*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Tilililu ja Hironea, kiitos tsempistä! Uuteen nousuun!

Tilulilu, sä olet kyllä reipas kun töissäkin testaat! Ja onnittelut oviksen bongaamisesta! Jee! Kerro toki mitä ultrassa näkyi ja mitä sitten tapahtui. :D

Rockwell, kiitos seurasta ja toivottavasti palaat pian. Työuupumus on vakava juttu ja sen hoitamiseen kannattaa kyllä keskittyä. Kun oma kroppa ja mieli on taas kunnossa, niin silloin se pienikin sitten tarttuu matkaan helpommin. Toivottavasti voit pian paremmin!

Liljah, mä en ole puhunut tästä ystäville - ollaan haluttu pitä tämä vielä omana juttuna. Tosin on ollut hieman vaikeaa olla asiasta hiljaa, koska se on mielessä KOKO ajan. Mutta tuo sun kaveri kuulostaa kyllä ihan yhdeltä mun ystävältä, jolla on jo neljä lasta. Myöskin tuon “hootsihoon” kuvaamisen suhteen. :D Naurattaa! Taidan tosin ehkä itse jättää väliin. :)

Jaa että ananasmehukin olis hyvästä? Itse kyllä tykkään greippimehusta, mutta vaihtelu olis kyllä kiva. Mullakin on kaappi täynnä vitamiineja; raskausajan motivitamiini, sinkki, vehnänalkioöljy, Gelee Royale ja maitohappobakteerit. Sekä greippimehua ja chiansiemeniä. Puuttuuko vielä jotain? :)

Hironea, hienoa, että piikittely menee hyvin. Ja kyllä tuossakin kannattaa nyt pysytellä positiivisena (niinkuin sä pysytteletkin), myös sen psykoloogisen vaikutuksen takia. Päivä ja piikki kerrallaan kohti lopullista voittoa! Jee!

Kippu, itse en ole koskaan ovista tikuttanut, joten noiden viivojen tulkinta ei ole oikein hanskassa. Mutta joskushan se huippu saattaa mennä nopeastikin ohi, eikä siksi näy aina testatessa, eikö? Paras varmaan kampittaa mies säännöllisesti joka toinen päivä? ;)

MamaBoo :( Sorry. Jos se nega nyt on ja pysyy, niin toivottavasti menkat alkaa pian, niin pääsee uudelle kierrokselle! Mullahan nämä menkat alkoi pari tuntia negan testaamisen jälkeen.
 
Rockwell: Hyvä, että asia selvisi ajoissa. Nyt vaan keskityt saamaan itsesi kuntoon sekä fyysisesti että henkisesti! Sitten vaan entistä ehompana vauvaprojektin pariin! :hug:
Ja toivottavasti kivuille löytyy syy! Minua tutkittiin myös nivelkipujen vuoksi, mutta syytä ei löytynyt. Jälkikäteen huomasin, että kivut ajoittuivat ajalle jolloin söin Terolutia. (Kaksi eri ajanjaksoa vuoden sisään) Koitin googletella voisiko näillä olla jokin yhteys, mutta ei löytynyt. Mietin vain kun vaihdevuosioireisiin voi kuulua nivelkipuja (ilmeisesti), että voisko mullakin olla taustalla joku hormonaalinen syy? :O No, ei selvinnyt. Toivottavasti sulla selviää! :) Tsemppiä!

MelodyPop: Joo pakko testata töissä kun käskettiin kaks kertaa päivässä tikuttaa :D Aamulla kun ei saisi testata heti herätyksen jälkeen, vaan joskus klo 10 -->. Mut hyvin on mennyt! Vaatii vähän suunnitelmallisuutta ja salamyhkäisiä livahtamisia testiarsenaalin kanssa :D

Se ultra. Hyvin meni! Oli hieno johtofollikkeli ja ovis tapahtuu luultavasti huomenna. "Yhdyntäkäsky" kävi tälle illalle ja huomisaamulle ja -illalle. Voi mies raukkaa, mitähän se sanoo kun tulee kotiin ja kuulee :D Sille on aika rankkaa tää suunnitelmallisuus.. ;) Mut mitä sitä ei lopputuloksen eteen tekisi.. :whistle:
Kohdun limakalvo oli myös ihanteellinen, joten kaikki on siis siltä osin kunnossa. Paitsi kierron pituus/ovulaatioajankohta/luteaalivaihe. Sain nyt Lugesteronit loppukiertoon ja varuiksi Clomi-reseptin mahdolliseen ensikiertoon. Että jos sitten ens kierrossa sais oviksen palaamaan oikealle paikalle siihen kp15 tienoille.

