**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Hei kaikki!

Ihana lukea teidän kuulumisia, mukava että jaksatte kirjoitella vaikka aina ei tietysti voi olla vain iloisia ajatuksia ja kuulumisia. Kyllä tänne kaikki tunteet kuitenkin kuuluu, koko elämä kirjo.

kuumetta minä uskon että teille annetaan kyllä se vauva vielä myös. ja vaikka psyykellä voi olla merkitystä, niin kyllä on myös hoidoilla ja ajalla. jossain vaiheessa menee vaan kaikki osaset kohdalleen ja alkaa raskaus, se on niin monesta pienestä asiasta kiinni. ja itsemyös ajattelin clomeja syödessä, että joka kuukausi kasvaa todennäköisyys tulla raskaaksi. mies yritti kyllä väittää että se on se 10% (jonka lääkäri sanoi) per kierto, mutta minä laskin että nousee näin: 1 krt 10%, 2. krt 20%, 3. 30% jne. =) kyllä mielestäni todennäköisyys raskautua kasvaa joka kierto. etenkin jos aktiivisesti hakeutuu tutkimuksiin ja kokeilee eri hoitomuotoja, kyllä niistä joku sitten hyvinhyvin todennäköisesti auttaa!

minullekin alkoi ikä olla jo pieni peikko kun alettiin vuosi sitten vauvasta haaveilla (heti alkuun uudessa suhteessa...). mutta nyt kun katselee ympärilleen, huomaa että ikäisiäni ja vanhempia ensiodottajia löytyy kyllä paljon. eli kyllä se onnistuu, aikaa voi vaan kulua vähän enemmän, joten kärsivällisyyttä vaaditaan.

lentoemo ihana lukea sinun odotuksesta vaikka onhan teillä kaikenlaista kokemusta jo ollut! kyllä kaikki silti hyvin menee, on varmaan vaan se teidän pikkuinen vähän normaalimpaa aktiivisempi tapaus :) toivon kuitenkin että jatko menee rauhallisemmin!

jokos heksu on testaillut? ja entä marshmallow? miten kävi yk2:n kanssa?

).( mulla alkoi toissapäivänä 10. rv ja pahoinvointi alkaa helpottaan. samalla on jotenkin rauhoittunut mielikin, vaikka tietysti sitä ainakin sinne 12. vkon nt-ultraan asti hermoilee. olen kuitenkin rauhallisempi ja onnellisempi kuin kertaakaan aiemmin raskauden aikana. kivaa vaihtelua tällaisen stressaajan arkeen kuin minä!! :)

t. manna + lilli 9+2
 
Hei vaan kaikille, minä oon tässä puolisen vuotta yrittänyt laittaa koko lapsen hankinnan taka-alalle, enkä ole käynyt edes lukemassa teidän kuulumisia. Onnea tosi paljon kaikille plussanneille!! Me mentiin heinäkuussa naimisiin ja nyt sitten alettu suunnitteleen että josko sitä vielä yrittäis ivf- hoitoja 3. kerran. Ajattelin kokeilla myös kaikkia mahdollisia luontaistuote hoitoja, oon nyt kesän aikana käynyt ruotsissa, täällä norjassa ja suomessa kysymässä neuvoja luontaistuotekaupoista ja kaikki antaneet samoja neuvoja eli siis; omega-6 rasvahappoja sekä E-vitamiiniä, joten nyt sitten oon heinäkuun lopusta syönyt niitä.
Meillä tosiaan yritystä takana jo 4 v (voi muuttaa listaan) ja 2 ivf yritystä takana sekä tähystysleikkaus, meillä ei ole vikaa löytynyt kummastakaan joten ei oikein lääketiedekään voi auttaa. Kp 4/23-28.
 
En ole vielä testannut ja tarvinneeko testatakaan...masu kuin alkaisi menkat...arg...mutta ei ole vielä ainakaan alkanut...
Kiva kuulla Tuuliastakin =)
Mutta ei kai se auta kuin toivoa parasta...masu on kyllä tosi kipee...
 
heksu itse plussatessa en olis MISTÄÄN oireesta arvannu et oon raskaana. ihan samat oireet kuin ennen menkkoja, mikä oli tosi hämäävää. henkilökohtaisia varmasti nämäkin, mutta pidän sulle joka tapauksessa kovasti peukkuja!
 
