*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Kiitos rohkaisusta cheri85! Tietysti lääkäri on meillekkin kokoajan sanonut, että elkää panikoiko ei meidän tilanne ole ollenkaan paha. Miehellä on kuitenkin se pyöreät 100 000 kelvollista uimaria. Mutta en voi tietysti sanoa etteikö tämä yli 4 vuoden yrittäminen olisi syönyt luottamusta ja uskoa molemmilta. Eniten mä tällä hetkellä pelkään sitä, että menetettyäni uskon luomuonnistumiseen takerrun henkisesti "liian" tiukasti näihin ensimmäisiin hoitoihin... sit jos sattuukin ettei tärppää niin mä putoan... mä putoan niin hirvittävän korkealta...
 
No oikeastaan riittäis iha koko kuukautisten ajaksi yksi side ja vuoto (jos sitä siksi voi kutsua) kestää kaksi päivää. Ei tiputteluja.. saan oviksen kii, yleensä kp 16-18. Kierto normaalisti n.30 päivää, nyt venyi yli 40..
 
Merope: meidän lääkärit sanoo yleensä että kunhan on selkeät menkat eli itse tunnistat että nyt on kuukautiset oli se sit miten niukkaa vuotoa vaan niin hyvä on. Ja ovisplussakin on ihan hyvässä synkassa kierron kans eli luteaalivaihe on riittävä. Joissain tilanteissa voidaan ajatella että niukat vuodot saattaa kertoa häiriöistä keltarauhasen toiminnassa mutta sulla ei siihen viittaavaa ole kun luteaalivaihe ok eikä loppukierron tiputtelua.

Muita syitä niukkaan vuotoon voi olla ihan ikä, suurimmalla osalla naisista iän myötä menkat niukkenee, se on ihan normaalia. Lisäksi jos käytät tulehduskipulääkkeitä kuukautiskipuihin niin se niukentaa vuotoa myös.

Aika yleinen pelko tuntuu olevan että niukat menkat tarkoittaa sitä ettei kohdun limakalvo ole paksuuntunut tarpeeksi eikä alkio voisi kiinnittyä -> näillä kahdella ei ole kuitenkaan mitään tekemistä toistensa kanssa, meidän lääkärit tosi usein tätä sanoo potilaille kun on yleinen kysymys. Mullakin on niukat menkat, kestää pari päivää ja tosi niukat, silti ultrassa on aina hyvä limakalvo. Eli tosi runsaasti vuotavalla voi olla liian ohut limakalvo oviksen aikaan ja niukasti vuotavalla voi olla tosi paksu, ei korrelointia tässä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hironea: onnittelut hyvistä uutisista! Nythän se kaikki alkaa ja voi olla, että piankin jo plussaat. :heart: Rohkeasti eteenpäin. Tärkeintä on, että syy on tiedossa.

Merope: joko alkoi vai vieläkö odotuttaa?

Cheri: kiitos tiedoista, joita meille jaat. Monet vastaukset avaavat omiakin kysymysmerkkejä.

(.) antibioottikuurilla olen. Flunssa onkin bakteeripohjainen ja sain kuurin. Se tästä puuttuikin... Mulla on sellainen tunne, että taas on keskeytynyt. Yli viikko vielä ultraan. Eilen mietin, että jos nyt tulee kolmas keskenmeno, niin pitäisikö jo luovuttaa. Tätä ei oikein jaksa enää.
 
