**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Kp 1, yk 26. Masentaa... Inssiä ei voida yrittää tässä kierrossa, sillä miehen lapset ovat meillä lomalla ja heidän kanssaan on jo sovittu ohjelmaa (ei olla kotona oikeina päivinä). Kierrot ovat olleet kaksi viime kertaa 21 päivää entisten 25 sijaan. Ei näköjään auta, vaikka olen laihduttanutkin reilut 8kg :( .
 
Onnea Manna!! :flower: Ihana uutinen :heart:

kuumetta, tsemppiä sinulle.

).( Me saatiin huonoja uutisia miehen siemennesteanalyysistä. Siittiöitä on vähän ja suurin osa niistä hitaita. Vielä ei tiedä miten tästä edetään. En osaa oikein käsitellä asiaa, enkä tiedä mitä ajatella. Saimme tutkimustuloksen postitse, emmekä ole vielä siitä päässeet puhumaan lääkärin kanssa.
Emme ole kenellekään kertoneet vauvahaaveista tai lapsettomuustutkimuksista aikaisemmin, mutta tällä viikolla kerroin asiasta mieheni siskolle. Oli todella vaikea aloittaa asiasta puhuminen, mutta nyt tuntuu hyvältä, että minulla on joku (mieheni lisäksi), jolle asiasta puhua ja jolta saada tukea.
 
Perjantai 1.8.2008

Tuulia-76 32v......kp ?/22-28.....n.3.5v....esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 1/25.......yk26............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp25/26............yk?........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp10/29.............yk13...............esikoinen
gitte 38v..................kp25/28................................esikoinen
Tresum77 30v...........kp?/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp?/29-36.........yk15................
Lumikeiju 33v.............kp10/28.............yk4......esikoinen haaveissa
Marshmallow 34v.........kp29/23-26.....yk1....esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen
 
Kiitokset onnitteluista kaikille!

Vieläkin on sekava ja epäuskoinen olo, että minäkö oikeasti olen raskaana, kun on niin pitkään tätä toivottu ja odotettu, mutta näinhän se taitaa olla ja ihan varovaisesti nyt nautin jo tästä, vaikka välillä mielen valtaa kaiken maailman epäilyt... Onneksi pääsen ensi viikolla neuvolaan ja sitä seuraavalla varhaisultraan, niin saa tietoa ja neuvoja. Tuntuu että olen tällä hetkellä tosi pihalla kaikesta mitä pitäisi tehdä tai välttää.

Minä muuten uskon, että raskauduin pitkälti siksi, että olin 5 vkoa lähes ajattelematta koko vauva-asiaa, kun oltiin siellä lomalla kaukana kotoa ja normaalielämästä. Sai tarpeellisen tauon kiertopäivien laskentaan ja raskautumispaineisiin. Vaikka tietysti clomifen-lääkitys auttoi eniten raskautumisessa, niin silti uskon että psykologiallakin voi olla yllättävän iso merkitys. Ainakin tällaisen stressaajan kohdalla kuin minä...

kuumetta Kovasti tsemppiä sinulle uuteen yritykseen ja :hug: Todella ikävää jos menee useampi kuukausi tuollain hukkaan...

tirlittan Olipa ikävä uutinen, mutta minä ainakin olen ymmärtänyt, että huonompi laatuisestakin spermasta voidaan saada ihan "hyvää tavaraa" inseminatioon, kun seulotaan sitä varten se paras aines. Uskoisin lääkäri ehdottavan tuota, meilläkin sitä nimittäin vähän harkittiin, vaikka miehen sperma pääosin hyvää olikin.

kada tervetuloa mukaan! Haluatko että lisätään sinut kuumeilijalistoille myös?

ja heksulle ja muille, en varmasti katoa palstalta vielä pitkään aikaan, jos vaan kestätte kuunnella mun alkuraskauden hermoiluja. tuntuu etten ennen ensimmäistä neuvolaa ja ultraa uskalla mennä tuonne odottajien puolelle edes lentoemon perustamaan alkuraskauden hermoilijapinoon.