Heksu76: mullakin oli samanlaisia oireita kuin parissa aiemmassakin kierrossa, joista olen sittemmin miettinytkin, että olisko niissä kierroissa ollut sitten kemiallinen raskaus, kun ne oireet olivat silloin vahvat. Mutta loppujen lopuksi sen testin tein vain siksi, että kp40 meni rikki, ja se tuntui sen verran pitkältä kierrolta jopa mulle :D ++++++ :whistle:

Tuulialle myös paljon tsemppiä, mitä jos se kolmas kerta toden sanoo? +++++ :whistle:

Ja tietenkin +++++ koko porukalle! :heart:
 
Hei kaikille piiiitkästä aikaa!Ensiksikin onnittelut kaikille viime aikoina plussanneille ja pahoittelut tädin yllättämille.

En ole juuri kirjoitellut sen jälkeen kun maaliskuussa selvisi, että lapsettomuuden syynä on endometrioosi. Laparoskopian jälkeen ollaan tänne asti yritelty luomuna gynen ohjeen mukaan, mutta juurikaan uskoa ei ole itsellä ollut. Siksi en ole jaksanut palstaillakaan, aika usein olen kuulumisianne käynyt katsomassa. Tällä viikolla otin yhteyttä gyneen, joka antoi vapaat kädet ottaa yhteyttä Väestöliittoon vaikka heti, kotikunta maksaa hoidot. Uskomatonta miten helposti se kävi, olin varautunut marssimaan ylilääkärin juttusille ja perustelemaan tarkasti, miksi kunnan pitäisi antaa maksusitoumus yksityiselle (julkisen pitkät jonot yms.). Eli tässä olisi nyt sitten mahdollisuus päästä IVF:ään vaikka parin kk:n päästä, mutta... Siippani on nyt saanut jostain päähänsä, että hänen pitää saada sulatella asiaa rauhassa, elämässä kuulemma muutenkin nyt stressiä ja sitäkin kuulostaa jännittävän jo etukäteen, että mitä jos plussaa ei saa hoidoillakaan, kauhea pettymys. Eli nyt siis odottelen sitä, mies pääsee sinuiksi tämän asian kanssa. Hassua, kun se ei aiemmin kertonut asiasta, mutta nyt kun päästäisiin tositoimiin niin alkaa jänistämään.

Periaatteessa meikäläisen napaan siis kuuluu ihan positiivista, hoitoihin päästään heti kun siltä tuntuu, eikä tässä niin hirveä kiire enää itselläkään ole, kun kuviot on selvillä.

Jos viellä viititte pitää mut listalla, niin yk on 18, kiertopäivillä ei kai tässä niin väliä.

Toivottelen nyt kaikille hirmuisesti +++++++onnea! Palailen palstalle kun selviää, milloin aloitetaan hoidot (mies kyllä lupasi, että hoitoihin mennään, vaikkei nyt ihan heti :) ).
 