Ja oli muuten ihana lääkäri! Todella mukava ja sellainen asialle omistautuva, puhui kuin papupata ja oli niiiiin innoissaan, niiiiin innoissaan mun munarakkulasta, että minua alkoi ihan naurattaa :D Se oli niin hassu :heart: Eikä maininnut sanallakaan inseminaatiota. Oli se viimekertainen lääkärikin ok, mutta nyt kun tiedän millaisia voi olla, en muille kun tälle tänpäiväiselle enää haluaisikaan.. :) On hyvä mieli.

Tiedän ettei nuo Lugesteronit minua vielä raskaaksi tee, mutta on niin hyvä olo kun nyt on asiat hoidossa. Ts. sain lääkkeet, enkä koko ajan mieti että tääkin kierto menee taas hukkaan.. Nyt on niinku ensimmäinen kierto jossa on ihan oikeasti mahdollisuus raskautua! (Paitsi jos ne munanjohtimet onkin tukossa, mutta se selviää jatko-osassa ;))

Harmi teille uuteen kiertoon joutuneille :( Mutta uus mahdolllisuus on taas parin viikon päästä! Tiedän että pidempään yrittäneitä se ei niinkään lohduta.. Mut toisaalta kohta pääsette taas siihen jännäilyvaiheeseen ja fiilis on taas parempi. :) Kyllä täältä jonkun pitäisi kohta taas plussata! Johan tilastotiedekin sen sanoo :D
 
Jaahas, nyt vois olla aika tulla taas mukaan keskusteluun. Syksyllä pyörähdin täällä ja valitettavasti tuttuja nimiä edelleen, mutta myös paljon uusia. Tervetuloa kaikille uusille tasapuolisesti :wave:. Ja vanhoille palstalaisille tsemppiä kuumeiluun. Ainakin hironean asiat ovat edenneet oikeaan suuntaan. Harmi kuitenkin, ettei vielä siihen toivottuun lopputulokseen.

Uusille (ja kertauksena vanhoille) taustoja vähän itsestäni. Pitkän kuumeiluajan omaava reilu kolmekymppinen. Näinkin luonnollisesta asiasta on tullut itselle jo aikamoinen kriisi, takana yli kaks ja puol vuotta turhia toiveita ja blankkoja testejä. Molemmissa "vikaa" eli mulla pco-tyyppiset munasarjat ja luonnolliset kierrot mitä sattuu sekä miehellä vähänlaisesti siimahäntiä. Induktiot ja inssit takana tuloksettomina ja nyt edessä ICSI (tai IVF, jos miehen näyte hyvä).
Tänään elellään kp kakkosta ja huomenna edessä ekat piikit. Ens viikolla olisi pariakin ultra-aikaa ja sitten varmaan viikolla 7 punktio. Jännittää, mutta kaipa tästäkin selvitään hengissä.

Syyskuussa kun palstalle tulin, olin näköjään kirjoittanut: "Vielä löytyy positiivista asennetta ja elämässä muuta sisältöä, mutta pikkuhiljaa alkaa ahdistus lapsettomuuden suhteen viedä voimavaroja ja kykyä iloita elämästä." Jaa-a, kaipa kykyä iloita edelleen löytyy, mutta vähän vähemmän kuin syksyllä. Tauko hoidoista teki kyllä mielelle ja kropalle hyvää, vaikka mietinkin aluksi että taas vaan toive siirtyy. Tauolla söin jopa e-pillereitä, jotta hoito saatiin ajoitettua helmikuulle (eipä siis tarvinnut edes alitajuisesti ajatella, josko kuitenkin...)

Vilijonkka_ 31 v.... kp 2/30... yk mikä lie... pur.+org.+preg.+lug. ICSI
 
Viimeksi muokattu:
Tilulilu, huisin jännää! Ja kuulostaa hyvin lupaavalta! Vähän suorituspaineita miehelle, mutta eiköhän sekin siitä kunnialla suoriudu. :D Hienoa varmasti kuulla, että myös limakalvot on kondiksessa. Ei tarvi siitäkään nyt stressata! Perusteliko lääkäri muuten sitä, että miksi kannattaa ottaa yhteen kolme kertaa suhteellisen lyhyen ajan sisällä? Oma gyne sanoi minulle, että hedelmällisen ajan joka toinen päivä ja mieluiten aamuisin. Tästä aiheesta on suosituksia vähän suuntaan ja toiseen, ja pohdin millaisia vaikutuksia jokapäiväisellä seksillä on siittiöiden määrään. Anyhow, onnea koitokseen! :)

Vilijonkka, moikkamoi! Itse olen yksi näistä uusista, meillä on vasta toinen kierros käynnissä. Lasta olen tosin toivonut vuosia, mutta nyt tilanne on sellainen, että tämä on molempien juttu. Ja siitä olen todella onnellinen. Sama kiertopäivä näkyy meilläkin muuten olevan. :) Tosi rankalta kuulostaa tuo teidän yrityshistoria, ei voi muuta kuin toivoa, että nyt onnistuu. Kurjaa, että toisten täytyy kulkea se rankempi polku. Pidän peukkuja!