Hurjasti plussatuulia ja hyvää mieltä kaikille!!!!

t. manna + lillityyppi :heart:
 
Meidän 9 kk ikäinen kani jouduttiin lopettamaan aamulla...sokeutui...siis tosi suru, kun oli niin kiltti ja ihana...meillä on toinen vanhempi pupu...
Kuumeilusta: Menkkoja oottelen ja sitten alkaa todella yritys. Varmasti myöhästyy kun on odotetetut...joo uskon kanssa tohon psykologiseen puoleen raskaaksi tuloon.
Voi olen niin onneliinen MANNAN PUOLESTA!!!

Mutta nyt odotteleen miestä töistä ja iltapalaksi on vohveleita...nam..
 
Tirlittan, koitan tässä piristää sinua sanomalla, että kyllä tuollaisessa teidän tilanteessakin ihan hyvät mahdollisuudet on se plussa saada. Inssi on varmaankin se ensimmäinen hoitokeino, jota kannattaa kokeilla. Jos se ei lähde "puremaan", sitten vaan mahdollisimman pian koeputkihedelmöityksen ICSI:iin, jossa parhaat simpat pystytään erottelemaan ja ne sitten ruiskutetaan suoraan munasolujen sisälle. ICSI:llä on onnistunut tosi moni sellainen tapaus, jossa vikaa on ollut nimenomaan miehen simpoissa.

Mannalle suuret onnittelut :flower:

Omista kuulumisista sen verran, että täällä on meneillään jo 21. raskausviikko. Niin se aika vaan menee... Eli puolessa välissä juuri ollaan. Ekat liikkeet tuntuivat tuossa viikko pari sitten. Kaikki on mennyt hyvin ja oireettomasti. Tulkaahan kaikki perässä!

Kati rv 20+4
 
Maanantai 4.8.2008

Tuulia-76 32v......kp ?/22-28.....n.3.5v....esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 25/25.......yk25............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp28/26............yk?........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp13/29.............yk13...............esikoinen
gitte 38v..................kp28/28................................esikoinen
Tresum77 30v...........kp?/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp?/29-36.........yk15................
manna8 33v...............kp41/30-33..........yk14.........esikoinen
Lumikeiju 33v.............kp13/28.............yk4......esikoinen haaveissa
Marshmallow 34v.........kp32/23-26.....yk1....esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

 
Täällä ei menkat ja raskaana en voi olla, siispä odotellaan...mulla oli kyllä ainakin mahanippasujen perusteella ovis vasta reilu viikko sit perjantaona että jos perjantaina alkaa menkat, niin olin oikeassa tuntemuksieni suhteen. Me alettiin kuitenkin nyt sitten ilman ehkösyå olla...eilen ekaa kertaa...mutta kierron tässä vaihessa tuloksia kuitenkaan ei taida tulla =)
 
Maanantai 4.8.2008

Tuulia-76 32v......kp ?/22-28.....n.3.5v....esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 25/25.......yk25............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp28/26............yk?........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp13/29.............yk13...............esikoinen
gitte 38v..................kp28/28................................esikoinen
Tresum77 30v...........kp?/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp?/29-36.........yk15................
Lumikeiju 33v.............kp13/28.............yk4......esikoinen haaveissa
Marshmallow 34v.........kp32/23-26.....yk1....esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen
 
Moi!

Pistin ton listan vielä uudelleen tänään ihan vaan siksi, kun huomasin et alin rivi, eli mun plussaus, oli vahingossa jäänyt pois. Ainaki toistaseks oon onnellisesti vielä raskaana, ja myös täällä kuumeilijapuolella, kun ei uskalla odottajiin =)

Heksu pahoittelut teidän kanin puolesta :hug: Kovasti onnea myös alkaneeseen raskauden yritykseen! Tuo on kyllä niin tyypillistä, että kuukautiset on myöhässä just sillon kun niitä kerranki kaipailis.