Ei tarvitse kiitellä, on vaan ihanaa jos voin olla avuksi ja antaa vastauksia kysymyksiin joita muuten pyörittää mielessä ja stressaa. :) Siksi tälle alalle suuntasin, että voin auttaa siinä missä osaan. <3

Voi vauvatoiveinen, kurjaa kun oot kipeenä ja sen tuoma väsymys ei varmasti yhtään auta pois pessimistisistä ajatuksista. :( Nyt pitää yrittää vaan olla niin positiivisin tai niin vähä-negatiivisin mielin kuin vain itsestä irtoaa. Tsemppihaleja!
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Joo, yritän tässä Cheri saavuttaa sitä samaa zenmäistä olotilaa kuin mistä MelodyPop kirjoitti.. :D Eli ovis kyllä varmasti myöhässä jännäämisen takia. Ja koska en raskaustestejä ole päässyt käyttämään, hifistellään nyt sitten ovistestailun kanssa - tein äsken elämäni ensimmäisen digitaalisen hymynaamatestin! :ashamed: Ilman hymynaamaa tosin, eli negaa näytti.

Hironea: Ihan huippua, että kaikki etenee noin nopeasti! :):heart: Ja aina parempi, että asiat sanotaan noin suoraan eikä kierrellä ja kaarreella - siinä menisi jännittynyt asiakas enemmän vaan sekaisin! Mulle ainakin jäi ekasta käynnistä vähän sellainen olo, etten tiedä mitä pitäisi tehdä. Kun meiltä niin kovasti vaan kysyttiin, että mitä ME toivotaan/halutaan. No lapsi tietenkin?! Mutta ei siinä jännittyneenä ja uuden tiedon äärellä ole ihan hirveän terävänä miettimään mitään hoitovaihtoehtoja. Toivoisi että se aloite tulisi siltä asiantuntijalta. Noniin, mut ehkäpä teillä jo inseminaatio tuo tuloksen eikä muuhun tarvitse enää ryhtyä! :) Toivotaan parasta! Pääasia, että asia etenee ja olette hyvässä hoidossa :)

Ihana tuo MamaBoon maksalaatikkotarina! :D Selkeä merkki kyllä, peukut pystyyn! :):popcorn:

Tosi kiva muuten lukea Cherin kommentteja! Vaikkei kaikki asiat (vielä) mulle ajankohtaisia olekaan, oppii tässä koko ajan uutta ja saa lohtua moniin etukäteispelkoihin :) Että jos/kun sulla Cheri nyt tässä kierrossa tärppää, niin ethän jätä meitä kokonaan, pliis? :saint:

Muoks. Oli jäänyt loppupään viestit lukematta :O Mut Vauvatoiveinen: Voi että, tiedän että tää on kliseistä ja vaikea toteuttaa, mutta yritä olla positiivisin mielin ja luottaa, että kaikki menee hyvin :heart: Alkuraskaus on varmasti muutenkin stressaavaa, saatikka tuollaisten ylimääräisten murheiden kanssa.. :(
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh, mun pitäis vissiin olla vähän aktiivisempi, kun niin paljon tullu tekstiä viime käynnin jälkeen :D ja niin paljon uusia, tervetuloa kaikille :)
Vauvatoiveinen, tääl on peukut pystyssä, että kaikki ois hyvin <3 ja varmaan onkin, mutta varmasti on huoli kova...
Hironea, on teillä ollu aikamoinen lääkärikäynti :eek: mutta positiivista tosiaan se, että teillä toivoa on kuitenkin. Ja muutamia sellaisia tarinoita on lähipiirissä ollut, että kun on ollut aika varattuna hoitoihin, onkin tärpännyt luomusti. Yks tuttu teki positiivisen raskaustestin sinä aamuna kun piti mennä johonki toimenpiteeseen :D
Lennis, mulle on kans tehty Loop-hoito. Ite luin netistä, että voi ohentaa kohdunsuuta, jolloin keskenmenon riski kasvais, mutta gyne sano just kun kävin, et ei oo merkitystä... Mulla edelleen kohdunsuulla näkyvissä se alue, mikä hoidettiin, niin siitä olin huolissani, et jos on arpeutunu, niin pääseeks sieltä muka joku läpi? :eek:
MamaBoo, liittyiskö sun maksalaatikkohimo lisääntyneeseen raudantarpeeseen? ;) mulla kun oli nuorempana tooooooodella runsaat menkat, niin aina muutamia päiviä ennen menkkoja tuli törkee maksis-himo. Mutta mä todella toivon, että sulla se himo johtuis jonku pikkutyypin raudantarpeesta ;) kun mä uskon, että ihmiskroppa ois sen verran fiksu, et se pyytää sitä mitä tarvii...