Itsellä ei mitään uutta, menkat ja päätä särkee. Mutta hymyilyttää jo seuraavan oviksen pohtiminen. Mieskin siitä juuri kyseli. <3

MelodyPop, 33v., kp 2/28-31, yk2, luomu
 
Ananasmehusta "No jos brittiläisiä lapsettomuus -webbisivuja on uskominen, niin siellä on kaksi mehutrendiä, jotka auttaa alkion kiinnittymisessä:
sekä greippimehu, että ananasmehu.
Näistä ananasmehu on selvästi suositumpi, vaikka molempien vaikutus tuntuu olevan sama, eli kohdun limakalvon paksuntaminen ja näin alkion kiinnittymisen edistäminen. Tähän samaan tarkoitukseen brittisisaret syö myös kiloittain brasilialaisia pähkinöitä (Brazil nuts).
Googlettamalla ' pineapple juice implantation' tai ' brazil nuts implantation' saa ihan kivasti vinkkejä ja linkkejä ;-) "
Tommonen oli siis jossain ketjussa ja siitä bongasin ton ananasmehun. Mä(kään) kun en greippimehusta tykkää ja kun mulla on säännöllinen lääkitys, niin se greippimehu voi vaikuttaa sen lääkkeen imeytymiseen, kun vaikuttaa jotenkin maksan toimintaan.. :)

MelodyPop hyvältä vitamiini arsenaalilta kuullostaa! En usko että mitään puuttuu. :D Mä ostin Multivitan raskaus monivitamiineja (niissäkin muuten tätä nykyä jodilisä), Omegalive raskaus kalaöljykapseleita ja Kalsium + D. Miehelle ostin sitten vielä pelkkää foolihappoa. :)

Tilulilu kiva että ultrassa näytti kaikki hyvälle ja lääkärikin oli ihana! :) Toivotaan että Lugesteroneista olisi nyt apua eikä Clomeja tarvitsisi edes hakea! ;) Tosiaan, kohta pitäisi jonkun plussata ja plussaakin, jänskättää, kukakohan se on! :)

Viljonkka mä myös yksi uusista ja tämä vasta 4. yrityskierto. Niin kovasti toivon että paluusi tänne olisi vain todella pikainen pistäytyminen ja pääsisit odottavien puolelle! Tsemppiä!

ON nyt kp 9 ja ovistesti tänään ihan puhdas nega. Viime kierrossa harjoittelin ensimmäistä kertaa tätä oviksen testaamista ja bongaamista ja sillon se oli joskus kp 10-12. Saas nähdä että tuleeko nyt sitten myöhemmin kun ei edes mitään haamua näyttänyt vai unohtaako ovulaatio mut kenties kokonaan.

Mua kiinnostais hirveesti noi kaikki erilaiset lääkkeet ja hoidot lapsettomuudessa ja se että mihin "vaivaan" käytetään mitäkin. Täällä vilisee paljon eri lääkkeitten nimiä, mutta mulla ei ole harmainta aavistustakaan että mitä varten mitäkin käytetään. Jos jollain, joka tietää, on viitseliäisyyttä ja aikaa niin ois hirmusen kiva saada semmonen "tietopaketti". =)
 
Vilijonkka Tervetuloa lämpimästi takaisin :heart:

Liljah Meille lapsettomuuspolilta sanottiin, että miehen pitäis syödä niitä multivitan raskausvitskuja kans. Ja niitähän tuo on nyt popsinnu siitä syyskuun ensimmäisestä käynnistä lähtien.

Mä päivitän listan, kunhan vähän töissä rauhottuu. Nyt on niin hektinen päivä että ihan vain seisaaltaan ohimennen ehti sanan pari laittaa. :)
 
Blääh! Täysin puhdasta negaa näytti aamupissastakin tehty testi, eikä menkkoja vaan näy. Todella turhauttavaa! :kieh: Ja kun tää kierto nyt meinaa viivästyä niin meillä taitaa mennä seuraava yrityskerta sivusuun, kun ollaan sitten oviksen aikoihin eri puolilla Suomea. Oon varmaan tällä hermoilulla onnistunut pistämään kierron sekaisin... :ashamed:

Ja sori tää omanapailu - kirjottelen jumittavalla tabletilla niin on hankalaa lyhyempienkin viestien naputtelu. Pitää perehtyä muidenkin tilanteisiin tarkemmin, kun pääsen koneelle.

