**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

laitanpa jotain tekstiä, ettei Tirlittanin tarvitse yksin kirjoitella...joo jos on taustailijoita, niin mukaan vaan rohkeesti!
Mulla vasta siis täti kyläilee, joten yritystä kehiin heti kun vuoto ohi. Kyllä nyt on niin vauvakuume päällä että ei tosikaan. Voi kun plussaisi pian...aivan sama vaikka opinnot kesken...teen loppuun joskus...
 
Kuumetta paljon voimia ja halaus sinulle :hug: tilanne on vaikea, mutta älä vielä anna periksi ja luovu toivosta! teillä on vasta inseminaatio-hoito menossa, joka on ihan ensimmäisiä ja lievimpiä hoitomuotoja. jos ei se auta, löytyy useita tehokkaita hoitoja, joilla raskautumistodennäköisyys nousee merkittävästi.

minäkin olen sitä mieltä, että palstailutauot ja koko vauva-asian pitäminen taka-alalla ovat usein vain hyvästä. olen aika varma että minulla auttoi raskaaksi tuloon se, kun pidin taukoa koko hommasta (no, clomeja söin, kun en muuten ovuloi). irrottautuminen olisi tuskin kovin hyvin onnistunut arkena, mutta onneksi oli mahdollisuus pitää 5 vkoa lomaa ja lähteä kauas pois.

toivotan kovasti plussaonnea teille kaikille!
 
Maanantai 11.8.2008

Tuulia-76 32v......kp ?/22-28.....n.3.5v....esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp23/28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 11/n.21-25.......yk26..... 1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.........kp20/29.............yk13...............esikoinen
gitte 38v..................kp35/28................................esikoinen
Tresum77 30v...........kp?/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp?/29-36.........yk15................
Lumikeiju 33v.............kp20/28.............yk4......esikoinen haaveissa
Marshmallow 34v.........kp39/23-26.....yk1....esikoinen
Heksu76 31 v..............kp7/26............yk1........esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen
 
...eli näköjään päivälleen kaksi kuukautta onnistuin olemaan palstalta tauolla - ja hyväähän se teki, niin pitkään olen täällä jo roikkunut. En ole edes kurkkimassa käynyt vaan pidin totaalisesti taukoa näistä maisemista. Pikkuhiljaa ajattelin kuitenkin taas palailla tänne, mutta koitan olla joka päivä käymättä ihan siksi, etteivät nämä asiat alkaisi taas liikaa päässä pyöriä. Koeputkihoitoihin tässä jonotellaan ja kerätään rohkeutta samalla. Mitään ei kuitenkaan hoitorintamalla tapahdu ennen kuin aikaisintaan lokakuussa, joten pinnaa venytetään taas piiikkuisen lisää, onhan meillä enemmän tai vähemmän aktiivista "yritystä" (inhoan toisaalta tota sanaa) jo yli kaksi vuotta takana. Lueskelen tässä tarkemmin kuulumisianne ja koitan päästä juttuun mukaan, nyt en vielä oikein ole päivittänyt tietojani.

 
Tervetuloa takaisin merilintu...täällä onkin ollut aika hiljaiseloa viime aikoina...
Mulla siis alkaa ovis lähestyä...ainakin tässä kierrossa aiotaan hyödyntää...
Mullahan oli kuumeilu tauolla ja nyt taas yk1 menossa...mehän yritettiin 7 kuukautta viime vuonna ilman tulosta...
Voimia teille kaikille!!! Kirjoitelkaahan jotain kun jaksatte!
 
Keskiviikko 13.8.2008

Tuulia-76 32v......kp ?/22-28.....n.3.5v....esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp25/28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 13/n.21-25.......yk26..... 1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.........kp22/29.............yk13...............esikoinen
gitte 38v..................kp12/28................................esikoinen
Tresum77 30v...........kp?/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp?/29-36.........yk15................
Lumikeiju 33v.............kp22/28.............yk4......esikoinen haaveissa
Marshmallow 34v.........kp41/23-26.....yk1....esikoinen
Heksu76 31 v..............kp9/26............yk1........esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen
 
Minäkin käyn täällä vielä yhtä usein kuin odotuspuolella lukemassa teidän kuulumisia. Onpa kiva että moni on päässyt taas yrittämään vauvaa, kovasti tsemppiä teille, samoin kuin myös hoitoja odottaville! Itselläni on kyllä suht luja luottamus hoitoihin, tuskin olisin itsekään kovin helposti plussannut ilman niitä.