Vähä omiaki juttuja.. Nyt kp 17 ja tänää vasta tosi vahva viiva ovistikussa.. Mitäs tää nyt, kun oon luullu ettei terolutin aikana tuu ovulaatioo, jos ei oo ehtiny tulemaan ennen kuurin aloitusta (kp 15)... Ei mun ees tänään pitäny testailla, kun luulin että ei sitä ovista kuitenka tapahdu, mut ku tulin töistä ja oli kiire päivä eikä ollu ehtiny ees kunnolla vessas käymään, niin aattelin että nyt ois hyvät pissat rakossa ja tekasin testin :D mies tietty reissussa, mutta en mä tässä kierrossa muutenka aatellu tulla raskaaks, kunhan nyt sais ton kierron normaalipituseks, tollanen 2 viikon välein vuotaminenki on aika syvältä...

Jotkut kyseli vitamiineista ja poppaskonsteista, mä syöny jo vuosia gefilusta, omega3 ja magnesiumia, vasta lopetin c ja d vitamiinien syömisen, kun koin olevani siltikin kuolemanväsynyt ja vähän oon kyl piristynyt kun lopetin niiden syömisen.. Et ehkä mä ruuasta saan tarpeeksi.. :) lisäks syön foolihappoa...
Greippimehu käytössä (tropicana merkkistä, ei oo lisättyä sokeria) ja mä oon huomannu ainakin limojen lisääntymistä :D mä kyllä juon sitä ihan kierron joka päivä, oviksen jälkeenki...
Gelee Royalet (luontaistuote) oli käytössä kaks kiertoa. Mulla ei kyllä mitään vaikutusta. Pitäis auttaa kierron tasaamisessa, ei auttanu. Himoja se kyllä lisäs, mies oli ihan helisemässä mun kanssa, kun olin aina sen kimpussa :D nyt jätin geleet pois...

On kans nyt parit vauvauutiset pärähtäny facebookin etusivulla päin pläsiä ja ai että ku kirpas... Mutta silti (ehkä puoliväkisin) yritin iloita toisten puolesta ja painoin "tykkää" nappulaa :) yritän aatella, että ei se multa oo pois :)

Hyvää viikonlopun jatkoja kaikille <3 ja myötätuulia kohti plussia <3
 
Tsemppiä vauvatoiveinen! Sulla kyllä vastoinkäymisiä riittää. Hyvä että bakteeritulehdus on kuitenkin hoidossa nyt.

Mielenkiintoisia juttuja ja kirjoituksia tullut kaikenkaikkiaan viime päivinä! Minulla on kuukautiset myöhässä, mutta raskaustestit näyttää negaa. Vaikuttaa siltä että kierto on vieläkin keskenmenon jäljiltä sekaisin ja pitkääkin pitempi. Puuh. Pitkän kierron takia aika seuraavaan yritysjaksoon tuntuu nyt tosi pitkälle. Hassua kun luulin jo että voisin olla raskaana ja en ollutkaan niin yllättäen kaikki muutkin asiat töissä ja vapaa-ajalla tuntui tosi vaikealle ja kaikki ärsytti. Vaikka olin vakuutellut itselleni ja varautunut siihen, että raskauden on mahdollista alkaa vasta kun keho on parantunut. Voin vain kuvitella millaisia tunteita läpikäytte te jotka olette pitempään yrittäneet!

Parempaa onnea tamariinille ja cherille, sekä ihan kaikille muille joiden loppukierto lähenee!