Kp 30/28, yk1
 
Torstai 29.1.2015


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto
Vilijonkka_........31v.....kp 3/30...........yk ?........pur+org+preg+lug+ICSI
Cheri85............29v......kp 3/24-26......yk 11......luomu
MelodyPop........33v......kp 3/27-31......yk 2........luomu
Hironea............35v......kp 6/26...........yk 15......pu+pr+IUI
Kiia80...............34v.....kp 7/26-28.......yk 2.......luomu
Merope.............30v.....kp 7/n30..........yk 19......kilppari
Liljah................30v.....kp 10/25-27......yk4........luomu
Kippu................34v.....kp 12/24-27......yk1........luomu
Lennis...............29v.....kp 14/28...........yk 2.......luomu
Tilulilu...............34v.....kp 25/28-29......yk 9.......luomu
MamaBoo..........31v.....kp 30/28...........yk 1.......luomu
Vadelmanlehti....31v.....kp 55/47...........yk 2.......luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Norna, Rockwell




Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1




****Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle****
 
Viimeksi muokattu:
MelodyPop : Arvaas vaan onko ahkerasti mies kampitettu :LOL: Vielä sitä hymyilyttää, katsotaan kuinka kauan! ;)

Vilijonkka:Tervetuloa takaisin!

uutena oireena ihan tolkuton nälkä koko ajan. Yölläkin heräsin siihen kun on nälkä ja tuli jopa huono olo, oli pakko napata suklaapala yöpöydältä suuhun. Ja eilen ja äsken sattuvia vihlaisuja oikealla puolella. Mitälie aivojen raskautumistoiveita.
 
  • Tykkää
Reactions: tamariini
Mitäs, mitäs?! Voisko se Kippu tai MamaBoo olla seuraavat plussaajat? ;)
Kyllä se nyt vähintään sais olla tilastoissa plussa per kuukausi.

Tänne ei mitään uutta. Mietin vaan omia kolmekymppisiä, pitääkö juhlia vai ei. Entäs jos oiskin plussannu jo sillon? :confused: onneks tässä on nyt viel vähän aikaa.
Onko muut juhlineet omia kolmekymppisiä?
 
Huuh... Onpa täällä nyt ihanan aktiivinen meno! Tulee tekstiä niin paljon, ettei meinaa pysyä enää kartalla. :D

MelodyPop: Juu, siis todellakin kaikki keskustelu oireista ja limoista sun muista on ihan paikallaan! Ja sitä on kiva seurata, vaikka ei itse limoja tutkikaan. :D

Hironea: Hyvähyvä!! Paras tapa päästä eroon piikkikammosta on ruveta itsensä piikittäjäksi? :D Mahtaa olla tosiaan upea fiilis kun konkreettisesti asiat nyt etenevät. Toiveet korkealla teidän puolesta myös täällä. Tsemppiä!

Rockwellille jaksamista ja parempaa oloa. Vauvaprojektiinkin jaksaa suhtautua varmasti paljon positiivisemmin kun muut huolet vähän helpottavat. :hug:

Liljah: Testipäiviä on ja tulee. :D Olen ihan mahdoton tällä hetkellä... Tein tänään yhden testin, joka oli ihan puhdas nega. Toisaalta, tuskin mahiksia plussan näkymiseen olisikaan ennen ensi viikkoa, mutta tällä hetkellä en kyllä usko plussaavani tästä kierrosta. Kahtellaan. Lauantaina teen varmaan toisen hätähousuisen ja sitten ensi viikon torstaina vielä yhden jos ei tätiä kuulu.

Ja toi alapään kuvausidee... :LOL: Ne on niitä muistoja kultaisesta nuoruudesta varmaan?

Tilulilun töissä testaaminen nosti hymyn suupieliin, vaikka syy onkin hyvä! Kyllä me vaan kaikkemme tehdään, joten eikös me sitten kaikki myös vauvelit ansaittaisi?

Olipa myös kiva lukea noin positiivisesta lekurikäynnistä! Tuo miesten ja suunnitelmallisuuden yhteensovittaminen on kieltämättä välillä vähän "juttu". Siksi en ehkä itse juuri tota ovisbongailua harrasta, etten halua petipuuhista mitään "nyt pitää" -henkisiä. Ei tule itelle eikä miehelle paineita. Teillä nyt tietty on tällä hetkellä ihan eri tilanne, joten pitää vaan koittaa ylittää moiset suorituspaineet. ;) Toivotaan, että nyt tärppää!!