kuumetta, kirjoitit tosi mukavasti monesta asiasta :heart:
Näyttääkö siltä, että pääsette loppuviikosta inssiin?
Tsemppiä ja onnea teille sylin täydeltä!
Ja kiitos kysymästä - meille kuuluu ihan hyvää. Mies ei ottanut uutista huonosta siemennesteen laadusta musertavan raskaasti, vaikka tokihan se hyvin ikävä uutinen olikin. Hän on sitä mieltä, että voimme suhtautua vielä luottavaisesti mahdollisuuksiimme saada lapsia hoidoilla. Ja jos hoidot ei auta, niin olemme hyvät vanhemmat adoptiolapsille.
Minä olen paljon kärsimättömämpi kuin mieheni, enkä jaksa noin rauhallisesti asiaan suhtautua. Kyllä miehenikin asiaa suree, mutta hänen tapansa suhtautua ongelmiin on aina hyvin rauhallinen asia-kerrallaan-tyylinen.
On ollut todella suuri helpotus, että sain kerrottua lapsettomuudestamme mieheni siskolle. Olen hänen kanssaan tekemisissä lähes päivittäin ja hän odottaa lasta ja nyt minusta tuntuu tosi mukavalta osallistua hänen raskautensa seuraamiseen kun samoilla tapaamisilla voimme luontevasti jutella myös meidän vauvahaaveistamme ja niiden etenemisestä. Olin jo aiemmin miettinyt, että kertoisin hänelle murheestamme, sillä kaipasin asiasta puhumista. Kun hän ilmoitti raskaudestaan, rohkaisin mieleni ja kerroin lapsettomuudestamme, sillä siinä tilanteessa asian peittely tuntui mahdottomalta.
Nyt olemme mieheni kanssa miettineet, että kerrommeko vanhemmillemme ennen kuin aloitamme hoidot. Toisaalta tuntuu pahalta kertoa, sillä tietää vanhempien alkavan surra asiaa meidän kanssa, mutta toisaalta tuntuisi hyvältä ajatukselta kertoa, jotta voisi saada ymmärrystä ja henkistä tukea mahdollisesti raskaiden hoitojen aikana. Tätä asiaa pitää vielä pohtia.
Meillä on nyt lähete OYS:iin lapsettomuushoitoihin. Mitään uutta ei tässä välissä ole tapahtunut. Odottelua ja ihmettelyä vain. Soitin OYS:iin ja eivät olleet vielä saaneet aluesairaalasta papereitamme, joten eivät osanneet sanoa mitään tarkempaa. Hyvin ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua kyllä puhelimessa sain, joten sitä ei ole moittiminen. Jonot hoitoihin on 7-8 kk. Jonoihin päästääkseen pitää ensin kuitenkin käydä vaihtoehdot läpi heillä ja tehdä mahdollisesti lisätutkimuksia ja ensikäyntiäkin joutuu odottamaan näillä näkymin ensi vuoden puolelle. Kunhan ovat saaneet paperimme, niin soittelevat sitten. Eihän tässä mitenkään jaksa noin kauan odottaa! Olemme päättäneet mennä Väestöliittoon hoidettavaksi.

Olen kuullut, että jotkut kunnat antavat maksusitoumuksen yksityisellä tehtäviin hoitoihin, kun kunnassa ei ole vastaavia hoitoja tarjolla. Onko asia kennellekään teistä tuttu?
Osaisitteko sanoa miten se toimii ja miten maksusitoumusta voi hakea?
Ajattelin kysyä ohjeita asiaan myös Väestöliitosta ja oman kunnan neuvolasta. Mielelläni kuitenkin kuulisin myös teidän kokemuksia, jos sellaisia on.
Kanella, onko asia sinulle töiden puolesta tuttu?
Me saimme siis tuon lähetteen OYS:iin naapurikaupungin sairaalasta (jonne meidät lähetettiin oman kunnan neuvolasta), joten lähetteen tehnyt taho ei varmaankaan voi tässä tapauksessa maksusitoumusta antaa, vaan kuvittelisin sen olevan oman asuinkunnan asia.

Kylläpä nyt tuli pitkästi omaa napaa. Kiitos kun kuuntelitte :heart:
Kirjoittelen myöhemmin vähän muutakin.
 
Tirlittan, kysyit tuosta maksusitoumusasiasta. Nimenomaan saamme miehen kanssa maksusitoumuksen kunnalta, kunhan vain päätämme mennä hoitoihin. Olin täältä netistä lukenut, että jotkut ovat saaneet maksusitoumuksen hoitoihin, joten kun gyne oli tekemässä lähetettä OYS:iin, kysyin tuosta maksusitoumusasiasta, gynen vastaus oli suunnilleen "joo, ylilääkäri on sanonut että ihan sama meneekö OYS:iin vai Väestöliittoon (maksusitoumuksella)". Joo, kunnalle varmaan ihan sama, mutta ei meille,jotka hoitoihin halutaan. Toiseen on 8 kk:n jono ja toiseen pääsee kuukaudessa! Ja en olis siis saanut maksusitoumusta Väestöliittoon, ellen olis ite älynnyt kysyä. Tiedän että meidänkin kunnassa osa maksaa hoidot omasta pussistaan Väestöliitolle, koska eivät tiedä, että maksusitoumuksen voi saada, eikä kukaan sitä heille kerro! Mua ihan oikeasti nyt sapettaa tämä epätasa-arvoisuus |O .