Hironea sinulla on ollut mielenkiintoinen käynti. Jotenkin tuntui kivalle sun puolesta se että heti lähdettiin kokeilemaan ja etsimään ratkaisuja. Toivotaan että saatte niistä piankin apua! :)

Peloista. Koitan pitää mieleni rauhallisena, mutta mietin silti vaikuttaako pco ja pitkä kierto siihen että onko minulla riittävästi normaalia hormoonitoimintaa ylläpitää raskautta jos se alkaa. Raskausaikana minulle kehittyi jonkinlainen fiksaatio ruokiin joita saa ja ei saa syödä. Toivon että ensi kerralla (toivottavasti sellainen tulee) osaan ottaa vähän iisimmin.

Rentoa mieltä ja viikonloppua! Valtsu.
 
Viimeksi muokattu:
Voi hiton hitto. Kp9 ja ja nyt tulee jotai hyvin niukkaa rusehtavaa vuotoa! Ja vasta ne menkat loppui. Eiks kroppa vaa vois toimia normaalisti. |O
Jos ei sit tuukkaan ovulaatiota tässä kuussa? Täytyy vissii käyä tikuttaa. Tähä mennessä luottanu seksiin.
Murrr...tää olikin hyvä päivä-käytiin miehen kanssa shoppailureissulla,sitten pitsaa viikonlopun kunniaks ja lasi valkkaria. Onneks on niin ihana mies :heart:
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! Zen on todellakin vielä hakusessa, mutta etsintä jatkuu! Tilililu, jos keksit mistä sen löytää, niin vinkkaa toki! :D Ja tsemppiä oviksen bongailuun, toivottavasti saat pian hymyn.

Vauvatoiveinen, toivottavasti voit pian paremmin ja kaikki on hyvin!

Rockwell, nyt vasta ymmärsin mitä se gelee roale on! Jotenkin aiemmin olen luullut sen olevat ihan reseptilääkettä enkä ole sitten enemmin tutkinut. Kun sanoit sen olevan luonnontuote, niin tutkin asiaa ja päätin kokeilla. Ei sillä, että kamalasti uskoisin sen vaikuttavan mitenkään ihmeen lailla, but hey, you never know... Ei siitä varmaan haittaakaan ole!

Vadelmanlehti, tylsä tilanne. Kun testi on negatiivinen, niin sitten vain haluaisi, että kuukautiset alkavat, että pääsee uuteen kiertoon. Ja olen pahoillani keskenmenosta. Kyllä tuosta saa ihan reilusti olla pettynyt ja ärtynyt - riippumatta yrityksen kestosta. Mutta se ei kyllä varmasti ainakaan helpota, jos joutuu kestämään pettymyksiä aina kuukausi toisensa jälkeen. Hatunnosto kaikille, jotka jaksavat yrittää. Toivon sydämeni pohjasta, että jokainen lasta toivova sellaisen lopulta saa.

Lennis, ihana mies auttaa kyllä moneen murheeseen. Kuulostaa sen puolesta oikein kivalta lauantailta. <3

Oma kierto tuntuu olevan jotenkin sekaisin - ehkä johtuu tästä liian toiveikkaasta (lue: lähes pakkomielteisestä) mielestä. Viiden päivän tuhruaminen johti pieneen melkeinpä mustaan vuotoon eilen (mitähän sekin oikein oli?). Odotan kuukautisia alkavaksi, mutta eipä ole vielä näkynyt. No, eipä auta kuin odotella. Ja tässä odotellessa ajattelin siivota ja käydä salilla. Kivaa sunnuntai-iltapäivää kaikille!

MelodyPop (33v.), kp 29/27-31, yk1
 
MelodyPop milloin meinasit testailla? Toi tiputteluhan kuulostaa lupaavalta, jos sellaista ei yleensä ole? :)

Täällä ei mitään uutta. Ei oikeastaan mitään erityisen normaalista poikkeavaa suuntaan tai toiseen ja jotenkin fiilis on, että ei ole tärppi käynyt. Yleensä tosin tässä vaiheessa kiertoa on ihan selkeää rintojen turvotusta, jota ei nyt suuremmalti ole. Kuukautisten pitäisi alkaa ti tai ke, joten eipä auta kuin odotella! Viime menkat alkoivat siis puolen yön jälkeen, joten tiukasti kalenteria tuijottamalla nyt olisi kp26, mutta voi siis olla myös kp27.
 