).( Vatsassa jatkuu nipistelyt ja vihlaisut, ei mitenkään kovin pahasti kuitenkaan, ja toivon että johtuvat vain kasvavasta kohdusta. Ilmeisesti just ensimmäisessä ja alkuraskaudessa näitä kipuja esiintyy yleisestikin. Myös lievä pahoinvointi jatkuu, mutta ei sekään ollenkaan pahana, lähinnä sellaista kuvotusta, kun syö ja sit taas toisaalta, jos on syömättä pitempään. Muutoin kaikki hyvin ja odottelen innolla huomista neuvolaa. Kiva päästä sinne näin nopeasti, kun olen sellainen hermoilija ja on niin paljon kysymyksiä. Toisaalta, pahin hermoilu taitaa päättyä minun kohdalla vasta ensi viikolla, kun päästään varhaisultraan. Siellähän sitä vasta selviää, onko vauva ylipäätään alkanut kehittyä ja ettei ole kiinnittynyt kohdun ulkopuolelle...No, ei pitäisi varmaan miettiä kovasti, kun asialle ei kuitenkaan mitään voi. Ja olenhan mä kuitenkin tosi onnekas, kun ylipäätään raskauduin =)

Plussatuulia kaikille!!!
 
apua, nyt se on korjattu, en tiedä, minne hävisi :( ei ainakaan ollut tahallista =)

Kävin päivittämässä, että saataisiin tätä pinoa hieman ylemmäksi. Tämä on vielä vähän harjoittelua, kun on uusi systeemi...

(.) Menossa kp 28/29. Jännät paikat siis ja vihlaisuja ja rintojen arkuutta riittää, vaikka muille jakaa, mutta voivat johtua ihan hyvin saapuvasta tädistäkin.
 
Kadakille...plussaonnea...
Manna: kiitos pahoittelusta. Meillä on pupunpentu tilauksessa kun vaan syntyisi.
Vieläkään ei menkat alkaneet, mutta toisaalta toivon että ne alkaisi vasta perjantain tuntumassa, niin silloin oisin bongannut oviksen oikein. Missä kaikki ovat, kun on niin hiljaista palstalla?
Älä Manna liikaa stressaa...nauti nyt vaan plussasta :heart:
Kiva että olet vielä täällä meidän kanssa.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Tiistai 5.8.2008

Tuulia-76 32v......kp ?/22-28.....n.3.5v....esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 5/n.21-25.......yk26..... 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp29/26............yk?........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp14/29.............yk13...............esikoinen
gitte 38v..................kp29/28................................esikoinen
Tresum77 30v...........kp?/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp?/29-36.........yk15................
Lumikeiju 33v.............kp14/28.............yk4......esikoinen haaveissa
Marshmallow 34v.........kp33/23-26.....yk1....esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

 
Alkuperäinen kirjoittaja kuumetta:
Tiistai 5.8.2008

Tuulia-76 32v......kp ?/22-28.....n.3.5v....esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 5/n.21-25.......yk26..... 1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.........kp14/29.............yk13...............esikoinen
gitte 38v..................kp29/28................................esikoinen
Tresum77 30v...........kp?/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp?/29-36.........yk15................
Lumikeiju 33v.............kp14/28.............yk4......esikoinen haaveissa
Marshmallow 34v.........kp33/23-26.....yk1....esikoinen
Heksu76 31 v...........kp1/26............yk1........esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen
 
noniin heksu, kovasti onnea ja hyvää mieltä yritykseen! mäkin muuten ilmoittauduin myös jo tuonne odottajien puolelle, kun alkoi olla niin paljo kysymyksiä ja tarve vertailla kokemuksia muiden samassa tilassa olevien alkuraskauden hermoilijoiden kanssa... vaikka just eilen vannoin, etten ennen neuvolaa ja varhaisultraa sitä tekisi... :LOL: no, tänäänhän on toisaalta jo eka neuvola! :) ja joo, toivon minäkin et tää pino vielä aktivoitus, kunhan on taas kesälomat ohi. en mä ihan pelkästään tuolla odottajien puolellakaan vielä osaa olla.
 