Eli sanoisin Tirlittan sinulle neuvoksi, että jos et saa muualta selvyyttä tähän asiaan, niin soita suoraan oman kunnan terveyskeskuksen ylilääkärille ja kysy häneltä, koska ylilääkäri tälläiset asiat päättää. Joissakin kunnissa saattaa olla vaan tapana, että lapsettomuushoidot teetetään julkisella puolella (lähinnä yliopistosairaaloissa) vaikka kunnalle ei välttis tule yhtään kalliimmaksi teettää hoitoa yksityisellä.

Toivottavasti tästä oli jotain apua ja saatte asiat eteenpäin. Varmasti joskus saatte vaavin itsellenne, mutta tiedän että kuukausien odottelu voi olla niiiin turhauttavaa, että kannustan kyllä olemaan itse aktiivinen asiassa. Tsemppiä sinulle!
 
Lueskelin tarkemmin nyt teidänkin kuulumisianne, kun eilen meni ihan omien asioiden kirjoitteluksi. Aika hiljaistahan meidän pinossa on.

Manna ja lentoemo, ihana kuulla, että teidän raskaudet etenevät niin kuin pitääkin. Hermoilulta ei varmasti voi välttyä, mutta varmaan sekin on osaltaan valmistautumista tulevaan ja suureen vastuuseen.

Tuulia, tervehdys sinullekin pitkästä aikaa. Onnea rouvautumisesta :heart:
Toivon todella, että teillä viimein tärppäisi :hug:

Heksulle onnea uuteen kiertoon!

Omelia, olitkin jo aikaisemmin kirjoittanut maksusitoumuksesta. En huomannut sitä, kun eilen viestiä kirjoittaessani luin samalla edellisen sivun viestejä ja kun viestini venyi, jäi tämän sivun viestit tarkemmin katsomatta. Kiitos vielä eilisestä kommentistasi.
Hienoa, että teillä on nyt mahdollisuus päästä hoitoihin. Varmasti oli tuskastuttavaa ja turhauttavaa kuulla, että mies yhtäkkiä tarvitseekin aikaa miettiä asioita, mutta se aikahan hänelle on suotava. Naisesta se tuntuu oudolta, että hoitoihin menemiseen ei olisi henkisesti ehtinyt valmistautua, kun kerran yritystä on ollut jo pidemmän aikaa, mutta miehet käsittelevät näitä asioita omalla tyylillään. Oma miehenikin ajattelee aina asiat vaihe kerrallaan, joten hänkään ei kovin pitkälle mielessään mieti kaikkea eteen tulevaa.
Varmasti sinunkin miehesi on pian valmis hoitojen aloittamiseen. Ehkä häntä auttaisi jonkinlaiset "tekniset tiedot" hoidoista, jotta hän tietäisi mitä on edessä.

Ja sitten taas omaa napaa.
Soitin tänään lähetteen kirjoittaneelle lääkärille ja kysyin maksusitoumusta. Hän suhtautui asiaan epäillen ja kertoi asian olevan hänelle vieras. Aikoi jutella ylilääkärin kanssa ja palata tällä viikolla asiaan. Soitin sen jälkeen myös Oulun Väestöliittoon ja kyselin miten yleistä on, että heille tullaan hoitoon kotikunnan maksusitoumuksella. Kertoivat sellaisia pareja tulevan jatkuvasti. Rohkaisivat sieltäkin hakemaan maksusitoumusta. Jätin samalla tietomme Väestöliittoon ja sieltä tulee kutsu ensikäynnille, joka on joskus lokakuun lopussa.