Vilijonkka_ Tervetuloa takaisin ja rutkasti tsemppiä ja voimia uusiin yrityksiin. En osaa edes kuvitella miten rankkaa tuo on ollut. :hug: Mutta onneksi valoa elämään tuppaa yleensä ilmaantumaan joltain suunnalta... Kurjuus harvoin kestää läpi lopun elon. Toivottavasti teidän elämään iloa tuo plussa ja vaavi, mutta muista pitää silmät auki myös muiden iloisten ja hyvien asioiden tiimoilta. Onneksi kevät valoisuuksineen ja luonnon heräämisineen on kohta nurkan takana.

Mamaboo, harmillista että kierto näyttää venyvän. Tosin toivotaan vielä!!

Omaan napaan ei siis mitään uutta. Mutta ei vielä ole ne otollisimmat jännäpäivätkään. Kahtellaan...
 
Liljah, no nyt sitten ostin meille myös niitä parapähkinöitä. Että kiitos vinkistä vaan! Mä varmaan söisin pieniä kiviäkin, jos jossain sanottaisiin, että ne parantaa limakalvoja. :D

MamaBoo, mikä tilanne?

Lennis, mun kolmekymppisiä vietetiin ulkomailla. Varsinaisia bileitä en siis pitänyt, mutta perheen ja läheisimmät kutsuin aikuismaisesti kakkukahveille! Toki siellä sitten oli kuplajuomaa myös, mutta koska lähipiirissä on lapsia jonkin verran, niin ei mitenkään kamalasti. Mun mielestä kannattaa ehdottomasti jotenkin asiaa juhlistaa; tavanhan voi sitten valita itselleen sopivaksi. Ja nykyään on aika paljon jopa ihan hyviä alkoholittomia oluita ja viinejäkin (tosin ne viinit ei ole hyviä) ja niitä juomalla voi sitten huijata ei-niin-tarkkasilmäisiä vieraita, jos ei vielä plussasta halua kertoa. :)

Oviksen testaamisesta - vielä hetki sitten ajattelin, että se ei ole mun juttu, mutta niin nopeasti se mieli muuttuu! Miehen kanssa laskettiin päiviä ja menoja ja huomattiin, että maaliskuun kiero jää meiltä todennäköisimmin väliin, joten nyt panostetaan tähän helmikuun kierrokseen! Testaatteko yleisesti ottaen kerran vai kaksi päivässä? Tiluliluhan on ahkera ja hoitaa homman kaksi kertaa päivässä, mutta mitenkäs muut? Ja olisko joku testi suosittelemisen arvoinen?

MelodyPop, kp 4/28-31, yk2
 
Lennis me ollaan miehen kanssa saman ikäisiä niin pidettiin yhteisjuhlat. :) Jotenkin kolmikymppiset on mun mielestä sellaiset juhlimisen arvoiset. Seuraavan kerran sitten voi synttäreitä juhlistaa viisikymppisillä. :cool:

Täällä kp31/28 ja kroppa sekaisin kuin käkikello. :rolleyes: Reilun viikon sisään viisi migreeniä (mulla siis aurallinen versio), joista kolme viimeisen vuorokauden sisällä. Ja näköhäiriöiden kanssa samaan aikaan alavatsassa ja -selässä kramppaa, eli jotain hormonaalista tää selkeesti on. Mutta jos nää nyt jatkuu vielä viikonloppuna niin varaan lääkärin ensi viikolle. Saavat luvan ottaa verikokeella ton raskaustestin, koska jos nyt en oo pieniin päin niin uskallan sitten ottaa kunnon lääkkeet näihin kohtauksiin. Ja jos oon raskaana niin sitten pitää vain kärsiä... :x Huomenna aamulla testailen seuraavan kerran.
 
Heipsan!

MelodyPop ja muut: Joo siis ovistestailusta vielä.. Oon aiemmin testannut vain kerran päivässä, mutta kun nyt oli niin tärkeää saada se ovis kiinni niin klinikallakin sanoivat, että oikean ajankohdan lähestyessä kannattaa testata 2x päivässä. Sehän voi kai mennä ohi tosi nopeastikin! Aiemmissa kierroissa oon aina kyllä onnistunut sen saamaan kiinni yhdellä tikulla, mut toisaalta edeltävänä päivänä viivaa ei juuri ole ja plussapäivänä tosi vahva. Että vahvistuu sillai nollasta sataan meiningillä. Kai siinä sitten ois riski, että jää tikkujen ulottumattomiin jos liian harvoin testaa :)