MamaBoo, mun menkkojen pitäisi alkaa huomenna. Mies on minua toveikkaampi ja oli sitä mieltä, että testataan nyt viikolla jos menkat ei maanantaina ala. Itse olen aika vakuuttunut siitä, että kyllä ne nyt pian alkaa. Kuitenkin ihan varmuuden vuoksi ostin tänään raskaustestin. Säilyyhän se sitten seuraaviin kiertoihin jos niikseen tulee. :)

Milloin sä meinasit testailla? Ja onhan sekin jotain, jos sulla normaalisti rinnat on kipeät ja nyt ei ole! :)
 
MamaBoo ja MelodyPop, ollaan samoilla viivoilla jänskäämässä, mulla menkkojen pitäisi alkaa ma-ke, yleensä Lutinuksen kanssa alkaa tasan 16 päivää ovisplussasta eli se ois ke mutta välillä alkanu jo 15 tai sit vasta 17 päivän kohdalla plussasta. Testaan to tai pe jos ei ala, negatestin tekeminen kun on paskinta ikinä, mielummin testaan vasta kun menkat oikeasti myöhässä.

Ei muita oireita mutta nää lämmöt on toiveita herättäviä...Nyt siis yk10 eikä missään aiemmassa kierrossa lämmöt ole mennyt kuten nyt, edelleen aamulämpö dpo9 dipin jälkeen 36.8-37.0 ja tasaisesti tuossa ympäri vuorokauden ja se dippi ad 36.1 (kiinnittyminenkö??). Yleensä ei noin korkealla ole laisinkaan vaan jää aamulämmöt oviksen jälkeen 36.6-36.7 tienoolle. Normilämpö siis mulla 36.0-36.4 välillä.

Eilen oli tosi vahvasti sellainen tunne että nyt olen kyllä raskaana,tänään taas sellainen fiilis että ravistelen itseäni maan pinnalle, miksi olisi tärpännyt nyt kun ei ole tärpännyt 9 aikaisemmassakaan kierrossa. Kaikinpuolin olen valmistautunut nyt siihen että menkat alkaa kyllä. Mutta katsotaan. Peukkuja kaikille jännääjille!
 
Viimeksi muokattu:
No niin, vihdoin tietokoneella. Tuolla tabletilla kirjotteleminen on sitten hermoillekäyvää! En meinaan edes näe, mitä kirjoitan!

Tikru-78: Ihana kuulla susta :hug: Hyvää alkanutta vuotta sinnekin! Ja mitä ihania uutisia! Miten ajattelit laihduttaa? Minkä rotuinen koiruli teille tuli? Onnea siis uudesta perheenjäsenestä!

Cheri85: Hui, kun nuo lämmöt kuulostaa lupaavilta! Kunpa jo olisi teidän vuoro! Vaikka en kyllä millään sua päästäisi täältä palstalta pois ;)

Ricardina: Kiva, kun muistat meitäkin välillä! Ja ihana kuulla, että siellä menee hyvin. Olihan vihdoinkin teidän vuoro.

Hironea: Noooo, mitkä on nyt fiilikset, kun on saanut vähän rauhottua? Kumpi teistä pistää sua, sä ihan itte vai mies? Sun tarinat on kyllä niin parhaita, tuo parkkihallijuttukin :LOL: Mitä muuten lääkkeet makso? Mä oon niin häpi sun puolesta, ootte niiiiin pitkällä jo! Miten muuten tuo Helsinki, eikö sinne joudu yhtään odottamaan? Ja tunnistan kyllä tuon ajatuksen, että nyt kun luomuyrittämisestä on luopunut, niin miten kovin paljon lääketieteen apuun sitä luottaa.. Ja mikä pudotus siitä tulee jos ei onnistukaan..

vauvatoiveinen: onko siellä mitään uutta? Mä pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin!