Mukavaa iltaa kaikille!
Plussatuulia ++++++
 
Keskiviikko 3.9.2008

Tuulia-76 32v......kp 9/23-28.....n.4v....esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp21/28........yk2................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 11/n.21-25.......yk27..... 1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.........kp17/29.............yk14...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp?/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp?/29-36.........yk18................
Lumikeiju 33v.............kp15/29.............yk5......esikoinen haaveissa
Marshmallow 34v.........kp36/23.....yk2....esikoinen
Heksu76 31 v..............kp5/26............yk2........esikoinen


Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen
 
Kiitos Tirlittanille listan päivityksestä. Hyvä ettei ketjumme huku tuonne liian kauas..... :flower:

Heksulle rukousapua uuteen kiertoon!! :heart: Minäkin uskon että kaikella on tarkoituksensa, Jumalalla oma aikataulu. Ja jos meille ei tule vauvaa, se on sitten tarkoitettu niin. Kovasti kyllä keskustelen ylöspäin.. ;) Mulla on samantapaista hoppuilu-paniikki-ajatusta iän takia kuin Kuumetta:lla. Olenhan jo 33v ja perussairaus (Crohnin tauti) ja aiemmat vatsanalueen leikkaukset tekevät omat juttunsa tähän soppaan. Oon just samalla tavalla ajatellut että jos olisin 5 vuotta nuorempi, ei olisi vielä mitään hätää. Mutta kaikella on aikansa ja kärsivällisyyttä koitan kasvattaa..

Tuntuu vähän kurjalta että olin tämän kierron ovulaatio-ajan reissussa, koko tämän viikon vietän erossa miehestäni. Ensi kiertoa ootellaan, ja tällä hetkellä on ihan hyvä mieli. Kiitos tästä pinosta, kiva keskustella samanikäisten kanssa :heart: Kaikki tässä pinossa ymmärretään toistemme mahdollinen iän mukanaan tuoma lisä-ahdistus.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! :heart:

Lentoemo, muistathan ottaa rauhallisesti siellä! Toivottavasti supistukset ovat ohi.
 
Torstai 4.9.2008



Tuulia-76 32v..........kp 10/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 38v.............kp22/28............yk2...............esikoinen
Kuumetta 35v.........kp 12/n.21-25...yk27............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp18/29.............yk14...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Omelia 32v..............kp?/29-36.........yk18...........esikoinen (?)
Lumikeiju 33v..........kp16/29............yk5.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp37/23...........yk2.............esikoinen
Heksu76 31v............kp6/26............yk2..............esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3................esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

 
Hei

Vasta viikko töissä kesäloman jälkeen ja jo uuvuttaa. Eniten kuitenkin stressi aikataulujen järjestelyistä. Meillä on nyt kolmas Puregon/Pregnyl/inseminaatio/Lugesteron-kierros menossa.

Olen käynyt lääkärillä kolme kertaa ja pistellyt nyt kp4:stä alkaen. Kaksi follikkelia siellä näkyy. Ovulaatiotesti näytti negaa tänäänkin, joten jatkan pistelyjä.

Inseminaatio menee ohi tällä(kin) kertaa, sillä olemme lähdössä huomenna reissuun ja tulemme vasta sunnuntaina. Mies vie minut juhlimaan synttäreitäni :) . Juttelin asiasta lääkärin kanssa jo ennen tämän kertaisen hoidon aloittamista. Oli sitä mieltä, että mahdollisuudet inssin kanssa meidän tapauksessa olisivat vain n. 2% paremmat. Mutta päätin, että jos sunnuntaina saan plussan niin maanantaina varataan kyllä aika inseminaatioon.

Töissä on ihmisiä sairastunut ja omat työvuorot ovat siksi heittäneet häränpyllyä. Tämän päivän ultraa en suostunut perumaan, vaan naamioin sen työterveyskäynniksi. Ja huomista (mahdollista inssiä) petasin jollain muulla supertärkeällä menolla, jonka nyt sitten peruin. Inhottaa huijata mutta tämä onkin oikeastaan ainoa asia, jonka takia olen sitä tehnyt. En halua vielä ainakaan kertoa töissä tästä vauvaprojektista.