En tosiaan millään uskalla kokonaan mennä vielä tuonne odotus-puolelle, vaikka tänään alkoi (neuvolan laskurin mukaan) jo 8. rv. Jännään vaan niin tosi paljon huomista varhaistultraa, ettei oo tosikaan... No, huomenna tietää ja toistaiseksi eletään kasvavan pahoinvoinnin, väsymyksen ja herkistyneiden tunteiden kanssa erittäin odottavissa tunnelmissa.

Toivotan plussapuhureita kaikille+++++++++++++
 
merilintu, tervetuloa takaisin :flower:
Tässä pinossa on tosiaan ollut viime aikoina hiljaista, kuten Heksukin kirjoitti. Mukava, jos saadaan sinusta taas kirjoitteluseuraa. Itsellä ei tosin juuri nyt ole oikein mitään kirjoitettavaa, sillä meilläkin odotellaan hoitoihin pääsemistä. Tutkimukset tosin on vielä vähän kesken, mutta näillä näkymin lapsettomuuden syynä on siemennesteen huono laatu. Vielä ei ollenkaan tiedetä mitä ja milloin seuraavaksi tapahtuu, joten pinnaa venytetään täälläkin.

Heksu, onnea ja iloa oviksen hyödyntämiseen :)
gitte, samoin sinulle :)

manna, onnea huomiseen ultraan! Kaikki menee varmasti hyvin :heart:
 
Kiva kun on taas juttua täälläkin...
En ole ovisoireita vielä bongannut...mutta eipä se raskaus mun ovisken tarkkailusta olekaan kiinni...
Tänään kyllä pupuillaan, kun eilen meni kylässä niin myöhään, että jäi sitten koko homma.
Tirlittan: toivottvasti hoidot sitten pian tuottaa tulosta.
Gitte: kiva kuulla sustakin!
Manna: mukavaa odotusaikaa...nopeesti viikot kuluu...
 
Hei!

Minä kävin juuri varhaisultrassa, missä todettiin kaiken olevan aivan täysin kuten pitääkin! Olen niin onnellinen ja helpottunut, etten oikein tiedä miten päin olla... Mutta vihdoin uskon tämän raskauden todeksi ja uskallan nauttia olosta =)

Heksu juuri noin, ei se oviksen tikuttelu raskaaksi tee, vaan ihan muu ;) Minua ovistestit stressas niin, että pelkäsin se jo heikentävän raskaaksi tuloa. No, mä taidan olla kova stressaan :)

Kovasti onnea ja aurinkoista mieltä kaikille kuumeilijoille =) Kyllä te pian perässä tulette tuonne odotuspuolelle!

t. manna + lillityyppi 7+1
 
En aio ainakaan muutamaan kuukauteen tikutella...elele vaan normaalisti ja tärppää jos tärppää....mulla on ehkä sekin että oon uskossa ja uskon että Jumala antaa vauvan kun on sopiva aika...mäkin oon oikeesti stressaaja, mutta usko on opettanut paljon...
Kanella: vielä meillä molemmilla tärppää...usko vaan!!
Sullakin oli vasta yk1...keskimäärin vuosi menee yrityksessä yli 30-vuotiailla...että stressi pois...
Mukavaa Manna että kaikki ok: nyt alat sitten täysillä nauttia raskaudesta...
 
Kiitos Tirlittan ja Heksu tervetulotoivotuksista ja tervetuloa minun puolestani aivan uusillekin palstailijoille!

Paljon onnea manna8 raskautumisen johdosta ja siitä, että kaikki oli ultrassa hyvin! :heart:

Itse olen kanssa pitkään oviksia tikutellut ja varsin usein bongannutkin, mutta viime kevään jälkeen en ole enää viitsinyt. Ihan kuten mannallakin, rupesin pelkäämään että siitä tulee vain lisästressiä. Ymmärrän toki, että jossain vaiheessa voi olla hyödyllistä varmistaa testeillä ovulaatio (ja lapsettomuutta hoitavat lääkäritkin sitä usein suosittelevat) mutta sitten kun on vuoden verran tikutellut ja syynännyt viivojen vahvuuksia, se keino alkaa olla aikalailla käytetty..