Joo ymmärrän kyllä että aiheet muuttuu, kun elämäntilanne muuttuu...ihanaa että olet raskaana...mä olen nyt kanssa tuolla esikoiskuumeilijoissakin, kun täällä on niin hiljaista...
Onnea ultraan ja käyhän nyt toki kertomassa kuulumisiakin...
 
Hei

Olen tarkoituksella pysytellyt poissa täältä, en ole totta puhuen edes lueskellut viestejänne moneen viikkoon. Olen tavallaan pitänyt lomaa koko vauva-asiasta. Välillä olen käynyt päivittämässä omat kp:ni, siinä kaikki.

Tällä hetkellä vauva-asia on painettu taka-alalle. Tai sanotaan näin, että asia on melkein liian kipeä, joten en edes halua ajatella sitä ennen syksyä. Välillä melkein unohdan koko asian ja olen kauhean iloinen ja ajattelen, että kaikki on elämässäni niin hyvin.. ja sitten muistan taas Sen Synkän Mustan Asian. Kohta on 36-vuotissyntymäpäiväni, lasta on yritetty kohta 2 vuotta eikä sitä vain kuulu. Kiertokin on lynetynyt entisestä 25 päivästä 21:een. Mitään syytähän meillä ei lapsettomuuteen ole löytynyt mutta ei tuo kierto kyllä ainakaan asiaa edesauta. Ensi kierrossa menen taas lääkäriin ja toivottavasti aikataulut sopivat inseminaatioon. Ellei se tuota tulosta, haluan aloittaa tujummat hoidot.

Tuntuu kauhean turhauttavalta ja masentavalta, kun kaikki keksimäni luomukeinot on nyt käytetty. On rakasteltu ovulaatiopäivinä ja säännöllisesti joka toinen päivä, on juotu greippimehua, olen laihduttanut 8,5kiloa, ollaan muutettu ja stressattu ja oltu stressaamatta ja unohdettu välillä koko vauva-asia kokonaan.. eikä lasta kuulu. Ja mitään syytä muka ei löydy.

Miehen lapset ovat meillä kuukauden, se on toisaalta kauhean kivaa, mutta välillä on päiviä, jolloin on kauhean paha mieli ja ulkopuolinen olo. Yhtenä päivänä veljen tyttöni oli meillä. Oli hirveän paha mieli, kun tuntui, että mies oli sinä päivänä nimenomaan ja ainoastaan isä (antoi tilaa minun ja veljen tytön yhdessäoloon ja keskittyi lapsiinsa) ja ajattelin, että veljen tytölläkin on oma isänsä ja äitinsä- ja minulla ei ole ketään omaa ja en varmaan koskaan saakaan.. Rakas mieheni on aina isä, kävi meidän vauvaprojektissa miten tahansa. Mutta minusta ei ehkä koskaan tule äitiä.

Näin synkissä ajatuksissa täällä aina välillä, siksi pidän vielä hiljaiseloa ja lomaa vauva-asiasta ensi kiertoon asti (=kunnes lapset lähtevät meiltä ).

Hyvää vointia kaikille!

 
kuumetta, lämmin halaus sinulle :heart:
Tilanteesi on raskas ja paha mielesi on helppo ymmärtää. Toivon kovasti, että syksy toisi tullessaan teillekin kauan odotetun raskauden.