Niin ja tosiaan se yhdyntäkäsky.. :D Alkoipa ottaa voimille. Iltaversiot saatiin hoidettua, mutta aamuisesta ei tullut mitään.. Yritystä oli mut ei vaan pystynyt. Ei olla totuttu ihan näin aktiiviseen tahtiin, niin tuo ~8h väli edelliseen kertaan oli aivan liian vähän.. ;) Alkoi kyllä viimisellä kerralla naurattamaan jo koko touhu. Romantiikka on siitä kaukana! :D Mut onneks sentään naurattaa! Eikä tuo epäonnistuminen jääny vaivaamaan, kuitenkin onnistumisia tuli kolmena perättäisenä päivänä siinä oviksen aikaan. :p Niin ja ei se lääkäri tätä "käskyään" perustellut sen kummemmin, kysyin vielä että voiko näin tehdä kun yleensä sanotaan että joka toinen päivä. Se siinä vaan viuhtoi käsillään, että "Eiiii mitään sellaisia, yhdyntöjä vaan niin paljon kun ehtii, niin niitä lapsia tehdään" tms. :D En tiedä miten ois järkevintä, mut aattelin että kun siemennestenäyte oli niin hyvä, niin ei kai tässä haittaa ole..

Vilijonkka. Tervetuloa takaisin! :) Toivottavasti visiitti jää lyhyenlaiseksi ja teilläkin vihdoin tärppää! Kaikenlaista oottekin jo saanu kokea. Ehkä sinä oot se tilastotieteellinen seuraava plussaaja :) Toki jokainen meistä on sen ansainnut, mutta toisille aina soisin jo yrittämiskertojen riittävän ja tulosta syntyvän.. :)

Liljah kyseli noista lääkkeistä. En nyt tosiaan ole asiantuntija, mutta mulle tuota Lugesteronia määrättiin tukemaan keltarauhasta tässä oviksen jälkeisessä ajassa (luteaalivaihe). Kun se keltarauhanen saattaa olla jotenkin liian heikko, koska menkat alkaa liian aikaisessa vaiheessa. Tosin lääkäri sanoi olevansa sitä mieltä, että jos on hyvä follikkeli oviksen aikoihin niin on myös hyvä keltarauhanen (joku muukin tästä taisi kirjoittaa?), mutta silti tuon Lugesteronin on todettu auttavan tähän loppukiertoon. :) Ne Clomifenit sitten taas alkukierrossa jotenkin tsemppaavat munarakkulan kasvua (termit hallussa joo.. :D). Eli mulla kun ovulaatio tapahtuu tosi myöhään (>kp20), niin Clomeilla saadaan se ehkä aikaistettua oikealle paikalleen.

Joo nyt kyllä toivon, että joku asioista tietävä (onko Cheri vielä linjoilla?) kertoo oman näkemyksensä asiasta :D

No mutta. DPO1 ja punaviinit ostettu!
 
MamaBoo: Migreeni on varmasti ihan kamala, ja vielä noin usein! Itse en oo koskaan kokenut, mut sivusta olen seuraillu.. Toivottavasti saat siihen avun, raskaana olevalle sopivan tai tavallisen :) Testejä odotellessa! :popcorn:
 
Hironea no kun mulle itseasiassa kävi semmonen kämmi, että tilasin hätähousuna netistä pelkkiä foolihappotabletteja samalla kun tilasin ovulaatio- ja raskaustestejä ja sitten luin täältä noista monivitamiineista ja kävin tietysti ostamassa niitäkin. Nyt sitten noi pelkät foolihapot on "ylimääräisiä", niin syötän ne nyt miehelle. :D

Lennis, mä en pitänyt mitään suurempia kolmekymppisiä, kun muutamaa kuukautta aikasemmin olin vasta pitäny kavereille valmistujaisbileet. Sukulaiset tosin kahvitettiin silloin ja muutamien kavereiden kanssa istuttiin meillä iltaa josta losta lähdettiin sitten baariin. Mun mielestä ei ole mikään oletusarvo että kolmekymppisiä PITÄÄ juhlia. Ihan fiiliksen ja tilanteen mukaan. :)

tamariini testailuille peukku! Se on niiin kivaa ja koukuttavaa! :D Toivotaan että toinenkin viiva ilmestyy!

Joo, muistoja toosakkelin kultaisesta nuoruudesta! :D Tai sen kuvanhan vois laittaa sitten vaikka vauvakirjan väliin? :LOL:

MelodyPop :LOL: Voi sua ja pähkinöitä! :heart: Mä olen nyt tässä kierrossa testannut ovista kaksi kertaa päivässä, kun noita testejäkin on nyt kaapit pullollaan. :D Suosituksia mulla ei ole antaa, netistä olen tilaillut millon mitäkin liuskatestejä.