ON. Täällä siis tuhruttelu alkoi torstaina ja jatkui oikeastaan sunnuntaille. Se ei kuitenkaan koskaan muuttunut oikein kunnon vuodoksi. Hemmetti, tämäkin vielä. Kun ei saa laskettua kiertopäiviäkään kunnolla. Mutta olen nyt päättänyt, että kp 1 oli perjantai, joten nyt on kp 4. Sain sitten soitettua sen aukkariajankin ja se on ensi viikon maanantaina - HUI :O Sitä ennen vaan odotellaan. Ja odotellaan..
 
Moi tytöt pitkästä aikaa!

Hironealle halusin tulla huutelemaan supertsempit alkaviin hoitoihin! Aivan mahtavaa että nyt alkoi todenteolla tapahtumaan ja niin pystyin samaistumaan tuohon kun sanoit, että siellä "meidän polilla" todellakin lääkäri ja hoitaja osaa aina valita ne oikeat sanat ja kannustaa ja tsempata. Nyt vaan rauhallisin mielin piikittelemään, se menee jo parin päivän jälkeen ihan rutiinilla! Kyllähän ne ekat kerrat jännittää mutta hyvin se menee! Vaikka itselläkin on työn puolesta kokemusta jos vaikka minkä lääkkeiden sekoitteluista ja pistämisistä niin tässä ollaan niin herkkien asioiden äärellä ja itseä vielä pitää pistää että se lisää vähän jännityskerrointa.. :) Kerran kävi mulle niin että pistin pelkän liuottimen enkä siis muistanut sekoittaa kuiva-ainetta mutta siitäkin selvittiin kun sain polilta ylimääräisen ampullin. Vein itsekin sinne ylijääneet lääkkeet jos joku muukin joskus tarvitsee, laitetaan hyvä kiertämään..

Kaikille muillekin, uusille ja vanhoille, ihan mielettömästi positiivista mieltä, uskoa ja toivoa tälle taipaleelle. Toivon, että te kaikki pääsisitte täältä pian tuonne odottajien puolelle ja erityisesti te, joilla on mennyt jo pidempään niin uskokaa, että se VOI tärpätä pitkänkin yrityksen jälkeen ja avustettuna tärppää hyvinkin todennäköisesti!

Rakkain terveisin,
Säihkiss 15+0
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Maanantai 26.1.2015


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto
Hironea...............35v......kp 3/26...........yk 15...........pu+pr+IUI
Kiia80..................34v.....kp 4/26-28.......yk 2............luomu
Merope................30v.....kp 4/n30..........yk 19...........kilppari
Liljah...................30v.....kp 8/25-27.......yk4.............luomu
Kippu..................34v.....kp 9/24-27........yk1.............luomu
Lennis.................29v.....kp 11/28...........yk 2............luomu
Rockwell..............30v.....kp 20/23-28.......yk 9...........luomu
Tilulilu.................34v.....kp 21/28-29.......yk 9...........luomu
Cheri85...............29v......kp 24/24-26......yk 10..........luomu
MamaBoo............31v......kp 27/28...........yk 1...........luomu
MelodyPop...........33v......kp 30/27-31.......yk 1...........luomu
Vadelmanlehti.......31v.....kp 52/47...........yk 2............luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Vilijonkka_, Norna




Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1




****Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle****
 
Kuten myös, vihdoin koneella joten sain tehtyä listan ajantasalle :)

Säihkiss ja Ricardina Rakkaat! kiitos kannustuksesta! Ihana kuulla teistäkin pitkästä aikaa.