Eilinen pistos sattui jostain syystä. Siitä tuli vähän kammo. Onneksi tämän iltainen ei tuntunut missään. Jouduin ostamaan toisen ampullin Puregonia, kun ensimmäinen ei ihan riittänyt. Kamalan hintaista se on.

Huomenna tulee tasan 1v siitä, kun aloitimme lapsettomuustutkimukset. Jonkinlainen merkkipäivä kai sekin.

Hyviä vointeja kaikille! Ja tsemppiä..
 
Kuumetta, minkä takia teillä on inseminaatiossa vain 2 % paremmat mahdollisuudet? Mikä se %-luku on yleensä? Mietiskelen jo etukäteen tätä meidänkin juttua.. jos jokin toimenpide tulee kyseeseen, inssi on vissiin sitten ainoa mahdollinen, keinohedelmöitys kun ei meidän tapauksessa onnistu (liian kiinnikkeinen alavatsa mulla, munasolujen kerääminen liian vaikeeta ja riski-hommaa).

Mulla on tänään ollut niin vietävän kipeä alavatsa. Siellä se nestepussi varmaan pullistelee taas :'( Ei meinaa Panadolikaan auttaa.
 
Perjantai 5.9.2008



Tuulia-76 32v..........kp 11/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 38v.............kp23/28............yk2...............esikoinen
Kuumetta 35v.........kp 13/n.21-25...yk27............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp19/29.............yk14...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Omelia 32v..............kp?/29-36.........yk18...........esikoinen (?)
Lumikeiju 33v..........kp17/29............yk5.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp38/23...........yk2.............esikoinen
Heksu76 31v............kp7/26............yk2..............esikoinen

[/quote]

 
kuumetta, on varmasti vaikea järjestellä klinikalla käyntejä, jos töissä on aikataulut jo muutenkin tiukalla. Harmillista sen tuoma ylimääräinen stressi. Voisitko sanoa jollekin lähimmälle työkaverille tai esimiehelle, että poissaolojesi syynä on lääkärikäynnit - sen enempää kuitenkaan asiaa selittämättä. Ehkä he sitten koittaisivat tukea järjestelyjä, jotka mahdollistaisivat sinun poissaolosi tarvittaessa.
Oliko ovulaatio viikonloppuna? Vai menettekö huomenna inssiin?
Syntymäpäiväonnittelut :flower:

Lumikeiju, kauniita nuo sinun tekemät listan päivitykset :) Tosi kiva, että joku toinenkin välillä huolehtii siitä hommasta.
Mitenkäs sinun vatsakivut? Toivotaan, ettei se ollut mitään huolestuttavaa.

Rauhallista sunnuntaita kaikille.
 
Hei

Tosi kauniita tosiaan nuo Lumikeijun päivitykset :) .

Minä olen täällä kauhean hyvällä mielellä. Oli niin älyttömän ihana viikonloppu miehen kanssa. On meillä yleensäkin tosi kivaa yhdessä mutta nyt oli vielä oikein ekstraihanaa. Oltiin pienellä viikonloppureissulla meren rannalla.

Lumikeiju,

en sen tarkemmin huomannut kysyä tuota, että miksi inseminaatiolla mahdollisuudet nousevat vain parilla prosentilla. Se mahdollisuuksiennousuprosentti riippuu varmasti ihan siitä, mikä on pulmana. Meidän tapauksessa miehen aineksissa ei ole mitään vikaa (siksi kai inseminaatio nostaa todennäköisyyttä niin vähän). Meistä kummastakaan ei löytynyt mitään syytä lapsettomuuteen, mutta henk. koht. uskon, että lyhyt kiertoni on suurin syy (lääkäri ei ole kommentoinut siihen oikein mitään).

Toivon sydämestäni, että teillä inseminaatio tuo toivotun tuloksen! Se on onneksi aika vaivaton ja helppo hoitokeino.