Tilulilu kiitos lääkeselvennyksestä! :flower:

MamaBoo Inhottava migreeni!!! Mutta toivottavasti olis oireilua jostain ihanasta.. :)
 
No niin, vihdoin kotosalla ja pitkästä aikaa ihan oikean tietokoneen äärellä! :D Tabletilla on ollut vähän nihkeää kirjoitella.

Aamun testitulos: täysin puhdas nega.

Migreenikin tuntuisi hellittävän ja mitään oireita tai edes "oireita" ei ole. Menkkoja edeltävät tuntemukset tuli lopulta suunnilleen ajallaan ja loppui kuin seinään silloin oletettuna kp1-päivänä. Ei yhtään tunnu, että voisin olla raskaana nyt kun nuo pahimmat migreenihuurutkin on haihtuneet, eli nyt vaan epätietoisena pitää odotella milloin kuukautiset mahtaisi alkaa.

Mun tekisi mieli käydä yksityisellä gynellä tsekkauttamassa paikat ihan vaan varmuuden vuoksi, että onko mitään raskautumiseen mahdollisesti vaikuttavaa ongelmaa. Tähän asti olen käynyt vain ehkäisykontrolleissa, eli esim. mitään ultraa ei muistaakseni ole ikinä tehty. Onko teistä kukaan käynyt yrittämisen alkuvaiheessa ja mitähän siellä kannattaisi katsoa? Itse ajattelin, että ainakin kilppariarvot voisi testata, kun kaikenlaisia ihmeellisiä oireita on ollut ja siitä on sukurasitettakin aikalailla.
 
Hironea: miten sun laihisproggis on nyt edennyt? Mä aloitin kans tammikuussa laihduttamaan ja nyt yhden kuun aikana lähtenyt ehkä 3 kg. Tavoitteena ois ainakin se 10 kg. Onko tullut tuntemuksia hormoneista? Entä joko oot ihan guru pistoksissa?
 
Mamaboo, mietin kanssa tota yksityistä gyneä, mut mietin myös et mitähän se kustantaisi.
On nimittäin ollu sellasia seksin aikasia vatsakipuja, lähinnä toisen munasarjan kohdalla. Kysyin siitä e-neuvolassa aiemmin, sano et vois olla kysta, että jos ongelma jatkuu niin vois mennä uudelleen käymään ja harkita ultraa. No, oli se kipu tossa välillä pois, mutta nyt taas palannut. Voiski mennä perhesuunnittelun puolelta ja kysästä voisko muutenki vilkasta ultralla :saint:
Huolissani en nyt jaksa olla jostain typerästä kystasta.

Täällä on ovulaatio! Ihan varmasti! En oo tikuttanut, mutta fyysiset merkit antaa ymmärtää =)
Seksiä kehiin ja rutkasti!
 
Tilulilu, kiitos munkin puolesta kun selvensit noita lääkkeitä. On se vaan hyvä tietää, varmuuden vuoksi!

MamaBoo ja Lennis, itse käyn yksityisellä gynellä ja kävin myös "lähtötilakartoituksessa" viime marraskuussa. Käytännössä gyne otti papan ja ultran avulla mittasi kohdun ja limakalvojen paksuuden sekä munasarjat. Sattui olemaan ovulaatio juuri käynnissä, joten sekin tuli sitten todistetettua. Sain ultrakuvat kohdusta, harmillisesti vaan tyhjästä. :D Halpaa lystiähän se ei ole - kokonaislasku taisi olla 188€.

Lenniksellä taisi nyt olla hyvä viikonloppu. Jee! :)

Ovistesteistä - lueskelin aiheesta muilta palstoilta ja näytti siltä, että PregCheck ja ClearBlue olivat parhaiksi todettuja. Ostin sitten CB:n digitaalisia testejä niiden helppouden takia. Pakkauksesta (10 kpl) toivon riittävän kahteen kiertoon, vaikka olisi tietysti kiva jos ei tarvitsi kuin kerran testailla... :)

Menkat loppui eilen ja nyt sitten odottelen ovista vitamiinien, greippimehun, ananasmehun ja papapähkinöiden kera! :D (Naurattaa ihan itseäkin tämä hössötys.)
 
Kiitos kaikille 'takakisintulotoivotuksista'.

Tilulilu Tsemppiä piinailuun. Itsekin luotan tuohon punkkuun, vaikka itsellä siitä ei vielä ole hyötyä ollut.