).( Minäkään en ole oikein jaksanut nyt palstailla, vaikka käynkin viestejä aika säännöllisesti lukemassa. Tilanteemme lapsettomuustutkimuksissa on nyt sellaisessa vaiheessa, että ei auta kuin odotella seuraavaa askelta. Mieheni siemennesteanalyysistä saimme siis huonon tuloksen ja vielä emme ole päässeet asiasta lääkärin kanssa puhumaan, joten emme tiedä mikä on ennuste ja mitkä ovat hoitosuunnitelmat. Hoitaja antoi puhelimessa ohjeet käydä tässä kuussa verikokeissa ja sen jälkeen varataan lääkäriaika, jossa asiasta keskustellaan. Eli sitten joskus syksyllä...

kati ja manna, kiitos rohkaisusta :)
Taitaa se tosiaan noin olla, että hoidoilla onnistumiseen on vielä ihan hyvät mahdollisuudet, ellei mitään muita ongelmia tule esille.
Kun nyt vaan pääsisi pian kuulemaan lääkärin tulkinnan siemennesteanalyysistä, niin olisi itsekin jo paljon viisaampi.

Kaikille tasapuolisesti plussaonnea!
 
Keskiviikko 6.8.2008

Tuulia-76 32v......kp ?/22-28.....n.3.5v....esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 6/n.21-25.......yk26..... 1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.........kp15/29.............yk13...............esikoinen
gitte 38v..................kp30/28................................esikoinen
Tresum77 30v...........kp?/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp?/29-36.........yk15................
Lumikeiju 33v.............kp15/28.............yk4......esikoinen haaveissa
Marshmallow 34v.........kp34/23-26.....yk1....esikoinen
Heksu76 31 v..............kp2/26............yk1........esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen
 
Kuumetta, lämmin halaus sinulle. :heart: Älä kuitenkaan vielä menetä kokonaan toivoasi. Ehkä parempikin yrittää ajatella muita asioita siihen asti kunnes näet seuraavan kerran lääkärin. Kannattaa muistaa, että vasta niillä järeämmillä hoidoilla mahdollisuudet paranevat reippaasti. IVF- ja ICSI-vauvoista tulee ihan yhtä ihania ja toivottuja kuin niistä luomusti aikaan saaduistakin. Koskaan ei kannata sanoa ei koskaan. :hug:

Hei älkäähän hylätkö tätä palstaa kokonaan. Sellainen ketjureaktio vaikuttaa myös tuonne odotuspuolen kolmekymppisiin ja sinnehän te kaikki olette enemmin tai myöhemmin tulossa.
 
Iida-Liina, kyllä me yritetään pitää tämäkin pino pystyssä, vaikka hiljaisempaa juuri nyt onkin. Sinulla on raskaus jo ihan loppumetreillä ja pian saat pikkuisen syliisi :heart:
Kyllä mekin perässä tullaan :)

Heksu, onnea alkaneeseen yritykseen. Olisi hienoa, jos teillä tärppäisi heti ensiyrityksestä :)

kanella, joko kuukautiset on palanneet?

gitte ja marshmallow, mikäs teillä on tilanne? Kiertopäiviä on listalla jo mukavasti.

Ja jos joku uusi taustalla seurailee juttujamme, niin rohkeasti mukaan vaan, niin saadaan taas vilkkaampaa keskustelua ja voidaan yhdessä jännätä ja toisiamme tukea ja pohtia vastauksia mielessä pyöriviin kysymyksiin.

Mukavaa iltaa!
 
Perjantai 8.8.2008

Tuulia-76 32v......kp ?/22-28.....n.3.5v....esikoinen mulle, miehelle 3.
kanella.....38v..........kp.../28........yk1................esikoinen
Kuumetta 35v...........kp 8/n.21-25.......yk26..... 1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.........kp17/29.............yk13...............esikoinen
gitte 38v..................kp32/28................................esikoinen
Tresum77 30v...........kp?/27-31.......yk17.............esikoinen
Omelia 32 v...............kp?/29-36.........yk15................
Lumikeiju 33v.............kp17/28.............yk4......esikoinen haaveissa
Marshmallow 34v.........kp36/23-26.....yk1....esikoinen
Heksu76 31 v..............kp4/26............yk1........esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen
 

Yhteistyössä