Tirlittan

Olenkin koettanut välillä töissä (jo tässä vuoden mittaan) vain ilmoittaa, että minulla on meno silloin-ja-silloin ja tarvitsen tietyn vuoron. Se vain herättää jonkin verran närää ja ihmetystä, sillä jostain syystä työpaikallani on kaikilla tapana kertoa tarkkaan, mihin ovat menossa ja esim. mitä syytä varten ovat menossa lääkäriin/ hammaslääkäriin jne... Itsekin olen aiemmin tietenkin toiminut samoin kuin muut, esim. kertonut että menen hammaslääkäriin tarkistukseen/ terveydenhoitajalle mittauttamaan lääkärin määräyksestä verenpaineeni... Huomaan, että ihmiset alkavat epäillä jotain/ vaihtavat pitkin hampain vuoroa, jos ei ole kertoa selkeää syytä vuoronvaihtoon. Meillä töissähän liikkui varmana kerrottu juoru lapsensaantivaikeuksistamme jo puoli vuotta ennen kuin aloimme edes yrittää lasta, joten en halua antaa yhtään lisäaihetta juoruihin... Minulla olisi lomapäiviäkin säästössä, mutta kun nämä hoidot tahtovat olla sellaisia, ettei tarvittavia päiviä koskaan tiedä etukäteen, ja meillä töissä taas lomat pitäisi tietää hyvissä ajoin. No, mutta eiköhän näistä selvitä :) . Viimeksi "työterveyslääkärillä" käytyäni ostin lähimmille työkavereilleni suklaapatukat ja kiitin tuesta.

Kiitos synttärionnitteluista! 36 vuotta tuli jo täyteen :( .

Minä tein viikonloppuna ahkerasti ovulaatiotestejä aamuisin mutta ei niihin tullut mitään viivaa. Ihmetyttää hiukan, sillä yleensä edes jonkinmoinen viiva on tullut n. kp 11-12 aikoihin. Nyt on jo kp 15. Ja olen testannut jo tiistaista alkaen, että ei ole mennyt ohikaan.

Päätimme sitten miehen kanssa, että pistän tänään irrotuspistoksen (Pregnyl), koska kierto on jo niin pitkällä. Lääkäri pohti torstaina, kannattaisiko pistää Pregnyl silloin vai antaa kahden follikkelin kasvaa vielä. Siitä päättelin, että ei ole vaarallista, jos pistän tänään. Ja niinpä sitten aamupäivällä tuikattiin. Mies on ihana, avustaa minua aina lääkkeen sekoittamisessa ja juttelee rauhoittavasti, kun tuikkaan. En tykkää tuosta pistoksesta (vaikkei se paljon miltään tunnu) mutta eniten minua jännittää lasiampullien katkaisu ;) . Äsken, vajaat 8 tuntia pistoksen jälkeen, ovulaatiotestiin pärähti heti selkeääkin selkeämpi plussa.

Huomenna sitten inseminaatioon. Minulla on onneksi vuoro, josta pääsen aikaisin kotiin. Eiköhän se inseminaatioaikakin järjesty. Ja sitten vain odotellaan...

Hurjasti tsemppiä kaikille!

 
Hei

Inseminaatio on nyt sitten tehty :) ja nyt vain odotellaan. Sain mukavasti onnistumaan klinikalla käynnin tänään, sillä pohjustin asiaa jo aamulla. Onneksi pohjustin sillä hetken kuluttua tilanne jo muuttui töissä niin, että olin vaarassa joutua jäämään alunperin suunniteltua pitemmäksi aikaa töihin. Mutta siis läksin, kun oli sovittu, tärkeä meno kello yhdeksi :) . Itse asiassa piti "päästää serkku ilman lapsia lääkärikäynnille". Hyi, minusta on tulossa hyvä valehtelija. Voi kun olisi ihanaa, jos huijaamista ei enää tarvitsisi hoitojen peittelyyn.

