin melko varma että oon raskaana...mut ei niin ei!
Nyt aiotaan saunoa ja rentoutua, ollaan niin vähän kotona rauhassa että tänään on rentoutumispäivä.
Saan muuten ystävältä ison pinon vauvalehtiä...ihana lueskella..ja kaks plus mulle tuleekin jo...mies lupasi tilata kun yritys alkoi.
Mutta ei mun maailma tähän kaadu...tulee kun on aika...näin minä ainakin uskon!
Eli kp1/28 menossa nyt
 
Kovasti pahoittelut kaikille negan saaneille ja tädin yllättämille! Aina se tuntuu niin masentavalta, mutta katseet kuitenkin tulevaan, eikös joo?

Kuumetta, sulle piti kommentoida tuosta koeputkihedelmöityshoidosta (IVF). Meilläkään eivät ovulaation induktiot ja inssit toimineet, vaikka miehen simpat olleet koko ajan priimalaatua. Kehotankin todella lämpimästi teitä miehesi kanssa lähtemään kohti IVF:ää. Ei se aina välttämättä ole niin rankka hoito kuin sanotaan. Meillä ainakin hoito meni tosi kivuttomasti. Hoito tehtiin ns. lyhyellä kaavalla eli puregonilla ja lugeilla ihan samaan tyyliin kuin ennenkin olin puregonia käyttänyt. Annostukset olivat vaan paljon isommat. Koska mulla tuli inhimillinen määrä munarakkuloita enkä voinut muutoinkaan pahoin, niin meillä ko. hoito sujui tosi helposti. Punktiota (eli munasolujen keräämistä) ei kannata pelätä, koska siihen saa todella hyvät kipulääkkeet toimenpiteen ajaksi. Sittenhän se on vaan sen jälkeen sitä piinaamista eli odottamista, kuinka monta munasolua saatiin, kuinka ne hedelmöittyi, kuinka ne jakautui ja lähti kasvamaan ja moniko eteni siirtokelpoisiksi. Mulle ainakin IVF:ään meno oli elämäni paras ratkaisu. Toki kyseinen hoito toisilla voi olla paljon tukalampi ja ahdistavampi sekä fyysisesti, jos tulee kasvaa paljon muniksia, että henkisesti, mutta takuulla kokeilemisen väärti. Varsinkin, jos useampi soluja hedelmöittyy, niin on mahdollisuus saada pakkaseen valmiita alkioita, joita voi sitten PAS:eissa siirtää myöhemmin. Meillähän tämä raskaus juuri alkoi 1. IVF:n 1. PAS:sta. Haluan vaan sanoa sitä, että meilläkään eivät asiat olleet fyysiseltä kantilta katsottuna kovin huonot eli periaatteessa luomuraskautuminenkin olisi lääkärin mukaan ollut mahdollista, mutta kun ei vaan onnistunut lievemmin keinoin. Siksi kyllä kehotankin lämpimästi miettimään IVF:n mahdollisuutta, koska siinä kuitenkin onnistumis %:t ovat aivan toista luokkaa kuin esim. inssissä. Muistaakseni se on jotakin 30-40 % per hoitokerta. Rohkeasti vaan keskustelemaan lääkärisi kanssa tästä mahdollisuudesta.

Puregonista sen verran, että se on vähän kaksipiippuinen juttu, jos aikoo käyttää ilman ultravalvontaa. Vaikka munis onkin syntynyt/kasvanut lääkkeellä maltillisesti, ei se aina tarkoita sitä, että seuraava kierto menisi samalla tavalla. Mulla ainakin yhdessä kierrossa päätti kasvaa samalla määrällä muniksia kerralla jopa 3. Jos tuollainen tilanne olisi, on luonnollisesti monisikiöisen raskauden vaara. Itse en ehkä uskaltaisi käyttää Puregonia ilman ultria, vaikka ehkä joskus niin olisi mieli tehnytkin. Kyllähän se varmaan säilyy hyvin säilytettynä seuraavaan kertaan, jos sellainen olisi tulossa 1-2 kk sisällä.

Niin, ja lyhyesti omia kuulumisia tuolta odotuspuolelta. Viimeinen raskauskolmannes sitten on lähdössä käyntiin. Raskausviikkoja takana nyt rv 28+5. Niin se aika vaan menee... Koko raskausaika on sujunut oireettomasti ja tosi hyvin. Ultrissa olen tämän hoitotaustan takia käynyt säännöllisesti lapsettomuusklinikalla. Vauva tuntuu liikkuvan massussa tosi aktiivisesti, joten varmasti kaikki on kunnossa.

Kovasti onnea, tsemppiä ja jaksamista teille kaikille vanhoille ja uusille yli 3-kymppisille piinailijoille! Ja mukavaa syksyn jatkoa! :wave:
 
Sunnuntai 28.9.2008



Tuulia-76 32v..........kp 34/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 39v.............kp14/28............yk3...............esikoinen
Kuumetta 36v.........kp 5/n.21-25...yk28............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp12/29.............yk15...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Omelia 32v..............kp?/29-36.........yk18...........esikoinen (?)
Lumikeiju 33v..........kp9/28-32............yk6.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp11/23...........yk4.............esikoinen
Heksu76 31v............kp2/28............yk3..............esikoinen
Pulcina melkein30v...kp19/n.28.............yk2...........esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

 

Yhteistyössä