Lääkkeistä oli jotain keskustelua... mulla on kun pitkä rivi tuossa listassa, niin selvennän mitä ne tarkoittaa (tai ainakin miten olen ymmärtänyt niiden vaikuttavan).
Puregon-piikeillä kypsytetään munarakkuloita. IVF-hoidossa tarkoituksena on samaan aikaan saada isompi määrä kasvamaan. Orgalutran-piikillä sitten puolestaan jarrutetaan ettei kasvaneet munasolut irtoa ennen aikojaan. Pregnyl-piikillä sitten taas ennen punktiota irroitetaan munarakkulat. Ja lugesteronit tukemassa loppukiertoa ja mahdollisesti vielä alkuraskauden aikana. Tällainen lääkesatsi sitten jo maksaakin ihan kiitettävästi, mutta onneksi suomessa on hyvä korvausjärjestelmä.

Hironea mites sun piikittelyt on sujuneet?

ON: tosiaan neljänä aamuna puregonit pistetty ja huomenna orgalutran mukaan. Aika hyvin tuohon piikittelyyn tottuu eli tällainen piikkikammoinenkin laittaa jo piikit ilman käsien tärinää. Tiistaina olis eka ultra ja sitten tiedetään, että miten lääkkeet toimineet. Mitään suuria sivuoireita en ole vielä huomannut...
Ja kyllä tämä pääkoppa vielä pysyy kasassa, vaikka tätä lapsenkaipuutaivalta on vähän pidempi aika ehditty viettämään. Tämän päivän parhaat ilon hetket tuli yli tunnin lumitöistä ja koiran kanssa pitkästä metsälenkistä. Ulkoilma ja fyysinen rasitus, tykkään :).
 
Maanantai 2.2.2015


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto
Vilijonkka_........31v.....kp 7/30...........yk ?........pur+org+preg+lug+ICSI
Cheri85............29v......kp 7/24-26......yk 11......luomu
MelodyPop........33v......kp 7/27-31......yk 2........luomu
Hironea............35v......kp 10/26...........yk 15......pu+pr+IUI
Kiia80...............34v.....kp 11/26-28.......yk 2.......luomu
Merope.............30v.....kp 11/n30..........yk 19......kilppari
Liljah................30v.....kp 14/25-27......yk4........luomu
Kippu................34v.....kp 16/24-27......yk1........luomu
Lennis...............29v.....kp 18/28...........yk 2.......luomu
Tilulilu...............34v.....kp 29/28-29......yk 9.......luomu
MamaBoo..........31v.....kp 34/28...........yk 1.......luomu
Vadelmanlehti....31v.....kp 59/47...........yk 2.......luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Norna, Rockwell




Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1




****Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle****
 
Tilulilu, miltä vaikuttaa? :)

Tamariini, testailitko jo?

MamaBoo, kuinka voit? Eikö vieläkään plussaa eikä kuukautisia?

Merope, kolme kiloa kuukaudessa vaikuttaa oikein hyvältä! Itsellä olisi samanlaisia tavoitteita, joten tänään salille!

Vilijonkka, uuh - nuo lumityöt käy kyllä ihan treenistä. Kuulostaa oikein kivalta. :)

Liljah, tutkin vähän lisää sitä ananasmehujuttua ja nyt en tiedä mitä ajatella. o_O

Brittiläisiltä keskustelupastoilta opin, että juju on nimenomaan ananaksen ytimessä, joka sisältää bromelaiini-nimistä entsyymiä. Ananas pitäisi siksi syödä tuoreena ja kovan ytimen kera. Kyseinen entsyymi toimii luonnollisena verenohentimena ja auttaa siis vilkastuttamaan verenkiertoa ja pehmentää kohdunkaulaa tehden alkion kiinnittymisestä helpompaa. Jotta entsyymi imeytyisi verenkiertoon, niin ananas pitää syödä tyhjään vatsaan, koska muuten entsyymi ryhtyy pilkkomaan vatsassa olevaa ruokaa. Ananasta pitäisi nauttia vasta ovulaation jälkeen, koska ennen tätä nautittuna se saattaa vaikuttaa haitallisesti hedelmöittymiseen (emättimen liiallinen happamuus tappaa siittiöitä). Ananasta pitäisi siis syödä viisi päivää ovulaation jälkeen, mutta lopettaa sitten, koska liiallinen nauttiminen voi aiheuttaa keskenmenon (kohtu supistelee). Että on se vaan tarkaa tämäkin!

Suomessa ehkä yleisimmin näkee, että naiset juovat ovulaation jälkeen punaviiniä, joka ajaa kai saman asian? Jossain myös sanottiin, että pelkkä viinirypälemehukin riittäisi.

Eipä mulla muuta. :)

MelodyPop, kp 7/28-31, yk2
 

Yhteistyössä