Klinikalla oli tällä kertaa lääkäri, jonka vastaanotolla en ole aiemmin käynyt. Aluksi tuntui hiukan jäykältä hänen vastaanotollaan oleminen ja inseminaation aikana kumpikaan ei puhunut mitään- ja se kesti KAUAN, varmaan 5 minuuttia itse toimenpide. Viimeksi lääkäri jutteli leppoisia ja kertoili, mitä tekee, ja itse toimenpide kesti ehkä minuutin. No, puettuani kyselin sitten jatkosta ja lääkäri osoittautuikin ihan mukavaksi.

Lääkäri sanoi, että ovulaatiotestiä on turha tehdä enää Pregnylin pistämisen jälkeen, sillä plussa aiheutuu lääkkeestä. Minulle tuli vähän epävarma olo, että oliko oikein pistää Pregnyl vaikka ei tullut luonnostaan plussaa, mutta ainakin siellä nyt oli toinen follikkeli (pienempi) jo irronnut ja toinen (isompi) oli vielä kiinni. Kuulemma kaikki oli niin kuin pitääkin. Ja miehen siemenet olivat hyvälaatuisia.

Keskiviikkona aloitan Luget ja sitten odotellaan kaksi viikkoa että pääsee testaamaan. Tosin epäilen, että en malta odottaa 24.9. asti.

Sellaista omaa napaa tällä kertaa :) . Hyvä mieli siis taas. Kysyin lääkäriltä, pitääkö jotenkin rajoittaa olemista mutta saa kuulemma tehdä kaikkea normaalisti; juosta ja jumpatakin. Tänään kävin jumpassa ekaa kertaa talven jälkeen. Eiköhän sekin irrottele sellaisia endorfiineja, jotka ovat hyväksi vauvaprojektissa :) .

Hyvää vointia kaikille!
 
kuumetta, minulla on peukut ja varpaat pystyssä, että inssi tuottaisi nyt toivotun tuloksen teille :heart:

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Julkiselta puolelta odotan aluesairaalasta vastausta maksusitoumuspyyntööni. Odotan myös OYS:sta soittoa, sillä sieltä lupasivat soittaa kunhan ovat saaneet paperimme aluesairaalasta. Olisikohan tuo hyvä merkki, että eivät soita, ehkä paperimme eivät ole sinne menneet... ehkäpä saamme maksusitoumuksen. Saa nähdä. Väestöliittoon on jokatapauksessa ensimmäinen aika kuukauden päästä.

Kirkkaita syyspäiviä!
 
Torstai 11.9.2008



Tuulia-76 32v..........kp 17/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 38v.............kp29/28............yk2...............esikoinen
Kuumetta 35v.........kp 19/n.21-25...yk27............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp25/29.............yk14...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Omelia 32v..............kp?/29-36.........yk18...........esikoinen (?)
Lumikeiju 33v..........kp23/29............yk5.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp44/23...........yk2.............esikoinen
Heksu76 31v............kp13/26............yk2..............esikoinen



 
Moikka kaikille...meillä oli tietokone ongelmia, niin musta ei ole kuulunut mitään viikkoon...
Nyt on uusi kone ja taas pääsee nettiin.
Vauvarintamalla ei uutta...mies reissailee kaksi kuukautta joten ihme jos tärppää kun yhteistä aikaa niin vähän on.
Mutta aina toki mahdollisuus. Mä en ole laskeskellut kp:tä tai mitään...ihan tjotilla nyt mennään.
Ainakin kevääseen mennään ihan näin ja sitten kesällä jotain tutkimusta jos ei ole onnistanut.
Itse asiassa tänään en olisi koko vauvaasiaa ajatellut, mutta tokihan vähintään kerran päivässä joku työkaveri kysyy aiheesta...aika ympäripyöreitä vastauksia saavat:)
Mutta edelleen hyvällä mielellä oon ja vaan rukoilen ja elän tavallista elämää.
Koulu on taas pinnalla ja työssäoppimispaikat oon sopinut...hyvä kun on muutakin ajateltavaa kuin vauvakuume...ens viikolla hääpäivä...ja mies pois kotoa..
 

Yhteistyössä