Toivottavasti en nyt kuulosta liian kyyniseltä, se ei ole tarkoitus. Olen itseasiassa aika hyvällä ja peruspositiivisella mielellä kesän jälkeen. Vauvaa ei tullut tällaiselle hoppuilijalle silloin kun halusin ja toivoin, joten se tulee sitten kun haluaa. =) Toivoa en siis vielä ole menettänyt. Iso apu siinä olette te, kanssasisaret, ja tieto siitä etten ole tämän kanssa yksin.
 
Moikka!

HEKSU:peukkuja sulle kovasti pitelen!

Veljeni menee huomenna ostamaan mulle Keravan valkosipulipäivältä valkosipuliruokaa,rakastan valkosipuliruokia todella paljon.

Ensi viikolla tulee rakkaan äitini kuolemasta 10kk:tta ja menemme käymään äitimme haudalla.Ikävä on todella valtava mulla ja kaipaan joka päivä äitiäni.


Peukkuja teille kaikille ja plussatuulia!
 
manna, mukava kuulla, että kaikki oli ultrassa hyvin! Hyvää vointia sinulle.

kanella, onnea alkaneeseen uuteen kiertoon.

merilintu, on tosi mukava lukea miten hyvällä ja positiivisella mielellä olet :)
Kai tässä pitkässä odotuksen odotuksessa on se hyvä puoli, että meidän kärsimättömienkin pinna vähän pitenee =)
Ja kuten kirjoitit, niin vertaistuesta täällä palstalla on kyllä apua ja tukea. Toisten onnistumisista saa toivoa. Esimerkiksi nyt on ollut ihana lukea Iida-Liinan kuulumisia odotus-puolelta.

Hyvää viikonloppua kaikille!
Gitelle erityisterveiset :hug:
 
Perjantai 15.8.2008

Tuulia-76 32v......kp ?/22-28.....n.3.5v....esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp2/28........yk2................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 15/n.21-25.......yk26..... 1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.........kp24/29.............yk13...............esikoinen
gitte 38v..................kp14/28................................esikoinen
Tresum77 30v...........kp?/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp?/29-36.........yk15................
Lumikeiju 33v.............kp24/28.............yk4......esikoinen haaveissa
Marshmallow 34v.........kp43/23-26.....yk1....esikoinen
Heksu76 31 v..............kp11/26............yk1........esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen
 
Kiitos Tirlittan. Olkoon tämä kierto kaikille plussia tulvillaan! Huomasin muuten toiselta palstalta, että Iida-Liina on saanut pienen prinsessan vissiin sunnuntaina. Saisikohan sen jotenkin kivasti tohon listaan tuomaan toivoa meille kaikille?
 
Merilintu ja muut vauvaa toivovat! Terkut odotuspuolelta, jonne Teitä kaikkia kaivataan kovasti. Itsellä tosiaan menossa jo 23. raskausviikko eli yli puolen välin jo ollaan. Uskomatonta, miten nopeasti aika menee. Pieni poika ilmoitteli meille olemassaolostaan tuolla rakenneultrassa viikko sitten. Toivon kovasti, että kaikilla teillä tärppäisi pian ja että hoidot onnistuisivat. Koeputkihoitoihin menoa ei tosiaankaan kannata pelätä, koska niin moni saa kauan kaivatun avun sieltä.

Kati & Pablo rv 22+4
 
Heissan! Vihdoin ehdin tännekin kirjoittamaan.
Meille syntyi viime sunnuntaina 10.8 suloinen pieni tyttö. Pituutta kullannupulla oli 49cm ja painoa 2825g. Arki on lähtenyt hyvin pyörimään pikkuprinsessan ympärillä.


Vauvaa aloimme yrittämään helmikuussa 2006 ja nyt vihdoin sylissämme on äidin ja isän mielestä maailman suurin aarre. :heart: Matkaan mahtui monta vastoinkäymistä, mutta palkinto kaikista vuodatetuista kyyneleistä on paras mahdollinen. Haluan uskoa, että teille kaikille vielä suodaan oma maailman suloisin nyytti kainaloon ennemmin tai myöhemmin.

Tsemppiä ja uskoa tulevaan toivottavat,
Iida-Liina ja kullannuppu 7pv
 

Yhteistyössä