Tikru Onnea uudesta perheenjäsenestä :heart:

Tsemppiä kaikille loppukierron jännäilijöille! :popcorn:

Merope Edelleen on hyvinkin ailahtelevaiset ajatukset. Toisaalta mä oon ihan innoissani, mutta toisaalta mä tärisen paniikista. Mies on vieläkin aika masennuksissa, kun se tietää miten iso asia mulle tuo piikittäminen on. Mä kuitenkin päätin handlata sen ihan itte, joten polilla opettelin sen pistämisen miehen kattellessa. Sen näkee sit ekan piikin jälkeen pyörrynkö vaiko enkö :D :D

Oikeastaan mä alan kallistua siihen, että se piikittäminen on ihan fine, kunhan sen ekan nyt saa tehtyä niin tietää mitä on odottaa. Enemmän mä tohisen sitä, että miettikää! Tää kierto voi olla se THE kierto!! uiuiuiuiui.... Sen verran tää kaikki sai miekkoseenkin puhtia, että soittelee tänään välittäjälle, että tulee tekemään hinta-arviota talosta ja siitä riippuen sitten laitetaan myyntiin tai jos arvio on liian matala niin lyödään siitä vuokrailmoitus nettiin. Toivotaan, että jotain tapahtuis.

Mä niin tarviin jonku kohta lyömään mun saappaat betoniin... pää leijuu vaarallisen korkealla jo...

Lääkäri sanoi, että tää ensimmäinen porras hoitosuunnitelmasta maksaa n. 700€. Kelan lääkekatto on sen 600€ vuodessa, joten kaikki jatkossa tulevat menee sitten sinne. Tietenkään siis se ei ole se 700€ kertalaakista vaan kun hain apteekista nämä ensimäisten päivien lääkkeet sekä tuon pregnylin niin hintaa tuli 120€ ja niistä oli kelan osuus vähennetty. Siihen päälle polimaksut ja se Hesan keikka jonka arveli olevan n. parisataa.

Mä soitin aamulla polille ja koska mun todellinen vuoto alkoi perjantaina, mutta siinä vasta iltapäivästä niin hoitaja epäili, että lasketaan ensimmäiseksi vuotopäiväksi kuitenkin lauantai. Lupasi varmistaa asian lääkäriltä ja soittelee vielä tänään takaisin. Näin ollen mä täällä jännään vielä sitä, että pistänkö mä ensimmäisen piikin tänään vai huomenna iltapäivällä. :)
 
Hironea, kyllä nyt saakin vähän leijua! Onhan nuo lähtökohdat kuitenkin hoidoille tosi hyvät. Voi että... Sormet, varpaat ja etuhampaatkin ristissä teidän puolesta. :)

Mites alkuviikon jännäilijät? Onko mitään uutta?

Mulla on tuntemukset kadonneet, joten en kyllä usko tärppiin tällä kertaa. Testailen kuitenkin loppuviikosta juhlien takia. Yllättävän hyvä mieli on silti. Kävin eilen kavereiden vauvealiakin katsomassa ja voi miten söpö pötkö hän olikaan. En ole ikinä vauvakuumeesta ennen tätä yritystä kärsinyt, joten nyt oli ensimmäinen kerta kun vauvakuumeisena pidin miniä sylissä. Voi että... Mikä tunne siitä tulikaan! Ne pienet sormet ja varpaat... Vahvasti vain pitää uskoa, että kyllä se oma pötkyläkin sieltä vielä tulee kun aikansa on. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Hironealle tsemppiä piikityksiin! :)

Tällä jännäilijällä alkoi tuttu rintojen kivistys ja turvotus eilen illalla, eli taidetaan kuitenkin lähipäivinä siirtyä uudelle kierrokselle. Ekaa yrityskiertoahan tässä kuitenkin vasta eletään, joten eipä tässä mitään hätää vielä ole. Siskollakin kun kesti vuoden tuo esikoisen teko, joten pikainen tärppi olisi vain mieluisa yllätys! Pari päivää on toki jännäiltävää vielä jäljellä, eli odotellaan kuitenkin rauhassa. :)
 

Yhteistyössä